eitaa logo
بیداری طلاب
66.2هزار دنبال‌کننده
8هزار عکس
3.6هزار ویدیو
85 فایل
🔳 قال عیسی ع: کونوا نقّاد الکلام 🔳 پایگاه خبری مستقل حوزه های علمیه 🔻خبر حوزه🔻 قدیم 🔳 اخبار حوزه بدون سانسور 🔳 راه ارتباطی 🆔 @akhbarhowzeh 🖥دیدن سوابق تبلیغ و سفارش 👇 http://eitaa.com/joinchat/2893545491Ceb56fbfddd
مشاهده در ایتا
دانلود
♨️پیشنهاد حجت الاسلام و المسلمین قنبریان برای حل معضلی در حکمرانی منطق حکمرانیِ حمایت! ❓سؤال: چرا در مواردی همچون مصوبه بنزینی، کالاهای خانگی، خودروی داخلی، جانب مردم گرفته نمی‌شود تا مسئله حل شود و درمقابل، آن دستگاه‌ها از حمایت رهبر، سوء استفاده نکنند؟! ▫️منطق حکمرانیِ حمایت پیش از بحث روی مصادیق و اختلاف در آنها که بحثی سیاسی است، باید منطق درست حکمرانی در این حوزه را کشف کرد. 🔅 ادعا این است: 1️⃣ در دوگانه‌های «مردم-نهاد حاکمیتی» (که یک طرف رضایت مردم و طرف دیگر دستگاه حاکمیتی) قرار دارد، باید ابتدا دید که آیا اصطلاحاً راه گریزی(مندوحه) هست که بتوان هر دو را با هم جمع کرد یا خیر؟ • مثلا؛ هنگامی که حل مسئله نارضایتی مردم خوزستان از ریزگردها و فاضلاب، با مشکل کمبود بودجه عمرانی دولت مواجه می‌شود؛ گریزگاه و راه‌حل برداشت از صندوق توسعه به فرمان رهبری بود. به شرط اینکه درست و به‌جا مصرف می‌شد.۳ 2️⃣ اما جایی‌که چنین راه گریزی نیست، چالش جدی می شود. حکمران باید جانب یکی از طرفین دوگانه را بگیرد. یا جانب رضایت مردم یا نهاد و سازمانی که نوعا تبلور خواست ملی هم هست! • مثلا؛ حل مشکل کیفیت برخی تولیدات داخلی و نارضایتی مردم، اگر با آزادسازی واردات انجام گیرد، صنایع داخلی نابود می‌شود؛ و اگر جانب این صنایع گرفته شود، عملاً به سوء استفاده از حمایت و افت بیشتر کیفیت می‌انجامد! لذا هم نارضایتی مردم می‌ماند و هم پیشرفت و استقلال حاصل نمی شود! (دقت کنید) ⬅️ در این موارد کارشناسانِ خلّاق باید طرحی نو در مراحل تصمیم‌سازی دراندازند؛ یعنی راه سوم یا مندوحه بسازند! • مثلا؛ پیشنهادها و سناریوهای علمی-عملی از سوی برخی گروه‌های پژوهشی دربارۀ نحوه توزیع بنزین، به‌نوعی مندوحه‌سازی است که در آن، هم گرفتاری‌های واقعی دولت درمورد نرخ بنزین دیده شود و هم رضایت عمومی حاصل گردد. ❗️کشف نشدن این راه‌حل‌ها و مندوحه‌ها، یا نرفتن آن سر میز حکمرانان، موجب شد رهبر انقلاب در آن یکشنبۀ حمایت از مصوبه بنزین، در چند دقیقه، حدود ۵بار بگوید «متخصص و کارشناس نیستم» و بعد در کشاکش دوگانه «مردم-نهاد حاکمیتی»، سراغ حمایت از دولت و سرانی برود که البته برآمده از اراده ملی بودند. (۲۶آبان۹۸) • درباره صنایع داخلی (لوازم خانگی و خودرو و...) نیز باید راه‌حل‌هایی یافت شود تا بین پیشرفت و استقلال و خود اتکایی در صنعت با رضایت مردم از کیفیت جمع شود. آنوقت حکمران باید از این راه‌حل حمایت کند. توجه صرف به یک طرف ماجرا و ندیدن این دوگانه و کشاکش، همچون انکار شرعی منع واردات، ظاهرا پاک کردن مسئله است نه حل آن!(ویدئو۳) 3️⃣ اما اگر چنین مندوحه و راه‌حل‌هایی پیدا نشد چه باید کرد؟ اگر یک طرف، نه قشر و صنفی از مردم، بلکه عموم ملت ایران بودند، راه‌حل قانون اساسی، رفراندوم است. در فصل۵(حق حاکمیت ملت و قوای ناشی از آن)، اصل۵۹ آمده:«در مسائل بسیار مهم اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ،ممکن است اعمال قوه مقننه از راه همه‌پرسی و مراجعه مستقیم به آرای مردم صورت گیرد. درخواست مراجعه به آرای عمومی باید به تصویب دو سوم مجموع نمایندگان مجلس برسد» درفصل۸(مربوط به رهبر)، اصل۱۱۰ یکی از وظایف و اختیارات رهبر را «فرمان همه‌پرسی» می‌شمارد. واضح است در فرض 3️⃣ بین «رضایت و خواست ملت» با «سیاست و کارکرد سازمان برآمده از اراده سابق همان مردم» دَوَران افتاده است و بایستی یکی انتخاب شود. در چنین مواردی چارۀ مشکل در نظام «امت-امامت» رأی مردم است. 🔅شهید بهشتی نیز در چنین مواردی رضایت مردم را از سه جهت مقدم می‌شمرد: ۱.چون پیوند قلبی مردم و حکومت را تقویت می‌کند، خود مصلحتی پرارزش و چه‌بسا پرارزش‌تر از مصلحت حمایت از طرف دیگر است. ۲. تشخیص عمومی مردم، از تشخیص افراد معدود، نزدیکتر به حقیقت است. ۳.تصمیم برخلاف رضایت مردم در مقام اجرا، همراه با دشواریست و مصالح واقعی را حاصل نمی‌کند.۴(رجوع به لوح ۱) ............................................ ۱.https://www.irna.ir/news/83557333 ۲.https://b2n.ir/x35960 ۳.گزارشی از این اختصاص و مصرف در غیر مورد مصوب را در گزارش دیوان محاسبات بخوانید:https://b2n.ir/u67428 ۴.ر.ک:مواضع تفصیلی حزب جمهوری ص۳۹۳تا۳۹۵ 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۰/۱۱/۱۳ @m_ghanbarian ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻تحریف و استفاده ابزاری از مرجع بصیر 🔻رنگانگیِ اصلاح‌طلبان در بازیِ سیاسی با مرجعیّت: در «کجا» ایستاده‌اید؟! مهدی جمشیدی [۱]. سعید حجاریان در یادداشتی با عنوان «فقیهِ ضدّمصلحت» نگاشته است: الف. آیت‌الله صافی در قضیۀ تجمیع دستگاه‌های اطلاعاتی اصرار داشت قانون اساسی، وظایف رهبری را احصاء کرده و این احصاء افادۀ حصر می‌کند؛ یعنی نمی‌توان تشکیلات یا سازمان اطلاعاتی را زیر نظر رهبر برد، اما امام می‌گفت، این کار انجام شود. آقای صافی به‌شدّت مخالفت کرد و گفت، به‌کلّی خلاف قانون اساسی است و بالاخره این اصرار، باعث صرف‌نظرکردن امام از آن نگاه به وزارت اطلاعات شد. ب. آقای صافی می‌گفت باید مُرّ شریعت اجرا و قوانین عادی با شرع، تطبیق داده شود و احکام ثانویه را تا رفع حرج، قبول داشت. ج. امام که از این افعال شورای نگهبان به تنگ آمده بود، مقولۀ «مصلحت» را مطرح کرد و گفت، اگر امری دائر مدارِ مصلحت نظام شد، حاکم اسلامی می‌تواند آن را وضع نماید و به‌کلّی از احکام اوّلیّه دست بشوید. اینجا بود که طاقت آقای صافی، طاق شد و از شورای نگهبان استعفا کرد. د. مذاق فقهیِ آیت‌الله خامنه‌ای تا قبل از خطبۀ سال ۶۶ به مشرب آیت‌الله گلپایگانی و صافی نزدیک است، امّا بعد از آنکه امام به ایشان نامه‌ای انتقادی نوشت و ایده‌های آن خطبه را مغایر با مشرب فکری خود عنوان کرد، آیت‌الله خامنه‌ای تمکین کرد و تا به امروز، در خطّ فقهیِ امام باقی مانده است. [۲]. این متن، "موضعِ تجویزی و ارزشی" ندارد؛ فقط "توصیفِ محض" است و بس. مشخص نیست که ایشان در این میانه، جانب امام را می‌گیرد یا آیت‌الله صافی را. البتّه اصراری نیست که اینان به قضاوت بنشینند و یکی را تأیید و دیگری را نفی کنند، بلکه سخن در این است که مواجهه‌ها، به‌شدّت گزینشی و دلبخواهانه هستند و از منطق سیاسیِ محض، پیروی می‌کنند. [۳]. و به نظر می‌رسد توصیفی که بیان کرده، جز دربارۀ آیت‌الله خامنه‌ای، درست است و واقع‌نما. به تصریح خود آیت‌الله خامنه‌ای، ایشان از آغاز و در اثر درس‌آموزی از امام، چنین اندیشه و مشربی داشته و هیچ‌گاه، تغییر جهت نداده است.آیت‌الله خامنه‌ای طی نامۀ کوتاهی به امام در تاریخ ۱۳۶۶/۱۰/۲۱ چنین نوشت: «بر مبناى فقهىِ حضرت‌عالى که اینجانب سال‌ها پیش، آن را از حضرت‌عالى آموخته و پذیرفته و بر اساس آن مشى کرده‌‏ام، موارد و احکام مرقوم در نامۀ حضرت‌عالى، جزو مسلّمات است و بنده، همۀ آنها را قبول دارم. مقصود از حدود شرعیه در خطبه‏‌هاى نماز جمعه، چیزى است که در صورت لزوم، مشروحاً بیان خواهد شد.» امام نیز در پاسخ ایشان چنین نگاشت: شما را چون برادرى که از «مبانىِ فقهىِ مربوط به ولایت مطلقۀ فقیه»، جداً جانبدارى مى‏‌کنید، مى‌‌دانم و در بین متعهدان به مبانى اسلامى، از جمله افراد نادرى هستید که چون «خورشید»، روشنى مى‏‌دهید. مع الأسف،‏ جمهورى اسلامى و سران محترم آن، مورد «تاخت‌وتاز تبلیغاتىِ جهانخواران» شده‏‌اند و مثلًا اگر بگویند آفتاب، روشن است، فردا «تبلیغات جهانى» به شرح و تفصیل و توجیه و تحلیل پرداخته و جمهورى اسلامى و یاران آن را به طورى محکوم مى‌‏کنند(صحیفۀ امام، ج‏۲۰، ص۴۵۵). [۴]. البتّه اگر "ضدّمصحلت بودن" یک ارزش است، باید گفت جریان اصلاحات، اوّلاً جهت‌گیریِ بسیار غلیظِ مصلحتی، به معنی منفیِ "موقعیّتی" و "اقتضایی" و "عمل‌گرایانه"، دارد و به‌عنوان "فقه پویا" و "درک جهان جدید" و "نواندیشی"، دست تصرّف و تعدّی به همۀ احکام دین را دراز کرده و تصوّر "تاریخی" و "تاریخ‌زده" از اسلام دارد؛ و ثانیاً پس با امام نیز در این باره، زوایه و شکاف جدّی دارد و در عرصۀ اختلاف فقهی و فکریِ امام با آیت‌الله صافی، جانب آیت‌الله صافی را می‌گیرد، هرچند خویش را "خطّ امامی" می‌خوانند و در سایۀ انتسابِ صوری و رسانه‌ای به ایشان، "انقلاب‌خواری" می‌کند. این‌چنین "تناقض‌ها" و "تهافت‌ها"یی، بنیانِ اجتماعیِ جریان اصلاحات را برانداخت و آن را عقیم و فلج و حاشیه‌نشین ساخت و از توانمندی‌اش کاست. [۵]. حال انتخاب با شماست؛ در "میانۀ دو صندلی" ننشینید و یکی را انتخاب کنید! نمی‌شود در هر زمان، به رنگی درآیید و در زیر بیرقی پنهان شوید و به "نرخ روز"، نان بخورید. به "اصول" و "بنیان‌ها"یی معتقد و ملتزم باشید تا مخاطب دریابد که با چه جریانی روبروست و این جریان، چه هویّتی دارد و سرچشمه‌های معرفتی‌اش چیست. "از این شاخه به آن شاخه پریدن" و "رنگ‌پذیریِ حداکثری" و "تلوّنِ ایدئولوژیکی"، معنای تلخ و رسواکننده‌ای دارد! این تغیّر و بی‌قراری و بی‌ثباتی، جز در خوی و خصلتِ قدرت‌مداری و قدرت‌خواهی ریشه ندارد. @sedgh_mahdijamshidi ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻دفاع آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی از پیوند سیاست و دیانت در سال ١٣۴۴ ✍بخشی از یادداشت کم‌تر دیده شده آیت‌الله العظمی صافی گلپایگانی «این نکته ناگفته نماناد که در اسلام سیاست و زمامداری از رهبری روحانی و دینی و معنوی جدا نیست. جانشینان پیغمبر باید مثل اعلی و نمونه کامل اخلاق و فضایل و علوم پیغمبر باشند و بتوانند مردم را به جمیع حقایق دین و دقائق احکام شرع هدایت کنند و به عبارت دیگر جانشینی پیغمبر یعنی ادامه علم و کمال و اخلاق و هدایت و رهبری پیغمبر و عهده‌داری امور امت در جمیع آنچه راجع به مصالح دین و دنیا است، و این همان معنایی است که بعد از پیغمبر تا حال منقطع نشده و باقی است و منقطع هم نخواهد شد.»(نشریه «مسجد اعظم»، اردیبهشت ١٣۴۴، شماره ۶، صص ١٨-١٧) بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی @bonyadtarikh ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️پیکر مرحوم آیت الله العظمی صافی در حرم امیرالمومنین(ع) ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻ویدئویی از آیت‌الله‌العظمی صافی در آستان مقدس حسینی در کربلای معلا 🔻در آستانه لحظات ملکوتی اذان مغرب به وقت کربلا و در شب جمعه، دفن پیکر مرجع فقید، آیت‌الله‌العظمی صافی در آستان مقدس حسینی به اتمام رسید. ◽️رحمه الله رحمة واسعة و حشره مع النبی و آله ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻ستاد امر به معروف: وضعیت حجاب در سواحل هرمزگان نگران کننده است؛ باید ورود کنیم 🔻در رستوران‌ها و سفرخانه‌ها، خوراک حرام سرو می‌شود 🔻کریمی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان هرمزگان با بیان اینکه وضعیت حجاب در سواحل هرمزگان نگران کننده است و باید به این مسئله ورود شود گفت: با حضور انبوه گردشگران فرهنگ محلی هرمز در مخاطره جدی قرار گرفته است. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻رسول الله (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم): مَنْ أُعْطِیَ لِسَاناً ذَاکِراً فَقَدْ أُعْطِیَ خَیْرَ الدُّنْیَا وَ الآخِرَةِ آن کس که خدا زبانى به او داده که به پروردگار مشغول است، خیر دنیا و آخرت به او داده شده است. 📚 کافى، جلد ۲، کتاب الدعاء، حدیث ۱ 🖊 : «عَن أَبِی جَعفَرٍ مُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ بَاقِرِ عَلَیه‌ِالسَّلَام قَال سُئِلَ رَسُولُ الله صَلَّی الله عَلَیهِ وَ آلِه عَن خِیارِ العِباد؛ (الامالی شیخ صدوق، صفحه‌ی ۶۰)» چه کسانی هستند؟ این را از پیغمبر اکرم کسی سؤال کرد؛ «فَقَال أَلَّذِینَ» [حضرت در پاسخ فرمودند: بهترین بندگان کسانی هستند که:] «إِذَا أَحسَنُوا إِستَبشَرُوا» وقتی کار نیک می‌کنند خوشحالند که کار خوب کرده‌اند. این خوشحالی ارتباطی ندارد به اینکه انسان غرور پیدا کند و عُجب به کار خیر پیدا کند. این دو چیز است. اینها را از هم تفکیک کنیم. یک‌وقت انسان دو رکعت نماز که می‌خواند خیال می‌کند در یک مرتبه‌ی عالی [قرار دارد]. عُجب یعنی خودشیفتگی، خودفریفتگی، خودشگفتی به انسان دست می‌دهد؛ این مذموم است. «وَ إِذَا أَسَاءُوا إِستَغفَرُوا» در مورد اسائه -کار بد انجام دادن- به این اکتفا نشده است که بگوییم وقتی [کسی] کار بد انجام داد ناراحت باشد، نه، ناراحتی کافی نیست؛ عملی هم دنبالش لازم است و آن عمل عبارت است از استغفار؛ از خدای متعال عذرخواهی کند، وقتی کار بدی کرد -استغفار یعنی عذرخواهی کردن- از خدا عذرخواهی کند، معذرت‌خواهی کند. «وَ إِذَا أُعطُوا شَکَرُوا» وقتی خدای متعال به او چیزی می‌دهد، او سپاسگزار باشد؛ یعنی وقتی نعمت‌های الهی را متذکر می‌شود، نعمت‌های الهی را می‌بیند یا نعمت جدیدی به او داده می‌شود، او شکرگزار باشد، غافل نباشد از اینکه خدای متعال این نعمت را به او داده است. «وَ إِذَا ابتلوا صَبرُوا» وقتی هم که یک ابتلایی در زندگی اینها پیش آمد، مشکلی برایشان پیش آمد، در آن هم صبر کنند. «وَ إِذَا غَضِبُوا غَفَرُوا» وقتی از کسی خشمگین شدند، از او بگذرند، او را بیامرزند؛ البته طبیعی است که این غضب لله نیست، این غضب لِشخص است. واِلّا غضب لله را ما حق نداریم به خاطر اهواءِ خودمان یا به خاطر چیزی، وقتی یک جایی لله غضب کردیم، اینجا آن غضب را باید ادامه بدهیم، باید حفظ کنیم. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️صحبت های میلاد دخانچی در مورد سیاه نمایی علیه روحانیت در فیلمهایی با بودجه های دولتی در سینما و جشنواره فجر 🔻روحانیت نقش «ضد قهرمان» در سینمای ایران دارد! 🔻متاسفانه مسئولان حوزه هیچ واکنشی به این سیاه نمایی ها که فرهنگ عمومی را می سازد نداشته و ندارند. 🔻پ ن: چرا سینمای حزب‌اللهی و ارزشی گرفتار تصویرسازی غلط از روحانیت است؟!! حوزه هنری وابسته به سازمان تبلیغات و شخص محمدمهدی دادمان که با فیلمهای افتضاحی نظیر دینامیت کارنامه غیرقابل قبولی دارد و سازمان اوج سپاه و ... که بودجه‌های حاکمیتی دارند باید پاسخگوی فیلمسازی خود باشند. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
✍️ نقد و بررسی یک فیلم جنجالی؛ تصویری شبه سکولار از ایمان و روحانیت در سریال روز بلوا 🔺داستان مینی سریال ، درباره یک روحانی به نام عماد یا همان حاج آقای بدیعی است که استاد دانشگاهی خوشنام و یک چهره تلویزیونی معروف نیز به شمار می رود. 🛎 ذهنیت پردازنده یا پردازندگان مینی سریال روز بلوا، از دو زاویه و قابل ارزیابی و تحلیل است. از حیث درام ماجرا با طلبه ای مواجه هستیم که به دلیل چهره موجه خود، اعتماد مردم را جلب کرده و حال با یک چالش جدی در باب آبرو و اعتبارش مواجه شده است. 🔴 لغزش ها و استرس ها و تردیدهای عماد را در پلان ها و سکانس های مختلف تجربه می کنیم و یک روحانی زمینی و چه بسا رئالیستیک را در صحنه می بینیم. 🛎 که روحانی داستان دست و پا کرده و خانه چندمیلیاردی و ماشین چندصد میلیونی و گوشی بیست میلیونی جزو دارایی های این روحانی به تصویر کشیده می شود، هرچند به تبع پدرخانم سرمایه دارش باشد، ذوق و ارتکاز مخاطب را نسبت به روحانیت تغییر می دهد. 🔴 اوج روایت سبملیک ماجرا هم، بازی با نام برادر عماد در فیلم است. دیالوگ های متعددی در باب فرار و تنهایی ایمان و ضرورت بازگشت ایمان رد و بدل می شود که حاکی از محوری بودن این مساله در ذهنیت پردازندگان داستان است. اینکه ایمان آلوده بوده یا شریک جرم بوده یا چون در ساختار بوده دچار آلودگی شده و یا اینکه چون ایمان غایب است، بحران و نابسامانی را شاهد هستیم... 🖊علیرضا محمدلو متن کامل یادداشت: v-o-h.ir/?p=32832 🆔 @sedayehowzeh ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️گزیده ای از جدیدترین سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی 🔶حرف زدن آسان است ولی اجرا کردن سخت است همه باید کمک کنند.برخی‌ها می‌گویند از وقتی انقلاب شد روحانیت احترامش کم شد، اصلاً چنین نیست... 🔶قبل انقلاب روحانیت جرات حرکت در خیابان را نداشت اصل اسلام محترم نبود چه برسد به روحانیت و چه کسی گفته است وقتی اسلام محترم نیست روحانیت باید محترم باشد؟ 🔶حوزه‌های علمیه هم خیلی وظیفه خود نمی‌دانستند مقابل فحشاء و رفتارهای ناهنجار بایستند. 🔶امروز تمام مقامات دنیا تظاهر به دینداری می‌کنند، برخی طلبه‌ها می‌گویند به ما بی احترامی می‌کنند به ما فحش می‌دهند خوب خیلی از انبیاء را مورد تمسخر قرار دادند! 🔶تو باید به وظیفه‌ات عمل کنی حتی اگر فحش دهند ما نباید فقط به فکر خودمان باشیم. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻جدیدترین سخنرانی استاد رحیم پور ازغدی 📗١٣ بهمن ماه-حرم مطهر امام رضا علیه السلام 🔻وظیفه طلاب در جهاد تبیین 🔻ارائه استاد رحیم پور ازغدی ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️رضا بنوی طلبه هتاک به مرجع بصیر کیست؟ اصالتا اهل یکی از شهرهای استان فارس و در شهر خود معلوم حال است نزد روحانیون و خواص است. وی اسم و فامیلش ابتدا محمدرضا بنوی بود ولی بدلیل مشکلات اخلاقی از حوزه اخراج شد. بعد از آن وارد سیستم سیدصادق شیرازی شده و از وی تحت عنوان تقسیمی پول میگرفت. حدودا سال ۸۷ فامیلی‌اش را با استشهاد محلی و امضا گرفتن از برخی علما به سید محمدرضا نبوی تغییر داد و بعد از اینکه با مجوز سه ماهه از ایران به عراق رفت دیگر برنگشت و همان جان پسوند شیرازی را به فامیلش اضافه کرد و خود را سید محمدرضا نبوی شیرازی نامید. نامبرده الان به عنوان مبلغ سید صادق شیرازی در کشور عراق به خاطر تسلط به زبان فارسی در حرم ها مستقر شده و با زائرین ایرانی با توهین به امام، شهدا، رهبری و نظام اسلامی بحث میکند و دنبال یارگیری است. من ایشون رو از زمان طفولیت میشناسم. ایشون اخراجی حوزه اس. این عکس هم برای زمانی است که در قم کنار سید صادق شیرازی گرفته است. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️ریشه‌ی تز «روحانیت از سیاست جدا است»! 📝 پاسخ به معممینی که سودای تئوریزه کردن جدایی دین از سیاست دارند 👤 آیت الله العظمی صافی گلپایگانی قدس سره 🔸 چنان که می دانیم از روزی که وارد سرزمین های اسلامی شد برای اینکه نفوذ اسلام را از میان برداشته و سلطۀ خود را پابرجا نماید و توجه مردم را از نیروی معنوی اسلام، مکتب جهاد و مبارزه، منصرف سازد تا از یک سلسله برنامه های به اصطلاح غیر سیاسی پا بیرون نگذارند و وسیله ای برای تعقیب و جلوگیری از مداخلات سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آنها داشته باشد، «تز روحانیت از سیاست جداست» را عنوان کرده و چنان آن را تبلیغ نمود که بسیاری از و آن را پذیرفته و ندانستند که این نغمه شوم از کجا و برای چیست؟ نمی دانستند این نغمه، فلسفه های سیاسی و اقتصادی دارد و موجب تسلط اقتصادی و سیاسی استعمار می گردد. ♨️ فریاد «روحانیت از سیاست و دین از دنیا جداست»، با مبانی و احکام اسلام - که حتی امور عبادی اش نیز با سیاست پیوند دارد و از سیاست جدا نیست، و برنامه هایش همه با هم ارتباط دارد و نظام امر به معروف و نهی از منکر را با آن شدت و تأکید پیشنهاد کرده و «افضل الجهاد کلمه عدل عند امام جائر» را گفته است - به هیچ وجه سازگار نیست. 🔹 اسلام، دین دنیاست همان طور که دین آخرت است و اصلاً دنیا را از آخرت جدا نکرده است. بیشتر احکام اسلام مربوط به امور سیاسی، قضایی، مالی و روابط مردم با حکومت، با دولت و عمران زمین و شامل تمام نواحی روحی، جسمی، فردی و اجتماعی بشر است. 🔹 مداخله نکردن در سیاست و حُسن اجرای امور جامعه مسلمان (البته در صورت توانستن) جُرم است. هیچ مسلمانی نمی تواند به امور مسلمانان، خصوصاً امور سیاسی آنها بی اعتنا باشد. 🔻 «من اصبح ولایهتم بامور المسلمین فلیس بمسلم» پس این یک حرف کفرآمیز است که کسی بگوید: اسلام و دین از دنیا جداست و مساوی با این است که دو ثلث یا بیشتر برنامه های اسلام - العیاذ باللّه - زاید و لغو است یا مساوی با انکار این مقدار از احکام مسلّم اسلام است. این سخن کفر صریحی است که اگر کسی با توجه آن را بگوید نمی توان او را مسلمان شمرد. 🔹 اسلام، دین سیاست، عبادت، قانون زندگی، عمران و همه چیز است و این سخن که دین از سیاست یا روحانیت از سیاست جداست اگر با مزاج ادیانی مانند مسیحیتی که فعلاً مسیحی ها پذیرفته اند سازگار باشد، با اصول اسلام و نصوص قرآن مجید، مخالف است. 📗 کتاب سیر حوزه های علمی شیعه، آیت الله العظمی لطف الله صافی گلپایگانی @Manahejj ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حضرت آیت‌الله صافی و آرزوی حضور در جبهه و حضرت آیت‌الله صافی در دیدار با اکرم کعبی یکی از فرماندهان حشد الشعبی عراق چه فرمود؟ 🔶حاشیه روزنه علی‌رغم تلاش مذبوحانه برای مخدوش‌سازی وجه مرجعیت و دوگانه‌سازی‌های کاذب بین نظام اسلامی و حوزه مقدسه، تصریحات روشنی وجود دارد که نشان می‌دهد، مرجعیت شیعه در مسائل اساسی اسلام و تشیع، با ولایت فقیه و نظام اسلامی، کاملا همگرا و همگام است. بازخوانی این قبیل مستندات، پروژه مصادره و دوگانه‌سازی سکولارها را با شکست مواجه کرده است. سکولارهای‌حوزوی تمام تلاش خود را به کار بستند تا تصویری سیاست‌ستیز و جهادستیز از بزرگان قم و نجف القا کنند اما بیچاره‌ها تیرشان به سنگ خورد! @roozaneebefarda ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻امیرالمؤمنین علیه السلام: المُؤمِنُ دائِمُ الذِّکرِ، کثیرُ الفِکرِ، عَلَی النَّعماءِ شاکرٌ، و فِی البَلاءِ صابِر. مؤمن، همواره: 1. به یاد خداست. 2. بسیار می اندیشد. 3. بر نعمتْ سپاس گزار است. 4. در گرفتاری، شکیباست. 🔻غررالحکم، عیون الحکم و المواعظ، ص 58 ☀️رهبر معظم انقلاب این امام بزرگوار [امام هادی علیه السلام] در مجموعه‌ی آثار و برکاتی که از ائمّه‌ی هدیٰ (علیهم‌السّلام رسیده است، این خصوصیّت را دارد که در ضمن زیارت، مهم‌ترین فصول مربوط به مقامات ائمّه (علیهم‌السّلام) را با بیان وافی و شافی، با زیباترین تعبیرات بیان کرده‌اند. زیارت جامعه‌ی کبیره، از این بزرگوار است؛ زیارت امیرالمؤمنین در روز غدیر که یکی از غُرَر تعبیرات و فرمایشات ائمّه (علیهم‌السّلام) است، از این بزرگوار است. امیدواریم که به برکتِ نگاهِ عطوفت‌آمیزِ این امام بزرگوار -که شهادت ایشان با روز اوّل سال و با عید نوروز همراه شده است- ملّت ایران در این سال از هدایت الهی برخوردار باشند. ۱۳۹۷/۰۱/۰۱ ☀️نشر با منبع ☀️جامعترین کانال معرفی امام خامنه ای ☀️ @emamkhameneii ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خبرگزاری فارس در "کلیپ خانه ناامن" به انتقاد از کم کاری حوزه های علمیه در زمینه تولیدات رسانه‌ ای دینی پرداخت 🔻پ ن: فرداست که حجت الاسلام و المسلمین اعرافی اعلام کند قرارداد همکاری بین تلوزیون و حوزه علمیه منعقد شد و مثل ۴۰۰ طرح راهبردی ضعیف ایشان با یک خبر رسانه ای کار تمام شود یا ادعا کنند ما قبلا طرح همکاری نوشتیم. 🔻فقط چرا کارهای ایشان خروجی محسوسی ندارد سوال عمومی طلاب شده است. 🔻شورای عالی حوزه علمیه هم نه شناختی از این امور دارد نه موافق است نه ریل گذاری درستی می‌کند. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️دعوت امام جمعه همدان از متدینین و طلاب برای کوهنوردی و اعلام آمادگی برای پاکسازی محیط زیست حجت الاسلام حبیب الله شعبانی در دیدار با جمعی از فعالان فرهنگی عرصه کوهنوردی، یکی از مهمترین کارهای فرهنگی را حضور متدینین با دیدگاه فرهنگی در امکان مختلف و حساس دانست و اظهار داشت: نباید تنها تمرکز خود را به حضور در مسجد قرار دهیم و لازم است تا در فضاهای دیگر نیز با اقشار مختلف ارتباط بگیریم. وی با بیان اینکه گاهی از موارد تنها با یک سلام دادن این ارتباط شکل خواهد گرفت، گفت: به لحاظ فضایی که در کوه وجود دارد و افرادی که به کوهنوردی مشغول هستند، برقراری ارتباط فرهنگی با آنها راحت تر است. امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه حضور متدینین و طلاب در کوهنوردی از مصادیق بارز امر به معروف است، مطرح کرد: حتی اگر تذکر لسانی و یا حرفی هم گفته نشود، صرف حضور در این فضاها نوعی امر به معروف و نهی از منکر است. وی با اشاره به اینکه بنای انقلاب اسلامی بر انجام کار فرهنگی بود، خاطر نشان کرد: اصلاح اقتصاد متولی خاص خودش را دارد و لازم است که به صورت جدی به آن توجه شود، اما در حوزه مسائل فرهنگی باید برای دستیابی به اهداف موجود با برنامه تلاش کرد. نماینده ولی فقیه در استان همدان افزود: حفظ محیط زیست از دیگر موضوعات بسیار مهم و ضروری است که باید در زمان حضور در کوه و اماکن تفریحی دیگر نسبت به آن حساس باشیم. وی با بیان اینکه برای حفظ محیط زیست بنده نیز آمادگی همراهی با فعالان این حوزه برای پاکسازی محیط‌های تفریحی و کوه‌ها را دارم، گفت: جمع کردن زباله‌های ریخته شده در این محیط توسط یک روحانی با لباس و یا یک فرد بسیجی کار مناسبی است و اثرات فرهنگی برای دیگران به همراه دارد. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
🔻عضو مجلس خبرگان رهبری: روش آیت‌الله‌ حائری و آیت‌الله‌ بروجردی دور نگه داشتن حوزه از سیاست نبود 🔻بعضی‌ها به دنبال حوزه سکولارند ◻️ حجت‌الاسلام‌والمسلمین حیدری در مراسم بزرگداشت ارتحال حضرت آیت‌الله‌ صافی گلپایگانی (ره) گفت: بعضی‌ها باگذشت ۴۳ سال از انقلاب هنوز به دنبال حوزه‌ی سکولارند و برای تثبیت انحراف و تز استعماری جدایی دین از سیاست به چیزهایی تمسک می‌کنند که واقعاً خیانت به حوزه است و می‌گویند روش آیت‌الله‌ حائری و آیت‌الله‌ بروجردی دور نگه داشتن حوزه از سیاست بود، درحالی‌که این حرف کاملاً بی‌اساس بوده و یک تهمت بزرگ است. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️دکتر موسی نجفی تاریخ نگار برجسته و رئیس پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی 🔺مطالب گفته شده در صد سالگی حوزه خلاف نظر آیت الله صافی بود 🔺آیت الله صافی گلپایگانی مرجعی بودند که همیشه همراه نظام بودند 🔺ایشان همیشه علیه جریان سکولار و غربگرا موضع گیری داشتند 🔺ایشان همیشه با رهبر معظم انقلاب مراوده خوبی داشتند 🔹یکی از مراکز در استان اصفهان در نزدیکی گلپایگان بوده است و مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی حساسیت ویژه‌ای به این موضوع داشتند و مرحوم پدر ایشان خیلی علیه بهائیت کار کرده بودند. رژیم طاغوت و  نیز پر بود از بهائیان و آیت الله صافی نیز که از سال ۴۱ به بعد مبارزه با رژیم پهلوی را آغاز کرده بودند و در این زمینه اقدامات بسیار مؤثر و جدی داشتند. 🔸اینکه یک جناح سیاسی بخواهد حرف آیت الله صافی گلپایگانی را مصادره و تحریف بکند قطعا حافظه تاریخی درستی ندارد، ایشان همیشه علیه جریان سکولار و موضع گیری داشتند و نمی‌شود کسی ایشان را مقابل نظام اسلامی قرار بدهد و تلاش کند تاریخ را تحریف کند. مرحوم آیت الله صافی گلپایگانی یک مرجعی بودند که همیشه همراه نظام بودند. مشروح گفت‌وگو ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
♨️تهمت و تحریف مرحوم آیت‌الله صافی گلپایگانی در کانال تحول حوزه آیت الله صافی تقیه در برابر را می‌دانست❗️❗️❗️ 🔻حضرت آیت الله صافی: صدای حسین، صدای حق است، صدای عالم وجود است، صدای پیروزی حق بر باطل است، صدای نفی استکبار است، صدای قرآن مجید است. ❗️ انقلاب و تحول کم نظیری که با الهام از تعالیم قرآن مجید، و پایمردی و همت و فداکاری و جهاد پیروان مکتب اهل‌بیت رسالت علیهم‌السلام و تربیت‌شدگان مدرسه شهادت و قیام حسینی علیه‌السلام در کشور ایران به وجود آمد، ادامه همین صدای پیروزی حق بر باطل، و صدای شرک ستیز و استکبار زدا، و صدای ایمان و اسلام است. متن کامل 🔻حضرت آیت‌الله صافی: نیمه شعبان یعنی مقاومت در برابر استکبار و غربگرایی! نيمه شعبان يعني مبارزه با فساد و بدحجابي و مظاهر گناه، محکوم‌کردن همة انحرافات اجتماعي، سياسي و اقتصادي و موضع‌گيري، موضع‌داري و بي‌تفاوت‌نبودن در برابر جريان‌هاي انحرافي و اسلام‌‌زدايي؛ نيمه شعبان يعني امر به معروف و نهي از منکر، اجراي احکام اسلام و مقاومت در مقابل استکبار و غرب‌گرايی! و درحقيقت، حرکت، ايمان، استقامت و تلاش براي اعلاي کلمةالله و عزّت و عظمت اسلام و مسلمانان. 🔻حضرت آیت‌الله صافی: مومنین واجب است در برابر زورگویی غرب آماده دفاع باشند! 🔹مومنان به اسلام باید هشیار باشند و بر خود واجب بدانند که در برابر این زورگویی ها آماده دفاع باشند! و به هر سلاح لازم مسلح و هم خطر هجوم فرهنگی را کم نگیرند! در‌ حفظ مواقف و مواضع اسلامی سستی نکنند! 🔻پیام حضرت آیت‌الله صافی به مناسبت حلول ماه رمضان سال ۱۴۲۳قمری ♨️@khabarehowzeh
🔻[۱]دهباشی با این متن، "تمامیّتِ انقلاب" را زیر سئوال برد؛ یعنی انقلاب ایران، این‌چنین "علیل" و "عاجز" بوده که هیچ‌کسی در آن، "قابل‌اتکا" و "ماندگار" و "مطمئن" نیست. کسانی‌که در حال پیاده‌شدن از هواپیمای پاریس هستند، نمادِ "انقلاب اسلامی" هستند و چون این افراد، هر یک به‌‌‌گونه‌ای "زمین‌گیر" و "تلخ‌کام" شدند، پس این انقلاب، "مرده" متولّد شد و "فروپاشیده" و "درهم‌شکسته" بوده، امّا به گذر زمان نیاز داشت تا پوسیدگیِ درونیِ خودش را آشکار کند. [۲]حتّی اگر این تفسیر هم درست نباشد، دست‌کم باید گفت انقلاب ایران، یک "انقلاب بدفرجام" بود؛ چراکه طیاره‌نشینان آن، "سرنوشت‌های سوزان" و "عاقبت‌های عبرت‌آمیز" داشتند. [۳]از همه گزنده‌تر و جان‌سوزتر، "اتهامِ نانجیبانه"‌ای است که وی به مرحوم حاج‌احمد خمینی می‌زند. چنین مواضعی از کسانی‌که تعهّد و تعلّقی به انقلاب ندارند، عجیب نیست. دل و جان اینان با انقلاب، بیگانه است و ازاین‌رو، "سوزاندن ریشه‌ها" برای‌شان دشوار نیست. [۴]خطای وی این است که اوّلاً نتوانسته "ماهیّت متفاوتِ نیروهای سیاسیِ این تصویر" را درک کند و یک‌کاسه و در هم، قضاوت کرده است؛ و ثانیاً برای فهم و تفسیر انقلاب ایران، پله‌های هواپیما فراتر نرفته و به "انبوهِ نیروهای سیاسی و اجتماعیِ بیرون از این تصویر" که به انقلاب، "امتدادِ امیدبخش" و "تداوم هویّتی" بخشیدند، نظر نیفکنده است. [۵]آنکه بددل و بدخواه است، به‌آسانی می‌تواند از یک "انقلاب عظیم تاریخی"، این‌گونه "روایت وارونه" ببافد و "درخشش‌ها" و "گشودگی‌ها" و "پیشروی‌ها" را نبیند. @sedgh_mahdijamshidi ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️@khabarehowzeh
♨️حالا که جسم شریف مرجع بصیر در جوار حرم ملکوتی سیدالشهدا آرام گرفت؛ 🔻امیدواریم به رسم دیرین حوزه‌های علمیه، مراسم شکستن مهر و پخش باقی وجوهات سریعتر انجام شود تا خدای نکرده برخی نتوانند سوء استفاده احتمالی از عنوان و وجوهات مرجعیت انجام دهند. ♨️اخبار داغ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh