00010-08-02-1400-mrSayyedMohsenMousavian.mp3
49.18M
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_نهم
#جهان_ما_و_جهانی_میان_دو_جهان
👤 گفت و گو با محوریت ارائه ی آقای سید محسن موسویان
@khanehtolab
00011-12-02-1400-mrAliJazini.mp3
35.67M
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_دهم
#جهان_ما_و_جهانی_میان_دو_جهان
👤 گفت و گو با محوریت ارائه ی آقای علی جزینی
@khanehtolab
در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.MP3
49.95M
📅 26 اردیبهشت ماه 1400
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_بیست_و_یکم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_دو_جهان
عنوان:
امید به آینده انقلاب، ولی نه با حضور در زبان مناسب
👤با حضور آقایان
#استاد_طاهرزاده
توکلی
متقی
نجات بخش
بحرینیان
@khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 26 اردیبهشت ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_بیست_و_یکم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_ج
متن بحث شده
در #جلسه_بیست_و_یکم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_دو_جهان
امید به آینده انقلاب، ولی نه با حضور در زبان مناسب
42- در رابطه با احساس تاریخیِ خود نسبت به انقلاب اسلامی چه میتوان گفت، وقتی از یک طرف احساس میکنم حقیقتی مقابلام گشوده است و با نورانیتی خاص که امیدی برای زندگی را در من شکفته است، ولی از طرفی چون همهی تاریخ را فرا گرفته، آنچنان غیر قابل درک و مبهم میباشد که هیچ زبانی برای تبیین آن نمییابم. ماندهام چگونه در این میانه از چیزی سخن بگویم که زبانی برای اشاره به آن بر من آشکار نشده است. همین اندازه میدانم چون در مقابل ذات انقلاب اسلامی خبیثترین جریانهای استکباری قرار گرفتهاند تا آن را شکست دهند و خداوند حتماً مستکبران را نسبت به اهدافشان ناکام میگذارد، باید به آیندهی انقلاب اسلامی شدیداً امیدوار بود ولی نه از آن جهت که ما قدمهای بلندی در شأن انقلاب برداشتهایم، بلکه به جهت ذات تاریخی انقلاب اسلامی و اینکه ما افتخار طرفداری از آن را در خود محفوظ داشتهایم.
خطر سؤال از چیستی وجود و فراموشی آن
43- با حضور در جهانِ تفکر- اعم از تفکر اسلامی و تفکر در فلسفهی غرب- متذکر این امر خواهیم بود که با تفکر نسبت به «وجود»، تفکر به جامعه برمیگردد، آن هم تفکر به «وجود» از آن جهت که وجود ذاتی خود آگاه دارد و «مُدرِکٌ لِذاتِه» میباشد و با تفکر است که «وجود» یا هستی ظهور میکند، وگرنه همچنان در مستوری میماند. تفکر، تفکر وجود است.
«وجود»، ابژه نیست تا از چیستیِ آن پرسش شود. «وجود» در افق تفکر، واجد آشکارگی است و نه آنکه امری مقولی و مفهومی باشد. حتی سؤال از چیستیِ «وجود» به معنای فراموشی آن است. همچنانکه کلّیبودن «وجود» سبب تهیشدن آن میگردد. باید مواظب بود گرفتار ورطهی کلّی در دیدن وجود یا ابژهکردن آن نباشیم تا گرفتار ناکارآمدی آن گردیم و از آشکارگی هستی محروم شویم و لازمهی این امر بصیرتی است که در آن شناختی از اگزیستانسیال در میان باشد و هستی در این حالت خود را نشان میدهد و اتفاقاً در این نوع مواجهه با هستی نهتنها انسان برای خودِ انسان کشف میشود سایر موجودات نیز خود را مینمایانند و آینهی سبحانی حضرت اللّه میشوند از آن جهت که «وجود» هرگزقابل احاطه نیست.
@khanehtolab
00012-02-03-1400-mrOmidMaktoubian.mp3
34.15M
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_نهم
#جهان_ما_و_جهانی_میان_دو_جهان
👤 گفت و گو با محوریت ارائه ی آقای آمید مکتوبیان
@khanehtolab
درراستای بنیان های حکمت حضور درجهانی بین دو جهان.MP3
51.09M
📅 2 خرداد ماه 1400
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_بیست_و_دوم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_دو_جهان
عنوان:
تبعات سوء غفلت از حیات اجتماعی
👤با حضور آقایان
#استاد_طاهرزاده
توکلی
متقی
نجات بخش
بحرینیان
@khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 2 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_بیست_و_دوم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی
متن بحث شده
در #جلسه_بیست_و_دوم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_دو_جهان
تبعات سوء غفلت از حیات اجتماعی
45- انقلاب اسلامی به عنوان جهانی بین دو جهان نمیتواند به توسعهی انسانی فکر نکند زیرا تجربهی تاریخی نشان داده رفاهِ صرف، نه راضیکنندهی روح انسانها است و نه میتواند در فضایی که وجود انسانی انسان رشد نکرده پایدار باشد زیرا به عدالت که غذای روح انسان است فکر نشده، امری که ما نیز هنوز به جهت آثارِ غربزدگیمان در آن قرار داریم.
در توسعهی انسانی به عقود الهی و قراردادهای اجتماعی به عنوان ستون بقای انقلاب اسلامی فکر میشود که البته تا کنون در این مورد کوتاهیهای چشمگیری شده، زیرا فقه موجود بیشتر در حوزهی فردی رشد کرده است و تکلیف مکلَّف را در حوزهی اجتماعی به طور جدّی دنبال نکرده و در موضوع مواجهه با ابعاد جامعهی اسلامی به کمک آیات و روایات آن طورکه امروز نیاز است تلاش نشده. وقتی عهدی الهی در نسبت به مسائل در میان نباشد، موضوع حق و باطل در میان نخواهد بود و به راحتی در مصرف، اسراف میشود و در انجام امور، تعهد لازم إعمال نمیگردد، زیرا انسانها خود را عضوی اساسی برای حیات جامعه به حساب نمیآورند، هرکس خود را سلولی جدا از بقیه احساس میکند و لذا نظم لازم که در نسبت با بقیه معنا دارد، چندان معنا نخواهد داشت تا روحیهی هماهنگی اجتماعی، خود را به ظهور آورد و به بهانهی دینداری و رعایت تکالیف شرعی، در بهکاربردن عقل معاش چندان جدّی نخواهند بود. چارهی کار آن است که افراد به درک حضور تاریخی خود در بستر انقلاب اسلامی با جدّیتِ تمام نایل شوند. چیزی که تا حدودی در مرحلهی تاریخ دفاع مقدس پیش آمد.
سهیمشدن در خِرد مدرن در عین حفظ هویت
46- حضور در جهانی بین دو جهان از طریق انقلاب اسلامی، نوعی سهیمشدن در خرد مدرن است، در عین حفظ هویت که این خود به خود با نوعی از تفکر و هویتی جدید محقق میشود و نه با التقاط و یا ترکیب و یا گزینش. زیرا هیچکدام از این نوع برخورد با تمدن غربی جواب داده نشده، باید به تمدنی دیگر فکر کرد که بنیاد آن در عین آنکه بر انسانیت و مناسبات انسانی است، حضور خدا در عالم را محقق میکند و این فراتر از تمدنی است که خود را با تکنولوژی معنا کرده است و در حال حاضر به جایی رسیده که دیگر امکان بازسازی در خود را ندارد زیرا اساساً نتوانست متوجهی ابعاد متعالی انسان باشد و ناخودآگاه دربندِ سیطره تکنولوژی است.
@khanehtolab
در راستای بنیان های حکمت حضور در جهانی بین دو جهان.MP3
29.2M
📅9 خرداد ماه 1400
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_بیست_و_سوم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_دو_جهان
عنوان:
باید شکار عشق شد ولی نه عشقِ افلاطونی
👤با حضور آقایان
#استاد_طاهرزاده
متقی
شاهچراغی
موسویان
@khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅9 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_بیست_و_سوم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_
متن بحث شده
در #جلسه_بیست_و_سوم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_دو_جهان
باید شکار عشق شد ولی نه عشقِ افلاطونی
47- انقلاب اسلامی با حضور جهانیاش، در مواجهه با خرد مدرن معنای خود را در جهانی بین دو جهان تعیین کرده است. در این معنایابی از نظر به حقیقت، به هر معنایی که نظر به حقیقت را در نظر بگیریم، غافل نیست، زیرا به آن نوع آگاهی که فوق آگاهی مفهومی است و با مراقبه حاصل میشود، میاندیشد که منجر به ظهور راههای جدید میشود زیرا «وجود» خود را در معرض تجلیاتی که در چشماندازِ خود یافته، قرار میدهد و در بستر این نوع حضور، باید متوجه بود که باید شکارِ عشق شد ولی نه عشق افلاطونی. شکار عشق به صورتیکه در جای جای صحنههای انقلاب اسلامی، بهخصوص در صحنههای دفاع مقدس، به صورتهای مختلف به ظهور آمد و قوام امروزِ هر انسانی در همین رابطه شکل میگیرد که در مواجهه با خِرد مدرن در عین نظر به حقیقت است و این را باید در حضور تاریخی خود در انقلاب اسلامی جستجو کرد.
فرهنگِ خسروانی در بستر اسلام
48- ناسیونالیسم با تأکید بر ایرانیت هیچ ربطی به حضور ایران در بستر انقلاب اسلامی ندارد. آن ناسیونالیسم علاوه بر آنکه نوعی برگشت به سلطنت است، نوعی برتریجوییِ نژادی در آن نهفته است، مضافاً که تجربه نشان داده با غربزدگی همراه است و آن غیر از حضور اسلام است با خرد ایرانی، در مواجهه با خرد مدرن که منجر به جهانی بین دو جهان میشود و ما بر آن تأکید داریم به عنوان نظر به تمدنی عقلانی در بستر اسلام ولی با فرهنگ خسروانی، امری که در بنیان انقلاب اسلامی که متأثر از تشیع است به مرور ظهور میکند و به همان صورتی که خِرد خسروانی در مواجهه با اسلام، اسلام را از آنِ خود کرد بدون آنکه حتی زبان خود را از دست بدهد و توانست با زبان فاخری که داشت، اسلام را معنا کند و این بر عکس مللی بود که در مواجهه با اسلام زبان عربی را پذیرفتند زیرا زبانشان توانایی فهم و تبیین معارف اسلامی را نداشت.
حال با توجه به توانایی ایرانی که توانست با خرد خسروانی خود در مواجهه با اسلام خود را در آن تاریخ حاضر کند؛ نباید در این فکر بود که امروز ایران یعنی تشیّع و یعنی انقلاب اسلامی در هویت امروزین بشر میتواند در مواجهه با خرد مدرن در عین بهرهگیری از آن در نزد خود باشد؟
باده از ما مست شد، نِی ما از او
49- شهدایی مثل شهید حججیها و حاج قاسم سلیمانیها نشان دادند که میتوان در بستر انقلاب اسلامی شکار عشق شد و این در حالتی پیش آمد که انقلاب اسلامی تلاش دارد از درون به زندگی و به عالم معنا ببخشد. با انقلاب اسلامی نسبتی خاص بین درون انسان و زندگیِ بیرونی شکل گرفت و آنچه در درون انسانها به عنوان آرمان، مطلوب زندگی بود، در بیرون ظاهر شد و انقلاب اسلامی آن بادهای شد که با انطباقی که نسبت به آرمانهای درونی ما داشت، ما را مست نمود، در حالیکه بنیان آن مستی از درون بود، به همان معنایی که به گفتهی مولوی:
باده از ما مست شد، نی ما از او قالب از ما هست شد، نی ما از او
پس ما هستیم که به عالَم معنا میدهیم حتی به آنها «نام» دادیم تا آشکارشان کنیم و در همین رابطه حضرت حق به آدم و آدمیت دستور داد: «يا آدَمُ أَنْبِئْهُمْ بِأَسْمائِهِم»(بقره/33) ای آدم! آنها را به اسمائشان آگاه کن تا خود را بفهمند. پس در واقع:
ای میّ بترم از تو، من بادهترم از تو پرجوشترم از تو، آهسته که سرمستم
زیرا:
باغها و میوهها اندر دل است عکس لطف آن برین آب و گِل است
پس ما جهان خود را در درون خود میسازیم و پیرو آن بیرون را شکل میدهیم، برعکسِ سیاسیون و مطففین که خود را چیزی میدانند در بین چیزها.
در این رابطه عالَم ما آن چیزی نیست که نسبت به آن فکر میکنیم، بلکه آن چیزی است که در آن زندگی میکنیم و ما نسبت به آن گشوده هستیم و آن نیز نسبت به ما گشوده است و ما تنها با آن عالم ارتباط داریم، بدون آنکه اُبژهی ما باشد و اساساً ما مالک آن نیستیم بلکه چشماندازی است که ما در آن زندگی میکنیم و حقیقت آن، جهانی است گشوده برای زندگی که البته ممکن است شیطان با طرح جهانهای توهّمی، آن جهان گشوده را برای ما تنگ کند. باید مواظب خود بود که از جهان فراخ خود به جهان تنگ و تاریک غربزدگی سوق داده نشویم.
@khanehtolab
May 11
May 11
00001 - Etebariat & Tajaddod.mp3
37.58M
📅9 خرداد ماه 1400
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_اول
#جایگاه_ادراکات_اعتباری_در_مواجه_با_تجدد
@khanehtolab
00001 - Feqh & Zamaneh.mp3
47.97M
📅 12 خرداد ماه 1400
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_اول
#فقه_و_زمانه
درنگی بر مقوله اجتهاد در جهان معاصر
@khanehtolab
جلسه اول_راهی که در پیش است.mp3
48.57M
📅 22 خرداد ماه 1400
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_اول
#راهی_که_در_پیش_است
حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو
با حضور آقایان:
احسان متقی
امید مکتوبیان
یاسر مرکزی
علی جزینی
عماد سلیمانی
سعید قاسمی
مجتبی انصاری
سید محمد حسین ملکیان
@khanehtolab
هدایت شده از خانه طلاب(بنیان ها)
جلسه دوم_راهی که در پیش است.mp3
50.5M
📅 22 خرداد ماه 1400
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_دوم
#راهی_که_در_پیش_است
حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو
با حضور آقایان:
احسان متقی
امید مکتوبیان
یاسر مرکزی
علی جزینی
عماد سلیمانی
سعید قاسمی
مجتبی انصاری
سید محمد حسین ملکیان
@khanehtolab
جلسه سوم_راهی که در پیش است.MP3
20.01M
📅 23 خرداد ماه 1400
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_سوم
#راهی_که_در_پیش_است
حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو
با حضور #استاد_طاهرزاده
و حضور آقایان:
احسان متقی
سید محسن موسویان
مهدی شاهچراغی
حمیدرضا امینی
سید حمیدرضا اصفا
@khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅 23 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_سوم #راهی_که_در_پیش_است حساس ترین نکات در انتخابا
کتابچه راهی که در پیش است_ استاد طاهرزاده.pdf
1.93M
کتابچه متن جلسه ی #راهی_که_در_پیش_است
حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو
از استاد اصغر طاهرزاده
می توانید کتابچه را بصورت فایل PDF در سایز چاپی A5 دریافت کنید.
@khanehtolab
جلسه چهارم_راهی که در پیش است.mp3
17.31M
📅 23 خرداد ماه 1400
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_چهارم
#راهی_که_در_پیش_است
حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو
با حضور آقایان:
احسان متقی
امید مکتوبیان
یاسر مرکزی
علی جزینی
عماد سلیمانی
سعید قاسمی
مجتبی انصاری
سید محمد حسین ملکیان
@khanehtolab
جلسه پنجم_راهی که در پیش است.MP3
14.98M
📅 24 خرداد ماه 1400
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_پنجم
#راهی_که_در_پیش_است
حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو
با حضور آقایان:
احسان متقی
سید محسن موسویان
مهدی شاهچراغی
مجید آقاجان
حمیدرضا ویسی
احمدرضا انصاری
عماد سلیمانی
سعید قاسمی
مجتبی انصاری
سید محمد حسین ملکیان
@khanehtolab
جلسه ششم_راهی که در پیش است.MP3
18.65M
📅 24 خرداد ماه 1400
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_ششم
#راهی_که_در_پیش_است
حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو
با حضور آقایان:
احسان متقی
مهدی شاهچراغی
علی جزینی
سید رضا هاشمیمرام
حمیدرضا ویسی
احمدرضا انصاری
عماد سلیمانی
سعید قاسمی
سید محمد حسین ملکیان
@khanehtolab
جلسه هفتم_راهی که در پیش است.MP3
19.12M
📅 25 خرداد ماه 1400
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_هفتم
#راهی_که_در_پیش_است
حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو
با حضور آقایان:
احسان متقی
مهدی شاهچراغی
حسین نوروزیفر
حمیدرضا ویسی
سید محسن موسویان
امید مکتوبیان
مجتبی انصاری
احمدرضا انصاری
عماد سلیمانی
سعید قاسمی
سید محمد حسین ملکیان
@khanehtolab
جلسه هشتم_راهی که در پیش است.MP3
16.82M
📅 25 خرداد ماه 1400
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_هشتم
#راهی_که_در_پیش_است
حساس ترین نکات در انتخابات پیش رو
با حضور آقایان:
احسان متقی
مهدی شاهچراغی
حسین نوروزیفر
حمیدرضا ویسی
سید محسن موسویان
امید مکتوبیان
سید حمیدرضا اصفا
مجتبی انصاری
احمدرضا انصاری
عماد سلیمانی
سعید قاسمی
سید محمد حسین ملکیان
@khanehtolab
در راستای بنیانهای حکمت حضور در جهانی میان دو جهان - جلسه بیست و چهارم.mp3
37.34M
📅30 خرداد ماه 1400
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_بیست_و_چهارم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_دو_جهان
عنوان:
مواجهه با خرد مدرن در بستر حکمت خسروانی
👤با حضور آقایان
#استاد_طاهرزاده
نجاتبخش
بحرینیان
مرکزی
شاهچراغی
موسویان
@khanehtolab
خانه طلاب(بنیان ها)
📅30 خرداد ماه 1400 📍خانه طلاب 🎵 #فایل_صوتی #جلسه_بیست_و_چهارم #در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جها
متن بحث شده
در #جلسه_بیست_و_چهارم
#در_راستای_بنیان_های_حکمت_حضور_در_جهانی_بین_دو_جهان
مواجهه با خرد مدرن در بستر حکمت خسروانی
50- برای گشودهشدن قرآن و درک اولیای الهی، نباید مانند مشرکینِ حجاز دستهایمان از معانی قدسی خالی باشد و نسبت به تذکراتی که وَحی الهی میدهد بیگانه باشیم. در حالیکه وقتی ایرانیها با وَحی الهی از طریق اسلام روبهرو شدند، نسبت به آن خالیالذهن نبودند و حاصل مواجههی حکمت خسروانی با اسلام، فارابی میشود. جناب سلمان فارسی حاصل مواجههی حکمت خسروانی با نبوت نبوی است و بدین لحاظ در زمرهی خانوادهی پیامبر( قرار میگیرد، ولی ابوجهل عموی پیامبر( از خانوادهی پیامبر خارج است.
مواجههی روح خسروانی در بستر دیانت نبوی، در دوران جدید موجب ظهور سلسله صفویه شد و حاصل آن میرفندرسکی و ملاصدرا گشت، در حالیکه در بستر حاکمیت عثمانی هرگز میرفندرسکی و ملاصدرا ظهور نخواهد کرد.
همان پیوستگی که بین حکمت خسروانی و سیرهی نبوی شکل گرفت، در این تاریخ موجب میشود در مواجهه با خرد مدرن به طلوع جهانیِ بین دو جهان فکر کنیم که در عین تشیع با هویت حکمت خسروانی، از خرد مدرن، خود را بیرون نداند.
مصریان در شرایطی بودند که یا باید اسلام را میپذیرفتند و زبان مخصوص آن را و یا بر همان عصر طاغوتیِ خود باقی میماندند، زیرا زبان طاغوتزدهی آنها ظرفیت رابطه با اشارات قرآن را نداشت ولی در ایران شرایط متفاوت بود و امروز نیز ما در مواجهه با خرد مدرن شرایط مخصوص به خود را دارا هستیم.
وقتی جایگاه تفکر تغییر کند طوفانی گشوده می شود
51- در مرحلهای از تاریخِ دیانت، به هر دلیلی میخواستیم با اثبات وجود خدا، خود را از آن طریق بفهمیم، در حالیکه خدا ثابت بود. تا اینکه آرامآرام راهی گشوده شد تا در آن راه جایگاه و نسبت خود را در رابطه با خدا جستجو کنیم و انقلاب اسلامی و فضای تاریخی آن، چنین چشماندازی را در مقابل ما گشود تا جایگاه تفکر تغییر کند و به جای آنکه از پنجرهی اطاق، طوفان را بنگریم، بدون آنکه در معرض آن قرار گیریم، خود را در معرض طوفانِ تفکر قرار دهیم و با آن بالا و پایین رویم، دیگر ما را به احتیاط در تفکر راهی نیست، چرا که در طوفانِ تفکر قراری باقی نمیماند، مگر چشماندازی که خودِ انسان هم نمیفهمد کجا قرار دارد، زیرا هویت تعلّقی او در هیچ معنایی نمیگنجد.
@khanehtolab
آقای یاسر مرکزی_ جهان ما و جهانی میان دو جهان.MP3
44.88M
📍خانه طلاب
🎵 #فایل_صوتی
#جلسه_سیزدهم
#جهان_ما_و_جهانی_میان_دو_جهان
👤 گفت و گو با محوریت ارائه ی آقای یاسر مرکزی
@khanehtolab