eitaa logo
کانال رسمی استاد جواد حیدری
4.4هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
366 ویدیو
164 فایل
💻کارشناس ارشد کلام اسلامی مدرس حوزه و دانشگاه کارشناس پاسخگویی به شبهات 🌐پاسخگویی شبهات اعتقادی 🆔 @khameneieshQ
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻پاسخ علماومراجع به استفتاء حوزه نیوز: ❓آیا دریافت وام اجاره مسکن اشکال دارد؟ □ در پی اعلام دولت برای پرداخت «وام اجاره مسکن» به مستأجرین، سؤالات و شبهاتی پیرامون این وام مطرح شده که حوزه نیوز استفتائی را به دفتر مراجع عظام تقلید ارسال نموده که پاسخ آن بدین شرح است: ❓ سؤال: □ سلام علیکم اخیرا دولت به دنبال افزایش اجاره بها در سطح کشور، «وام اجاره مسکن» را برای مستأجران مدنظر قرار داده و مقرر شده که مستأجر به صورت ماهانه، ۱۳ درصد سود این وام را به دولت پرداخت نموده و در پایان مدت اجاره نیز اصل وام را به دولت برگرداند. با توجه به اینکه این پول صرف رهن منزل شده و کسب و کاری با آن انجام نمی شود، آیا دریافت این سود از سوی دولت، ربا نیست؟ نظر شما را به اصل محتوای این وام که در مصاحبه ایرنا با آقای محمود محمودزاده، معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی انجام شده، جلب می نمایم: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی با اعلام اینکه مستاجران واجد شرایط برای دریافت وام به ضامن نیازی ندارند، گفت: برای ضمانت، گواهی کسر از حقوق یا سهام عدالت و یا سفته کفایت می‌کند. هم چنین اگر خانواده ای یارانه خود را به عنوان ضامن قرار نداده باشند می‌تواند به عنوان ضامن دریافت این تسهیلات استفاده کند. محمودزاده گفت: از ۱۵ تا ۲۰ مرداد معرفی متقاضیان دریافت این تسهیلات به بانک‌ها آغاز می‌شود. وی در خصوص اقساط وام ٥٠ میلیونی مستاجران تهران، گفت: ماهانه ۵۴۰ هزار تومان سود این تسهیلات توسط مستاجران به بانک پرداخت می شود. این وام ۵۰ میلیون تومانی معادل یک و نیم میلیون تومان اجاره ماهانه است و وقتی مستأجر فقط سود این وام را به بانک می‌پردازد، یک میلیون تومان به وی در اجاره بها کمک خواهد شد. این وام که برای مستاجران تهرانی ۵۰ میلیون تومان، برای مستاجران شهرهای بزرگ ۳۰ میلیون تومان و سایر شهرها ۱۵ میلیون تومان است با نرخ سود ۱۳ درصدی تعیین شده است، اقساط ماهیانه ندارد و مستاجران فقط سود ۱۳ درصدی را به صورت ماهیانه به بانک پرداخت می کنند، وام به حساب مالک واریز می‌شود و پس از پایان قرارداد، اصل مبلغ به بانک برگردانده می‌شود. ✍️ پاسخ دفتر آیت‌الله‌العظمی صافی گلپایگانی: علیکم السلام قرض به شرطِ بهره، ربا و حرام است و فرقی نمی کند چنین قرضی صرف کسب شود یا نشود. ✍️ پاسخ حضرت‌آیت‌الله علوی گرگانی: باسمه تعالی پاسخ استفتاء شما: چون غالبا بانک اینگونه وامها را در قالب قرارداد جعاله به وام گیرنده میدهد و به نظر ما این نوع قرارداد در اینگونه وامها دارای اشکال فقهی است، لذا دریافت این وام خالی از اشکال نیست لکن اگر مستأجری برای اجاره خانه دچار اضطرار باشد دریافت آن از باب اضطرار برای گیرنده اشکال شرعی ندارد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌷اللهم عجل لولیک الفرج 🌷 🍃🍂🍃🍂🍃 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
🔸 «ربوی بودن» وام ودیعه مسکن دولت 🔹پیرو اعلام معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی قرار است برای حمایت از مستاجران تسهیلات ودیعه مسکن با نرخ سود 13 درصد پرداخت شود. 🔹مدل ارائه شده از سوی وزارت به این نحو است که ودیعه مسکن اعطا شده به مستاجر به عنوان بخشی از رقم رهن واحد مسکونی در اختیار موجر قرار می‌گیرد. 🔹 پس از آن، سود ودیعه از سوی مستاجر در اقساطی به بانک باز پرداخت شده و بعد از اتمام قرارداد، اصل مبلغ ودیعه از سوی موجر به بانک بر می‌گردد. 🔻گروه استفتائات موسسه طیبات با موضوع شناسی این تسهیلات و تطبیق آن با نظر مراجع عظام تقلید اعلام می دارد: 🔹با توجه به اینکه مبلغ تسهیلات به موجر تملیک می شود و او حق استفاده از این مبلغ را دارد و موقع بازپرداخت، مثل آن را برمی گرداند این تسهیلات «ودیعه» محسوب نمی شود بلکه ماهیت آن «قرض» می باشد. 🔹در واقع بانک، مبلغ مزبور را در قالب قرض به مستاجر لحاظ می نماید اما مبلغ آن را با رضایت وی به موجرش پرداخت می نماید و مستاجر باید سود این را به بانک بپردازد که این سود ماهیت «» دارد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• 🌷اللهم عجل لولیک الفرج 🌷 🍃🍂🍃🍂🍃 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
: فتوای مقام معظم رهبری: "دریافتی تحت عنوان سود (کارمزد) اگر به میزان تورم یا کمتر از آن باشد، صدق ربا نمی کند و اشکال ندارد." 🍃🍂🍃🍂🍃 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حدیث روز 💠 💎 واقعیتی درباره مرگ 🔻امام علی عليه‌السلام: ما أنزَلَ المَوتَ حَقَّ مَنزِلَتِهِ مَن عَدَّ غَداً مِن أجَلِهِ ❗️آن كه فردا را از عمر خويش بشمارد، [پدیده] مرگ را به گونه واقعی نمی‌شناسد. 📚 اصول كافى: ج ۳، ص ۲۵۹، ح ۳۰ ‌ ‌ •┈┈••✾••┈┈• @javadheidari110
❇️ یک نکته، یک تامل ما مسئول نفهمیده شدن توسط دیگران نیستیم! ممکن است دیگران شرایط ما، درد دل ما و رفتار ما را نفهمند، اما چه باید کرد؟! اگر دیگران انتظار داشته باشند که فقط کارهایی انجام دهیم که آنها بفهمند و تصمیم های بگیریم که آنها دلیلش را درک کنند، یعنی عملاً انتظار دارند آن گونه که آنها زندگی کرده اند زندگی کنیم! گاهی ممکن است بگویند غیرمنطقی هستیم یا ضد اجتماعی هستیم، اما به این می ارزد که خودمان و تابع ارزش های اخلاقی و انسانی خویش باشیم. گاهی حتی دیگران از ما توضیحی نمی خواهند و ایرادی نمی‌گیرند، و ما به سبب نقص در عزت نفس گمان داریم که باید برای هر کسی مربوط و نامربوط را توضیح دهیم و خوشایند سازیم. تا زمانی که رفتار ما و تصمیم های ما به کسی آسیبی نمی‌زند ما توضیحی به کسی بدهکار نیستیم. چقدر اوقات‌ و فرصت‌‌ها که با این توضیح خواستن ها و تلاش‌های بیهوده برای قانع کردن دیگران بر باد رفته اند. برای ارتباط موثر باید تلاش کنیم که منظور و مفهوم مورد نظر خود را به درستی به مخاطب برسانیم؛ اما لازم نیست در گرفتن رضایت و بازخورد مثبت آنها نسبت به خود و یا کارمان، افراط کنیم. @javadheidari110
⭕️ عرفه، بهترین فرصت برای هجرت از نفس جزئیات بیشتر در لینک زیر: 📝جزئیات بیشتر در لینک زیر: ↪️ snai.ir/963839 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🍃 @javadheidari110 🍃
هدایت شده از روز‌نوشت
مهربان خدای من امروز با صادقانه ترین لحنی که در خود سراغ دارم تو را می خوانم.این روزها، ما بندگان سرا پا تقصیرت، عجیب دچار خودتبعیدی شده ایم.گویا بشر، خود را از فطرت پاک خویش به دیار هرچه بدیست، تبعید نموده است. خدای مهربان من ما عجیب دچارخوداغفالی شده ایم.عرفه را نقطه ی عطفی در تمرکزمان برخویشتن قرار ده. خدای مهربانم فصاحت و بلاغت کلاممان را تنها در مسیر دفاع از حق کارساز نما و آنجا که قصد توجیه گناه داریم کلام فصیح و بلیغ را از ما بگیر. خدایا تو پناهمان ده تا تکلیفمان با دل و دینمان روشن باشد. خدایا ظلم با تمام وزنه ی وقاحتش بر گُرده ی خلق سنگینی می کند به برکت این روز دستان ظلمی که بر سر سفره ی مردم است را کوتاه کن. خدای مهربان من طاقتمان کم شده، آنچه شاهدش هستیم صبرمان را اندک و دلمان را پرخون نموده است.این حجم از بی عدالتی را بر ما مپسند. خدایا در این روز مارا به تامل وا دار که این تامل بالاترین پاداشمان خواهد بود. https://eitaa.com/roznevesht
❎چرا مسلمانان در حج و عید قربان، گوسفندان را از دم تیغ رد می کنند؟ 🔹اسلام_ستیزی_مسیحیان_تبشیری 🎙استاد حیدری #خبر_گزاری_صاحب_نیوز پاسخ سوال را در لینک زیر دنبال بفرمایید. snai.ir/961184 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
💠پرسش: چرا مسلمانان در حج و عید قربان، گوسفندان را از دم تیغ رد می کنند؟ ✍️ پاسخ: نکته‌ی اول: همه انسان‌ها از مسيحي گرفته تا مسلمان و يهودي و غير این‌ها، هم گوسفند می‌کشند و هم از گوشت آن استفاده می‌کنند و اين امر اختصاص به مسلمين ندارد. اگر مدافعين حقوق گوسفند در دلسوزي خود صادق‌اند، اقدامي در جهت تعطيلي تمام کشتارگاه‌های كشورهاي دنيا كنند. نکته‌ی دوم: اگر مسلمان گوسفند می‌کشد؛ مدعیان حقوق حیوانات و مدعیان محبت و دوستی، انسان‌ها را می‌کشند تا به‌وسیله آن‌ها كشورهاي خود را آبادتر و نفس خود را فربه‌تر سازند و اداي موجودات ناز و مهربان را بازي كنند. جنگ جهانی اول و دوم بهترین شاهد بر این ادعاست. نکته‌ی سوم: براي قرباني حج، به‌صورت كلي دو نوع حكمت می‌توان در نظر گرفت:‌ 1- هدف مادي و رفع نيازهاي مادي و اقتصادي جامعه اسلامي 2- هدف معنوي كه عبارت است از نماد بودن اين عمل براي ايثار و قرباني كردن تمام خواهش‌های نفساني در برابر خواست و اراده حق متعال. پس قربانی کردن گوسفندان، جهت تأمین نیازهای مادی فقراء و نیازمندان است و راهی برای تقرب به خدا اما غیرمسلمانان در جهان جشن‌ها و مراسم متعددی دارند که هیچ هدف عقلانی و عقلائی ندارد. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 اوامر بیّن رهبر معظم انقلاب درباره برگزاری عزاداری‌های محرم در شرایط کرونا 🔻یک جمله راجع به محرّم بگویم. آنچه بنده میخواهم تأکید کنم این است: در عزاداری‌ها، معیار آن چیزی است که کارشناسان بهداشت ستاد ملّی کرونا به ما میگویند. بنده خودم شخصاً هر چه آنها لازم بدانند مراعات خواهم کرد. توصیه‌ی من و تأکید من به همه‌ی کسانی که عزاداری میخواهند بکنند ــ هیئات، آقایان حضرات منبری‌ها، صاحبان مجالس، مدّاحها، نوحه‌خوان‌ها و دیگران ــ این است که هر کاری میکنید، ببینید آنها چه می‌گویند؛ یعنی ستاد ملّی کرونا اگر چنانچه یک ضابطه‌ای را معیّن کرد برای عزاداری، همه‌ی ما موظّفیم آن را عمل کنیم. مسئله، مسئله‌ی کوچکی نیست؛ مسئله‌ی بسیار مهمّی است. همین مقداری هم که الان مراقبت هست و کنترل هست، خدای نکرده اگر چنانچه شل گرفته بشود و از بین برود، آن وقت فاجعه‌ای به وجود خواهد آمد که آن سرش ناپیدا است.۹۹/۵/۱۰ @javadheidari110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از روز‌نوشت
داشتم به فاصله ها فکر می کردم... بهتر بگویم، به رعایت فاصله ها! مثلا همین فاصله ی اجتماعی که به واسطه ی کرونا مجبور به رعایتش هستیم. فاصله ها همیشه بد نیستند. مثل فاصله ی زمین تا خورشید. فکرش را بکنید اگر فاصله اش کمتر بود حتما ذوب می شدیم و اگر بیشتر، یخ می زدیم. گاهی باید فاصله ها را رعایت کرد. فاصله ی اجتماعی را برای رهایی از بیماری فاصله ی روابط را برای رهایی از شکستن حرمت ها و فاصله ی خود را با شیطان برای دوری از گناه https://eitaa.com/roznevesht
هدایت شده از روز‌نوشت
ارزش سلامتی، هنگام بیماری ارزش کنار هم بودن، موقع فراق ارزش آزادی، زمان حبس و ارزش امنیت، هنگام ناامنی فهمیده می شود. انگار بشر جز با دردکشیدن لذت بی دردبودن را نمی فهمد. اصلا انگار قاعده اش همین است. ما آدم ها دچار خوداغفالی شده ایم و باید کسی یا چیزی آگاهمان کند. دردها و رنج ها طبیبان حاذقی هستند که خودآگاهی را به انسان هدیه می دهند. به درد و رنج هم می توان به چشم نعمت نگاه کرد. گاهی در کراهت ها، خیر و در محبت ها، شری نهفته است. https://eitaa.com/roznevesht
💠 اذعان ابن شاهین به تواتر حدیث ♨️ ابن شاهین از علما و محدثان بزرگ اهل تسنن در مورد حدیث غدیر می‌نویسد:  ✍ وَقَدْ رَوَى حَدِيثَ غَدِيرِ خُمٍّ عَنْ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ نَحْوُ مِائَةِ نَفْسٍ، وَفِيهِمُ الْعَشَرَةُ، وَهُوَ حَدِيثٌ ثَابِتٌ، لَا أَعْرِفُ لَهُ عِلَّةً. تَفَرَّدَ عَلِيٌّ بِهَذِهِ الْفَضِيلَةِ، لَمْ يَشْرَكْهُ فِيهَا أَحَدٌ. 📚 شرح مذاهب اهل السنة، ص۱۰۳ حدود صد نفر از ، حدیث را از پیامبر (صلی الله علیه و آله) روایت کرده‌اند که از جمله آن‌ها هستند و این حدیث ثابتی است که اشکالی در آن نیست و این فضیلت از خصایص علی (علیه السلام) می‌باشد و احدی در آن با او شریک نیست. 🚩کانال رسمی استاد جواد حیدری 🆔 @javadheidari110
حضرت علی(ع)میفرماینداگرکسی غذایی بخوردودرحالیکه موجود زنده ای نگاه کندمرضی میگیردکه هیچ درمانی برایش پیدانمیشود 1-آیااین حدیث صحیح است و لطفامنبع سندش درصورت امکان ذکرکنید2-آیاکسیکه غذایی بخوردوازغذاعکس بگیردودر اینترنت منتشرکنداین حدیث شامل این شخص هم میشود ؟ ✍جواد حیدری سلام علیکم نکته ی اول: چنین حدیثی را در منابع روایی نیافتم. نکته ی دوم: عکس گرفتن از غذا و نشر آن در بین آشنایان و در فضای مجازی، کار حرامی نیست ولی شایسته است در این اوضاع بد اقتصادی، فرهنگ مصرف گرایی، لاکچری را تقویت نکنیم و خدایی ناکرده موجبات ناراحتی برخی والدین و فرزندانی که توانایی مالی برای تهیه ی این نوع غذاها را ندارند را فراهم نکنیم. ======================= @javadheidari110
🙈عبدالحمید باشی یا عبدالمالک 🙊 کندر باشی یا تندر 🦂روح الشیطان باشی یا نیما 🐛آمریکا باشی یا فرانسه 😏رو زمین باشی یا رو آسمون 🔴فرقی نمیکنه اگه علیه ملت ایران عملیات تروریستی و روانی انجام بدی تا به انفجار و نقطه جوش برسی، سربازان گمنام امام زمان عجل الله فرجه، گیرت میارن و باید بری تو گونی😊 ✔️ عاقبت همه ی این ها به لطف خدا، همین است. @javadheidari110
سلام و صد سلام دادا به خدا شرمنده ام، هی مزاحم میشم،😉 ولی چیکار کنم تقصیر خودیته😊 میگم، میگما: این کلیپ را از آقای بهلول خدا رحمت کرده دیدی؟ ⁉️ ✔️ آی باریکلا، همونی که میگه 1400 دیگه امام زمونمون میاد 💫💫 نظر دادا جواد چیه؟ بشکن بزنیم، نزنیم، من واقعا تو آمپاسم😊👌 🔴سلام به رو ماهت عزیزم🦋 من صاف برم سر اصل مطلب اگه اجازه بدی👍 ✍اوائل طلبگی توفیق داشتم یه روز کامل خدمت حاج آقای بهلول باشم. باورت نمیشه، کلی شعر حفظ بود و واقعا شوخ طبع و اهل مزاح ⛄️ ولی همون موقع هم محکم میگفتند: من سفیانی را دیدم🤔 حالا هم این صوت را از ایشون شنیدم یاد قدیما افتادم و خدا رحمت کرده آقای بهلول☂ نه اون موقع حرفشون را قبول کردم و نه این حرف را قبول می کنم. 🙈 دادا بیبین من که رودربایستی ندارم، احترام بزرگان را دارم، دستشون هم می بوسم. ولی.. ولی.. آره! معصوم که نیستند از قدیم هم گفتند خطای بزرگان بزرگترین خطاهاست. بله جانم، کسی نباید وقت برا ظهور تعیین کنه تا مردم را به ناامیدی سوق بده خدایی ناکرده👇👇 قربوندون برم. دادا جواد😘 @javadheidari110
هدایت شده از روز‌نوشت
بعضی ها می گویند ارزش آدم ها به همان چیزهایی هست که گزینش می کنند. انتخاب کردن، یعنی تو از میان آنچه هست باید بهترین ها را برداری.هرکس بهتر انتخاب کند، ارزشمند تر است. اما من می‌گویم آن طرف قضیه همیشه مغفول مانده. گاهی ارزش آدم ها به چیزهایی هست که انتخاب نمی کنند. ما مجبوریم از خیلی از چیزها بگذریم و آن ها را ترک کنیم تا به امور بالاتری دست یابیم. نداشتن ها، نرسیدن ها، ندیدن ها به اندازه ی داشتنی ها و رسیدنی ها و دیدنی ها ارزشمندند اگر ثمره ی انتخاب درست باشند. ترک گناه، بستر حسرت های ظاهری را برای انسان فراهم می کند.اما انسان عاقل و دیندار از گناه نکردن هرگز دچار حسرت نمی شود. https://eitaa.com/roznevesht
پرسش :جاری کردن عقد اخوّت چه احکامی دارد ؟ پاسخ :شايسته است برادران مومن، در روز غدير، با يکديگر عقد اخوت و برادري به شکلي که در مفاتيح آمده، جاري کنند که بعد از آن سزاوار است برخي امور را رعايت نمايند: 1- براي يکديگر دعا کنند. 2- در زيارت ها بجاي ديگري نيز زيارت کنند. 3- در آخرت يکديگر را شفاعت کنند. پی نوشت: https://makarem.ir 🍃🍂🍃🍂🍃 🍁💎کانال استاد امیر صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• https://eitaa.com/amirsalehi110
باسمه تعالی ⭕️ چرا صحابه بعد از شهادت رسول خدا صلی الله علیه و آله، حدیث غدیر و امثال آن را معیار برای تعیین خلیفه قرار ندادند؟ 📝پاسخ: نکته ی اول: جریان غدیر و دلالت آن بر ولایت و امامت امیرالمومنین علیه السلام، از متواترات تاریخ می باشد که هیچ شبهه ای در اصل اتفاق و جانشینی حضرت علی علیه السلام، باقی نمی گذارد. نکته ی دوم: کسی که به تاریخ زندگانی صحابه رجوع کند موارد زیادی را در حیات سیاسی ان ها می بیند که با پیامبر مخالفت کرده اند و چه استبعادی دارد که عمل نکردن به حدیث غدیر و امثال آن نیز از همین موارد باشد؟ بعضی از این موارد عبارتند از: «رزیه یوم الخمیس» (مصیبت روز پنجشنبه: یعنی روز رحلت پیامبر خدا صلوات الله و سلامه علیه که در همان روز فرمود دوات و قلمی بیاورند تا برای آن ها چیزی بنویسد که بعد از او گمراه نشوند، ولی مخالفت کرده و پیامبر خدا را متهم به هذیان گویی کردند) (صحیح بخاری، ج 1، باب کتابة العلم، ح3 و ج4 ص 70) «سریّه ی أسامه بن زید» (لشکری که پیامبر خدا در اواخر عمر شریفشان به فرماندهی اسامه برای مقابله و حمله به رومیان تجهیز کرد و اصرار بر حضور صحابه در آن لشکر داشت ولی عده ای از آن ها از حضور در لشکر اسامه خودداری کردند). (طبقات ابن سعد، ج 2، ص 189) «صلح حدیبیه» که دسته ای از صحابه امضای پیمان صلح توسط پیامبر را مورد اعتراض قرار دادند و با نظر ایشان مخالفت کردند. (صحیح بخاری، ج 2، ص 81، کتاب الشروط) مرحوم علامه شرف الدین علامه، در کتاب «النص و الاجتهاد» بیش از هفتاد مورد از این نوع مخالفت ها را که در زمان رسول خدا اتفاق افتاده را بر شمرده اند. با در نظر گرفتن این تعداد مخالفت از طرف صحابه و آن هم در زمان حیات رسول خدا؛ هیچ استبعادی برای مخالفت صحابه بعد از حیات ایشان از طرف صحابه نیست. نکته ی سوم: در زمان رسول خدا و صدر اسلام، توده ی مردم تابع تصمیمات بزرگان قبیله ی خود بودند و از خود استقلال رای نداشتند؛ به همین خاطر بعد از غرض ورزی بزرگان خود در مخالفت با امر صریح رسول خدا، آن ها هم به خاطر تطمیع و تهدید، از موضع حق فاصله گرفتند. 🌎کانال رسمی استاد جواد حیدری_گروه فرهنگی تبلیغی پاسخگو 🍃 @javadheidari110 🍃
هدایت شده از روز‌نوشت
آدم ها خودشان به آستانه ی تحملشان واقفند. دقیقا می دانند که کجا و کِی، ظرف وجودشان لبریز می شود و طاقتشان طاق. دقیقا از حالات درونیشان می فهمند که الان بر لبه ی پرتگاهی عمیق ایستاده اند. دقیقا تکان خوردن پایه های متزلزل سعه ی صدر وجودشان را زلزله طور، حس می کنند. من می گویم اگر ما آدم ها بازدارنده ای از درون، نداشته باشیم با این شرایط تسلیم غضب خواهیم شد. باید چیزی باشد تا در این شرایط به واسطه اش کظم غیظ کنیم. ذکر، توسل، دعا و کمی گفتگو با خدا آبیست بر آتش غیظ تجربه اش کنیم.... https://eitaa.com/roznevesht