هدایت شده از دکتر علی سعیدی
هدایت شده از نوشتههای مهدی جمشیدی
🔻در مذمّت رضا داوریاردکانی:
از فلسفۀ عقیم به سیاست علیل
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. دکتر رضا داوریاردکانی در بیانیهای، به حمایت انتخاباتی از مسعود پزشکیان پرداخته و چنین نگاشته: این انتخابات، انتخاب میان «بودن و نبودن ایران» است؛ اکنون رأی میدهیم که آیا ایران بماند و بکوشد بعضی دردهای مهلکی را که دچارش شده است درمان کند یا به راه وخیمترشدن آن دردها و گرفتاریها و افتادن در ورطههای خطرناک «جنگ» و «ویرانی» برود. رأیدادن به او، رأیدادن به «بقای ایران» است. او گرفتار «سوداها و اوهام بیهوده»ای که ایران را به سوی ورطههای خطر و تباهی میبرد، نیست.
[دوّم]. عجبا که فیلسوفِ محتاط و محافظهکار که بهسختی، زبان به صراحت میگشاید و در تجربۀ دهههای گذشتهاش، به انتخاب راههای «میانه» و «مبهم» و «دوپهلو» مایل بوده، اینک بر مدار شفافیّت و وضوح، سخن میگوید و راههای گریز را بر خویش میبندد. پیش از این، او همواره در جایی مینشست که «لامکان» بود؛ چنانکه گویا ایشان از زمرۀ مجرّدات است که محتاجِ ظرف مکان نیست. البته وی به این سو و آن سو میچرخید و نعل و میخ را با هم مینواخت، اما میکوشید به کوچۀ بنبست پا نگذارد و شرایطِ امکانِ «جابجاییهای نابجا» را بر خویش نبندد. اما رفتهرفته دارد دست به انتخابِ واضح میزند و خویشتنِ فلسفی و تمنیّات زیرمیزی و امیال نهفتهاش را عیان میسازد و به مخاطبِ معطّل، میگوید که در کجا ایستاده و چه میخواهد. او یک «فیلسوفِ چندنسخهای» بوده که دهه به دهه، چرخشهای محسوس و نامحسوس را تجربه کرده، اما زیرکانه و منطقگریزانه، نوسانهایش را به شرایط و تاریخ و زیستجهان و افق و عینیّت و هرآنچه غیر از خودش ارجاع داده تا از نواختهشدن تیغ نقد بر پیکر اندیشههایش، جان سالم به درد ببرد. ازاینرو، باید اینک خشنود بود که او تا حدی، مکانمند و زمینی شده و هویّت و مرز وجودیِ خویش را آشکار کرده است.
[سوّم]. گرهزدن انتخابات به «بقای ایران»، ادعای فربه و فراخی است که نباید آن را به حالوهوای این فیلسوفِ محافظهکار نسبت داد، بلکه باید در زیر پوست این انتخاب سیاسی، ماهیّتِ فلسفی وی را طلب و مشاهده کرد. وی به تصریح خودش، به این سبب جانب پزشکیان گرفته که عاقبتِ برقدرتنشستنِ جلیلی را «جنگ» و «ویرانی» میداند و معتقد است که جلیلی، اسیر «سوداها و اوهام بیهوده» است. با خواندن این جملهها، بیاختیار به یاد «جامعۀ باز و دشمنان آن» افتادم و حیرت کردم که چگونه او در این قدمهای آخرِ تفلسف، به اینچنین اتّحادِ فلسفیای با کارل پوپر رسیده و با او همداستان شده است؟! بر وی چه گذشته که اینک، بر «آرمانخواهیِ انقلابی» میتازد و آن را «سودازدگی» و «اوهامزدگی» میخواند و اینچنین سادهاندیشانه و ظاهرسازانه، مردم را از وقوع جنگ و ویرانی میهراساند؟! چرا بهجای دعوت به تفکّر، «تبلیغ هراس» میکند و میخواهد با «علّت» - و نه با دلیلی که گویا در دست ندارد! - سخن خویش را اثبات کند؟! چرا وی در کنار اصلاحطلبیِ لیبرالیِ پوپر مینشیند و انقلابیگری را آمیختۀ با توهم و سودا میانگارد و درافکندنِ نظم قدسی در گسترۀ جهانی را با جنگ و ویرانی، پیوند میزند؟!
[چهارم]. بهنظرم باید در صورتمسألهای که در بند پیش بیان کردم، تجدیدنظر کنم و بگویم دچار خوانش وارونه از واقعیّت شدهام. آن پرسش، ما را به حقیقت نمیرساند، بلکه رهزن است و با واقعیّت، بر سر مِهر نیست. مسأله را باید از این پنجره دید که همافقی او با انقلاب اسلامی، برخاسته از «شرایط» بوده و در نتیجه، دگرگونشدن شرایط، همان و چرخشِ معرفتی او همان. او آغاز نیز در این پاره از تاریخ، ننشسته بود و اگر در دهۀ شصت، قدری در فضیلت انقلاب نگاشت و به هواداری از آن برخاست، به سبب استیلای شرایط بوده و یا حتی به جهت ظهورِ تقابلیاش در برابر عبدالکریم سروش. آن شرایط، مولّدِ چنین امکانی برای او بوده و شرایط دیگر نیز، راههای دیگری را پیشِ روی وی نهاد. این فیلسوفِ قفلشدۀ به شرایط و فاقدِ ارادۀ بیرون از تاریخ، شناوریها و سیّالیّتهای عجیبی داشته و برای اینکه دستاویزی در اختیار منتقدان خویش قرار ندهد، قلم و تفکّرش را با ابهام و تعلیق و سرگردانی پیوند داد و همواره در پرسش و طرحمسأله، متوقف ماند. و اینک که به حاصل حیات معرفتی او مینگریم، به تعدادی پرسشِ تعلیقی و متوقفکننده میرسیم و توصیۀ به انتخاب یک لیبرالتکنوکرات به عنوان رئیسجمهور. این است سرِ جمعِ دههها تفلسفِ لامکانیِ مبتلا به سرطانِ فقدانِ وضوح، و همچنین حضور شبهمعرفتی و همیشگی در عالیترین نهادهای فکری و فرهنگیِ حاکمیّت.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
هدایت شده از بر پا
آبروی روحانیت و
پسر آیت الله جوادی آملی
🔺سعید جوادی آملی نوشته
"خداوند متعال تنها امامان معصوم (علیهم السلام) را سیاستمداران راستین جامعه بشرى «وَ ساسَةَ الْعِبَادِ» معرفى نموده است"
اینکه اهل بیت قله های سیاست ورزی بندگان هستند، آیا یعنی آنها تنها باید سیاست دینی بورزند؟ از این جمله در زیارت جامعه کبیره، چگونه حصر بدست آمده؟ از کجای این جمله برداشت شده که سیاستورزی الهی و دینی از گردن بقیه مردم و مؤمنین برداشته شده؟ چه لزومی دارد سیاست را از دین جدا کنید تا به پزشکیان برسید؟ چه تناسبی بین انتخاب جریان پزشکیان و سیاست خالی از معنویت دیدهاید، که از اینجا آغاز کرده اید؟
🔺سعید جوادی آملی در ادامه مینویسد:
"جمهورى اسلامى پدید آمد و همه توان و ظرفیت هاى علمى و عملى اسلام و ایران را با خود به میدان آورد تا سیاست را در لباس دین به جامعه بشرى بنمایاند، اما در واقع امر برعکس شد و سیاست، سلطه و چیرگى خود را به رخ جمهورى اسلامى کشید"
درباره چه کسی سخن میگویید؟ امام ره را میگویید که الگوی سیاست ورزی الهی بود؟ رهبری را میگویید ؟ پدرتان را میگویید که سالهاست این ساختار را الهی و معنوی میداند و میستاید؟ حاج قاسم را میگویید، شهید رئیسی را میگویید؟ نظام مردمسالار دینی را میگویید که هندسه الهی و دینی اش را بارها علما و اندیشمندان و عرفای اسلامی توضیح داده اند و ثابت کرده اند؟
چه نسبتی بین این به آتش کشیدن کتابها و کلاسهای درس پدر خود و پزشکیان دیده اید که اینگونه برای رای آوردن او آثار پدر را به لجن میکشید؟
🔺شما که اگر ادامه فامیلتان "جوادی آملی" نبود، کسی در سپهر دانش الهی و حوزوی نگاهتان هم نمیکرد، پای سیاستورزی حسن روحانی و محمدخاتمی، چرا اعتبار و نامتان را به تن فروشی و هرزگی کشیدید؟
🔺آبروی حوزه را طلاب پاپتی و مستضعفی برده اند که شهر به شهر و کوی به کوی برای انقلاب امام میدوند، در اوج فقر زندگی میکنند و از جیب مایه میگذارند که انقلاب به دست نااهلان نیفتد، یا عمامه به سرهای بی هویتی چون این شخص که هم شکل و شیوه و سبک زندگیش با دیگر طلاب زمین تا آسمان فرق میکند و هم اندیشه هایش بوی انجمن حجتیه و سیدصادق را گرفته؟ واقعا چرا ؟که چه بشود؟ رای میخواهید؟ لعنت بر این سیاست بازی تان که به قول امام رحمه الله علیه چیزی جز پدرسوخته بازی نیست.
🔺در این انتخابات چقدر دلم برای مظلومیت روحانیت سوخت، آن از پورمحمدی که هر وقت دیدمش با خود گفتم کاش طلبه نبود و دلم سوخت که جامعه روحانیت مبارز که سالها بزرگانی چون مهدوی کنی رحمه الله علیه بالای سرش بودند دست چه کسانی افتاده، این هم از اعتبار و نام آیت الله جوادی آملی عزیز که اینگونه توسط فرزند ناخلفش به حراج گذاشته شده، اف بر این دنیا. اف بر این دنیا.
🔺بچه ها شما را به خدا تبلیغ کنید، از این فرصت انتخابات استفاده کنید و سیاست با طعم مکتب امام ره را به مردم بشناسانید، سیاست خامنه ای مظلوم را، سیاست حاج قاسم شهید و رییسی عزیز را.
@ali_mahdiyan
هدایت شده از کشکول|محسن مهدیان
ولی یادمونه نره وسط این رقابت های داغ انتخاباتی، از دیشب رسانه های ضدانقلاب همه مناظره را رها کردند و ازین عکس بسیار عصبانی اند.تصویر نهایی مشارکت اینطوریست و ثمره اش همینطور عصبی شدن شیادهای رسانه ای
@mahdian_mohsen
هدایت شده از بر پا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مشارکت بالای بد
مشارکت بالای خوب
وظیفه مراقبت از انتخابات هم با ما است.
برنامه آرمان
شیخ علی مهدیان
@ali_mahdiyan
هدایت شده از استاد عابدینی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ این چند ساعت #باقیمانده تا #انتخابات، اثر ۸ سال و بلکه یک مسیر طولانی را دارد!
🔰 حضرت آیت الله بهجت (ره) میفرمودند گاهی خدای سبحان، در زمان تصرّف میکند و از زمان کوتاهی، اثر بسیار زیادی ایجاد میشود!
🚫 اگر در این حرکت #سستی کنیم، #پشیمانی زیادی خواهد داشت و خیلی ما را به عقب بر میگرداند.
#جلیلی
#کلیپ_تصویری
#توسل_به_مادر برای #بهترین_تقدیر
✅ مرکزتنظیمونشرآثاراستادعابدینی
🌐 Eitaa.com/joinchat/366215168Cc0e81daf3e
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❗️جلیلی خوب کرد زن یا دخترش را برای مصاحبه همراه نبرد! این نشانه طالبانی بودن نیست! بقیه اشتباه کردند که بردند!
زن در مکتب انقلاب اسلامی خودش با ارزش است؛ طفیلی مرد نیست. ذیل پدر یا شوهر رئیس جمهورش معنا نمی شود.
پیامد این طفیلی بودن، فردا آقازادگی است!
#جلیلی
#زن_انقلاب_اسلامی
#طالبانیزم
📎 مطلب مرتبط
حجت الاسلام قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
❓ نامزد عوام یا رئیس جمهور عامه؟!
• دکتر #پزشکیان وقتی ساده و بی پیرایه سخن می گوید، عوام می فهمند. همان حرفهای عوام در تاکسی و اتوبوس را می زند حتی بدون چتر تحلیلی عمیق:
- آمده ام تا مردم را از تنگنای تحریم برهانم/ هیچ کشوری با بستن مرزها به رونق و رشد نمی رسد/ تنش زدایی و حل مساله تحریم ها راه حل مسائل اقتصادی و توسعه ایران است.
- بهداشت و آموزش، کالا نیست و حق همه است/ مداخلات دولت باید به نفع محرومین تمام شود.
- ارجاع به امر کارشناسی وظیفه من است...
- در ایران وحدت و انسجام ایجاد و دعواها را حل کنیم ...
• اما آیا خیرِ رئیس جمهور شدنش مثل همین همه فهم بودن حرفش، به "همه" می رسد؟!
"عامه مردم" از برنامه های متخصصانش -که ترجیع بند حرفهای اوست- بهره می برند؛ یا تئوری های آنها برای "طبقه خاص" منفعت آور است؟!
چند مورد را می شود بررسی کرد:
1⃣ تعامل برجامی با دنیا
کاملا حرف درستی است که با مرز بسته نمی شود به رشد و رونق رسید؛ ولی در این ۴۵سال کی مرز بسته بوده؟! در دوره شهید رئیسی روابط خارجی بسیار هم گسترش یافته است.
اما با همان چند کشور خاص(۱+۵) هر مطلعی می داند دعوا سر اصل مذاکره و توافق نیست؛ دعوا سر شکل مذاکره و صورت نهایی تعامل و توافق است!
آقای پزشکیان و ستادش با پرچم داری سردار برجام موافق توافق با صورت بندی برجام اند.
✔️ دو سؤال مهم در اینباره:
❓ ۱. برجام در ایام اجرایش در دولت روحانی، خیرش به کدام طبقه رسید؟ نفع عامه از آن چه بود؟
❓ ۲. خروج آمریکا از برجام (علیرغم ضمانت سابق جان کری و...) خسارتش را بر چه طبقه ای نهاد؟!
• به حسب اسناد دولت آقای روحانی جواب هردو سؤال یکی است: هم اجرا و هم نقض برجام به ضرر عامه و طبقات محروم، به نفع طبقه برخوردار!
❗️ گزارش دفتر امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه در ۲۹مهر۹۹ این است:
"در مدت اجرای برجام بیشترین نفعش به خانوارهای ثروتمند رسید و با خروج آمریکا و بازگشت تحریم ها، بیشترین فشار تحریمی اش به خانوار های فقیر برگشت."۱
ضریب جینی این سالها هم دقیقا همین را نشان می دهد.
محاسبه دیگری نشان می دهد اجرای برجام به نفع بورسی ها تمام شد(۲) ؛ نه عامه حقوق بگیر و کارگر!
❗️دکتر ظریف در مصاحبه اش با پرس تی وی(۳اسفند۹۹) میزان خسارت عدم اجرای برجام از سوی طرف مقابل را بیان می کند:
"آمریکا یک تریلیون دلار خسارت زده است ؛ غرامت می گیریم"!۳
❗️نشریه آمریکایی فارین پالسی غیر از گزارش حرف بالای ظریف، از قول روحانی هم نقل کرد:
"خسارت، تنها در ماه سپتامبر ۱۵۰میلیارد است"!۴
این غرامت های سنگین که برخی نمایندگان روزانه ۱۰۰۰همت شمردند!(۵) باعث شد مجلس از اختیارات خود استفاده و قانون اقدام متناسب و متقابل در اجرای برجام را تصویب کند!۶
❗️کتاب "تحریم ها نگاهی از درون میدان" نوشته #ریچارد_نفیو با ترجمه فارسی قابل مطالعه است(۷)؛ تا نشان دهد در برجام چگونه کالاهای اساسی مورد نیاز عامه مردم، شامل تحریم بوده اما کالاهای لوکس (حتی پورشه و...) که مصرف طبقات بالاست، مشمول اعمال تحریم های هوشمند نمی شده است!
⬅️ رئیس جمهور یعنی محافظ حقوق عامه و جمهور مردم ایران بودن؛ نه ضامن خیرات و منافع طبقات بالا و خاص.
نمی شود عامیانه برای عوام سخن گفت اما تئوری های کارشناسی ای در جهت منافع ویژه خواران را دنبال کرد!
شاید ادامه یافت...
..................................
۱. https://mehrnews.com/xSXsv
۲. https://b2n.ir/z62086
۳. https://b2n.ir/j65006
۴. http://b2n.ir/u54618
۵. https://zaya.io/m7mal
۶. https://rc.majlis.ir/fa/law/show/939345
۷. https://rc.majlis.ir/fa/news/show/1057000
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۴/۱۰
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
❓ نامزد عوام یا رئیس جمهور عامه؟!
یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇
☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از کانال سیدمحمدرضا حسینی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱_ محتوای کاربردی برای نشان دادن تفاوت رویکرد دکترجلیلی و دکترپزشکیان
۲_ تکنیکهای تاثیرگذار در گفتگوی چهره به چهره
نکته
به نظرم این نکات کاملا کافی هست برای شما.
قدر این خشابهای تبلیغی رو بدونین
کانال مثل فانوس👇👇👇
https://eitaa.com/mesle_fanoos
هدایت شده از کانال سیدمحمدرضا حسینی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خوراک_تبلیغات
🔴 دوسوت، برنامه جلیلی به تفکیک هر استان
کار زیبایی که ستاد آقای دکتر #جلیلی انجام داده، این بوده که جزئیات طرحهای لازم و کارشناسی شده در رابطه با هر استان رو به تفکیک، توی این سایت قرار داده است.
🌱 استان خودتون رو ببینید:
http://100ahd.drjalily.com
#انتخابات
🌐 باماهمراه باشید 👇
╭┅────────┅╮
🆔 @jore_digar_bebinim
╰┅────────┅╯
هدایت شده از کانال حسین دارابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
داشتن باهم بحث میکردن، یهو جلیلی ساکت شد، چون پزشکیان شروع کرد به خوندن قرآن
ادب جلیلی درمقابل قرآن رو ببینید 🥺
#حسین_دارابی | عضوشوید 👇
http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#مهدی_سماواتی
🔺ثواب نَفَس زدنم برای امام حسین.ع را با هرکس که دست دیگری را بگیرد و پای صندوق رای به #آقای_جلیلی ببرد
#انتخابات
#امام_حسین
#محرم
#جلیلی
🌐 باماهمراه باشید 👇
╭┅────────┅╮
🆔 @jore_digar_bebinim
╰┅────────┅╯
هدایت شده از پونز
🔴 حمایت خانواده شهید رئیسی از دکتر سعید جلیلی
بسم الله الرحمن الرحیم
مردم عزیز ایران؛
🔹سیدالشهدای خدمت با رب ادخلنی مدخل صدق وارد عرصه ریاست جمهوری شد، صادق الوعد بود، مجاهدت کرد تا به لقاء الله رسید.
🔹کذب گوییها و توهینها و تخریبها، نه تنها خدشهای بر اخلاص و صفا و صداقت در حکمرانی کارآمد ایشان، وارد نمیکند بلکه ننگی بر پیشانی مدعیان بیانصاف، خواهد بود.
🔹امروز اگر چه آن شهید عزیز در بین ما نیست اما راهی که او گشود پیش روی ماست. برای تداوم پیشرفت مادی و معنوی کشور در این مسیر، از شما ملت عزیز دعوت میکنیم ضمن مشارکت پرشور و آگاهانه در انتخابات روز جمعه، با انتخاب درست، نگذاریم گفتمان «ما میتوانیم» و «عزت»، به «نمیشود و نمیتوانیم» و «عبرت» تبدیل شود.
🔹ضمن احترام به هر ۲ نامزد محترم، امید داریم برادر گرامی جناب آقای دکتر سعید جلیلی، با تفضل الهی و مجاهدت، بتواند با صیانت از میراث شهید جمهور در عرصه مدیریت و رعایت تقوای سیاسی، ادامه دهنده راه این عزیز کشور امام رضا علیه السلام باشد.
و من الله التوفیق
بیت آیت الله شهید رئیسی
۱۳ تیرماه ۱۴۰۳
📌 @ponezs
هدایت شده از شمع | شبکهٔ مبلغان
حجت الاسلام قنبریان.mp3
8.66M
#صوت_بیانات
مردم آرمانهای انقلاب ۵۷ را میخواهند، اما همه را با هم.
اما جریانهای سیاسی هر کدام به سمت بعضی از آنها میروند.
سه طریق برای افزایش مشارکت.
حجت الاسلام والمسلمین #قنبریان
#انتخابات
ــــــــــــــــــــــــ
شمع
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 خانوادۀ شهید رئیسی از سعید جلیلی حمایت کردند
@Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رئیس ستاد قالیباف در میان حامیان جلیلی حاضر شد
🔹نیکزاد: ما برای عمران روستاها، عمران شهری، صنعت، کشاورزی، معیشت، ازدواج جوانان و مقابله با دیوانسالاری برنامه داریم.
@Farsna