eitaa logo
جرعه‌نوش | علی احسان‌زاده
322 دنبال‌کننده
119 عکس
29 ویدیو
6 فایل
من جرعه‌نوشِ بزم تو بودم هزار سال کی ترک آب‌خورد کند طبع خوگرم سیاهه‌های علی احسان‌زاده @dastmalbaf
مشاهده در ایتا
دانلود
امام خامنه‌ای: «این قضایا، قضایای گذرایی است؛ منتها گذرا بودن یک قضیه معنایش این نیست که برای عبور از آن، تدبیر و تمهید لازم نیست؛ نه، لازم است. بالاخره گردنه‌ی سختی است. می‌گویید ما از این گردنه قطعاً عبور خواهیم کرد. اما این عبور، آن وقتی است که با چشم باز، با توجه، با دقت و با حزم لازم انجام بگیرد. باید با تدبیر حرکت کرد. ... انسان وقتی که به صحنه نگاه می‌کند، بایستی ببیند که الان اولویت چیست؛ آن را رعایت کند. ... ما نگاه کنیم ببینیم الان دستگاه چیست. اولویت، مواجهه با آن جریانی است که با از یک حرف به ظاهر قانونی- که البته ضد قانون بود- آمدند یک دعوای انتخاباتی را تبدیل کردند به دعوای با نظام. این یک جریان خاصی است، جریان جدیدی است؛ این را باید شناخت. اگر ما این را مخلوط کنیم با جریان راهپیمایی‌ای که روز ۲۵ خرداد در خیابان اتفاق افتاد، اشتباه کردیم. آن‌ها روز ۲۵ خرداد یک راهپیمایی راه انداختند؛ اما این جریانی که روز عاشورا توی خیابان می‌آید، یا در ۱۶ آذر توی خیابان می‌آید، آن جریان نیست. اگر ما این‌ها را با هم مخلوط کردیم، دچار اشتباه می‌شویم. خیلی‌ها از آن جریان، توی راهپیمایی روز چهارشنبه ۹ دی حضور داشتند. اینی که بنده عرض می‌کنم، حدس نیست؛ اطلاع دارم. خبرهایی به من رسیده که می‌دانم افراد شاخصی هستند که در این راهپیمایی عظیم حضور پیدا کردند. خب، این خیلی اهمیت دارد. ما این را نباید با آن مخلوط کنیم؛ آن یک چیز دیگری بود، یک تحلیل دیگری دارد، استنتاج دیگری بر آن بار است. امروز ما بایست مواجه بشویم با این چیزی که توی کف خیابان است؛ ببینیم این چیست؟ این‌ها از کجا دارند می‌گیرند؟ کی دارد این‌ها را می‌کند؟ چه جوری دارند هدایت می‌کنند؟ این اولویت دستگاه است. ... آن جریانِ دیگر، همیشه قابل دسترسی است؛ آن از دست نمی‌رود. بالاخره یک کسی جرمی مرتکب شده و حرفی زده؛ باید حرفش را بپذیرد. از حرف‌هایی که آقایان می‌زنند، این است که بین معترض و اغتشاشگر بایستی فاصله قائل شد. بله، معترض معنایش این نیست که مسئول نیست؛ . بالاخره حرفی زده، اعتراضی کرده، باید پایش بایستد و مسئولیت آن را قبول کند. اگر بر اعتراض او یک چیزی بار شده که آن چیز مسئولیت قانونی دارد، آن را باید متحمل شود. نمی‌شود بگوید که من همین‌طور یک سنگی انداختم. خب، این سنگ زد شیشه‌ای را شکست؛ این شیشه را باید شما . معترض را از اغتشاشگر جدا می‌کند، منتها این معنایش سلامت معترض نیست؛ معترض هم باید مسئولیت اعتراض خودش را تحمل کند و بپذیرد. منتها این دو جریان را باید و جدا کرد. مقابله با نظام، یک جریان است؛ جریانی که برای این بستر ساخته- ولو ناخودآگاه- یک جریان دیگر است؛ این‌ها را باید از هم تفکیک کرد. به هر کدام باید در زمان خودش و در ظرف خودش رسیدگی کرد.» (۲۱ دی ۱۳۸۸، در دیدار نمایندگان فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس هشتم شورای اسلامی) https://eitaa.com/jorenush/199
آیینه‌ی تمام‌نما.pdf
1.78M
؛ مجموعه‌ای از مهم‌ترین پیام‌ها و نوشتارهای امام خامنه‌ای https://eitaa.com/jorenush/201
جرعه‌نوش | علی احسان‌زاده
#آیینه‌ی_تمام‌نما ؛ مجموعه‌ای از مهم‌ترین پیام‌ها و نوشتارهای امام خامنه‌ای #جهاد_تبیین https://e
از سال‌ها پیش، دوست داشتم وجهه‌ی علمی امام خامنه‌ای را بشناسم و دیگران را نیز با این جلوه‌ی کمتر دیده‌شده‌ی ایشان آشنا کنم. وقتی به قم رفتم، در کتابفروشی‌ها، کتاب‌هایی که به قلم رهبر انقلاب می‌یافتم، می‌خریدم. آن کتاب‌ها (آینده در قلمرو اسلام، از ژرفای نماز، طرح کلی اندیشه‌ی اسلامی (یادداشت‌ها)، روح توحید) خواست آن روزهای مرا برآورده نمی‌کردند. من به دنبال یک کتاب علمیِ از جنس کتب مرسوم حوزوی بودم، ولی آن‌ها از جنس دیگری بودند. می‌خواستم نوع طرح مباحث علمی را توسط آقا ببینم و جایگاه علمی ایشان را دریابم. بر خلاف خواست من، آقا تلاشی برای نمایش وجه علمی‌شان نداشتند. جلوتر که رفتم، متوجه شدم که چیزهای دیگری هم هست و از منظری دیگر، ضرورت‌ها و اهمیت‌ها جابجا می‌شوند. جواهراتی هستند که تا کارکرد آن‌ها را نفهمیم، قدر آن‌ها را نمی‌دانیم و ارزش و غرض از ایجادشان را درنمی‌یابیم. تا آن‌که یک بار، اتفاقی در بین کتاب‌های دست‌دومی که در گوشه‌ای افتاده بودند، چشمم به کتابی با عنوان "حدیث ولایت" افتاد. برداشتم و ورق زدم؛ یکی از مجلدات مجموعه‌ای بود که سخنرانی‌ها و پیام‌های امام خامنه‌ای را گرد آورده بود. چاپ دهه‌ی هفتاد بود. لابلای صفحات آن کتاب، چشمم به پیام اولین سالگرد رحلت امام افتاد. خواندم و دیدم عجب چیزی است. روزی دیگر هم از سر اتفاق، در کتابخانه‌ی فیضیه، جلد اول صحیفه نور را برداشتم و با مقدمه‌ی آیت‌الله خامنه‌ای بر اولین چاپ آن مواجه شدم. مطالعه‌ی این یکی هم اعجابم را برانگیخت. کم‌کم داشت گره ذهنم نسبت به آثار رهبر انقلاب باز می‌شد و به عالم آقا وارد می‌شدم. به مطالعه‌ی سخنرانی‌ها و نوشته‌های آقا ادامه دادم. یک بار به یکی از بزرگواران که دستی در نشر برخی آثار رهبر انقلاب داشت، گفتم که خوب است برخی از مهم‌ترین پیام‌های امام خامنه‌ای را در یکجا گرد آورید تا در کنار هم در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد. با تعجب دیدم که آن برادر گفت: آیت‌الله خامنه‌ای یک خطیب‌اند و ما روی سخنرانی‌های ایشان کار می‌کنیم. سال‌ها گذشت و من به دوستان علاقه‌مند، برخی از این نوشته‌ها را معرفی می‌کردم. مدتی است که آن پیشنهادها را یک‌جا جمع کرده‌ام و حالا با کمی ویرایش و یک مقدمه، آن را در اختیار دوستان می‌گذارم. عنوان را از عبارت امام خامنه‌ای در وصف "صحیفه‌ی نور" اقتباس کردم. اگر پیشنهاد یا نکته‌ی اصلاحی بود، منت بگذارید و منتقل کنید. انتشار این جزوه بدون ذکر منبع هم آزاد است. به نظرم خواندن و بازخواندن این مجموعه آن‌قدر واجب و ضروری هست که از این مسائل بگذریم. https://eitaa.com/jorenush/203
🌀 جعل بیانیه موهن به اسم طلاب و مدرسین حوزه های قم، مشهد و تهران 📝 حربه جدید علیه ملت 🔸 طی بررسی‌های بعمل آمده بیانیه بی‌اسم و رسم و مجهول‌الهویه‌ سراسر توهین و خلاف واقعی که در درگاه‌های رسانه‌ای معاندان در حال نشر است، کذب و جعلی می‌باشد. 🔹 اين بيانيه موهن كه با عنوان جعلى طلاب و مدرسين حوزه هاى قم، مشهد و تهران در رسانه‌های ضدانقلاب منتشر شده نشان ميدهد كه دشمنان ملت پس از ناکامی‌های متعدد در برابر امت رسول الله، به تولید بیانیه‌های جعلی و اخبار غیر واقعی روی آورده‌اند. 🔹 حربه‌ای کهنه و پوسیده که بدون شک به رسوایی بیشتر دشمنان و توهین کنندگان به مردم، ارزش‌های دینی و خادمان مکتب و ملت خواهد انجامید. 🌐 خبرگزاری‌حوزه @Manahejj
جرعه‌نوش | علی احسان‌زاده
🌀 جعل بیانیه موهن به اسم طلاب و مدرسین حوزه های قم، مشهد و تهران 📝 حربه جدید علیه ملت 🔸 طی بررسی‌
وقتی بعضی طلاب خودی بیانیه صادر می‌کنند و زیرش می‌نویسند "جمع کثیری از طلاب و اساتید حوزه" بدون این‌که اسمی از اون‌ها بیارند، راه برای این‌طور جعلیات هم باز می‌شه.
جرعه‌نوش | علی احسان‌زاده
از سال‌ها پیش، دوست داشتم وجهه‌ی علمی امام خامنه‌ای را بشناسم و دیگران را نیز با این جلوه‌ی کمتر دید
بارها اتفاق افتاده که نوجوان یا جوانی از من درخواست سیر مطالعاتی کرده، بنده هم به تناسب، پیشنهادهایی داده‌ام. اگر بخواهم یک طرح کلی از پیشنهادها ارائه کنم، حتماً بخش مهمی از آن، که تامین‌کننده‌ی سرفصل باشد را به و اختصاص خواهم داد. حقیقتاً اگر کسی این دو مجموعه را مطالعه کند، به سطحی راقی از اندیشه‌ی انقلاب اسلامی دست خواهد یافت و بسیاری از شبهات در ذهنش رفع و دفع خواهند شد. بلکه می‌تواند این معارف را پایه‌ی فکر و عمل خود قرار دهد و بقیه‌ی مطالعات و فعالیت‌هایش را بر اساس دیدگاه شفاف و متقنی که از این مجموعه به دست می‌آورد، پی‌ریزی کند. میراث امام خمینی در خصوصاً آنچه در آخرین سال عمر شریفشان باقی گذاشتند، علاوه بر ارائه‌ی دیدگاه انقلابی ایشان و بیان معارف اسلامی و انقلابی، مزیت مهم دیگری هم دارد که عبارت است از انگیزه‌بخشی و حرکت‌آفرینی. پیام‌ها و سخنرانی‌های امام خامنه‌ای هم این دو جنبه را در کنار هم دارند، هرچند به نظرم در وجه تبیینی قوی‌تر و در وجه انگیزشی ضعیف‌تر از امام خمینی‌اند. به هر حال، این دو را در کنار هم، در صدر پیشنهادهای مطالعاتی به دوستان معرفی می‌کنم و مطالعه‌ی آن‌ها را نه مستحب، بلکه یک واجب حتمی انقلابی می‌دانم. دو تذکر: ۱. برای کسی که توان بیشتری داشته باشد، مجموعه‌ی "صحیفه‌ی آفتاب" را که گزیده‌ای از کل است، پیشنهاد می‌کنم. (خصوصاً جلد اول را به همه توصیه می‌کنم.) البته جلد ۲۱ را با جدال دو اسلام بخوانید! ۲. برای مرور مهم‌ترین سخنرانی‌های امام خامنه‌ای هم پیشنهادی دارم که ان‌شاءالله بعدتر عرضه خواهم کرد. https://eitaa.com/jorenush/206
جرعه‌نوش | علی احسان‌زاده
از سال‌ها پیش، دوست داشتم وجهه‌ی علمی امام خامنه‌ای را بشناسم و دیگران را نیز با این جلوه‌ی کمتر دید
به عنوان یادآوری عرض کنم که در سال‌های اخیر، بعضی آثار فقهی امام خامنه‌ای در دسترس عموم قرار گرفتند. گذشته از "اجوبه‌الاستفتائات" و "رساله‌ی نماز و روزه" که در فقه فتوایی‌اند، دو کتاب "کاوشی در حکم فقهی صابئان" و "مهادنه" و همچنین دو مقاله‌ی "الغناء" (منتشره در شماره‌های ۸۹ و ۹۰ مجله‌ی فقه اهل‌البیت) از آثار مکتوب آیت‌الله خامنه‌ای در فقه استدلالی‌اند. علاوه بر آن‌که کتاب "غناء" که گفتارهای درس خارج فقه ایشان در همین موضوع است، به چاپ رسیده. امید که بقیه‌ی مکتوبات فقهی و اصولی ایشان از دوران تحصیل تا کنون نیز منتشر شوند و جامعه‌ی علمی را بهره‌مند کنند. https://eitaa.com/jorenush/207
درباره‌ی بزرگداشت شهادت محسن بن علی علیه‌السلام و پدیده‌ی https://eitaa.com/jorenush/11
ما همه به وضع موجود، انتقاد و اعتراض داریم. ما ناراضی هستیم. اگر کسی به این وضع رضایت دهد، به انقلاب اسلامی خیانت کرده. اما این به معنای مخالفت با نظام جمهوری اسلامی نیست. جمهوریت و اسلامیت، تنها چتری است که می‌تواند از ما برای اصلاح و پیشرفت محافظت کند. ما راهی جز حرکت در چهارچوب جمهوری اسلامی نداریم. ثانیاً همه‌ی آن‌چه انتظار داریم، از میان ما برمی‌خیزد. هیچ کسی جز ما برای ما دل نخواهد سوزاند. ما نیازمند یک انقلاب حقیقی در زمین همین انقلابیم؛ . و مسئولیت این انقلاب را بیش از همه، دهه هفتادی‌ها و دهه هشتادی‌ها بر دوش دارند. باید شانه زیر بار مسئولیت نهاد. اگر به ناهنجاری‌ها معترضیم، با فروپاشی نظم و نظام و امنیت، فقط به عقب باز خواهیم گشت و هیچ اصلاحی نیز رقم نخواهد خورد، چراکه این معضلات از میان ما- مردم- برخاسته و نه از جای دیگر. اصلاح، از تک‌تکِ ما آغاز می‌شود. https://eitaa.com/jorenush/209
در حکم انتصاب سردار جعفری به مسئولیت قرارگاه حضرت بقیةالله الاعظم، در اول اردیبهشت سال 98، نقشه‌ی را این‌چنین ترسیم می‌کنند: «بهره‌گیری از ظرفیت‌های گسترده و توانمندی‌های ژرف در جامعه به‌ویژه و و برای گسترش و تبیین بر پایه‌ی ، با و سپاه و بسیج از جناب‌عالی انتظار می‌رود.» https://eitaa.com/jorenush/210
سه متن مهم از درباره‌ی (1) «بانوان در پیروزی و تداوم انقلاب و در مقابله با حوادث بزرگ دوران ده‌ساله، یکی از بارزترین و درخشان‌ترین نقش‌ها را داشته‌اند. امام فقید بزرگوار ما، با توجه به این نقشِ حساس بود که در ستایش زنان جمهوری اسلامی، بارها لب به سخن گشوده و یادگارهای ارزنده‌ای از قضاوت خود در این مورد برای نسل‌های آینده به جای نهاده است. به طور حتم، اگر بانوان کشور ما این حضور فداکارانه و مواج از و اراده و ایثار را از خود نشان نمی‌دادند، سرنوشت انقلاب و جمهوری اسلامی چیز دیگری می‌بود و هرگز این توفیقات بزرگ تاریخی- نه در پیروزی انقلاب و نه در حوادث بعد از آن- به دست نمی‌آمد. نقش زنان در انقلاب، ثابت کرد که زن در سایه‌ی و آگاهی و به دور از منجلاب فسادی که دنیای غرب برای او درست کرده است، می‌تواند نقش اول را در تحولات تاریخی و جهانی ایفا کند. ثابت کرد که افتخار و عظمت زن، در چیزهایی که دست‌های آلودهی صهیونیسم برای او در دنیای منحط کنونی فراهم آورده، نیست؛ بلکه زن در سایه‌ی طهارت و و است که می‌تواند و در مواردی جلوتر از آنان، گام بردارد. بانوان در نظام جمهوری اسلامی باید قدر عظمتی را که اسلام به آنان داده است، بدانند. را که سرمایه‌داران چپاولگر جهانی بر گرد زن امروز دنیا تنیده‌اند، کاملاً بدرند و ضدارزش‌های فرهنگ غربی، مانند و معاشرت بی‌بندوبار با مردان و آلودگی به انواع فسادها را که در کشورهای پیشرفته و غالب کشورهای عقب‌افتاده بر زندگی زنان حاکم است، به چشم تحقیر و نفرت بنگرند و بدانند که امروز زن ایرانی که در صحنه‌های سیاست و کار و در میدان‌های انقلاب با تقوا و حضور دارد، برترین زنان دنیاست، و این را مردان و زنان منصف و حق‌بین در همه جای جهان تصدیق می‌کنند. (10/ 03/ 1369؛ پیام به مناسبت اولین سالگرد رحلت ، بند 9) https://eitaa.com/jorenush/211
سه متن مهم از درباره‌ی (۲) "معلم بزرگ انقلاب حضرت امام خمينى (قدّس سرّه) نقش زن را در انقلاب- چه در پيدايش و چه در استمرار آن- و نيز جايگاه او را در تكامل جامعه‏ى اسلامى و بلوغ اسلامى و انقلابى آن، بسى بزرگ مى‏داشت و حق هم همين است و اين مستلزم آن است كه زن ايرانى و زن مسلمان، به مجاهدت خود براى رها شدن از دام‌هاى پرداخته و در راه نهاده‏ى فرهنگ تباه‏گر غرب، با اراده‏اى راسخ ادامه دهد و به‏هيچ‏رو تسليم اغواى آنان كه زن را ابزارى براى پيشبرد سياست‌هاى ويران‌گر و اسارت‏بار خواسته‏اند، نشود. ظرافتى هوشمندانه لازم است كه ميان تشخّص و منزلت علمى و فرهنگى و اجتماعى و هنرى و سياسى زن، با تنزّل و انحطاط او تا سطح وسيله و ابزارى براى مقاصد سياسى و شخصى فرق گذاشته شود و اين يک، با آن‌چه مطلوب و محبوب هر انسان آزاده و آگاه است، مشتبه نگردد. اسلام، آن علوّ رتبه را جايگاه حتمى زن دانسته و سلوک به سوى آن را لازم شمرده و راه آن را با ارزش‏گذاری‌ها و مقررات و احكامى هموار ساخته است. فرهنگ غرب و بينشى كه پايه‏ى آن است، اگر آن منزلت را نيز ارزانى زن كند- كه البته ديدگاه مادّى فاقد آن گستره‏ى چشم‏اندازهاى معنوى است- ياراى آن ندارد كه وارستگى از لذات و شهوات و سرگرمى‏هاى حقير را از شخصيت زن جدا سازد؛ بلكه اين را اصل شمرده، پايه‏ى قضاوت خود درباره‏ى جوامع و عقايد قرار مى‏دهد. تبليغات استكبارى و صهيونيستى، در اين چند سال كه سعى مى‏كند ايران اسلامى را ضد زن وانمود كند، بهانه‏اى جز اين ندارد كه در ايران امروز، فساد اجبارى و تحميلىِ ساخته‏ى دست رژيم مزدور غرب متوقف شده و رسم برهنگى و آميزش ناسالم زن و مرد، برافتاده است. زن امروز ايران، در صحنه‏ى علم و سياست و هنر و در گونه‏گون فعاليتهاى اجتماعى، از گذشته بسى فعال‏تر و ميدان‏دارتر است؛ امّا اين‏ها براى ذهن و بينش غربى و نيز رسم و آيينى كه دست‌هاى صهيونيسم و استعمار از آن ساخته، در مرتبه‏ى دوم است. در مرتبه‏ى اول، آن چيزى مهم است كه ايران اسلامى آن را قاطعانه رد مى‏كند؛ يعنى مرزشكنى در روابط زن و مرد و هتک حرمت انسانىِ زن و تبديل آن به وسيله‏اى براى التذاذ يا دستگاهى براى مصرف مصنوعات پرزرق‏وبرق. بارى، ملت ايران امروز به بركت انقلاب قادر گشته است كه نظرگاه جديدى در باب زن و ارزش‌هاى او ارائه كند و طراز نوينى از زنِ برجسته و والا بيافريند. اين، توفيقى بزرگ و حركتى ماندگار و قابل تقليد است. على‏رغم هياهوى امتناع و مقاومت از سوى محافل و مطبوعات غرب، نشانه‏ى تأثير و نفوذ اين حركت را در دنيا مى‏توان مشاهده كرد. بايد زنانِ انديشمند و آگاه ايران اسلامى، راه روشن خود را ادامه دهند و گام‌ها را متين و محكم بردارند. مبادا چنان‏‌كه در افراد سطحى و غافل ديده شده است، نسل انقلابى و زنان مؤمن، دوباره روى به مصرف و تجمل‏هاى پوچ و گرايش‌هاى غير انقلابى بياورند يا رسم جاهلىِ اختلاطِ بی‌پروا را دوباره زنده كنند." (۰۳/ ۰۸/ ۱۳۶۸؛ پيام به سمينار بررسى شخصيت زن از ديدگاه امام خمينى) https://eitaa.com/jorenush/213