هدایت شده از مرکز تخصصی علم کلام
تبیین و بررسی نظریه جهان های موازی.mp3
38.21M
🔊 فایل صوتی نشست علمی تخصصی«تبیین، نقد و بررسی نظریه جهان های موازی»🌏🌏
🎙 با بیان حجت الاسلام استاد شاکرین
🔸کارگروه کلام جدید مرکز تخصصی کلام امام صادق(علیه السلام)
🌐 @kalamcenter
🌐 @tabiin_ir
✅ حکمت الهی قتل کودکان چیست؟
✳️ حمید پارسانیا
در فص موسوی کتاب «فصوص الحکم»، ابنعربی در مورد حکمت قتل کودکان توسط فرعون و نسبت آن با جامعۀ بنی اسرائیل بحث میکند. همانطور که میدانیم فرعون با خبر میشود که فرزندی خواهد آمد که قدرت او را متزلزل میکند. او هم برای جلوگیری از به دنیا آمدن موسی (ع)، فرزندان بنیاسرائیل را قتلعام میکند. اینجا سوالی که به وجود میآید این است که اگر عالم صحنۀ حکمت الهی است آیا این حادثه و قتل کودکان از باب تصادف است؟ زمانی هست که ما در سطح خرد مساله را نگاه میکنیم و فقط اراده، قدرت و اقتدار فرعون و ظلمی که انجام میدهد را ملاحظه میکنیم اما اگر در عالم همه جنود و کارگزار الهی هستند و از یک منظر الهی به مساله نگاه کنیم خود این امر هم در طرح حکیمانه الهی و نظام احسن نقشی ایفا نمیکند؟
ابنعربی در این فص و در توضیح این مطلب - به تعبیر بنده- بیان میکند که این «اخذ عزیز مقتدر» است که با دست خود فرعون دارد او را به نابودی میکشد و با همان ظلمی که دارد انجام میدهد، امت موسی (ع) در حال شکل گیری است. چون این کودکان که به تعبیری «حدیث العهد بالرّب» هستند و به واسطه حدیثالعهد بودن به پروردگار و قربی که به خداوند دارند، پدر، مادر و بزرگان را به تسخیر خود درمیآورند و جامعه را به خدمت خود میگیرند. ضرورت این به خدمت درآوردن این است که عُلّوی در کار باشد و این علّو را کودکان به خاطر نزدیکی به خداوند دارند و همین موضوع باعث میشود که در دیگران اثر بگذارند و آنها را به تسخیر خود درآورند. اگر کسی پدر و مادر را از خواب بیدار کند، خودشان ناراحت میشوند و تحملش را ندارند اما تا از فرزند سرفهای سر میزند یا ناآرام میشود با همه وجود از خواب برمیخیزند و در خدمت کودک قرار میگیرند. این در واقع منزلتی است که خداوند به کودک داده است که اینگونه میتواند مادر و پیرامون را تسخیر کند.
کودکانی که حدیث العهد هستند وقتی که به مقتل برده میشوند نفس دارند و از بین نمیروند. ظلمی که به اینها میشود و انتقام و قصاصی که نسبت به این خون میشود باعث انباشت میشود. این کودکان با روحانیتی که دارند در یک حقیقت روحانی برتر اجتماع پیدا میکنند که همان تشکیل امت موسی است. همین مساله در سنت الهی عمل میکند و در نهایت فرعون را از بین میبرد.
امروز حوادثی که در غزه رخ میدهد و قتلعام کودکان بیگناه رخ میدهد کافی است که سنت الهی عمل کند و دست انتقام الهی با متن همین ظلم دارد قدرت و قوت میگیرد تا گریبان ظالم با آن گرفته شود. کسانی که به قتل میرسند کلمه توحید را بر زبان میآورند و ربّ خود را فرا میخوانند. فقط این کودکان نیستند که به مقتل برده میشوند و سنت خدا با آنها عمل میکند. این مقاومت و استقامت و توجه و عنایتی که به خداوند دارند و این ظلمی که به حیثیت الهی اینها میشود، مسبب تکوین امت اسلامی است که در حال رخ دادن است.
گاهی حوادث را در ظرف مسائل طبیعی و دنیوی میبینیم و قواعد و سنن را در این افق در نظر میگیریم اما نظام عالم یک نظامی است که روابط دنیوی ظاهر اوست و ارتباطات وجودی در سطح عمیقتری شکل میگیرد و هویت امت و جامعه فقط در این روابط نیست بلکه در سطح معانی و حقایقی است که وجود دارد. بنابراین اگر مرگی اینجا وجود دارد فقط در نسبت این بدن هست و حقیقت اینها از بین نمیرود: «و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.» ارتباط وجودی انسانها در حوزه معنایی و روحانی آنهاست پس قاعدتاً این ارواح حاضر هستند و وجود دارند و خود بخشی از سنت الهی است که به دست خود ظالم عمل میکند تا انشاالله انتقام مظلوم گرفته شود.
#استاد_پارسانیا
⭕️ @parsania_net
🔶 حقیقت فطرت
حقیقت فطرت در انسان همان واقعیت هستی او است، نه چیزی جدای از او، چه اینکه ملکوت هر چیزی که به دست خداست «فَسُبْحَانَ الَّذِي بِيَدِهِ مَلَكُوتُ كُلِّ شَيْءٍ» همان واقعیت است که از آن به ملکوت همان چیز یاد میشود و در خصوص انسان فطرت نامیده میشود و آن واقعیت همان است که به مبدأ مقوّم خود وابسته است و شناخت آن بدون شناخت خداوند ممکن نیست، زیرا قوام واقعیت هر چیزی به خداست و همانطوری که در مسائل ماهوی، شناخت هر چیزی به جنس و فصل اوست، در مسائل وجودی نیز معرفت هر موجودی یعنی هر وجودی به شناخت واجب است که مقوّم آن وجود میباشد. ملکوت هر چیزی و نیز فطرت انسان، همان ربط اشراقی یکجانبه به واجب میباشد که ربط مزبور، عین مربوط است.
📖 تبیین براهین اثبات خدا، ص ۶۱.
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
#سؤال_و_جواب
#میرزای_قمی
❓«حبّ علیّ حسنةٌ لا یضرّ معها سیئة» چه معنی دارد؟
✏️ این حدیث شریف بر ظاهر خود باقی نیست و به هر حال باید در آن تصرف کرد و از این قبیل در احادیث بسیار است؛ مثل: «لا إله إلا الله حصنی و من دخل حصنی أمن من عذابی» و «من قال لا إله إلا الله دخل الجنة» و امثال اینها.
و اکثر این اطلاقات، مقیَّد و مخصَّاند به شرایط آنها؛ چنانکه حضرت رضا علیه السلام فرمود: «ولکن بشروطها و أنا من شروطها».
پس ما میگوییم که: مراد این است که محبت علی بن ابیطالب علیه السلام منشأ دخول بهشت میشود و محب آن جناب، مخلّد در آتش نخواهد بود؛ هر چند به سبب معاصی، مستحقّ قدری از عذاب بشود؛ پس معصیت و سیئه مضرّ در دخول بهشت نیست.
به خلاف دشمن علی بن ابیطالب علیه السلام که هر چند طاعت بکند، نفعی به او ندارد و منشأ خلاصی از عذاب نیست؛ چنانکه در تتمّه حدیث فرمودهاند: «وبغض علی سیئةٌ لا تنفع معها حسنة». و احادیث بسیار شاهد این مطلب است.
و ما میگوییم که: مراد آن است که محبت کامل آن جناب، منشأ این معنی میشود که معصیت نکند؛ زیرا که هر کس که کسی را دوست داشت، مخالفت و معاندت با دوست آن دوست نمیکند. و کسی که آن جناب را به حقیقت شناخت و محبت کامل به هم رساند، معصیت الهی نمیکند.
بلی، چون عصمت مخصوص معصومین علیهم السلام میباشد، پس مراد آن خواهد بود که محبّ علی به محبت کامله، پیرامون کبائر نمیگردد و اگر از او صغیره سر زند، ترک کبائر، کفاره آنها میشود؛ پس سیئه به او ضرر نمیرساند. و چون وقت، تنگ و مجال نبود، به همین اکتفا شد. والله العالم.
📖 جامع الشتات، ج ۱، ص ۲۹۴ و ۲۹۵.
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
#المیزان
#علامه_طباطبایی
🔶 آفرینش انسان
از سیاق آیات فهمیده میشود که آدم خلق شده تا در زمین زندگی کند و در زمین بمیرد. اسکان آدم و حواء در بهشت برای امتحان ایشان بود و برای اینکه سوآت آن دو آشکار شود تا به زمین هبوط کنند.
جریان حضرت آدم به عنوان مثال است برای انسان که بداند قبل از نزولش به دنیا در چه جایگاهی بوده است.
نهی از خوردن درخت، مولوی نیست؛ بلکه ارشادی است. شاهد بر این مطلب سه چیز است:
۱. در سوره بقره و اعراف به دنبال نهی، ظلم آمده؛ اما در سوره طه به جای ظلم، شقاء آمده که به معنای تعب است. (تعب دنیوی)
۲. اگر توبه از جانب مولی پذیرفته شود، ذنب، لا ذنب میشود و انگار معصیت، صادر نشده است. اگر نهی، مولوی بود و توبه هم پذیرفته میشد، باید به بهشت برمیگشتند.
۳. آیه ۳۸ و ۳۹ حاکی از اولین تشریع است که از جانب خدا برای آدم و فرزندانش انجام شد. امر به هبوط، امر تکوینی است که متأخر از حضور آدم در بهشت و ارتکاب خطیئه است؛ پس هنگام مخالفت با نهی و اکل شجره، اصلا دینِ مشروع و تکلیف مولوی محقق نبود.
📖 المیزان، ذیل آیات سوره بقره.
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی علامه طباطبایی ره کرمانشاه
🔻مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر واحد کرمانشاه با همکاری مجمع عالی حکمت اسلامی برگزار میکند 👇👇
✅نشست علمی شماره ۸۳
«#علامه_طباطبایی؛ الگوی #کلام_معیار»
🔻با ارائه
حجتالاسلام والمسلمین #حسین_صدیقی (سطح ۴ کلام و مدیر مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر واحد کرمانشاه)
🕔زمان چهارشنبه ۱۷ آبانماه ساعت ۱۵:۳۰ تا ۱۷
◽️سالن اجتماعات حوزه علمیه کرمانشاه
🖥پخش زنده از کانال مرکز تخصصی
https://eitaa.com/kalamkermanshah
🖥 لینک نشست در فضای اسکای روم
https://www.skyroom.online/ch/aq2aq2/jalaseh
🔴 جهت ارائه گواهی نشست، چکیده مباحث استاد را در ایتا از طریق شماره یا آی دی ارسال کنید
۰۹۳۳۶۵۳۳۹۷۵
@amirhossein_keihani
#کلام_معیار
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
هدایت شده از مدرسه عالی انوار الحکمة
هو الحکیم
🔅 مدرسه عالی انوار الحکمة برگزار میکند:
⚜ نشست دوم : اصالت وجود
🎙 حضرت آیت الله فیاضی
مدیر مرکز تخصصی فلسفه حوزه علمیه
🎙 جناب آقای دکتر غفاری
مدیر گروه فلسفه دانشگاه تهران
🎙 دبیر نشست : جناب آقای حمیدزاده
🕰 زمان : پنجشنبه ۱۸ آبان ماه ۱۴۰۲ ، ساعت ۹ صبح
📌 مکان : دانشگاه تهران ، دانشکده ادبیات ، تالار استاد اقبال آشتیانی
🔹 جهت کسب اطلاعات بیشتر به آیدی روابط عمومی در برنامه ایتا پیام دهید
🔍 @anvar_alhikmah
🔍 @anvar_alhikmah_info
کارگاه نقد بهائیت
سرفصلها:
تاریخچه بهاییت
جریان شناسی بهائیت
شخصیت شناسی بهائیت
عقاید و تعالیم بهائیت
با حضور اساتید محترم:
حجت الاسلام علیرضا روزبهانی
حجت الاسلام سید هادی سید وکیلی
زمان دوره: پنجشنبه ۱۸ آبان و پنجشنبه ۲۵ آبان
ساعت ۸ الی ۱۲
مکان: موسسه آموزش عالی امام صادق علیه السلام
همراه با اعطای گواهی معتبر
هزینه ثبت نام ۳۰ هزار تومن
دوره فقط به صورت حضوری برگزار میشود.
ویژه برادران
ثبت نام از طریق لینک:
https://digiform.ir/wee4d7f88
#هیروشیما
#تفسیر_غلط_از_تقدیر
هیباکوشا [ژاپنیها بازماندگان بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را هیباکوشا مینامند.] ادامه میدهد:
ما به سه دلیل از آمریکاییها کینه نداریم و با آنها دشمنی نمیکنیم: یک اینکه آمریکاییها بعد از انفجار بمب به ما کمک کردند تا افراد مجروح را مداوا کنیم؛ هر چند که پول کمکهایشان را از ما گرفتند! دوم اینکه ما ژاپنیها معتقدیم باید گذشته را به رودخانه ریخت و فراموشش کرد! و سه اینکه ما بودایی هستیم و بوداییها به تقدیر اعتقاد دارند؛ بنابراین با خودمان گفتیم این تقدیرِ ما بوده که در چنین روزی به این وسیله کشته بشویم! بنابراین دلیلی ندارد که کینه آمریکاییها را در دل داشته باشیم!
📖 کاهن معبد جینجا، ص ۹۷.
✏️ پ ن: برای آگاهی از تفسیر صحیح تقدیر به کتاب «انسان و سرنوشت» استاد شهید مرتضی مطهری مراجعه کنید.
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
🔺اثبات عدم تحریف قرآن با تحقیقات ده ساله نسخه شناس برتر جهان
به گزارش خبرگزاری بینالمللی قرآن(ایکنا)، طیار آلتی قولاچ یکی از نسخهشناسان برتر دنیا و اهل ترکیه است و در میان تمامی نسخهشناسان اعم از مسلمان و غیر مسلمان، جایگاهی شناختهشده و معتبر دارد.
نسخه دستنویس قرآن کریم منسوب به دست خط امام علی(ع)، قدیمیترین قرآن موجود در گنجینه مخطوطات آستان قدس رضوی است که قرار است برای نخستینبار با همکاری مرکز چاپ و نشر قرآن کریم و آستان قدس رضوی و با کارشناسی «طیار آلتی قولاچ» به چاپ برسد. این نخستین همکاری او با جمهوری اسلامی ایران بهشمار میرود.
وی قرآنهای منسوب به اهل بیت(ع) در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی را از قدیمیترین نسخ قرآنی میداند و درباره دلیل انتخاب مصحف رضوی برای نسخهشناسی میگوید: «من به دو دلیل بر این نسخه خاص توقف کردم، یکی نسبتاً کاملبودن آن است که فقط ۱۰ برگ کم دارد و دیگری انتساب آن به امام علی(ع) است.»
نتایج بررسیهای ۱۰ ساله آلتی قولاچ بر روی مقایسه کلمه به کلمه و حرف به حرف نسخ فعلی قرآن با چهار مصحف اصلی موجود این کتاب سماوی بار دیگر معجزهبودن قرآن و اینکه کتاب آسمانی مسلمانان از بدو نزول تاکنون بدون تغییر مانده را به اثبات رسانده است. آلتی قولاچ این نتیجه را برای مسلمانان جهان بسیار حائز اهمیت میداند.
🔰 @Sajedi_ir
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
👇👇 ویژهنامه یادنامه علامه #طباطبایی (ره) ، سال ۱۴۰۲
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
بزرگداشت علامه طباطبایی ۲۴ آبان ۱۴۰2.pdf
1.21M
🔹 ویژهنامه یادنامه علامه #طباطبایی (ره)
🗂 فایل pdf
◽️با نشر این فایل در ثواب نشر سیره و ارزشهای اخلاقی علامه #طباطبایی سهیم باشید.
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------
هدایت شده از سیره فرزانگان
خاطره آیت الله بهجت از علامه طباطبایی!
در جلسهای خدمت آيت الله العظمی بهجت قدس سره بوديم، ایشان از زمانی ياد میکردند که در نجف بودند.
میفرمودند: در زمان طلبگی عصرها خدمت مرحوم آیت الله قاضی میرفتيم، گاهی خودشان میآمدند و برای نماز به ايشان اقتدا میکرديم و گاهی هم علامه طباطبائی صاحب تفسير الميزان را امام جماعت قرار میدادند.
آنگاه با شور و شعفی از آن ياد میکردند و میفرمودند: چه شبهايی بود و يادم هست که علامه طباطبائی این دعای لطيف و سوزناک را در سجده آخر نماز میخواندند:
«اللهم فاطر السموات و الأرض أنت ولیی فی الدّنيا و الآخرة توفّنی مسلماً و ألحقنی بالصالحين»
وقتی ايشان اين دعا را بعد از هفتاد سال میخواندند، هنوز تحت تأثير آن دعا بودند.
سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از:
کانال رسمی حجتالاسلام والمسلمین حاج شیخ جعفر ناصری.
https://eitaa.com/sirefarzanegan
هدایت شده از دفتر آیت الله العظمی مظاهری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 آخرين ديدار با علامه طباطبايي«ره» و نصيحت ايشان
#صوت
🆔 @almazaheri
هدایت شده از KHAMENEI.IR
33.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 فیلم کامل بیانات رهبر انقلاب در دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بزرگداشت علامه طباطبائی. ۱۴۰۲/۸/۱۷
💻 Farsi.Khamenei.ir
#معرفی_کتاب
#آیةالله_سبحانی
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
💠 #سرگذشت_و_ایام
🌱 یادی از علامه طباطبایی ( ره)
🖋 بارها خدمت ایشان رسیده و از هر دیدار با ایشان بهره بردهام. ایشان حقایق بسیاری را درک کرده بود. علامه طباطبایی روح بسیار بزرگی داشت و ظرفیت ایشان برای دریافت معارف الهی فوقالعاده بود. ما حوزویها و نیز دانشگاهیها باید همواره در دعای خود از خدا بخواهیم که اگر میخواهد به ما چیزی بدهد، ابتدا ظرفیت آن را عطا فرماید.
علامه طباطبایی فقط در یک اثر خود، حدود پانصد حاشیۀ مفید بر کتاب اسفار، در تأیید یا نقد ملاصدرا دارد. کسی که این پاورقیهای عمیق را دارد، خودش یک ملاصدرا بوده است. ایشان مرد با اخلاص و سادهای بود و کسی تصور نمیکرد که او چنین عظمتی دارد. مرحوم آقا سید کاظم عصار هم همینطور بوده است. با وجود آنکه مقام علمی بالایی داشت، بسیار فروتن و باظرفیت بود.
از خدا بخواهیم که به همۀ ما و جوانان ما ظرفیت بدهد. بیظرفیتی چیز بسیار بدی است. از کسانی که این عرایضم را میخوانند، خواهش میکنم که در دعاهایشان برای به دست آوردن ظرفیت، خیلی دعا کنند. در همۀ معارف ما تأکید شده است که از خدا بخواهیم تا ظرفیت وجودی ما را برای ادارۀ «من» افزایش دهد یا «منِ» الهی به دست آوریم که ما را اداره کند.
🔹 علامه محمدتقی جعفری، سرگذشت و ایام، ص ۸۰ ، دفتر نشر فرهنگ اسلامی، چاپ دوم، ۱۴۰۲
📚 @allameh_jafari
4_5947387230774365920.mp3
8.38M
🌀رابطه آیت الله بروجردی با علامه طباطبایی
🎙دربیان آیت الله سبحانی
@AGLOESHG|عقل و عشق
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 #گزارش_خبری | پای درس علامه
👆 #روایت_یک_خبرنگار از دیدار اعضای ستاد برگزاری کنگره بینالمللی بزرگداشت علامه سیّدمحمدحسین طباطبائی با رهبر انقلاب.
💻 Farsi.Khamenei.ir
SM_Volume 11_Issue 43_Pages 105-123.pdf
692.6K
#مقاله
به لطف خدا مقاله «بحران مشروعیتِ آیین وهابیت با نگاهی به کتاب السّادةُ الحَنابَلة وٱختِلافُهم مع السَّلفیّةِ المعاصِرةِ فی العقیدة والفقه والتصوف» در مجله «سراج منیر» منتشر شد.
✏️ محمّدحسن بشیری
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
هدایت شده از مجمع عالی حکمت اسلامی
#پیشنشست #علامه_طباطبایی
مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران برگزار میکند:
🌀 علامه طباطبایی و تداوم فلسفه
ایرانی-اسلامی
🎤با حضور و سخنرانی:
استاد غلامحسین ابراهیمی دینانی
استاد مهدی محقّق
استاد نجفقلی حبیبی
استاد منوچهر صدوقی سها
✅این نشست به صورت «حضوری» برگزار میگردد.
🗓 یکشنبه ۲۸ آبان ۱۴۰۲، ساعت ۱۶
🏢 مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران واقع در تهران، خیابان نوفل لوشاتو، خیابان آراکلیان، شماره ۴
#کنگره_علامه_طباطبایی
🆔@hekmateislami
#توسعه
🔶 توسعه، به نفع یا ضرر انسان؟
...توسعه آمده است تا انسانِ بهتر و مطلوبتری برای «خودش» بسازد؛ برای چرخه تولید نه برای خود انسان.
ژاپنیهای امروز انسانهای بهتری برای چرخه اقتصاد هستند، کارگران کارآمدتری برای تولید ثروت شرکتهای بزرگ. ولی مطمئن نیستم بر اساس شاخصهای انسانی و بر اساس شاخصِ «حالِ خوش» هم بهتر شده باشند. کارگر ژاپنی روی صندلی شینکانسن [قطار سریع با حدود سیصد کیلومتر در ساعت] خوابش میبرد. او فرصت کمی برای استراحت دارد. فرصت کمی برای زندگی!
آن کشاورز سختکوش که پشت کوههای زاگرس گندم میکارد و سریعترین وسیله نقلیهاش تراکتوری است که یکدهم شینکانسن هم سرعت ندارد، قدرت خرید و مصرف بسیار کمتری از کارگر ژاپنی دارد. ولی باید پرسید آیا سهمش از حالِ خوش و درک فرصت زندگی هم کمتر است؟ آیا او رنج بیشتری از کارگر ژاپنی تحمل میکند؟ این پرسشهای بزرگ را توسعه باید پاسخ دهد.
📖 کاهن معبد جینجا، ص ۲۰۸.
✏️ این کتاب، سفرنامه نویسنده به کشور ژاپن است. مطالعه آن را به دوستان عزیز پیشنهاد میکنم.
💠 کانال تخصّصی کلام اسلامی
@kalameslami
🔅🔅🔅
https://eitaa.com/joinchat/1768095837C159b256e9a
🔸 مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر کرمانشاه با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمانشاه و مجمع عالی حکمت اسلامی قم برگزار میکند👇👇
نشست علمی شماره ۹۰
(برنامه هشتم بزرگداشت #علامه_طباطبایی)
🔻فبک اسلامی؛ چیستی و چرایی؟🔻
🔹حجتالاسلام والمسلمین دکتر #محمدصادق_علیپور
عضو گروه «فلسفه برای کودکان» مجمع عالی حکمت اسلامی
📆زمان: یکشنبه ۲۸ آبانماه ۱۴۰۲
🕰ساعت ۱۰:۳۰ صبح
▫️پخش زنده 👇👇👇
🖥 پخش زنده از کانال مرکز تخصصی
https://eitaa.com/kalamkermanshah
🖥 لینک نشست در فضای اسکای روم
https://www.skyroom.online/ch/aq2aq2/jalaseh
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی کلام اسلامی و تفسیر_ واحد کرمانشاه
---------------------------------
💠 @kalamkermanshah
---------------------------------