eitaa logo
آخرالزّمان
1.2هزار دنبال‌کننده
273 عکس
64 ویدیو
3 فایل
@joinchatakheruzzaman پایگاه بررسیهای راهبردی رویدادهای آخرالزّمان
مشاهده در ایتا
دانلود
🌺دو حدیث ارزشمند از امام صادق-علیه‌السّلام- پیرامون دستکاری در قرآن هنگام گردآوری آن با نگاه به آن‌که امام صادق-علیه‌السّلام- نقش برجسته‌ای در استواری دین و ترویج مذهب شیعه داشت تا جایی که از وی با عنوان رئیس مذهب شیعه و از پیروانش با عنوان شیعۀ جعفری یاد می‌شود، شایسته است به دو حدیث از آن بزرگوار اشاره کنیم تا گوشه‌هایی از دانش بی‌کران و مظلومیّتش بر شیعیان و سنّیانی که حقیقت‌جو می‌باشند، آشکار شوند، و همه بدانند که امّت مسلمان، برای هدایت به سراط مستقیم و پرهیز از گمراهی، همواره نیازمند کتاب الاهی و پیامبر و خاندانش-صلوات‌الّاه‌علیهم- می‌باشند. روى جابر عن أبي جعفر [الصادق]-علیه‌السلام- أنّه قال: إذا قام قائم آل محمّد-علیه‌السلام- ضرب فساطيط لمن يُعلِّمُ الناس القرآن على ما أنزل الّاه-جلّ‌جلاله-. فأصعب ما يكون على من حفظه اليوم؛ لأنّه يخالف فيه التأليف (الإرشاد، ج ۲، ص ۳۸۶). جابِر جُعفِی از ابو جعفر امام صادق-علیه‌السّلام- روایت کرده است که او فرمود: هر گاه قائم آل محمّد-علیه‌السّلام- برخیزد، برای کسانی که قرآن را بر پایۀ آن‌چه خداوند-جلّ‌جلاله- فروفرستاده است، می‌آموزانند، خیمه‌هایی می‌زند. پس چه دشوار می‌باشد بر کسانی که آن را امروزه به ذهن سپرده‌اند؛ چرا که وی در آن‌چه تازه می‌آموزد با آن‌چه گردآوری‌شده ناسازگاری می‌کند (الإرشاد، ج ۲، ص ۳۸۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی). في تفسیر عليّ ابن إبراهیم القمّي: قوله: «لَهُ مُعَقِّباتٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ يَحْفَظُونَهُ مِنْ أَمْرِ الّاه»، فإنّها قرئت عند أبي عبدالّاه [الصادق]-صلوات‌الّاه‌علیه-، فقال لقارئها: أ لستم عرباً، فکیف تکون المعقّبات من بین یدیه؟ و إنّما العَقِب من خلفه! فقال الرجل: جعلت فداك، کیف هاذا؟ فقال: إنّما نزلت: «لَهُ مُعَقِّباتٌ مِنْ خَلْفِهِ وَ رَقِیبٌ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ يَحْفَظُونَهُ بِأَمْرِ الّاهِ» ... (سورة الرعد، الآیة ۱۱) (تفسير القمّيّ، ج ۱، ص ۲-۳۶۱). در تفسیر علی ابن ابراهیم قمی است: سخن او: «برای وی (انسان) فرشتگانی در پشت‌آینده از پیش رویش و از پُشتِ‌سرش می‌باشند که وی را از فرمان خداوند نگاهداری می‌کنند»، پس آن آیه نزد ابی عبدالّاه [صادق]-علیه‌السّلام- خانده شد، به خاننده‌اش فرمود: آیا شما عرب نیستید، پس چگونه فرشتگانِ از پشت‌آینده از پیشِ‌رویش خاهند بود، در حالی که جز این نیست که پشتِ‌سر با پیشِ‌رو ناسازگار است؟! آن مرد گفت: فدایت شوم، این آیه چگونه است؟ فرمود: جز این نیست که فروفرستاده شده است: «برای او (انسان) فرشتگانی در پشت‌آینده از پشتِ‌سرش و ديده‌بانی از پیشِ‌رویش می‌باشند که وی را با فرمان خداوند نگاهداری می‌کنند» (سورۀ رعد، آیۀ ۱۱) (تفسير القمّيّ، ج ۱، ص ۲-۳۶۱؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی). 📚گزیده‎هایی از کتاب: آیینۀ پژوهش؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🔴توجّه: گفتار فوق دیگر بار ویرایش و نقایص بر طرف شد
🌺علاقمندان به طب سنّتی و کسانی که از چاقی و پُرخُری رنج می برند، نگاهی به این گفتار بیندازند👇👇👇https://eitaa.com/joinchattebvabehdasht/96
🌺علاقمندان به طبّ سنّتی و کسانی که کلسترول و تری گلیسیرید خونشان بالاست، نگاهی به این گفتار بیندازند👇👇👇https://eitaa.com/joinchattebvabehdasht/54
از دیدن پیامها و پاسخ به سوالات معذورم
🌺هدیه‌ای معنوی به سالکان طریق حق نویسندۀ این نوشتار چندروزی است که با خُد می‌اندیشیدم، با توجّه به آن‌که برخی خانندگانی که گفتارهای مباحث مهدوی و آخرالزّمانیِ پیشکش‌شده از سوی این بندۀ گنهکار را پیگیرند، طالب معنویّت و سالک طریق حق و اهل ذکرند و ایّام چلّۀ کلیمی نیز در پیش است، آیا شایسته می‌باشد در همین کانال آخرالزّمان برایشان دستوری برای انجام آن در یک بازۀ چهل‌روزه یادآور شوم یا خیر؟! بنا بر این، از کلام ربّانی در قرآن کریم یاری جُستم تا آن‌که این آیه آمد: «إِذْ دَخَلُوا عَلَيْهِ فَقالُوا سَلاماً قالَ إِنَا مِنْكُمْ وَجِلُونَ» (هنگامى كه [فرشتگان بشارت] بر او وارد شدند و سلام گفتند [ابراهيم] گفت ما از شما بيمناكيم). دانستم که بیمناکی حقیر نیز چون ابراهیم خلیل-علی‌نبیّناوآله‌وعلیه‌السّلام- وجهی ندارد، و افزون بر آن، یاد این سخن ارزشمند امام حسن-عليه‌السّلام- افتادم که فرمود: «به مردم بياموز و دانش ديگران را فراگير تا دانش خُد را استوار كرده و آن‌چه را كه ندانسته‌اى بدانى» (كشف الغُمّة: ج ۲، ص ۱۹۷). پس بر آن شدم تا به اشاره و اختصار نکته‌ها و راهکارهایی را بیان کنم، از باب تذکّر نه تعلیم؛ زیرا اساتید و سروران گرامی و برادران و خاهران ایمانی چه بسا خُد بر این کارها واقفند. ۱. عن ابن عبّاس، قال رسول‌الّاه-صلّی‌الّاه‌علیه[وآله]وسلّم-: من أخلص للّاه أربعين صباحاً ظهرت ينابيع الحكمة من قلبه على لسانه (مسند الشهاب، ج ۱، ص ۲۸۵، ح ۴۶۶). از ابن عبّاس روایت شده است که رسول خدا-صلّی‌الّاه‌علیه[وآله]وسلّم- فرمود: هر کس برای خدا چهل صبح اخلاص ورزد (خد و کارهایش را پاکیزه کند)، چشمه‌های حکمت (دانش استوار) از دلش بر زبانش روان می‌شوند (مسند الشهاب، ج ۱، ص ۲۸۵، ح ۴۶۶؛ ترجمۀ سیّد سلیمان مدنی تنکابنی). ۲. بر پایۀ برخی روایات اسلامی، چلّۀ موسی کلیم-علیه‌السّلام- در طور سینا از ۱ ذی قعده تا ۱۰ ذی حجّه بود. بنا بر این، روزهای یادشده برای اهل ذکر و سلوک بسیار مغتنم است. ناگفته نماند، چلّۀ پیشِ‌رو از شنبه ۱ ذی قعده برابر ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ برابر ۲۰ می ۲۰۲۳ آغاز و در چهارشنبه ۷ تیر ۱۴۰۲ برابر ۲۸ ژوئن ۲۰۲۳ که روز عرفه است، پایان می‌یابد. گفتنی است، مبنای ما همان محاسبۀ عددی بود و 30 روزه دانستن رمضان و 29 روزه دانستن شوّال و 30 روزه دانستن ذی‌قعده و 29 روزه دانستن ذی حجّه که پیشتر در ماه رمضان در این باره توضیح دادیم. ۳. برای هر چلّه می‌توان ذکری مانند «الّاهمّ صلّ علی محمّد و آل محمّد و عجّل فرجهم» (مایۀ آمرزش گناهان و خیر و برکت و استجابت دعاها) یا دیگر اذکار و یا سوره‌های قرآنی مانند یاسین (برای ازدواج و ...) را برگزید، و پس از یکی از نمازهای مستحب یا واجب یا پس از هر نماز واجبی به عدد ۱۰۰ یا ۱۰۰۰ هزار و ... و در سورۀ یاسین به عدد یک، آن را در مکانی خاص، رو به قبله و با طهارت بدن و لباس و مکان، با حضور قلب و اخلاص گفت، چه برای حاجتی خاص باشد یا خالصاً لوجه الّاه. گرفتن روزه در این ایّام لازم نیست. بهتر است جابه‌جایی ساعت ذکر بیش از یک ساعت نشود، و اگر تغییر مکان دادید و سفری برایتان پیش آمد، سجّاده‌ای را که بر آن نماز می‌گزارید و ذکر می‌گویید با خُد همراه ببرید. بانوان اگر می‌خاهند وارد این چلّه شوند، باید از عادت ماهانه پیشگیری کنند. در این چهل روز از گناهان گوناگون و غذاهای ناپاک و ناحلال در حدّ توان بپرهیزید و نمازهای واجب روزانه را در وقت خیش بگزارید، و چه خوب است که دائم الوضو باشید و کمتر بخُرید و بیاشامید و بگویید و بخندید. اگر حالی دست داد و به دلتان افتاد، بندۀ فقیر الی الّاه الغنيّ را نیز به دعا یاد کنید. از توضیح بیشتر در این باره جدّاً معذورم و پاسخگوی پرسشها نخاهم بود. 📚گزیده‌هایی از نوشتارهایی پیرامون «اذکار و ختومات»؛ پژوهش و نوشتۀ سیّد سلیمان مدنی تَنْکابُنِی ✍🏻روش ما در نوشتن واژه‎ها،‌ بر پایۀ درست‌نویسی و سازگاری نوشتار با گفتار و برخی نکته‎های دیگر است. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🌺فهرست برخی عناوین و گفتارهای کانال طب و بهداشت در آخرالزّمان 🔴آغاز کانال طب و بهداشت در آخرالزّمان https://eitaa.com/joinchattebvabehdasht/2 🌺اکسیر شادی‌بخش https://eitaa.com/joinchattebvabehdasht/51 🌺اکسیر‌ نیروبخش https://eitaa.com/joinchattebvabehdasht/53 🌸دمنوش شفابخش https://eitaa.com/joinchattebvabehdasht/54 🌸دمنوش سناگل https://eitaa.com/joinchattebvabehdasht/72 🌺فهرست داروها و عرقهای گیاهی و عطرها و خُراکیهای طبیعی ناب https://eitaa.com/joinchattebvabehdasht/81 🌺فهرست قیمت داروها و عرقهای گیاهی و عطر و خُراکیهای طبیعی ناب https://eitaa.com/joinchattebvabehdasht/83 🌺«ماءُ الجُبُن» (آب پنیر) و روش فراهم‌کردن و نوشیدن آن https://eitaa.com/joinchattebvabehdasht/96 🌺سکنجبین و روش فراهم‌کردن و نوشیدن آن https://eitaa.com/joinchattebvabehdasht/97 🌺روغن گیاهی و خُشبوی عِلْکُ البُطْم https://eitaa.com/joinchattebvabehdasht/98 🌺سرکه‌شیره و روش فراهم‌کردن و نوشیدن آن https://eitaa.com/joinchattebvabehdasht/114
هدایت شده از رَوْح و رَیْحان
🌺تازه‌کردن جانها با تازه‌های حکمت كانَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ [عليّ]-عليه‌السلام- يَقُولُ: «رَوِّحُوا أَنْفُسَكُمْ بِبَدِيعِ اَلْحِكْمَةِ؛ فَإِنَّها تَكِلُّ كَما تَكِلُّ الْأَبْدانُ»؛ امیر مؤمنان [علی]-علیه‌السّلام- می‌فرمود: جانهایتان را با تازه‌های حکمت (سخن استوار) تازه کنید؛ زیرا بی‌گمان آنها خسته می‌شوند، چنان‌که تنها خسته می‌شوند. (الکافي، ج ۱، ص ۱۱۷، ک فضل العلم، ب ۱۶، ح ۱) با یاری خداوند یاری‌رسان بر آن شدیم تا «فلک را سخت بشکافیم و طرحی نو در اندازیم» و «از رخ اندیشه نقاب برکشیم» و تازه‌هایی از «لَطایف حِکَمی و نُکات قرآنی» را گرد آوریم و پیشکش خاستاران سیر و سلوک معنوی و پیمایندگان راه بندگی کنیم؛ هرچند با گرفتاریهای گوناگون و پیاپیِ این زمانۀ ناسازگار انجام چنین کار تر و تازه‌ای بر ما بسی دشوار است، و به گفتۀ حافظ شیرازی: «کی شعر تر انگیزد خاطر که حزین باشد»! ✔️کانال رَوْح و رَیْحان @joinchatRawhVaRayhan
🔴مقام ارمنستان: ارتش جمهوری آذربایجان در تدارک حمله جدید است یک مقام دولت ارمنستان مدعی شد که جمهوری آذربایجان در تدارک حملات جدید به این کشور است. به گزارش مشرق، یکی از مقام‌های دولت ارمنستان غروب شنبه مدعی شد که جمهوری آذربایجان در تدارک حملات جدید به این کشور است.
🔴طبق پیشبینیها و روایات اسلامی، ترکهای نوعثمانی پس از یورش بر ارمنستان و چیره‌شدن بر ارمنیها، با ایرانیان درگیر خاهند شد....! ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
هدایت شده از رَوْح و رَیْحان
🌺پرده‌برداری از گنج توحید به‌زودی از گنجی عظیم که سالها به دنبال آن بوده‌ام، و امروز با یاری خداوند متعالی به آن دست یافته‌ام، برای سالکان طریق حقیقت پرده‌برداری خاهم نمود. هر کس چون من به این گنج رسید، نخست خدای را سجدۀ شکر کند، و سپس اگر خاست با توفیق الاهی در نماز و اذکار خیش از آن بهره برد. ✔️کانال رَوْح و رَیْحان @joinchatRawhVaRayhan
🔴 آشی که برای ایران در قره باغ پخته اند! آنکارا و مشخصا رجب طیب اردوغان از جنگ دوم قره‌باغ در سپتامبر سال ۲۰۲۰، اولویت خود را در قفقاز جنوبی بر دسترسی زمینی ترکیه به جمهوری آذربایجان، دریای خزر و در ادامه آسیای میانه و آسیای جنوب شرقی قرار داده است؛ به‌همین‌دلیل محور تحرکات آنکارا در ماه‌های اخیر به ایجاد دالان موهوم و جعلی زنگه‌زور بازمی‌گردد. صدآنلاین
هدایت شده از آخرالزّمان
هدایت شده از آخرالزّمان
🌺تصاویری از جایگاه کنونی غدیر خم👇👇👇
هدایت شده از آخرالزّمان
هدایت شده از آخرالزّمان
هدایت شده از آخرالزّمان
هدایت شده از آخرالزّمان
هدایت شده از آخرالزّمان
🌺غدیر خُم نام برکه ای است که در محلی به نام خُم در مسیر مکه به مدینه قرار داشته است. در روز هجدهم ذی الحجه سال دهم هجری، پیامبر(ص) در این مکان، امام علی(ع) را به عنوان ولی و جانشین خود به مردم معرفی کرد. این حادثه به واقعه غدیر معروف است. غدیر خم در چهار کیلومتری جُحفه واقع شده و جحفه حدوداً در فاصله 183 کیلومتری شمال غربی مکه قرار دارد که یکی از میقات های پنجگانه است. این مکان به دلیل وجود مقداری آب و چندین درخت، محل توقف و استراحت کاروانیان بوده است. پیامبر بزرگوار اسلام در سال دهم هجری آخرین سفر حج خود را به‌جای آوردند. رسول اکرم(ص) در طول سال‌های اقامت در مدینه بجز سه سفر عمره امکانی برای به‌جای آوردن حج نداشتند و بنابراین، مراسم حج فرصتی بود برای مسلمانان که در سفری پر از خاطره همراه حضرت ختمی مرتبت باشند و طول دوران همراهی با عصاره خلقت راه و روش زندگی را بیاموزند. مراسم حج در فضای پر از شور و احساس در کنار پیامبر برگزار شد و بعد از به پایان رسیدن مراسم، رسول خدا سحرگاه شب چهاردهم و قبل از روشنایی سحر همراه کاروانیان از مکه به سمت مدینه حرکت کرد. جاده منتهی به مدینه از چند منزلگاه می‌گذشت. آن زمان مرسوم بود حاجیانی که قصد خروج از مدینه را داشتند از منزلگاه‌های کدی، محصب، تنعیم، سرف، ضجنان، ‌مرالظهران، ‌عسفان وادی قدید می‌گذشتند و به منطقه‌ای به‌نام غدیرخم که می‌رسیدند حاجیان هرکدام به نقاط مختلف می‌رفتند. غدیرخم نام ناحیه‌ای بود که در میان مکه و مدینه واقع شده بود. غدیر در 186 کیلومتری مکه عرب‌ها به سرزمین‌هایی که در مسیر سیل قرار دارند و سیلاب‌ها با عبور از میان آنها به دریا می‌ریزد «وادی» می‌گویند. در این مسیرها، آبگیرهایی طبیعی به‌وجود آمده که پس از عبور سیل از آنها، آب‌های باقی‌مانده در آن جمع می‌شوند. به چنین گودال‌ها و آبگیرهایی «غدیر» می‌گویند. منطقه‌ «غدیرخم» نیز در مسیر سیلاب‌هایی واقع شده که پس از عبور از غدیر به «جُحْفه» می‌رسند و سپس تا دریای سرخ ادامه پیدا می‌کنند و آب سیل‌ها به دریاها می‌ریزد. غدیر در سه الی چهار کیلومتری جحفه و جحفه هم در 183 کیلومتری مکه واقع شده است. این محل نزدیک 200 کیلومتر با مدینه فاصله داشت. شهرت این مکان به خاطر وجود برکه‌ای بود که در آن آب باران جمع شده بود. این برکه بین دو رشته کوه در شمال و جنوب و این آبگیر از شرق به غرب کشیده شده بود و در روزگاران گذشته تا دریای سرخ امتداد داشت و در مسیر سیل به‌صورت زمینی هموار در آمده بود. برای واژه «غدیر» معانی مختلفی مانند «آبگیر»، «قطعه‌ای از آب» و «جای جمع شدن آب باران» به کار می‌بردند. چند آبگیر یا غدیر در گوشه و کنار عربستان یافت می‌شد و از این رو این محل را به نام غدیرخم نامگذاری کردند تا با غدیرهای مشابه اشتباه نشود و مزیت آن این بود که هیچ گاه در طول سال خشک نمی‌شد. کنار این برکه چند درخت کهنسال ازنوع «سَمُر» شبیه درخت چنار وجود داشت. درختانی که شاخ و برگ انبوه داشتند و سایبانی برای توقف و استراحت کاروانیان به‌شمار می‌آمدند. غدیرخم جایی بود که راه حاجیان از هم جدا می‌شد و اهالی مصر، مدینه، عراق و شام به سرزمین خود می‌رفتند. روز هجدهم ذی‌الحجه کاروان مسلمانان به این منزلگاه رسیدند و رویداد مهم اعلام ولایت امیرمومنان علی بن ابیطالب(ع) در چنین روزی اتفاق افتاد. غدیر خم را در تاریخ و منابع مختلف به نامه‌های دیگری چون وادی خم،‌ جُحفه، خَرّار و غُرَبَه نیز می‌شناسند که به دلیل همجواری این مناطق با غدیر خم این نامگذاری‌ها صورت گرفته است. شرایط جغرافیایی این منطقه در طول دوران مختلف تغییر می‌کرد. در برخی از منابع جغرافیایی بواسطه وقوع سیل و ایجاد خرابی و تغییر مسیر آبگیر،‌ وخامت شرایط جغرافیایی به گونه‌ای بود که این منطقه را غیر قابل سکنی می‌کرد، اما در دوره‌ای دیگر اوضاع به سمتی پیش می‌رفت که وسعت آب برکه بیشتر و بر تعداد درختان سرسبز این منطقه هم اضافه می‌شد و به صورت محل مناسبی برای سکونت جمعی از مردم به‌صورت شهر یا روستا در‌می‌آمد. برخی آثار تاریخی نشان‌دهنده بنا شدن ساختمان‌هایی از سنگ و وجود حصاری دور منطقه مسکونی در دوران گذشته است.
هدایت شده از آخرالزّمان
شناسایی دقیق مکان واقعه غدیر بعد از شهادت امیرالمؤمنین(ع)، دوستداران اهل‌بیت در دشت‌های حجاز متفرق شدند و برای خود، باغ‌ها و آبادی‌هایی در بعضی از مناطق از جمله مناطق اطراف غدیرخم ساختند. این آبادی بعدها بواسطه شرایط سیاسی و جغرافیایی به محلی مخروبه تبدیل شد و آثار و بقایای تاریخی آن تا حدود زیادی از بین رفت، اما با این وصف در پی تلاش دو محقق سنی و شیعی عربستان به نام‌های عاتق بن غیث بلادی و دکتر شیخ عبدالهادی فضلی از علمای شیعی این مکان شناسایی شد. برابر با برخی گزارش‌های تاریخی بعد از این رویداد هم مسجدی در همان محل که پیامبر خطبه خواند و مولا علی(ع) را به جانشینی برگزید به نام غدیر بنا شد که 50 متر مربع وسعت داشت و چندبار هم از سوی پادشاهان شیعه هند بازسازی شد، اما شهریور 1386 پیروان فرقه وهابیت در اقدامی شبانه آن را ویران کردند. غدیر غریب اکنون غدیر خم در محل عبور و مرور زائران بیت‌الله الحرام و مسافران مدینه النبی قرار ندارد و اثر و ثمر کمتری از نشانی‌های گذشته در آن به چشم می‌خورد. غدیر در شرایط کنونی در گوشه‌ دورافتاده‌ای واقع شده که هر از گاهی برخی از کاروانیان شیعی با تمهیداتی خود را به این محل می‌رسانند و در کنار برکه‌ای برجای مانده از زمان‌های گذشته و سایه‌سار درختان کهنسال و بلندقامت آن دمی می‌آسایند و یاد و خاطره واقعه سرنوشت‌ساز غدیر را گرامی می‌دارند. منبع: الکوثر
🔴افزایش خشکسالی و آلودگی هوا و پیدایش ریزگردها در آسمان ایران روایت شده است که امام حسن مجتبی-علیه‌السّلام- هر گاه او را چیزی اندوهگین می ساخت، در خانه‌ای تنها می‌شود و این دعا را می‌کرد: یا كهيعص يَا نُورُ يَا قُدُّوسُ يَا خَبِيرُ يَا اللَّهُ يَا رَحْمَانُ -سه بار- ... اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُمْسِكُ غَيْثَ السَّمَاءِ وَ اغْفِرْ لِيَ الذُّنُوبَ الَّتِي تُظْلِمُ الْهَوَاءَ ... (المجتنى، ص 8). ... ببخش مرا گناهانی که بارانِ آسمان را نگاه می‌دارند، و ببخش مرا گناهانی که هوا را تیره می‌کنند ... اکنون می‌بینیم که گسترش انواع ظلم و فساد و گناه مانند دروغ و ربا و گرانی و دهان‌کجی به آموزه‌های دینی و آسیب به طبیعت باعث خشکسالی و آلودگی شدید هوا و پیدایش گرد و غباری وحشتناک در بسیاری از شهرهای ایران شده است، و در آینده نیز کم و بیش شاهد نزول این عذاب الاهی بر مردم کشورمان خاهیم بود تا روزی فرا رسد که آسمان سه روز سرخ شود و بر مردم ری و بصره و بغداد و برخی شهرهای دیگر از آسمان سنگ ببارد و وعدۀ خداوند انجام گیرد! ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🔴پیش‌بینی واشنگتن‌پست: خلیج فارس به‌زودی غیرقابل سکونت خواهد شد! به گزارش اکوایران، منطقه خلیج فارس ترکیبی از گرما و رطوبت شدیدی را تحمل می‌کند که احساس غیرقابل تحملی را در آن ایجاد می‌کند. طبق آنچه در گزارش روزنامۀ واشنگتن‌پست آمده، در سواحل ایران روز سه‌شنبه، شاخص گرما به 158 درجه (70 درجه سانتی‌گراد) جهش کرد، سطحی به حدی شدید که می‌تواند توانایی انسان را برای زنده ماندن در خارج از خانه برای بیش از چند ساعت به خطر بیندازد. شاخص‌های گرما در هفته های اخیر به طور مرتب از 140 درجه (60 درجه سانتیگراد) در این منطقه فراتر رفته است، در حالی که شب‌ها تسکین اندکی را ارائه کرده‌اند. در شهرهای پرجمعیتی مانند ابوظبی در امارات متحده عربی و شهر کویت، شاخص گرما پس از تاریکی هوا تنها به 100 تا 120 درجه (37.8 تا 48.9 سانتیگراد) کاهش یافته است. گرمای بیش از حد در این منطقه معمول است، اما وضعیت فعلی شدید است زیرا سیاره به بالاترین دمای خود در تاریخ رسیده است. در روزهای اخیر دمای سطح دریای خلیج فارس تا 97.6 درجه (36.4 درجه سانتیگراد) افزایش یافته است که بالاترین میزان در 20 سال گذشتۀ داده‌های ماهواره‌ای در این زمان از سال است. آب‌های جکوزی مانند آب‌هایی هستند که اخیراً در نزدیکی فلوریدا نیز مشاهده شده‌اند، زیرا اقیانوس‌ها در سرتاسر جهان رکوردهایی را برای گرما ثبت کرده‌اند. ترکیبی از گرمای شدیدی که از بیابان‌های مجاور منشأ می‌گیرد و رطوبت فوق‌العاده خلیج‌فارس منجر به ایجاد یک محیط غرق‌کننده می‌شود که در هیچ جای دیگر زمین دیده نمی‌شود. با گرم شدن کره زمین، انتظار می‌رود مکان‌ها در داخل و اطراف منطقه خلیج فارس به طور فزاینده‌ای غیرقابل سکونت شوند و گرمای غیرقابل تحمل به‌طور فزارنده افزایش یابد.
🔴به دورۀ آخرالزّمان و سرآغاز کشتارها و ویرانیهای گسترده رسیده‌ایم! سالهاست نویسنده و بسیاری از کارشناسان و نویسندگان شرقی مسلمان و نیز برخی کارشناسان و نویسندگان غربی مسیحی و یا یهودی بر این باورند که ما انسانهای این روزگار به دورۀ آخرالزّمان و عصر ویرانی زمین بر اثر زلزله، سیل، توفان، خشکسالی، صاعقه، آتش‌سوزی، گرسنگی، بیماری، جنگ و کشتار رسیده‌ایم. چنان‌که پیشتر برخی نویسندگان غربی و نیز نویسنده و دیگران با بهره‌گیری از متون دینی مسیحی و یهودی و اسلامی یادآور شده‌اند، هرچند خاورمیانه سرزمین انبیای الاهی و مسلمانان و قلب جهان می‌باشد، و مرکز و آوردگاه حوادث آخرالزّمانی است، دیگر سرزمینهای جهان و مردمانش نیز گرفتار حوادث آخرالزّمانی و جنگ و ویرانی و کشتار خاهند شد. بی‌گمان افزایش سرکشیها و خداناباوری در میان جوامع بشری، و گسترش گناهانی چون همجنس‌بازی و زنا و لختیگری و ربا و دروغ و شراب و موسیقی و کفرورزی به خداوند و توهین به مقدّسات، به‌ویژه قرآن کریم، و نیز دادن وعده‌های دروغ به مردم و تضییع حقوق خداوند و مردمان و گران‌کردن کالاها و خدمات دولتی و سخت‌گرفتن بر بیچارگان و بی‌نوایان و نیز دزدی و دستبرد در داراییهای دیگران و ریختن خون بی‌گناهان موجب افزایش و گشترش گرفتاریها و عذابهای الاهی و بشری در جهان خاهد شد. نمونۀ آشکار دزدیها و تضییع حقوق دیگران که بی‌گمان خشم و غضب خداوند و نابودی و ویرانی را در پی خاهد داشت، آب‌دزدی حاکمان ترک نوعثمانی در ترکیه و بستن آب فرات و دجله بر روی مردم سوریه و عراق و نیز آب‌دزدی حاکمان طالبان در افغانستان و بستن آب رود هیرمند بر روی مردم سیستان است. در پیشبینیهای روایی و نیز در گفتار پیشگویانی چون نسترآداموس از افزایش صاعقه‌ها و سوختن سرزمینها در آتش سخن به میان آمده است که در سالهای نزدیک پشت‌سر گذاشتها و اکنون شاهد وقوع چنین حوادثی در جهان، از ترکیه تا اروپا و آمریکا، بوده و هستیم. ✔️کانال آخرالزّمان @joinchatakheruzzaman
🔴صحنه‌های «آخرالزمانی» در کانادا با ادامه فرار مردم از آتش‌سوزی ضرب الاجل رسمی برای ترک شهر یلونایف در شمال کانادا که آتش‌سوزهای طبیعی به نزدیکی آن رسیده پایان یافته و ساکنان همچنان برای ترک شهر از زمین و هوا در تقلا هستند. حدود ۲۲ هزار نفر، که تقریبا نیمی از جمعیت «سرزمین‌های شمال غربی» است، اکنون در خلال بدترین فصل آتش‌سوزی کانادا منطقه را ترک کرده‌اند. یک آتش‌سوزی دیگر در استان بریتیش کلمبیا که شهر «کیلونا» را تهدید می‌کند در ۲۴ ساعت گذشته رشد انفجاری داشته است. مقام‌ها اخطار داده‌اند که این آتش‌سوزی‌ها «بسیار فعال و غیرقابل پیشبینی هستند.» هارجیت ساجان، وزیر تمهیدات امور اضطراری کانادا، گفت: «اضطراب ناشی از ترک خانه وقتی نمی‌دانید که آیا وقتی برگردید سالم مانده یا نه، اکنون گریبان هزاران نفر را گرفته.» یک ساکن اهل کیلونا به بی بی سی گفت که آتش مثل یک «شبح بدشگون ویرانگر» از دامنه کوه سرازیر شد! دکتر ریجنسترایف گفت: «آرامش قبل از طوفان است. اعصاب آدم متشنج می‌شود وقتی می‌دانید قرار است اتفاقی بیافتد، اما هنوز آن را نمی‌بینید.» کانادا هم اکنون شاهد بدترین فصل آتش‌سوزی‌های طبیعی از زمان شروع ثبت رکوردهاست، به طوری که ۱۱۰۰ آتش فعال تا روز سه‌شنبه در حال سوختن بود. کارشناسان می‌گویند بهاری خشک‌تر از معمول به این وضع دامن زده است. تاکنون در مجموع ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار مناطق طبیعی در آتش‌سوزی‌های امسال کانادا سوخته که حدودا معادل مساحت یونان است. دانشمندان می‌گویند تغییر اقلیم خطر آب و هوای داغ و خشک را بیشتر کرده که به آتش‌سوزی‌ها دامن می‌زند. بی بی سی فارسی 28 مرداد 1402