فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♨️ تلاوت زیبای قرآن کریم با صدای شهید اسماعیل هنیه/ آیه شریفه شهادت
🔴 «وظیفه» خونخواهی «میهمان عزیز»
🔸در پی ترور ناجوانمردانه اسماعیل هنیه در خاک جمهوری اسلامی ایران، رهبر معظم انقلاب ضمن تسلیت این مصیبت به امت اسلامی و جبهه عظیم مقاومت، در پیامی خطاب به به این ملت عزیز ایران، فرمودند:
«رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانهی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینهی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت. ... او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثهی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفهی خود میدانیم.»
سید علی خامنهای
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۲۵ محرم ۱۴۴۶
انصاف و پرهیز از هرگونه تعصب...
عَنِ الزُهْرى قالَ سُئِلَ عَلِىُّ بنُ الحُسَينِ عليهماالسلام عَنِ الْعَصَبِيَّةِ فَقالَ: اَلْعَصَبِيَّةُ التّى يَأَثِمُ عَلَيْها صاحِبُها اَنْ يَرَى الرَّجُلُ شِرارَ قَوْمِهِ خَيْرا مِنْ خِيارِ قَوْمٍ آخَرينَ وَلَيْسَ مِنَ الْعَصَبِيَّةِ اِنْ يُحِبَّ الرَّجُلُ قَوْمَهُ وَلكِنْ مِنَ الْعَصَبيَةِ اَنْ يُعينَ قَوْمَهُ عَلَى الظُّلْمِ.
از امام زين العابدين ارواحنافداه درباره تعصّبورزی پرسيدند،
آقا فرمودند: تعصّب مذمومی كه دارنده آن گناهكار میشود آن است كه شخص، بَدانِ قوم و حزب و نزدیکان خود را بهتر از نيكان سایرین ببيند.
دوست داشتن خويشان تعّصب نيست ولی كمك كردنِ نزدیکان درستم كردن، تعّصب ورزی است.
-
-
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بیانات آيت الله العظمی جوادی آملی در رابطه با معنای مقام فنا
.
⚫️ حالات ملکوتی امام_سجاد ارواحنافداه
هنگام شهادت
🔻 از امام کاظم ارواحنافداه نقل شده است که چون زمان شهادت علی بن حسین ارواحنالهماالفداء فرا رسید، از هوش رفت، سپس چشمان خود را گشود و "سوره اذا وقعت الواقعة و انا فتحنا" را قرائت فرمودند و بعد فرمود:
"وَ قَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِي صَدَقَنَا وَعْدَهُ وَأَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَيْثُ نَشَآءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعَامِلِينَ." زمر - ٧۴
✍🏻 تمام ستایشها ویژه خداست كه درباره ما به وعدهاش وفا كرد، و زمین [بهشت] را به ما میراث داد كه هر جای از بهشت را بخواهیم، جای خود قرار میدهیم. آری نیكوست پاداش عمل كنندگان.
سپس در همان لحظه قبض روح شد و دیگر هیچ نفرمودند.
🔸 «لَمَّا حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ أُغْمِیَ عَلَیْهِ ثُمَّ فَتَحَ عَیْنَیْهِ وَ قَرَأَ إِذا وَقَعَتِ الْواقِعَةُ وَ إِنَّا فَتَحْنا لَکَ وَ قَالَ الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِی صَدَقَنا وَعْدَهُ وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ نَتَبَوَّأُ مِنَ الْجَنَّةِ حَیْثُ نَشاءُ فَنِعْمَ أَجْرُ الْعامِلِینَ ثُمَّ قُبِضَ مِنْ سَاعَتِهِ وَ لَمْ یَقُلْ شَیْئاً.»
📚 الکافی، ج١ ص۴۶٨
🔹 "أغمي عليه" كان الإغماء هنا كناية عن التوجه إلى عالم القدس، قرأ إذا وقعت أي سورة إذا وقعت، و كذا قوله إِنّٰا فَتَحْنٰا لَكَ فَتْحاً مُبِيناً و قال أي عند رؤية ما أعد الله له عليه السلام من الدرجات العالية و المقامات الرفيعة.
اَلَّذِي صَدَقَنٰا وَعْدَهُ قال البيضاوي: أي بالبعث و الثواب وَ أَوْرَثَنَا الْأَرْضَ، يريدون المكان الذي استقروا فيه على الاستعارة، و إيراثها تمليها مختلفة عليهم من أعمالهم أو تمكينهم من التصرف فيها تمكين الوارث فيما يرثه، نَتَبَوَّأُ مِنَ اَلْجَنَّةِ حَيْثُ نَشٰاءُ أي نتبوء كل منا في أي مقام أراده من جنته الواسعة، مع أن في الجنة مقامات معنوية لا يتمانع واردوها فَنِعْمَ أَجْرُ اَلْعٰامِلِينَ الجنة.
📗 (مرآة العقول، جزء ۶، صفحه ١٢) .
-
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله العظمی فاضل لنکرانی (ره):
حبّ و بغض تان برای خدا باشد ...
📌 پیروزِ کربلا
پس از ماجراي #عاشورا، هنگامی که کاروان #اهل_بيت(ع) پس از تحمل مصائب فراوان و رنج #اسارت وارد #مدينه شدند، ابراهيمبنطلحه در پرسشی (طعن آلود) از امام #سجاد(علیه السلام) پرسید:
«چه کسي پيروز شد»؟!
امام سجاد(عليه السلام) در پاسخی محکم و استوار فرمود:
«اگر ميخواهي بداني که چه کسي پيروز شد، چون وقت نماز شد، #اذان و اقامه بگو.»
کنايه از اينکه دشمنان می خواستند نام رسول خدا(ص) را دفن کنند؛ اما آن نام و راه ایشان همچنان زنده و پایدار است.
📚شیخ طوسي، الامالي، ص677؛
📣«آنان ميخواهند نور خدا را با دهان خود خاموش سازند؛ ولي خدا نور خود را کامل ميکند هر چند کافران خوش نداشته باشند»؛
يُريدُونَ لِيُطْفِؤُا نُورَ اللَّهِ بِأَفْواهِهِمْ وَ اللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْكافِرُونَ»
📚صف: ۸
✍️حامد منتظری مقدم
🏴https://eitaa.com/Tashayo
95-11-14 seyed seyed reza modaresi M H zeynab (06).mp3
1.48M
🟢 سخنرانی مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید رضا مدرسی
🔶 موضوع: زیارت اهل بیت (امتحان کردن شیعه)
🔷 شادی روح ایشان صلواتی ختم بفرمایید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه مهم آيتالله جوادی آملی به طلاب در رابطه کتب حدیثی- ۹۷/۵/۱۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 برای خیلی از مشکلات مثل (حسادت، نظر شدن و سحر و ازار و اذیت اجنه و ....) آیت الله بهجت بستن حرز جواد رو توصیه میکردن و از جهت روایی این حرز بسیار معتبره و علما وبزرگان توصیه به همراه داشتنش به صورت مداوم دارن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌شیخ ناصر یوسفی:
۹۹درصد شهدای پای رکاب امیرالمؤمنین #علی علیه السلام اهل سنت بودند!
✅ پاسخ مهم به افراد بسیار معدودی که میگویند چرا از اهل سنت حمایت میکنیم...
📣ذکر هشام، عن أبی خالد الکابلی، عن أبی جعفر علیه السّلام قال:
کان علی ابن أبی طالب علیه السّلام عندکم بالعراق یقاتل عدوه و عنده أصحابه و ما کان منهم خمسون رجلا یعرفونه حق معرفته، و حق معرفته امامته!
هشام از ابوخالد كابلي از امام #باقر عليه السلام ذكر كرده كه فرمود:
علي بن ابيطالب عليه السلام با شما در #عراق بود و با دشمن خود مي جنگيد و اصحابش با او بودند. در میان آنان پنجاه نفر نبود که _امامت_ او را به درستی بشناسند و حق شناخت او #امامت او بود.
[ ویدئو ]
#حدیث
❤️امام باقر (علیهالسلام) میفرماید:
🥀«هر مؤمنی که برای کشته شدن
حسین اشک بریزد تا بر گونه اش جاری شود،
خداوند او را در غرفههای بهشتی جای میدهد
که مدتی طولانی در آنها ساکن باشد»🥀
📕کامل الزیارات، باب ۳۲، ص۱۱۱، ح۹.
#امام_حسین
#محرم
https://eitaa.com/kalam_maesoumin
☀️امام جعفر صادق علیهالسلام:
تنها او (مهدی) است که پس از دورانهای طولانیِ بلاخیز و تنگناهای طاقتفرسا، غمها و گرفتاریها را از دل شیعیانش برطرف مینماید.
📗الزامالناصب ، صفحه ١٣٨
✍️در فراق هر روزهے امام زمان علیهالسلام، غمگین هستیم
-----------------------------------------------
اگر یک نفر را به او وصل کردی
برای سپاهش تو سردار یاری...
#امام_زمان
📌کسانی که در بین راه به امام ملحق شدند...
عَمرِوبن قُرظَه بن کَعب انصاری، عبدالله بن عُمَیر کَلبی، مسلم بن عَوسَجِه، حبیب بن مُظاهر اسدی، طِرِمَّاح بن عَدی در منزل گاه عذیب هجانات به امام #حسین(ع) ملحق شدند. حربن یزید ریاحی قصد داشت آنان را بازداشت کند، اما امام مانع شد و حتی حُربن یزید ریاحی و یزیدبن زیادبن مهاصر نیز به امام ملحق شدند.
📚طبری، تاريخ الأمم و الملوك، ج5، ص404؛ ج5، ص445.
📌بی حرمتی به امام حسین(ع) در مدینه و مکه
امام #حسين(ع) در منزل رُهَيْمَه فرود آمد. مردی کوفی به نام ابوهَرَم گفت:
اي پسر #پيامبر چرا از مدينه بيرون آمدي؟ امام فرمود:
«واي بر تو اي اباهَرَم، آبرويم را به #ناسزاگويي بردند، صبر نمودم، اموالم را #تاراج كردند، #بردباري پيشه ساختم،- اما اين بار - مي خواستند خونم را بريزند، من هم از آنجا دور شدم. به خدا سوگند، آنان من را خواهند كشت.»
📚شیخ صدوق، الامالی، ص153.
📌گلایه امیرمؤمنان #علی(ع) از مردم کوفه
گرفتار کسانی شده ام که چون امر می کنم، فرمان نمی برند؛ چون ایشان را فرامى خوانم پاسخ نمىدهند. اى ناكسان! در انتظار چه هستید؟ چرا براى يارى دين خدا گامى برنمى داريد؟ غيرت شما کجا رفته است؟ فرياد مى خواهم و يارى مى جويم، نه سخنم را مى شنويد و نه فرمانم را اجرا می کنید.»
📚سیدرضی، نهج البلاغه، خطبه: 39، ص82.
📌گلایه امیرمؤمنان #علی(ع) از مردم کوفه درباره #جهاد با #معاویه
اى گروهی که وقتی فرمان می دهم اطاعت نمی کنید و هنگامی که دعوت می کنم، اجابت نمی کنید! چرا از جهاد در راه حق خود، بازمانده اید؟
ای مرد نمايان #نامرد! اى كودك صفتان بی خرد كه عقل هاى شما به عروسان پرده نشين شباهت دارد!
چقدر دوست داشتم كه شما را هرگز نمى ديدم و هرگز نمى شناختم! - سوگند به خدا- شناسايى شما جز #پشيمانى حاصلى نداشت و اندوهى غمبار سرانجام آن گردید.
خدا شما را بكشد كه دل من از دست شما پر خون و سينه ام از #خشم شما مالامال است! كاسه هاى غم و #اندوه را، جرعه جرعه به من نوشانديد و با نافرمانى و #ذلّتپذيرى، رأى و تدبير من را تباه كرديد، تا آنجاكه #قريش در حق من گفت:
بى ترديد پسر ابىطالب مرد دليری است، ولى دانش نظامى ندارد.»
📌«نصایح و روشن گری امیرمؤمنان علی(ع) سبب گردید تا حدود 2000 نفر به سرپرستی مالک بن کَعب برای #جهاد با معاویه و حفظ مصر حرکت کنند، اما زمانی سپاه آماده شد و حرکت کرد که #مصر تصرف شده بود.»
📚 ثقفى، الغارات، ج1، ص297- 291.
📚کلینی، الکافی، ج5، ص6، ح6.
امام علی علیه السلام: عاقل ترين مردم كسى است كه به عيب هاى خويش، بينا و از عيوب ديگران، نابينا باشد
اَعْقَلُ النّاسِ مَنْ كانَ بِعَيْبِهِ بَصيرا وَ عَنْ عَيْبِ غَيْرِهِ ضَريرا
غررالحكم، حدیث۳۲۳۳
#مهدے_جان💔
بی تو این فاصله ها طاقت من را برده
ساعتم زنگ زده عقربه هایش مرده
کاش باور کنی از دوری تو "دلتنگم"
این دل خسته ام از دوری تو پژمرده
✨ صبحتون مهدوی ✨
#سلام_امام_زمان
╔═ 🤲 ═════════╗
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با این روش دندونات رو مثل برف سفید کن😍😍😍
🖊احمدحسین شریفی
🔶با اینکه گیاهان در ظاهر عقل و شعور ندارد، اما همواره در جستجوی نورند. به همین دلیل در زیر سختترین سنگها و فولادیترین درپوشها هم اگر روزنهای به سوی نور بیابند، به سوی آن حرکت میکنند.
🔶خدای متعال نور است:
اللَّهُ نُورُ السَّماواتِ وَ الْأَرْض(نور، ۳۵)
وحی الهی نور است:
قَدْ جاءَكُمْ مِنَ اللَّهِ نُورٌ وَ كِتابٌ مُبين(مائده، ۱۵)
پیامبران الهی واسطههای نورند:
يا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَكُمْ بُرْهانٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَ أَنْزَلْنا إِلَيْكُمْ نُوراً مُبينا(نساء، ۱۷۴)
🔷به راستی آدمیان که به عقل و خرد خود میبالند، چرا با وجود صدها روزنه و راه، بسیاری از آنان به سوی نور حرکت نمیکنند؟!
إِنَّ شَرَّ الدَّوَابِّ عِنْدَ اللَّهِ الصُّمُّ الْبُكْمُ الَّذينَ لا يَعْقِلُون (انفال، ۲۲)
🔷عذاب سردرگمی
✍احمدحسین شریفی
🔸یکی از بدترین عذابهای جهنمیان، تحیر و سردرگمی و نامعلوم بودن وضعیت آنهاست. یعنی به سادگی تکلیف آنها را روشن نمیکنند. تا جایی که خودشان به مالک جهنم التماس میکنند که از خدا بخواهد تکلیف آنها را مشخص کرده و زودتر نابودشان کند!
«وَنَادَوْا یَا مَالِکُ لِیَقْضِ عَلَیْنَا رَبُّکَ؛ آنها ندا در مىدهند: اى مالک (جهنم، بگو) پروردگارت ما را بمیراند و نابود سازد!»
🔻این همان وضعیتی است که الان جمهوری اسلامی و رهبران جبهه مقاومت برای صهیونیستها ایجاد کردهاند. مطمئناند که باید تقاص تجاوزاتشان را پس بدهند اما زمان و مکان و کیفیت و کمیت آن را نمیدانند.
و عذاب سردرگمی کمتر از مرگ نیست.
#غزه
💠 پاسخ مرحوم مامقانی به چرایی عدم همراهی برخی از بزرگان با حضرت سیدالشهداء علیهالسلام
❖ و أمّا المتخلّفون عنه عليهالسلام عند حركته من المدينة؛
● فلأنّ الحسين عليهالسلام حين حركته -و إن كان يدري هو و جمع من المطّلعين على إخبار النبي الأمين صلّىاللّهعليهوآلهوسلّم بمقتضى خبره صلّىاللّهعليهوآلهوسلّم أنّه: يستشهد بالعراق إلاّ أنّه في ظاهر الحال- لم يكن ليمضي إلى الحرب حتى يجب على كلّ مكلّف متابعته، و إنّما كان يمضي للإمامة بمقتضى طلب أهل الكوفة، فالمتخلّف عنه غير مؤاخذ بشيء
● و إنّما يؤاخذ لترك نصرته من حضر الطف، أو كان قريبا منه على وجه يمكنه الوصول إليه و نصرته و مع ذلك لم يفعل و قصّر في نصرته
● فالمتخلّفون بالحجاز لم يكونوا مكلّفين بالحركة معه حتى يوجب تخلّفهم الفسق...
● و لذا إنّ جملة من الأخيار الأبدال الذين لم يكتب اللّه تعالى لهم نيل هذا الشرف الدائم بقوا في الحجاز، و لم يتأمّل أحد في عدالتهم؛ كابن الحنفية ... و أضرابه.
📚 تنقيح المقال؛ ج۲؛ ص۳۱۰
✍️ پ.ن: قضاوت با عزیزان