eitaa logo
کاربرد علوم حوزوی
346 دنبال‌کننده
0 عکس
1 ویدیو
32 فایل
در راستای ملموس‌سازی دروس حوزه علمیه، تمارینی از منابع مختلف و بیشتر از قرآن و روایات ارائه می‌گردد تا طلاب علوم دینی بتوانند با کاربردی کردن علوم حوزه علمیت خودشان را تعمیق و تثبیت نمایند. جهت ارتباط با سرپرست کانال از @abdulahad استفاده کنید.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تمرین چهارصد و بیست و نهم ✳️ : 📚متن: اعلموا أن عبدا لم يبتل بالتجبر على الله إلا تجبر على دين الله 🔰سؤال: آیا می‌توان اثبات کرد «بعض من تجبر علی دین الله لم یتجبر علی الله»؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی» در ایتا و سروش: 🔗 @karbordeelm_nomov
🔴 تمرین چهارصد و سیم ✳️ : 📚متن: عليكم بمجاملة أهل الباطل تحملوا الضيم منهم‏ 🔰سؤال: اعراب «تحملوا» را بررسی نمایید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی» در ایتا و سروش: 🔗 @karbordeelm_nomov
🔴 تمرین چهارصد و چهارم ✳️ و : 📚متن: سمعت رسول الله صلى الله عليه وسلم يقول فينا يوم خيبر: " لا يحل لامرئ يؤمن بالله واليوم الآخر أن يسقي ماءه زرع غيره (يعني: إتيان الحبالى من الفيء)، ولا يحل لامرئ يؤمن بالله واليوم الآخر، أن يصيب امرأة من السبي ثبيا حتى يستبرئها، ولا يحل لامرئ يؤمن بالله واليوم الآخر أن يبيع مغنما حتى يقسم، ولا يحل لامرئ يؤمن بالله واليوم الآخر أن يركب دابة من فيء المسلمين حتى إذا أعجفها ردها فيه، ولا يحل لامرئ يؤمن بالله واليوم الآخر أن يلبس ثوبا من فيء المسلمين حتى إذا أخلقه رده ". 🔰سؤال: 🔸 « أن يسقي ماءه زرع غيره» مجاز است یا کنایه؟ 🔸 «حتّی» در دو جمله اخیر قید حکم است یا موضوع؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی» در ایتا و سروش: 🔗 @karbordeelm_nomov
🔴 تمرین چهارصد و پنجم ✳️ : 📚متن: « ... فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم: " إني رجل أحمس» 🔰سؤال: 🔸 «أحمس» چه صیغه‌ای است؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی» در ایتا و سروش: 🔗 @karbordeelm_nomov
🔴 تمرین چهارصد و ششم ✳️ : 📚متن: إن زاهرا باديتنا ونحن حاضرته «زاهر» نام یکی از صحابه است. 🔰سؤال: 🔸 نوع حمل و اسناد را تعیین کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی» در ایتا و سروش: 🔗 @karbordeelm_nomov
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تمرین چهارصد و هفتم ✳️ : 📚متن: هذا ركانة هو الذي صارعه النبي صلى الله عليه وسلم فصرعه النبي صلى الله عليه وسلم مرتين أو ثلاثاً وكان من أشد قريش ♻️ «رکانة» یکی از عموزادگان رسول اکرم صلیه‌الله‌علیه‌وآله می‌باشد. 🔰سؤال: 🔸 با اغماض از سند خبر، دلالتش را بر حکم سبق بررسی کنید. 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی» در ایتا و سروش: 🔗 @karbordeelm_nomov
🔴 تمرین چهارصد و هشتم ✳️ : 📚متن: إياكم والظلم فإن الظلم ظلمات يوم القيامة 🔰سؤال: غرض از اظهار در مقام اضمار چیست؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی» در ایتا و سروش: 🔗 @karbordeelm_nomov
🔴 تمرین چهارصد و نهم ✳️ : 📚متن: الوليمة أول يوم حق والثاني معروف و الثالث سمعة و رياء 🔰سؤال: نقش «الثانی» چیست؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی» در ایتا و سروش: 🔗 @karbordeelm_nomov
🔴 تمرین چهارصد و دهم ✳️ : 📚متن: إذا سميتم فعبدوا 🔰سؤال: معنای باب در «عبدوا» چیست؟ 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی» در ایتا و سروش: 🔗 @karbordeelm_nomov
🔴 تمرین چهارصد و یازدهم ✳️ : 📚متن: أن زنباعاً وجد غلاماً مع جاريته فقطع ذكره وجدع أنفه، فأتى العبد رسول الله صلى الله عليه وسلم فذكر له ذلك، فقال النبي صلى الله عليه وسلم: " ما حملك على ما فعلت " ؟ قال: فعل كذا وكذا. فقال النبي للعبد: " اذهب فأنت حر " 🔰سؤال: با اغماض از سند خبر دلالتش را بر احکام زیر بررسی کنید. 1) سببیت تنکیل بر انعتاق یا عتق مملوک 2) حد عبد زانی 3) عقوبت مولای جانی 5) تعیین منکر و مدعی 6) قبول ادعای مدعی یا مدعی علیه 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی» در ایتا و سروش: 🔗 @karbordeelm_nomov
🔴 تمرین چهارصد و دوازدهم ✳️ : 📚متن: قال عليه السّلام فى ذكر الامرين بالمعروف و النّاهين عن المنكر: « ... فمنهم المنكر للمنكر بيده و لسانه و قلبه فذلك المستكمل الخصال الخير و منهم المنكر بلسانه و قلبه و التّارك بيده فذلك المتمسّك بخصلتين من خصال الخير و مضيّع خصلة و منهم المنكر بقلبه و التّارك بلسانه و يده فذلك مضيّع أشرف الخصلتين من الثّلاث و متمسّك بواحدة» 🔰سؤال: 1. «المستكمل الخصال الخير» را ترکیب کنید. 2. فرد سوم دو خصلت از خصال را ترک نموده و حضرت درباره وی می‌فرمایند: «مضيّع أشرف الخصلتين من الثّلاث». این فقره چه معنا می‌تواند داشته باشد؟ (توضیح اینکه ظاهر این عبارت این است: «وی از سه تا بهترین یکی از دوتا را ضایع نموده است» و این ترجمه بی‌معنا به‌نظر می‌رسد.) 📱کانال «کاربرد علوم حوزوی» در ایتا و سروش: 🔗 @karbordeelm_nomov