eitaa logo
اندیشکده مطالعات یهود
24.2هزار دنبال‌کننده
4.9هزار عکس
682 ویدیو
201 فایل
🕋 لَتَجِدَنَّ أشَدَّ النّاسِ عَداوَةً لِلّذينَ آمَنوا اليَهود 🕎 کانال تخصصی یهودشناسی 🌐 سایت: 👉 https://jscenter.ir 📧 دریافت پیام‌ها - بدون پاسخ‌گویی: 👉 @jsadmin 💳 شمارهٔ کارت برای حمایت مالی: 👉 6037-9974-7556-6817
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ از نگاه ریچارد رورتی، دموکراسی آمریکایی تنها مابعدالطبیعه‌ی انسان است و باید آن را به جای اصولی مانند «مرجعیت قرآن» نشاند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 ریچارد رورتی : سرمایه‌داری علیه فلسفه (2) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت ششم) 🌐 جاسوسان در تهران (6) 1⃣ شب 22 خرداد 1383 برای اقامتی 2 روزه وارد تهران شد تا با همکاری داریوش شایگان و رامین جهانبگلو از نزدیک به ارزیابی وضعیت بپردازد. 2⃣ پیش از سفر به ایران گفته بود «اگر ما چیزی هم از اسلام باید بیاموزیم، آن چیز درس آزادی و عدالت اجتماعی نخواهد بود؛ ما خود در این مقوله کارشناس و خبره هستیم»! 3⃣ و همیشه تأکید داشت «دموکراسی در ایران می‌تواند آغاز موج دموکراتیزاسیون در خاورمیانه باشد.» 4⃣ اصلاح‌طلبان نیز با تفکر عمل گرایانه‌ی رورتی آشنایی داشتند؛ حتی در زمان ریاست جمهوری مدارس دولتی‌ای به «سبک جان دیویی» (مانند مدرسه شهدای معلم در تهران) ساختند تا دانش‌آموزان «اصل حریت و آزادی» را از آموزه‌های بیاموزند. 5⃣ وزارت آموزش و پرورش از شهریور 1378 این مدارس را با هدف تربیت لیبرال‌هایی تاسیس کرد که به «نیروی سازمانی براندازی نرم» مشهورند. 6⃣ وقتی رورتی به ایران آمد، اصلاح‌طلبان 2 شکست در دومین انتخابات شوراهای شهر و روستا و انتخابات مجلس هفتم را در کارنامه‌ی خود داشتند. 7⃣ رورتی فقط یک راهکار کاربردی به ذهنش می‌رسید و به اصلاح‌طلبان گفت که «گذار به دموکراسی» محصول بحث‌های روشنفکری و فلسفی در باب «بازسازی سنت» و «اصلاح دین» نیست، بلکه نیازمند اتکاء محض به و پیروی از فلسفه‌ی عمل‌گرایی است. 8⃣ او حذف از جامعه را نخستین راه استقرار یک دموکراسی سکولار دانست و گفت: موفقیتِ در دموکراسی‌های صنعتی حاصل شده است و هر چند که دین از تصورات توده مردم بیرون نرفته، اما جامعه توانسته است بدون توجه به «مفهوم خدا» به سامان اجتماعی و احساس تعلقی جمعی برسد. وقتی که شما توانستید جامعه‌‌ای را این چنین سکولاریزه کنید، به احتمال زیاد می‌توانید آن را «غیرمتافیزیکی» هم بکنید. 9⃣ از نگاه رورتی باید با گسترش نهادهای دموکراتیک در ایران، یک «نیروی اجتماعی سازمان یافته» را برای تربیت کرد تا آنان در «یک لحظه تاریخی» را حاکم کنند. 🔟 اما از نگاه رورتی، دموکراسی آمریکایی تنها «مابعدالطبیعه‌ی انسان» است و باید آن را به جای اصولی مانند نشاند. از این رو به سیاستمداران ایرانی گفت: بالغ بودن و بزرگ شدن تا حدود زیادی معنی‌اش این است که بدانیم هیچ کتابی «راز جهان» و «معنی زندگی» را بر ما آشکار نمی‌کند. معنی‌اش این است که این و بسیار جالب تنها پله‌هایی از یک نردبان‌اند که روزی در آینده، اگر شانس داشته باشیم، از آن «بی‌نیاز» خواهیم شد! اگر یک بخواهد به خدا اعتقاد داشته باشد، باید خیلی چیزها را دور بریزد. از جمله چیزهای دور ریختنی عبارت‌اند از: «مرجعیت قرآن»، «مشیت الهی»، «شعائر مذهبی» و بسیاری چیزها که خداپرستان از کنار گذاشتن‌شان اکراه دارند. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ نقطه‌ی اشتراک تمام این شبه فیلسوفان (علیرغم اختلافات 180 درجه‌ای که با هم دارند) همجنس‌گرایی است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenterc
💠💠 ریچارد رورتی : سرمایه‌داری علیه فلسفه (3) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت ششم) 🌐 جاسوسان در تهران (6) 1⃣ در خانه هنرمندان ایران گفت: «امروزه برای استقرار دموکراسی و تجربه کردن آن نیازی به فلسفه نداریم، چون اکثر مردم کاری به این ندارند که حقیقت (Truth) چیست!» 2⃣ او در ایران مثل آلن تورن از نقش انقلابی یاد کرد و ادامه داد: 🔸 راه و روش ما را نسبت به زندگی اجتماعی‌مان به نحوی «مثبت و آزادیبخش» دگرگون کرده‌اند. 3⃣ رورتی یک «نشانه» و «واحد پیشرفت» برای دستیابی به «فرهنگ تمام عیار حقوق بشری» را نیز ترسیم ساخته است. به روایت این نظریه پرداز عمل‌گرا، «خودداری خانواده‌ها از مداخله در برنامه ازدواج فرزندانشان به لحاظ این‌که ازدواج آنان یا غیرهمجنس‌گرایانه است»، یکی از واحدهای پیشرفت باید شناخته شود. 4⃣ نتیجه‌ی حضور بزرگترین فیلسوف معاصر آمریکا برای اصلاح‌طلبان آن بود که «پایه‌ها و بنیادهای اخلاقی جامعه‌ای شریف» از فلسفه حاصل نمی‌شود؛ بلکه نقش «فمینیست‌ها» و «همجنس‌بازان» مهم‌تر است و «دموکراسی برای پا گرفتن نیازی به فیلسوفان ندارد.» 5⃣ دیویی با اعتقاد به «زیست‌شناسی داروینی» نظریه‌ای نژادپرستانه ساخت و معتقد بود آمریکایی‌ها به عنوان «آخرین محصول تطور و تکامل زیستی و فرهنگی نوع بشر» جهان آینده را شگفت‌زده خواهند ساخت. 6⃣ «امروزه برای استقرار و تجربه کردن آن در ایران، نیازی به فلسفه نداریم.» با ارائه این نظریه، ریچارد رورتی بر همه کوشش‌های شبه معرفتی مهر باطل زد و مدل «اتکاء به سنت آمریکایی برای گذار به دموکراسی» را پیشنهاد داد. 🌐 البته بد نیست فرجام این نظریات را هم بشنوید: 7⃣ فرجام «آرمانشهر آمریکا» به آنجا رسید که پاییز 2005 (مهر 1384) ریچارد رورتی از «تراژدی غرب مدرن» سخن گفت؛ «فیلسوف امید» به «فیلسوف یأس» تبدیل گشت. او را عامل افول آمریکا و «پایان پتانسیل غرب» می‌دانست و در فصلنامه دیسنت به صراحت نوشت که قرن آمریکا تمام شد!! 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان. 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع: 👉 http://yon.ir/1hi6P ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زمینه‌سازان توهین به ساحت مقدس امام رضا (ع) را بشناسید! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
✡ جان کین پروژه دموکراسی‌سازی ایران و برنامه اسلام و دموکراسی را پایه گذاشت که از دروس اصلی دوره فوق لیسانس علوم سیاسی و روابط بین‌الملل دانشگاه وست‌مینستر است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 جان کین و جان هیک : احیاگران انگلیسی (1) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت هفتم) 🌐 جاسوسان در تهران (7) 1⃣ «انقلاب باشکوه انگلیس» را یگانه الگوی «مشروطیت» تلقی می‌کردند و با صراحت از «مدل انگلیسی اصلاحات» دفاع می‌کرد؛ مدلی که دو فیلسوف انگلیسی، یعنی و از احیاگران آن در قرن بیستم به شمار می‌رفتند. 2⃣ از این رو، چهار ماه پس از سفر در قامت بزرگترین فیلسوف آمریکا، رئیس مرکز مطالعات دموکراسی دانشگاه وست مینستر برای دومین بار در پاییز 1383 از لندن به ایران آمد. 3⃣ که به عنوان احیاگر تئوری در قرن بیستم شناخته می‌شود، در سال 1988 با نشر کتاب دموکراسی و جامعه مدنی، مدلی از جامعه مدنی را ارائه داد. 4⃣ یکسال بعد، چکسلواکی و لهستان کمونیستی فرو ریخت. در واقع؛ واژه پس از 130 سال غیبت و خاموشی در مغرب زمین، این‌بار برای استفاده در پروژه به اندیشه‌ی سیاسی غرب بازگشت. 5⃣ از ابتدای دهه‌ی 1990 در مرکز مطالعات دموکراسی (CSD) پروژه دموکراسی‌سازی ایران و برنامه‌ی «اسلام و دموکراسی» را پایه گذاشت که اکنون یکی از دروس اصلی دوره فوق لیسانس «علوم سیاسی و روابط بین‌الملل» دانشگاه وست‌مینستر است. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
💠💠 جان کین و جان هیک : احیاگران انگلیسی (2) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت هفتم) 🌐 جاسوسان در تهران (7) 1⃣ نخستین‌بار پس از آشوب‌های 18 تیر 1378 تحت پوشش «پروژه مبادلات آکادمیک» با دانشگاه مفید وارد تهران شد. 2⃣ این پروژه یک سرمایه‌گذاری مشترک میان دانشگاه وست مینستر با بنیاد اعانه ملی برای دموکراسی (NED) بود. 3⃣ رؤسای این نهادها می‌کوشیدند تا به منظور پیشبرد و پروژه از رهگذر مبادلات آکادمیک و تأسیس شبکه‌های منطقه‌ای «توان تکنیکی سازمان‌های غیردولتی را افزایش دهند؛ همچنین به آموزش دهند که چگونه برای اثرگذاری بر دولت برنامه‌ریزی کنند و چگونه به توسعه استراتژی ویژه رسانه‌ها و کسب حمایت‌های مردمی بپردازند.» 4⃣ روز 27 مهر 1378 پس از دیدار با و برای ملاقات با آیت‌الله عبدالکریم موسوی اردبیلی (رئیس دانشکده مفید) به قم رفت. 5⃣ او در این سفر رایزنی‌های بسیاری را با مقامات ایران، اعضای و برخی انجام داد که جزئیات آن مذاکرات، هنوز مانده است. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ مأموریت جان کین ایجاد یک «هسته مادر» برای «کودتای مخملی» در ایران بود و یک کارگاه آموزشی را نیز برگزار کرد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 جان کین و جان هیک : احیاگران انگلیسی (3) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت هفتم) 🌐 جاسوسان در تهران (7) 1⃣ بار دیگر، در پاییز 1383 به ایران آمد. وقتی او پا به تهران گذاشت که و از دیدار با (وزیر خارجه سابق آمریکا) و (استراتژیست پنتاگون) به ایران بازگشته بودند!! 2⃣ از رهگذر این دیدارها، مقامات ایالات متحده قصد پیشبرد پروژه « کردن ایران» را داشتند؛ پروژه‌ای که از مدل جنبش همبستگی لهستان اقتباس گشت و البته تئوریسین انگلیسی آن هم در تهران به سر می‌برد. 3⃣ مأموریت ایجاد یک «هسته مادر» برای در ایران بود و یک کارگاه آموزشی را نیز برگزار کرد. 4⃣ در بانک اطلاعاتی مرکز تحقیقات سیاست‌های علمی کشور این کارگاه با نام «دوره آموزشی گذار به » ثبت شده است، اما آنچه که این فیلسوف انگلیسی به می‌آموخت، استفاده از «میزان محاسبه شده‌ای از » و « در برابر قانون و نظم» بود. 5⃣ اعتقاد داشت «کار به زیر سوال بردن این باور است که حاکمیت، مقرّر خداوند است» و صریحاً می‌گفت: 🔸اگر زمانی «راهبردهای غیرخشن» ناکام ماندند یا «نامناسب» به نظر رسیدند، از میزان‌های محاسبه شده‌ای از استفاده کنید و در برابر گرایش به سمت راهبردهای «قانون و نظم» اقتدارگرایانه، مقاومت کنید. 6⃣ در این سفر نیز با به دیدار و گفتگویی طولانی نشست تا آخرین دستورالعمل‌های و مدل‌های را به استراتژیست‌های ایران انتقال دهد. 7⃣ از نظر کین، «حجاریان نمادی از تغییر گسترده‌ای است که در ایران جریان دارد و این روند برگشت‌ناپذیر است.» 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ جان کین اعتقاد داشت اصلاح‌طلبان باید یک شبکه چندقطبی از رسانه‌های اینترنتی و... را بسازند تا از طریق مصادره افکار عمومی، انتخابات را «مهار» سازند! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 جان کین و جان هیک : احیاگران انگلیسی (4) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت هفتم) 🌐 جاسوسان در تهران (7) 1⃣ گرچه از خواست تا به دخالت و حمایت قدرت‌های خارجی برای استقرار نظام در ایران فکر کنند، ولی بیشتر به استراتژی از راه تمایل داشت. 2⃣ به همین سبب پیشنهاد کرد که دولت اصلاحات با حمایت ویژه مالی از سازمان‌های غیردولتی، رسانه‌های مستقل و نهادهای مدنی، سریعاً و به هر وسیله‌ای عرصه عمومی (جامعه) را فتح کند. 3⃣ او معتقد بود هر NGO یک «آزمایشگاه کوچک» برای است که نه تنها حساسیت کسی را بر نمی‌انگیزد، بلکه خیلی راحت می‌تواند کارهای خود را در حاشیه امن پیش ببرد. 4⃣ وقتی تعداد این آزمایشگاه‌های کوچک زیاد شود، حکومت با چالش مواجه می‌شود و به تدریج باید عرصه را به آنان واگذار کند. چنانچه پروژه دولتی جامعه مدنی از حاکمیت شکست بخورد، این NGOها به عنوان یک منجی، را علیه رژیم کلید می‌زنند. 5⃣ اعتقاد داشت که در کنار این نیرو، باید یک شبکه چند قطبی از رسانه‌های اینترنتی و… را بسازند تا از طریق مصادره افکار عمومی، را «مهار» سازند. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ جان هیک با عبدالکریم سروش رابطه‌ای دیرین داشت و به او برای ساخت «قرائت کثرت‌گرا (پلورالیستیک) از اسلام» مشاوره می‌داد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 جان کین و جان هیک : احیاگران انگلیسی (5) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت هفتم) 🌐 جاسوسان در تهران (7) 1⃣ 4 ماه پس از بازگشت جان کین از ایران، سفر یک نظریه‌پرداز انگلیسی دیگر از اول اسفند 1383 و در آستانه‌ی رقابت‌های نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به ایران آغاز شد: 🔸 سفر احیاگر اندیشه‌ی در قرن بیستم به دعوت رسمی معاون حقوقی – پارلمانی رئیس‌جمهور خاتمی و رئیس موسسه گفتگوی ادیان. 2⃣ جان هیک مثل جان کین هم با رابطه‌ای دیرین داشت و هم با تعامل سیاسی نزدیکی برقرار کرد؛ چنانکه به هر دوی آنان برای ساخت «قرائت کثرت‌گرا (پلورالیستیک) از اسلام» مشاوره می‌داد و یکی از الزامات طرح نیز تغییر نظام سیاسی ایران از همین مسیر بود. 3⃣ در کشاکش همین ملاقات‌ها، هفته‌نامه انگلیسی نیو استیتسمن روز 25 بهمن 1383 ویژه‌نامه‌ای را تحت عنوان «ایران: هر آنچه را می‌خواهید حالا بدانید» منتشر کرد و گای دینمور نوشت: ✍ «واشنگتن درباره حمله نظامی به ایران دچار سردرگمی شده، اما بهترین راه حل، فروپاشی حکومت جمهوری اسلامی از درون است. کاندولیزا رایس به دنبال یک فرایند طولانی فرسایش رژیم ایران است که با حمایت مخالفان رژیم ایران آغاز می‌شود.» 4⃣ پرسش اصلی نیو استیتسمن این بود: چه کسانی امید آمریکا در ایران برای اجرای پروژه هستند؟! 5⃣ یک ماه بعد و از تئوریسین‌های برجسته‌ی شورای روابط خارجی آمریکا با چاپ مقاله‌ای در فصلنامه سیاست خارجی پاسخ این سوال را دادند. آنان در مقاله‌ی «همان عملگراهای خوب» به پیروی از سرمایه‌گذاری ایالات متحده روی «سیاستمداران پراگماتیست» در ایران را توصیه کردند و در یک کلام نتیجه گرفتند: ✍ عملگراهای جمهوری اسلامی، همان کسانی هستند که آمریکا را از حمله به ایران بی‌نیاز می‌کنند. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ آخرین فیلسوف امنیتی که پا به تهران گذاشت، پرفسور تیموتی گارتن‌اش نظریه‌پرداز اینتلیجنس سرویس انگلستان بود. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 جان کین و جان هیک : احیاگران انگلیسی (6) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت هفتم) 🌐 جاسوسان در تهران (7) 1⃣ آخرین فیلسوف امنیتی که شهریور 1384 پس از شکست اصلاح‌طلبان در انتخابات ریاست جمهوری پا به تهران گذاشت، پرفسور از دستیاران آیزایا برلین و نظریه‌پرداز انگلستان بود. 2⃣ گارتن‌اش گرچه در روزهای مرگ گفتمان آخرین فیلسوفی بود که وارد تهران شد، اما اولین کسی بود که پس از دوم خرداد 1376 تاکتیک‌هایش را به محک آزمون گذاشتند. 3⃣ اصلاح‌طلبان پس از شکست‌های پیاپی انتخاباتی و برای خروج از غیر از این 7 فیلسوف غربی دست به دامن کارگزاران اروپایی نیز شدند تا در کنار پیشبرد برنامه‌ی بازسازی معرفتی، پروژه شکست خورده‌ی کسب «اقتدار سیاسی» و «سرمایه اجتماعی» خود را احیاء کنند. 4⃣ نماینده بنیاد جامعه باز و از کارشناسان که با رفاقتی نزدیک داشت، اسفند 1383 رئیس مجلس سنا و رئیس سازمان شهرداری‌های هلند را به تهران آورد. 5⃣ او با مشارکت در اردیبهشت 1384 زمینه‌ی سفر ، و از رهبران سلسله کودتاهای مخملی اروپای شرقی را مهیا ساخت. 6⃣ همزمان با حضور رهبران فروپاشی اروپای شرقی، نماینده حزب سبزها در پارلمان هلند 9 اردیبهشت به دعوت رسمی دولت اصلاحات و با پوشش دیپلماتیک برای یک رشته از رایزنی‌های محرمانه با اصلاح‌طلبان از آمستردام به ایران آمد. 7⃣ کریمی که در دهه 1360 عضو شاخه نظامی سازمان مجاهدین خلق (منافقین) بود، از ابتدای دهه 1380 با روزنامه ایران ارتباط و همکاری داشت. وی در این سفر با (مشاور رئیس دولت اصلاحات و نماینده مجلس ششم) و دیگر مدیران انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران دیدار کرد. همچنین به ملاقاتی طولانی با و رهبران ایران رفت. 8⃣ حاصل این دیدارها، توافقنامه‌ای برای برگزاری یک کارگاه آموزشی در آمستردام بود. همه این رایزنی‌ها برای عبور اصلاح‌طلبان از بحران با برگزاری انتخابات سوم تیر 1384 به شکست کشید. حالا، کابوس یقه‌ی خیلی‌ها از در ایران تا در کاخ سفید را چسبیده بود. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان. 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع: 👉 http://l1l.ir/19ky ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ الکساندر دمارانش: جنگ جهانی چهارم، نبرد نهاییِ شوالیه‌های صلیبی با مسلمانان اصول‌گرا است! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 جنگ شوالیه‌های ماسون (1) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت هشتم) 🌐 علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم (1) 1⃣ کنت جاسوس کهنه‌کار فرانسوی در مقام دیرپاترین رهبر اطلاعاتی غرب، هم ملقب به لقب اشرافی کُنت بود، هم عضو بلند پایه‌ی کلوپ سرّی و نیز یک . 2⃣ دمارانش در عصر جنگ سرد از تئوریسین‌های عملیات و مخفی‌ترین مقام امنیتی بلوک غرب به شمار می‌رفت. در دوران ریاست 11 ساله‌اش بر سرویس جاسوسی فرانسه، مصاحبه نکرد؛ عکسی از چهره‌اش منتشر نشد و حتی کسی او را در همایش‌های سیاسی یا ضیافت‌های رسمی ندید. 3⃣ دمارانش در 3 مرحله نقشی تاریخی علیه ایران ایفاء کرد: 4⃣ یکی از سال 1351 که «مشاور ویژه شاه» بود و برای اجرای «پروژه نفوذ به درون جامعه شیعی» به تأسیس یک بزرگ در مساجد ایران پرداخت. 5⃣ دیگری، طراحی نقشه ترور و ربودن امام خمینی (ره) در ایتالیا و سپس قم. 6⃣ بار آخر، دو سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی وقتی به دیدار رئیس جمهور آمریکا رفت تا «عملیات سرّی پشه مالاریا» را برای براندازی به او پیشنهاد دهد. 7⃣ دمارانش تنها رئیس در میان رؤسای سازمان‌های جاسوسی غرب بود که در 5 ماه منتهی به انقلاب اسلامی، لحظه به لحظه امام را در فرانسه تعقیب کرد و شخصیت مبارز ایشان را از نزدیک می‌شناخت. 8⃣ او سریع‌تر و صریح‌تر از همه گفت: «این بار دشمن ما مذهب است» و حتی را نبردِ نهاییِ با خواند! 9⃣ در شش ماه منتهی به انقلاب اسلامی، او شش بار شاه را در تهران ملاقات کرد. سه بار پیاپی، دو هفته بعد از کشتار 17 شهریور. دوبار، دو روز پس از سقوط دولت جعفر شریف امامی و ششمین‌بار، در دی‌ماه 1357 دیداری طولانی با او در کتابخانه کاخ نیاوران داشت تا گزارش جاسوسی از فعالیت‌های سیاسی امام خمینی (ره) در نوفل لوشاتو را به اطلاعش برساند. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان. 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع: 👉 http://yon.ir/Marench ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ الکساندر دمارانش: در مُهلک‌ترین جنگ عقیدتی تاریخ که پایان تمدن غربی را به ما نشان می‌دهد، چیزی هولناک‌تر از گلوله‌ی آتش‌زای امام خمینی وجود ندارد! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 جنگ شوالیه‌های ماسون (2) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت هشتم) 🌐 علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم (1) 1⃣ در نگاه صحنه‌های انقلاب اسلامی ایران بذر را پاشید؛ همان «جهاد شیعه علیه غرب» یا «جنگ شمال و جنوب» که وی در توصیفش می‌نویسد: 2⃣ در این مُهلک‌ترین «جنگ عقیدتی تاریخ» که دورنمای عینی را به ما نشان می‌دهد، چیزی هولناک‌تر از گلوله‌ی آتش‌زای وجود ندارد. ممکن است همه‌جا طعمه این حریق شود. 3⃣ صبح سوم اسفند 1357 کُنت دمارانش برای حضور در جلسه‌ای فوری و سرّی با سوار بر جمبوجت شخصی‌اش پاریس را به مقصد مراکش ترک کرد. 4⃣ حالا، 11 روز از پیروزی انقلاب اسلامی که عدم پیش‌بینی آن چون یک و زلزله‌ای مهیب سرویس‌های جاسوسی غرب را لرزاند، می‌گذشت. 5⃣ در آن روزها فقط نگران نخستین پیامد «جنگ جهانی چهارم» بود، یعنی از دست رفتن یک کارگزار دیگر بلوک لیبرال سرمایه‌داری که پس از سقوط شاه به او پناه داد. 6⃣ برای همین، بی‌درنگ سراغ ملک حسن دوم رفت و مدعی شد که مسلمانان تندرو در پی ترور پادشاه مراکش یا دزدیدن خانواده‌اش هستند. بنابراین، خاندان سلطنتی ایران باید خیلی سریع به جای دیگری بروند. 7⃣ پس از ملاقاتی طولانی این پیشنهاد را پذیرفت و دمارانش نیز محمدرضا پهلوی را قانع به ترک مراکش کرد. 8⃣ پایان تلخ ششمین دیدار دمارانش با شاه مخلوع نیز رقم خورد؛ از قضاء در سالگرد کودتای و روز به قدرت رسیدن رضاخان. 9⃣ هنوز تا کلید خوردن پروژه رئیس سرویس جاسوسی فرانسه برای با تکیه بر دو سال باقی مانده بود... 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان. 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع: 👉 http://yon.ir/Marench ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡⚔ الکساندر دمارانش : فکر کنید ما مردان زمان جنگ‌های صلیبی هستیم! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 تکنیک‌های جاسوسی مدرن (1) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت نهم) 🌐 علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم (2) 1⃣ وقتی به ریاست سرویس جاسوسی فرانسه رسید، استراتژی‌های و در اوج ناکارآمدی به سر می‌برد و تبدیل به و شد، در حالی که غربی‌ها برای براندازی ایدئولوژی‌ها و دولت‌های رقیب خود نیاز مبرمی به داشتند. 2⃣ وانگهی، رسوایی قتل‌های مخالفان سیاسی – فکری نیز بازتاب‌های گسترده‌ای در جهان یافت. رئیس سرویس جاسوسی فرانسه در فکر احیاء استراتژی از دست رفته و ارتقاء نقش کشورش بود و مدام از خود می‌پرسید گند کار کجا درآمد؟! 3⃣ سال 1351 که دیدارهای او با آغاز گشت، آن‌ها خیلی زود رفاقتی نزدیک با یکدیگر به هم زدند، تا جایی که الکساندر دمارانش لقب «مشاور ویژه اعلیحضرت» را گرفت. 4⃣ سرویس جاسوسی او به سرعت درگیر مسائل انقلاب اسلامی شد و به عنوان یکی از نخستین سرویس‌ها، ابتدای دهه 1350 به بررسی جامع فعالیت‌های در ایران پرداخت. 5⃣ دمارانش در یکی از جلسات جمله‌ای کنایه‌آمیز گفت که استراتژی آینده‌ی «جهان لیبرال سرمایه‌داری» در برابر «جهان اسلام» را باز می‌تاباند: ⚔ فکر کنید ما مردان زمان هستیم. 6⃣ گزارش‌های سرویس جاسوسی فرانسه از طریق بولتن‌های اطلاعاتی BR به اطلاع شاه می‌رسید و «علائم طغیان در میان روحانیت» را هشدار می‌داد. 7⃣ برپایه‌ی همین علائم «سرهنگ ال» رئیس ایستگاه جاسوسی فرانسه در تهران، مجری «پروژه نفوذ به درون جامعه شیعی ایران» شد و «با استفاده از دام‌های اطلاعاتی کوشید تا به درون مغز و ذهن کسانی که دشمن غرب تعریف می‌شدند، نفوذ کند.» 8⃣ در واقع فرانسوی‌ها فکر می‌کردند که اگر روزی در ایران به قدرت برسند، شبکه‌ای از ایرانیان مسلمان و نخبگان شیعه به کارشان می‌آید. برای همین، یک « در و هیئت‌های مذهبی» تشکیل دادند و مدام به گسترش آن می‌اندیشیدند. 9⃣ این شبکه از نیمه‌ی دهه 1360 با سرویس‌های جاسوسی و سیا پیوند خورد تا «طرح تا سال 1388» را پیش ببرد. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان. ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ الکساندر دمارانش: باید اطلاعات را براساس ذهنیت روحانیون و انقلابیون شیعه تفسیر کرد و به تصویری روشن از انگیزه‌ها و اهداف آنان رسید! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter
💠💠 تکنیک‌های جاسوسی مدرن (2) ✡ ارتش سرّی روشنفکران (قسمت نهم) 🌐 علوم انسانی؛ الهیات جنگ نرم (2) 1⃣ گرچه را سازمان جاسوسی سیا نیز در گستره‌ای وسیع‌تر با صدها عامل اجرایی تعقیب می‌کرد و مسئله ایران چنان اهمیتی یافت که در اسفند 1351 رئیس سابق CIA در مقام سفیر آمریکا به همراه همسر انگلیسی‌اش وارد تهران شد، اما روش تحلیل کُنت با هلمز سراسر متفاوت بود. 2⃣ او می‌گفت آمریکایی‌ها اطلاعات خود را از درون فیلتر «ذهنیت غربی» رد می‌کنند و سپس به تفسیر آن می‌پردازند؛ در حالی که باید اطلاعات را براساس و تفسیر کرد و به تصویری روشن از انگیزه‌ها و اهداف آنان رسید. 3⃣ همراه با اجرای «پروژه نفوذ» و ، دمارانش پیشنهاد مشارکت در چندین عملیات مخفی سیاسی را به شاه ایران داد که یکی از آن‌ها تأسیس در سال 1352 بود. 4⃣ دمارانش می‌گفت که چون حکومت سلطنتی لازم را ندارد، نیازمند یک «پشتوانه‌ی معرفتی» است. کُنت به شاه ایران پیشنهاد داد که روشنفکران و دانشگاهیان تربیت کند؛ یعنی جمعی از نخبگان که هم گرایش‌های محافظه‌کارانه به سود رژیم سلطنتی داشته باشند و هم فضای را بشکنند. 5⃣ شاه شیفته‌ی طرح شد. امتیاز این پیشنهاد، «پوشش امنیتی» آن بود، چون را همواره نماد یک «کشور بی‌طرف» می‌شناختند که خیلی دشوار به مشارکت در پروژه‌های بزرگ تن می‌دهد. شاه پول کلانی را برای تاسیس دانشگاه جهانی خود کنار گذاشت و سرانجام دمارانش در مذاکراتش، موافقت دولتمردان این کشور بی‌طرف! را برای مشارکت در یک به نفع سلطنت‌طلبان گرفت. 6⃣ سال 1353، او نظر مساعد شاه را برای سرمایه‌گذاری در یکی از بخش‌های بزرگترین عملیات جاسوسی قرن بیستم (عملیات سرّی PSB) در حوزه «علوم انسانی» و «روشنفکری» با اسم رمز (Qkopera) جلب کرد که رفیق مشترکشان، ریچارد هلمز نیز در کادر رهبری آن حضور داشت. 7⃣ یکی از اهداف عملیات، انتشار مجلات روشنفکری ضدکمونیستی بود و از دل آن ده‌ها ژورنال فکری برای ساختن فضای گفتمان‌های لیبرالی درآمد؛ مانند مجله معروف که سرشناسی چون سِر آیزایا برلین و ریمون آرون رهبری می‌کردند، اما سال 1966 ارتباطات گسترده‌ی آنان با فاش گشت و آبروی بزرگترین تئوریسین‌های جهان رفت. 8⃣ شاه که از جنون ضدکمونیستی کم‌نظیری رنج می‌برد، پیشنهاد دمارانش را پذیرفت و به دستور داد تا سالی 600 هزار دلار به سرویس جاسوسی فرانسه برای حمایت از این پروژه بپردازد. 9⃣ بعدها می‌بینیم این تصمیم شاه نیز، وصلت با شکستی سهمگین بود. 🔹 ادامه دارد... 📚 پیام فضلی‌نژاد ، ارتش سری روشنفکران ، تهران: شرکت انتشارات کیهان. 📖 متن کامل مقاله به همراه منابع: 👉 http://yon.ir/7pR65 ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter 🔸 هشتگ اصلی:
✡ پیشنهاد کُنت الکساندر دمارانش برای گذر از بحران اطلاعاتی، تغییر سبک جاسوسی از ایران بود: جاسوسی به سبک فرانسوی! ✅ اندیشکده مطالعات یهود: 👉 @jscenter