eitaa logo
خانه طلاب(بنیان ها)
249 دنبال‌کننده
174 عکس
17 ویدیو
246 فایل
ارتباط با خانه طلاب ؛ @Ya_hoo_ali
مشاهده در ایتا
دانلود
00007-04-02-1400-mrEmadSoleymaniKhoshouei.mp3
47.58M
📍خانه طلاب 🎵 👤 گفت و گو با محوریت ارائه ی آقای عماد سلیمانی @khanehtolab
00006-31-01-1400-mrMehrdadMohammadi.mp3
18.14M
📍خانه طلاب 🎵 👤 گفت و گو با محوریت ارائه ی آقای مهرداد محمدی @khanehtolab
00008-05-02-1400-mrMajidAfqari.mp3
41.74M
📍خانه طلاب 🎵 👤 گفت و گو با محوریت ارائه ی آقای مجید افقری @khanehtolab
00009-07-02-1400-mrMojtabaKazemi.mp3
37.69M
📍خانه طلاب 🎵 👤 گفت و گو با محوریت ارائه ی آقای مجتبی کاظمی @khanehtolab
00010-08-02-1400-mrSayyedMohsenMousavian.mp3
49.18M
📍خانه طلاب 🎵 👤 گفت و گو با محوریت ارائه ی آقای سید محسن موسویان @khanehtolab
00011-12-02-1400-mrAliJazini.mp3
35.67M
📍خانه طلاب 🎵 👤 گفت و گو با محوریت ارائه ی آقای علی جزینی @khanehtolab
در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.MP3
49.95M
📅 26 اردیبهشت ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: امید به آینده انقلاب، ولی نه با حضور در زبان مناسب 👤با حضور آقایان توکلی متقی نجات بخش بحرینیان @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 26 اردیبهشت ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_بیست_و_یکم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_ج
متن بحث شده در امید به آینده انقلاب، ولی نه با حضور در زبان مناسب 42- در رابطه با احساس تاریخیِ خود نسبت به انقلاب اسلامی چه می‌توان گفت، وقتی از یک طرف احساس می‌کنم حقیقتی مقابل‌ام گشوده است و با نورانیتی خاص که امیدی برای زندگی را در من شکفته است، ولی از طرفی چون همه‌ی تاریخ را فرا گرفته، آن‌چنان غیر قابل درک و مبهم می‌باشد که هیچ زبانی برای تبیین آن نمی‌یابم. مانده‌ام چگونه در این میانه از چیزی سخن بگویم که زبانی برای اشاره به آن بر من آشکار نشده است. همین اندازه می‌دانم چون در مقابل ذات انقلاب اسلامی خبیث‌ترین جریان‌های استکباری قرار گرفته‌اند تا آن را شکست دهند و خداوند حتماً مستکبران را نسبت به اهداف‌شان ناکام می‌گذارد، باید به آینده‌ی انقلاب اسلامی شدیداً امیدوار بود ولی نه از آن جهت که ما قدم‌های بلندی در شأن انقلاب برداشته‌ایم، بلکه به جهت ذات تاریخی انقلاب اسلامی و این‌که ما افتخار طرفداری از آن را در خود محفوظ داشته‌ایم. خطر سؤال از چیستی وجود و فراموشی آن 43- با حضور در جهانِ تفکر- اعم از تفکر اسلامی و تفکر در فلسفه‌ی غرب- متذکر این امر خواهیم بود که با تفکر نسبت به «وجود»، تفکر به جامعه برمی‌گردد، آن هم تفکر به «وجود» از آن جهت که وجود ذاتی خود آگاه دارد و «مُدرِکٌ لِذاتِه» می‌باشد و با تفکر است که «وجود» یا هستی ظهور می‌کند، وگرنه همچنان در مستوری می‌ماند. تفکر، تفکر وجود است. «وجود»، ابژه نیست تا از چیستیِ آن پرسش شود. «وجود» در افق تفکر، واجد آشکارگی است و نه آن‌که امری مقولی و مفهومی باشد. حتی سؤال از چیستیِ «وجود» به معنای فراموشی آن است. همچنان‌که کلّی‌بودن «وجود» سبب تهی‌شدن آن می‌گردد. باید مواظب بود گرفتار ورطه‌ی کلّی در دیدن وجود یا ابژه‌کردن آن نباشیم تا گرفتار ناکارآمدی آن گردیم و از آشکارگی هستی محروم شویم و لازمه‌ی این امر بصیرتی است که در آن شناختی از اگزیستانسیال در میان باشد و هستی در این حالت خود را نشان می‌دهد و اتفاقاً در این نوع مواجهه با هستی نه‌تنها انسان برای خودِ انسان کشف می‌شود سایر موجودات نیز خود را می‌نمایانند و آینه‌ی سبحانی حضرت اللّه می‌شوند از آن جهت که «وجود» هرگزقابل احاطه نیست. @khanehtolab
00012-02-03-1400-mrOmidMaktoubian.mp3
34.15M
📍خانه طلاب 🎵 👤 گفت و گو با محوریت ارائه ی آقای آمید مکتوبیان @khanehtolab
درراستای بنیان های حکمت حضور درجهانی بین دو جهان.MP3
51.09M
📅 2 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: تبعات سوء غفلت از حیات اجتماعی 👤با حضور آقایان توکلی متقی نجات بخش بحرینیان @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 2 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_بیست_و_دوم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی
متن بحث شده در تبعات سوء غفلت از حیات اجتماعی 45- انقلاب اسلامی به عنوان جهانی بین دو جهان نمی‌تواند به توسعه‌ی انسانی فکر نکند زیرا تجربه‌ی تاریخی نشان داده رفاهِ صرف، نه راضی‌کننده‌ی روح انسان‌ها است و نه می‌تواند در فضایی که وجود انسانی انسان رشد نکرده پایدار باشد زیرا به عدالت که غذای روح انسان است فکر نشده، امری که ما نیز هنوز به جهت آثارِ غرب‌زدگی‌مان در آن قرار داریم. در توسعه‌ی انسانی به عقود الهی و قراردادهای اجتماعی به عنوان ستون بقای انقلاب اسلامی فکر ‌می‌شود که البته تا کنون در این مورد کوتاهی‌های چشم‌گیری شده، زیرا فقه موجود بیشتر در حوزه‌ی فردی رشد کرده است و تکلیف مکلَّف را در حوزه‌ی اجتماعی به طور جدّی دنبال نکرده و در موضوع مواجهه با ابعاد جامعه‌ی اسلامی به کمک آیات و روایات آن‌ طورکه امروز نیاز است تلاش نشده. وقتی عهدی الهی در نسبت به مسائل در میان نباشد، موضوع حق و باطل در میان نخواهد بود و به راحتی در مصرف، اسراف می‌شود و در انجام امور، تعهد لازم إعمال نمی‌گردد، زیرا انسان‌ها خود را عضوی اساسی برای حیات جامعه به حساب نمی‌آورند، هرکس خود را سلولی جدا از بقیه احساس می‌کند و لذا نظم لازم که در نسبت با بقیه معنا دارد، چندان معنا نخواهد داشت تا روحیه‌ی هماهنگی اجتماعی، خود را به ظهور آورد و به بهانه‌ی دینداری و رعایت تکالیف شرعی، در به‌کاربردن عقل معاش چندان جدّی نخواهند بود. چاره‌ی کار آن است که افراد به درک حضور تاریخی خود در بستر انقلاب اسلامی با جدّیتِ تمام نایل شوند. چیزی که تا حدودی در مرحله‌ی تاریخ دفاع مقدس پیش آمد. سهیم‌شدن در خِرد مدرن در عین حفظ هویت 46- حضور در جهانی بین دو جهان از طریق انقلاب اسلامی، نوعی سهیم‌شدن در خرد مدرن است، در عین حفظ هویت که این خود به خود با نوعی از تفکر و هویتی جدید محقق می‌شود و نه با التقاط و یا ترکیب و یا گزینش. زیرا هیچ‌کدام از این نوع برخورد با تمدن غربی جواب داده نشده، باید به تمدنی دیگر فکر کرد که بنیاد آن در عین آن‌که بر انسانیت و مناسبات انسانی است، حضور خدا در عالم را محقق می‌کند و این فراتر از تمدنی است که خود را با تکنولوژی معنا کرده است و در حال حاضر به جایی رسیده که دیگر امکان بازسازی در خود را ندارد زیرا اساساً نتوانست متوجه‌ی ابعاد متعالی انسان باشد و ناخودآگاه دربندِ سیطره تکنولوژی است. @khanehtolab