eitaa logo
مجموعه علمی،فرهنگی معارج
1.8هزار دنبال‌کننده
520 عکس
93 ویدیو
129 فایل
مجموعه ی مجازی ،آموزشی و فرهنگی معارج ⭕ هدف: نشر معارف وعلوم دینی در سطوح مختلف (بدون هیچ گونه وابستگی) #عقلی #نقلی #طب ⁦🎗️⁩بدون #وابستگی ⁦⁦⁦🎗️ ⁦ 🔖ادمین: @Hekmat_hasan ⭕صفحه ما⭕: https://moarej.blog.ir/ ⭕حامی معارج ⭕👇👇 @Hami_mareg
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعوذ بالله من الشیطان الرجیم _ بسم الله الرحمن الرحیم. وصلی الله علی جمیع الانبیاء و المرسلین والائمة الهداة المهدیین و لعنة الله علی اعدائهم اجمعین من الان الی قیام یوم الدین . و قال الله تبارک تعالی (ان فی خلق السموات و الارض واختلاف الالیل و الانهار لایات لاولی الباب / آل عمران 190 / الذین یذکرون الله قیامً و قئودً و علی جنوبهم و یتفکرون فی خلق السماوات والارض ربنا ما خلقت هذا باطلا سبحانک و قنا عذاب النار/ آل عمران 191/) در این ایام که ایام نوروز پیش رو هست و نوروز هم که به معنای روز نو است، و آفتاب هم که به برج حَمَل یعنی فروردین می رسد و زمین هم یکبار بدور خورشید می چرخد، بعضی از اقوام این روز را جشن می گیرند و این ایام را تهنیت می گویند و در آن آداب و رسومی دارد. و اینکه آیا این عید، یک عید دینی است یا نه،؟نظر کارشناسان و بزرگان از علما بر این است که این عید، عید دینی نیست. بلکه یک عید باستانی است. و یک زمانی است که از دیرباز برای برخی از اقوام به یادگار مانده است. که مبادا با سنت های ناشایست، با اسراف و تبذیر و تکلف، این مناسبت که در آن سنت های پسندیده ای وجود دارد را مخدوش و کدر کنیم. البته عرض شد که این یک عید دینی نیست. روایاتی که در باب نوروز است، روایاتی است متناقض، بدور از ضعف سندی که این روایات دارند، محتوای روایات هم متشنج است. بعضی از روایات دیگری را تکذیب می کند و مانند آن. مثلا روایتی در تایید این روز : از امام صادق(ع) آمده که: اِذا کانَ یومٌ نیروز فغتسل والبس الانظف ثیابک و تطیبب بالاطیب طیبک.) اگر روز نوروز شد غسل کن و بپوش بهترین لباسهایت را و خودت را معطر کن به بهترین عطرها. و یا آنکه در روایت دیگری آمده که در روز نوروز امیرالمومنین در غدیرخم به ولایت رسید. یعنی زمان غدیر به تاریخ شمسی در حوالی نوروز بوده است. و یا روایات دیگری که می فرماید: روز نوروز روزی است که خداوند میثاق گرفت که مردم جز خدا نپرستند. و یا اینکه ریاح لواقح، بادهای بارور کننده را فرستاد به زمین، یا اینکه خورشید در روز نوروز طلوع کرد. و از این دست خیراتی که در این روز اتفاق افتاده، که میتوانید به کتاب بحار جلد 56 و کتاب وسائل جلد هشتم صفحه 172 رجوع کنید. اما روایاتی که در مزمت نوروز آمده از امام موسی ابن جعفر(ع) که فرمودند: اِنی قد فتشت الاخبارَ اَن جدی رسول الله فلم اَجِدُ هذا العید خبراً. امام موسی ابن جعفر(ع) فرمودند: که من روایات را، سنت پیغمبر را تفتیش کردم ولکن خبری برای عظمت این روز پیدا نکردم. واِنهُ سنتٌ لِلْفُرسِ قطعا عید نوروز سنت فارس ها است و محاه الاسلام و معاذالله ان نحیی مامحاه. میفرماید اسلام این را نابود کرد، این را محو کرد و پناه بر خدا که ما این سنت را بپا بداریم. این مراقب آل ابی طالب، ابن شهر آشوب جلد 2 و بحار است این روایت. خب، مشخص شد دو دسته روایت داریم؛ یک دسته از روایات، آن روایاتی که تایید می کند. دسته دیگر روایاتی که نفی می کند. به تعبیر حضرت آیت الله جوادی در کتاب مفاتیح الحیاة، به نظر می رسد تایید روایات برای وجود سنت های حسنه در این ایام و رد روایات برای سنت های نادرست و ناشایست این ایام است. و همچنین هم احتمال دیگری در اینجا هست که بعضی از روایات هم به آن اشاره کرده است. چون غدیرخم یک تاریخ شمسی هم دارد، علامه بزرگوار، علامه شعرانی رحمت الله علیه طبق قواعد نجومی و ریاضی ثابت کردند که غدیرخم در همین ایام و حوالی اتفاق افتاد. یعنی روز بیست و هفتم در واقع اسفند ماه و سه روز هم پیغمبر برای بیعت گیری و اینها که مردم را جمع کردند در سال دهم هجرت این اتفاق ها افتاد. که در دم السجوم علامه شعرانی صفحهٔ 202 و در کتاب هیئت و نجوم اسلامی برای آقای زمانی صفحه 58 این مطلب را می توانید پیگیری کنید. البته سازمان ژئو فزیک دانشگاه تهران طبق محسبات خود ۲۸ اسفند واقعه غدیر را میداند . خب، پس اینکه احتمال اول درجمع مجموع روایات رد سنت های ناپسند ،و تاييد سنت های پسندیده بوده و يا وجه ديگری که برای تاییدفرض کرده اند ؛ این بود که در این ایام غدیرخم اتفاق افتاده است. علی ای حالٍ یک عید دینی نیست، اما در این ایام سنت هایی وجود دارد که این سنت ها را دین به نحو کلی تایید کرده و آنرا پسندیده شمرده و امر به آن کرده مثل نظافت، مثل خانه تکانی، مثل صله رحم، مثل کمک به خویشاوندان، مثل زیارت قبور و مانند این. و یا این دعای  یا مقلب القلوب و الابصار _ ای کسی که تو دگرگون میکنی قلب ها و چشم ها را.  و یا مدبر لیل و نهار؛ و یا کسی که تدبیر میکنی شب و روز را.  و یا محول الحول و الاحوال و یا کسی که تو تغییر میدهی حال ها و احوال ها رو.  حول حالنا الی احسن الحال ____ تو بگردان حال ما را به نیکوترین حال . گرچه این دعا سندی ندارد، اما از باب دعا و نیا
یش، دعای پسندیده ای است و مظمونش هم مظمونی است که با آیات و روایات سازگاری دارد. خب، در روایات ما هم این نکته آمد که وقتی که بهار را دیدید به یاد معاد باشید. زیرا نمونهٔ معاد در همین بهار قابل رویت است. این درختی که تا دیروز مرده بود امروز زنده شد. این گلی که تا دیروز پژمرده بود امروز شاخه داد. در بهار، خداوند تبارک و تعالی دو کار انجام می دهد؛ یک اینکه خوابیده را بیدار می کند. این درخت خواب را، این گل در واقع بخواب رفته را بیدار می کند. و دوم اینکه وقتی که بیدار شدند از این زمین مرده که حیات ندارد این درخت زنده را تبدیل و درست می کند. این زمین مرده را تبدیل به خوشه و شاخه و میوه رنگ رنگ می کند. یعنی این درخت خواب بیدار می شود از این زمین مرده استفاده می کند، تبدیل می کند آن مواد را به میوه و شاخه و در واقع برگ و خوشه. جریان این دعایی که خدمت شما قرائت شد؛ یا مقلب القلوب والابصار در قرآن در دو جا می شود به آن اشاره کرد. که هر دو جا هم مربوط به مسئلهٔ قیامت و معاد است. یکی اینکه فرمود افراد کافری که دلهایشان را کنترل نکردند، دلهایشان را تربیت نکردند، دلهایشان را تطهیر نکردند، در قیامت خداوند متعال دلهای اینها را دگرگون می کند، منقلب می کند، زیر و رو می کند.( وتُقلب اَفئدتهم و ابصارهم کما لم یومنوا به اول مرة) ٍ. نکته بعدی در سوره مبارکه نور در مورد رجال الهی، مردان خدایی میفرماید؛ این رجال خداوند، این مردان الهی کسانی هستند( لا تلهیهم تجارةٌ ولا بیعٌ اَن ذکرالله.) اینها کسانی هستند که این صفت را دارند. و اینها کسانی هستند که (یخافون) میترسند .... از چه چیزی میترسند ؟ روزی که (تَتقلبُ فیه القلوب و الابصار. )روزی که منقلب می شود در آن روز قلب ها و چشم ها. اینها از چه روزی می ترسند مردان الهی؛ از روز منقلب شدن قلوب و منقلب شدن ابصار. این هم مسئله معاد است در نتیجه اینکه به ما فرمودند در اول بهار یا مقلب القلوب والابصار را بخوانید شاید اشاره به تناسب این ایام با معاد داشته باشد. این انسانی که مُرد دوباره زنده شود و به حساب و کتاب برسد. همانطوری که این درخت ها زنده شده اند این گیاهان زنده شدند و مانند آن. در روایات آمده که فرمودند:( اِذا رَاَیتم الربیع فکسرو ذِکر النشور... )اگر بهار را دیدید کثرت بدید یاد قیامت را ، به یاد معاد باشید.خب، چرا چون همین بهار، همین زنده شدن گیاه این نمونه هایی از معاد است. (فاحیا به الارض بعد موتها....)این زمین مرده را خداوند متعال زنده می کند.پس اگر در نوروز خانه تکانی است، دید و بازدید است، هدیه و صله رحم است قسمتی انسان که به طبیعت می رود . (متاع لکم و لانعامکم) نگاه نکند همه چیز خوراک و خواب و پوشاک نیست وقتی که به این درخت و کوه و سبزه و چمن و نگاه می کنید این معرفت کسب می کند که این درختی که تا دیروز این درخت خشک بود سبز نبود، امروز سبز شد این یک مرحله. خداوند متعال خواب را بیدار کرد. مرحله بعدی این درختی که از زمین مرده تغذیه می کند این زمین مرده خوشه و شاخه و میوه می شود و احیا به الارض بعد موتها اینها را دقت کند و اگر در مرحله ابتدایی باشد مثل جمیع مردم یا در مرحله متوسط مثل اکثرین این بفهمد هر پدیده ای علتی دارد، هر حرکتی محرکی میخواهد، عالم، عالم ممکنات است، ممکن محتاج است و مانند آن. از این کثرات به وحدت برسد. اگر از اوحدی باشد از اولیاء باشد دیگر نگاه به آیینه نمی کند نگاه به دار و درخت نمی کند بلکه صورت مرآتی را می بیند، آن صورتی که در آیینه رخ داده می بیند، به دریا بنگرد، دریا او می بیند، به صحرا بنگرد، صحرا او می بیند. پس اینکه بهار می آید قسمتی از فعالیت های ما، کارهای عادی است که ممدوح است مثل نظافت، مثل دید و بازدید، مثل عیدی، مثل خانه تکانی. قسمت دیگر از برنامه های ما کسب معرفت باشد؛ یا مقلب القلوب و الابصار این خدایی که قلب ها را دگرگون می کند روز قیامت، چه سوارههایی که روز قیامت پیاده می آیند، و چه پیاده هایی که روز قیامت سواره می آیند. اگر انسان امروز .. توجه نکند چه می کند، از چه راهی کسب مال می کند، چطور در مقابل نامحرم حاضر می شود در این مجالس و عید دیدنیها، چطور خودش را، جوان خودش را، برنامه زندگی خودش را در این ایام مدیریت می کند، چه لباسی، چه حجابی، چه عفتی و مانند این یادش باشد فردای قیامت روزی است که خداوند قلب کفار را، قلب کسانیکه ایمان ندارند را دگرگون می کند که فرمود: و (نقلب افئدتهم و ابصارهم کما لم یومنوا به اول مره). این خوراک و خواب و بهای دنیایی را خدا برای همه ذکر کرد فرمود: (متاع لکم و لانعامکم) انسان را با چهارپا یکی فرض کرد در اینگونه از نعمت ها. خوردن برای انسان است، برای حیوانات دیگر هم است، لذت های مادی برای انسان است برای سایر حیوانات هم است. دیدن لذت ها برای همه است، اما آیه ی نگاه کردن، عبرت گرفتن برای همه نیست، (فذکر اِنَّ ذکرَ تنفع مو
منین ....) آنهایی که چشم آیه بین دارند، آنهایی که گوش آیه شنو دارند، از دیدن تحول و تقلب و دگرگونی آسمان و زمین به یک محرک پی می برند. از دیدن سبز شدن این درختان خواب و زنده شدن این زمین مرده و تبدیل شدن این خاک سیاه به میوه های رنگ رنگ بوجود ذات حق پی می برند، و این مثالی است برای کشف قدرت تام او و بعد به قیامت هم یقین پیدا می کنند. این می شود آیه، این می شود نگاه عبرت بین. در کنار این نگاههای زیبایی که ما میتوانیم به بهار و طبیعت و درخت و اطراف خودمان داشته باشیم، از طرف دیگر هم مهمانی های خوب، دید و بازدیدهای بدور از تکلف و اسراف و تبذیر. صله رحم که توصیه دین است و توصیه عقل و عقلا، اینها همه انسان را در سعادت رشد می دهد. مبادا کسی در این ایام خودش را به تکلف بیاندازد در خرید کردن. هیچ فرقی در این ایام و ایام دیگر نیست. همان که هستی باش، همان برنامه ها را با دقت بیشتر انجام بده، کما اینکه به ما فرمودند: واکثروا ذکر الموت فالربیع، در ایام ربیع یاد مرگ را بیشتر کنید، یاد قیامت را بیشتر کنید، این درخت مرده زنده شد. مرگ پایان زندگی نیست.در شرق عالم و غرب عالم اگر بگردید جایی که پیغمبر نباشد و دین نباشد این حرف نیست. انبیاء الهی به ما گفتند مرگ پایان راه نیست. مرگ پوسیدن نیست، مرگ از بین رفتن نیست، اگر کسی مُرد از این مرحله به مرحلهٔ دیگر می رود. اگر غربی ها امروز این آفت بزرگ دامنشان را گرفت که یاد مرگ ناراحتی می آورد و یاد مرگ افسوس می آورد و یاد مرگ انسان را دچار مشکل روانی می کند. دین به ما فرمود بهترین محرک برای پیشرفت یاد مرگ است. بهترین محرک برای کسب اعمال خوب یاد مرگ است. امیرمومنان فرمود: یاد مرگ را زیاد بکن. پیغمبر فرمود: یاد مرگ داشته باش. چرا، چون اگر مرگ پایان زندگی نبود و انسان را از دنیای محدود آزاد میکند انسان برای کسب معارف یک، برای انجام دادن اعمال خوب دو: تلاش بیشتری می کند. یاد مرگ انسان را از اسراف می رهاند یاد مرگ انسان را به خوشرویی دعوت می کند چون مرگ پوسیدن نیست. اگر مرگ پوسیدن نبود که این رهاورد انبیاء الهی برای جوامع است(. کل نفسٍ ذائقة الموت..) این خورنده است که چشیده شده را نابود می کند، نه چشیده شده خورنده را. این رهاورد دین است. اینکه امام حسین (ع) فرمود:(صبراً یا بنیالکرام ما الموت الی قنطره). قنطره یعنی پل. مرگ پلی است که انسان را از سجن دنیا وارد عالم دیگر می کند. حال اگر به یاد مرگ باشیم یاد معاد باشیم از اشتباهات دور می شویم به خوبیها روی می آوریم و مومن بهترین زمان برایش مرگ است. مبادا بگویید که در ایام عید در مورد مرگ صحبت کرد، اوضاع را تلخ کرد نخیر. جناب کلینی در روضه کافی یک روایتی دارد که در میزان الحکمه هم مثل روایتش است. که بهترین زمان برای مومن زمان مرگ است. جناب کلینی نقل می کند: در زمان مرگ برای مومن که بهترین دوره اش است و بهترین زمانش. خب همه ما آرزوی ما است که الان دست ما به ضریح مبارک اباعبدالله برسد. دست ما به ضریح مبارک پیغمبر برسد. اگر خود اینها بیایند مومن چه حالی پیدا می کند. اینکه نقل کرد در آن کتاب روضه کافی که وقتی مومن در حال اهتزار است می بیند آن محلی که در آن اهتزار صورت می گیرد منور شد. خب این که نمی شناسد، به او معرفی می کنند این کسی که پیشاپیش همه است رسول معظم اسلام، آنی که کنارش ایستاده امیرالمومنین، آن کسی که کنار امیرالمونین است فاطمه زهرا(س) است. این را گفتند برای همه نقل نکنید. فاطمه زهرا (س) هنگام مرگ مومن می آید یعنی چه. آن شخصی که کنار فاطمه س ایستاده حسن ع است آنی که کنار حسن ع ایستاد حسین ع است، از این شادی بزرگتر. یکبار شادی به گل و بلبل و نقل و کلوچه است، یکبار شادی، شادی عقلی است که قابل وصف نیست. شما ببینید اگر یک مسئله علمی برای شما حل شد لذتی که این دارد هیچ غذایی ندارد، البته اگر طبع انسان تغییر نکرده باشد. مبادا خودمان را درگیر کسرات کنیم همواره در این من و ما و او و این و چه کس را چطور آوردن، چه کسی را چطور بردن، آن چنین چیز را خرید ما نخری دیم درگیر این ها باشیم ، که همین اعتباریات معنای دنیای مذموم است و قبلا هم عرض شد (متاع لکم و لانعامکم)( ما من دابة الی علی الله رزقها).... همه حیوانات روزیشان مقدر همه انسانها روزیشان مقدر، حرص روزی زدن نیست، تلاش برای روزی ممدوح، اما دیدن این عالم است معرفت کردگار زنده بیدار باش گوش شنیدار باش چشم خریدار باش. ان شاء الله خداوند متعال توفیق دهد در این ایام همه ما از این دگرگون شدن طبیعت درس بگیریم فردای قیامت خداوند این تقلب و دگرگونی که برای قلب ما حاصل می کند یک دگرگونی حَسن باشد، یک صیرورة حسن باشد. چشم ما فردای قیامت به سمت پایین نباشد چشم ما در آنجا بتواند حقایق را ببیند معارف را ببیند. چون آنکه فرمودند در قیامت انسان کور است یعنی چه ؟ یعنی آن چشمی که، آن گوشی که امروز قرآن ندید، آن چ
شم و گوشی که امروز قرآن نشنید امروز صوت حق نشنید امروز حرم ندید امروز زیارت ندید فردای قیامت هم همین است. خداوند متعال که عذاب نمی کند خودت در دنیا ندیدی آخرت هم تجلی همین است. در آخرت آن کسی که همش برای خودش در دنیا مار و عقرب ساخت، آدم عاقل برای خودش مار و عقرب میسازد فلان گناه را بکن خب سم است دیگر نخور. فلان گناه را بکن، فلان گناه را بکن همین مار و عقرب باطنش در قیامت به جانش است. خدا که مار و عقرب نمی آورد از جای دیگه، از بیابان های آفریقا، نه همین اعمال شخص مار و عقرب است. (من یعمل مثقال ذرة شرً یره )..... اگر کسی در دنیا با خیر انس نداشت در آخرت هم کور است، خیر را نمی بیند معرفت نمی بیند معارف نمی بیند و مانند آن. آن کسی که در بهشت نعمت می بیند میوه های رنگ رنگ می بیند بالاخره نزد پروردگارِ این هم که خداوند البته خیر خدا زیاد است و رحمتش زیاد. اما به تناسب عملش است. اینکه بهشتی ها در بهشت میوه می خورند که در سوره مبارکه بقره فرمود وَ بَشِّرِ الَّذينَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ جَنَّاتٍ تَجْري مِنْ تَحْتِهَا الْأَنْهارُ كُلَّما رُزِقُوا مِنْها مِنْ ثَمَرَةٍ رِزْقاً قالُوا هذَا الَّذي رُزِقْنا مِنْ‏ قَبْلُ‏ وَ أُتُوا بِهِ مُتَشابِهاً وَ لَهُمْ فيها أَزْواجٌ مُطَهَّرَةٌ وَ هُمْ فيها خالِدُونَ (25) و اینها می گویند این طعم میوهها برای ما آشنا است و رزقنا من قبل ما اینها را قبلا خورده بودیم که در دنیا که نخورده بودند. خیلی از میوه های بهشتی در دنیا نیست یک: مردم دنیا خیلی از میوه ها را نخوردن این دو: پس چرا اینها می گویند رزقنا من قبل . معلوم می شود همین نماز، همین روزه، همین گناه نکردن، همین حجاب رعایت کردن این تبدیل به همان دار و درخت و میوه می شود. و حقیقت همین ها طعم آن میوه ها است. که فرمود رزقنا من قبل. ان شاء الله خدا توفیق دهد در این عید درخت، در این عید زمین که زمین تلاش کرد به دور خورشیدش چرخید و ما هم از این وصف متعلق موصوف که عید برای زمین است نه برای ما مجازاً عید رو به همدیگر تبریک میگوییم، عید ما هم بشود دور شمس حقیقی، نور حقیقی، که قرآن و عترت باشند بگردیم، معرفت کسب کنیم، از گناه بدور باشیم که بتوانیم عید را واقعا بهم تبریک بگوییم ان شاءالله. وصلی الله علی محمد و آله الطاهرین. اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم در این راستا باید عرض کنم . در بعض از روایات امده که نوروز زمان غدیر بوده است . که طبق نظر علامه ایت الله العظمی شعرانی که طبق قواعد هیأت و نجوم ثابت کردند تاریخ شمسی غدیر خم در این ایام است . یعنی ۲۷ اسفند و بعبارتی چون سه روز پیغمبر در ان محل توقف داشت روز اول فروردین را شامل میشود . حضرت ایت الله العظمی جوادی املی هم یکی از وجوه جمع بین روایات متعارض را که نوروز را مبارک می داند همین قول شمردند . از طرفی در کتاب اقای زمانی به اسم هیآت و نجوم اسلامی هم‌مطلب اشاره شده . شنیدم از یکی از اساتید که رای علامه مجلسی هم بر همین قول است
📝🔥 متن کامل پیام نوروزی انقلاب به مناسبت آغاز سال 0⃣0⃣4⃣1⃣ @kellasetegadi
🍃🍀🍃🍀🍃 🍀🍃🍀 🍃 شرح مناجات شعبانیه جلسه اول https://eitaa.com/kellasetegadi/1348 جلسه دوم https://eitaa.com/kellasetegadi/1357 جلسه سوم https://eitaa.com/kellasetegadi/1386 🔥ادامه دارد.... @kellasetegadi
۲۰ مارس،‏ ۱۶.۰۵.mp3
45.16M
🔴شواهد شاهد دوم۳۳ ❎اشراق تاسع @kellasetegadi
باسلام ..... طلبه ای که هنوز دروس ابتدایی را پاس نکرده فضلا از هضم چگونه بخود اجازه میدهد اساطین علمی و بزرگان دینی را کنشا و علما نقد کند و بگوید بنظرم من .... چنین و چنان است ! و یا سریعا لب به مقایسه بگشاید ... یکی از چیز هایی که سبب رشد میشد این است که طالب علم خویشتن دار باشد و تا می تواند اموری که از اساتید و بزرگان میبیند و به مذاقش خوش نمی اید را توجیه نماید ! نکته دوم در تحصیل نظم در تحصیل است اقاجان از زمین به اسمان بروی تا نظم در تحصیل یک کتاب نباشد و مداومت بر یک کار هیچ چیز حاصل نمی شود انسان باید یک مطلب را اگر نفهمید رها نکند بلکه روی ان پا فشاری کند و اصرار کند /فکر کند/ تحقیق کند/سوال کند /تابفهمد . اقاجان از این کتاب به ان کتاب رفتن خیر ندارد . تا یک کتاب را نفهمید به کتاب دیگر نروید . باید کتاب را سیاه کرد تا فهمید . مرحوم حضرت اقای بهجت(ره) و حضرت اقای حسن زاده.(دام ظله) به مدت طولانی در بحثی شرکت میکردند .چون جلسه اول را به اختیار خود رفته بودند . تا اخر در جلسات شرکت میکردند . تا مبادا بی ملاحظگی باشد طلبگی به اداب است نه ادا... و نه کتاب کلفت و سنگی زیر بغل داشتن و .... متاسفانه بنده در این سال های نه چندان کوتاه طلبه ای منظم در فضای تحصیل خصوصا خیلی کم دیده ام بلکه طلبه مودب به اداب راقیه به حد سلف و علمای ربانی معاصر (حفظهم الله)اصلا ندیده ام . گرچه حقیر خود از بی نظم ترین و بی ادب ترین ها در مقابل سلف صالح هستم اعاذنا الله من شرور انفسنا ... ان شا الله ذات حق به بنده حقیر توفیق ده. راه سلف صالح را پی بگیر م