eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.4هزار دنبال‌کننده
5هزار عکس
704 ویدیو
204 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ نقش فراماسونرها در تقابل اسلام و ملی‌گرایی 1⃣ جریان به گفته خودشان، جریان است و یکی از اصول فراماسونری نیز جهان‌وطنی است؛ بدان معنا که به‌نوعی وطن ندارند، هرچند که در کشورهای مختلف، مستقر هستند و در خدمت می‌باشند. به‌عبارت دیگر فراماسونری یک جریان و جمعیتِ نخبه‌گرایِ نهان‌روش است که هدفش اعمال حاکمیت بر جهان است و ریشه‌های انحرافی صهیونیستی و بنی‌اسرائیلی دارد. 2⃣ فراماسونرها تمامی جهان را وطن خود می‌دانند و و تعلّق به وطن را نفی می‌کنند، از این رو خود به خود در تقابل با هرنوع تعلّقِ خاطر به وطن و زادگاه قرار می‌گیرند و سعی می‌کنند در چارچوب نظام برادری خودشان، افرادی که در کشورهای مختلف صاحب نفوذ و نخبه هستند را جذب کنند تا این نخبگان درخواست‌ها، منافع و مطامع رؤسای لژهای بزرگ همچون لژ اعظم انگلستان را تأمین و در جهت تحقق اهداف آن‌ها حرکت کنند. 3⃣ اصل دیگر فراماسونری، است و تأکید بر این که ما با مذاهب افراد کاری نداریم و هرکس با هر مذهبی می‌تواند در لژ حضور پیدا کند، البته نباید بحث مذهبی کند! همچنین فراماسونرها می‌گویند که فراماسونری دین نیست، ولی دین است! دین نیست به‌معنای این‌که در زمره‌ی ادیان الهی نیست و شریعت‌گرا نیست و دین بشری است به این دلیل که انسان خودبنیاد است و این انسان هیچ توجهی به دستورات الهی ندارد، بنابراین فراماسونرها در تقابل با تمامی ادیان قرار می‌گیرند. 4⃣ یکی دیگر از اصول فراماسونری، خداپرستی بدون دین و اعتقاد به انبیاء است که البته مختص لژهای انگلیسی و برخی لژهای آمریکایی است؛ چرا که لژهای فرانسوی ادیان و خدا را نفی می‌کنند. لژهای انگلیسی هم می‌گویند که ما خدا را قبول داریم، اما خدا هیچ اختیار و اراده‌ای در زندگی بشر ندارد. به همین دلیل نیز در تقابل با ادیان قرار می‌گیرند. 5⃣ وقتی فراماسونرها در کشور خودشان فعالیت می‌کنند، با توجه به دو مؤلفه‌ای که ذکر شد، در مورد هر چیزی از جمله تاریخ، سیاست، جامعه و فرهنگ که صحبت کنند، از منظر بی‌وطنی یا جهان‌وطنی و بی‌دینی سخن می‌گویند. 6⃣ چهره‌های شاخصی در ایران بودند که به اصول فراماسونری پای‌بند بودند و در این باره نگاشتند و سخن گفتند، البته برخی همچون به اشتباهات خود اعتراف کردند و سعی کردند اشتباهات خود را جبران کنند. زرین‌کوب ابتدا کتاب را نگاشت و بر این جدایی و تقابل تأکید داشت و بعد که شهید مطهری نقدهایی بر آن کتاب وارد کرد و خود نیز مطالعاتی کرد، کتاب را نوشت و سعی کرد اشتباهات گذشته خود را جبران کند. 7⃣ تفکر ماسونی را نباید محدود به فراماسونی و فراماسونرها دانست؛ چراکه فراماسونرها توانستند فرهنگ خود را به دلیل نفوذ و نخبگانی که داشتند، به جامعه رسوخ بدهند. از این رو در عرصه‌های مختلفی همچون سینما، دانشگاه و... می‌توان ردپای را دید. ✍ دکتر موسی حقانی؛ پژوهشگر تاریخ معاصر ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✍ سلسله مقالات «بررسی متنی و سندی متون مقدس یهودی» در سایت «اندیشکده مطالعات یهود»، تلاشی است در راستای آشنایی با کتاب مقدس یهود. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ کتاب‌های غیرتاریخی کتوویم 📚 «کتاب‌های غیرتاریخی کتوویم» عنوان یازدهمین قسمت از سلسله مقالات «بررسی متنی و سندی متون مقدس یهودی» است که بعد از مدتی تأخیر، امروز در سایت «اندیشکده مطالعات یهود» منتشر شد. این قسمت به بررسی 6 كتاب «مزامیر داوود، امثال سلیمان، ایوب، غزل غزل‌های سلیمان، جامعه سلیمان و مراثی ارمیا» می‌پردازد. امشب و به عنوان نمونه نگاهی داریم به سه كتابِ «ایوب، غزل غزل‌های سلیمان و جامعه سلیمان» 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/qkwj2X ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ «کتاب ایوب» منشأ بسیاری از «اسرائیلیات» و داستان‌های دروغین یهودی درباره حضرت ایوب است که علیرغم مخالفت با مبانی اعتقادی اسلامی، توسط یهودیان مخفی به کتب روایی و تفسیری اسلامی راه پیدا کرده‌اند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ کتاب‌های غیرتاریخی کتوویم 📚 کتاب ایوب 1⃣ به‌صورت سرگذشت و ماجرایی است که برای شخص پیش آمده است؛ اما در این سرگذشت یا زندگی‌نامه برخی از مسائل دقیق و مهم به بحث گذاشته شده و در پایان به آن پاسخ داده شده است. 2⃣ ماجرا از این قرار است ایوب که مردی پارسا و درستکار بود، در زندگی دنیوی نیز بسیار کامیاب بود. اما به‌ناگاه بر او بلا نازل می‌شود و فرزندان و اموال و سلامتی خود را از دست می‌دهد. اما از همان ابتدای کتاب مشخص است که این بلاها برای امتحان و آزمایش ایمان ایوب است. ایوب مقاومت می‌کند و از خدا روی‌گردان نمی‌شود. دوستان ایوب به او می‌گویند بلاهایی که بر تو نازل شده به‌سبب گناهانی است که مرتکب شده‌ای؛ اما ایوب پاسخ می‌دهد که این‌گونه نیست. بخش عمده‌ی کتاب به بحث بین ایوب و دوستانش می‌گذرد و این دوستان می‌کوشند تا ایوب را مجاب سازند که این بلاها به‌خاطر نافرمانی از خداست، اما او می‌گوید از خدا نافرمانی نکرده‌ام. سرانجام خداوند بر او ظاهر می‌شود و علت این بلاها را بیان می‌کند. سپس بار دیگر ایوب متنعم می‌شود و اموال و سلامتی خود را باز می‌یابد و دارای فرزندانی می‌شود. 3⃣ کتاب ایوب از چهار بخش تشکیل شده است؛ دو باب اول به وضعیت اولیه ایوب و مصیبت‌ها و گرفتاری‌های او اختصاص دارد. باب‌های 3 تا 37، که عمده‌ی کتاب است، به بحث‌ها و گفت‌وگوهای ایوب و دوستانش می‌پردازد. باب 38 تا 42: شش پاسخ خداوند به ایوب را آورده و یازده آیه آخر باب 42 پایان خوش داستان را بیان کرده است. از این چهار بخش، دو بخش اول و آخر در اصل عبری کتاب به زبان نثر و دو بخش میانی به زبان شعر آمده است. 4⃣ در سنت یهودی نویسنده این کتاب را دانسته‌اند، اما نقادان جدیدِ کتاب مقدس این نظر را قبول ندارند و تاریخ نگارش آن را بعد از می‌دانند. اما در این‌که دقیقاً چه زمانی این کتاب نگارش یافته اختلاف زیادی است و بین قرن پنجم تا دوم قبل از میلاد تاریخ‌های متعددی را پیشنهاد کرده‌اند. برخی می‌گویند این کتاب طی مراحلی نوشته شده است. احتمالاً بخش نثر آن، یعنی اول و آخر، از قدیم در دست بوده و بخش شعر آن، یعنی دو بخش میانی، در زمان‌های متأخر ایجاد و بعدها این دو تلفیق شده است. 5⃣ نکته‌ی دیگر این است که آیا این کتاب، یک کتاب تاریخی است؟ [یعنی آیا این اتفاقات واقعاً در گذشته رخ داده‌اند؟] و یا این‌که صرفاً داستانی برای حل مشکلِ رنج می‌باشد؟ سنت یهودی به نظر اول قائل بوده، اما نقادان جدید رأی دوم را پذیرفته‌اند. 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/qkwj2X ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ «کتاب غزل غزل‌های سلیمان» که سراینده‌ی آن محبوبه‌ی خود را توصیف، و دلدادگی خود را نسبت به او بیان می‌کند، تا مدت‌ها به‌خاطر اشاره به عشق دنیوی و جنسی، شایسته‌ی درج در «کتاب مقدس» دانسته نمی‌شد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ کتاب‌های غیرتاریخی کتوویم 📚 کتاب غزل غزل‌های سلیمان 1⃣ مجموعه‌ای از ! است که سراینده در آن محبوبه‌ی خود را توصیف و دلدادگی خود را نسبت به او بیان می‌کند! هر چند ظاهر این اشعار عشق دنیوی و جنسی است، اما و مسیحیانِ سنتی معنای سرّی و رمزی از آنها برداشت می‌کنند. یهودیان گفته‌اند که این اشعار «رابطه‌ی خدا با قوم اسرائیل» و مسیحیان معتقدند «رابطه‌ی مسیح با کلیسا» را توصیف می‌کند!! 2⃣ در قول معروف آن است که سراینده‌ی این اشعار پادشاه است؛ اما در همین سنت گاهی این کتاب به پادشاه نسبت داده شده است. در همین سنت زمانی این اشعار به صورت تحت‌اللفظی و ظاهری گرفته می‌شد و بنابراین آن را شایسته‌ی درج در نمی‌دیدند، اما پس از آن‌که معنای رمزی و سرّی از آن برداشت شد، به این مسئله اعتقاد پیدا کردند که این کتاب از همه‌ی قسمت‌های کتاب مقدس، مقدس‌تر است!! 3⃣ نقادان کتاب مقدس هرگز دیدگاه سنتی را قبول ندارند و غزل‌غزل‌های سلیمان را به زمان‌های بسیار متأخر نسبت می‌دهند. آنان از این‌که در این کتاب از کلمات و اسامی یونانی استفاده شده است نتیجه می‌گیرند که تاریخ نگارش آن باید نزدیک عهد مسیحیت بوده باشد! 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/qkwj2X ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ «کتاب جامعه سلیمان» با گرایشی بدبینانه به زندگیِ انسان و معنایِ آن نگاه می‌کند و مدعی است همه‌چیز این دنیا بیهوده است و هیچ تلاشی راه به جایی نمی‌برد، پس باید خورد و نوشید و از زمان حاضر لذت برد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ کتاب‌های غیرتاریخی کتوویم 📚 کتاب جامعه سلیمان 1⃣ کتابی است که با گرایشی بدبینانه به زندگی انسان و معنای آن نگاه می‌کند و مدعی است همه‌چیز این دنیا بیهوده است و هیچ تلاشی راه به جایی نمی‌برد، پس باید خورد و نوشید و از زمان حاضر لذت برد!! سخن این کتاب آن است که شرّ و بدی بر همه‌جا سایه افکنده است و پس از همه‌ی آلام این دنیا مرگ فرا می‌رسد و همگان را در بر می‌گیرد. در این دنیا عدالت همیشه پیروز نمی‌شود!! 2⃣ شاید ادعا شود که کتاب «دل بستن به دنیا و مقام‌های آن» را بی‌ارزش جلوه می‌دهد، اما از برخی از مطالب آن بر می‌آید که دید نویسنده درباره انسان به‌گونه‌ی دیگری است: ✍ خداوند انسان‌ها را می‌آزماید تا به آن‌ها نشان دهد که بهتر از حیوان نیستند. از این گذشته عاقبت انسان و حیوان یکی است، هر دو جان می‌دهند و می‌میرند؛ پس انسان هیچ برتری بر حیوان ندارد. همه‌چیز بیهودگی است! همه به یک‌جا می‌روند، از خاک به وجود آمده‌اند و به خاک باز می‌گردند، چطور می‌توان فهمید که روح انسان به بالا پرواز می‌کند و روح حیوان به قعر زمین فرو می‌رود؟ پس دریافتم که برای انسان چیزی بهتر از این نیست که از دسترنج خود لذت ببرد، زیرا سهم او از زندگی همین است، چون وقتی بمیرد چه کسی می‌تواند او را باز گرداند تا آن‌چه را که پس از او اتفاق افتاده ببیند. 3⃣ ظاهر سخن فوق با تعالیم و دیگر کتاب‌های ناسازگار است. جالب این‌كه مطالب مختلف خود این کتاب نیز با هم ناسازگارند! کتاب با این جمله پایان می‌یابد: ✍ انسان باید از خدا بترسد و احکام او را نگاه دارد، زیرا تمام وظیفه‌ی او همین است. خدا هر عمل خوب یا بد ما را، حتی اگر در خفا نیز انجام شود،‌ داوری خواهد کرد. 4⃣ از کتاب بر می‌آید زمانی به‌سبب همین ناسازگاری‌ها از گنجانیدن این کتاب در مجموعه‌ی پرهیز می‌کردند، اما بعدها به‌دلیل این جمله‌ی آخر، که ترس از خدا را تعلیم می‌داد، آن را پذیرفتند!! 5⃣ این کتاب را به نسبت می‌دهد اما دانشمندان جدید این اندیشه را به‌شدت رد می‌کنند و تاریخ نگارش آن را زمانی بسیار متأحر می‌دانند. برخی از آنان می‌گویند ادبیات این کتاب و نیز برخی از ماجراهایی که در آن نقل شده حکایت از این دارد که زمانی بین 400 و 200 ق.م. نوشته شده است. برخی دیگر نیز ردپای اندیشه یونانی را در این کتاب یافته و نگارش آن را به دوره‌ی پس از اسکندر مقدونی منسوب کرده‌اند! 📖 متن کامل مقاله به‌همراه منابع: 👉 goo.gl/qkwj2X ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ برادران روچیلد هم برای ارتش ولینگتون (انگلستان) و هم برای ارتش ناپلئون (فرانسه) كه در حال جنگ بودند، طلا تأمین می‌كردند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ کنفرانس وین آغاز حاکمیت جهانی روچیلدها (1) 1⃣ در سال 1815 پنج برادر تلاش می‌کردند تا هم برای ارتش (از طریق در انگلستان) و هم برای ارتش (از طریق در فرانسه) طلا تأمین نمایند و از این رو عملاً خط مشی خود را در تأمین مالی هر دو طرف جنگ به کار بستند. 2⃣ عاشق جنگ هستند؛ زیرا جنگ‌ها مولد عظیمی برای «بدهی بدون ریسک» می‌باشند. این بدهی‌ها از این لحاظ بدون ریسک تلقی می‌شوند که از سوی حکومت یک کشور و در نتیجه بر پایه‌ی تلاش و جهد جمعیت آن کشور تضمین می‌شوند؛ علاوه بر این، مهم نیست که کدام کشور در جنگ مغلوب می‌شود، زیرا وام‌ها به این تضمین اعطا شده‌اند که فاتح جنگ بدهی‌های شکست‌خورده را پرداخت خواهد کرد. 3⃣ در عین این که طرفین این جنگ را تأمین مالی می‌کردند، از فرصت حضور بانک‌های خود که در سراسر اروپا گسترده بودند، کمال بهره را بردند تا شبکه‌ی بی‌رقیب خدمات پستی متشکل از «مسیرهای مخفی» و «قاصدان تیزپا» ایجاد نمایند. 4⃣ قاصدان این شبکه، بسته‌های پستی را باز می‌کردند و جزئیات محتوای آن‌ها را در اختیار قرار می‌دادند؛ از این رو آنان همواره یک گام از حوادث جاری جلوتر بودند. 5⃣ این قاصدان تنها بازرگانانی بودند که اجازه داشتند از ممنوعیت تردد در مرزهای انگلستان و فرانسه عبور کنند؛ در نتیجه از این مزیّت استفاده می‌کردند تا را در جریان آخرین وضعیت جنگ قرار دهند؛ از این رو روچیلد قادر بود تا با استفاده از این اطلاعات، از جایگاه خود در اوراق بهادار اقدام به خرید و فروش کند. 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص38و39 🌐 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/CV1815 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ناتان روچیلد در هفدهمین سال حضور در انگلستان، سرمایه اولیه 20هزار پوندی خود را به 50میلیون پوند (2500 برابر) رساند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ کنفرانس وین آغاز حاکمیت جهانی روچیلدها (2) 1⃣ یکی از قاصدان مردی به نام روت ورث (Rothworth) بود که به محض شنیدن خبر پیروزی انگلستان در نبرد (waterloo)، از کانال انگلیس عبور کرد و 24 ساعت قبل از پیک ولینگتون، این خبر را به ناتان مایر روچیلد رساند. 2⃣ سپس وارد اوراق بهادار شد و به تمام کارکنان خود دستور داد تا شروع به فروش اوراق قرضه نمایند. 3⃣ به دلیل شهرت در اطلاع از اخبار و پیشگامی در اتخاذ تصمیمات، دیگر تجّار سراسیمه تصور کردند انگلستان در جنگ شکست خورده است و دیوانه‌وار اقدام به فروش اوراق خود کردند؛ در نتیجه ارزش سقوط کرد و در آن مرحله بود که ناتان مایر روچیلد به طور نامحسوسی به کارکنان خود دستور داد تا جایی که امکان دارد تمام اوراق را خریداری کنند. 4⃣ زمانی که خبر رسید انگلستان پیروز جنگ شده است، ارزش اوراق قرضه به سرعت هرچه تمام‌تر افزایش یافت و به سطحی رسید که حتی از زمان قبل از وقوع جنگ نیز بالاتر بود؛ به این ترتیب برگشت سرمایه‌ی ناتان مایر روچیلد تقریباً به بیست به یک از سرمایه‌گذاری اولیه‌ی او افزایش پیدا کرد. 5⃣ در واقع علناً به خود می‌بالید که در هفدهمین سال حضورش در انگلستان، سرمایه‌ی اولیه‌ی بیست هزار پوندی را که پدرش در اختیار او گذاشته بود، به رقمی بالغ بر پنجاه میلیون پوند، یعنی 2500 برابر سرمایه‌ی اولیه رسانده بود. 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص39و40 🌐 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/CV1815 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ روچیلدها در کنفرانس وین به دنبال تشكیل حکومت جهانی بودند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ کنفرانس وین آغاز حاکمیت جهانی روچیلدها (3) 1⃣ این دوره به معروف است. برآورد می‌شود که کنترل نیمی از ثروت جهان را در دست دارند. 2⃣ اما آنچه باب میل درنیامد، بود که در سپتامبر 1814 آغاز شد و در ژوئن سال 1815 به پایان رسید. 3⃣ علت این‌که کنفرانس وین برای روچیلدها اهمیت داشت، آن بود که بسیاری از کشورهای اروپایی به دلیل بدهی مدیون آنان بودند و آن‌ها از این موضوع به عنوان اهرمی برای سلطه‌ی کامل سیاسی بر بیش‌تر جهان استفاده می‌کردند و از این رو به دنبال ایجاد شکلی از بودند. 4⃣ این کنفرانس برای روچیلدها آغاز خوبی داشت؛ به طوری که باعث شدند کشور برای همیشه خود را در جنگ‌ها بی‌طرف اعلام نماید. 5⃣ به این ترتیب آنان قلمرویی حاکمیتی برای خود دست و پا کردند تا از آن‌جا طرفین متخاصم را در جنگ‌هایی که به نوعی کارخانه‌ی تولیدکننده‌ی بدهی برای آنان محسوب می‌شد، تأمین مالی نمایند. 6⃣ با این حال، هنگامی طرح نهایی آنان برای ایجاد بازماند که تزار روسیه از پذیرش طرح حکومت جهانی امتناع ورزید. 7⃣ که از این اقدام به خشم آمده بود، سوگند یاد کرد که روزی او یا فرزندانش، کل خانواده و اخلاف الکساندر اول را نابود خواهند کردند. این حرف او درست از آب درآمد و 102 سال بعد، با تأمین مالی های به آن وعده عمل کردند. 8⃣ و طرفدار پر و پا قرص حکومت جهانی، رساله‌ی دکترای خود را به کنفرانس وین اختصاص می‌دهد! 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص41و42 🌐 متن کامل مقاله در سایت اندیشکده: 👉 http://yon.ir/CV1815 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
🎯 شکست #کنفرانس_ورشو نشانه ضعف دشمن است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ایران یکی از سه کشور جهان است که بانک مرکزی آن تحت کنترل روچیلدها نیست! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ روچیلد‌ها و رویای تصاحب بانک مرکزی ایران 1⃣ وبسایت "امریکن فری پرس" در مطلبی با عنوان « به دنبال تصاحب بانک‌های ایران هستند» به موضوع فشارهای چند ساله امپریالیسم جهانی علیه ایران با نگاهی اقتصادی می‌پردازد و می‌نویسد: 2⃣ به دست آوردن کنترل ایران یکی از دلایل مهم فشارهای اسراییل و غرب علیه ایران است. این فشارها در چند سال گذشته به میزانی بود که حتی وقوع را نیز قابل تصور کرده بود. 3⃣ به نوشته این مقاله اکنون پژوهشگران اعتقاد دارند که ایران یکی از سه کشور جهان است که بانک مرکزی آن تحت کنترل نیست. ✍ توضیح بیشتر: 1⃣ از نمادهای ثروت و نفوذ سیاسی در جهان به شمار می‌روند. این خانواده بانکدار دارای اصلیتی هستند و رابطه نزدیکی با رژیم صهیونیستی دارند و در بسیاری از حوزه‌های مالی و اقتصادی فعالیت دارند. 2⃣ پیش از 11 سپتامبر 2001 گزارش‌ها حاکی از آن بودند که هفت کشور افغانستان، عراق، سودان، لیبی، کوبا، کره شمالی و ایران تحت کنترل این سازمان مالی پرقدرت نیستند. 3⃣تا سال 2003 اما و به تدریج به وسیله سیستم اختاپوسی بلعیده شدند و تا سال 2011 کشورهای و نیز به دام آن افتادند. 4⃣ جالب اینجاست که در لیبی شعبه‌ای از هنگامی که این کشور هنوز درگیر جنگ داخلی بود در بن‌غازی تاسیس شد. 👉 http://americanfreepress.net/rothschilds-want-irans-banks/ 📚 برای اطلاعاتی در این‌باره ر.ک: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، صص 221 و 249 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ از من پرسید: آیا آزمایشگاه نس سیونا را به خاطر می‌آوری؟ این سؤال لرزه به اندامم انداخت! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ سیاهان، موش‌های آزمایشگاهی یهود 1⃣ ، مأمور سابق ، کتاب خود با عنوان «روی دیگر فریب» را در سال 1994 منتشر کرد. او در صفحه‌ی 241 این‌گونه افشاگری می‌کند: 2⃣ اوری (uri) از طرف ایالات متحد در دوره‌ی مذاکرات بین دو طرف حضور داشت. به خاطر می‌آورم که از او پرسیدم: موساد از ارائه‌ی کمک بشردوستانه به شهرک سووِتو Soweto چه هدفی دارد؟ (1) این اقدام هیچ منطقی نداشت؛ نه منفعت کوتاه مدت سیاسی را در پی داشت و نه منفعت اقتصادی مشهودی در آن دیده می‌شد. 3⃣ از من پرسید: آیا آزمایشگاه (Nes Siyyona) را به خاطر می‌آوری؟ (2) سرم را تکان دادم؛ در حالی که این سؤال لرزه به اندامم انداخت. 4⃣ او ادامه داد: این درست مثل همان است. ما از طرف چندین تولیدکننده‌ی فرآورده‌های دارویی در ، در حال آزمایش بیماری‌های عفونی جدید و داروهای جدید هستیم و نمی‌توانیم این آزمایشات را بر روی افراد در اسرائیل انجام دهیم. این آزمایشات به آن‌ها نشان می‌دهد که آیا مسیر درست را در پیش گرفته‌اند یا خیر؛ از این طریق، این تحقیقات میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی می‌کنند. 5⃣ به ناچار پرسیدم: آیا درباره‌ی عواقب این کار فکر کردید؟ 6⃣ در پاسخ گفت: وظیفه‌ی من فکرکردن درباره‌ی این موضوع نیست!! ✍ پی‌نوشت‌ها: (1) شهرکی که در نزدیکی یوهانسبورگ برای سکونت سیاهان ایجاد شد؛ چراکه آنان تحت نظام آپارتاید اجازه‌ی سکونت در یوهانسبورگ را نداشتند، گرچه می‌توانستند در آن جا کار کنند. (2) تأسیساتی که اسرائیلی‌ها در آن‌جا اقدام به انجام آزمایشات شیمیایی و زیستی بر روی غیریهودیان می‌کنند. 📚 منبع: كتاب صهیونیسم در مسیر سلطه، نوشته: اندرو کارینگتن هیچکاک، برگردان: محمدیاسر فرحزادی، تهران: نشر ساقی، چاپ اول، ص199و200 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ چرا «مصالحه با اسرائیل»، راه حل مشکلات نیست؟! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ صلح با اسرائیل : راه حل یا توهم؟! 1⃣ در این نوشته‌ی کوتاه می‌خواهم دیدگاه خود را در این‌باره توضیح دهم که چرا ، راه حل مشکل ارتباط ایران با غرب نیست. 2⃣ برداشت غالب از مسئله‌ی و ارتباط آن با دشمنی آمریکا علیه ایران این گزاره است: 👈 «اسرائیل متحد اصلی آمریکا در منطقه است و در حالی‌که خود اعراب در حال کنار آمدن با واقعیت وجود هستند؛ ایران با پافشاری بر نامشروع بودن اسرائیل برای خود می‌کند». ❓اما چرا این گزاره اشتباه است: 3⃣ اولاً،مسئله‌ی فلسطین مشکل نیست. مسئله‌ی انسانیِ غصب یک سرزمین و طرد و کشتار و تحقیر ساکنان آن است. به هر دلیلی که قرن‌های گذشته در چشم ما غیرانسانی است؛ همان دلایل در شرایط بدتر در مسئله‌ی «فلسطين» معتبرند. 4⃣ دوم این‌که: هدف غایی آمریکا درباره وضعیت اسرائیل در [خاورمیانه] این است که هیچ کشوری ««توان تهدید اسراییل را نداشته باشد»». این هدف با این‌که ««هیچ کشوری اسرائیل را تهدید نکند»» کاملاً متفاوت است. [دقت كنید] بحثِ تضعیفِ یک جغرافیا در برابر یک گروه غاصب است. برای تأیید این مدعا، مصر را مثال می‌زنم: 5⃣ چند دهه است که با امضای ، «شأن رهبریِ معنویِ جهان عرب» را به امید بیرون آمدن از بحران و جنگ چندین ساله در مرزها با «به رسمیت شناختن اسرائیل» معامله کرد. نتیجه اما کاملاً ناامید کننده و عبرت‌آموز است: 6⃣ دستاورد مصر از «به رسمیت شناختن اسرائیل» این بود: 👈 صدقه‌ی سالیانه‌ی آمریکا به ارتش، که حامی حاکمان حفظ کننده‌ی صلح با اسرائیل باشند و شرکت در جنایت علیه بشریت با تکمیل محاصره‌ی غزه. و البته سرکوب شدن یک انقلاب مردمی و بستن سرچشمه‌ی اول بهار عربی به‌دست همین ارتش و بازسازیِ در قالبِ ! 7⃣ کدام توسعه، کدام دموکراسی، کدام آزادی، کدام رونق اقتصادی، کدام افق روشن در ازای آن معامله‌ی شوم نصیب مصر شد؟!! باور کنیم که از تأیید باطل و چشم بستن بر یک ظلم هفتاد ساله، خیر و برکت نصیب ما نخواهد شد. منشأ آنچه که ما را آسیب‌پذیر می‌کند در درون ماست. درمان را در ورای مرزها نخواهیم یافت. ✍ آرش رازانی ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ملت یهود با آنکه باثروت‌ترین سکنه ارض هستند، مع ذلک ذلت و مسکنت از چهره آنها ظاهر است. این نیست مگر همان فقر قلبی و ذلت روحی. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ ذلّت یهود در بیانات امام خمینی (ره) 1️⃣ ای عزیز، تو اگر عار نداری از ، لااقل از مخلوق ضعیف که مثل خود تو است طلب مکن. 2️⃣ بفهم که مخلوق را قدرتی نیست برای تعمیر [آباد كردن] دنیای تو. 3️⃣ گیرم که با هزار منّت و ذلّت اراده‌ی او را جلب کردی، اراده‌ی او در مُلک حق کارکُن نیست و کسی را تصرفی در مملکت مالک الملوک نیست، 4️⃣ پس این‌قدر برای این چند روزه دنیا و محدوده موقته از خلق بی همه چیز تملّق مگو، و از خدای خود غافل مشو و حریّت و آزادی خود را حفظ کن و قید عبودیّت و اسارت را از گردن خود بردار و در جمیع احوال آزاد شو، 5️⃣ چنانچه در حدیث شریف فرماید: إنّ الحرّ حرّ علی جمیع أحواله. 6️⃣ و بدان که به غنای قلب، و ، از حالات روح است، به امور خارجیه‌ی غیر مربوطه به انسان نیست. 7️⃣ من خود در میان اهل ثروت و مال و منال کسانی را دیدم که اظهارات آنها را هیچ فقیر با آبرویی نمی‌کرد و بیانات آنها شرم‌آور بود! آن بیچاره غبار ذلّت و مَسکنت چهره‌ی قلبش را فرو گرفته بود. 8️⃣ ملت با آن‌که در دنیا به نسبت جمعیت خود متمول و باثروت‌ترین تمام سکنه‌ی ارض هستند، مع‌ذلک ذلّت و مَسکنت و فقر و فاقه از چهره‌ی آنها ظاهر و تمام مدت عمر را با زحمت و خواری و عجز و بینوایی به سر می‌برند. این نیست مگر همان و . 📚 امام خمینی (ره)، کتاب شرح چهل حدیث (اربعین حدیث)، حدیث شانزدهم ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter