eitaa logo
مجموعه علمی،فرهنگی معارج
1.8هزار دنبال‌کننده
520 عکس
93 ویدیو
129 فایل
مجموعه ی مجازی ،آموزشی و فرهنگی معارج ⭕ هدف: نشر معارف وعلوم دینی در سطوح مختلف (بدون هیچ گونه وابستگی) #عقلی #نقلی #طب ⁦🎗️⁩بدون #وابستگی ⁦⁦⁦🎗️ ⁦ 🔖ادمین: @Hekmat_hasan ⭕صفحه ما⭕: https://moarej.blog.ir/ ⭕حامی معارج ⭕👇👇 @Hami_mareg
مشاهده در ایتا
دانلود
مجموعه علمی،فرهنگی معارج
⚫️انا لله وانا الیه راجعون نماز لیله الدفن برای عموی استاد مرحوم مغفور #ناصر ابن محمد جان (ح
باسمه تعالی انا لله وانا الیه راجعون لطف همه ی عزیزانی که در این مصیبت همدردی خود را اعلام نمودند . و با ارسال پیام های تسلی بخشِ خود ، در این غم شریک شدند کمال تشکر را داشته و از خداوند متعال برای همه عزیزان سلامت ، فلاح و رستگاری را از ساحت محی و ممیت خواستارم . حسن خواه ۱۸ ابان ماه
📑شروع مقاله از کتاب شریف قانونچه جناب چغمینی به صورت آنلاین و آفلاین زمان : چهارشنبه ها ⏰ساعت : ۱۱:۳۰ اولین کتاب رسمی آموزشی طب سنتی ایرانی ثبت نام : @Hekmat_hasan 🆔 https://eitaa.com/joinchat/95092978C7d7e920de5
۱۰ نوامبر،‏ ۱۶.۰۷.mp3
25.03M
تفسیر ایه ۱۷۲ سوره اعراف 🔉جلسه ۴ @KellasEtegadi 🎓مدرس: حسن خواه
۱۱ نوامبر،‏ ۱۰.۵۷.mp3
25.51M
📗اشارات و تنببهات 📗نمط دوم طبیعیات 📗الفصل ۲۲ و ۲۳ اتمام 🎧جلسه ۱۷ - حسن خواه
۱۲ نوامبر،‏ ۱۰.۳۴.mp3
26.39M
🎧 ۱۷ 📗مرحله اولی فصل سوم و شروع چهارم :۲۱ابان تکمیل بحث چهارم: امتياز به شدّت و ضعف، كمال و نقص، كه امتياز تشكيكي است، و اين قسم از امتياز مختص به مصاديق و حقايق وجود است كه در متن خارج مي‌باشند، و عدم كه در ذهن و خارج لا شي ء است به هيچ يك از اقسام چهارگانه‌ي فوق نمي تواند امتياز پيدا نمايد رحیق ۵ جلد ۹
۱۲ نوامبر،‏ ۱۶.۰۵.mp3
33.85M
📗جلسات_منظومه 🎧 ۹۸_ حسن خواه 📗 سوم / مباحث حدوث وقدم حدوث دهری اتمام
۱۴ نوامبر،‏ ۱۶.۰۳.mp3
30.87M
📗جلسات_منظومه 🎧 ۹۹_ حسن خواه 📗 سوم / مباحث حدوث وقدم حدوث اسمی اتمام
۱۵ نوامبر،‏ ۱۷.۲۰.mp3
28.03M
🎧 ۱۴۰_ حسن خواه 📗 پنجم اشراق ششم به حکمت مشرقیه اتمام صورت جواهر نه جوهر است و نه عرض چون صورت همان فصل وفصل وجود است . فصل منطقی : ما یقال فی جواب ای الشی فی جوهره .شی که این صفت مثلا نطق را داشته باشد . فصل نه جوهر است ونه عرض مگر این که تحلیل کنیم که بدانیم جوهر است ویا کیف . مثلا لوازم وجود ناطق تجسیم است . و فصل ماهیت ندارد . صورت بسیط هستی و وجود اوست . و مفهوم دارد نه ماهیت . وهر مرکبی وجودش صورتش در خارج است . اما در ذهن صورت جز ماهیت ان است و ماده و صورت باهم حقیقت ان را تشکیل میدهد . باید دانست که ماده و صورت درخارج با یک وجود موجود اند. اطلاقات چهارگانه صورت یک جامع دارد که فعلیت است .
✍نمی از یم رحیق مختوم : قياس خَلف يا خُلف، قياسي است كه بطور مستقيم و روياروي، به مطلوب نمي رسد. خَلف به معناي وَرا و  پشت سر است. اين قياس را به دليل اين كه از خلف و وراي مطلوب به سوي نتيجه مي آيد قياس خَلف مي نامند، و خُلف به معناي بطلان است، و اين  قياس را چون از طريق ابطال نقيض مطلوب به نتيجه مي رسد قياس خُلف نيز مي گويند.  🔅 پ ن: عده ای اصرار دارند بگوییم قیاس خَلف و عده ای هم میگوید خُلف https://eitaa.com/kellasetegadi