eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.1هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.3هزار ویدیو
302 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
❌ اشتباه کردم ❌ 🗡اولا وقتی رهبری میگه اشتباه کردم تصمیم مذاکره را گرفتم این در تاریخ رهبری این کشور ثبت میشه بعد از او بعیده بتونن به سیره آقا استناد کنند برای مذاکره با آمریکا. او به صورت تاریخی پرونده مذاکره رو بست. مگر اینکه کلا دست برتر پیدا کنیم. 🗡ثانیا پیام روشنی بود به ترسوها یا حمقای داخلی که فکر میکنند میشود روی این موضوع چانه زنی کرد. 🗡ثالثا تجربه برجام کاملا مختومه شد و روشن شد که پس همه فهمیدیم این کار اشتباه است. یک بار کاری را کردیم و دیدیم که جیبمان را زدند و زیر میز هم زدند. یعنی اگر محاسبات مالی و دنیایی و رفاهی داشتید این خروجی نهایی اش بود. طرف مذاکره کننده از جانب ما هم کسی بود که جای ان قلت باقی نمیگذاشت یعنی دکتر ظریف و دکتر روحانی هم به کارکشتگی بین موافقینشون معروف بودند و هم به دلدادگی. حتی خط قرمزهای رهبر را هم رعایت نکردند و آخر این شد. 🗡البته اگر مبنا تجربه ملت بود که ما بردیم و اگر مبنا رشد فهم دنیا نسبت به ایران به عنوان محور مقاومت و نسبت به شیطان بزرگ بود که این هم رخ داد. حالا تجربه برجام مختومه شد یعنی راه حل مشکلات دنیایی، آمریکا نیست و این را بالاترین مسئول کشور بعد یک تجربه اعتراف کرد. 🗡رابعا دهان برخی مسئولین بسته شد. که حرف از کفر نعمت و عایدات برجام و هزار تحلیل دروغ دیگر به میان نیاورند وقتی او میگوید اشتباه کردم تکلیف همه شان روشن است. دیگر به سختی بتوانند حرف در دهان رهبر بگذارند. 🗡خامسا پیام روشنی به دشمن بود که روی مذاکره و تغییر رفتار ایران حساب وا نکنند. کلا این دندان لق را کندیم و تمام. 🗡سادسا مبنای روشنی شد برای برخی از صاحب نظران که مذاکره را گاهی ممکن میدانند. کلا یک مبنا بیشتر نیست همان که از اول امام گفت. امروز هم رهبر گفت. با یک قید فقط یک قید و آن اینکه ما از آمریکا مقتدر تر شویم. این برای بعد از این رهبر هم یک مبنا و اساس روشن شد. یعنی این جزء اصول سیاست خارجی ما شد. عدم مذاکره و معامله با دشمن. 🗡 میماند اشکالات چهار تا جوان بهاری که "دیدید رهبر اشتباه کرد؟". این هم پاسخ های روشنی دارد. اولا ما که رهبر را معصوم نمیدانستیم نه امام را و نه آقا را. فقط به مرور زمان و در تصمیمهای متعدد دیدیم بیشتر از شما و خیلی ها میفهمد چه کنیم به دیگران کمتر اعتماد داریم. هر چه صحنه را نگاه میکنیم حکیم تر از او وجود ندارد. بقیه یا در افراطند یا تفریط یا بازیچه دشمنند مثل رئیس بهاری شما. 🗡بعلاوه "من اشتباه کردم" رهبر معنای روشنی دارد. اتفاقا این بار این معنا کاملا قابل فهمتر است. بارها به دوستانم گفته ام که رهبر و امام جامعه وقتی میگوید من اشتباه کردم لزوما خطای شخص خودش نیست. این نکته درباره پیامبران و امامان هم هست. حضرت امام استغفارات پیامبران را هم اینطور تفسیر کرده. درباره رهبر هم باید دید آیا این اشتباه کدام نوع است آیا اشتباه بدنه مردم و ساختار است یا شخص خودش. 🗡 اولین جمله رهبری این بود "من با مذاکره مخالف نیستم ولی خوشبین هم نیستم." خوب این یعنی چی؟ چرا در امری که خوشبین نیستی تصمیم میگیری؟ جوابش این بود" تا مردم بفهمند و مسوولین". 🗡پس خطای او نبود خطای مردم و مسوولین بود. او محور امت است خود را در این امر شریک میبیند و میگوید خطا کردم. حالا هم این توبه نشان دهنده توبه امت است. و البته خفه کننده همه خناسان داخلی. 🌐 منبع: کانال برپا: @ali_mahdiyan @KhaneTolab
✳️ بزرگترین سرمایه مردم ✳️ 1⃣ «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» مهمترین و اساسی ترین شعار انقلاب اسلامی است. 2⃣ اساس شکل گیری و تداوم و تشدید حضور مردم ، با «» است. 3⃣ بدون ولی فقیه اگر حرکتی مردمی هم شکل بگیرد دیر یا زود توسط جریانات زر و زور و نفاق مصادره میشود نمونه اش حرکت مردم مصر در چند سال اخیر. 4⃣ اگر مردم و حضور آنها بخواهد تدوام پیدا کند و اراده مردم در جامعه حاکم شود حتما «» با «» که امروز رهبری آن با آمریکا است نیز شروع میشود. استکبار هیچ اراده مستقلی را تاب نمیاورد،لذا یا آن اراده باید ذیل او و در خدمت منافع او باشد یا با تمام توان به مبارزه با آن برخیزد. 5⃣ در این مبارزه آن نیرو و عاملی که مثل قلبی تپنده در میان مردم، ضامن بقای آنها و حفظ حضور آنها در صحنه در برابر ضربات استکبار و شیطان بزرگ است «ولی فقیه» است. 6⃣ بزرگترین هدف ولی فقیه «حفظ حضور مردم» یا «استقامت» است که فرمود: و استقم کما امرت و من تاب معک. 7⃣ اما بزرگترین مردم برای این حضور «ولی فقیه» است. هیچ کسی مثل او به دنبال منافع مردم و رفاه آنها و حل مشکلاتشان از طریق « خود مردم در صحنه» نیست. 8⃣ بعضی سعی دارند هزینه های نتیجه ندادن برجام که شکست گفتمان حل مشکل از طریق و امید بستن به خارج بود را به پای رهبری بریزند. در صورتی که رهبری به خواست مردم و انتخاب آنها که با انتخاب دولت دکتر روحانی بروز کرده بود احترام گذاشت و با اینکه از ابتدا بیان کردند که راه حل اقتصاد کشور امید به امریکا و مذاکره با او نیست اما به دولت اجازه دادند این راه را بیازماید. 9⃣ راه اصلاح یک نظام حمله و حذف نهادهای برخواسته از مردم - هر چند اشکالات جدی داشته باشد - نیست بلکه کمک کردن به انها برای اصلاح است و در عین حال رشد و هدایت مردم تا خودشان آنها را اصلاح کنند. کاری که به روشنی در بیان و عمل مقام معظم رهبری دیده میشود و نمونه روشن آن بیانات اول ذی الحجه ایشان بود. 🔟 به هر حال در شرایطی که با تمام قدرت در جریان است تقویت جایگاه رهبری از طریق تبیین رسالت آن در میان مردم ضروری به نظر میرسد. بخصوص که و خارجی دقیقا روی تضعیف آن تمرکز کرده اند. نوشته شده توسط یکی از مخاطبین خانه طلاب جوان @KhaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 #عزاداری_سیاسی 🔻امام خمینی(ره): ⚫️ این که #امام_باقر_علیه_السلام می‌فرماید که برای من یک نفر نوحه‌سرا در #مِنی‌ بگذارید که آنجا برای من گریه بکند و عزا بگیرد، نه این است که ایشان، احتیاج به این داشته است، لکن جنبه #سیاسی او را ببینید. ⚫️ یک کسی یا اشخاصی بنشینند و نوحه سرایی کنند و جنایت کسانی که با ایشان مخالفت کردند را ذکر کنند و این مسأله موجی باشد در تمام دنیا. @KhaneTolab
⚠️ کار تشکیلاتی ✳️ كار دیگری در زندگی آن حضرت هست كه آن عبارت است از تشكل. یعنی چه؟ یعنی این معارف را، همین تغییر فرهنگی و مبارزه فرهنگی را یک وقت انسان همین جور پرتاب میکند در میان جامعه، خُب مثل بذری است كه انسان بی حساب آن بذر را بریزد توی یک سرزمینی. خُب یک بذر سبز خواهد شد، یكی از بین خواهد رفت، یكی بعد از سبز شدن خشك خواهد شد، یكی بعد از سبز شدن لگدمال خواهد شد، از بین خواهد رفت، خیلی مثمرِ ثمر نیست این جور بذر پاشیدن. یک وقت نه، آن باغبان ماهر آن زراعت گر چیره دست و عاقل علاوه بر اینكه بذر را می پاشد آن را حفظ هم میکند؛ حفظ او به چیست؟ به این است كه یک عده ای را بگمارند، افرادی را مأمور كنند در سرتاسر دنیای اسلام برای اینكه آن كسانی كه تحت تأثیر این تبلیغات و تعلیمات عالیه قرار میگیرند، اینها اشكالاتشان را با آنها برطرف كنند و مطرح كنند؛ معرفت بیشتری پیدا كند، تحت تأثیر القائات دشمن قرار نگیرند، اشتباه نكنند، پیوستگیشان را با همدیگر حفظ كنند، خلاصه یک تضمین كافی برای سبز شدن این بذرهای سالم در آن سرزمین آماده و مستعد به وجود آوردن. ✳️ یكی از كارهای امام باقر همین بود، كه كسانی را از شاگردان خود و از دوستان خود تربیت كند، بالا بیاورد، به صورت اختصاصی آنها را مورد توجه قرار بدهد -شاگردان ویژة آن حضرت- بعد آنها را به همدیگر وصل كند و در سرتاسر دنیای اسلام آنها را به عنوان یک قطبی، یک ركنی، به عنوان وکیل خود، نایب خود بگذارد كه آنها كار آن حضرت را دنبال كنند و ادامه تبلیغات و تعلیمات آن حضرت را به گردن بگیرند و به عهده بگیرند. این سازماندهی پنهانی امام باقر بود، كه از زمان قبل از امام باقر شروع شده بود، اما در زمان آن حضرت یک هیجان بیشتری پیدا كرد و البته در زمان امام صادق و امام موسی بن جعفر به اوج خودش رسید؛ این هم كار دیگر بود، كه كاری بود بسیار خطرناك. ✳️ لذا شما می بینید در روایات بعضی از اصحاب امام باقر(علیه السلام) به عنوان «اصحاب السّر» شناخته شدند، مثل جابر بن یزید جُعفی. جابرجعفی به عنوان اصحاب السّر، راز داران [بود]. رازداران چه کسانی اند؟ همین افرادی هستند كه در گوشه و كنار دنیای اسلام، در همه جا اینها حضور دارند، و راهنمایی و دستگیری و هدایت و خلاصه اشباعِ ذهنهای مردمانِ مستعد و علاقه مند به عهده اینهاست. دستگاه هم هر وقت اینها را پیدا می کرد، این جور افراد را زیر سخت ترین فشارها قرار میداد. ✳️ (برای مثال) نامه خلیفه -هشام ابن عبدالملک- به حاكم كوفه رسید كه نوشته بود: تحقیق كن مردی به نام جابربن یزیدجعفی كیست؛ دستگیرش كن و گردنش را بزن و سر او را نزد من بفرست. این نمونه ای از چگونگی ارتباط امام با یاران نزدیك است و نمایانگر وجود پیوستگی و رابطه ای محاسبه شده و تشكیلاتی؛ و نیز نمونه ای است از موضع گیری حكومت در برابر این یاران. 📎کتاب «انسان 250 ساله»/نشر صهبا خانه طلاب جوان @KhaneTolab
📃 متن پیام آیت الله خامنه ای به حُجّاج: بسم‌اﷲ‌الرّحمن‌الرّحیم و الحمد للّه و الصّلاة علی رسوله المصطفی و آله الاطهار الابرار و صحبه الاخیار. قال اللّه تعالی: وَ اَذِّن فِی النّاسِ بِالحَجِّ یَأتوکَ رِجالًا وَ عَلی کُلِّ ضامِرٍ یَأتینَ مِن کُلِّ فَجٍّ عَمیقٍ × لِیَشهَدوا مَنافِعَ لَهُم وَ یَذکُرُوا اسمَ اللهِ فیِّ اَیّامٍ مَعلومات. این آهنگ عرشی همچنان دلها را فرامیخواند و از فراز قرنها و دورانها، بشریّت را به گرد آمدن بر محور توحید دعوت میکند. همه‌ی آحاد انسان، مخاطب این فراخوان ابراهیمی و مفتخر به آنند؛ اگرچه گوشهایی آن را نشنوند و دلهایی زیر حجاب غفلت و جهالت، از آن محروم بمانند، و اگرچه کسانی صلاحیّت ورود در این ضیافت جهانی و همیشگی را در خود فراهم نکنند و یا به هرجهت توفیق آن را نیابند. اکنون شما از این موهبت برخوردار گشته و در وادی امن میهمانسرای الهی قدم نهاده‌اید. عرفات و مشعر و منیٰ، صفا و مروه و بیت، مسجدالحرام و مسجدالنّبی، جای‌جای همه‌ی این مناسک و مشاعر، هریک قطعه‌ای از زنجیره‌ی معنویّت و عروج روحی برای حج‌گزاری است که قدر این توفیق را دانسته و از آن برای طهارت خود بهره گیرد و برای بقیّه‌ی عمر خود توشه بردارد. نکته‌ی مهمّی که هر انسان اندیشه‌ورز را کنجکاو و حسّاس میکند، تعیین یک میعادگاه دائمی برای همه‌ی مردم و همه‌ی نسلها و در همه‌ی سالها، در یک نقطه‌ی معیّن و در یک محدوده‌ی زمانی واحد است. این وحدت زمان و مکان، یکی از رازهای اصلی فریضه‌ی حج است. بی‌شک یکی از برترین مصداقها برای «لِیَشهَدوا مَنافِعَ لَهُم» همین دیدار سالیانه‌ی آحاد امّت اسلامی در کنار خانه‌ی خدا است. این، رمز وحدت اسلامی و نماد امّت‌سازی اسلام است که باید در زیر سایه‌ی بیت‌اللّه قرار داشته باشد. خانه‌ی خدا متعلّق به همگان است: سَواءً العاکِفُ فیهِ وَ الباد. حج، در این مکان و در این محدوده‌ی زمانی، همیشه و در همه‌ی سالها، با زبان رسا و منطق آشکار، مسلمانان را به اتّحاد فرامیخواند. و این در نقطه‌ی مقابلِ خواست دشمنان اسلام است که در همه‌ی دورانها و بویژه در این دوران، مسلمانان را به صف‌آرایی در برابر یکدیگر تشویق میکرده‌اند و میکنند. امروز به رفتار آمریکای مستکبر و جنایتکار بنگرید. سیاست اصلی آن در برابر اسلام و مسلمین، جنگ‌افروزی است. خواست و تلاش خباثت‌آلود آن، کشتار مسلمانان به دست یکدیگر است. ظالمانی را به جان مظلومانی انداختن، از جناح ظالم پشتیبانی کردن، به دست او جناح مظلوم را بیرحمانه سرکوب کردن، و آتش این فتنه‌ی هولناک را همواره تیزوتند کردن. مسلمانان باید هشیار باشند و این سیاست شیطانی را خنثی کنند. حج زمینه‌ساز این هشیاری است، و این است فلسفه‌ی برائت از مشرکان و مستکبران در حج. یاد خدا روح حج است. در همه حال دلهای خود را با این باران رحمت، زندگی و نشاط بخشیم و توکّل و اعتماد به او را که اصل و سرچشمه‌ی قدرت و شکوه و عدل و زیبایی است، در دل خود ریشه‌دار کنیم. دراین‌صورت بر کید دشمن پیروز خواهیم شد. حجّاج عزیز! دعا برای امّت اسلامی و مظلومان را در سوریه و عراق و فلسطین و افغانستان و یمن و بحرین و لیبی و پاکستان و کشمیر و میانمار و دیگر نقاط فراموش نکنید و قطع دست آمریکا و دیگر مستکبران و ایادی آنان را از خداوند بخواهید. والسّلام علیکم و رحمة اللّه سیّدعلی خامنه‌ای ۲۸ مردادماه۱۳۹۷ مصادف با ۷ ذی‌الحجّة ۱۴۳۹ @KhaneTolab
🔸🔸 📗 کتاب «نوبهار جان و دل» ✍ جملات قصار درباره‌ی حج از مقام معظّم رهبری 📇 کاری از انتشارات انقلاب اسلامی ⬇️ دانلود نسخه الکترونیکی 👇 @KhaneTolab
نوبهار جان و دل.pdf
1.62M
🔸#معرفی_کتاب🔸 📗 نسخه #الکترونیکی کتاب «#نوبهار_جان_و_دل» ✍ جملات قصار درباره‌ی حج از مقام معظّم رهبری ✅ این کتاب حاوي هفتاد و هفت عبارت برگزيده از پيامها و بيانات معظّمٌ ‌له در موضوع حج در طول سالهاي 1368 تا 1388 مي‌‌باشد. 📇 کاری از انتشارات انقلاب اسلامی ⬇️ توضیحات برای آشنایی بیشتر با کتاب 👇 @KhaneTolab
📗 درباره کتاب: این کتاب حاوي هفتاد و هفت عبارت برگزيده از پيامها و بيانات معظّمٌ ‌له در موضوع حج در طول سالهاي 1368 تا 1388 مي‌‌باشد. اهميّت حج، اغتنام فرصتي استثنايي، اهميّت برائت از مشركان، وحدت مسلمين، خودداري از تبديل فرصت حج به امور تجاري و بازرگاني و توصيه به خودسازي معنوي از جمله محورهاي اين عبارات مي‌باشد. 📗 موضوعات مهم: اجتماع دلهای شیفته از سراسر جهان در جوارخانه‌ی معبود یا محبوب/ پا به پای پیامبر(ص)/ تحکیم برادری و وحدت کلمه و برحذر بودن از کید دشمن/ هجرت از "منیّت" به مقام عبودیّت/ اهمیّت برائت از مشرکان/ خودداری از تبدیل فرصت حج به امور تجاری 📗 صفحاتی از کتاب: 🔹پا به پای پیامبر(ص) در حج، در مدينه و مكّه، در اُحد و منى و حرا، در اين سرزمين كه قدم مبارك رسول اكرم (ص) و اصحاب كرامش بر آن نهاده شده و شاهد آن رنجها و در به دري ها و مبارزات و خون دلها بوده و در قدم به قدم سرزمين وحى و جهاد و قرآن و سنّت، در آن گذشته ها به تدبّر بپردازيد؛ خود را با آن پيوند دهيد؛ در پرتو آن، راه و جهت را بيابيد؛ با تجربه ى آن، نتيجه و سرانجام راه را ببينيد؛ و به حول و قوّه ى خدا و با توكّل به او و اميد به نصرت او و اعتماد به توانايى خود، در آن راه و به سمت آن هدف قدم گذاريد؛ «وَ الله مَعَكُمْ وَ لَنْ يَتِرَكُمْ أَعْمالَكُم». 🔹آهنگ برادری آيه ى شريفه ى «وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللهِ جَميعاً وَ لا تَفَرَّقُوا» را كه توصيه ى تمسّك به دين و رعايت وحدت كلمه در آن است، همواره به ياد داشته، هر دو توصيه ى آن را نصبالعين خود قرار دهيد و از كيد دشمن در اين باب برحذر باشيد. 🔹تو خود حجاب خودی حج، يك هجرت است. هجرت از خود ماست؛ هجرت از منيّت ماست؛ هجرت از آن زندانى است كه ما را احاطه كرده و گوهر يكدانه‌ ي بى نظير انسانى را در وجود ما مخفى و پنهان نگهداشته است. حج، هجرت از خودپرستي هايى است كه از هوا و هوس ناشى مى شود؛ هجرت از خودخواهي هايى است كه ما را از خدا دور مىكند؛ هجرت از طبقه بندى ها و مرزبندي هايىست كه زندگى انسانها را از هم جدا مى كند و فقير و غنى، شريف و وضيع، بزرگ و كوچك ـ بر طبق معيارهاى عاميانه مردمى ـ را به هم نزديك مىكند و در كنار هم قرار مى دهد و وجه مشترك همه انسانها، يعنى عبوديّت را در همه زنده مىكند. 🔹برائت، روح حج برائت، حقيقتاً از اركان حج است. بالاتر از اركان حج است؛ روح حج است؛ معنا و هدف و جهت حج است. خطاست اگر كسى خيال كند كه مى شود هر يك از اركان و اعمال حج را با روح حج و جهت كلّى آن مقايسه كرد. @KhaneTolab
مراسم پرفیض دعای #عرفه 💠 مناجات و مداحی توسط: 🔸 کربلایی نریمان پناهی 🔸 حاج حسین هوشیار 🔸شیخ علی مهديان 📆 سه شنبه ۳۰ مردادماه، از ساعت ۱۶ 💠 هیأت زوارالزهراء (س) ✅ @ZovvarAlzahra
🏴 ⚜برگزاری مراسم دعای عرفه⚜ ⏱ : شروع مراسم ساعت ۱۶ 🕌 : قم ، بلوار جمهوری ، میدان سپاه ، بلوار شهید اخلاقی ، پ۱۲ ، ساختمان فتوت @KhaneTolab
💐 عید سعید #قربان مبارک 🔰 امام خمینی(ره): پدرِ توحید و بت شکنِ جهان به ما و همه انسانها آموخت که عزیزترین ثمره حیات خود را در راه خدا بدهید و عید بگیرید. خود و عزیزان خود را فدا کنید، و دین خدا را و عدل الهی را برپا نمایید. ۱۲شهریور۱۳۶۲ 👥 بازخوانی بدون تحریف مواضع امام خمینی 👇 ✅ @EMAM_COM
🏴هیات امام حسن (علیه السلام) عید قربان باشد و هنگام قربانی شدن / در نگاه مهربانان وقت مهمانی شدن از علی(ع) خواهم شرابی تا که سرمستم کند / جرعه ای خواهم از آن دریای عرفانی شدن : چهارشنبه 31 مرداد 1397 ساعت 20 الی 22:30 شروع هیأت همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء 🏠 : قم ، بلوار جمهوری ، میدان سپاه ، بلوار شهید اخلاقی ، پ۱۲ ، ساختمان فتوت ‼️: با توجه به کوتاه بودن شبها لطفا سروقت حاضر شوید. @KhaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️ذنب امام امت▪️ 🎙 حجة الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری 🏴 #هیأت_امام_حسن_علیه_السلام #اراده_جمعی #نصرت_امام #ذنب_امام #صلح_امام_حسن_ع #قبول_حکمیت #تجربه_برجام #تقیه #نفاق خانه طلاب جوان @KhaneTolab
▪️ذنب امام امّت▪️ 📣 فرمودند که «مَن أَحَبَّنا فهُو مِنّا اَهَل البيت» راوی با تعجب می پرسد «جُعِلتُ فِداك،مِنکُم؟» حضرت میفرماید «مِنّا و الله، اَما سَمِعتَ قَولَ ابراهيم (عليه السلام): فَمَنْ تَبِعَنِی فَإِنَّهُ مِنِّی؟» یعنی هر که با ما برقرار کند از ما میشود و جزء شخصیت ما میشود البته همان و در نتیجه یک پدید می آید که با آن میشود یک کار بزرگ انجام داد. آنگاه حرکت ما میشود . از آن طرف کندی های ما میشود ، ضعف های ما میشود وبال گردن امام، بدی های ما میشود . 📣 این تعبیر قرآن در مورد پیامبر(ص) که میفرماید « لِيَغْفِرَ لَكَ اللَّهُ ما تَقَدَّمَ مِنْ ذَنْبِكَ وَ ما تَأَخَّر» ، این چیست؟ این مربوط میشود به آن شخصیت جمعی پیامبر(ص) که خود پیامبر(ص) با همان «مَنْ تَبِعَنِي» یک را پدید آورده اند که کوتاهی های هر فرد به پای جمع و به پای امام نوشته میشود. 📣 صلح را ملاحظه کنید. این صلح یک عبادت بزرگ است و افتخار است برای امام حسن(ع) تا دامنه قیامت که برخلاف خواسته خود این صلح را پذیرفت. اما برای چه؟ برای امت ننگ است تا دامنه قیامت که در آن شرایط حساس آن حضرت را تنها گذاشتند و حضرت مجبور به پذیرفتن این صلح شد. 📣 پذیرش حکمیت برای افتخار است و یک عبادت بزرگ است. آن حضرت علی رقم میل باطنی خود و داشتن یارانی مانند مالک اشتر و داشتن توان مقابله ،حکمیت را می پذیرد. اما برای یک لکه ننگ است که در تاریخ ثبت شده است. 📣 قبول هم مانند همین است، برای کسی که در آن شرایط بر خلاف میل خود آن را قبول کرد، یک سجده تاریخی بزرگ است. اما برای خواصی که همراهی نکردند و کار را به آنجا رساندند یک ننگ بزرگ است و در تاریخ میماند. آن کسانی که که از چرخه ولا یت خارج شدند، آن کسانی که داعیه ولایت را به زبان و ادّعا و سخنرانی داشتند اما در واقع وجودشان جبهه دیگری را تقویت میکرد و وجودشان خرج یک جبهه دیگری میشد. اینها هرقدر عبادت های فردی داشته باشند فایده ای ندارد. 📣 و چقدر این مرد شبیه جدشان امیرالمومنین است. مجبور کردند آن حضرت را به در حالی که داد، فریاد زد ،موعظه کرد اما زیر بار نرفتند. بعد که مجبور به اجازه دادن شد فرمود رضایت میدهم چون میشود برای امت و بعد از آن کلی گذاشت که رعایت نکردند. اما بعد از اینکه نتیجه نداد به حضرت علی(ع) گفتند «تو حکمیت را قبول کردی و باید توبه کنی». 📣 در اینجا دو مفهوم و هم مشخص میشود و شکل میگیرد. مفهوم برای جایی است که جریان جاری در حکومت جریان فاسدی است که شخص باید طوری عمل کند که هم خودش را و هم دینش را حفظ کند و هم وجودش خرج این جریان فاسد نشود. اما مفهوم برعکس تقیه است. جریان جاری در جامعه جریان صالحی است که شخص طوری عمل میکند که وجودش خرج دستگاه دیگری میشود و فقط ظاهراً به این جریان منتسب است و بر میباشد و ادعایش هم این است که من در این جریان هستم. 📣 و ما فدای آن آقایی بشویم که کوتاهی های ما را بر دوش میکشد و کندی ها و کوتاهی های ما را به خود نسبت میدهد و مجبور است تحمل کند. این جمله منسوب به است که فردی به خدمت ایشان رسیده بودند و از ایشان پرسیده بود که «شما از طلبه ها راضی هستید؟» و در جواب ایشان فرموده بود «اگر راضی نباشم چه کنم؟» 🎙 گوشه ای ازسخنرانی حجة الاسلام عالم زاده نوری در هیأت امام حسن(علیه السلام) خانه طلاب جوان @KhaneTolab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️عبودیت جمعی▪️ 🎙 حجة الاسلام والمسلمین عالم زاده نوری 🏴 خانه طلاب جوان @KhaneTolab
⚔ مبارزه سنجیده امام هادی(علیه السلام) ⚔ ✳️ حضرت را از مدینه به سامره آوردند تا زیر نظر خودشان باشد؛ لیکن دیدند فایده ای ندارد. شما اگر حالات این سه امام(امام جواد،امام هادی و امام عسکری (علیهم السلام)) را در «مناقب» (مناقب آل ابی طالب(ع) از ابن شهر آشوب) و جاهای دیگر ملاحظه كنید، متوجه میشوید كه در زمان این بزرگواران، ، بیشتر از زمان امام باقر و امام صادق(علیهما السلام) بوده است. از اقصی نقاط دنیا، نامه میفرستادند، پول میفرستادند و دستور میگرفتند؛ درحالی كه اینها در بودند. حضرت امام هادی(علیه السلام) در سامره محبوب مردم شده بود. همه ایشان را احترام می کردند و اهانتی در كار نبود. بعد هم، در وفات آن حضرت و همچنین امام عسکری (علیه السلام)، شهر غوغا شد. اینجا بود كه حكام فهمیدند رازی وجود دارد، آن را باید بشناسند و علاج كنند. آنها به مسئله «قُدسیت» پی بردند. ✳️ متوكل، حضرت را به مجلس شراب كشاند، تا خبر همه جا بپیچد كه، علی بن محمد، میهمان متوكل بود؛ بساط شراب و عیاشی هم در مجلس چیده شده بود! شما ببینید این خبر چه تأثیری بر جا می گذاشت. حضرت، با دیدِ یک انسان مبارز به قضیه نگاه كرد و مقابل این توطئه ایستاد. حضرت به دربارِ متوكل رفت، و مجلسِ شراب او را به مجلس تبدیل كرد. یعنی با گفتن حقایق و خواندن شعرهای شماتت بار، متوكل را مغلوب كرد؛ به طوری كه در آخرِ حرفهایش، متوكل بلند شد، برای حضرت غالیه(مرکب از مشک و عنبر) آورد و او را با احترام بدرقه كرد. حضرت به او گفت :«تو خیال میکنی اینجا نشسته ای، پنجه مرگ تو را فرا نخواهد گرفت؟ » و همینطور مراتبِ عمل موت را تا كرمهایی كه به جان متوكل خواهد افتاد، بیان فرمود. حضرت، مجلس را به كل متحول كرد و از دربار بیرون رفت. در مبارزه ای كه شروع كننده آن، خلیفه ای تندخو و قدرتمند بود و طرف دیگر، یك جوان بی دفاع، طرفِ به ظاهر ضعیف تر، دست به یک زد؛ ای كه در آن نیزه و شمشیر كاربُرد ندارد. ما اگر بودیم اصلاً نمیتوانستیم این كار را بكنیم. این امام است كه میتواند موقعیت را بسنجد و طوری سخن بگوید كه خلیفه را خشمگین نكند. ممكن بود حضرت مثلاً بلند شود و همه شیشه های شراب را به زمین بریزد. این، عكس العمل خوبی نبود و نتیجه ای هم از آن گرفته نمی شد، اما حضرت، طوری دیگر عمل كرد. این بُعد قضیه خیلی مهم است. ✳️ باید به این نكته در زندگی ائمه توجه داشته باشید كه این بزرگواران، دائم در حال مبارزه بودند؛ ای كه روحش بود. زیرا كسی هم كه در مَسند حكومت نشسته بود، مدعی دین بود. او هم ظواهر دین را ملاحظه میکرد. حتی ، گاهی اوقات نظر دینی امام را هم میپذیرفت. مثل قضایا یی كه در مورد مأمون شنیده اید كه صریحاً نظر امام را قبول كرد. یعنی اِبایی نداشتند كه گاهی نظر فقهی را هم قبول كنند. چیزی كه موجب میشد این مبارزه و معارضه با اهل بیت وجود داشته باشد، این بود كه اهل بیت، خودشان را «امام» میدانستند. میگفتند:«ما امامیم» اصلاً بزرگ ترین مبارزه علیه حكام همین بود. چون كسی كه حاكم شده بود و خود را امام و پیشوا میدانست، میدید شواهد و قرائنی كه در امام لازم است، در حضرت هست و در او نیست و این موجود را برای حكومت، خطرناك میشمرد؛ چون مدعی است. حكام، با این روحِ مبارزه میجنگیدند و ائمه(علیهم السلام) هم مثلِ كوه ایستاده بودند. 📎کتاب «انسان 250 ساله»/نشر صهبا خانه طلاب جوان @KhaneTolab
▪️عبودیت جمعی▪️ 📣 باید مراقب که حول امام - یا - شکل میگیرد، باشیم. ببینیم در کدام جبهه هستیم و وجود ما خرج کدام جبهه میشود. من هرچه نماز شب بخوانم ، عبادت ، مناجات، دعا ، توسل، قرآن و ... انجام بدهم ، مهم این است که وجود من خرج کدام جبهه میشود. 📣 خداوند میفرماید :«لَأُعَذِّبَنَ» یعنی قسم میخورم -با تاکید فراوان- که عذاب کنم؛ «كُلَّ رَعِيَّةٍ فِي الْإِسْلَامِ دَانَتْ بِوَلَايَةِ كُلِّ إِمَامٍ جَائِرٍ لَيْسَ مِنَ اللَّهِ» آن کسی که وجودش خرج جبهه دیگری میشود و ذیل نیست؛ «و إِنْ كَانَتِ الرَّعِيَّةُ فِي أَعْمَالِهَا بَرَّةً تَقِيَّةً» حتی اگر او نیکوکار و خداترس باشد یعنی در اعمال فردی بهترین باشد. از آن طرف میفرماید «وَ لَأَعْفُوَنَّ» قسم میخورم -با تاکید فراوان- که گذشت میکنم و می بخشم؛ «عَنْ كُلِّ رَعِيَّةٍ فِي الْإِسْلَامِ دَانَتْ بِوَلَايَةِ كُلِّ إِمَامٍ عَادِلٍ مِنَ اللَّهِ» آن کسی که وجودش خرج میشود؛ «و إِنْ كَانَتِ الرَّعِيَّةُ فِي أَنْفُسِهَا ظَالِمَةً مُسِيئَةً» اگر چه در زندگی شخصی خودش انسان ظالم و گناهکاری بوده اما وجودش در آن که میخواهد کار بزرگی انجام بدهد خرج میشود. 📣 از این دست روایات بسیار است. برای مثال امام صادق(ع) میفرماید: «لَوْ أَنَّ الرَّجُلَ عَمِلَ أَعْمَالَ الْبِرِّ كُلَّهَا وَ صَامَ دَهْرَهُ وَ قَامَ لَيْلَهُ وَ أَنْفَقَ مَالَهُ فِي سَبِيلِ اللَّهِ وَ عَمِلَ بِجَمِيعِ طَاعَاتِ اللَّهِ عُمُرَهُ كُلَّهُ وَ لَمْ يَعْرِفْ نَبِيَّهُ الَّذِي جَاءَ بِتِلْكَ الْفَرَائِضِ فَيُؤْمِنَ بِهِ وَ يُصَدِّقَهُ وَ إِمَامَ عَصْرِهِ الَّذِي افْتَرَضَ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ عَلَيْهِ طَاعَتَهُ فَيُطِيعَهُ لَمْ يَنْفَعْهُ اللَّهُ بِشَيْءٍ مِنْ عَمَلِه» بعد ایشان به این آیه از قرآن اشاره میکنند « وَ قَدِمْنا إِلى ما عَمِلُوا مِنْ عَمَلٍ فَجَعَلْناهُ هَباءً مَنْثُوراً» و بعد در ادامه میفرماید «وَ لَوْ تَقَطَّعَ الْجَاهِلُ مِنْ الْعِبَادَةِ إِرْباً إِرْباً مَا ازْدَادَ مِنَ اللَّهِ إِلَّا بُعْداً» این انسان اگر از فرط عبادت تکه تکه بشود چیزی بر او زیاد نمیشود جز دوری از خداوند. 📣 در مورد بسیاری از آیاتی که درباره آمده، در تفاسیر گفته شده که منظور از حبط عمل، آنجایی است که این وجود در دستگاه دیگری خرج شده ولی در ظاهر در زندگی فردی در حال است. دینداری دستور عبودیت است و دین بیشتر از این که دستور باشد دستور است. این عبادت و اعمال فردی ما با این که به وسیله آن میشود کار های بزرگ را انجام داد، اصلا قابل مقایسه نیست. این روایت که میفرماید «بُنِيَ الْإِسْلَامُ عَلى خَمْسٍ: الصَّلَاةِ، وَ الزَّكَاةِ، وَ الصَّوْمِ، وَ الْحَجِّ، وَ الْوَلَايَةِ وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْءٍ مَا نُودِيَ بِالْوَلَايَة» چون اصلا قابل مقایسه نیست حج و نماز شب و ... با اینکه در دستگاه حق، در این جمع اراده ها حول محور بتوان یک کار بزرگی انجام داد. 📣 شاید تعبیر معروف که میفرماید «الاسلام هو الحکومة بشؤونها» به همین دلیل باشد؛ «و الاحکام قوانین الاسلام و هی شأن من شؤونها» یعنی قوانین است و اسلام آمده دستور همین را بیان کند و این عبودیت جمعی باید رقم بخورد؛ «بل الاحکام مطلوبات بالعرض و امور آلیة لاجرائها و بسط العدالة» این اجرای حکومت و این به سمت که امام زمان (عج) میخواهند آن را پدید بیاورند، همان است و اسلام میخواهد این را محقق کند و بقیه بالعرض در خدمت این هدف قرار دارند و امور آلی هستند برای اجرای آن. 🎙 گوشه ای از سخنرانی حجة الاسلام عالم زاده نوری در هیأت امام حسن(علیه السلام) خانه طلاب جوان @KhaneTolab
🏴هیات امام حسن (علیه السلام) هنگامه محشر همگی خوب بدانید / برگ گذر فرد مسلمان،غدیر است / دیروز اگر زیر درختی شده بیعت / کامل شده ی بیعت رضوان غدیر است : چهارشنبه 7 شهریور 1397 ساعت 19:45 الی 22:30 شروع هیأت همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء 🏠 : قم ، بلوار جمهوری ، میدان سپاه ، بلوار شهید اخلاقی ، پ۱۲ ، ساختمان فتوت ‼️: با توجه به کوتاه بودن شبها لطفا سروقت حاضر شوید. @KhaneTolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 غدیر،ادامه حکومت الهی 🌹 🔻امام خمینی(ره): ❓ چرا #عید_غدیر به حسب نصوص ما #بالاترین_عید است؟ ❓ یکی از چیز هایی که در این روز سعید وارد شده است، این است که بخوانیم «الحمد للَّه الذي جعلنا من المتمسّكين بولاية عليّ بن أبي طالب عليه السلام» این #تمسک به #ولایت امیرالمونین(ع) چیست؟ @KhaneTolab
🔱 طرح مبارزاتی یکپارچه با حوادث گوناگون 🔱 ✳️ در زندگینامه آن امام عالی مقام(امام کاظم علیه السلام)، سخن از حوادث گوناگون و بی ارتباط با یکدیگر و تأکید بر مقام علمی و معنوی و قدسی آن سلالة پیامبر(ص) و نقل قضایای خاندان و اصحاب و شاگردان و مباحثات علمی و کلامی و امثال آن، بدون توجه به خط جهاد مستمری كه همه عمر سی و پنج ساله امامت آن بزرگوار را فرا گرفته بوده است، ناقص و ناتمام می ماند. تشریح و تبیین این خط است كه همه اجزای این زندگی پرفیض را به یکدیگر مرتبط میسازد و تصویری واضح و متكامل و جهت دار كه در آن هر پدیده ای و هرحادثه ای و هر حركتی، دارای معنایی است، ارائه می کند. ✳️ (به طور مثال) چرا (آن حضرت) به علی بن یَقطین كه صاحب منصب بلند پایه دستگاه هارون و از شیفتگان امام است، عملی آمیز را فرمان میدهد؛ اما صفوان جمّال را بر خدمت همان دستگاه شماتت می کند و او را به قطع رابطه با خلیفه فرا می خواند؟ چگونه و با چه وسیله ای آن همه پیوند و رابطه در قلمرو گسترده اسلام، میان دوستان و یاران خود پدید می آورد و ای كه تا چین گسترده است، می سازد؟ چرا منصور و مهدی و هارون و هادی، هر كدام در برهه ای از دوران خود، كمر به قتل و حبس و تبعید او می بندند؟ و چرا چنانكه از برخی روایات دانسته می شود، آن حضرت در برهه ای از دوران سی و پنج ساله، در اختفا به سر برده و در قُرای شام یا مناطقی از طبرستان حضور یافته و از سوی خلیفه وقت، مورد تعقیب قرار گرفته و به یاران خود سفارش كرده كه اگر خلیفه درباره من از شما پرسید، بگویید او را نمی شناسیم و نمی دانیم كجاست؟ ✳️ اینها و صدها حادثه توجه برانگیز و پرمعنی و در عین حال ظاهراً بی ارتباط و گاه متناقض با یکدیگر در زندگی موسی بن جعفر(ع) هنگامی معنی میشود و ربط میابد كه ما آن رشته مستمری را كه از آغاز امامت آن بزرگوار تا لحظة شهادتش ادامه داشته، مشاهده كنیم. این رشته، همان خط و ائمه(علیهم السلام) است كه در تمام دوران و در شكل های گوناگون استمرار داشته و هدف از آن، اولاً تبیین و تفسیر صحیح قرآن و ارائه تصویری روشن از معرفت اسلامی است و ثانیاً، تبیین مسئله امامت و در جامعه اسلامی و ثالثاً، تلاش و كوشش برای تشیكل آن جامعه و تحقق بخشیدن به هدف پیامبر معظّم اسلام(ص) و همه پیامبران؛ یعنی قسط و عدل و زدودن از صحنه حكومت و سپردن زمام اداره زندگی به و بندگان صالح خداوند. 📎کتاب «انسان 250 ساله»/نشر صهبا خانه طلاب جوان @KhaneTolab
📢 تبلیغ جهادی محرم 🌴 گروه جهادی محبین ائمه علیهم السلام (خانه طلاب جوان) 🏴 مکان : هیئات تهران 📝 پیش ثبت نام تماس با 09118591052 @KhaneTolab
🌱 آغاز قیام 🔹 در سال 1906 میلادی که انقلاب مشروطه در ایران رخ می‌دهد و بعد از اینکه محمدعلی شاه، استبداد صغیر را ایجاد می‌کند و بسیاری از آزادیخواهان را سرکوب می‌کند. علمای نجف (آیت الله و آیت الله و...) جهت مقابله با محمدعلی شاه صادر می‌کنند. روحانی به نام مشهور به ، که از روحانیون طراز اول آن زمان و در محله کوتی و در کنار عمارت امیریه ساکن بوده است. وی یکی از شاگردان بوده است. وقتی در جریان مشروطه از فتوای آیت الله آخوند خراسانی خبردار می‌شود و به توصیه آیت الله (رهبر مذهبی منطقه فارس) قیام می‌کند. 🔹 اگر بخواهیم دقیق‌تر اشاره کنیم باید بگوییم بعد از اینکه محمدعلی شاه قاجار مجلس را به توپ بست و آزادیخواهان را قتل عام کرد، در سراسر ایران یک سکوت مرگباری حاکم شد. همین باعث می‌شود که سید مرتضی اهرمی از رئیسعلی دلواری و نیروهای تحت امرش برای تصرف بوشهر و تسلط بر مراکز حکومتی ، دعوت به عمل بیاورد که همین گونه هم میشود. یعنی کاری که ستارخان و باقرخان تبریز و محمدعلی خان تنکابنی در شمال انجام دادند؛ و در بوشهر انجام می‌دهند. با تصرف بوشهر توسط این نیروها، گمرک بوشهر نیز از دست نیروهای خارج شد و به مدت دو ماه در نیروهای مشروطه خواه به زعامت آیت الله سید مرتضی اهرمی بر بوشهر مسلط می‌شوند. 🔹 البته اسنادی هست که نشان می‌دهد زائر خضرخان اهرمی، رئیس عبدالحسن دشتی(رزمی) و خالو حسین دشتی و خیلی از مبارزین دیگر نیز در تصرف بوشهر نقش دارند. 🌐 منبع: پایگاه خبري-تحليلي مشرق نيوز 📒 مشاهده متن کامل : http://yon.ir/xTMna خانه طلاب جوان @KhaneTolab
‼️بنابه درخواست مخاطبان صوت کامل سخنرانی حجة الاسلام عالم زاده نوری بارگذاری خواهد شد.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔈 🏴 🎙 : حجة الاسلام عالم زاده نوری ⏱ : چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ @KhaneTolab
🏴هیات امام حسن (علیه السلام) خبر آمد ز مهی بوی خدا می آید / ماه داغ دل ما غرق نوا می آید دل ببازید عزیزان که زمان الم است / ماه اشک و الم و کرب و بلا می آید : چهارشنبه 14 شهریور 1397 ساعت 19:45 الی 22:30 شروع هیأت همزمان با اقامه نماز مغرب و عشاء 🏠 : قم ، بلوار جمهوری ، میدان سپاه ، بلوار شهید اخلاقی ، پ۱۲ ، ساختمان فتوت 🎙 : حجةالاسلام و المسلمین واحدی ‼️: با توجه به کوتاه بودن شبها لطفا سروقت حاضر شوید. @KhaneTolab