eitaa logo
کارورزی اجتهاد تمدنی
494 دنبال‌کننده
181 عکس
19 ویدیو
51 فایل
اجتهاد تمدنی و تمدنسازی اسلامی بدون اجتهاد جواهری ممکن نیست. اجتهاد جواهری با تمرکز بر سه رویکرد در فقاهت 1️⃣قاعده محور (۱۶۰) 2️⃣مهارت محور (۱۳۰) 3️⃣الگوریتمی(۱۰۰) دست یافتنی است.🏆 ارائه پیشنهادات و انتقادات👇 @Shasanrafatizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
✅الگوریتم تفسیر صافی مرحوم فیض کاشانی💐 قسمت 1⃣ 🙏🙏🙏🎁🎁🎁 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
✅الگوریتم تفسیر صافی مرحوم فیض کاشانی💐 قسمت 2⃣ 🙏🙏🙏🎁🎁🎁 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
🔔 فراخوان نخستین همایش بین‌المللی هوش مصنوعی، فرهنگ و علوم اسلامی 🔻محورهای همایش: 🔹بررسی فقهی، حقوقی، فلسفی و اخلاقی هوش مصنوعی 🔸مطالعات و پیامدهای فرهنگی و اجتماعی هوش مصنوعی 🔹مطالعات سایبرنتیکی و هوش مصنوعی 🔸آینده پژوهی هوش مصنوعی؛ تحلیل فرصت ها و تهدید ها. 🔹حکمرانی و سیاست گذاری هوش مصنوعی 🔸هوش مصنوعی؛ علوم انسانی و اسلامی دیجیتال 🔹ظرفیت شناسی هوش مصنوعی در کارکردها، فرایند ها و علوم اسلامی 🔸زیرساخت ها و محصولات هوش مصنوعی و علوم اسلامی 🔹مرزهای دانشی، هوش مصنوعی، فرهنگ و علوم اسلامی ⏳مهلت ارسال چکیده آثار ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ⌛️مهلت ارسال اصل آثار ۳۰ آذرماه ۱۴۰۲ 📆تاریخ برگزاری همایش مرداد ماه ۱۴۰۳ 🌐وب سایت: https://eitaa.com/iciisca 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🌷جلسه چهارم4️⃣ 💐مهارت سوم3️⃣ 👨‍🏫دوره فشرده 🌺مهارتهای اجتهاد جواهری🌺 🖥در آپارات بارگذاری شد. 👇👇👇 https://eitaa.com/Maharatha_ejtehad 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
ماهی🐠 بدست دانش پژوه دادن بهتر است یا ماهیگیری🎣 یاد دادن؟⁉️ قالب اجرای عموم درسهای خارج فعلی از چه مدلی است؟ اولی یا دومی؟ بنظر شما چرا تعمیرکار فوت و فن کار را به سرعت به شاگرد یاد نمیده⁉️ چرا در شغلهای مختلف قلق های اصلی را استاد به شاگرد به این راحتی ها منتقل نمیکند⁉️ ارزش مهارت پیدا کردن بالاتر ازاین حرفهاست. 🌺مهارت داشتن🌺 یعنی کنترل و مدیریت روشها و قواعد بگونه ای که به نتیجه مطلوب برسد بدون اینکه آسیبها متوجه او بشود. و این یعنی 🏅موفقیت تضمینی بموقع (نه دیرهنگام)🏆 📚روشمندسازی فرآیند اجتهاد به دقت و سرعت اجتهاد هر دو کمک میکند.🙏🌺 👨‍🔧اگر هدف از درس خارج مجتهدپروری است، هیچ گریز و گزیری از کارگاهی شدن درس خارج نیست.😳👌 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
📝فراخوان مقاله دوفصلنامه علمی پژوهشی موضوع شناسی فقهی ☑️ برای آشنایی بیشتر و ارسال مقاله به نشانی http://mozooshenasi.ir/?p=11380 مراجعه نمایید. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
روح الشريعة.mp3
6.42M
🎧 روح شریعت از منظر روش‌شناسی اجتهاد 🎙استاد احمد مبلغی 🔺ضرورت ادراج روح شریعت به عنوان یک عنصر روشی در استنباط 🔺نيازمندى كشف روح شريعت در هر مجموعه احكام به اجتهاد 🔺روش تشخیص روح شریعت در حوزه حکمی 🔺نقش روح شریعت در ایجاد هماهنگی بین ‏ فتاوا 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
هدایت شده از اجتهاد
💢عصر امام صادق علیه‌السلام ✔️استاد سیداحمد مددی: 🔹از سال 114 تا 121-120 کوفه آرام است و بعد، قیام زید انجام می شود و در کوفه مساله قیام مطرح شد که برخی گفتند: باید ‏قیام کرد و بنی امیه را از بین برد و تا سال 132 که بنی عباس آمدند کوفه نا آرام است و عده ای زیدی شدند و بعد برخی ‏از زید برگشتند و برخی مثل ابوالجارود برنگشتند و تا زمان امام هفتم بودند و برنگشتند. اکثر یمنی های فعلی جارودی اند. ‏از 132 که انقلاب پیروز شد و بنی عباس آمدند، اول کار بنی عباس به امام صادق (ع) کاری نداشتند. بعد از آمدن بنی ‏عباس، بنی امیه را تصفیه کردند و سفاح یعنی خون ریز و او بنی امیه را کشت و امام صادق (ع) تا 136 با سفاح بودند و ‏بعد منصور آمد که داخلی ها را کشت و ابوحنیفه و امام صادق (ع) را کشت. ‏ 🔸بنابراین حیات امام صادق (ع) چهار دوره مختلف داشته است که شرایط کوفه متفاوت بوده است:‏ اول: از 114 تا 121 که کوفه آرام است. دوم: از 121 تا 132 که قیام زید است. سوم: از 132 تا 136 که دوران سفاح ‏است که بنی امیه را از بین برد و به ابومسلم و امام صادق کاری نداشت. چهارم: از 136 تا 148 که دوران منصور است که ‏تصفیه داخلی کرد و اینکه ایشان رئیس مذهب شده به خاطر حفظ مذهب در این دورانهای مختلف است.‏ 🔹از سال 114 که شروع امامت امام صادق (ع) است تا سال 132 که 18 سال است امام صادق (ع) معاصر با بنی امیه اند. ‏امام صادق از سال 114 تا 132 چند نفر از بنی امیه را درک کردند و تا 136 سفاح را درک کردند و بقیه اش را با منصور ‏دوانیقی بودند و از این جهت در میان ائمه بی نظیر اند که دو حکومت بنی امیه و بنی عباس را درک کردند. ‏ منصور، امام صادق (ع) و ابوحنیفه و ابومسلم و... را کشت. او به دنبال عبدالله محض بود و محمد و ابراهیم و... را نیز کشت. ‏خود منصور در قیام ابراهیم بود ولی بعداً او را کشت و ابراهیم با او جنگ کرد و نزدیک خیمه او رسید و می شد او را ‏بکشد. امام صادق (علیه السلام)، خود منصور دوانیقی را از اوصیای خودشان معرفی کردند، در حالیکه هیچ امامی با خلیفه ‏ی زمانش آن کار را نکرد، این نشان می دهد که تقیه موردی بوده است.‏ 🔸حیره 17 کیلومتری نجف است و الان بزرگ شده است و کوفه را با آجرهای حیره ساختند. حضرت صادق (ع) مدت ‏کوتاهی کوفه بودند و بعد به حیره برده شدند. نجف هم ده کیلومتر با کوفه فاصله دارد و البته الان وصل شده است، ‏ابوالعباس سفاح در حیره بود و ابراهیم بن امام که بنا بود خلیفه شود کشته شد و منصور مرکز خلافت را از کوفه به بغداد ‏منتقل کرد و در زمان سفاح مدت کوتاهی (حدود شاید ده روز) امام صادق (ع) در کوفه بودند و لذا حتی یکسال یا چند ‏ماه بودن امام صادق (ع) در کوفه معلوم نیست و آنچه اصحاب ما نقل کردند از این سفرها نیست و در این سفرها نقل ‏روایت و... نبوده است. زیارت عاشورا و دعای علقمه و زیارت امیر المومنین که حضرت صادق (ع) خواندند و امثالهم برای ‏این سفرهاست که صفوان جمّال نقل کرده است. جمّال یعنی من یکری جمالاً، کسی که جمل کرایه می دهد. در برخی ‏روایات صفوان است که در خدمت امام بوده است و خودش هم ثقه است. ‏ کشف رسمی قبر امام علی (ع) در زمان امام صادق (ع) است و از آن زمان علنی شده است. ‏📚 جزوه تاریخ سیاسی ائمه علیهم السلام 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢لزوم توجه به نتیجۀ افتاء و اجرا ✔️استاد محمد عندلیب همدانی: 1. مرحوم صاحب جواهر فقیهی است که در استنباطات خود به عناصری مثل مذاق شرع، مذاق عقلا، شریعت سمحه و سهله و ... عنایت خاصی دارد و به درستی در شیوه‌های استنباطی که توجهی به خروجی بحث ندارند و فتوایی مخالف مذاق شرع و دیدگاه‌های عقلایی می‌دهند، مناقشه می‌کند. (به عنوان نمونه، ر.ک: جواهر، ج ۸، ص ۳۰۰ و ۴۰۵). 2. در مورد اجرای احکام شریعت همچون تعامل و ارتباط با دیگر ملل، نحل و حکومت‌ها و نیز مجازات‌ها و شیوه‌های حکمرانی معیار اساسی رعایت قاعدهٔ عقلانی، عقلایی، حکیمانه و فقهی تزاحم است. قاعدهٔ تزاحم می‌گوید: توانایی‌های خودت را بسنج‌، شرائط زمانی و مکانی را توجه کن و سود و زیان تصمیمت را محاسبه کن! چه این‌که چه بسا گاهی باید اهم را بر مهم برگزینی و چه بسا لازم شود فاسد را بر افسد انتخاب کنی. 🔹امير المؤمنین علی علیه‌السلام: «لَیسَ العاقِلُ مَن یعرِفُ الخَیر مِنَ الشَّرِ و لکنَّ العاقِلَ مَن یعرفُ خَیرَ الشَّرین» (بحار الانوار ،ج٧٥ ،ص ٦) 🔸عاقل واقعی آن کسی نیست که بتواند خیر را از شرّ تشخیص دهد؛ زیرا این انتخاب اگرچه مهم و حیاتی است ولی نسبتا آسان است؛ بلکه خردمند کامل کسی است که قادر باشد در مقاطعی حساس در انتخاب میان دو گزینهٔ غیر مطلوب، بهترین، عقلانی‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه را بشناسد و برگزیند. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
قابل توجه علاقمندان مهارتهای اجتهاد جواهری 🌷جلسه پنجم5⃣ 💐مهارت چهارم4⃣ 👨‍🏫دوره فشرده 🌺مهارتهای اجتهاد جواهری🌺 🖥در آپارات بارگذاری شد. 👇👇👇 https://eitaa.com/Maharatha_ejtehad 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
قابل توجه علاقمندان مهارتهای اجتهاد جواهری 🌷جلسه ششم6⃣ 💐مهارت پنجم5⃣ 👨‍🏫دوره فشرده 🌺مهارتهای اجتهاد جواهری🌺 🖥در آپارات بارگذاری شد. 👇👇👇 https://eitaa.com/Maharatha_ejtehad 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
روش شناسی.pptx
2.16M
✅ پاورپوینت 🔹بر اساس کتاب "روش‌شناسی کاربردی اجتهاد" (استاد سید محمدرضا ) 🔹مباحث مسئله‌شناسی این پاورپوینت بر اساس ویرایش دوم کتاب است که هنوز به چاپ نرسیده است. @y_talabegi 🔸روش‌شناسی اجتهاد (روشنا) @ravesh_ejtehad
🌺قواعد مقدم🌺 کشف مهمترین قواعد اصولی، برای مجتهد بعنوان یک میانبر تاثیرگذار یک ضرورت است. 💐یکی از روشهای کشف مهمترین قواعد اصولی، 📚قواعد مقدم است. یعنی اصول و قواعدی که بر اخوات خود مقدم میشوند. ✅فهرست قواعد مقدم👇 1. اصل سببی بر اصل مسببی 2. اصل موضوعی بر اصل حکمی 3. اهم بر مهم در باب تزاحم 4. اماره (دلیل) بر اصل عملی 5. اظهر بر ظاهر 6. نص بر ظاهر 7. دل قطعی بر دل ظنی 8. دفع المفسده بر جلب المنفعه عند بعض 9. عام بر مطلق 10. دل لفظی بر دل لبی 11. منطوق بر مفهوم غالبا 12. اقوی سندا بر معارضش 13. اقوی دلاله بر معارضش 14. اقوی ملاکا بر مزاحمش 15. مبین بر مجمل 16. خاص بر عام (مخصِص بر قرین خود) 17. اصل عملی محرز (استصحاب)بر اصل عملی غیر محرز (عند التعارض استصحاب بر اصول دیگر مقدم است یا از باب اماریت مورد ۴ یا از باب محرز بودن مورد ۱۷) 18. اصل تنزیلی بر غیر تنزیلی 19. قواعد ثانویه مانند لاضرر و لاحرج (البته اصل طبق قاعده تقدم احکام اولیه بر ثانویه، بر تقدم قاعده اولیه بر ثانویه است.) 20. حاکم بر محکوم 21. وارد بر مورود ۲۲.دلیل نافی بر دلیل مثبت این اصول و قواعد بر اخوات خود مقدم میشود. 🤝اگر قاعده ای از قلم افتاده👇 تعاونوا علی البر و التقوی 😊 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
اگر علامه طباطبایی صاحب تفسیر بی بدیل المیزان اعلی الله مقامه خواندن و تدریس باب انسداد کفایه را بخاطر عدم ترتب ثمره بر آن، حرام میدانند(طبق نقل آیه الله احمدی میانجی در کتاب زوائد اصول ص۱۰۰)، پس برخی از مباحث دیگر هم همین حکم یا قریب به آنرا پیدا میکند مثلا وقتی که احدی اکنون در حجیت خبر واحد شک ندارد چرا حدود ۵۰ صفحه از کفایه الاصول و حدود ۳۰ روز درسی از عمر و وقت طلبه گرفته میشود😳 ✅زوائد اصول ✅حذف مباحث غیر کاربردی ✅کاربردی سازی اصول 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
قابل توجه علاقمندان مهارتهای اجتهاد جواهری 🌷جلسه هفتم7⃣ 💐مهارت ششم6⃣ 👨‍🏫دوره فشرده 🌺مهارتهای اجتهاد جواهری🌺 🖥در آپارات بارگذاری شد. 👇👇👇 https://eitaa.com/Maharatha_ejtehad 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
قابل توجه علاقمندان مهارتهای اجتهاد جواهری بعنوان عیدی عید قربان عیدالاضحی 👇😊 🌷جلسه هشتم8⃣ 💐مهارت هفتم7⃣ 👨‍🏫دوره فشرده 🌺مهارتهای اجتهاد جواهری🌺 🖥در آپارات بارگذاری شد. 👇👇👇 https://eitaa.com/Maharatha_ejtehad 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
🎁مقایسه دو نظام دراسی اجتهادپژوهی📚 👨‍🏫رویکرد و نظام دراسی سنتی اجتهادپژوهی👇👇👇 مزایا: 1⃣عمیق خوانی 2⃣جامعیت نسبی عند بعض 3⃣مراجعه به منابع و کتب فقهی و احیانا کتب قدما معایب: 1⃣ناخودآگاه بودن و شفاف نبودن مسیر اجتهاد 2⃣سردرگمی و تحیر در چیستی و چگونگی اجتهاد و برخی دروس و ابواب 3⃣زده شدن بسیاری از طلاب از اجتهاد حتی طلاب درس خوان 4⃣تضییع وقت و عمر در برخی زوائد علوم پایه اجتهاد 5⃣محور توجه فقط محتوای درس و فهم آنست 6⃣عمیق خوانی در مطالب زوائد و بی اولویت 👨‍🏫رویکرد مهارت محور و قاعده محور اجتهادپژوهی👇👇👇 مزایا: 1⃣شفاف بودن مسیر درس 2⃣افزایش سرعت به هدف رسیدن 3⃣افزایش دقت 4⃣روشمند بودن و برنامه دقیق داشتن 5⃣محور توجه روش شناسی فقیه است و نه فقط محتوا 5⃣هدفمند بودن 6⃣تمرکز بر روی قواعد و روشها و مهارتهای اجتهاد است معایب احتمالی: 1⃣سطحی نگری 2⃣قاعده زدگی 3⃣شخصیت زدگی 4⃣قالب بندی ذهن در الگوریتم و از بین رفتن خلاقیت ✅بهترین نظام آموزشی، نظامی است که مزایای هردو را داشته باشد معایب هیچکدام را نداشته باشد🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
هدایت شده از پاسخ به شبهات
🌱۲۰ توصیه امیرالمومنین در آداب غدیر
📒همانطور که بارها از اساتید متعدد و متفکرین و اصولیین شنیدید علم اصول زوائد دارد که باید از 📒 درسنامه اصول فقه حوزه حذف شود و به جای آن 🌺قواعد کاربردی🌺 شفاف و روشمند و متمرکز و کارگاهی آموزش داده شود. دروس دیگر نیز از این قاعده مستثنی نیستند صرف و نحو و بلاغت و منطق و رجال و درایه همه نیاز به بازنویسی دارد قواعد کاربردی تقویت شود و مطالب زوائد که هیچ کاربردی ندارد حذف شود قواعد و مطالب کاربردی دو گونه اند: 1⃣پرکاربرد 2⃣کم کاربرد هر کدام باید باندازه اهمیت خود مورد توجه قرار گیرد. لذا ادبیات نیز باید👇👇 پاکسازی شده و قواعد کاربردی آن اولویت گذاری شود. بخشی از این👆 پروژه در گروه پیشگامان مدینه فاضله انجام شده است. 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
قابل توجه علاقمندان مهارتهای اجتهاد جواهری عیدی عید غدیر عید الله الاکبر 👇😊 🌷جلسه نهم9⃣ 💐مهارت هشتم8⃣ 👨‍🏫دوره فشرده 🌺مهارتهای اجتهاد جواهری🌺 🖥در آپارات بارگذاری شد. 📣الحمدلله بسته مهارتهای لغوی اجتهاد کامل شد.🙏 👇👇👇 https://eitaa.com/Maharatha_ejtehad 🌷🌷🌷🌺🌺🌺 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
◽️ عبدالحمید واسطی؛ شایسته تقدیر چهاردهمین جشنواره بین المللی فارابی 🔻در آیین اختتامیه چهاردهمین که با حضور اندیشمندان و نخبگان علوم‌ انسانی و اسلامی در مرکز همایش های صدا و سیما برپا شد، جوایز برگزیدگان داخلی جشنواره توسط رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری اعطاء گردید. 🔹 حجت الاسلام والمسلمین برای نگارش طرح پژوهشی اجتهاد تمدنی: چیستی، چرایی چگونگی، عنوان شایسته تقدیر این جشنواره بین المللی را به خود اختصاص داد. 🔍 ادامه را بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/vasetej 🆔 @iictchannel
بسته پیشنهادی سیر مطالعاتی حدیث.pdf
346.4K
📚حدیث شناسی و راوی شناسی یکی از لوازم لا ینفک اجتهاد جواهری و تمدنی است. 📒یکی از قالبهای روشمندسازی مطالعات، داشتن سیر مطالعاتی است. ✅بسته سیر مطالعاتی حدیث شناسی و رجال شناسی 👨‍🏫استاد ملکیان 🎁قابل توجه علاقمندان مطالعه در عرصه حدیث پژوهی و راوی پژوهی 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad
هدایت شده از محمدحسن توحیدی نیا
📖آیه مباهله اثبات ولایت وامامت امام علی علیه السلام 🌺به مناسبت روز 📚مناظره‌ی جالب آلوسی و مرحوم کاشف‌الغطاء 🔆گویند در سفری که «شیخ محمود شکری آلوسی» از بزرگترین دانشمندان اهل‌سنت و صاحب تفسیر «روح المعانی» به نجف‌اشرف رفته بود، به درس «کاشف الغطاء» حاضر گشت و لابلای تدریس وی، سخنش را برید و گفت ای شیخ! گیرم که پذیرفتیم خدا ما را به پیروی علی علیه السلام امر فرموده است؛ ولی دیده نشده که از پیروی غیر او نهی کرده باشد و دلیل شما بر آنکه پیروی او مقتضی ترک پیروی غیر اوست، چیست؟! 🔶کاشف الغطا بی‌درنگ فرمود: ما نهی از پیروی غیر علی علیه السلام را از این آیه فهمیده‌ایم: «مَا کَان لاهِل المدینه و مَن حَولَهم مِن الاعراب اَن یَتَخَلفُوا عَن رسول الله و لایَرغبوا بانفسهم عَن نَفسِه...» «مردم مدینه و پیرامونش را نرسد که از -فرمان- پیامبر صلی الله علیه وآله سر باز زنند و جان خود را عزیزتر ازجان او بدانند . توبه/۱۲۰ 🔶ایشان چنین ادامه داد: جزء اصول و مسلمات زبان عربی است که هرگاه برای چیزی، اسم ظاهر بکار ببرند و برای بار دوم بخواهند از همان کس یاد کنند، با ضمیر از او یاد می‌کنند، نه با اسم یا صفت؛ اما در این آیه، خدای متعال «رسول الله» را ذکر کرده و سپس چنین فرموده «و لا یرغبوا بانفسهم عن نفسه» حال آنکه اگر مقصود خدای متعال فقط شخص رسول الله صلی الله علیه وآله بود، می‌بایست می‌فرمود «لایرغبوا بانفسهم عنه» پس چراگفت «عن نفسه»؟!!! 🔶آلوسی در پاسخ حیران شد و با خود گفت: اگر بگویم که قاعده‌ی مزبور نادرست است، باید بیشتر قواعد نحو و بالتبع، بخش اعظم تفسیر خود را نیز باطل اعلام نمایم؛ زیرا این تفسیر بر اساس همین قواعد مسلم عربی استوار است. و اگر صحت آن قاعده را بپذیرم، واجب بود که می‌فرمود «عنه». لذا از شیخ خواهش کرد که عبارت «عن نفسه» را تشریح کند. 🔶شیخ فرمود: «عن نفسه» یعنی علی بن ابیطالب علیه السلام؛ لذا در این آیه نهی فرموده است از آنکه مسلمانی خود را بر علی علیه السلام مقدم بدارد. آلوسی پرسید این معنی را از کجا استنباط کردید؟! فرمود: از تعبیر «انفسنا و انفسکم» در آیه‌ی شریفه‌ی مباهله، آنجا که رسول الله و علی و زهرا و حسنین علیهم السلام برای مباهله رفته بودند؛ زهرا سلام الله علیها را نساء، و حسنین علیهما السلام را ابناء، و علی علیه السلام را نفس خود قرار داده است.
کارورزی اجتهاد تمدنی
📖آیه مباهله اثبات ولایت وامامت امام علی علیه السلام 🌺به مناسبت روز #مباهله 📚مناظره‌ی جالب آلوسی و
✅ضرورت و اهمیت مباحث ادبی طلاب و رفقای سطح ۱ و ۲ و همه رفقای اجتهادپژوهی ببینید👆👆👆 ۵۰ درصد مطلب تفسیری کلامی به یک نکته ادبی نحوی وابسته است.
✅بسته پیشنهادی استاد واسطی جهت تحول آموزشی در حوزه های علمیه 🌏🌏✅@karvarzi_eghtehad