eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.7هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
555 ویدیو
361 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab ⚡فقط تبلیغ کانالهای مرتبط با طلبگی ، کتاب ، علما ، حوزه و امثالهم انجام می شود⚡
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺حضور علما و اساتید حوزه پای صندوق های رای(۲) حضرات آیات و اساتید: مرتضوی شاهرودی(عافاه الله) ، سیدان ، عبدالمجید باقری بنابی ، استادی ، شب زنده دار ، حسینی قزوینی ، سیفی مازندرانی ، حسینی فقیه ، نظری منفرد و فاضل لنکرانی ، گرامی قمی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
در مقایسه بین تعامل مردم با آقای آملی لاریجانی و آقای آل هاشم و آقای عاملی، عبرت های فراوانی نهفته است. تفاوت در نحوه تعامل با مردم است عبرت بگیریم
💥عمرش را تلف كرده! 🎤آیت الله : «اگر كسی درس بخواند و نتواند مُدرِّس خوب باشد يقين بداند عمرش را تلف كرده برای اينكه اين علوم امانت‌ های الهی است اين را به ما آموختند ما بايد پيش‌مطالعه كنيم، مباحثه كنيم، خوب درس بخوانيم، با استاد در ميان بگذاريم، اشكالات را مطرح كنيم دفتر علمی داشته باشيم، بشويم استاد.» 🌷کشکول ناب حوزوی🔻 🔹 @kashkolenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 زندگینامه مختصر آیت الله حاج اقا نورالله نجفی اصفهانی(ره) ⁣🌹کشکول ناب حوزوی👇 🌸 @kashkolenab
یک وقتی مرحوم والد ما رضوان الله علیه می‌فرمودند یکی از این آقازاده‌های مراجع بزرگ، خیلی با حضرت آیت الله از جهت علمی مخالف بود، به علمیت مرحوم آیت الله بروجردی اعتنایی نداشت، فرمودند یک روزی رفتم منزل ایشان، دیدم کتاب اصول مرحوم آقای بروجردی روی میزش هست، تعجب کردم، گفتم شما که میانه‌ای نداشتی؟ گفت نه دارم می‌بینم کتاب را و دیدم خیلی جاها از مرحوم نائینی ره قویتر است. 🎙آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی 🔻درس خارج ۱۲ اسفند۱۴۰۲ 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
🚨پیشرفت بدون عدالت! ✍علامه محمدتقی (ره): آن جامعه ای که آگاهی و قدرت بر احقاق حق ناتوانان خود داشته و اعتنائی بآن ندارد، چنین جامعه ای سعادت حیات معقول را حتی در خواب و رؤیا هم نخواهد دید! آن زمامداران و گردانندگان اجتماعات که به احقاق حق ناتوانان با اهمیت حیاتی نمی نگرند، هیچ کاری درباره جوامع خود انجام نمیدهند اگر چه هزاران مظاهر پیشرفت مادی در عرصه طبیعت بوجود بیاورند و مردم آن جوامع پای به ما فوق کهکشانها بگذارند. 📚 تفسیر نهج‌البلاغه، جلد 9 ✅ کشکول ناب حوزوی🔻 🔴 @kashkolenab
🔺حضور علما و اساتید حوزه پای صندوق های رای(۳) ۱: آیت الله شیخ حسن شریعتی کاشانی ۲: آیت الله شیخ مصطفی اشرفی شاهرودی ۳: آیت الله شیخ محسن فقیهی ۴: آیت الله عبدخدایی ۵: آیت الله میرتقی حسینی گرگانی ۶: استاد محمدحسن ربانی بیرجندی ۷: استاد تقوایی ۸: آیت الله شیخ عباس محفوظی 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
کانال روبیکامون که پاسخ به شبهات و سوالات دینی میدادیم بخاطر اینکه کسی نیست تبادل کنه اعضاش داره کم میشه متاسفانه کسی اگر تبادل کردن یا مدیریت کانال بلده یا کسی رو میشناسه به ما معرفی کنه، نیازمند تبادل کننده لیستی و تکی تو روبیکا هستیم جهاد تبیین و تبلیغ در فضای مجازی را جدی بگیریم، بسیاری هستن تو روبیکا که از قشر خاکستری اند ، روبیکا مثل ایتا نیست و نیاز زیادی داره اگر کسی مایل به همکاری بود ، به آیدی مدیر کانال پیام دهد. 👇 @Kashkoolenab 🔶 طلاب پاسخگو در ایتا👇 eitaa.com/tollabe_pasokhgoo 🌀طلاب پاسخگو در روبیکا🔻 https://rubika.ir/Tollabe_Pasokhgoo
💥خواجه نصیرالدّین طوسی و مردی که وی را کلب بن کلب خوانده بود! ✍ابن شاکر کتبی در فوات الوفیات: و مِمّا وُقفَ له علیه أنّ ورقةً حضَرَتْ إلیهِ مِن شخصٍ ،مِن جملةِ ما فيها : یا کَلب بن کلب ،فکانَ الجوابُ : أمّا قَولُه یا کَذا فلیسَ بصحیحٍ ،لِأنّ الکلبَ مِنْ ذواتِ الأربعِ ،و هو نابحٌ طویل الأظفار ،و أمّا فمُنتَصبُ القامةِ بادي البشرة ،عریضُ الأظفار ناطقٌ ضاحکٌ ،فهذه الفصول و الخواصّ غیرُ تِلک الفصول و الخواصّ ،و أطالَ في نقضِ کلِّ ما قالَه ،هکذا رَدَّ علیه بحُسنِ طویَّةٍ و تأنِّ غیرِ مُنزَعجٍ ،و لم یَقُلْ في الجوابِ کلمةً قبیحةً.¹ ترجمه: از جمله مطالبی که مربوط به است این است که ، ورقه ای از شخصی، به سوی او آمد و از جمله مطالبی که در آن نوشته شده بود این بود که : ای کلب بن کلب و جواب خواجه چنین بود: امّا قول او که فلانی چنین است[کلب بن کلب]صحیح نیست زیرا سگ از چارپایان است و او عوعو کننده و دارای چنگالی دراز است امّا من دارای قامتی راست و پوستی آشکار و دارای ناخنی پهن و ناطق و خندانم و این فصلها¹ و خواصّ² غیر از آن فصلها و خواصّ سگ است. و در نقضِ هرآنچه آن مرد گفته بود به درازا سخن گفت. و این چنین با حُسن سیرت و تأنّی و بدون ناراحتی جواب وی را بداد و در جوابش اصلاً سخنی زشت نگفت. 1_فوات الوفیات ،ابن شاکر الکتبی ،تحقیق الدّکتور احسان عبّاس ،المجلّد الثّالث ،صفحة ۲۴۸ 2_مراد فصل و خاصّهٔ منطقی است و مراد از فصل آن است که در جواب أیّ شئٍ في ذاتِه گفته می شود و مراد از عرضِ خاصّ ویا خاصّه آن است که در جواب أیّ شئٍ في عرضِه گفته می شود. 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
هدایت شده از ديانت و عقلانيت
💢 این چند روزه کلیپی از سخنان رهبری در شبکه های مجازی، دست به دست می شود که مربوط به دو دهه قبل می باشد. ایشان در این کلیپ می فرمایند که " ننگ است برای یک ملتی که در انتخابات ریاست جمهوری ۳۵درصد، ۴۰درصد شرکت میکنند. پیداست مردم به نظام سیاسىِ‌شون نه اعتماد دارند، نه اعتنا دارند، نه امید دارند... " معاندین با طرح این شبهه که الان هم در انتخابات جاری کشور، حضور مردم 40 درصدی بوده است، به مقوله عدم اعتماد مردم به نظام دامن می زنند. 💠 به پاسخهایی چند به این شبهه در ذیل اشاره می کنم: 1. رهبر معظم در این سخنرانی، به انتخابات ریاست جمهوری اشاره می کنند که طبعا مربوط به انتخاب عالی‌ترین مقام اجرایی کشور است و انگیزه بیشتری باید برای انتخاب او توسط مردم وجود دارد نه انتخابات پارلمانی که در نوع کشورها، آمار ضعیف‌تری نسبت به انتخابات ریاست جمهوری دارد. البته بدیهی است در کشورهایی که پارلمانی اداره می شود و مسوولین اجرایی توسط نمایندگان مجلس و احزاب تعیین می شوند، میزان مشارکت در انتخابات مجلس بیشتر و با انگیزه بالاتری است. با این توصیف، هیچ گاه انتخابات ریاست جمهوری ایران آمار 40 درصدی را تجربه نکرده است و در پایین‌ترین حد مشارکت که انتخابات ریاست جمهوری 1400 است، میزان مشارکت مردم نزدیک به 49 درصد بوده است. 2. اشتباه مسئولین وزارت کشور و سازمان ثبت احوال این است که بر اساس شناسنامه افراد دارای تابعیت ایران که سن آنها ۱۸ سال است، آمار می دهند در حالی که توجه ندارند که در انتخابات مجلس _برخلاف ریاست جمهوری_ ایرانیان ساکن در خارج کشور حق رای ندارند که در این صورت با کسر این واجدین شرایط، شرکت کنندگان در انتخابات جاری کشور به جای 41 درصد، به ۴۸_ ۴۹ درصد می رسد. 3. نباید 41 در صد شرکت کنندگان ایرانی را با موارد مشابه در کشورهای غربی و اروپایی مقایسه کرد. چون در بسیاری از آن کشورها، شرکت نکردن در انتخابات، جریمه های مالی سنگین و بعضا محرومیت از خدمات اجتماعی را در پی دارد ولی در ایران شرکت نکردن جرم نیست و جریمه ندارد. جالب این جاست که رای اجباری اقدامی است که به صورت قانونی در دموکراسی های مدرن و به دلیل پایین آمدن نرخ مشارکت در جامعه تجویز شده است. 4. مضاف بر این همه ، در هیچ از این کشورها، یک جنگ ترکیبی تمام عیار بر علیه نظام سیاسی در کار نبوده و از چند ماه مانده به انتخابات هزاران تحلیل و مصاحبه و جنگ روانی علیه شرکت در انتخابات شکل نگرفته است در حالیکه در کشور ما از ماه‌ها قبل در تمامی شبکه های معاند و با استفاده از تمام ظرفیت رسانه ای،مردم را به عدم حضور و دلسردی نسبت به انتخابات تشویق و تحریک کرده اند که طبعا با توجه به رها بودن فضای مجازی کشور، اذهان بخشی از مردم را مسموم و آلوده کرده است. 5. نکته پایانی این که بی تردید و به هیچ وجه، نمی توان و نباید نقش گله مندی های اقتصادی را در کاهش مشارکت این نوبت انکار نمود که نوعی واکنش اعتراضی به عسرت معیشت است و البته بدیهی است که این متمایز از عدم اعتماد مردم به اصل نظام و یا ضدیت با آن است. ✍️ محمد جعفری 🆔@mjafari_ir