eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
504 ویدیو
353 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
😳 👉 🥳 اگر درس خواندن برات سخته😤 دلیلش فقط اینه که طریقه درس خواندن رو بلد نیستی😨 اگر می‌خواهی از خواندن لذت😋ببری 👇حتما این دوره رو ثبت‌نام کن👇 ✅ افزایش سرعت مطالعه ✅ شیوه‌های یادداشت‌برداری ✅ شیوه‌های مطالعاتی و .... ⭕️مناسب برای همه علم‌آموزان⭕️ در هر سنی 🟢آموزش مدیریت زمان 🔊 برای ثبت‌نام به آیدی زیر در ایتا پیام بدهید 👉 @tondkhanshu 👈 آدرس کانال👇👇👇 https://eitaa.com/tondkhanshu1
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺️ [۲۳] نقلِ حدیثِ غدیر، جُرم بود... 🔅ابن اثیر با ذکر سند از عبدالله بن علاء، از زُهری، از سعید بن جناب، از ابوعنفوانه مازِنی ، از جُندع انصاری [ صحابی رسول خدا ص ] آورده است : که خودم از پیامبر شنیدم - دو گوشم کر باد، اگر دروغ بگویم - آن گاه که به هنگام بازگشت از حجّة الوداع، در غدیر خمّ فرود آمد، در میان مردم به خطبه برخاست و دست علی را برگرفت و فرمود : هر کس من بر او ولایت دارم، علی نیز بر او ولایت دارد. بارخدایا ! دوست و یاور آن کس باش که او را دوست دارد و یاری کند؛ و دشمن شمار هرکه او را دشمن شمارد. 🔇 عبدالله بن علا گوید: به زهری گفتم : لاتُحدّث بهذا بالشام و أنت تسمعُ ملء أذُنیک سبّ علیٍّ !!! در شام که همواره گوش هایت آکنده از شنیدن دشنام به علی است، چنین حدیثی را روایت مکن !!! ⚰ وی گفت : واللّه إنّ عندي من فضائل علیٍّ ما لو تحدّثتُ لقُتِلتُ !!! به خدا سوگند ! نزد من از فضیلت های علی چندان روایت است که اگر بازگویم، کشته شوم!!! (۱) 🔎 می فرماید : از این گزارش ها بر می آید که حدیث غدیر در نزد مردم چنان معنایی داشته، که راوی اش از آسیب ناشی از دشمنی با علی در شام، در امان نبوده است !!! (۲) بنابراین، غدیر مسئولیتی است سنگین و پیامی است سیاسی که مستکبران تاریخ همواره از انتشار آن هراس داشتند ؛ و خون ها ریخته شده تا امروز، این حقیقت تابناک بدست ما رسیده است... ــــــــــــــــــــــــ ۱. أُسد الغابة ۲. الغدیر ج۱، ص ۳۸۰ 🌼کشکول ناب حوزوی🔻 🌸 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سخنان مفید استاد سید محمود مرعشی نجفی در مراسم رونمایی از کتاب "شهاب فضیلت" در هیئت الزهرا(س) تهران 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺سخنرانی آیت الله شیخ عباس اخوان در مراسم رونمایی از کتاب "شهاب فضیلت" در هیئت الزهرا(س) تهران 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
رونمایی از کتاب، تو هیئت!؟ جالبه ما شاء الله چقدر جوون نشستن پای صحبت این دو عالم بزرگوار ✍پیامهای مخاطبین کانال
💥خاطره ای از وضع معیشت طلاب اصفهان ✍آیت الله ابراهیم : 🔻وضع اقتصادی طلاب در آن زمان خوب نبود و غالباً در مضیقه بودند؛ زیرا اجناس به‌ویژه مواد خوراکی گران و کمیاب بود، چون ایران به‌وسیله‌ی نیروهای متفقین اشغال شده بود. از سوی دیگر طلاب درآمد چندانی نداشتند. ثروتمندان به پرداخت سهم امام (علیه‌‏السلام) عادت نداشتند و وجوهات شرعیه کمتر در اختیار علما و مراجع قرار می‌‌گرفت. شهریه‏‌ای که به طلاب داده می‏شد از سه ناحیه بود: یکی آیت‌الله سید محمدرضا خراسانی که به هر طلبه مبلغ پنج تومان شهریه می‏داد. دیگری حاج آقا حسین خادمی و آشیخ مرتضی اردکانی که سه تومان شهریه می‏دادند. سوم آقای کوپایی که از طرف آسید ابوالحسن نمایندگی داشت، هر دو یا سه ماه یک مرتبه مبلغ هفت تومان شهریه می‏داد. البته بعضی اساتید گهگاه تقسیمات مختصری بین شاگردانشان داشتند، ولی من از درس‏های پولی متنفر بودم و شرکت نمی‌کردم. 🔹معلوم است که زندگی ­کردن با چنین مبلغ ناچیزی بسیار دشوار است. یکی از اموری که در حل این مشکل تا حدی کمک می‌کرد این بود که اکثر طلاب از دهات یا شهرهای مجاور اصفهان بودند و هرهفته یا دو هفته یک‌بار آذوقه‏‌ای از آنجا به‌وسیله‌ی خانواده‌‏شان فرستاده می‏شد یا خودشان بدانجا می‏رفتند و به همراه می‌‏آوردند. 🔸اما مشکل این بود که بسیاری از خانواده‌‏ها هم در آن شرایط، خود در مضیقه بودند و امکان کمک نداشتند، ولی به‌هرحال فرزندانشان را فراموش نمی‌کردند. راه دیگری که برای جبران کسری زندگی وجود داشت خواندن نماز استیجاری بود. پول یکسال نماز استیجاری در آن زمان شصت تا 65 تومان بود، ولی نماز استیجاری هم کم بود، اگر پیدا می‏شد گشایشی بود برای زندگی. 🔹به‌هرحال اکثر طلاب از جهت معیشت در مضیقه بودند، اما قانع بودند و آبرومند زندگی می‌کردند. جو قناعت و زهد بر طلاب بلکه تعداد زیادی از علما و مدرسین حوزه حاکم بود و زهد یک ارزش محسوب می‏شد، به همین جهت مشکلات قابل تحمل بود. بسیار اتفاق می‏افتاد که غسل بر طلبه‏‌ای واجب می‏شد ولی پول حمام نداشت، ناچار می‏شد در وقت خلوتی در حوض مدرسه و با آب سرد غسل کند. طلاب قدرت خرید کتاب‏های درسی را نداشتند. کتابخانه‏‌های مجهزی هم در مدارس وجود نداشت گاهی حتی پول خرید نفت برای چراغ روشنایی نداشتند، ناچار برای مطالعه به حجره‌ی دوستانشان می‏رفتند. گاه اتفاق می‏افتاد که در هوای سرد زمستان ذغال و خاکه‌ذغال برای گرم­ کردن کرسی نداشتند و به جای آن به‌وسیله‌ی پریموس نفتی کرسی را گرم می‌کردند. گاه اتفاق می‏افتاد یک شبانه‌روز و احیاناً دو شبانه ­روز بدون غذا بودند و با صرف مقدار مختصری آجیل یا میوه یا سبزی ارتزاق می‌کردند، ولی گرسنگی خود را حتی با دوستانشان در میان نمی‌گذاشتند. 🔸برای رفتن به وطن و دیدار خویشان و حمل آذوقه کرایه‌ی ماشین نداشتند و غالباً پیاده می‏رفتند. اکثر طلاب نجف‏آبادی و سده‌ ای و دیگر بلاد نزدیک، این فاصله را پیاده طی می‌کردند و در برگشتن چون بار داشتند به‌وسیله‌ی الاغ برمی‌گشتند. فاصله‌ی اصفهان تا نجف‌آباد در حدود 24 کیلومتر است. این فاصله را به اتفاق دوستان پیاده طی می‌کردیم. شب پنج‏شنبه حرکت می‌کردیم، نزدیک اذان صبح به نجف‌آباد می‏رسیدیم. در مراجعت عصر جمعه حرکت می‌کردیم تا روز شنبه به درسمان برسیم. حرکت پیاده و دسته‌جمعی نیز خالی از لطف و زیبایی نبود. 📚 از کتاب خاطرات آیت الله امینی (ره)👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥حکم محکومیت طبری در شعبه هم‌عرض مجددا صادر شده است/ تعیین تکلیف مجازات حبس اکبر طبری در انتظار رای نهایی دیوانعالی کشور خبرگزاری میزان 👉 بیچاره مردم عادی که ۳۰۰میلیارد ندارن تا با سنگین ترین محکومیت ها از زندان آزاد بشن و وکیل های درجه ۱ بگیرن! آقایان این چه قوانین قضائی هست که با پول میشه خیلی کارها رو کرد؟! این با عدالت سازگاره؟! بازیگر سلبریتی کشف حجاب میکنه بعد محکوم به شلاق خوردن میشه، معادل سازی با پول میکنن میشه ۱میلیون! ۱میلیون که شهریه طلبه هاست! شلاق بزنید، فقه را اجرا کنید دولت کارهای خوبی انجام داده اما قوه قضائیه متاسفانه قوی نشده هیچ ضعیف هم شده! تذکرات اخیر رهبری هم شاهد بر این مطلب است!
🔺️مکاتبات منظوم و (رحمة الله علیهما) در جُنگی خطّی سه سؤال و جواب منظوم از دو عالم بزرگ و مطرح عصرِ صفوی آمده که متن این اشعار چنین است : ✍کتب المیرداماد «ره» إلی الشّیخ «ره» ای سرّ حقیقت، ای کانِ سخا در مشکلِ این حرف جوابی فرما گوئی که خدا بود و دگر هیچ نبود چون هیچ نبود پس کجا بود خدا ✍فأجابَهُ الشّیخ «ره» ای صاحبِ مسئله تو بشنو از ما تحقیق بدان که لامکانست خدا خواهی که تو را کشف شود این معنی جان در تنِ تو بگو کجا دارد جا ✍کتب الشّیخ «ره» إلی المیر «ره» از مردِ برهنه روی بر می طلبم از خانهٔ عنکبوت پر می طلبم اندر دهنِ مار شکر می طلبم از پشّهٔ ماده شیرِ نر می طلبم ✍فأجابه المیر «ره» علم است برهنه روی و تحصیل بر است دل خانهٔ عنکبوت و تن بال و پر است زهر است جفای علم و معنی شکر است هر پشّه کزو چشید آن شیرِ نر است ✍کتب الشّیخ «ره»إلی المیر «ره» بحر است این جهان و در او معنی دُر است زین بحر هرکه دُر به در آرد بهادُر است ✍فأجابه المیرداماد «ره» بحر است جسمِ آدم و ایمان در او دُر است ایمان به قلب هر که در آرد بهادُر است 📚مجموعه شامل۱۴رساله ، نسخه خطی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران به شماره ۳۵۸امام جمعه ،فریم ۱۰ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕 🎖مــزایــای دوره: ⚛ گذراندن یک دوره کـارگاهی مهــارت قـیاس‌سازی 🈴 استــاد با تجربه دوره‌های مختلف مهارت مـنطقی 🔢 تــمرین مختصر روزانــه (فقط روزی یـک ساعت) ❇️ یـادگیــری در کـوتــاهترین زمــان (فقط 60 روز) ✍ و کلی مزایای دیگه که تو کــانـال برات میگم👇 https://eitaa.com/joinchat/1317798080C393ae80527 🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕🌕
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔺️ [۲۴] دعای پیامبر در روز غدیر ... 🔅در ذیل حدیث غدیر آمده است، که رسول خدا صلی الله علیه وآله فرمودند : اللهمّ والِ من والاه ، و عادِ من عاداه بارخدایا ! دوست بدار و یاری کن هرکه علی را دوست بدارد و یاری کند؛ و دشمن بدار هرکه با او دشمنی ورزد. 🎙 در شرح این دعای رسول گوید : یعنی پیامبر می دانست که پیام غدیر آنگاه تحقق می یابد که نیروها و یاورانی فراوان فراهم آیند و از این فرمان پیروی کنند . نیز می دانست که کسانی هستند که به علی حسد می ورزند و گروهی به او کین توزی می کنند؛ و در زمره منافقان کسانی یافت می شوند که به دلیل خون خواهی های جاهلی، با علی دشمنی می ورزند. آری پیامبر می دانست که پس از وی، حرص و آزِ برخی کسان سبب می شود که در پی ریاست خواهی و افزون طلبی برآیند و برابر علی بایستند... 💎إنّ هذا الدعاء بعمومه الأفرادي بالموصول، و الأزماني و الأحوالي بحذف المتعلق، تدلّ علی عصمة الإمام علیه السلام... این دعای نبوی، بدین معنی است که بر هرکس و در هر زمان و هرحال، واجب است که دوستار و یاور علی باشند و از دشمنی با وی و فرونهادن یاری اش دوری گزینند. و این مستلزم آن است امام دارای عصمت، و در همه حال از گناه مبرّا باشد و جز حق نگوید و جز به حق رفتار نکند و جز با حق همراه نباشد. چرا که هرگاه، از وی خطا و معصیتی سر زند، لازم است که در برابر آن عمل نادرست، با وی مخالفت شود و یاری اش ترک گردد!!! اکنون که پیامبر ص در دعای خویش هیچ استثنائی قائل نشده، در می یابیم که امام و راهبرِ غدیر، در همه حالات و زمان ها ، مبرّا از گناه و خطا و معصوم است. 📚الغدیر ج۱، ص۳۷۲ ، ۳۷۳ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
20.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔥کابل دزد › اکبر طبری قوه قضاییه باید پاسخگو باشد! این تبعیض ها باعث بدبینی نسبت به نظام می شود ⚡️بخشی از خطبه های نماز جمعه شهرستان لاهیجان 📅 جمعه ۹ تیر ۱۴۰۲ 🎥مشاهده و دریافت این کلیپ در کیفیت های مختلف 👉 •┈••┈•••┈•✾••┈••┈••┈• 🆔 @sjsoleymani احسنت بر حاج اقای سلیمانی دغدغه مند و انقلابی که محافظه کار نیست و صریحا درد مردمو بیان میکنه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺گعده علمی مرحوم آیت الله متن سخنان: اجمالا در بین کتابهای محی الدین، حرفهای خوب بسیاره حرفهای باطلم بسیاره صاحب جواهر در بحث کر میگه امام لازم نیست علم به موضوعات داشته باشه ، شما صاحب جواهر رو [بخاطر این حرف] میگذاریش کنار؟! صاحب جواهر شمس فلک تحقیقه، اشتباهی هم داره [البته بعدا در بحث صلاه الجمعه اشتباهو تصحیح کردن] طبرسی ، شیخ طوسی ، کدامشان اشکالی ندارن؟! ایشون حرفهای غلط خیلی داره ، حرفهای صحیح هم خیلی داره منتها متخصص فهم حرفاش در هر صد سال سه چهار نفرن! ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab
📚این روزها که بحث حجاب و مسائل زنان مطرح است مطالعه این کتاب "موقعیت زن از نظر اسلام" را پیشنهاد می‌کنم. شهید بهشتی بدون اینکه از گفتمان فقهی و اصیل اسلام بخواهد عقب نشینی کند با منطقی استوار مسائل و چالش‌های حوزه زنان من جمله حجاب را به خوبی تبیین کرده است. جایی در این کتاب خانمی در مسجد هامبورگ به مخالفت با شهید بهشتی در بحث تعدد زوجات بر می‌خیزد و بحث دو طرفه می‌شود حتی به حرفهای غیر منطقی از طرف آن خانم من جمله خدا باید کاری میکرد یک بچه را مرد به دنیا بیاورد یکی را هم زن تا اینجور ظلم نشود هم می‌رسد :) 🔻 با متانت و حوصله گفتگو را ادامه میدهد، یکی از میان جمع بلند می‌شود و می‌گوید بگوییم حرف خداست و تمام؛ شهید مخالفت می‌کند که نه ما آمده ایم که حکم خدا را بفهیم( نه صرفا تعبدی محض بپذیریم و تحمیل کنیم). شهید بهشتی را حقیقتا باید نامید، آنچه ما امروز بسیار نیاز داریم همین منطق و روش است. همه به ویژه روحانیت باید خودش را ملتزم به گفتگو با نسل نو بدانند، تریبون های یک طرفه باید به حداقل برسد و اصل بر گفتگو و رفت و برگشت بین حرفها باشد. ما اگر حرفی برای گفتن داشته باشیم چون بهشتی و مطهری خواهیم توانست حرفمان را در همین تریبون های دوطرفه و چند طرفه بزنیم. در مساله حجاب در عدالت در...‌امروز اصل باید بر گفتگوی آزاد باشد. ✍ @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺معرفی بخشی از شروح زیارت جامعه کبیره حضرت امام هادی (علیه السلام) ✅کشکول ناب حوزوی 🔻 💎 @kashkolenab