eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
675 ویدیو
200 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ بررسی تطابق سفرهای ذوالقرنین و کوروش 1⃣ طبق نقل قرآن، ابتدا به مغرب‌الشمس و سپس به مطلع‌الشمس سفر نمود و نهایتاً به ناحیهٔ بین‌السّدین رسید. «جنگ کوروش با لیدیه» را مصداق «سفر ذوالقرنین به مغرب‌الشمس» و «جنگ کوروش با قبایل وحشی» در نواحی شرقی ایران را مصداق «سیر ذوالقرنین در مطلع‌الشمس» و «سفر کوروش به شمال ایران» جهت اصلاح حدود ممالک تابعه ماد را مصداق «سفر ذوالقرنین به ناحیه بین‌السّدین» دانسته است. 2⃣ برخلاف برداشت جناب ابوالکلام، اسناد تاریخی به ما می‌گویند که سفر به نواحی شمالی ایران، پیش از سایر جنگ‌های او بوده است و نه سوّمین حملهٔ او! اساساً کوروش باید قبل از انجام هرگونه اقدامی در جهت کشورگشایی، پایه‌های حکومت خود را مستحکم می‌نمود و فنون مملکت‌داری نیز بر این امر صحّه می‌گذارند. لذا تابع نمودن مناطقی که در قلمرو مادها قرار داشتند، از اولویّت بیشتری نسبت به لشکرکشی به سایر کشورها برخوردار بود. کوروش نیز همین رویّه را در پیش گرفت. 3⃣ نیز به‌عنوان تنها مورّخی که حملهٔ کوروش به نواحی شمالی را نقل کرده، این لشکرکشی را پیش از جنگ با لیدیه و بابل دانسته است و ما دلیلی نداریم که در صحّت نوشته‌های گزنفون تشکیک نماییم. زیرا اولاً مدرک دیگری در این رابطه در دست نیست و ثانیاً در وقایعی چون فتح لیدیه و بابل که هم گزنفون و هم سایر مورّخین آن را نقل نموده‌اند، کلیّات مطالب و سیر وقوع حوادث تأثیرگذار، عمدتاً در نوشته‌های گزنفون مشابه دیگر مورّخین است. 4⃣ پذیرش این نکته که حملهٔ کوروش به نواحی شمالی پیش از لشکرکشیِ او به شرق و غرب بوده، به‌معنای قبولِ «عدم تطابق جنگ‌های کوروش با سفرهای سه‌گانه‌ی ذوالقرنین است». زیرا ذوالقرنین پس از سفر به مغرب‌الشمس و مطلع‌الشمس به بین‌السّدین رسید و سفری که منجر به بنا شدن سدّی توسط ذوالقرنین گردید، سفر سوّم او بوده است. 5⃣ این در حالی است که حتی اگر قول ابوالکلام مبنی بر انتساب به کوروش را صحیح دانسته و سد داریال را هم حائز ویژگی‌های سد ذوالقرنین بدانیم، باز هم این اشکال باقی است که کوروش در سفر خود سدّی را بنا نمود و ذوالقرنین در سفرش! و این شاهدی دیگر بر این مدعا است که با متفاوت است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ نقدی بر استناد ابوالکلام به احادیث عامه 1⃣ نقص دیگر نظریهٔ نحوهٔ استدلال ایشان به است. ایشان از یکی از روایات اهل سنّت در جهت تأیید استنادات خود به بهره گرفته‌اند. در این روایت تصریح شده که تنها پیامبری است که نامش تنها یک بار در بیان شده است. [چون عنوان «قوچ دوشاخ» یا «قوچ ذوالقرنین» در رؤیای دانیال نبی در رابطه با به‌کار رفته و در هیچ جای دیگری از تورات چنین واژه‌ای ذکر نشده است.] روایت مذکور را ابن‌ابی‌الحاتم در تفسیرش نقل کرده است: 2⃣ ✍ یهود به پیامبر گفتند: ای محمد (ص)، تو از ابراهیم، موسی، عیسی و دیگر پیامبران سخن می‌گویی در حالی‌که آن‌چه می‌گویی از ما شنیده‌ای!! پس ما را از پیامبری خبر ده که نامش تنها یک‌بار در تورات آمده است. پس پیامبر فرمود: او کیست؟ یهودیان گفتند: او ذوالقرنین است. پیامبر فرمود: از او خبری به من نرسیده. پس هنوز به درِ خانه نرسیده بودند که جبرئیل با این آیات [آیات ذوالقرنین] نازل شد. 3⃣ اِشکالی که به جناب ابوالکلام وارد است، عدم توجه به معارضات روایی است. دقت در کتب حدیثی عامه مشخص می‌کند که تعارضات بسیاری در میان احادیث وارده در باب ذوالقرنین وجود دارد. برای مثال به تعدادی از این احادیث توجه کنید: 👈 ذوالقرنین جوانی از اهل روم بود که حکومت یافت، پس چنان رفت تا به ساحل سرزمین مصر رسید و در آنجا شهری بنا کرد به نام اسکندریه. 👈 ذوالقرنین مردی بود از اهالی روم و مادرش پیرزنی بود از پیرزن‌های آنان و فرزند دیگری نداشت و نام ذوالقرنین اسکندر بود. 👈 ذوالقرنین فرشته‌ای بود از فرشتگان که خداوند او را به زمین فرو فرستاد و اسباب هر چیز را در اختیارش نهاد. 👈 ذوالقرنین پای پیاده عازم حج شد و ابراهیم از این موضوع آگاه شده، به ملاقاتش رفت. 👈 از علی (ع) سؤال شد که آیا ذوالقرنین نبی بوده؟ فرمودند: از پیامبرتان شنیدم که می‌فرمود: ذوالقرنین بنده‌ی صالحی بود که برای خدا خیرخواهی کرده و خدا نیز خیرخواه او بود. 👈 از ابن عباس نقل شده: ذوالقرنین پیامبر است. 4⃣ آنچه خواندید، تنها بخشی از احادیث متعارض اهل‌سنّت در موضوع ذوالقرنین است. این‌که ذوالقرنین نبی بوده یا نه؟ فرشته بوده یا انسان؟ اسکندر مقدونی بوده یا در زمان حضرت ابراهیم می‌زیسته؟ مواردی هستند که محدّثین و مفسّرین عامه آراء متفاوتی را در رابطه با آن بیان نموده‌اند. 5⃣ حال این سؤال مطرح می‌شود که چرا جناب ابوالکلام در میان خیل احادیث وارده در این باب، فقط به یک حدیث، آن هم حدیثی که مؤیّد نظریهٔ ایشان است، استناد نموده و دلیلی برای ردّ سایر احادیث ارائه نکرده‌اند؟!! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✍ آنچه در سلسله مقالات «بررسی نظریهٔ کوروش ذوالقرنین» گذشت: 1️⃣ در قسمت اول، به «شرح اجمالی آیات ذوالقرنین» پرداختیم: 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/cyrus/12278 2️⃣ در قسمت دوم، به ذکرِ «خلاصه‌ای از تاریخ حیات کوروش» پرداختیم: 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/cyrus/12302 3️⃣ در قسمت سوم، بعد از «معرفی اجمالی نظریهٔ ابوالکلام آزاد»، توضیح دادیم که نظریهٔ ایشان روی ۴پایه بنا شده: 👈 ١. سد ذوالقرنین / ٢. مذهب و معتقدات کوروش / ٣. سفرهای سه‌گانه ذوالقرنین / ۴. شواهد دیگر (اسفار یهود - احادیث اهل‌سنت - تندیس مشهد مرغاب) 🔸 و در ادامه به اولین پایهٔ نظریهٔ ابوالکلام یعنی سد ذوالقرنین پرداخته و ثابت کردیم که کوروش هیچ ارتباطی با این سد ندارد! 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/cyrus/12317 4️⃣ در قسمت چهارم، ضمن «مقایسهٔ اعتقادات و سیرهٔ ذوالقرنین و کوروش» دوّمین پایهٔ نظریهٔ ابوالکلام آزاد را نیز فروریختیم. 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/cyrus/12358 5️⃣ در قسمت پنجم نیز، سوّمین پایهٔ نظریهٔ ابوالکلام آزاد، به‌همراه قسمتی از پایهٔ چهارم (استناد به حدیث اهل‌سنّت) باطل شد که متن کامل آن را می‌توانید در آدرس زیر مطالعه کنید: 👉 http://jscenter.ir/slave-jews/cyrus/12403 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : شنبه 🌞 ١٧ آبان ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ٢١ ربیع‌الاول ۱۴۴٢ هجری‌قمری ✝️ ٧ نوامبر ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ٢٠ حشوان ۵۷۸١ عبری 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سه فرمان هالیوود (١) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هشتم) 1⃣ را می‌توان تمایز برجستهٔ دیگری دانست که میان تفکر و تفکر وجود دارد. مبتنی بر تفکر خدامحور، به‌معنای پیام‌آور و انسانی است که از جانب آفرینندهٔ جهان هستی به‌سوی آفریده‌های دارای عقل فرستاده شده تا کاستی‌های ایشان را برطرف کند و مصالح دنیوی و اُخروی آنان را که عقل‌شان از درک آن ناتوان است، به آنان تعلیم دهد. 2⃣ نخستین ورود در حوزهٔ ترسیم چهرهٔ پیامبران و ارائهٔ فرازهایی از زندگی ایشان را می‌بایست در سال ۱۹۵۱م و در یکی از شاخص‌ترین آثار با عنوان جست‌وجو نمود. 3⃣ اما این فیلم سینماییِ به کارگردانی بود که با اکران در سال ۱۹۵۶م، سبب شد تا سَرفصلی با عنوان ترسیم زندگی‌نامهٔ پیامبران، در میان ژانر تاریخی متداول در پدید آید. 4⃣ ده فرمان را می‌توان از جهات مختلف به‌عنوان اثری شاخص در سینمای جهان معرفی نمود؛ اثری که به‌واسطهٔ کارگردان خود توانست حمایت‌های بی‌دریغ مادی و معنوی را از آنِ خود سازد و شاهکاری منحصر به‌فرد و استثنایی در تاریخ سینما را پدید آورد. 5⃣ شاهکاری که با گذشت بیش از نیم قرن از تولید آن، بنابر اعلان رسمی (AFI) هم‌چنان جای خود را در فهرست ده فیلم برتر حماسی ـ تاریخی جهان حفظ نموده است. اثری که با ۷ نویسنده، ۲۷ دستیار کارگردان، ۲۷ صدابردار، ۶۵ متخصص فیلم‌برداری و کار روی نگاتیو، ۱۲ متخصص جلوه‌های ویژه، در کنار ۴۰۰ بازیگر با نقش‌های مشخص و بیش از ۱۲هزار نفر سیاهی‌لشکر، هم‌چنان عنوان‌دار یکی از عظیم‌ترین پروژه‌های می‌باشد. ✍️ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سه فرمان هالیوود (٢) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هشتم) 1⃣ ظاهراً روایتی سینمایی از زندگی حضرت موسی (ع) است؛ روایتی که گرچه موسی‌ای متفاوت از آنچه که در باورهای اسلامی می‌یابیم را به مخاطبان خود می‌شناساند، اما در مجموع اثری است که به‌خوبی توانست نیاز را در دوران پس از جنگ جهانی دوم برآورده سازد. 2⃣ فیلمی که با درک موقعیت خطیر در دوران پس از اعلان رسمی تأسیس رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۴۸م و در اوج دورانی که نیازمند توجیه و تثبیتِ اشغالگری خود در فلسطین بودند، بر پردهٔ سینماهای جهان به نمایش درآمد. 3⃣ دورانی که صهیونیست‌ها به‌خاطر کشتارها و فجایع عظیم انسانی که بالأخص در سال ۱۹۵۶م و طیّ مناقشهٔ کانال سوئز، در مناطق فلسطینی مرتکب گردیده و جنایاتی همچون جنایت و جنایت را به بار آورده بودند، نیازمند به ویژه‌ای همچون این اثر معظم سینمایی گردیدند. 4⃣ این اثر توانست طیّ ۳سال اول اکران خود در سطح بین‌الملل، نزدیک به ۱۰۰میلیون نفر را بیش از یک‌بار به تماشای فیلم بکشاند و حضور در سرزمین‌های اشغالی و جنایات و کشتارهای وحشیانهٔ ایشان را در ضمیر ناخودآگاه مخاطبان سینمایی، قرین با توجیهات تاریخی و شور حماسی سازد. نمودی روشن از پتانسیل‌های نهفته در صنعت و نحوهٔ بهره‌گرفتن از آن به‌منظور و پی‌گیریِ فرایندِ «متقاعدسازی افکار عمومی». 5⃣ فرایندی که به‌صورتی کاملاً حرفه‌ای و دغدغه‌مندانه، توسط کارگردان آن پی‌گیری گردید و نهایتاً با مدد و همراهی کمپانی یهودی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین اعضای انجمن سینمایی آمریکا (MPAA) و از سرشناس‌ترین استودیوهای تهیه و توزیع فیلم و برنامه‌های تلویزیونی هالیوود، به فرجامی ماندگار در کارنامهٔ صنعت سینمای جهان مبدّل گردید. ✍️ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سه فرمان هالیوود (٣) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هشتم) 1⃣ صرف‌نظر از موفقیت در راستای تحقق خواست سیاسی نظام تمدنی غرب، مبنی بر تشکیل جرثومهٔ فسادی همچون رژیم منحوس صهیونیستی، می‌بایست به این مهم توجه داشت که این اثر سینمایی با آشکار خود، اقدام به بازتعریف پیامبری جدید، مبتنی بر انگاره‌های نموده است! 2⃣ پیامبری با نام موسی که از کمترین شباهت با حضرت موسی (ع) برخوردار است و در این اثر سینمایی نه به‌عنوان پیامبری عظیم‌الشأن و مبعوث از جانب خداوند، بلکه به‌عنوان انسانی بَشرمحور با مشخصهٔ دارا بودنِ تمام ویژگی‌های فردی و ‌آرزوهای دنیوی و کُنش‌های جنسیِ یک فرد عادی، به تصویر کشیده می‌شود! 3⃣ شخصیتی کاملاً که در برابر فرعون تعظیم می‌کند و بر دست او بوسه می‌زند! شخصیتی که مجذوب زیبایی‌های مادی می‌گردد و خود را لجام‌گسیخته رها می‌نماید و به‌دور از هرگونه حیای دینی، روزی گرفتار عشق خواهرزاده فرعون و روز دیگر دلباختهٔ دختران شعیب پیامبر می‌شود! 4⃣ ده فرمان با بهره‌گیری از بازی درخشان و چهرهٔ مناسبِ ، سعی می‌کند تا مبانی تفکری نظام تمدنی غرب را در قامت پیامبر اولوالعزمی چون حضرت موسی (ع) متجلّی سازد و پیامبران را نیز دچار ذهنیتی و گرفتار متصوّر سازد! 5⃣ پیامبری با مشخّصهٔ که هیچ‌گاه پاسخی مناسب برای چراییِ حَرام‌دانستنِ خوش‌گذرانی و توجه به نیازهای بَشری، توسط خدای غایب پیدا نمی‌کند و اصولاً نمی‌تواند خواسته‌های خدای غایب را بر تمنّیات و نیازهای نفسانی خویش ترجیح دهد و از این جهت است که به‌عنوان نمونه، پس از هم‌آغوشی جنسی با ملکه نِفِرتیتی به‌عنوان زنِ شوهرداری که همسر فرعون است و پس از شنیدن سخن وی مبنی بر این‌که من مطمئنم که عشق تو به من قوی‌تر از هر خدایی است و تو پسر مرا نمی‌کشی و… با ناراحتی بر میز کوچکی که جلوی پایش هست می‌کوبد و خدای غایب و توهّمی خود را مورد مؤاخذه قرار می‌دهد! ✍️ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : یکشنبه 🌞 ١٨ آبان ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ٢٢ ربیع‌الاول ۱۴۴٢ هجری‌قمری ✝️ ٨ نوامبر ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ٢١ حشوان ۵۷۸١ عبری 🌍 مناسبت‌های قمری ✍ وقوع غزوهٔ و اخراج یهودیان از مدینه (۴ق) 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ سه فرمان هالیوود (۴) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هشتم) 1⃣ گرچه اقدامات نظام تمدنی غرب در تقابل با تفکر خدامحور (که بر بستر ادیان ابراهیمی و با حضور شخصیت‌های برجسته‌ای همچون نوح، ابراهیم، موسی، سلیمان، داوود، عیسی و... تا حضرت محمد علیهم‌صلوات‌الله همراه گردیده)، از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است، اما اقدامات صورت‌گرفته به‌منظور مواجهه با را می‌توان در قالب سلاحی سه‌وجهی تصور نمود. 2⃣ این سلاح همانند تیری سه‌شعبه، از سویی به ساحت پیامبران را سرلوحهٔ اقدامات خود قرار داده و از سوی دیگر به ایشان پرداخته و با تمسّک به جعلیات تاریخی شأن قدسی ایشان را مخدوش می‌سازد و در نهایت به و انکار شخصیت رسالتی ایشان همّت می‌گمارد. 3⃣ در روش «اهانت» سعی می‌نماید تا با ترسیم وجهه‌ای خوار در گفتار و کردار، آستان قدسیِ انبیاء را در منظر مخاطب سینمایی تنزّل داده و ایمان به وجود انبیاء را از باورهای جوامع بزداید. 4⃣ این اقدام که تقریباً در تمامی تولیدات قابل مشاهده است. در سال ۲۰۱۴م، منتج به اکران جهانیِ اثری مجعول با عنوان (Noah) گردید؛ فیلمی به کارگردانی یهودی‌الاصل که شهرت سینمایی خود را مدیون فیلم سینمایی و ترسیم تخیّل شکست شخصیت آیت‌الله در زمین کُشتی بود! فیلمی سراسر حقد و کینه! 5⃣ فیلم سینمایی نوح با شیوهٔ «اهانت»، به‌سراغ نوح نبی رفته و شخصیتی موهوم از این پیامبر الهی به تصویر می‌کشد؛ شخصیتی که هیچ‌گونه دلسوزی برای هدایت بشر ندارد و گوش به فرمان موهومات و خیالاتی است که به‌عنوان دستورات خداوند معرفی می‌شود!! ✍️ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ سه فرمان هالیوود (۵) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هشتم) 1⃣ در بعضی از تولیدات دیگر خود به شیوهٔ دوم که همان انبیاء الهی است، تمسک می‌جوید. این شیوه در سال‌های اخیر و خصوصاً در مورد انبیایی همچون حضرت عیسی (ع) و حضرت محمد (ص) استفاده شده است. پیامبرانی که اعتقادی به رسالت آنها ندارند! 2⃣ بر اثر انتخاب همین شیوهٔ «استهزاء» است که اقدام به تولید اثر سخیف و مُستهجنی همچون می‌نماید. فیلمی که به‌صورتی وقیحانه شخصیت نبی مکرّم اسلام را به سخره گرفته و با طنز سخیفی اقدام به ارائهٔ تصویری سراسر شهوانی از این شخصیت والای انسانی می‌نماید!! 3⃣ البته شیوهٔ «استهزاء» ساحت ملکوتی پیامبران، ابتدا با تمرکز بر شخصیت حضرت عیسی (ع) در سینمای غرب کلید خورد و در آثار شاخصی همچون استمرار یافت. 4⃣ در فیلم «آخرین وسوسه مسیح»، کارگردان شهیر هالیوود، سعی می‌کند تا ابتدا وجاهتی به حضرت عیسی (ع) ببخشد و شخصیت آن حضرت را در تعلیقی میان دنیای واقعی و آخرتِ غایب و توهمی به تصویر بکشد؛ تا در نهایت مخاطب به این باور برسد که و پذیرش شخصیتِ رسالتی، باوری مسخره است که با دقت در ابعادِ زمینی و هوسران بودنِ پیامبرانی همچون عیسی (ع) آشکار و عیان می‌گردد!! 5⃣ «آخرین وسوسه مسیح» ضمن اهانت به شخصیت رسالتیِ حضرت عیسی (ع)، ابزار اصلی تقابل خود را متمرکز بر «استهزاء» ساحت ملکوتی ایشان می‌سازد و اقدام به ارائهٔ تصویری مبتذل از فریب‌خوردنِ آن حضرت، توسط می‌نماید! و بدون هیچ‌گونه محدودیتی، هم‌بستری ایشان با زنی بدکاره را بر پردهٔ سینماهای جهان به نمایش درمی‌آورد! ✍️ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ سه فرمان هالیوود (۶) 🌐 تجربه‌ای چهل‌ساله از لیبرالیزاسیون دولتی (قسمت هشتم) 1⃣ در نهایت با «تکذیب» رسالت و پیام‌آوریِ انبیاء از عالَم غیب همراه بوده و موجب می‌شود تا به انکار حقیقتِ نبوّت و شخصیت رسالتیِ پیامبر الهی مبادرت ورزد و عموم پیامبران را به‌صورت انسان‌هایی دروغگو، کذّاب و خائن تصویر نماید! انسان‌هایی که گرچه در ظاهر مروّج تفکر خدامحور هستند، اما در واقع شخصیتی کاملاً با تفکراتی بَشرمحورانه دارند! 2⃣ این رویکرد به‌وضوح بسیاری از محصولات هنری را در بر گرفته و در آثار مشهوری همچون سلیمان و سبا (Solomon and Sheba)، شاهنشاه (King of Kings)، شاهزاده مصر (The Prince of Egypt)، مصائب مسیح (The Passion of the Christ)، پادشاه داوود (King David) و… ظهور و بروز یافته است. 3⃣ بر این اساس، صنعت سینمای غرب در چارچوب تصویرگری خود، ضمن فروکاست شخصیتِ رسالتیِ پیامبران الهی در قامت انسان‌هایی عادی و البته خطاکار و ساده‌لوح، نخستین گام موثر خود را در جهت رسالت ایشان آغاز می‌نماید و در ادامهٔ مسیرِ «تکذیب»، به ترسیم ابتلای عمومی ایشان به مشخصه‌های پرداخته و با تصویرسازی از ذهنیّت شکّاک انبیاء بزرگ الهی، سعی می‌نماید تا تردید را در عمق وجود مخاطبان سینمایی خود نهادینه سازد! تردیدی که به مخدوش نمودنِ تاریخچهٔ پیامبری و به تبع آن باورهای دینیِ برآمده از آن مبادرت ورزد. ✍️ نویسنده: محمدرضا شاه‌حسینی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✍ متن کامل مقالهٔ «سه فرمان هالیوود برای آخرین وسوسه انسان خداباور» را در آدرس زیر مطالعه کنید: 👉 http://jscenter.ir/jews-and-the-media/jews-and-hollywood/12218 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : دوشنبه 🌞 ١٩ آبان ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ٢٣ ربیع‌الاول ۱۴۴٢ هجری‌قمری ✝️ ٩ نوامبر ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ٢٢ حشوان ۵۷۸١ عبری 🌍 مناسبت‌های میلادی ✍ مرگ رئیس سازمان جهانی و اولین رئیس‌جمهور کشور جعلی (١٩۵٢م) 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
📆 تقویم روزانه 🌺 امروز : سه‌شنبه 🌞 ٢٠ آبان ۱۳۹٩ هجری‌شمسی ☪️ ٢۴ ربیع‌الاول ۱۴۴٢ هجری‌قمری ✝️ ١٠ نوامبر ۲۰٢٠ میلادی 🕎 ٢٣ حشوان ۵۷۸١ عبری 🌍 مناسبت‌های میلادی 1⃣ مرگ مصطفی کمال پاشا معروف به (به‌معنای پدر ترک) از یهودیان مخفی [دونمه] و بنیان‌گذار جمهوری لائیک ترکیه (١٩٣٨م) 2⃣ محکومیت به‌عنوان شکلی از در سازمان ملل متحد (١٩٧۵م) 🗓 تذکر ضروری: این تقویم تنها به ذکر مناسبت‌های مرتبط با می‌پردازد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سازمان ملل و نژادپرستی صهیونیستی 1⃣ در قطعنامه ۳۳۷۹ مجمع عمومی سازمان ملل متحد که در تاریخ ۱۰ نوامبر ۱۹۷۵م به تصویب رسید، کشور جعلی به‌همراه آفریقای جنوبی به‌عنوان سیستم‌های محکوم شدند. 2⃣ این قطعنامه در محکومیت نژادپرستیِ و در ٢۴٠٠مین جلسه با حضور تمام اعضا و با ۷۲ رأی موافق در برابر ۳۵ رأی مخالف (شامل آمریکا، بریتانیا، فرانسه و آلمان غربی) و ۳۲ رأی ممتنع به تصویب رسید. 3⃣ در سال ۱۹۹۱م، اسرائیل شرط مشارکت خود در کنفرانس صلح مادرید را الغای قطعنامهٔ مزبور دانست. 4⃣ در نتیجه، قطعنامهٔ ۳۳۷۹ مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تلاش (پدر جورج دبلیو بوش)، جان بولتون و دوستانش با قطعنامهٔ ۴۶/٨۶ در ۱۶ دسامبر۱۹۹۱، تعدیل و خنثی شد!! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ مجمع عمومی سازمان ملل متحد در ١٠ نوامبر ۱۹۷۵ قطعنامه ۳۳۷۹ را با ۷۵ رأی موافق، ۳۵ رأی مخالف و ۳۲ رأی ممتنع به تصویب رساند که در آن «صهیونیسم» شکلی از «نژادپرستی و تبعیض‌نژادی» معرفی شده بود. ✡ اما در سال ۱۹۹۱ همین مجمع در قطعنامه ۴۶/۸۶ با ۱۱۱ رأی موافق، ۳۳ رأی مخالف و ۱۳ رأی ممتنع اعلام کرد که قطعنامه ۳۳۷۹ را لغو می‌کند!!! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ریشه‌های یهودی نژاد­پرستی صهیونیستی (١) 1⃣ امتیازطلبی و که از مهم‌ترین ویژگی‌­های است، در به‌طور صریح و فراوان انعکاس یافته است. آن‌ها خود را خداوند و سایر ملت‌ها را «حیوانات انسان­‌نما» می‌­دانند. 2⃣ مطابق برخی منابع یهود، ازجمله نوشته‌­های ربّی (مؤسس ) تمایز میان و غیریهود این‌گونه ذکر شده: 👈 هر یهودی، دارای دو روح است: روح حیوانی و روح الهی؛ روح حیوانی، در بالاترین طبقات ریشه دارد. این روح، منبع شُرور است؛ اما در عین حال، منشأ خیرهای طبیعی مانند مهربانی و نیک­‌خواهی نیز هست؛ چراکه در «طبقه نور» نیز ریشه دارد؛ یعنی نزدیک­‌ترین نقطه از شاکله عالم شیاطین به کناره عالم قدس؛ اما روح الهی، در خدا ریشه دارد و یا به یک معنا، بخشی از خداست. بیگانگان، نه تنها فاقد روح الهی هستند، بلکه روح حیوانی آنان نیز در مقایسه با روح حیوانی یهودیان، از لایه‌­های پایین‌­تری از عالم شیطانی ریشه می‌گیرند.‏ [١]‎ 3⃣ می‌گوید: 👈 این منّت، بر ارواح یهود نهاده شده است که جزئی از خداوند باشند. این نفوس، از جوهر خداوند جو‌انه می‌زنند؛ چنان‌که فرزند از جوهر و ذات پدر بیرون می‌آید. اگر یهودیان نبودند، برکت از روی زمین رخت برمی‌بست و باران نمی‌بارید و خورشید نمی‌تابید. پس، بدون اسرائیلیان، ملت‌های روی زمین قادر به زندگی نیستند. 4⃣ بر اساس تعالیم تلمود، همان‌گونه‌که انسان بر حیوان فضیلت دارد، یهودیان نیز برترین ملت‌­های روی زمین‌اند و گورهای غیریهود، دل‌های فرزندان اسرائیل را خنک می‌کند؛ زیرا فقط یهودیان بشرند و ملت‌های دیگر چیزی جز گونه­‌های مختلف حیوان نیستند. 5⃣ تلمود به یهودیان می­‌گوید: 👈 هرگاه یک فرد یهودی با غیریهودی اختلاف پیدا کرد، تو باید از او پشتیبانی کنی و به آن غریبه بگویی: این چیزی است که شریعت ما از ما می‌­خواهد و چنان‌چه شریعت آن غریبه با یهود همراهی نشان دهد، باید برادرت را کمک کنی تا در دعوا حاکم شود و به غریبه بگویی: این چیزی است که شریعت تو از تو می‌خواهد. در صورتی که چنین نباشد،‏ وظیفه داری که پیرامون آن غریبه، تارهای تزویر و نیرنگ بتنی و او را در آن دام افکنی تا یهودی پیروز شود».‏ [٢]‎ 📚 منابع: (١) آنترمن، الن، باورها و آیین یهود، ص۳۵۰. (٢) نویهض، عجاج، پروتکل‌های دانشوران صهیون، صص ۶۰۵ ـ ۶۰۷ به نقل از تلمود. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter