هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
chashm be rah19.mp3
4.77M
⭕️جلسهنوزدهم معارفمهدویت
🔊استاد ارائهدهنده:
استاد جواد حیدری "زیدعزه"
⁉️آیا قصهی جزیرهی خضراء و مثلث برمودا در رابطه با امام زمان و زندگی ایشان در این مکانها حقیقت دارد؟
#عقائد
#امامت
#معارف_مهدویت
#برنامهی_رادیوئی_چشمبهراه
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
☀️ 🌤 🌤 ☀️ 🌤 ☀️ 🌤 ☀️
@ramezan_ghasem110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️باز هم تقطیع
📌فرمانده انتظامی مازندران میپرسه متهم هم دارید؟ که میگن بله سارق موتور سیکلت و زورگیر! که سردار میگه گردنشون رو بشکنید مطابق قانون
♦️موضوع اصلا ربطی به #حجاب نداشته!
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
♨️سوال:
🔰آيا سادات گناه کار به جهنم ميروند يا در زمهرير و جاي سرد خواهند بود؟
✍پاسخ:
✅در پاسخ چند نکته باید بیان شود:
نکته اول: قران کریم ، زندگی در قیامت را، فردی معرفی کرده و میفرماید : «كُلُّ نَفْسٍ بِما كَسَبَتْ رَهينَةٌ»؛ «هر كس درگرو اعمال خويش است». (1) و همچنین صراحتا بازگو میکند: «وَ أَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسانِ إِلاَّ ما سَعى»؛ «و اينكه براى انسان بهرهاى جز سعى و كوشش او نيست». (2)
نکته دوم: پروردگار عالم، گنهکاران را اعم از سید و غیر سید، مستحق عذاب و آتش جهنم میداند و بدان تصریح میفرماید: «وَ مَنْ يَعْصِ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ فَإِنَّ لَهُ نارَ جَهَنَّمَ»؛ «و هر كس نافرمانى خدا و رسولش كند، آتش دوزخ از آن اوست». (3)
نکته سوم: هیچ آیه و یا روایتی مبنی بر وعید به عذاب خاص نسبت به سادات، یافت نشد بلکه آیات قران و روایات خلاف این مطلب را بیان میکنند. قرآن کریم صراحتا عذاب ابولهب را آتش جهنم بیان میفرماید؛ «سَيَصْلى ناراً ذاتَ لَهَبٍ»؛ «و بهزودی وارد آتشى شعله ور و پر لهیب مى شود». (4)
نتیجه اینکه: سادات هم مانند دیگران در عذاب و ثواب اخروی یکسان بوده و انتساب به آل الله علیهم صلوات الله وظیفه آنان را در عمل به دستورات سنگینتر میکند همانطور که قران نسبت به زنان پیامبر میفرماید: «هرکدام از شما گناه آشكار و فاحشى مرتكب شود، عذاب او دوچندان خواهد بود؛ و اين براى خدا آسان است». (5)
پینوشت:
1. مدثر/38
2. نجم/39
3. جن/23
4. مسد/3
5. احزاب/30
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
❌آیا امام علی علیه السلام، پس از پیروزی بر قبيله بنی قريظه ۷۰۰ یا ۹۰۰ نفر از مردان قبيله را گردن زدند⁉️
پاسخ:❎
تحلیل روایات مربوط به واقعه ی بنی قریظه نشان می دهد که این مطلب صحیح نبوده و توسط دستگاه بنی امیه جعل شده است.
🔵 در ماجرای بنيقريظه فقط حدود 40 نفر از یهودیان جنایتکار کشته شدند و این بنیامیه بودند که با انگیزههای خاصی این آمار را به هفتصد و نهصد نفر تبدیل کردند و طبری (حدود سیصد سال بعد از حادثه)، همان روایت تحریفشده و اغراقآمیزِ عصر اموی را بدون اینکه نقدی نسبت به آن داشته باشد، در کتاب تاریخ خود بیان کرد و روایت اصلی و معتبر را نادیده گرفت.
در حالی که روایت معتبر در کتاب ابن زنجویه که حدود نیم قرن پیش از طبری میزیسته ذکر شده بود (رجوع کنید به کتاب الاموال، ابن زنجویه ص 299، روایت شماره 461)
نکته ی قابل توجه اینکه: قتل چهل نفری که در این نبرد اتفاق افتاد، توسط چندین نفر بوده و همگی به دست مولا علی علیه السلام کشته نشدند.
جرم و جنایت سنگین این افراد، خنجر کشی های متعدد از پشت سر به مسلمین بوده و در مرحله آخر در جنگ احزاب نیز از پشت به قلعه محل استقرار زنان و کودکان حمله کردند ولی موفق نشدند و خود گرفتار آمدند.
قرآن کریم با اشاره ی به این خیانت می فرماید:
"إِذْ جاؤُكُمْ مِنْ فَوْقِكُمْ وَ مِنْ أَسْفَلَ مِنْكُمْ ..."
"هنگامی که (دشمنان) از بالا و پایینِ شما (جلو و پشتِ شهر مدینه) آمدند ..."(سوره احزاب؛ آیه 10)
ماجرای هجوم یهود به قلعه محل پناه گرفتن زنان و کودکان نیز در کتاب المغازی از واقدی که حدود صدسال قبل از تاریخ طبری تالیف شده، گزارش شده است. (رجوع شود به: المغازى، واقدى؛ ج 2، ص: 462 )
وانگهی اعدام شدگان فقط از بنی قریظه نبودند بلکه شماری از آن چهل نفر، از قبیله بنینضیر بودند که قبلا نیز درگیریهایی داشتند و پیامبر اکرم، با رأفت اسلامی با آنها رفتار کرده بودند اما این بار با همدستی شماری از بنیقریظه در حساسترین شرایط جنگ احزاب، از پشت به مسلمانان خنجر زده، به قلعه محل پناه گرفتن زنان و کودکان حمله کرده بودند.
یاد آوری این مطلب ضروری است که: حکم اعدام سران بنینضیر و همدستانشان از بنیقریظه را شخص پیامبر اکرم یا امام علی علیهما السلام صادر نکردند بلکه قاضی مورد قبول طرفین به نام "سعد بن معاذ" چنین حکمی را صادر و پیامبر اسلام، آن را عادلانه دانستند.
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠کرامتی از جوادالائمه (علیه السلام)
🔰يحيي بن اكثم از علماي دربار عباسي مي گويد:
روزي براي زيارت قبر رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) رفته بودم كه امام جواد (علیه السلام) را ديدم، با او در خصوص مسائل گوناگوني مناظره كردم، همه را پاسخ داد. به او گفتم: خواستم از شما چيزي بپرسم اما شرم دارم از پرسش.
امام فرمودند: بدون آنكه سئوالت را بپرسي من پاسخ آنرا مي دهم. تو ميخواهي بپرسي امام كيست؟
گفتم: آري به خدا سوگند همين است؟!
فرمود: منم
گفتم: بر اين مدعا نشانه و حجتي داريد؟
در اين لحظه عصايي كه در دست امام بود به سخن آمد و گفت:
" اّنه مولايي امام هذا الزمان و هو الحجة "همانا مولاي من حجت خدا و امام اين زمان است.
📒 الكافي، ج1، ص 353
🏴 شهادت حضرت امام جواد الائمه علیه السلام تسلیت باد.
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
💠پرسش:
اگر خداوند ، مرکب نیست ، چگونه از روح خود در انسان دمیده است؟
......................................................................................................................................
✍️ پاسخ:
نکته ی اول: خداوند در سوره حجر می فرماید:«نَفَخْتُ فيهِ مِنْ رُوحي»؛ «و از روح خود در او دميدم». (1)
نکته ی دوم: ترکیب، نوعی نقص و احتیاج است و خداوند از نقص و نیاز منزه است.
اما اینكه آیه كریمه روح دمیده شده را (که مخلوقی از مخلوقات اوست )به خدای متعال نسبت می دهد، فقط برای تكریم و عظمت روح انسانی است .
این نوع «اضافه» در ادبیات، به «اضافه ی تشریفی» معروف است. مانند: «بیت الله»،«شهر الله»،«ثارالله».
خداوند نه خانه و نه ماه و نه خون، دارد ولی از جهت ارزش و شرافت این امور، به خود نسبت داده است و اضافه ی حقیقی نیست.
نکته سوم : از امام صادق علیه السلام ،در مورد آیه شریفه «نفخت فیه من روحی» سوال شد؛حضرت فرمودند:« هَذِهِ رُوحٌ مَخْلُوقَة»؛«این روح مخلوقی از مخلوقات خداست». (2)
نتیجه اینکه : علت نسبت دادن روح به خدا در آیه شریفه ، شرافت و عظمت روح انسانی می باشد و نه ینکه نعوذ بالله خداوند مرکب از روح و امری دیگر باشد.
پی نوشت ها:
1. حجر/29
2. الكافي (ط - الإسلامية)، ج1، ص: 133
💎کانال رسمی استاد جواد حیدری💎
•┈┈••✾••┈┈•
@javadheidari110
2_1152921504696577284.mp3
7.16M
🔖تکرار در قرآن
📃پاسخی کوتاه به ادعای اسلام ستیزان
#دکتر_سها
📣گوینده: استاد جواد حیدری
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
هدایت شده از مدرسه قرآنی بینش مطهر
🔰 شروع ثبتنام مدرسه قرآنی بینش مطهر
🔷 پرورش علمی و نخبه پروری قرآنی مبتنی بر نظام فکری و تربیتی شهید مطهری (ره)
🔹️در مقاطع تحصیلی چهارم، پنجم و ششم ابتدایی
🔷از بین نونهالان دختر
به صورت محدود و از طریق مصاحبه و آزمون ورودی دانش آموز میپذیرد.
🔔 ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر:
🔶 از طریق لینک زیر
https://survey.porsline.ir/s/pqNdLzsf
🔶 یا مراجعه به صورت حضوری :
خیابان عبدالرزاق، انتهای کوچه شماره ۱۶، جنب امام زاده درب امام، مدرسه قرآنی بینش مطهر
ساعات مراجعه: ۹ تا ۱۳
تلفن تماس:
۰۹۳۵۶۸۸۱۲۱۰ -- ۰۹۱۳۷۰۰۴۷۷۸ -- ۰۳۱۳۴۴۹۰۳۶۷
@bineshemotahar
❌پرسش:
من گروه دوستان قرآنی دارم که این سوال مطرح شده که چرا وبه چه دلیل آقای روحانی با این همه مشکلاتی که برای کشور بوجود آوردن باز خواست نمیشن مگه همه در برابر قانون مساوی نیستن.؟
🔴پاسخ:
آقای روحانی مثل هر رئیس جمهور دیگر طرفداران خاص خودش را دارد.
محاکمه ی شخصیتی که 23000000میلیون رای داشته به این راحتی نیست.
با گذر زمان باید طرفداران، از ترک فعل ها و اشتباهات متعدد اطلاع پیدا کنند و از حمایتش دست بردارند تا در زمان محاکمه هزینه برای نظام و مردم تحمیل نشود. طبیعتا محاکمه ایشان ممکن است جرقهی یک اغتشاش باشد و با توجه به وجود دشمنان داخلی و خارجی باید با سعهی صدر بیشتری موضوع را دنبال کرد.
ضمن اینکه بعد از اتمام ریاست جمهوری حسن روحانی کشور درگیر اولویت هایی بوده است که پرداختن به محاکمه ی روحانی را به تعویق انداخته است.
اغتشاشات در سال گذشته نیز مزید بر علت شد که فعلا موضوع این محاکمه کمی به تعویق بیافتد.
ما نیز منتظریم قوه ی قضاییه با تدبیر و درایت و شجاعت این مسالهی مهم و حیاتی را محقق کند.
البته مطالبات مردمی نیز در این زمینه، در پیشبرد هدف موثر است.
اگرچه شعار تساوی در قانون حرف حق و بهجایی است ولی باید در تحقق عدالت و اجرای قانون اولویت ها و حساسیت ها لحاظ شود تا به بهانهی اجرای عدالت، چالشهای سختتری را تجربه نکنیم.
با نظر به تاریخ نیز در برخی شرایط شاهد مدارای پیامبر با دشمنان بودهایم. به عنوان مثال بيش ترين تحمّل و مداراى پيامبر با منافقان مدينه بود؛ چرا كه برخورد شديد با آنها خطرى عليه اصل اسلام به شمار مىآمد.
عبداللّه بن ابىّ، رئيس منافقان مدينه بود .به رغم اقدامات و خيانتهايش در مراحل گوناگون، پيامبر عليه او اقدامى نكرد. او در مدينه از جايگاهى بالا برخوردار بود . پيامبر با او مدارا مىكرد. پس از غزوه «بنىالمصطلق»، به دنبال برخى مسائل گفت که پس از برگشت به مدينه، پيامبر را از آن جا بيرون مىكند. اين خبر به پيامبر رسيد و اصحاب خواستار برخورد شديد با او شدند، تا جايى كه مسئله قتل او شايع گرديد. حتی پسرش از پيامبر خواست: اگر چنين است، او خود عامل اين حكم باشد اما پيامبر در پاسخ او فرمود: چنين حكمى مطرح نيست.
نتيجه آنكه : با تاسي از پيامبر اکرم ص بايد در رفتار با دشمنان و مجرمان با تحمل و مداراي اسلامي و هدايت گري برخورد نمود تا کمترین آسیب ایجاد گردد.
برای مطالعه بیشتر:
تفسیر مجمع البیان، ج 10، ص 293؛ تاریخ الخمیس، ج 1، ص 471؛ سیره حلبی، ج 2، ص 302
✍جواد حیدری
#محاکمه_روحانی
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
عضو کانال شوید 👆👇
https://eitaa.com/roznevesht
202030_515287616.mp3
16.42M
🔸#کنفرانس: امامت شناسی
🎤 استاد جواد حیدری
🔺جلسه اوّل
🔰 کاری از مجموعه الغدیر
🔘@javadheidari110
♦️گزارش تصویری جلسه ۲۷ خردادماه .
موضوع: روش های پاسخگویی به سوالات اعتقادی نوجوانان
استاد: جواد حیدری
✴️ موسسه فرهنگی مبشران نوجوان
@javadheidari110
هدایت شده از کانال رسمی استاد جواد حیدری
✍ پاسخ:
بهشتی که آدم و حوا در آن بودند، باغی از باغهای همین دنیا بوده است؛ و بهشت خُلد و اصلی نبوده است تا سؤال شود چگونه شیطان توانست در آن وارد شود.
همین مطلب در روایت امام صادق علیهالسلام بیانشده است: «جنة من جنات الدنيا يطلع فيها الشمس و القمر و لو كان من جنان الاخرة ما خرج منها ابدا»؛ «يكى از راويان حديث مىگويد از امام صادق ع راجع به بهشت آدم پرسيدم امام ع در جواب فرمود: باغى از باغهای دنيا بود كه خورشيد و ماه بر آن مىتابيد و اگر بهشت جاودان بود هرگز آدم از آن بيرون رانده نمىشد»(1)
پینوشت:
1. تفسير نور الثقلين جلد 1 صفحه 62
🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو
@javadheidari110
🔻سه آیه از آیات #توسل در قرآن کریم:
1⃣🔸 «يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَ ابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسيلَةَ[مائده/35] ای مؤمنان! تقوای الهی پیشه کنید و با وسیله، به خدا متوسل شوید.».
🔸 این آیه ی شریفه، عمومیت دارد و هر وسیله ای را در بر میگیرد.
از این رو منحصر دانستن آیه در اعمال صالح، مخالف ظاهر آیه است، بهویژه که «الوسیلة» با الف و لام است، و مفرد نکره با ألف و لام بر عموم دلالت دارد و هیچ دلیلی بر تخصیص آیه وجود ندارد.
🔸 از آنچه بیان شد باطل بودن سخن #ابن_تیمیه از پایهگذاران فرقه وهابیت و #آلبانی از نویسندگان معاصر این فرقه، روشن میشود که درباره آیه مذکور میگویند: این آیه فقط اعمال صالح را شامل میشود.[1]
2⃣🔸 در قرآن کریم بیان شده است، فرزندان حضرت یعقوب پس از اعتراف به گناهی که نسبت به حضرت یوسف انجام دادند، نزد پدر آمدند و از او خواستند برایشان آمرزش بخواهد:
«قالُوا يا أَبانَا اسْتَغْفِرْ لَنا ذُنُوبَنا إِنَّا كُنَّا خاطِئينَ * قالَ سَوْفَ أَسْتَغْفِرُ لَكُمْ رَبِّي.[یوسف/97] ای پدر! برای گناهان ما آمرزش بخواه، که ما از گناهکاران هستیم (یعقوب) گفت: بهزودی برای شما از پروردگارم آمرزش میخواهم.»
3⃣🔸 «وَ ما أَرْسَلْنا مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ لِيُطاعَ بِإِذْنِ اللَّهِ وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحيماً.[نساء/64] اگر آنانی که به خودشان ظلم کردند، نزد تو آمدند، سپس درخواست آمرزش نمودند و پس از آن رسول برای آنان در پیشگاه خدا طلب مغفرت نمود، خداوند را توبهپذیر و مهربان خواهید یافت.»
🔸 این آیات به روشنی، دلالت بر توسل و وسیله قرار دادن پیامبران الهی دارد.
♦️یا وجیها عندالله، اشفع لنا عندالله♦️
پی نوشت:
[1]. التوسل انواع و احکامه، آلبانی،ص14.
#توسل
#وهابیت
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b
کارگاه آموزشی روشهای پاسخگویی استادجواد حیدری ۱۴۰۲/۴/۱
❇️ اصفهان_دفتر تبلیغات اسلامی
@javadheidari110
2_1152921504615513914.mp3
11.07M
🔸#کنفرانس: امامت شناسی
🎤 استاد جواد حیدری
🔺جلسه دوم
🔰 کاری از مجموعه الغدیر
🔘@javadheidari110
2_1152921504696576535.zip
7.13M
↙️تناسخ چیست؟
◀️چه نقدهایی بر آن وارد است؟
↩️نظر شیعه در مورد تناسخ ارواح چیست؟
🎤ارائه دهنده : استاد جواد حیدری
🇮🇷کانال رسمی استاد جواد حیدری👇
https://eitaa.com/joinchat/4071489550C59c970ae1b