eitaa logo
خانه طلاب(بنیان ها)
234 دنبال‌کننده
171 عکس
17 ویدیو
245 فایل
ارتباط با خانه طلاب ؛ @Ya_hoo_ali
مشاهده در ایتا
دانلود
00001 - Feqh & Zamaneh.mp3
47.97M
📅 12 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 درنگی بر مقوله اجتهاد در جهان معاصر @khanehtolab
جلسه اول_راهی که در پیش است.mp3
48.57M
📅 22 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو با حضور آقایان: احسان متقی امید مکتوبیان یاسر مرکزی علی جزینی عماد سلیمانی سعید قاسمی مجتبی انصاری سید محمد حسین ملکیان @khanehtolab
هدایت شده از خانه طلاب(بنیان ها)
جلسه دوم_راهی که در پیش است.mp3
50.5M
📅 22 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو با حضور آقایان: احسان متقی امید مکتوبیان یاسر مرکزی علی جزینی عماد سلیمانی سعید قاسمی مجتبی انصاری سید محمد حسین ملکیان @khanehtolab
جلسه سوم_راهی که در پیش است.MP3
20.01M
📅 23 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو با حضور و حضور آقایان: احسان متقی سید محسن موسویان مهدی شاهچراغی حمیدرضا امینی سید حمیدرضا اصفا @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 23 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_سوم #راهی_که_در_پیش_است حساس ترین نکات در انتخابا
کتابچه راهی که در پیش است_ استاد طاهرزاده.pdf
1.93M
کتابچه متن جلسه ی حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو از استاد اصغر طاهرزاده می توانید کتابچه را بصورت فایل PDF در سایز چاپی A5 دریافت کنید. @khanehtolab
جلسه چهارم_راهی که در پیش است.mp3
17.31M
📅 23 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو با حضور آقایان: احسان متقی امید مکتوبیان یاسر مرکزی علی جزینی عماد سلیمانی سعید قاسمی مجتبی انصاری سید محمد حسین ملکیان @khanehtolab
جلسه پنجم_راهی که در پیش است.MP3
14.98M
📅 24 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو با حضور آقایان: احسان متقی سید محسن موسویان مهدی شاهچراغی مجید آقاجان حمیدرضا ویسی احمدرضا انصاری عماد سلیمانی سعید قاسمی مجتبی انصاری سید محمد حسین ملکیان @khanehtolab
جلسه ششم_راهی که در پیش است.MP3
18.65M
📅 24 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو با حضور آقایان: احسان متقی مهدی شاهچراغی علی جزینی سید رضا هاشمی‌مرام حمیدرضا ویسی احمدرضا انصاری عماد سلیمانی سعید قاسمی سید محمد حسین ملکیان @khanehtolab
جلسه هفتم_راهی که در پیش است.MP3
19.12M
📅 25 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو با حضور آقایان: احسان متقی مهدی شاهچراغی حسین نوروزی‌فر حمیدرضا ویسی سید محسن موسویان امید مکتوبیان مجتبی انصاری احمدرضا انصاری عماد سلیمانی سعید قاسمی سید محمد حسین ملکیان @khanehtolab
جلسه هشتم_راهی که در پیش است.MP3
16.82M
📅 25 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو با حضور آقایان: احسان متقی مهدی شاهچراغی حسین نوروزی‌فر حمیدرضا ویسی سید محسن موسویان امید مکتوبیان سید حمیدرضا اصفا مجتبی انصاری احمدرضا انصاری عماد سلیمانی سعید قاسمی سید محمد حسین ملکیان @khanehtolab
در راستای بنیان‌های حکمت حضور در جهانی میان دو جهان - جلسه بیست و چهارم.mp3
37.34M
📅30 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: مواجهه با خرد مدرن در بستر حکمت خسروانی 👤با حضور آقایان نجاتبخش بحرینیان مرکزی شاهچراغی موسویان @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅30 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_بیست_و_چهارم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جها
متن بحث شده در مواجهه با خرد مدرن در بستر حکمت خسروانی 50- برای گشوده‌شدن قرآن و درک اولیای الهی، نباید مانند مشرکینِ حجاز دست‌هایمان از معانی قدسی خالی باشد و نسبت به تذکراتی که وَحی الهی می‌دهد بیگانه باشیم. در حالی‌که وقتی ایرانی‌ها با وَحی الهی از طریق اسلام روبه‌رو شدند، نسبت به آن خالی‌الذهن نبودند و حاصل مواجهه‌ی حکمت خسروانی با اسلام، فارابی می‌شود. جناب سلمان فارسی حاصل مواجهه‌ی حکمت خسروانی با نبوت نبوی است و بدین لحاظ در زمره‌ی خانواده‌ی پیامبر( قرار می‌گیرد، ولی ابوجهل عموی پیامبر( از خانواده‌ی پیامبر خارج است. مواجهه‌ی روح خسروانی در بستر دیانت نبوی، در دوران جدید موجب ظهور سلسله صفویه شد و حاصل آن میرفندرسکی و ملاصدرا گشت، در حالی‌که در بستر حاکمیت عثمانی هرگز میرفندرسکی و ملاصدرا ظهور نخواهد کرد. همان پیوستگی که بین حکمت خسروانی و سیره‌ی نبوی شکل گرفت، در این تاریخ موجب می‌شود در مواجهه با خرد مدرن به طلوع جهانیِ بین دو جهان فکر کنیم که در عین تشیع با هویت حکمت خسروانی، از خرد مدرن، خود را بیرون نداند. مصریان در شرایطی بودند که یا باید اسلام را می‌پذیرفتند و زبان مخصوص آن را و یا بر همان عصر طاغوتیِ خود باقی می‌ماندند، زیرا زبان طاغوت‌زده‌ی آن‌ها ظرفیت رابطه با اشارات قرآن را نداشت ولی در ایران شرایط متفاوت بود و امروز نیز ما در مواجهه با خرد مدرن شرایط مخصوص به خود را دارا هستیم. وقتی جایگاه تفکر تغییر کند طوفانی گشوده می شود 51- در مرحله‌ای از تاریخِ دیانت، به هر دلیلی می‌خواستیم با اثبات وجود خدا، خود را از آن طریق بفهمیم، در حالی‌که خدا ثابت بود. تا این‌که آرام‌آرام راهی گشوده شد تا در آن راه جایگاه و نسبت خود را در رابطه با خدا جستجو کنیم و انقلاب اسلامی و فضای تاریخی آن، چنین چشم‌اندازی را در مقابل ما گشود تا جایگاه تفکر تغییر کند و به جای آن‌که از پنجره‌ی اطاق، طوفان را بنگریم، بدون آن‌که در معرض آن قرار گیریم، خود را در معرض طوفانِ تفکر قرار دهیم و با آن بالا و پایین رویم، دیگر ما را به احتیاط در تفکر راهی نیست، چرا که در طوفانِ تفکر قراری باقی نمی‌ماند، مگر چشم‌اندازی که خودِ انسان هم نمی‌فهمد کجا قرار دارد، زیرا هویت تعلّقی او در هیچ معنایی نمی‌گنجد. @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅7 تیر ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_بیست_و_پنجم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_ب
متن بحث شده در انسان در تنگنای تعریف «حیوان ناطق» 52- وقتی بپذیریم نگاهِ ماهیت‌گرایانه یا متافیزیکی، نظر به «وجود» را در حجاب می‌برد، پس هر تعریفی از انسان که نظر به «وجود» نداشته باشد، عملاً ما را با انسان به معنای حقیقی آن مواجه نمی‌کند، همان‌طور که در تعریف «حیوان ناطق» برای انسان، نسبتی بین انسان و «وجود» مدّ نظر نمی‌آید، در این بستر آن تفکر که با نظر به «وجود» به ظهور می‌آید، در غیبت است. ما در تعریف انسان به عنوان حیوان ناطق، با «وجود» مواجه نمی‌شویم، تا جان ما با مواجهه با «وجود»، خود به خود، خود را در نوعی بیکرانگی احساس کند و مانند هر متفکری با «گفتن» به تجلی آید و گشوده گردد، در این حالت «گفتن» و «بودن» دو واقعیت نیست، زیرا در آن نوع گفتن که انسان در حضور بیکرانه خود حاضر است، ذات انسان که همان وجود اوست، به ظهور آمده و انسان با چنین رویکردی با عبور از «خودبینی» و «خودخواهی» هرچه بیشتر به ذات خود نزدیک می‌شود، زیرا اجازه می‌دهد تا مورد خطاب «وجود» قرار گیرد که همان مأوا و خانه‌ی اصلی اوست. و مباحث «معرفت نفس» مسئول این نوع گشودگی است، تا انسان خود را «وجود» احساس کند وگرنه گرفتار نوعی نگاه متافیزیکی نسبت به انسان شده‌ایم که عین بی‌مأوایی است، زیرا امیدواری نسبت به مأواگزیدن در کثرات و برخورداری از آن‌ها، موجب غفلت از فقر ذاتی است که با احساس وجود خود می‌توانست به آن دست یابد و دائماً با احساسِ تجلی ‌بودن «وجود» دردوران‌های مختلف و بر اساس شأن تاریخی‌ که برای «وجود» هست، انسان خود را مورد خطاب «وجود» احساس می‌کند و اصالت وجود در مقابل اصالت‌دادن به انسان یا اومانیسم، در این‌جا اصالت خود را می‌نمایاند، زیرا اومانیسم غیر از نظر به انسانی است که وجودِ خود را در نسبت با وجود، به عنوان امری متعالی احساس می‌کند و راهی به سوی تفکر در امر قدسی برایش گشوده می‌شود و در منظر خود، ذات الوهیت را مدّ نظر دارد و این نیز با گشایش نسبتی که انسان با «وجود» پیدا می‌کند، در بُعد عبودیت‌اش به ظهور می‌آید. همچان‌که پرتو سمیعِ نفس ناطقه در بستر قوه‌ی سامعه، در گوش به ظهور می‌آید و انسان متوجه‌ی نسبت رابطه‌ی خود با نفس ناطقه در حوزه‌ی شنیدن می‌شود. ما با نظر به موقف ذاتی خود نسبت به «وجود»، می‌توانیم زنده باشیم و زندگی کنیم که این خارج از دوگانه تفکر نظری و عملی است، بلکه نظر به «وجود» است از طریق احساس وجودِ خویش و گشودگی آن، در عین آن‌که همچنان برای ما ناشناخته است، بدون آن‌که از ما جدا باشد و اُنسی با آن نداشته باشیم. @khanehtolab
ما و جهانِ داوری به زودی... _______________ در جهان توسعه‌نیافته چون چیزها و کارها کمتر در جای خود و وقت مناسب به وجود آمده و صورت گرفته است، هماهنگی طبیعی میان آنها وجود ندارد و هماهنگ کردنشان هم کاری بسیار دشوار است و از هیچکس و حتی از سیاستمداران ممتاز نیز نمی‌توان توقع داشت که به آسانی از عهده این کار برآیند. شاید از این گفته برآید که پس همه راه‌ها بسته است و مشکل توسعه‌نیافتگی چاره ندارد البته در شرایط سیاسی و فرهنگی کنونی و با تدابیری که معمولاً در جهان توسعه‌نیافته اندیشیده و اجرا می‌شود، از توسعه‌نیافتگی نمی‌توان گذشت و راه به جایی نمی‌توان برد زیرا تدبیر -اگر تدبیری باشد- راه نیست بلکه شیوه پیمودن راه است. پس باید به فکر راه و راه‌گشایی بود. راه‌گشایی نیز با تفکر و تذکر به اینکه از کجا آمده‌ایم و با خود چه داریم و چه می‌خواهیم و چه می‌توانیم بکنیم میسر می‌شود. «مقاله خرد پیشرفت و توسعه | دکتر داوری اردکانی» _______________ @khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
ما و جهانِ داوری به زودی... _______________ در عصر جدید فهم در رفت و آمد میان شک و یقین در راه ساختن و مسخر کردن بوده و هنوز این راه به پایان نرسیده است. عقل جدید عقل تکنیک است. منطقش هم از زمان لایبنیتس (قرن هفدهم) منطق ریاضی است. عنوان کتاب دکارت «گفتار در روش به کار بردن عقل» بسیار معنی‌دار است زیرا روش باید دست عقل را بگیرد و آن را راه ببرد و به کار اندازد. البته در فلسفه از ابتدا وجود یک عقل کل محیط بر نسبت‌های مذکور نیز تصدیق شده است. افلاطون در صدر تاریخ فلسفه و هگل در پایان این تاریخ هر دو به عقل متحقق قائل بودند. با این تفاوت که یکی عقل را پیش از همه چیز موجود می‌دانست و دیگری به تحقق عقل در پایان تاریخ می‌اندیشید. عقل دوران جدید دیگر عقل موافقت و همراهی با نظم طبیعی نیست بلکه صورت‌بخش و سامان‌دهنده جهان است. عقل توسعه را هم که باید عقل سازنده باشد، با عقل درّاک و داننده دوره‌های یونانی و اسلامی و مسیحی اشتباه نباید کرد ولی چه کنیم که این اشتباه شایع است چنانکه وقتی از عقل و عقلانیت می‌گویند غالباً مرادشان عقل انتزاعی و فهم رسمی یعنی صورت مهدّب عقل مشترک است. با این عقل به مواجهه وضع موجود نمی‌توان رفت زیرا کار آن حکم کردن در باب درستی و نادرستی و روایی و ناروایی سخن‌ها و کارها با میزان آراء همگانی است نه نقد آنچه هست و درک آنچه می‌تواند باشد. «مقاله خرد پیشرفت و توسعه | دکتر داوری اردکانی» _______________ @khanehtolab
خرد و گوش سپردن.pdf
196.5K
متن جلسه اول ما و جهانِ داوری مقاله خرد پیشرفت و توسعه دکتر رضا داوری اردکانی @khanehtolab
ما و جهانِ داوری در نیم قرن اخیر توسعه جای پیشرفت را گرفته است. شاید هم تجدد در سیر خود به جایی رسیده‌است که امکان پیشرفتش پایان یافته و به جای پیشرفت توسعه می‌یابد. اگر از لفظ پیشرفت افزایش و بهبود فهمیده می‌شود توسعه حکایت از افزایش و گسترش می‌کند یعنی در توسعه چیزی که هست بیشتر می‌شود و گسترش و بسط می‌یابد.پیداست که این جمله بیان معنی اصطلاح توسعه نیست اما شاید در فهم این معنی و درک امکان‌های توسعه به کار آید. توسعه متعلق به زمانی است که کشورهای صاحب اقتصاد پیشرفته به مرحله‌ای از علم و تکنولوژی و تولید یا به اصطلاح به مرحله بازتولید برای زندگی مصرفی رسیده‌اند. @khanehtolab
جلسه بیست و ششم - در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی میان دو جهان.mp3
19.53M
📅20 تیر ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 عنوان: 53: وارستگی و درک درست هستی خود 54: عبور از بیگانگی نسبت به متفکران حقیقت شناس 👤با حضور آقایان موسویان متقی بحرینیان امینی اصفا مجتبی انصاری توکلی و خانم رفیعی @khanehtolab