eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
21.7هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
583 ویدیو
177 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 فقط دریافت پیام: 👉 @adminmfeb 💥 برای درخواست تبادل اول بنر بفرستید. 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ پروژه‌ی بیمارِ «روشنفکری دینی» در ایران با انتشار سلسله مقالات «قبض و بسط تئوریک شریعت» در ماهنامه «کیهان فرهنگی» توسط «عبدالکریم سروش» آغاز شد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ارباب حلقه‌ها (1) 1⃣ پروژه در ایران که دولت آمریکا را به وجد می‌آورد، با انتشار سلسله مقالات «قبض و بسط تئوریک شریعت» در ماهنامه کیهان فرهنگی صورت‌بندی شد. 2⃣ ادعا داشت که می‌خواهد تا فهم نوینی را از اسلام عرضه کند و این امر را در گرو اصلاح دین و تعقیب پروژه می‌دانست!! 3⃣ به روایت سروش، جغرافیای معرفت در جهان معاصر حاوی معرفت‌شناسی نوینی است که غرب با تکیه بر آن را عرضه کرده است و دین را باید برپایه آموزه‌های معرفت‌شناختی فهمید!! 4⃣ معرفت شناسی‌ای که برآمده از آراء سرشناس است و «فهم علمی غرب» را معیار اثبات و ابطال «مسائل» می‌داند!! 5⃣ سروش می‌گفت دین باید خود را با جغرافیای معرفتی جهان مدرن سازگار کند و اکنون که جهان ایدئولوژی مدرنیته را در همه شئون پذیرفته است، بنابراین سازگاری اسلام و پروژه‌ای است که باید دنبال شود!! 6⃣ فرجام سیاه این پروژه به دفاع بی‌پرده‌ی روشنفکران دینی از رسید؛ چنان‌که عضو انستیتو هوور و شاگرد سروش مدعی شد را ناسازگار با اسلام نمی‌یابد و آن را پدیده‌ای طبیعی و اخلاقی معرفی کرد!! ✍ پیام فضلی‌نژاد ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ماهنامه‌های «نگاه نو» (تریبون روشنفکران سکولار) و «کیان» (تریبون روشنفکران دینی)، هردو از یک مشرب سیاسی پیروی می‌کردند: مشرب فیلسوفان یهودی!! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ارباب حلقه‌ها (2) 1⃣ پروژه گام به گام نیمه‌ی پنهان خود را آشکار می‌کرد. سال ١٣۶٩، وقتی که دیگر انتشار مقالات چهارگانه‌ی قبض و بسط از در ماهنامه کیهان فرهنگی به پایان رسید، زیرساخت‌های پروژه نیز در مرکز مطالعات دموکراسی در دانشگاه وست مینستر لندن توسط پرفسور نظریه‌پرداز MI6 بازتولید گشت و با آغاز دهه ١٣٧٠ به پروژه اصلی ایران بدل شد. 2⃣ فصلنامه ارگان مطبوعاتی بنیاد مطالعات ایران به ریاست عالیه‌ی در واشنگتن.دی.سی اجزاء بنیادین پروژه جامعه مدنی ایران را ابتدا از این مرکز انگلیسی اقتباس کرد و تحقق آن را شرط لازم ایدئولوژیک نظام جمهوری اسلامی دانست. 3⃣ پژوهشگران این بنیاد اعتقاد داشتند که ساختارهای جامعه مدنی به گسترش در ایران کمک می‌کند و فصلنامه کنکاش نیز به سرعت خط یک مبارزه‌ی ایدئولوژیک در داخل کشور را ترسیم ساخت. 4⃣ آنان در جستجوی خلقِ «دو نیروی موازی روشنفکری» به عنوان اهرم‌های پروژه بودند، چنان‌که کنکاش درباره کارکرد واحد این دو نیرو می‌نویسد: 5⃣ «اصلاح دین» با توجه به تلاش «دو نیروی موازی» هم صورت‌پذیر است: متفکرین با تأثیرپذیری از ارزش‌ها، و فرهنگ جدید، در دین را در دستور کار خود قرار خواهند داد و (سکولار) از فرصت‌های مناسب بهره جسته و دست به در حوزه‌های سیاسی و اجتماعی خواهند زد. 6⃣ ۶ماه پس از نشر این نظریه، ماهنامه‌های و در یک فصل روی کیوسک‌های مطبوعاتی قرار گرفتند و هردو به سرعت تبدیل به پایگاه گسترش شدند. 7⃣ هر دو مجله از «یک مشرب سیاسی» و آن هم مشرب پیروی می‌کردند. ✍ پیام فضلی‌نژاد ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ماهنامه نگاه‌نو (تریبون روشنفکران سکولار) آیزایا برلین یهودی را به‌عنوان «پدر فکری» برگزید و کیان (ارگان روشنفکران دینی) کارل پوپر یهودی را ! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ارباب حلقه‌ها (3) 1⃣ ماهنامه به‌مثابه تریبون ، (فیلسوف انگلیسی) را به‌عنوان پدر فکری خود برگزید و به تبلیغ مداوم او پرداخت!! 3⃣ ماهنامه نیز به‌عنوان ارگان اندیشه‌ی را سرلوحه‌ی تکاپوهایش قرار داد! 4⃣ اما تنها اشتراک اين دو مجله «مشرب سیاسی» واحد نبود، بلکه پشتیبانی مالی هر دو نشریه را نیز «یک تیم اقتصادی» با استفاده از بودجه و محوریتِ (شهردار وقت تهران) و تقبل کرد! 5⃣ نگاه‌نو و کیان در جستجوی هدف واحدی بودند و هر یک، از نقطه‌ی عزیمتی به سوی آن حرکت کردند. 6⃣ نیروی نگاه‌نو متکی به حلقه‌ای بود که علی میرزایی (مدیر مسئول) و خشایار دیهیمی (دبیر شورای نویسندگان) آن را ساماندهی کردند. چهره‌هایی چون عزت‌الله فولادوند، بهاءالدین خرمشاهی، فریبرز رییس‌دانا، عبدالحسین آذرنگ، گلی امامی، فاطمه ولیانی و… بدنه شورای نویسندگان را تشکیل می‌دادند. به‌تدریج روشنفکران سکولار مقیم اروپا و آمریکا نیز به جمع آنان پیوستند؛ کسانی مانند ژانت آفاری (فمینیستِ بهایی و عضو ارشد بنیاد اشرف پهلوی)، بزرگ نادرزاد (معاون وزیر فرهنگ رژیم پهلوی)، حوریا یاوری (پژوهشگر مقیم نیویورک)، رامین جهانبگلو (نویسنده مقیم فرانسه) و... 7⃣ بدنه‌ی حلقه کیان را نیز ٢ سطح از فعالان سیاسی دربر می‌گرفتند؛ یکی بدنه تئوریک نشریه شامل چهره‌هایی مانند ، محمدمجتهد شبستری، ناصر هادیان، آرش نراقی، سیدمرتضی مردیها، محمدتقی فاضل میبدی و...؛ و دیگری چهره‌های سابق و لاحق یا مدیران ارشد دولتی مانند عطاءالله مهاجرانی، سعید حجاریان، محسن آرمین، عباس عبدی، حسین قاضیان، محسن امین‌زاده، مصطفی تاج‌زاده، محسن کدیور، اکبر گنجی، عمادالدین باقی و علیرضا علوی‌تبار. ✍ پیام فضلی‌نژاد 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/muslim-zionism/5397 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌹 امروز سه‌شنبه 🌞 ٢۶ آذر ۱۳۹۸ هجری‌شمسی ☪ ٢٠ ربیع‌الثانی ۱۴۴۱ هجری‌قمری ✝ ١٧ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی 🕎 ١٩ کیسلو ۵۷۸۰ عبری 🌍 مناسبت‌های میلادی 1⃣ درگذشت قهرمان ملی آمریکای لاتین!! (١٨٣٠م) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ روچیلدها و استقلال آمریکای لاتین (١) 1⃣ اطلس تاریخ جهان پنگوئن، را به‌عنوان «مادر معنوی» انقلاب‌‏های آمریکای جنوبی عنوان می‌کند و می‌افزاید فراماسونری آمریکای جنوبی به ‌وسیله «فرانسیسکو دو میراندا» در ونزوئلا تأسیس شد و شبکه‌های آن به سرعت سراسر قاره را فرا گرفت. 2⃣ (١٧۵۶-١٨١۶)، که در تاریخ‌نگاری غرب به‌عنوان «طراح آزادی مستعمرات اسپانیا در آمریکای جنوبی» شناخته می‌شود، به‌سان (١٧٨٣-١٨٣٠)، در یک خانواده ثروتمند سفیدپوست در شهر کاراکاس (ونزوئلا) زاده شد و به مستقر در آمریکای جنوبی تعلق داشت. 3⃣ میراندا در آغاز به‌عنوان افسر ارتش اسپانیا در جنگ‌‏های آمریکای شمالی شرکت داشت. او، چنان‌که خود اظهار داشته، در سال ١٧٨۴ در بندر نیویورک «طرحی برای آزادی تمامی قاره آمریکای تحت سلطه اسپانیا به کمک انگلستان» تهیه کرد و نظر عده‌ای از متنفذترین رجال ایالات متحده آمریکا را به آن جلب نمود. روشن است که میراندای ٢٨ ساله به‌تنهایی قادر به جلب این حمایت نبود. 4⃣ او ١٨ ماه بعد به لندن رفت و از طریق درج مقالات در مطبوعات و تماس با دولتمردان انگلیسی به اشاعه نظریات خود درباره «آزادی آمریکای جنوبی» پرداخت و طرح خود را با ویلیام پیت، نخست‌وزیر، در میان گذاشت. مدتی به تحصیل اشتغال داشت، سپس به اروپای قاره رفت و در سال ١٧٩٢ در صفوف ارتش فرانسه انقلابی به تکاپو پرداخت. مدتی بعد به خیانت متهم شد و به لندن بازگشت. 5⃣ در این دوره از اقامت در لندن، او رابطه نزدیک و دوستانه‌ای با ویلیام پیت داشت و با «عوامل» خود در آمریکای جنوبی در ارتباط بود. در این زمان «سیمون بولیوار» نیز در لندن نزد میراندا بود و از پیروان او به‌شمار می‌رفت. ✍ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ روچیلدها و استقلال آمریکای لاتین (٢) 1⃣ سرانجام، با بروز شورش‌‏هایی که با سرمایه و دسیسه لندن در آمریکای جنوبی پدید شد، در دسامبر ١٨١٠ میراندا و بولیوار به آمریکای جنوبی بازگشتند و با سخنرانی این دو (۵ ژوئیه ١٨١١) نخستین جمهوری آمریکای جنوبی در اعلام موجودیت کرد. 2⃣ میراندا به‌عنوان فرمانده ارتش جمهوری، و این منطقه شد. رفتار او به‌شدت خشن بود تا بدان‌جا که نارضایتی سایر همکارانش، از جمله بولیوار، را برانگیخت. 3⃣ کمی بعد، مواضع میراندا مورد حمله نیروهای هوادار ، پادشاه اسپانیا، قرار گرفت. میراندا کوشید تا به انگلستان بگریزد ولی موفق نشد؛ و بولیوار اجازه داد تا او را دستگیر کنند. میراندا به زندانی در اسپانیا منتقل شد و در آنجا درگذشت. 4⃣ سرانجام، در پی در اسپانیا و تبدیل فردیناند هفتم به شاهی مسلوب‌الاختیار، با حمایت و ایالات متحده آمریکا در سال ١٨٢١ سرزمین ونزوئلا را بار دیگر تصرف کرد. 5⃣ او سپس در رأس ارتش خود به سایر مستملکات اسپانیا هجوم برد و در سال ١٨٢۵ سرزمینی را تصرف کرد که امروزه به‏ نام وی خوانده می‌شود. ✍ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ روچیلدها و استقلال آمریکای لاتین (٣) 1⃣ آشوب‏‌ها و جنگ‌‏های خونین دهه ١٨٢٠ در صحنه‌ای پررونق و شکوفا برای تکاپوهای مرموز و پیچیده مالی ، به‏‌ویژه ، فراهم می‌ساخت. 2⃣ این عرصه‌ای است بس آشفته که در آن عملیات ماجراجویان و دسیسه‌گران مالی و سیاسی و استقلال‌طلبان اروپایی‌تباری چون ، ، ایرلندی (بنیان‌گذار و دیکتاتور جمهوری شیلی) و ژنرال اسپانیایی (پدر استقلال آرژانتین و پرو)، که در آغاز خود را پیرو سرسخت آرمان‏‌های می‌خواندند، سخت در آمیخته است. 3⃣ این عجیب و نامتعارف نیست که از درون جنگ‌‏ها و آشوب‏‌های استقلال‌طلبان نسلی از خشن‌ترین و قسی‌ترین دیکتاتور‌های تاریخ بشری پدید شدند. 4⃣ این فرایند نه به‌دلیل «ویژگی‌‏های آب و هوایی» آمریکای لاتین و «خُلق و خوی متلوّن» مردم آن، چنان‌که برخی ادعا می‏‌کنند، بلکه دقیقاً به‌دلیل ساختار و ترکیب نیروهایی است که استقلال این سرزمین‏‌ها را به ارمغان آوردند؛ 5⃣ نسلی از تبار ماجراجویان اروپایی و که طی چند سده از طریق غارت و گاه امحاء همگانی سکنه بومی این سرزمین‌‏ها به بدل شدند و اینک با حمایت کانون‏‌های حامی خود در اروپا کشورهای مستقل خویش را به پا می‌داشتند. ✍ استاد عبدالله شهبازی 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 http://jscenter.ir/other-topics/jewish-families/3110 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ یهودیان مخفی و هدایت جنبش‌های استقلال‌طلبانه آمریکای لاتین! 1⃣ رهبری شورش‌های آمریکای لاتین با بود، که در ترکیب آن خاندان‌های جایگاه فائقه داشتند، و مانند ایتالیا به‌عنوان «مادر معنوی» این شورش‌ها شناخته می‌شد. 2⃣ و ، دو رهبر نامدار شورش‌های آمریکای لاتین، بودند و فعالیت خود را با حمایت کانون‌های دسیسه‌گر مالی و سیاسی بریتانیا و ایالات متحده آغاز کردند. 3⃣ به‌نوشته گیلرمو دلاس رهیس، پژوهشگر دانشگاه پنسیلوانیا، میراندا، که از او به‌عنوان «مغز متفکر شورش‌های استقلال‌طلبانه آمریکای لاتین» یاد می‌شود، در سال ۱۷۹۶ شد و قبل از عزیمت به ونزوئلا و تشکیل لژ خود، طرح براندازی حکومت اسپانیا در آمریکای جنوبی را در مطرح کرد. این لژ، که میراندا و بولیوار ایجاد کردند، به‌سرعت ابتکار عمل را به‌دست گرفت و در کاراکاس سیطره خود را بر تأمین کرد. 4⃣ بولیوار در اسپانیا به سه درجه‌ی و در سال ۱۸۰۷ در پاریس به درجات عالی دست یافت. درجات آئین اسکاتی او در «موزه گراند لژ نیویورک» موجود است. 5⃣ خوزه دو سن‌مارتین، یکی دیگر از رهبران شورش‌های استقلال آمریکای جنوبی، نیز ماسون بود. او در لندن به پیوست و سپس خود را در آمریکای جنوبی ایجاد کرد. ✍ استاد عبدالله شهبازی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌹 امروز چهارشنبه 🌞 ٢٧ آذر ۱۳۹۸ هجری‌شمسی ☪ ٢١ ربیع‌الثانی ۱۴۴۱ هجری‌قمری ✝ ١٨ دسامبر ۲۰۱۹ میلادی 🕎 ٢٠ کیسلو ۵۷۸۰ عبری 🌍 مناسبت‌های میلادی 1⃣ تولد نخستین رهبر و رهبر دوفاکتوی این کشور بین سال‌های ١٩٢٢ تا ۱۹۵۳. (١٨٧٨م) 2⃣ تولد ، کارگردان، تهیه‌کننده و فیلمنامه‌نویس و برنده ٣ جایزه (١٩۴۶م) ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ استیون اسپیلبرگ در كنار شیمون پرز! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ استیون اسپیلبرگ کارگردانی در خدمت یهود 1⃣ در سال 1993 کارگردان شاهکار تبلیغاتی خود را با عنوان عرضه می‌کند که با تعریف و تمجید فراوان رسانه‌های تحت کنترل مواجه می‌شود و جایزه‌ی بهترین کارگردانی را از (رسانه‌ی یهود) دریافت می‌نماید. 2⃣ در این فیلم عبارت بسیار جالبی وجود دارد که به طور کامل نقل نشده. در صحنه‌ای از فیلم شیندلر از این‌که فقط توانسته افراد اندکی از یهودیان را از یکی از اردوگاه‌های کار اجباری نازی‌ها نجات بدهد، تأسف می‌خورد و کمی بعد، پیرمردی یهودی خطاب به او می‌گوید: «در کتاب مقدسمان تلمود نقل شده که هرکس فقط جان "یک نفر" را نجات بدهد، گویی که کل جهان را نجات داده.» 3⃣ اما این عبارت اشتباه است! عبارت دقیق این مطلب در تلمود آن است که «اگر کسی تنها جان "یک یهودی" را نجات بدهد، گویی که کل جهان را نجات داده است.» هرگز این موضوع را از یاد نبرید که بر اساس ، زندگی غیریهودیان در مجموع هیچ ارزشی ندارد. 📚 اندرو کارینگتن هیچکاک ، صهیونیسم در مسیر سلطه ، ترجمه محمدیاسر فرحزادی ، نشر ساقی ، ص١٩۶ ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ پروپاگاندایی بنام «فهرست شیندلر»؛ كاندیدای ١٢ جایزه اسكار! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ درباره‌ی فیلم فهرست شیندلر 1⃣ یکی از جنجال برانگیزترین فیلم‌های سینمایی است که در طول تاریخ پر فراز و نشیب سینما توسط و با سرمایه آنان ساخته شده است. 2⃣ این اثر صهیونیستی توانست در میان غوغاسالاری و صهیونیسم بین‌الملل، هفت جایزه را نصیب خود سازد. 3⃣ پس از ساخت چند فیلم حادثه‌ای و ماجراجویانه با پیشنهاد یک دلال سناریوی فیلم فهرست شیندلر را برای ساخت انتخاب کرد. به او گفته شد که اگر چنین فیلمی بسازد، تمام جهان متوجه او خواهند شد و فیلمش به بزرگترین و مهمترین سند رنج‌ها و محنت‌های تبدیل می‌شود! 4⃣ اسپیلبرگ هم برای کارهای تحقیقاتی و مطالعاتی 12 سال وقت صرف کرد تا این‌که روز فیلمبرداری فرا رسید. روزنامه‌های رژیم صهیونیستی با تیتر درشت، خبر آغاز ساخت فیلم را منتشر کردند و رئیس جمهور وقت رژیم اشغالگر قدس، در فرودگاه بن گوریون شخصاً به استقبال اسپیلبرگ رفت تا حمایت کامل رژیمش را از این فیلم، به وی ابلاغ کند. 5⃣ وایزمن حتی برای تبرّک فیلم! یک یهودی را با وی به لهستان فرستاد تا در تمام لحظات فیلمبرداری در کنارش باشد. این حاخام، شنبه‌ها را تعطیل می‌کرد و با تیم سازنده فیلم نماز می‌خواند و همیشه به آنها می‌گفت: «این فیلم شما را به خداوند متعال نزدیک می‌سازد و شما از مقربان درگاه او هستید!» 📚 منبع: سعید طبیعت‌شناس، صهیونیسم و سینما. 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/4973 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ فهرست شیندلر با غوغاسالاری یهود و صهیونیسم بین‌الملل، هفت جایزه اسکار را نصیب خود كرد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ درباره‌ی كارگردان فیلم فهرست شیندلر 1⃣ در سال 1947 میلادی در ایالت «اوهایو» آمریکا که عمده مهاجر اروپایی در آن ساکن بودند، به دنیا آمد. 2⃣ در سن 18 سالگی اولین فیلم خود را با نام «مبارزه» به معرض نمایش گذاشت. 3⃣ داستان فیلم درباره یک مرد است که در تجارت شکست می‌خورد و تصمیم می‌گیرد به یعنی فلسطین مهاجرت کند. 4⃣ این فیلم در آمریکا کمترین توفیقی به دست نمی‌آورد. لذا یک توزیع‌کننده آن را به انگلستان برده و در آن‌جا به نمایش می‌گذارد، ولی باز هم شکست می‌خورد و از استقبال عمومی بی‌نصیب می‌ماند. 5⃣ با این حال توزیع‌کننده دست از حمایت از اسپیلبرگ برنمی‌دارد و از او می‌خواهد باز هم فیلم بسازد. 6⃣ اسپیلبرگ نیز با شور و شوقی عجیب، دومین فیلمش را با نام «رهایی» بر پرده می‌آورد و در آن، صحنه‌های جدال خونین میان حیوانات درنده و مردم یک شهر آرام را به تصویر می‌کشد. 7⃣ وی درباره‌ی این فیلم گفت: «مردم شهر آرام، مظلومان و مستضعفان زمین، یعنی و حیوانات درنده، نازی‌ها و عرب‌های تروریست هستند که می‌خواهند آرامش یهودیان را به هم بزنند!!» 8⃣ این سخنان به قدری توهین‌آمیز و وقیح بود که یکی از منتقدان آمریکایی در پاسخ به اظهارات اسپیلبرگ گفت: «چرا شما در این فیلم درباره‌ی کشتار سرخ‌پوست‌ها به دست آمریکایی‌ها چیزی نگفتید؟!» 9⃣ اسپیلبرگ پس از ساخت تعدادی فیلم حادثه‌ای و ماجراجویانه مثل «آرواره‌ها»، «ای تی» و «برخورد نزدیک از نوع سوم»، سرانجام با پیشنهاد دلال که آثار قبلی او را مورد حمایت قرار داده بود، سناریوی فیلم را برای ساخت انتخاب کرد. 📚 منبع: سعید طبیعت‌شناس، صهیونیسم و سینما. 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/4973 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ در نگاه استیون اسپیلبرگ یهودیان مظلومان و مستضعفان زمین و نازی‌ها و عرب‌های تروریست حیوانات درنده هستند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ پیام فیلم فهرست شیندلر 1⃣ اما این فیلم چه پیامی را در خود نهفته دارد؟ واقعیت آن است که هرگز از تکرار افسانه آلمان نازی و آوارگی‌شان در طول تاریخ خسته نمی‌شوند و همواره در تلاشند تا به هر شکل ممکن، هم‌دردی افکار عمومی جهان را با رژیم نامشروع‌شان که چون غده‌ای سرطانی در اراضی اعراب و مسلمانان ایجاد شده، برانگیزند. 2⃣ این همان هدفی است که فیلم به دنبال آن است. لیکن مهم، حجم امکانات مادی و نیروی انسانی صرف شده و نوع ساختار فیلم است که به بیننده این‌گونه القا می‌کند که ببینید چه ظلم‌ها و ستم‌ها که در طول تاریخ بر بیچاره و مظلوم نرفته است! 3⃣ در سکانس‌های آغازین، یک خانواده را به تصویری می‌کشد که در کمال آرامش و راحتی در آلمان زندگی می‌کنند. بزرگترها پس از چندین ساعت کار سخت و طاقت فرسا به خانه بر می‌گردند و همراه با بچه‌ها دور میز شام می‌نشینند تا در محیط گرم خانواده غذا بخورند. اینها کارگران کارخانه‌ای هستند که صاحب آن است. اما به ناگاه آرامش به هم می‌ریزد و نازی‌ها وارد خانه می‌شوند، اسباب و اثاثیه را می‌شکنند، میز غذا را واژگون می‌کنند و مردان را با خود می‌برند. در ادامه این صحنه، نازی‌ها به سایر اتاق‌ها می‌روند تا همه جا را بگردند. در این هنگام زنان زیورآلات و جواهراتشان را در لابه لای نان‌ها یا دستشویی مخفی می‌کنند تا به دست سربازان هیتلر نیفتد. 4⃣ خوب، طبعاً احتیاجی نیست از خود بپرسیم نازی‌ها چرا چنین رفتاری با دارند؟!… فیلم اصلاً به این مسأله اشاره نمی‌کند که یهودیان چگونه از طریق بر اقتصاد و سیستم بانکی آلمان مسلط شدند و به طرزی باور نکردنی و در مقیاسی فوق تصور به اشاعه فساد و در این کشور پرداختند، به گونه‌ای که باید گفت، آلمان جزو قلمرو به شمار می‌رفت (صد البته اکنون نیز چنین است). 5⃣ فیلم مردان و زنانی را نشان می‌دهد که عریان در صفی طولانی ایستاده‌اند. مردان در اتاقی تنگ و تاریک قرار می‌گیرند و سرب داغ قطره قطره بر سرشان ریخته می‌شود. زنان نیز اگر زیبا باشند به فرماندهان پیشکش می‌شوند و اگر بر و رویی نداشته باشند، در شکنجه‌گاه، منتظر مرگی دردناک می‌مانند. 6⃣ منتقدان اعتقاد دارند که هدف این فیلم گرامی‌داشت یاد و خاطره شیندلر آلمانی است که کارگران و زیردستان خود را با پرداخت رشوه از آتش کوره‌های آدم‌سوزی هیتلر می‌رهاند. سازندگان فیلم صرف‌نظر از هدف اصلی‌شان که هم‌دردی با رژیم صهیونیستی است، می‌کوشند تا را منزلتی آسمانی بخشیده و به اصطلاح آنان را به عرش ببرند. 📚 منبع: سعید طبیعت‌شناس، صهیونیسم و سینما. 📖 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/4973 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ یهودیان هرگز از تکرار افسانه کوره‌های آدم‌سوزی آلمان نازی و آوارگی‌شان در طول تاریخ خسته نمی‌شوند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter