eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.5هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
736 ویدیو
207 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
1⃣ در این میان، صنعت که شروع فعالیت آن از سال ۱۲۸۳ (۱۹۰۴م) با افتتاح اولین سینمای عمومی در ایران آغاز شد، از همان ابتدا به‌صورتی کاملاً خود باخته، عرصه‌ی فرهنگی کشور را در اختیار فیلم‌های خارجی قرار داد و طی ۲۶ سال تنها محصولات سینمای آمریکا، فرانسه، آلمان، شوروی و حتی مصر را به نمایش گذاشته و به خورد جامعه‌ی مسلمان ایران داد! 2⃣ سینمای ایران سرانجام در سال ۱۳۰۹ (۱۹۳۰م) اولین فیلم سینمایی صامت ایرانی تحت عنوان و پس از آن فیلم صداداری با عنوان را در سال ۱۳۱۲ (۱۹۳۴م) تولید کرد و عملاً بدون خط فکریِ خاص و به‌دور از توجه به تحولات جهان پیرامون و بالاخص دو جنگ خانمان‌سوز جهانی که تأثیرات ویژه و همه‌جانبه‌ای بر ایران داشت، اقدام به بسط و گسترش خود نمود. 👇👇👇
✡ سینمای ایران بدون هرگونه جریان‌سازیِ صحیح فکری و یا تولید آثار ملی، تنها به نمایش آثار سینمای جهان و بالأخص محصولات هالیوود مبادرت ورزیده، به عامل رسانه‌ای نفوذ فرهنگ غرب مبدل گردید! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
1⃣ این قاعده که: «جنگ نقطه‌ی عطف تاریخ ملت‌هاست» در مورد ایران نیز صادق بود و همان‌گونه که مرزهای جغرافیایی ایران در طول جنگ جهانی اول مورد تعرض واقع شده و سرانجام به تشکیل حکومت مستبد رضاخان میرپنج در سال ۱۳۰۵ (۱۹۲۶م) منجر گردید؛ فرهنگ و تمدن ایرانی نیز دستخوش تغییرات ویژه‌ای بود که هیچ‌گاه قصدی برای دیدن و شنیدن آن نداشت! 2⃣ سینمای ایران در دوران پس از جنگ جهانی اول بدون هرگونه جریان‌سازیِ صحیح فکری و یا تولید آثار ملی، تنها به نمایش آثار سرگرم‌کننده‌ی سینمای جهان و بالأخص محصولات مبادرت ورزیده و هم‌راستا با نوسازیِ فرهنگیِ! پهلوی و به‌دور از توجه به دغدغه‌های ملی و همچنین تحولات جهانِ پیرامون، به عامل رسانه‌ای مبدل گردید. 👇👇👇
✡ سینمای ایران به‌جای حساسیت نسبت به موضوعات مهم، همچنان بر اساس مشیِ عاشقانه‌سازی خود ادامه‌ی مسیر داد و با افزودن بر حجم ضدمذهبی آثارش، گونه‌ای جدید و سبکی منحصر به‌فرد از فیلم‌سازی را با عنوان فیلمفارسی عرضه کرد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
1⃣ مشی در بی‌هویتی و اصالت بخشیدن به موضوع سرگرمی در طول جنگ جهانی دوم و پس از آن، عینیّتی غیر قابل انکار به خود گرفت و نشان داد که نه‌تنها دغدغه‌ای برای توجه به موضوعات ملی و فراملی ندارد، بلکه سعی می‌کند تا به‌عنوان ابزار رسانه‌ای متجدد، دائماً به بُن‌مایه‌های سنتی فرهنگ انسانِ مسلمانِ ایرانی و باورهای دینی او بتازد. 2⃣ جنگ جهانی دوم تأثیرات فرهنگی بسیاری بر جامعه‌ی مسلمان ایران گذاشت و این در حالی بود که سینمای ایران سعی نمود تا به‌جای حساسیت نسبت به موضوعاتی نظیر اشغال ایران توسط نیروهای متفقین و قحطی و نابسمانانی کشور و فرار رضاشاه کبیر! به امر دول بیگانه و حضور شاه فاسد جوانی چون محمدرضا پهلوی بر اریکه‌ی سلطنت و تشکیل یکی از مهمترین اجتماعات تاریخ جنگ با حضور رؤسای جمهور انگلیس، آمریکا و شوروی در تهران تحت عنوان کنفرانس تهران در آذرماه سال ۱۳۲۲ (۱۹۴۳م) که بدون هماهنگی با تهران صورت گرفت و همچنین صدها موضوع مهم دیگر، همچنان بر اساس مشیِ عاشقانه‌سازی اولیه خود که در آثاری همچون دختر لُر و طوفان زندگی و شرمسار و… تبلور می‌یافت، ادامه‌ی مسیر دهد و با افزودن بر حجم آثارش، بر تولید آثار بی‌مایه‌ی عاشقانه و مؤنث‌محور تأکید ورزیده و تا به آنجا پیش رود که گونه‌ای جدید و سبکی منحصر به‌فرد از فیلم‌سازی را با عنوان عرضه کند! 👇👇👇
✡ سینمای ایران با تمرکز بر نگاه جنسیتی، با تلفیقی طنزآمیز از دو رویکرد مطرح فیلم‌سازی جهان، یعنی سبک غربیِ سینمای هالیوود با سبک شرقیِ سینمای بالیوود، نوعی افراطی از روابط مبتذل را به مخاطب مسلمانِ ایرانی حقنه می‌نمود! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
1⃣ با کمال تأسف می‌توان را موجودی مفلوک تصور کرد که در اوج تحولات جهانی پس از جنگ جهانی اول، سر در گریبانِ نمود و عملاً ذهن و فکر جامعه‌ی ایران را در اختیار آثار سینمایی مهاجم قرار داده و با حفظ این فلاکت در دوران پس از جنگ جهانی دوم، اقدام به تولید محصولاتی فاسد کرد که ابعاد داستانی آن بر وجوه نازل و بسیار پست روابط انسانی بنا نهاده شده بود. 2⃣ سینمای ایران در این دوران با تمرکز بر ، نوعی افراطی از روابط مبتذل را به مخاطب مسلمانِ ایرانی حقنه می‌نمود که این امر به جهت بی‌هویتی ذاتی سینمای آن عصر، با تلفیقی طنزآمیز از دو رویکرد مطرح فیلم‌سازی جهان، یعنی سبک غربیِ سینمای با سبک شرقیِ سینمای ، همراه گردیده و نوعی ویژه از سینما را مبتنی بر شگردهای داستانیِ کم‌عمق و پیش پا افتاده به مخاطب ایرانی عرضه می‌داشت. ✍ نویسنده: دکتر موسی اسماعیل‌نژاد 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 yon.ir/gharon ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ پرونده‌های ناتمام و در حال انتشار کانال 1⃣ طراح و فرمانده کودتای 28 مرداد 🌐 لینک شروع قسمت اول: 👉 https://eitaa.com/jscenter/2975 2⃣ تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی 🌐 لینک شروع قسمت اول: 👉 https://eitaa.com/jscenter/2941 🌐 لینک شروع قسمت دوم: 👉 https://eitaa.com/jscenter/3576 🌐 لینک شروع قسمت سوم: 👉 https://eitaa.com/jscenter/4626 🌐 لینک شروع قسمت چهارم: 👉 https://eitaa.com/jscenter/4888 3⃣ رسالت گمشده (سینمای ایران و جهان) 🌐 لینک شروع قسمت اول: 👉 https://eitaa.com/jscenter/250 🌐 لینک شروع قسمت دوم: 👉 https://eitaa.com/jscenter/6114 4⃣ تابوشکنی مرحله‌ای در سینمای ایران 🌐 لینک شروع قسمت اول: 👉 https://eitaa.com/jscenter/3866 🌐 لینک شروع قسمت دوم: 👉 https://eitaa.com/jscenter/4583 🌐 لینک شروع قسمت سوم: 👉 https://eitaa.com/jscenter/4912 5⃣ فرانکلین و انجمن ایران و آمریکا 🌐 لینک شروع قسمت اول: 👉 https://eitaa.com/jscenter/138 🌐 لینک شروع قسمت دوم: 👉 https://eitaa.com/jscenter/240 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🌺 خجسته میلاد منجی عالم بشریت، حضرت مهدی عجل‌الله‌فرجه مبارک باد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ برنامه زمانی اوانجلیست‌ها برای پایان تاریخ! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ برنامه زمانی اوانجلیست‌ها برای پایان تاریخ (1) 1⃣ «آیا شما به دنبال یک جدول زمانی از هستید؟ گرچه ما نمی‌توانیم تاریخ زمانیِ خاصی برای حوادث بعدی ارائه کنیم، ولی مطمئناً برخی از اجزاء دنباله حوادث پایان تاریخ در عصر حاضر و تاکنون محقق شده است… همه‌ی این وقایع را پیشگویی کرده است… ما معتقدیم همه‌ی این وقایع پیشگویی شده در طول عمر ما برآورده می‌شود. رویدادهای مهمی در سراسر جهان در حال رخ دادن است و مطمئن باشید همه‌ی پیشگویی‌های کتاب مقدس به زودی برآورده می‌شود.» 2⃣ اینها 👆 بخشی از مطالب صفحات متعدد اینترنتی است که در قالب تفسیر کتاب مقدس مسیحیان منتشر می‌شود. اما به‌راستی هدف از ارائه‌ی برنامه‌ی زمانی برای پایان جهان توسط این‌گونه مراکز تبلیغی مسیحی چیست؟ 3⃣ طرح کلی هریک از ادیان برای پایان جهان را در لابلای آموزه‌ها و کلمات عالمان آن دین می‌توان یافت. گرچه مشابهت‌های بسیاری در میان انواع انگاره‌های آخرالزمانی مکاتب مختلف می‌توان یافت، ولی نقاط اختلاف نیز بسیار گسترده است، تا آنجا که حتی در میان عالمان فرقه‌ای خاص از یک دین با فرقه‌ی دیگر تفاوت عمده دیده می‌شود. ✍ حجةالاسلام زهیر دهقانی آرانی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 yon.ir/endworld ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نمونه‌ای از برنامه‌های زمانی نموداری رخدادهای آخرالزمان با نگاه اوانجلیستی! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter