eitaa logo
🔶📚مباحث کلامی 📚🔶
37 دنبال‌کننده
10 عکس
2 ویدیو
1 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مربی
📳 لیست برخی شبهات پیرامون علیه‌السلام 📛 ابن‌ ملجم ایرانی بوده و نام واقعی‌اش بهمن جاذویه بوده است!!https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/12392 📛 نحوه كشته شدن علي ابن ابيطالب و دروغ شاخدار روحانيون شيعهhttps://eitaa.com/Wiki_Shobhe/7591 📛 شیعیان لیله المبیت رو یک امتیاز بزرگ برای حضرت علی میدونن....اما مذهب اهلسنت میگن: لیله المبیت هیچ امتیازی برای حضرت علی محسوب نمیشه https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/244 📛 یه چیزی خیلی ذهنمو مشغول کرده چطور امام علی هر شب شیر میذاشته دره خونه فقرا. ظروف یکبار مصرف که نبوده تو چی میبرده هر شب...https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/9990 📛 علی برخلاف ادعاهای صرفا مکتبی و مذهبی، فردی ثروتمند بود پولهای قارونی توانست در کنار مکتب خونریز ذوالفقار، نقش عمده‌ای در ترویج اسلام ایفا کندhttps://eitaa.com/Wiki_Shobhe/2918 📛 علی پس از پیروزی بر قبیله بنی قریظه تعداد 900 نفر از مردان قبیله و با یارانش در یک روز تعداد 2500 نفر از خاندان “ازد” را سر بریدند... ✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/2499 📛 نازل شدن ایه ولاتقربوا صلات حتی سکاری در مورد شراب نوشیدن حضرت علی و اشتباه خواندن نماز بود...https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3551 📛 حضرت علی رابیشتر شناسیم. چهارمین خلیفه راشدین و اولین امام شیعیان به لیست زنان حضرت علی توجه کنید: فاطمه زهرا/ خوله بنت ایاس حنیفه / لیلی و.../ 34 فرزند داشتhttps://eitaa.com/Wiki_Shobhe/2193 📛 تاریخ یعقوبی: علی ادم‌های زنده را آتش میزد، آنها را شکنجه می‌نمود و با دود میکشتپاسخ اول https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1888پاسخ دوم https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/2060 📛 جعلی بودن حدیث در مورد نازل شدن آیه ۵۷ سوره مائده در وصف صدقه دادن انگشتر به فقیر در نماز...https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1709 📛 علی بن ابی طالب ۳ ویژگی داشت: ۱) کچل بود. ۲) قد کوتاه بود. ۳) چاق بود.https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1292 📛 روابط حضرت علی با ایرانیان از مشاوره به عمر و حمله و سرکوب مردم ایران و گرفتن خراج و ظلم به ایرانیانپاسخ اول https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/546پاسخ دوم https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1728 📛 چطور است که شما می‌گویید حضرت علی (ع) در نمازشان متوجه بیرون آوردن تیر از پایشان نمی‌شوند ولی از آنطرف به فقیر انگشتر می‌دهند و متوجه او می‌شود؟https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/9576 📛 این همان در خیبر است که حضرت علی (ع) انرا جابجا کرد و چهل دست از باز کردن این در عاجز شدند.این در هم اکنون در موزه ای در فرانسه نگهداری میشهhttps://eitaa.com/Wiki_Shobhe/9031 📛 تصاویری از امام علی (ع) و امام حسین(ع) که در موزه لور فرانسه وجود داردhttps://eitaa.com/Wiki_Shobhe/8418 📛 امام علی اولین فضانورد تاریخ بشر😐 آپلو سواری امام علی دور عالم😳https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/7766 📛 میگن ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﻲ ﺭﻭﺯﻱ ۱۰۰۰ﺭﻛﻌﺖ ﻧﻤﺎﺯ ﻣﻲ‌ﺧﻮاﻧﺪﻩ ،ﺣﺎﻝ ﻫﺮ ﭼﻬﺎﺭ ﺭﻛﻌﺖ ۲ ﺩﻗﻴﻘﻪ طول بکشه ، میشه ۲۰۰۰ دقیقه!!! که اونم میشه بیشتر از ۳۳ ساعت، در حالیکه، شبانه روز ۲۴ ساعته!!https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/210 📛 شایعه خواستگاری حضرت علی از دختر ابوجهل و ناراحتی حضرت فاطمهhttps://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3418 📛 چرا در زمان خلافتش بدعت های خلفای قبلی را اصلاح نکرد مانند حرمت ازدواج موقت، حذف حی علی خیر العمل از اذان، بازگرداندن فدک و ...https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/3666 📛 امام علی در نبردی بنام « لیله الحریر» چیزی بالغ بر تن 500 تا 900 نفر کشت.( منتهی الامال ، جلد اول، ص 153)https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/2924 📛 داستان تخیلی تولد علی در کعبه و افتخار شیعیان متعصب؛ ✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/1564 📛 اعتبار روایتی که امام علی (ع) پس از تولد در آغوش پیامبر (ص) به ایشان فرموده‌اند آیا می‌خواهی برای تو از تورات یا انجیل و... بخوانم و سپس آیاتی از سوره مؤمنون را تلاوت می‌فرمایندhttps://eitaa.com/Wiki_Shobhe/409 و ✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/5391 📛 پس از درگذشت محمد و فاطمه، علی شروع به گسترش حرمسرای خود کرد بطوری که بنا به کتاب « زنان محمد» نوشته عمادزاده بالغ بر 30 زن و تعداد زیادی کنیز را در حرمسرای خود جا داده بود.https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/2919 📛پاسخ به سه شبهه پیرامون امیرالمومنین علیه‌السلام ✅ https://eitaa.com/Wiki_Shobhe/12396    @wiki_shobhe @alfavayedolkoronaieh🌱
هدایت شده از پاسخگو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌منبری که 400 کشته داد😱😱😱 «علیه السلام» 🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴🏴 دوستانتون رو به پاسخگو(سلونی) دعوت کنید🔻🔻🔻 https://eitaa.com/joinchat/780861721C8c93ba02f5 ╭━❀🏴❀━╮ @saluni ╰━❀🏴❀━╯
❌اثبات ولایت امیرالمؤمنین از حدیث غدیر ❌ (پاسخ: مرتضی‌ کهرمی ) ‌ ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬ @PasokhGooha_ir 👈🏻 ایتا کانال ما در سایر شبکه‌های اجتماعی: کلیک کنید
📌گرگیج، گیج زده و خودزنی کرده از علمای سلفی و وهابی اعلام کرده است که کسی از اهل تسنن عید را به یک شیعه تبریک بگوید، است. اگر اینگونه است، پس چرا به امیرمؤمنان علی(ع) تبریک گفته؟ نکنه منافق بوده؟ ⬅️خطیب بغدادی(م463ق) با سند صحیح می نویسد: وقتی رسول خدا(ص) امیرمؤمنان (ع) را در غدیر به امامت نصب کرد، عمر آمد گفت: بخ بخ لك يا بن أبي طالب، أصبحت مولاي و مولى كل مسلم، فأنزل الله: (الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ). 📚خطیب بغدادی، تاريخ بغداد؛ ج8، ص284 تعبیر خطیب روی أصبحت الیوم مولی کل مسلم است. ⬅️ابن کثیر(م774ق) که در دشمنی با شیعه شهرت دارد، می نویسد: «فقال عمر بن الخطاب هنيئا لك يا ابن أبي طالب اصبحت اليوم ولي كل مؤمن» 📚ابن کثیر، البداية والنهاية؛ ج7، ص350. 📚ابن اثیر، اسد الغابة ج4، ص118. 📚ابن عساکر، تاريخ مدینه دمشق، ج42، ص 220. 👇👇 🌻 @ahlebait110
آشنائی اجمالی با فرقه «وهابیت»: مسلک «وهابیت»، مسلکی است که در سال ۱۱۴۳ هجری قمری در شبه جزیره‌ عربستان بوجود آمده است و منسوب به شیخ محمد فرزند «عبدالوهاب نجدی» در قرن دوازدهم است که این نسبت «وهابیت»، از نام پدر او «عبدالوهاب» گرفته شده است! حقیقت آن است که «محمد بن عبدالوهاب» مبدع و مبتکر این فرقه انحرافی نیست. بلکه احیاگر عقائد باطل «احمد بن عبدالحلیم»، معروف به «ابن تیمیه» به شمار می‌رود. «ابن تیمیه» در قرن هشتم می‌زیست و او نیز خود را پیرو «احمد بن حنبل»، امام حنبلی های اهل سنت و متوفای 241هجری می‌دانست! نکته اساسی در این است که در همان زمان ظهور افکار ابن تیمیه، علمای اهل سنت با عقائد و دیدگاه های ابن تیمیه مخالفت کرده و حتی او را کافر دانستند! مثلاّ «ذهبى» متوفای748 هجری دانشمند بلند آوازه عصر «ابن تیمیّه» در نامه اى خطاب به وى مى نویسد: «يا خيبة من اتبعك فإنه معرض للزندقة و الانحلال... فهل معظم أتباعك إلا قعيد مربوط خفيف العقل أو عامي كذاب بليد الذهن أو غريب واجم قوي المكر أو ناشف صالح عديم الفهم؟» اى بى چاره، آنان که از تو متابعت مى کنند در پرتگاه زندقه و کفر و نابودى قرار دارند... نه این است که عمده پیروان تو عقب مانده، گوشه گیر، سبک عقل، عوام، دروغگو، کودن، بیگانه، فرومایه، مکّار، خشک، ظاهر الصلاح، و فاقد فهم هستند. السَّيفُ الصَّقِيلُ في الرَّدِّ عَلَى ابنِ زَفِيل، تقی الدین السبکی، ص 218؛ مکتبة زهران مصر در ظهور و توسعه وهابیت، «محمدبن ‌عبدالوهاب» در «دین» و «محمد بن‌سعود» در «قدرت» مؤثر بودند و با همفکری و همسو با سیاست‌های استعماری انگلیس توانستند تسلطی بر دیگر مسلمین پیدا کنند. و با گذشت حدود سه قرن از پیدایش آن، بسیاری از ممالک اسلامی و به خصوص مرکز پیدایش اسلام، سرزمین حجاز را تحت تأثیر خود در آورند. این فرقه منحرف، در بسیاری از اصول عقاید و احکام شرعی با مذاهب دیگر تفاوت دارد. وهابیها خود را مسلمانان حقیقی و دیگر مسلمانان را منحرف و مشرک می‌دانند، و به آنان به دیده‌ی حقارت می‌نگرند. فرقه وهابیت در طول سالیان تأسیس خود، از شیوه‌ی زور و سنگدلی و قساوت در تحمیل افکار غیرمنطقی خود بر مسلمانان، استفاده می‌کند. بدون تردید سوء استفاده از نام «اسلام»، برای تثبیت قدرت، هدف اصلی فرقه وهابیت محسوب می‌شود. حاکمیت وهابیت، در واقع امپراطوری ظالمانه‌ای بود که با سوء استفاده از شعارهای اسلامی و بهره‌گیری از اهرم اسلام، قدرت ظالمانه خود را تحکیم نمود. وهابیت از زمان شکل گیری خود، مرتکب شنیع ترین جنایات شده است. قتل و عام مسلمین، از مرد و زن و کودک؛ شیعه و سنی و... از ارکان به قدرت رسیدن این فرقه شوم بوده است. اکنون نیز «وهابیت»، اسم اسلام و شعارهای اسلامی را در خدمت اهداف سیاسی خود قرار داده است و هدفی جز تسلط بر ممالک اسلامی، آنهم زیر چتر حمایتی ظالمانی همچون آمریکا و رژیم صهیونیستی، برای به انحراف کشیدن آموزه های اصیل اسلامی ندارد. به تصریح علمای سرشناس اهل سنت، هدف نهائی وهابیت از تاسیس این فرقه و تکفیر و قتل مسلمانها؛ رسیدن به حکومت و اموال و ثروت و دارائی های مسلمانها بوده است. آقای کوثری - ازعلمای بزرگ دانشگاه الازهر مصر - در این زمینه می نویسد: «و ليس قصد أول من آثار هذه الفتنة، سوى استباحة أموال المسلمين ليؤسس حكمه بأموالهم على دمائهم باسم أنهم مشركون» قصد اولیه وهابیون از فتنه وهابیت، مباح کردن اموال مسلمین بود تا حکومت خودشان را با این اموال تقویت بکنند. اینها خون مسلمین را مباح می کنند به اسم این که اینها مشرک هستند. مقالات کوثری، ج1، ص 326
برخی صفات بارز خدای وهابیت: در اینجا به برخی از صفات بارز خدایی که وهابیت، آن را «توحید ناب» معرفی می کند و خود را در جوامع اسلامی موحد حقیقی می شمارد و دیگر مسلمین را به پیروی از آراء و افکار خویش فرا می خواند، اشاره می کنیم: خدای وهابیت «چشم» دارد!! توحیدی که وهابیت از آن دم می زند، ما را به خدائی هدایت می کند که «چشم» دارد: «ذَكَرَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، يَوْمًا بَيْنَ ظَهْرَيِ النَّاسِ المَسِيحَ الدَّجَّالَ، فَقَالَ: " إِنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِأَعْوَرَ، أَلاَ إِنَّ المَسِيحَ الدَّجَّالَ أَعْوَرُ العَيْنِ اليُمْنَى» رسول اکرم روزی در میان مردم از مسیح دجال سخن به میان آورد. در ضمن گفتارش فرمود: خداوند کور نیست! ولی مسیح دجال چشم راستش کور است. صحیح بخاری ج3، ص 1269، باب 49، ح 3256؛ دار النشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت - 1407 - 1987، الطبعة: الثالثة، تحقيق: د. مصطفى ديب البغا خدای وهابیت «پا» دارد!! خدای وهابیت علاوه بر چشم، «پا» هم دارد، و اتفاقاً با همان پا، وارد جهنم هم می شود: پیغمبرفرمود: در روز قیامت اهل جهنم به آتش انداخته می شوند، و جهنم مدام تقاضای زیادت می کند؛ تا اینکه خداوند پای خود را در جهنم می گذرد. در اینجاست که جهنم می گوید تو را به عزتت سوگند بس است بس است. صحیح بخاری ج8، ص 134، بَابُ الحَلِفِ بِعِزَّةِ اللَّهِ وَصِفَاتِهِ وَكَلِمَاتِهِ، ح 6661؛ المحقق: محمد زهير بن ناصر الناصر، الناشر: دار طوق النجاة، مصورة عن السلطانية بإضافة ترقيم ترقيم محمد فؤاد عبد الباقي، الطبعة: الأولى، 1422هـ خدای وهابیت «دست» دارد!! ابوهریره می گوید: رسول خدا فرمود: دست راست خداوند پر است، و از انفاق و احسانش کم نمی شود. و از آن روزی که آسمانها و زمین را آفریده است احسان می کند و از آنچه در دست او است کم ننموده است. و در دست دیگر خدا فیض و احسان است. صحیح بخاری ج6 ص2699 کتاب التوحید، باب وکان عرشه علی الماء، ح 6983؛ دار النشر: دار ابن كثير، اليمامة - بيروت - 1407 - 1987 ، الطبعة: الثالثة، تحقيق: د. مصطفى ديب البغا خدای وهابیت، موی سرش فرفری است!! خدایی که وهابیت به مسلمانها معرفی می کند، موهای سرش فرفری است و موی صورتش در نیامده، و «أمرد» است: «قال رسول الله (صلى الله عليه وسلم) رأيت ربي في صورة شاب أمرد له وفرة جعد قطط في روضة خضراء» ابن عباس می گوید: پیامبرفرمود: پروردگارم را به صورت یک جوان دیدم که هنوز مو در صورت نداشت. و موی سرش هم مجعد و فرفری بود. بیان تلبیس الجهمیه، ابن تیمیه، ج7 ص 290؛ المحقق: مجموعة من المحققين، الناشر: مجمع الملك فهد لطباعة المصحف الشريف، الطبعة: الأولى، 1426ه طبقات الحنابله، ابی یعلی، ج3، ص81 ، ح 82 چاپ مکتبه عبیکان، مکه مکرمه؛ طبقات الحنابله، ج2، ص46، چاپ دار المعرفة بيروت، تحقيق محمد حامد الفقي خدای وهابیت سوار بر «الاغ» می شود! «ابن عساکر» می نویسد: «إنه ینزل بذاته و یتردد علی حمار» خدا از آسمان به زمین می آید و سوار یک الاغ می شود. تبیین کذب المفتری، ابن عساکر، ج1، ص311؛ دار النشر: دار الكتاب العربي - بيروت - 1404، الطبعة: الثالثة وقتی این وهابی ها می گویند ما موحد هستیم؛ یعنی آن خدایی را قبول داریم که، چشم دارد،دست دارد،پا دارد ،الاغ سوار و مو فرفری است.
هدایت شده از بامری
📸علت اختلاف نظر در مورد سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها
هدایت شده از بامری
آثار و احکام قیام و شورش علیه حاکم 🟢۱-به مرگ جاهلی از دنیا رفتن عن النبی (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) قال ،من خَرَجَ من السُّلْطَانِ شِبْرًا مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّةً صحیح البخاری، ج۹، ص۴۷. 🟡۲-موجب خروج از اسلام قال قال رسول اللَّهِ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) من فَارَقَ الْجَمَاعَةَ شِبْراً خَلَعَ رِبْقَةَ الاِسْلاَمِ من عُنُقِهِ مسند احمد بن حنبل، ج۳۵، ص۴۴۵. 🟣۳-موجب شکاف در دین و عدم پذیرش توبه سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) یَقُولُ: سَیَکُونُ بَعْدِی سُلْطَانٌ فَاَعْزِرُوهُ، مَنِ الْتَمَسَ ذُلَّهُ ثَغَرَ ثُغْرَةً فِی الاِسْلامِ، وَلَمْ یُقْبَلْ مِنْهُ تَوْبَةٌ حَتَّی یُعِیدَهَا کَمَا کَانَت الشیبانی، عمرو بن ابی عاصم الضحاک (متوفای ۲۸۷ ه)، السنة، ج۱، ص۴۹۹ 🟣۴-روز قیامت دست خالی و بدون حجت محشور خواهند شد سمعت رَسُولَ اللَّهِ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) یقول من خَلَعَ یَدًا من طَاعَةٍ لَقِیَ اللَّهَ یوم الْقِیَامَةِ لَا حُجَّةَ له وَمَنْ مَاتَ وَلَیْسَ فی عُنُقِهِ بَیْعَةٌ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّةً صحیح مسلم، ج۳، ص۱۴۷۸ 🔵۵- جنگ با حاکم نماز خوان شرعا حرام است سمعت رَسُولَ اللَّهِ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) یقول خِیَارُ اَئِمَّتِکُمْ الَّذِینَ تُحِبُّونَهُمْ وَیُحِبُّونَکُمْ وَتُصَلُّونَ علیهم وَیُصَلُّونَ عَلَیْکُمْ وَشِرَارُ اَئِمَّتِکُمْ الَّذِینَ تُبْغِضُونَهُمْ وَیُبْغِضُونَکُمْ وَتَلْعَنُونَهُمْ وَیَلْعَنُونَکُمْ قالوا قُلْنَا یا رَسُولَ اللَّهِ اَفَلَا نُنَابِذُهُمْ عِنْدَ ذلک قال لَا ما اَقَامُوا فِیکُمْ الصَّلَاةَ لَا ما اَقَامُوا فِیکُمْ الصَّلَاةَ الا من وَلِیَ علیه وَالٍ فَرَآهُ یَاْتِی شیئا من مَعْصِیَةِ اللَّهِ فَلْیَکْرَهْ ما یَاْتِی من مَعْصِیَةِ اللَّهِ ولا یَنْزِعَنَّ یَدًا من طَاعَةٍ...» صحیح مسلم، ج۳، ص۱۴۸۱ 🔴۶-اطاعت به هر قیمت از حاکم حتی از حاکم شیطان صفت ظالم قال حُذَیْفَةُ بن الْیَمَانِ قلت یا رَسُولَ اللَّهِ اِنَّا کنا بِشَرٍّ فَجَاءَ الله بِخَیْرٍ فَنَحْنُ فیه فَهَلْ من وَرَاءِ هذا الْخَیْرِ شَرٌّ قال نعم قلت هل وَرَاءَ ذلک الشَّرِّ خَیْرٌ قال نعم قلت فَهَلْ وَرَاءَ ذلک الْخَیْرِ شَرٌّ قال نعم قلت کَیْفَ قال یَکُونُ بَعْدِی اَئِمَّةٌ لَا یَهْتَدُونَ بِهُدَایَ ولا یَسْتَنُّونَ بِسُنَّتِی وَسَیَقُومُ فِیهِمْ رِجَالٌ قُلُوبُهُمْ قُلُوبُ الشَّیَاطِینِ فی جُثْمَانِ اِنْسٍ قال قلت کَیْفَ اَصْنَعُ یا رَسُولَ اللَّهِ ان اَدْرَکْتُ ذلک قال تَسْمَعُ وَتُطِیعُ لِلْاَمِیرِ وَاِنْ ضُرِبَ ظَهْرُکَ وَاُخِذَ مَالُکَ فَاسْمَعْ وَاَطِعْ صحیح مسلم، ج۳، ص۱۴۷۶ 🟡۷-بدون سؤال وارد آتش خواهند شد. عن رسول اللَّهِ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) انه قال ثَلاَثَةٌ لاَ تَسْاَلْ عَنْهُمْ رَجُلٌ فَارَقَ الْجَمَاعَةَ وَعَصَی امامه وَمَاتَ عَاصِیاً وَاَمَةٌ او عَبْدٌ اَبَقَ فَمَاتَ وَامْرَاَةٌ غَابَ عنها زَوْجُهَا قد کَفَاهَا مُؤْنَةَ الدُّنْیَا فَتَبَرَّجَتْ بَعْدَهُ فَلاَ تَسْاَلْ عَنْهُمْ الشیبانی، مسند احمد بن حنبل، ج۳۹، ص۳۶۸. 🟢۸-مخالف با حاکم زمان قطعاً پیرو شیطان است و شیطان همراه همیشگی اوست عَنِ بن عُمَرَ اَنَّ عُمَرَ بن الْخَطَّابِ رضی الله عنه خَطَبَ بِالْجَابِیَةِ فقال قام فِینَا رسول اللَّهِ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) مقامی فِیکُمْ فقال اسْتَوْصُوا باصحابی خَیْراً... فَمَنْ اَرَادَ مِنْکُمْ بَحْبَحَةَ الْجَنَّةِ فَلْیَلْزَمِ الْجَمَاعَةَ فان الشَّیْطَانَ مع الْوَاحِدِ وهو مِنَ الاثنین اَبْعَدُ.. مسند احمد بن حنبل، ج۱، ص۲۶۸-۳۶۹. 🟡۹-کشتن شورشگران هر کسی که می خواهد باشد سمعت رَسُولَ اللَّهِ (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) یقول انه سَتَکُونُ هَنَاتٌ وَهَنَاتٌ فَمَنْ اَرَادَ اَنْ یُفَرِّقَ اَمْرَ هذه الْاُمَّةِ وَهِیَ جَمِیعٌ فَاضْرِبُوهُ بِالسَّیْفِ کَائِنًا من کان. صحیح مسلم، ج۳، ص۱۴۷۹
هدایت شده از بامری
با توجه به مطالب فوق از آثار و احکام شورش ، نتایج ذیل به دست می‌آید: 🟢۱. طبق روایات اهل سنت نظر مبارک رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) بر این است که نباید از جماعت جدا شد و نباید بیعت حاکمی را شکست و علیه او خروج نمود؛ زیرا خروج بر حاکم، مساوی است با: مردن جاهلی؛ خروج از اسلام؛ شکاف در دین؛ حجت نداشتن انسان در قیامت و همراهی با شیطان. 🟡۲. طبق بعضی از روایات اطاعت از حاکم به صورت مطلق واجب است هر چند این حاکم ظالم و ستمگر باشد و یا معصیت الهی را انجام دهد. بر حسب این روایات، حتی اطاعت از امیران شیطان صفت نیز واجب است و اطاعت از چنین حاکمانی، اطاعت از خداوند محسوب شده است. 🔵۳. و در بعضی از روایات آمده است اگر شخصی بر حاکم خروج نماید و از صف جماعت جدا شود هرچند مطالبات حقی داشته باشد، باید گردن او را زد و در اجرای این حکم ملاحظه هیچ گونه مقام و منصب و نسب نخواهد شد و تنها راه برخورد با خروج کنندگان کشتن است و بس. 🟣۴. با توجه به برخی از روایات، نظر بر خی از پیامبران الهی و صحابه رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) نیز حرمت خروج بر حاکم و جدا نشدن از جماعت است و اصلاً زوال یک حاکم همانند کندن یک کوه استوار، امر غیر ممکن است. 🔵۵. نظر علمای اهل سنت نیز براساس روایات، حرمت خروج بر حاکم است 🟣حال سؤال ما این است که چرا وهابیون امروزی به این روایات و فتاوا عمل نمی‌کنند؟ 🔴 چرا در سوریه، مصر، یمن و... بر حاکمان مسلمان خروج می‌کنند و خون هزاران نفر را برای هیچ و پوچ می‌ریزند؟ 🔴اما از آن طرف در مقابل وحشی گری اسرائیل سکوت می کنند و فتوی به جهاد نمی دهند و در جهت صلح و سازش با آنها گام بر می دارند ؟
هدایت شده از بامری
شبهه: حادثه آتش زدن در و اتفاقی که برای حضرت زهرا (س) افتاد ساختگی است زیرا گفته میشود حضرت زهرا (س) برای باز کردن درب خانه رفته اند در حالی که باز کردن درب خانه توسط زن در حالی که مردی در خانه هست، خلاف غیرت مردانه است مخصوصا بین اعراب پاسخ: اولا باید بدانیم که، باز کردن درب برای زنان حتی در حضور مرد عملی مخالف غیرت مردانه نبوده چنانکه در موارد متعددی داریم که پیامبر اسلام در خانه حضور داشتند و همسرشان درب را باز کرده که به عنوان مثال چند نمونه را ذکر میکنیم ابن عساکر در جلد چهل و دوم کتاب تاریخ دمشق آورده که پیامبر(ص) در خانه نشسته بود که در زدند و ایشان به ام سلمه گفتند: «یا ام السلمه قومی فافتحی له»؛ یعنی «ای ام سلمه! برخیز و در را باز کن». همچنین در جلد اول کتاب احتجاج طبرسی ص ۲۹۲ آمده است که: روزی پیامبر(ص) در خانه نشسته بودند که حضرت علی(ع) در زدند و پیامبر(ص) به عایشه فرمود که: «افتحی له الباب» یعنی: «در را برای او باز کن». همانطور که در این موارد ملاحظه کردید متوجه میشوید که باز کردن درب توسط زنان در حضور مردان عمل خلاف غیرت و خلاف عرفی نبوده و حتی در منزل پیامبر هم اتفاق می افتاده. علاوه بر اینها کسی در منزل را باز نکرد و حضرت زهرا سلام‌الله علیها برای اینکه حجت را بر مهاجمان تمام و آن ها را از درب خانه دور کنند به درب نزدیک شدند.
هدایت شده از بامری
شبهه: در زمان اوایل اسلام ورودی خانه های با پارچه و حصیر پوشانده میشده و اصلا درب چوبی نبوده تا ماجرای سوزاندن درب و میخ در برای حضرت زهرا پیش بیاید. پاسخ: ما برای اثبات اینکه در آن زمان برای خانه ها درب وجود داشته، نه حصیر و پارچه یک دلیل قرآنی و دو روایت از روایات معتبر نزد اهل سنت نقل میکنیم: پاسخ اول: قرآن کریم در سوره مبارکه نور اشاره میکند که شما اجازه دارید از غذای خانه کسانی که کلید منزل آنها را دارید بخورید… حال اگر خانه های آن زمان به جای درب، پارچه و حصیر داشتند آیا کلید در آن معنا دارد؟ پاسخ دوم: در کتاب صحیح مسلم که معتبر ترین کتاب روایی اهل سنت است آمده که پیامبر دستور داده بودند که (شبها درها را ببندید.) از این دستور پیامبر روشن میشود که منظور درب واقعی در آن زمان وجود داشته و گرنه مگر معنا میدهد که درب پارچه ای و حصیری را بست.[جلد ۶ صفحه ۱۰۵ حدیث] پاسخ سوم: همچنین در کتاب معتبر دیگر اهل سنت یعنی صحیح بخاری آمده است که: «راوی می گوید سوال کردم که: درِ خانه عایشه دو لنگه بوده یا یک لنگه؟ و از چه جنسی بود؟» پاسخ می‎گیرد که: «یک لنگه و از جنس چوب درخت ساج بوده است». در اینجا دیگر تصریح شده که جنس درب خانه عایشه از چوب بوده. پس معلوم میشود که در آن موقع نیز درب چوبی وجود داشته
هدایت شده از بامری
شبهه:چگونه ممکن است که غیرت عربی مردان اجازه دهد که دست روی زن بلند کنند اینکار برای آنها ننگ است مخصوصا در مورد دختر پیامبر پاسخ: کسانی که به خانه حضرت زهرا هجوم بردند، به دنبال کسب قدرت بودند و هر کاری برای رسیدن به آن میکردند که اولین آنها تشکیل سقیفه و زیر پا گذاشتن وصیت پیامبر در مورد خلافت امام علی (ع) بود. سوال ما این است که آیا برای این مردان عرب زنده به گور کردن دختران ننگ بود؟ کتک زدن به دختران و زنان از این افراد بعید نیست همانطورکه در واقعه عاشورا زنان و دختران خردسال را کتک زدند. این افراد احترام پیامبر را نگاه نداشتند و در روز آخر عمر پیامبر گفتند که همانا این مرد هزیان میگوید پس اهانت به دختر پیامبر نیز از این افراد بعید نیست.
هدایت شده از بامری
شبهه چرا حضرت زهرا سلام الله علیها پشت درب رفتند؟! شاید برای همه ما سوال شده باشد که چرا حضرت زهرا (س) به پشت درب خانه رفتند و آن ماجرا ها پیش آمد. اما پاسخ این اتفاق مهم چیست؟ این اقدام حضرت زهرا در واقع اقدامی بود برای بقاء اسلام. دشمنان اسلام فکر میکردند بعد از رحلت پیامبر میتوانند دین پیامبر را از بین ببرند. آنها میخواستند عطرت را از قرآن جدا کنند تا اسلام زمین بخورد، در واقع قصد داشتند امامت را از بین ببرند. برای همین منظور به پشت درب منزل حضرت علی رفتند و با خود اینگونه حساب کردند که این واقعه از دو حالت خارج نیست: اگر امام علی (ع) با آنها درگیر شوند امکان دارد در همانجا به شهادت برسند که در اینصورت دیگر سلسه امامت و اسلام به پایان میرسید. اگر هم به شهادت نرسند، درگیری با آنها باعث ایچاد تفرقه در نظام نوپای اسلامی میشد و این امر باعث نابودی اسلام میشد. و اگر هم امام علی (ع) درگیر نشوند و تن به خواسته آنها بدهند و خلافت غصبی انها را بپذیرند آنها مشروعیت پیدا میکردند و اسلام را رو به نابودی میکشاندند اما حضرت زهرا با حضورشان پشت در تمام نقشه های دشمن را نقشه بر آب کردند و باعث بقای اسلام شدند.
هدایت شده از بامری
چرا امام علی واکنشی نشان نداد پاسخ:اولا اینجور که شما تصور میکنید امیرالمومنین هیچ عکس العملی نشان ندادند درست نیست. توی منابع شیعیان و اهل سنت اومده که حضرت علی وقتی اون اتفاقات رو دیدن بلند شدند و با عمرخطاب درگیر شدند و با مشت به صورت و گردنش زدند، اما بعد ولش کردن دلیل اینکه ولش کردن دو چیز بود، اولا که پیامبر به امام علی وصیت کرده بودن که عَلَیْکَ بِالصَّبْرِ عَلَی مَا یَنْزِلُ بِکَ وَبِهَا [یعنی بفاطمه] حَتَّی تَقْدَمُوا عَلَیَّ.»؛ «تو را به بردباری در برابر آنچه از این گروه به تو و فاطمه زهرا سلام‌الله علیها خواهد رسید سفارش می‌کنم، یعنی از قبل پیامبر گفته بودن که وقتی این قضایا پیشی میاد صبر کن و عکس العملی نشون نده و ثانیا اینکه اینجا یه مصلحت بزرگتری بود که اگه امام علی شمشیر میکشیدن و درگیری بیشتر میشد از دست میرفت. این که اگه امام علی درگیر میشدن یکسری طرف امام علی رو میگرفتن و یکسری طرف مقابل رو، اینجوری توی جامعه ی اسلام که هنوز سالهای اول تاسیسش بود تفرقه بوجود می اومد و به احتمال زیاد از بین میرفت. پس امام علی به خاطر حفظ جامعه اسلامی مجبور شد که سکوت کنه
📰محورهای ۲۵گانه مشترک شیعه و سنی درباره حضرت فاطمه‌زهرا (سلام‌الله‌علیها) ♦️حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدجعفر طبسی: وهابیت تکفیری در تبلیغات رسانه‌ای خود تلاش می‌کند تا حوادث و موضوعات مربوط به زندگی حضرت فاطمه (س) را پنهان سازد یا آنها را جز اختصاصات و جعلیات شیعه قرار دهد؛ در حالی که منابع معتبر و مشهور اهل تسنن، ابعاد گسترده‌ای از شخصیت و منزلت حضرت زهرا (س) و فعالیت‌های اجتماعی و مواضع سیاسی آن بانوی والامقام را گزارش کرده‌اند. ♦️به طور کلی دست کم ۲۵ محور مشترک و مورد اتفاق در منابع شیعه و سنی درباره شخصیت و تاریخ زندگی حضرت فاطمه (س) وجود دارد که در این یادداشت مطرح می‌شود: ۱. آیه تطهیر (احزاب/۳۳) ۲. آیه مباهله (آل عمران/۶۱) ۳. آیه ذوی القربی (إسرا/۲۶) ۴. خلیفه اول فدک را به حضرت زهرا (س) برنگرداند ۵. خشم و قهر و رویگردانی حضرت زهرا (س) از خلیفه اول ۶. خودداری حضرت زهرا (س) از سخن گفتن با خلیفه اول ۷. دفن شبانه حضرت زهرا (س) ۸. بی خبر گذاشتن خلیفه اول نسبت به تشییع و دفن حضرت زهرا (س) ۹. اقامه نماز بر پیکر حضرت زهرا (س) توسط امیرالمؤمنین علی (ع) ۱۰. علت دفن شبانه فاطمه (س) ۱۱. غسل آن حضرت توسط علی (ع) ۱۲. غضب و رضایت خدا در غضب و رضایت فاطمه (س) ۱۳. غضب فاطمه (س)، غضب رسول خدا (ص) است ۱۴. آزار دادن و ایذاء فاطمه، ایذاء رسول خداست ۱۵. فاطمه راستگوترین افراد است ۱۶. فاطمه اولین شخصی که وارد بهشت می‌شود ۱۷. نحوه ورود فاطمه (س) به صحنه قیامت ۱۸. فاطمه (س) محبوبترین خلق نزد رسول خدا (ص) ۱۹. پدر و مادر رسول خدا (ص) فدای فاطمه (س) ۲۰. قرائت آیه تطهیر بر در خانه فاطمه (س) ۲۱. فاطمه (س) پیشاپیش رسول خدا (ص) در قیامت ۲۲. خانه فاطمه (س) از خانه انبیا (ع) با فضیلت‌تر است ۲۳. فاطمه (س) موجب اتحاد میان امّت اسلامی ۲۴. اسقاط و شهادت جنین فاطمه (س) حقیقتی انکارناپذیر است ۲۵. جایگاه دشمنان اهل بیت دوزخ است
هرساله در ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، رسانه‌ها و شبکه‌های وابسته به وهابیت تکفیری تلاش می‌کنند روابط امیرالمؤمنین علی(ع) را با خلیفه اوّل، "حسنه" و "دوستانه" نشان دهند. آنان به دو روایت که ابن‌سعد در «الطبقات الکبری» نقل کرده، استناد می‌کنند: حدیث‌اوّل: "عن الشعبی قال: صلّی علیها ابوبکر." "شعبی می‌گوید: ابوبکر بر پیکر حضرت فاطمه (س) نماز خواند. (الطبقات الکبری، ج۸، ص ۲۹). بررسی حدیث این روایت از جهت سند و دلالت اشکالات جدّی دارد: امّا سند: راویان این حدیث، درمنابع رجالی اهل سنّت، تضعیف شده‌اند. ذهبی درباره «محمد بن عمر واقدی» (م۲۰۷ق) می‌نویسد: همه بر ضعف او اتفاق نظر دارند و مسلم و دیگران او را متروک الحدیث دانسته‌اند؛ همچنین نسائی او را غیر ثقه برشمرده است. مهم‌تر اینکه احمد بن حنبل او را کذّاب و اسحاق او را وضّاع حدیث نامیده است.» (سیر أعلام‌النبلاء، ج۹، ص۴۵۴). راوی دیگر «قیس بن ربیع» است. ذهبی او را تضعیف کرده و درباره او این چنین نقل نموده که یعقوب بن شیبه او را کثیر الخطا برشمرده، نسائی او را متروک الحدیث نامیده و ابو حاتم رازی گفته است که احادیث او مورد استناد و احتجاج قرار نمی‌گیرد. (سیر أعلام‌النبلاء، ج۸، ص ۴۲). «شعبی» سوّمین راوی این حدیث است. او در اواسط خلافت خلیفه دوم متولد شده و در بین سال های ۱۰۴ تا ۱۰۶ از دنیا رفته است؛ بنابراین روشن است که او زمان رحلت حضرت فاطمه (س) را درک نکرده و سخنش فاقد اعتبار است. علاوه بر این شعبی کسی است که نسبت به امیرالمؤمنین (ع) اعتقاد باطلی داشته و معتقد بوده که آن حضرت در حالی از دنیا رحلت نموده که حافظ قرآن نبوده است. (تفسیر قرطبی، ج۱، ص۱۵۸). بنابراین سند این حدیث به هیچ وجه قابل اعتماد نیست. امّا دلالت: اولاً؛ ابن‌سعد در کتاب الطبقات‌الکبری (ج۸، ص۳۰) حدیث دیگری نقل کرده که کاملاً با محتوای این حدیث در تضادّ است. او از امام زین العابدین علیه‌السلام نقل کرده که حضرت از صحابی بزرگ رسول خدا (ص) یعنی ابن‌عباس پرسید: «متی دفنتم فاطمه؟ فقال: دفناها بلیل بعد هدأة. قال: قلت: فمن صلّی علیها؟ قال: علیّ». "حضرت پرسید: فاطمه (س) را چه موقع دفن کردید؟ شب و به هنگام آرامش شبانه. حضرت پرسید که چه کسی بر بدن او نماز خواند؟ ابن عباس پاسخ داد: علی (ع)." ثانیاً؛ روایت ابن‌سعد با روایت صحیح بخاری کاملاً در تعارض است. بخاری در روایت صحیح آورده است: هنگامی که حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها) از دنیا رفتند، امیرمؤمنان (علیه‌السّلام) بدن آن حضرت را شبانه تجهیز کرد و به خاک سپرد و ابوبکر را برای تدفین با خبر نساخت و خودش بر حضرت فاطمه(س) نماز گزارد. (صحیح بخاری، ج۵، ص۸۲). این روایت صریحا دلالت می‌کند که خلیفه اول اساساً اجازه حضور در مراسم تشییع و تدفین را پیدا نکرد. ثالثاً؛ جناب حاکم نیشابوری شافعی مذهب حدیثی را با سندی از عایشه همسر رسول خدا (ص) نقل کرده که مضمون آن همچون روایت صحیح بخاری است: «دفنت فاطمه بنت رسول الله لیلاً، دفنها علی و لم یشعر بها ابابکر حتی دفنت و صلّی علیها علی بن ابی‌طالب». (المستدرک، ج۴، ص۱۲۶، حدیث۴۸۱). رابعاً؛ عبدالرزاق صنعانی روایتی را نقل کرده که در آن آمده است: حضرت زهرا (س) به علی (ع) وصیت نمود که ایشان را شبانه دفن نماید تا ابوبکر بر او نماز نخواند. (المصنف، ج۳، ص۵۲۱، حدیث۶۵۵۴). حدیث‌دوّم: شبابة بن سوار از عبدالأعلی بن ابی المساور از حماد از ابراهیم نقل کرده که می‌گوید: «صلّی ابوبکر الصدیق علی فاطمه(س)». "ابوبکر بر پیکر فاطمه (س) نماز خواند." (الطبقات الکبری، ابن‌سعد، ج۸، ص۲۹). بررسی حدیث «عبدالأعلی بن ابی المساور» و «شبابة بن سوار فزاری» که در سند آمده‌اند، هر دو در منابع رجالی اهل سنت تضعیف شده‌اند. همچنین مقصود از «ابراهیم» در سند این روایت، «ابراهیم نخعی» است که در سال۹۶ از دنیا رفته و اساساً امکان چنین نقلی را نداشته است. (تهذیب‌الکمال، مزی، ج۲، ص۲۴۰)؛ بنابراین سند این حدیث نیز هیچ اعتباری ندارد. با توجّه به اشکالات محتوایی حدیث اوّل، بطلان مضمون این روایت نیز روشن می‌گردد. در نتیجه دو حدیثی که ابن سعد درباره نماز خواندن ابوبکر بر پیکر مطهّر حضرت زهرا سلام الله علیها نقل کرده، از منظر اهل سنت فاقد هرگونه اعتبار سندی است. همچنین دلالت این دو حدیث با احادیث معتبر دیگر در صحیح بخاری و منابع دیگر در تضاد آشکار است. طبق احادیث صحیح اهل سنت، امیرالمؤمنین (ع) مطابق وصیت حضرت فاطمه (س)، ایشان را شبانه غسل و کفن و تجهیز نمود و خود بر پیکر ایشان نماز خواند در حالیکه خلیفه اول حضور نداشت. استناد رسانه‌ها و شبکه‌های وهابیت تکفیری به دو حدیث مذکور و نشر آنها، از مصادیق دروغ پردازی است که به هدف انحراف افکار عمومی، و پنهان‌ساختن واقعیات و مسلّمات تاریخی صورت می‌گیرد
ندامت ابوبكر از حمله به خانه وحي در روايات اهل سنت وارد شده است كه ابي بكر در هنگام احتضار و اواخر عمر خود ، از انجام چند كار احساس پشيماني و ندامت كرد و آرزو مي كرد كه ايكاش اين كارها را انجام نميداد . يكي از اين كارها ، حمله به خانه وحي بود.بنا به نقل طبري ( محمد بن جرير ) در تاريخ الامم و الملوك ( مشهور به تاريخ طبري ) ج2 ص 619 ( چاپ موسسه الاعلمي للمطبوعات - بيروت - لبنان - سنه 1403 ه ق ) : " قال أبو بكر رضي الله تعالي عنه أجل إني لا آسي علي شئ من الدنيا إلا علي ثلاث فعلتهن وددت أني تركتهن وثلاث تركتهن وددت أني فعلتهن وثلاث وددت أني سألت عنهن رسول الله صلي الله عليه وسلم فأما الثلاث اللاتي وددت أني تركتهن فوددت أني لم أكشف بيت فاطمة عن شئ وإن كانوا قد غلقوه علي الحرب ووددت إني لم أكن حرقت الفجاءة السلمي وأني كنت قتلته سريحا أو خليته نجيحا ووددت أني يوم سقيفة بني ساعدة كنت قذفت الامر في عنق أحد الرجلين عمر وأبا عبيدة فكان أحدهما أميرا وكنت وزيرا .... " ما حصل معنا اينكه : ابوبكر مي گويد كه ايكاش 3 كار را ترك مي كردم و انجام نميدادم 1- ايكاش به خانه فاطمه ( سلام الله عليها ) كاري نداشتم و آن را نمي گشودم ، اگر چه با اعلان جنگ آن را بر من بسته بودند . 2- ايكاش ( فجائه سلمي ) را مي كشتم و يا آزادش مي كردم ولي او را به آتش نميسوزاندم 3- و ايكاش در روز سقيفه ، كار را بر عهده يكي از آن دو مرد ، عمر بن خطاب و ابوعبيده جراح ، مي گذاشتم تا او امير ميشد و من وزير مي شدم. https://eitaa.com/kalam_Shia
📚چرا اسم امام ها در قرآن نیامده 📚اولاً بنای قرآن بر کلیات است در همه مسائل حتی در مورد خود قرآن و خداوند و نبوت به ذکر جزئیات نپرداخته و اکتفا به کلیات و اشاره به آن کرده بنابراین اگر اشاره به نحو کلی به امامت کرده باشد کفایت می کند که کرده إِنَّما وَلِيُّكُمُ اللَّـهُ وَرَسولُهُ وَالَّذينَ آمَنُوا الَّذينَ يُقيمونَ الصَّلاةَ وَ يُؤتونَ الزَّكاةَ وَ هُم راكِعونَ».۵۵سوره مائده این آیه یکی از آیات مصداقی امامت است به اصطلاع قرآن جریان را نام می برد نه سران را یعنی جریان کفر و نفاق و امامت را نه سران را آیه تبلیغ ۶۷سوره مائده آیه اکمال ۳سوره مائده آیه هادی ۷سوره رعد آیه اطاعت ۵۹سوره نساء آیه‌های خلافت ، علم الکتاب ، بینه، مباهله، تطهیر، مودت، شهادت، اجتباء و آیه رؤیت اعمال تعدادی از آیه‌های قرآن هستند که موضوعشان در ارتباط با مسئله امامت و ولایت است. 📚ثانیاً خداوند بعضی از حقایق را در پردهٔ غیب پنهان کرده تا انسان برای آن تلاشی کند و در معرض انتخاب قرار بگیرد. 📚ثالثا «لا يَمَسُّهُ إِلَّا المُطَهَّرونَ؛ جز پاک‌شدگان به آن دسترسی ندارند» (واقعه، ۷۹). در واقع امامت در قرآن گوهری گران مایه است که هر کسی نمی‌تواند به آن دست یابد. 📚رابعاًاز آن‌جا که‌امام علی‌(علیه السلام) به عنوان اولین مصداق امام در طول تاریخ‌، دشمنان بسیاری داشت‌، به یقین‌، اگر نام او در قرآن می‌آمد،دشمنان ولایت و امامت به تحریف قرآن‌، دست می‌یازیدند. در این صورت‌، قرآن نیزمانند کتاب‌های دیگر از حجیت و اعتبار می‌افتاد. گفتنی است این احتمال از آن‌جا قوّت‌می‌گیرد که در تاریخ اسلام‌، رویدادهای فراوانی در حضور عموم رخ داده‌، ولی بعدهادرباره‌ی آن اختلاف پدید آمده است‌. برای نمونه‌، جریان غدیر خم در حضور چندین‌هزارنفر به وقوع پیوست‌، ولی بعدها همین مردم بر آن خدشه وارد کردند. همین افرادبودند که سخنان صریح پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) را درباره‌ی ولایت امام علی‌(علیه السلام) تأویل و توجیه کردندو فدک را از دست فرزندان پیامبر درآوردند. چنین افرادی برای رسیدن به هدف خود وحذف نام امام علی‌(علیه السلام) حاضر می‌شدند به هرکاری حتّی تحریف قرآن دست زنند. البته‌خداوند وعده فرموده است که قرآن را حفظ کند: «انا نحن نزلنا الذکر و انا له لحافظون‌».یکی از راه‌های حفظ قرآن نیز نیاوردن برخی جزئیات حساسیت‌برانگیز است‌. 📚نکته اول ..جالب واژه «امام» در قرآن به صورت‌های مفرد و جمع، دوازده مرتبه به‌کار رفته‌است. واژه «امام»، هفت مرتبه به صورت مفرد و پنج مرتبه به شکل جمع آن یعنی «ائمه» در قرآن آمده‌است. 📚نکته دوم ..جویندگان حقایق‌قرآن باید به دامان علی و اولاد او دست بزنند. بنابراین‌، هرچند نام امام علی‌(علیه السلام) در قرآن‌نیامده‌، ولی او عضو برجسته و جدایی‌ناپذیر و عدل قرآن یعنی اهل‌بیت‌: و عترت‌پیامبر(صلی الله علیه وآله وسلم) است‌.صحیح مسلم‌، ج 4، ص 1873