eitaa logo
کشکول تبلیغ
2 دنبال‌کننده
399 عکس
149 ویدیو
127 فایل
اینجا محتواهای مختلف تبلیغی با قابلیت جستجوی موضوعی دسته بندی شده و خیلی سریع میتونید به مطالب ناب مورد نظرتون برسید ارتباط با ادمین👇🏻 @admin_kashkol
مشاهده در ایتا
دانلود
عجب معادلاتی! پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) : «اَلطّاعِمُ الشّاکِرُ لَهُ مِنَ الاَْجْرِ کَاَجْرِ الصّائِمِ الُْمحْتَسِبُ وَ الْمُعافى الشّاکِر لَهُ مِنَ الاَْجْرَ کَاَجرِ المُبْتَلِى الصّابِرِ وَ الْمُعْطى الشّاکِر لَهُ مِنَ الاَْجْرِ کَاَجْرِ الَْمحْروُمِ الْقانِعِ; کسى که غذا بخورد و شکر نعمت خدا را بجا آورد، پاداش روزه دارى را دارد که براى خدا روزه گرفته است و شخص تندرستى که شکر خدا را بجا مى آورد اجر بیمارى را دارد که در برابر بیمارى صبر و شکیبایى دارد، و دارنده اى که شکر نعمت را بجا مى آورد، اجر محروم قناعت پیشه شکیبا را دارد». کافی ج ۲ ص ۱۹۵
على عليه السلام : ذوالشرف لا تبطره منزلة نالها و ان عظمت كالجبل الذى لا تزعزعه الرياح. (مرد با شرف اگر در جامعه به بزرگترين مقام و پايه نايل شود، هرگز خود را نمى بازد و از مسير فضيلت خارج نمى شود. او مانند كوه پابرجاست كه وزش بادها قادر نيست به حركتش درآورد و متزلزلش نمايد.) خواجه ابومنصور، وزير سلطان طغرل ، مردى دانا و لايق ، قوى النفس و با شخصيت و خداپرست و درستكار بود. او در انجام وظايف دينى مراقبت كامل داشت . معمولا همه روزه پس از اداى فريضه صبح مدتى روى سجاده مى نشست و ادعيه و اذكارى مى خواند. پس از آن كه آفتاب طلوع مى كرد جامعه وزارت را مى پوشيد و به دربار مى رفت . روزى سلطان طغرل ، وزير را قبل از طلوع آفتاب احضار كرد. ماءمورين به منزل وى رفتند و او را در حال خواندن دعا ديدند. امر پادشاه را ابلاغ نمودند، ولى وزير به گفته آنان توجهى نكرد و همچنان به خواندن ادعيه ادامه داد. ماءمورين بى اعتنايى او را بهانه كردند و به عرض رساندند كه وزير نسبت به اوامر پادشاه احترام نمى كند و با اين سخن ، سلطان طغرل را به سختى خشمگين كردند. وزير پس از فراغت از عبادت سوار شد و به دربار آمد. به محض ورود، شاه با تندى به وى گفت : (چرا دير آمدى ؟) وزير در كمال قوت نفس و اطمينان خاطر عرض كرد: (اى پادشاه ، من بنده خداوندم و چاكر سلطان طغرل ! تا از بندگى خدا فارغ نشوم نمى توانم به وظايف چاكرى پادشاه قيام نمايم .) گفتار محكم و پر از حقيقت وزير، شاه را سخت تحت تاثير قرار داد و ديده اش را اشك آلود كرد. به وزير آفرين گفت و سفارش كرد كه همواره به اين روش ادامه بده و بندگى خدا را بر چاكرى ما مقدم بدار، تا از بركت آن امور، كشور همواره بر نظم صحيح استوار بماند.
امام صادق علیه السلام در پاسخ به این پرسش که: مؤمن بودن مؤمن با چه چیز شناخته می‌شود؟ فرمود: با تسلیم در برابر خدا و خشنود بودن به هر غم و شادی که به او می‌رسد. بأیِّ شیءٍ یَعلَمُ المؤمنُ بأنّهُ مؤمنٌ؟: بالتَّسْلیمِ للّهِ، و الرِّضا فیما وَردَ علَیهِ مِن سُرورٍ أو سُخْطٍ.
حيف نيست عالم دين اسير القاب باشد؟ آیت الله شهید بهشتی: اگر قرار باشد كه بنده را بتوانند با يك صلوات ختم كردن، و نكردن، اسير كنند... اگر مطابق ميل رفتار كنم، هر جايى بروم برايم صلوات ختم مى كنند؛ ولى اگر يك خرده خلاف ميل، حق پايى كردم و مردم پايى نكردم، جيره صلواتم را قطع كنند، آن وقت ديگر من به درد كار نمى خورم. زمانى در منطقه اى مسئوليتى بزرگ را بر عهده داشتم و راهى را كه بايد بروم مى رفتم. برخى از كارگردانان آنجا اطلاع دادند كه به فلانى بگوييد ما همه جور احترامات براى شما قائل هستيم؛ اسم شما را بى وضو نمى بريم؛ چنين مى كنيم، چنان مى كنيم؛ اما شما چرا چنين مى كنيد و اصلاً رعايت نمى كنيد كه آخر ما هم اينجا هستيم؟ گفتم از قول من به اين آقايان سلام برسانيد و بگوييد كه من خودم را اين جورى بار آورده‌ام كه براى من چه با آداب و القاب سخن بگوييد و چه بى آداب و القاب... نمى گويم هيچ برايم فرق نمى كند؛ مدعى چنين ملكه اى نيستم؛ فرق مى كند، اما اسيرش نيستيم. شايد خوشم بيايد كه با من با احترام و با آداب و القاب سخن بگوييد، اما اين خوش آمدن لااقل مرا اسير نكرده است. اين قدر توانستم خودم را بسازم كه اسير اين القاب نباشم. روایت ها و حکایت ها https://eitaa.com/joinchat/2786197731C88ffbcfb9c
مثل زنبور عسل باش: امیر مؤمنان فرمود: همانند زنبور عسل باش، که : ۱- اگر بخورد،پاکیزه خورد. ۲-اگر بگذارد،پاکیزه گذارد.(چون واردات خوبی دارد در نتیجه صادراتش هم عسل است) ۳-و اگر بر شاخى نشیند،آن را نشکند. كُنْ كَالنَّحْلَةِ إِذَا أَكَلَتْ أَكَلَتْ طَيِّبا وَ إِذَا وَضَعَتْ وَضَعَتْ طَيِّبا وَ إِذَا وَقَعَتْ عَلَى عُودٍ لَمْ تَكْسِرْه. نکته: در روایات نداریم که پیغمبر اکرم(ص) یا اهل‌بیت(ع) بفرمایند مثل فلان حیوان باشید. مثل او باشید نه، در روایات نداریم. صفاتی را داریم در روایات که این صفت، صفت خوبی است. اما مثل او بودن جایگاه انسان کجا و جایگاه حیوان کجا!. تنها جایی که در کلام امیر المؤمنین در نهج البلاغه و روایت پیغمبر می‌فرماید مثل این موجود باشید «زنبور عسل» است. روایت امیر المؤمنین(ع) «کن کالنحل ولا تکن کالنمل» روایت پیغمبر «کونوا کنحل ولا تکونوا کالنمل». دو تا حیوان را در این روایت دو تا موجود و دو تا حشره را کنار هم قرار می‌دهد و می‌فرماید مثل این باشید و مثل اون نباشید. شباهت‌های زیادی دارند این دو حیوان این دو تا موجود.  
آیت الله جاودان ببینید معیار توحید، توحید در ربوبیت و فرمانبری از خدا است. نه سجده بر خدا. تنها سجده کافی نیست. من روزه می گیرم، حج می روم، نماز می خوانم، تمام دستورات را اجرا می کنم، اما غیر از اینها خدای متعال از انسان خواسته است در برابر ولیّ و امام زمانش کرنش کند. شیطان زیر بار این نرفت. انسان باید در برابر امام زمانش کرنش کند. این آخرین مرحله توحید است. اطاعت از فرمان امام توحید است. انسان پرستی نیست بلکه خداپرستی است. اینجا خدا پرستی انسان به آخرین و بالاترین مرحله می رسد. در اینجا مشخص می شود که انسان موحد است یا خیر. ببینید توحید شیطان در اینجا شکست خورده است. در برابر امام زمانش کوتاهی کرده و فرمان نبرده است. پذیرش امام زمان بالاترین مرحله توحید انسان است. انسان در اینجا به مرحله اعلای توحید می رسد. آنچه در اسلام اتفاق افتاد این بود: آقایانی که بعد از پیغمبر قدرت را بر عهده گرفتند، هیچکدام نمی گفتند نماز نخوانید. همان روزی که پیامبر از دنیا رفت، سقیفه برپا شد و ظهر همه نماز جماعت خواندند. قاعدتا اینطور بود که همه نافله هم می خواندند. پس ببینید هشت رکعت نافله ظهر را خواندند و نمازشان را هم به جماعت خوانده اند. نماز عصر را هم همانطور. اگر هم کسی در آن روز، روزه بود، روزه اش را نمی خورد. هم روزه را قبول داشتند، هم نماز را قبول داشتند، هم حج را قبول داشتند. پس چه چیز را قبول نداشتند؟ امام زمانشان را قبول نداشتند. روایت ها و حکایت ها https://eitaa.com/joinchat/2786197731C88ffbcfb9c
استاد پناهیان واقعیت این است که ما داریم امتحان می شویم و دنیا دارِ امتحان است ، آن وقت نه مفهوم امتحان را می شناسیم، نه از نحوۀ امتحان های الهی خبر داریم، نه راه موفقیت و پیروزی در این امتحان ها را بلد هستیم؛ طبیعتاً حس حضور در صحنۀ امتحان را هم نداریم. امتحان چقدر فضای زندگی ما را پُر کرده؟ و ما چقدر بی حسّ نسبت به امتحان داریم زندگی می کنیم؟ دانستن اینکه خدا بالاخره انسان را امتحان می کند، کفایت نمی کند و دردی را هم دوا نخواهد کرد. شما آیا از خدای خودتان پرسیده اید که: خدایا! آخر فصل چگونه از ما امتحان می گیری؟ به چه شیوه ای ما را مورد امتحان قرار می دهی؟ این سؤال خیلی مهمّی است. می خواهیم آشنا بشویم که ببینیم خدا چگونه امتحان می گیرد. آثار نگاه کردن به امتحان چیست؟ ... شیوه های برخورد با هر کدام از امتحان های الهی چگونه است؟ ... فرق امتحانات الهی با امتحانات دنیایی چیست؟ زندگی کردن با خدا یعنی زبان امتحان خدا را درک کنی... * خدا چگونه از انسان امتحان می گیرد؟ پایه های اصلی امتحانات خدا چیست؟ ویژگی های امتحانات الهی چه جوری است؟ فلسفه امتحانات الهی چیست؟ علت پیچیدگی برخی از امتحان های الهی چیست؟
همتم بدرقهٔ راه کن ای طایرِ قدس که دراز است رَهِ مقصد و من نوسفرم ای نسیمِ سحری بندگیِ من برسان که فراموش مکن وقتِ دعایِ سحرم
🔹 «مردم و متدیّنین ایلام، زمانی از آیت‌الل‍ه‌العظمی گلپایگانی (ره) درخواست کرده بودند که عالمی را برای آن‌جا بفرستند. پس از بررسی قرار شد حجّت‌الإسلام‌والمسلمین آقای شیخ عبدالرّحمٰن ایلامی (ره) که از فضلای حوزهٔ علمیّهٔ نجف بود به آن‌جا اعزام شوند. 🔸 امّا وقتی از ایشان درخواست شد که این امر را قبول نمایند، آقای ایلامی راضی به این کار نشدند. روزی آیت‌الل‍ه‌العظمی گلپایگانی (ره) ایشان را خواستند و مسأله را با او مطرح کرده و علّت مخالفت او را جویا شدند. آقای ایلامی گفت: من طلبهٔ حوزهٔ علمیّهٔ نجف بوده‌ام و در درس‌های آیت‌الل‍ه‌العظمی خویی (ره) شرکت کرده‌ام و برای تقلید ایشان را اعلم می‌دانم؛ حال شما که می‌خواهید من را به ایلام بفرستید، من نمی‌توانم مردم را در تقلید به شما رجوع دهم. 🔹 آیت‌الل‍ه‌العظمی گلپایگانی (ره) فرمودند: ما شما را برای حفظ دین و دیانت مردم به آن‌جا می‌فرستیم، نه این‌که مقلّد برای ما درست کنید. لذا من به شما وجهی می‌دهم که رسالهٔ آقای خویی را تهیّه کنید و در آن‌جا به مردمی که رسالهٔ ایشان را می‌خواهند بدهید». 📚 (حاج آقا جواد گلپایگانی؛ شب‌های رمضان، ص۶۴) @cheraghe_motaleeh @varesoon
هدایت شده از شادی و نکات مومنانه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گچ چند گرمی رو بزنم تو سرت چیکار میکنی؟!😳😅 اثرات رو تو یه مثال برات توضیح میده👌✋ حتما ببین... حاجی دوتا شاخه مو مگه به جایی برمیخوره؟!؟ مردم روسری هم ندارن🤦‍♂ استاد کانال شادی و نکات مومنانه ┄┅┅❅🇵🇸 ✌️🇵🇸✌️ 🇵🇸 ❅┅┅┄                        @khandehpak
شهید کاظم عبدالامیر، شکنجه‌گر اسرای ایرانی بود که متحول شد و به شهادت رسید | کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح https://www.tafahoseshohada.ir/fa/news/2643/%d8%b4%d9%87%db%8c%d8%af-%da%a9%d8%a7%d8%b8%d9%85-%d8%b9%d8%a8%d8%af%d8%a7%d9%84%d8%a7%d9%85%db%8c%d8%b1-%d8%b4%da%a9%d9%86%d8%ac%d9%87-%da%af%d8%b1-%d8%a7%d8%b3%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%a7%db%8c%d8%b1%d8%a7%d9%86%db%8c-%d8%a8%d9%88%d8%af-%da%a9%d9%87-%d9%85%d8%aa%d8%ad%d9%88%d9%84-%d8%b4%d8%af-%d9%88-%d8%a8%d9%87-%d8%b4%d9%87%d8%a7%d8%af%d8%aa-%d8%b1%d8%b3%db%8c%d8%af 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 ✅داستان نمونه ای از و و و و و است ✅ادب و احترام به والدین و تکریم سادات باعث عاقب بخیری و توفیق توبه و استغفار میشود ✅ از سلام الله علیها ✅ و باعث جلب و رقت و میشود 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
معجزه حضرت زهرا سلام الله علیه https://www.aparat.com/v/UoQ3k 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 ✅نمونه ای از و معجزه سلام الله علیها ✅برای اجابت بهترین راهها به اهلبیت علیهم السلام ایت 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
داستان عبای میثم ریاحی و زن و شوهر هندی در ایام محرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یکی از نزدیکان رجبعلی خیاط می‌گفت: ما با ایشان به قبرستان ابن‌بابویه رفته بودیم و قبر مادر من هم آنجا دفن بود. من سر قبر مادرم نرفتم. سر چند تا قبر فاتحه خواندیم. وقتی می‌خواستیم از قبرستان بیرون بیاییم، ایشان گفتند: که مادر شما اینجا دفن است؟ گفتم: بله. گفت: مادر شما در عالم برزخ داشت از شما گله می‌کرد. برگشتیم و سر قبر مادرم رفتیم. 😭😭😭😭 🎙 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 ✅یکی از مصادیق حاضر نشدن بر سر مزارشان است 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 https://eitaa.com/kashkole_tabligh
امام باقر علیه السلام: کمترین مرتبه‌ی شرک این است که شخص نظریه‌ای را از پیش خود (و بدون حجت شرعی) بنیان نهد و همان نظر را ملاک حب و بغض و داوری‌ها قرار دهد.  أَدْنَى اَلشِّرْكِ أَنْ يَبْتَدِعَ اَلرَّجُلُ رَأْياً فَيُحِبَّ عَلَيْهِ وَ يُبْغِضَ. وسائل الشیعه ج ۲۷ ص ۶۰ 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 ✅ مراتبی دارد که کمترین مرتبه آن است 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
امام رضا عليه السلام فرمود : بر شما باد سلاح پيامبران . عرض شد : سلاح پيامبران چيست؟ فرمود : دعا . عَلَيكُم بِسِلاحِ الأنبِياءِ . فَقيلَ : و ما سِلاحُ الأنبِياءِ؟ قالَ : الدُّعاءُ. کافی کتاب الدعاء 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷
دنیای امروز، لبریز از حرف و حرافی است و از در و دیوار، از آسمان و زمین، صوت و صدا و حرف می‌بارد و این خود، یکی از نشانه‌های بی‌عقلی و بی‌فکریِ این روزگار است که به هیچ‌کس امان نمی‌دهد که دمی سکوت کند و با خود باشد و خود را بیابد. درون این غوغا، همه، خود را گم کرده‌ایم. سخندان پرورده پیر کهن بیندیشد آن گه بگوید سخن مزن تا توانی به گفتار دم نکو گوی گر دیر گویی چه غم بیندیش وآن گه بر آور نفس و زآن پیش بس کن که گویند بس. 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 ✅اگر کسی بدون حرف بزند و از خود استفاده کند مورد قرار میگیرد و باعث می شود 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : هر كه شب و روز خود را سپرى كند و از سه چيز برخوردار باشد نعمت دنيا بر او تمام شده است : كسى كه بام و شامش را در تندرستى و آسودگى خاطر گذراند و خوراك روز خود را داشته باشد و اگر چهارمين نعمت را هم داشته باشد، نعمت دنيا و آخرت را كامل دارد و آن نعمت ايمان است. مَن أمسى و أصبحَ و عِندَهُ ثَلاثٌ فقد تَمَّت علَيهِ النِّعمَةُ في الدُّنيا : مَن أصبَحَ و أمسى مُعافىً في بَدَنِهِ ، آمِنا في سَرْبِهِ ، عِندَهُ قُوتُ يَومِهِ ، فإن كانَت عِندَه الرّابِعَةُ فَقد تَمَّت علَيهِ النِّعمَةُ في الدُّنيا و الآخِرَةِ ؛ و هُو الإيمانُ. تحف العقول 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 ✅از دیدگاه اسلام و به عنوان بزرگترین در یاد شده و نعمتی است که خوشی در دنیا و را رقم می زند 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
یکی از علما سلامت و امنیت را به دو صورت تقسیم کرده است: سلامت طبیعی سلامت مصنوعی امنیت طبیعی امنیت مصنوعی کسی که به صورت عادی تغذیه می‌کند به صورت عادی کار می‌کند و فعالیت دارد و خوابش بجا و همه چیزش بجاست او سالم است از جهت جسمی است و سلامتش سلامت طبیعی است. اما کسی که مدام باید از این غذا و از آن میوه پرهیز کند و روزی چند تا قرص بخورد او هم به یک معنا سالم است ولی سلامتش مصنوعی است. کلام در امنیت هم چنین است... اینکه از ترس پلیس و از ترس زندان دزد دستش کوتاه است اینکه بخاطر ترس از دوربین کسی تخلف نمی‌کند و آزاری به بقیه نمیرساند آنجا امنیت حاکم است ولی امنیت مصنوعی است. امنیت طبیعی زمانی است که بر افراد از درون یه ترمزی حاکم باشد که بدون زور و بدون زندان خلاف نکنند.... 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 ✅ انواع و در متن توضیح داده شده 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷
🌹باسلام محضر شما ▪️هر که او بِنهاد ناخوش سُنتی ▪️سوی او نفرین رَوَد هر ساعتی‌ ▪️نیکُوان رفتند و سُنتها بماند ▪️وز لَئیمان ظلم و لَعنتها بماند ائمه ما لعان نیستند! 🔹مرحوم آیت‌ الله تسخیری به بنده گفتند: طلبه‌ای در مسجد الحرام به من گفت من روزی نیست که یک تسبیح لعن به تو نفرستم! بنده به او گفتم: قبول باشد! در حالی که آیت‌الله تسخیری دلسوز اسلام و مؤمن بود و با بدنی که بیمار بود از این طرف دنیا به آن طرف دنیا می‌رفت تا صدای شیعه را به همه برساند. فقیهی چون شیخ طوسی به طریق اولی معتقد است که وقتی لعن حیوانات جایز نیست، لعن انسان‌ها حرام است و متأسفانه برخی به راحتی دیگران را لعن می‌کنند. البته اگر دلیل خاصی از روایات و آیات برای آن داشتیم بحث دیگریست. در سنت ائمه هم بیان شده که ما لعان نیستیم، ولی رفقای ما به راحتی وقتی از لحاظ سیاسی با دیگران اختلاف دارند، از تعبیر «لعنت الله علیه» استفاده می‌کنند! 🔹استاد هادی مهدوی تهرانی سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از: درس تفسیر، سوره مبارکه الحجر، ج ۵۱. 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷 ✅در دین اسلام اجازه هر کسی داده نشده است 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
کلید در دوزخ است آن نماز که در چشم مردم گزاری دراز اگر جز به حق می‌رود جاده‌ات در آتش فشانند سجاده‌ات 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 ✅اگر از روی باشد سرنوشتی بجز ندارد 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷
این قیاسات غلط است! 🔶آیت الله العظمی سید احمد خوانساری در مجلس روضه ای شرکت کرده بودند. مداح پیری شروع به خواندن قصیده ای کردند که بیتی از آن اشاره داشت: مقام غلام سیاه سیدالشهدا در روز عاشورا, از مقام حضرت عیسی بن مریم برتر است! 🔶آقای خوانساری باشنیدن این سخن با عصبانیت نگاهی به مداح پیر انداختند. مداح با دستپاچگی پرسید: آقا این حرف اشتباه است؟ آقا فرمودند: بله! مداح بیت را عوض کرد و بعد از منبر خدمت ایشان رسید آقای خوانساری فرمودند: (این قیاسات غلط است. ما در شعر و غیر آن ,حق قیاس کردن در مقامات را نداریم!) -------- 🔶روزی در مجلسی در محضر آیت الله العظمی سید احمد خوانساری, مداحی شعری به این مضمون خواند: اگر حضرت علی (سلام الله علیه) آستین خود را تکان دهند, هزاران موسی از آن بیرون می ریزد! 🔶آقا فرمودند: (این گونه سخن نگویید! حضرت امیر و حضرت موسی_ علیهما السلام_ با هم برادر بودند.) منبع کتاب صاحب نفس قدسیه روایت ها و حکایت ها https://eitaa.com/joinchat/2786197731C88ffbcfb9c 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 ✅یکی از آفات اهلبیت علیهم السلام است حتی در شعر و شاعری که غلو جایز است کننده و نباید اصول را زیر پا بگذارد برای مدح اهلبیت علیهم السلام نباید ساحت فراموش شود 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷
یک منبری از یکی از مریدانش پرسید. تو از کدام قسمت از سخنرانی من خوشت میاد؟ جواب داد: وقتی که میگی: عرضم تمام!😂 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 ✅یکی از اصول و منبر و سخنرانی زمان و است 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶
سوال از استاد قرائتی: اگر در حد یک خط بخواهید از شهید اول برای ما بگویید چه می‌گویید؟ حاج آقای قرائتی: راستش را بخواهید بلد نیستم. ولی همین مقدار که اینها در زندان هم کتاب می‌نوشتند. آدم اگر اهل کار باشد، خانم‌ها هرکدام لیاقت داشته باشند از پوست پرتقال هم مربا درست می‌کنند. هرکدام بی عرضه باشند برنج رشت را هم کوفته می‌کنند. امام خمینی که در ترکیه تبعید بود، کتاب تحریرالوسیله را در ترکیه نوشت. با اینکه حاج آقا مصطفی گفت: امام خواست پرده را کنار بکشد، مأمور زندان گفت: شما از لامپ استفاده کنید. به ما گفتند: امام بیرون را نبیند. یعنی اجازه نداشت یک سال در ترکیه پرده را کنار بزند و از نور استفاده کند. اما چون امام هنر علمی داشت، فضل و کمال والایی داشت، در همان اتاق تاریک با لامپ یک دور فقه نوشت. خیلی از بی سوادها در جبهه اسیر بودند با سواد شدند. اگر انسان اهل کار باشد از هر چیزی می‌تواند استفاده کند روایت ها و حکایت ها https://eitaa.com/joinchat/2786197731C88ffbcfb9c 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 ✅انسان در هر شرایطی باید و خود را باشد و نکند. الگوهایی هستند که جلوی را گرفته اند 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷
خائن از نگاه امام کاظم علیه السلام: مَن رَأى أخاهُ عَلى أمرٍ يَكرَهُهُ ، فَلَم يَرُدَّهُ عَنهُ ـ و هُو يَقدِرُ عَلَيهِ ـ فَقَد خانَهُ ؛  هر كه برادرش را در كارى ناپسند ببيند و بتواند او را از آن باز دارد و چنين نكند ، به او خيانت كرده است. امالی صدوق ص۲۶۹ (در برخی منابع از امام صادق علیه السلام نقل شده است) 🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶 ✅یکی از مصادیق این است که نسبت به برادر مومن داشته باشیم و نکند و برای او نکند 🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷🔶🔷