eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
21.7هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
585 ویدیو
178 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 فقط دریافت پیام: 👉 @adminmfeb 💥 برای درخواست تبادل اول بنر بفرستید. 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ متن سخنرانی کنت آبراموویتز (2) 🎯 «لزوم الحاق اراضی فلسطینی‌نشین» 1️⃣ ثانیاً، من طرفدار حفظ وضع موجود هستم، اما آن را «وضع موجود مضاعف» می‌خوانم. وضعیتی که در آن، اسرائیل و آمریکا می‌توانند موضع اسرائیل را از طریق اقدامات یک‌جانبه تقویت کنند، چراکه کسی وجود ندارد که بشود با او مذاکره کرد. 2️⃣ بنابراین، اسرائیل باید نظام آموزشی بخش شرقی (قدس) را هم به دست بگیرد، این چیزی است که بعد از این همه سال، اتفاق نیافتاده و [آموزش] همچنان در اختیار سازمان ملل و سازمان «آنروا» است که به کودکان عرب آموزش‌های غلط می‌دهند. اسرائیل باید این [مدارس] را تعطیل کند و کنترل آن را به دست گیرد. 3️⃣ اسرائیل قطعاً باید بخش «بی» و «سی» و به وقتش، بخش «اِی» کرانه باختری را ضمیمه کند... باید اساساً تشکیلات خودگردان را نابود کرد و آن را به وضعیت ، که نظیر آن در امارات عربی متحده برقرار است و در آن شهرها امور خود را اداره می‌کنند، بازگرداند. 4️⃣ خوب، حالا سراغ بحث درباره جهان می‌روم. جهان. ما اکنون در هستیم، خودمان نمی‌دانیم، اما من به شما اطمینان می‌دهم که ما اکنون در جنگ سوم جهانی هستیم و نبرد میان دموکراسی‌ها و دیکتاتوری‌هاست. 5️⃣ نیمی از مردم جهان در زندگی می‌کنند، که ما آن را می‌خوانیم و نیمی از مردم جهان در زندگی می‌کنند، که ما آن‌ها را دیکتاتوری می‌خوانیم. اساسا# یک نبرد میان دموکراسی‌ها و دیکتاتوری‌ها در جریان است و در حال حاضر یک موازنه قوایی میان دو طرف حکمفرماست.
✡️ کنت آبراموویتز: ایران باید شکست بخورد. درست مانند چپ‌گرایان آمریکا و دیگر کشورها، چراکه در حال حاضر آن‌ها دارند به قانون اساسی حمله می‌کنند، به کتاب مقدس، به عهد عتیق و عهد جدید حمله می‌کنند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ متن سخنرانی کنت آبراموویتز (3) 🎯 جنگ جهانی سوم 1️⃣ مجسمه اطلس را فرض کنید که جهان را روی دستانش نگه داشته است. جهانی که از و دیکتاتوری‌ها، حدود هفت میلیارد نفر، تشکیل شده است. اما آن اطلس که جهان بر آن استوار است، چیست؟ سه سند وجود دارد که اطلس را نگه داشته است. کتاب ، یا که ما آن را می‌خوانیم، یا همان مسیحیت و سپس قانون که ما آن را منشور حقوق می‌خوانیم. این سه سند، به اطلس جسارت اخلاقی و اختیار اخلاقی می‌بخشند تا بتواند نیروی خود را حفظ کرده و جهان را نگه دارد. 2️⃣ در همین نمونه، چه کسی می‌خواهد اطلس را نابود کند؟ چه کسی برای نابود کردن تمدن غربی تلاش می‌کند؟ اساساً دو گروه از افراد که سرخ‌ها و سبزها خوانده می‌شوند. سرخ‌ها، عبارتند از سوسیالیست‌ها، کمونیست‌ها، ترقی‌خواهان، که عملاً ما را به عقب می‌رانند و ابردولت‌هایی که آن‌ها از آن حمایت می‌کنند. آن‌ها در حقیقت به دنبال گروهی از نخبگان هستند تا بتوانند به تاراج پول‌ها ادامه دهند و دیگران در فقر زندگی کنند. ما برای آن‌ها اسم ویژه‌ای داریم، آن‌ها «دموکرات» خوانده می‌شوند یا در انگلستان، «حزب کارگر». جناح چپ‌گرای حزب دموکرات یا حزب کارگر از کنترل خارج شده‌اند و تجسّم سرخ‌ها هستند، درست مانند و که دو مورد از بزرگترین دیکتاتوری‌ها هستند و بخش اعظم . 3️⃣ سپس، را داریم. این‌ها افرادی هستند که از دین اسلام به‌عنوان یک جنبش سیاسی استفاده می‌کنند تا جهان را به تسخیر درآورده و همه را به مسلمانانی نظیر خود بدل کنند. سه سازمان تروریستی اسلام سیاسی وجود دارد: یک: ، دو: و سه: . داعش وضعیت چندان خوبی ندارد، اما ایران و اخوان المسلمین، همان‌طور که پیش از این گفتم، باید شکست بخورند. درست مانند چپ‌گرایان آمریکا و دیگر کشورها، چراکه در حال حاضر آن‌ها دارند به قانون اساسی حمله می‌کنند، به کتاب مقدس، به عهد عتیق و عهد جدید حمله می‌کنند. 4️⃣ اگر اجازه دهیم که به حملاتشان به ارزش‌های ما ادامه دهند، ارزش‌های ما را فاسد خواهند کرد و غالب می‌شوند. حواسمان به این موضوع نیست، اما باید چپ‌گرایان و اسلام‌گرایان را نابود کنیم، پیش از آن‌که آن‌ها ما را نابود کنند. این چیزی است که من آن را می‌نامم. دو نسل آینده، بسیار سرگرم‌کننده خواهد بود. دو نسل آینده مشخص خواهند کرد که آیا نوه‌های ما در آزادی و رفاه زندگی می‌کنند یا تحت دیکتاتوری. وظیفه ما این است که اطمینان یابیم آن‌ها در آزادی و رفاه زندگی کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 فیلم سخنرانی کنت آبراموویتز ✡️ باید ایران را نابود کرد! درگیر جنگ جهانی سوم هستیم! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ جنبش مذهبی خباد، با نفوذ در ارکان قدرت در ایالات متحده آمریکا، به‌عنوان بازوی فرهنگی یهود بین‌الملل فعالیت دارد و مراکز متعدد آن در اقصی نقاط دنیا به‌عنوان مکان‌های امنی برای فعالیت‌های جاسوسی سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌روند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ خباد؛ بازوی فرهنگی امنیتی یهود بین‌الملل (1) 🎯 چکیده 1️⃣ جنبش مذهبی یک جنبش یهودی است که از عمر آن بیش از دو قرن می‌گذرد. این جنبش در اقصی نقاط دنیا فعالیت دارد و درصدد ترغیب یهودیانِ بی‌توجه به آموزه‌های دینی یهود به مراعات احکام و دستورات تورات و تلمود است. 2️⃣ عمده‌ی فعالیت جنبش مذهبی خباد را می‌توان در فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی خلاصه کرد؛ فعالیت‌هایی که با ارائه خدمات رفاهی و آموزشی از تأثیرگذاری دوچندانی بر روی یهودیان دنیا برخوردار بوده است. 3️⃣ مرکز فعالیت‌ها و رهبری بعد از جنگ جهانی دوم از اروپای شرقی به آمریکا منتقل شد؛ در آنجا، دامنه فعالیت‌ها و ساختار سازمانی این جنبش رشد چشمگیری یافت و از حالت یک جنبش صرفاً عرفانی خارج شد و ماهیتی اجتماعی به خود گرفت و فعالیت‌های آن سمت و سویی بین‌المللی پیدا کرد. 4️⃣ این جنبش مذهبی، با نفوذی که در ارکان قدرت در ایالات متحده آمریکا دارد به‌عنوان بازوی فرهنگی فعالیت دارد و مراکز متعدد آن در اقصی نقاط دنیا به‌عنوان مکان‌های امنی برای فعالیت‌های سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی به‌شمار می‌روند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ شبکه گسترده مؤسسات وابسته به خباد، این جنبش مذهبی را امروزه به طلایه‌دار زندگی اشتراکی یهودی بدل کرده است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ خباد؛ بازوی فرهنگی امنیتی یهود بین‌الملل (2) 🎯 تاریخچه 1️⃣ جنبش مذهبی خباد که به مشهور است، یک جنبش ارتدوکسی و حسیدی است. 2️⃣ این جنبش در شهر لیوزنا در بلاروس امروزی در سال ۱۷۷۵ توسط حاخام شِنِر زالمان (شنئور زلمان) تأسیس شد. 3️⃣ مرکز فعالیت این جنبش مذهبی بیش از یک قرن در خاک روسیه بود؛ در دهه ۱۹۳۰، مرکز فعالیت این جنبش مذهبی به لهستان و در دهه ۱۹۴۰ میلادی با شروع جنگ جهانی دوم در اروپای شرقی به ایالات متحده آمریکا منتقل شد؛ از آن سال تاکنون فعالیت‌های این جنبش در آمریکا فعال بوده و هست. 4️⃣ این جنبش مذهبی امروزه یکی از بزرگترین جنبش‌های به‌شمار می‌رود و عمده شهرت آن در فعالیت‌های تبلیغی، آموزشی و امور خیریه نهفته است. 5️⃣ امروزه این جنبش به لحاظ ساختار سازمانی بزرگترین سازمان دینی در سطح جهان به‌شمار می‌رود. شبکه گسترده مؤسسات وابسته به ، این جنبش مذهبی را امروزه به طلایه‌دار زندگی اشتراکی یهودی بدل کرده است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ اهمیت حاخام مناخم مندل شنرسان (مهمترین رهبر جنبش خباد) به حدی بود که رهبران رژیم صهیونیستی و رؤسای جمهور آمریکا به خود به خاطر دیدار با وی مباهات می‌کردند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ خباد؛ بازوی فرهنگی امنیتی یهود بین‌الملل (3) 🎯 رهبران و شخصیت‌های برجسته خباد 🔸 تا به امروز توسط هفت حاخام حسیدی رهبری و هدایت شده است: 1️⃣ حاخام (۱۷۴۵-۱۸۱۲) 👈 زالمان این جنبش مذهبی را در شهر «لیوزنا» در بلاروس تأسیس کرد. او مرکز این جنبش مذهبی را بعدها به شهر «لیادی» منتقل کرد. وی جوان‌ترین شاگرد حاخام داوبر بن آوراهام، شاگرد اصلی و جانشین حاخام اسرائیل بعل شم طوف، مؤسس فرقه مذهبی بود. مهمترین اثر شنر زالمان است. این کتاب اصلی‌ترین اثر مربوط به اندیشه است که هر روز توسط پیروان این جنبش مذهبی مورد مطالعه قرار می‌گیرد. 2️⃣ حاخام (۱۷۷۳-۱۸۲۷) 👈 فرزند حاخام زالمان كه بعد از وی هدایت جنبش را در شهر «لوباویچ» برعهده گرفت. 3️⃣ حاخام (۱۷۸۹-۱۸۶۶) 👈 نوه حاخام زالمان و داماد حاخام داوبر كه رهبری جنبش را در شهر «لوباویچ» برعهده گرفت. 4️⃣ حاخام (۱۸۳۴-۱۸۸۲) 👈 هفتمین و کوچکترین پسر حاخام مناخم مندل كه این سِمت را در شهر «لوباویچ» برعهده گرفت. 5️⃣ حاخام (۱۸۶۰-۱۹۲۰) 👈 وی پسر دوم حاخام شموئل بود. او در سال ۱۸۹۷ در شهر لوباویچ، مدرسه‌ای دینی برای مطالعه و تأسیس نمود. این مدرسه هم‌اکنون به‌عنوان یک شبکه جهانی در زمینه مطالعات پیشرفته تورات شناخته می‌شود. 6️⃣ حاخام (۱۸۸۰-۱۹۵۰) 👈 وی تنها پسر حاخام شالوم داوبر بود و به‌دنبال تلاش دولت بلشویک برای تبعید وی، از روسیه خارج شد. از آن به بعد تا شروع جنگ جهانی دوم، در ورشو لهستان هدایت جنبش را برعهده داشت. او بعد از فرار از دست نازی‌ها تا زمان مرگ در نیویورک زندگی کرد. نقش عمده وی در این جنبش را می‌توان در تأسیس ساختار سازمانی کنونی جنبش خباد خلاصه کرد؛ چندین نهاد اصلی این جنبش و همچنین سایر مؤسسات خباد در سطح محلی و بین‌المللی در دوره او شکل گرفت. او برای گسترش آموزه‌های یهودی، اقدام به تأسیس مدارس روزانه یهودی برای دختران و پسران نمود. 7️⃣ حاخام (۱۹۰۲-۱۹۹۴) 👈 وی داماد حاخام یوسف یتسخاک بود و در سال ۱۹۵۱م رهبری جنبش حسیدی خباد را برعهده گرفت. مناخم مندل شنرسان (اشنیرسون) به‌عنوان آخرین رهبر خباد، این جنبش را از حالت یک جنبش مذهبی کوچک خارج کرد و آن را به حال حاضر دنیا تبدیل کرد. مناخم مندل شبکه‌ای از ۳۶۰۰ مؤسسه را که تأمین‌کننده نیازهای اجتماعی، مذهبی یهودیان بود تأسیس کرد، این مؤسسات در بیش از ۱۰۰۰ شهر در ۸۰ کشور دنیا فعال بوده و هستند. حضور وی در آمریکا و رهبری وی در دوران تأسیس رژیم صهیونیستی او را به مهمترین رهبر این جنبش در طول عمر این جنبش تبدیل کرد. در دوران وی جنبش رشد چشمگیری پیدا کرد و فعالیت‌های آن شکل بین‌المللی به خود گرفت. اهمیت مناخم مندل شنرسان به حدی بود که رهبران رژیم صهیونیستی و رؤسای جمهور آمریکا به خود به خاطر دیدار با وی مباهات می‌کردند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ حاخام یهودا کرینسکی، مدیریت کنونی جنبش خباد، هر ساله جزء ۵ نفر اول لیست شخصیت‌های یهودی تأثیرگذار در ایالات متحده آمریکا است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ خباد؛ بازوی فرهنگی امنیتی یهود بین‌الملل (4) 🎯 حاخام یهودا کرینسکی 1️⃣ فعالیت‌های با فوت مناخم مندل شنرسان پایان نیافت بلکه امروزه ساختار و تشکیلات عظیم تحت رهبری حاخام یهودا کرینسکی است. هرچند وی را نمی‌توان هم‌ردیف ۷ رهبر قبلی برشمرد اما در حال حاضر عملاً مدیریت جنبش و نهادهای آن با وی است. 2️⃣ در شهر بوستون ایالت ماساچوست آمریکا و در سال ۱۹۳۳ متولد شد. کرینسکی به مدت ۴۰ سال به‌عنوان یکی از اعضای دفتر مدیریت این جنبش و به‌عنوان دستیار آخرین رهبر این جنبش، مناخم مندل شنرسان، فعالیت کرده است. 3️⃣ در سال ۱۹۹۴ و بعد از فوت شنرسان، کرینسکی به‌عنوان تنها رهبر جنبش و مدیر اجرایی چندین سازمان مرکزی جنبش مذهبی خباد منصوب شد. کرینسکی در حال حاضر از مهمترین و تأثیرگذارترین چهره‌های جنبش خباد در سطح جهان به‌شمار می‌رود. 4️⃣ نشریه نیوزویک لیستی از ۵۰ نفر از شخصیت‌های تأثیرگذار در ایالات متحده آمریکا را بین سال‌های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۳ منتشر کرد؛ در این میان نام یهودا کرینسکی هر سال جزء ۵ نفر اول این لیست بوده است که این خود حاکی از جایگاه و تأثیرگذاری بالای این مشهور آمریکایی است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ حکمت [wisdom] و ادراک [understanding] و دانش [knowledge] ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ خباد؛ بازوی فرهنگی امنیتی یهود بین‌الملل (5) 🎯 مبانی فکری و اعتقادی 1️⃣ فلسفه و مبانی فکری جنبش حسیدیِ بر مفاهیم دینی و مذهبی نظیر خدا، روح و در نهایت معنا و مفهوم احکام نهفته است. آموزه‌های این جنبش عمدتاً برگرفته از آموزه‌های کلاسیک دین یهود و است. 2️⃣ نوشته‌های کلاسیک عرفان یهودی و به‌طور خاص آثار حاخام همچون و به‌طور مکرّر در آثار نوشته شده توسط پیروان این جنبش به چشم می‌خورند. 3️⃣ طبق آنچه زالمان در کتاب تانیا عنوان کرده است، خِرَد آدمی متشکل از ۳ فرآیند مرتبط با هم است. این سه فرآیند عبارتند از: ، و ؛ واژه خباد نیز متشکل از حروف اول عبری این سه واژه است. 4️⃣ در اندیشه‌ی خباد، حکمت، تولد ایده‌ای در ذهن انسان، ادراک، همان تفکر و دانش، آغاز واقعیت دادن به ایده است. 5️⃣ چنین برداشتی، نوعی ساختار روانی را ایجاد کرده و به یهودیان فرقه‌ی حسیدی کمک می‌کند تا تفکرات عرفانی خود را مجسّم و عینی کنند. این به خودیِ خود پیشرفت مهمی بود، چرا که پلی میان درون معنوی و روحانی انسان و رفتار روزمره وی ایجاد می‌کرد؛ مسأله‌ای که همواره برای یک مشکل بوده است. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ اعضای خباد در مقبره حاخام مناخم مندل شنرسان! عده‌ای از پیروان این جنبش، او را منجی وعده داده شده‌ی یهود، می‌دانستند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ خباد؛ بازوی فرهنگی امنیتی یهود بین‌الملل (6) 🎯 اعتقاد به ظهور منجی یهود 1️⃣ اعتقاد به در بین طرفداران جنبش حسیدی ، اعتقادی رایج و در خور توجه است و آنها یکی از اهداف خود را افزایش آگاهی به قریب‌الوقوع بودن ظهور منجی‌شان می‌دانند. 2️⃣ کلیه فعالیت‌ها و خدمات فرهنگی، تبلیغاتی و امدادی نهایتاً یک هدف را دنبال می‌کند و آن هم نزدیک کردن ظهور منجی یهودیان است؛ باوری انحرافی که در کتب تحریف شده یهودیان آمده و علمای یهود و از آن جمله رهبران جنبش خباد بر طبل آن می‌کوبند. 3️⃣ این باور در میان طرفداران خباد به حدّی قوی بود که عده‌ای از پیروان این جنبش، آخرین رهبر جنبش، حاخام را وعده داده شده، می‌دانستند؛ البته مناخم مندل شنرسان این ادعا را رد می‌کرد. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
👌 دوستان دقت داشته باشند كه آنچه در وسط تصویر به رنگ سفید می‌بینید سنگ نيست بلكه ظاهراً نامه یا عریضه‌هایی است كه ریخته شده!!
✡️ دیدار حاخام‌های خباد با رونالد ریگان ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ خباد؛ بازوی فرهنگی امنیتی یهود بین‌الملل (7) 🎯 نفوذ در ایالات متحده آمریکا 1️⃣ با نگاهی به تاریخ بعد از جنگ جهانی دوم و سیاست‌های آمریکا، به آسانی می‌توان ردپای را در تصمیمات این کشور در حوزه سیاست خارجی و عرصه بین‌المللی شناسایی کرد. 2️⃣ در حمایت‌های بی‌دریغ این دولت از رژیم صهیونیستی، وتوی قطعنامه‌های مختلف علیه این رژیم در شورای امنیت سازمان ملل متحد، جنگ‌های مختلفی که به بهانه مبارزه با تروریسم در خاورمیانه به راه انداخت، به خوبی می‌توان شاهد نفوذ در عرصه تصمیم‌سازی آمریکا بود. 3️⃣ از طرفی با نگاهی به تاریخچه به‌وضوح مشخص است که این جنبش مذهبی با شروع رهبری آخرین رهبر این جنبش، حاخام مناخم مندل شنرسان (که تقریباً مقارن با تشکیل رژیم صهیونیستی بود) از حالت یک جنبش کوچک مذهبی خارج و ماهیّتی جهانی به خود می‌گیرد و فعالیت‌های آن صبغه بین‌المللی پیدا می‌کند. 4️⃣ این همه خود حاکی از بالای رهبران این جنبش و نزدیکی اعضای آن به دولتمردان آمریکایی است. 5️⃣ این تا حدی بوده است که رهبر این جنبش با رؤسای جمهور آمریکا نشست و برخاست داشته و حتی دولتمردان آمریکایی از دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات وی استفاده می‌کردند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ دیدار حاخام‌های خباد با جرج بوش پدر ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ خباد؛ بازوی فرهنگی امنیتی یهود بین‌الملل (8) 🎯 نفوذ در ایالات متحده آمریکا 1️⃣ رفتارها و صحبت‌های به‌خوبی گواه این است که ثبات آمریکای قدرتمند به‌عنوان یک ضرورت برای یهودیان دنیا تلقی می‌شده است. در واقع برای بررسی نفوذ در آمریکا باید سراغ فعالیت‌ها و اقدامات رهبر آن مناخم مندل رفت. 2️⃣ به‌عنوان مثال وی از دولتمردان آمریکایی می‌خواست تا وابستگی در حوزه را خاتمه دهند؛ از نگاه وی نیازمندی آمریکا به انرژی، وابستگی این کشور را به رژیم‌هایی که منافع ملی آنها با ایالات متحده آمریکا در تعارض بود، به همراه داشت. 3️⃣ منظور حاخام مناخم مندل از این رژیم‌ها، حکومت‌های عربی منطقه خاورمیانه بود که در ۴ دهه ابتدایی تأسیس رژیم صهیونیستی با آن وارد جنگ شده بودند و تهدید این رژیم نیز به منزله تهدید منافع ملی آمریکا بوده است. 4️⃣ علاوه بر این شنرسان از دولت آمریکا می‌خواست تا از خود در کشورهایی که از حمایت‌های خارجی آمریکا برخوردار بودند، استفاده کند تا مبلّغان جنبش بتوانند فعالیت‌های بیشتری برای تأمین نیازهای یهودیان آن کشورها انجام دهند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ دیدار حاخام‌های خباد با جرج دبلیو بوش ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ خباد؛ بازوی فرهنگی امنیتی یهود بین‌الملل (9) 🎯 نفوذ در ایالات متحده آمریکا 1️⃣ رهبر جنبش در آمریکا به حدی بود که وی را می‌توان یکی از عوامل تأثیرگذار، در ایجاد «وزارت آموزش و پرورش» آمریکا دانست؛ وزارتخانه‌ای که از دل «وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و رفاه» بیرون آمد. 2️⃣ تأکید بیش از حد این جنبش بر فعالیت‌های آموزشی و فرهنگی، و تأسیس یک وزارتخانه مجزا در همین زمینه در آمریکا را که با اصرار رهبر این جنبش صورت پذیرفت، می‌توان حاکی از دغدغه‌های رهبران این جنبش دانست. 3️⃣ تأکید وی بر تأسیس این وزارتخانه تا جایی بود که وی سال ۱۹۷۷ میلادی را به‌عنوان «سال آموزش و پرورش» اعلام کرد و از کنگره آمریکا نیز خواست تا همین کار را کند. 4️⃣ همین عامل سبب شد تا کنگره و دولت آمریکا قانون مشترکی را به تصویب برسانند و سال ۱۹۷۸ را به‌عنوان سال آموزش و پرورش اعلام نمایند. از آن پس ۱۸ آوریل ۱۹۷۸ به‌عنوان روز آموزش و پرورش ایالات متحده آمریکا نام گرفت. 5️⃣ حاخام مناخم مندل بالایی بر رهبران سیاسی جناح‌های مختلف آمریکا داشت تا جایی‌که بسیاری از سناتورها، افراد کنگره و رؤسای جمهور آمریکا با وی دیدار می‌کردند؛ از میان آنها می‌توان به شخصیت‌هایی نظیر جان اف کندی، فرانکلین روزولت، رونالد ریگان، جیمی کارتر و… اشاره نمود. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ دیدار حاخام‌های خباد با باراک اوباما ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡️ خباد؛ بازوی فرهنگی امنیتی یهود بین‌الملل (10) 🎯 نتیجه‌گیری 1️⃣ در حال حاضر را می‌توان و رژیم صیهونیستی و به‌عبارت دقیق‌تر، سیستم مشروعیت‌بخش رژیم، برای یهودیان غیرساکن در فلسطین دانست. 2️⃣ نکته قابل ملاحظه در رابطه با فعالیت‌های این جنبش، ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی در خلال فعالیت‌های فرهنگی به یهودیان است. این کار ضمن تأمین اهداف تبلیغاتی، پای‌بندی یهودیانی که توجه چندانی به مراعات آداب و رسوم مذهبی ندارند را بیشتر خواهد ساخت. 3️⃣ مراکز متعدد خباد در اقصی نقاط دنیا، در کنار ارائه خدمات رفاهی، به‌صورت غیررسمی و غیرمستقیم به گردآوری اطلاعات برای رژیم صهیونیستی می‌پردازند و به سرویس‌های جاسوسی این رژیم منحوس خدمات‌رسانی می‌کنند. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter