eitaa logo
خانه طلاب جوان
8هزار دنبال‌کننده
4.7هزار عکس
1.4هزار ویدیو
304 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @admin_kht 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
✴️ اهمیت دوره اسلام ناب چیست ؟ اهمیت دوره اسلام ناب در ارائه محتوایی خاص به صورت مشاهده اسلام در قالب یک تصویر یکپارچه است. با این نگاه یک تصویر هوایی و جامع با دریافت اهمیت ارکان و عناصر همه اسلام یا قرائت امامین انقلاب اسلامی پرداخته خواهد شد. در واقع در این اردو با محوریت قرار دادن اندیشه رهبران انقلاب اسلامی سعی در ارائه اسلامی یکپارچه از نگاه آن ها هستیم. ❎تفاوت دوره اسلام ناب با سایر دوره ها در چیست؟ اولین ویژگی خاص این اردو بحث تخصصی بر نظام اندیشه رهبران انقلاب اسلامی است که ذیل هر کدام از عنواین درسی گروهی از طلاب که قالبا خود از ادوار تشکل های دانشجویی محسوب می شوند مشغول به استخراج و به روز رسانی محتوا هستند. مزیت دیگر اردو حاکم بودن رویکرد تشکیلاتی در طی اردو است. این رویکرد خود را از زمان ثبت نام و پذیرش تا تخصیص اساتید و سایر ابعاد اردو نشان می دهد. در این اردو اولویت با آنهاییست که در قالب تشکیلاتی، اردو را برای خود تعریف می کنند. ❌مهمترین عناوینی که در دوره اسلام ناب بحث می شود چیست ؟ نظام معرفتی اندیشه ای امام خمینی و رهبر معظم انقلاب برگرفته شده از کتاب های مصباح الهدایه، چهل حدیث و بخش هایی از طرح کلی اندیشه اسلامی است. در این بخش با بیان نظامی فکری و عقبه اندیشه ای امامین انقلاب سعی در فهم جهان بینی مورد نظر ایشان است. در بخش بعدی اصول حاکم بر فکر و زندگی برآمده از جهانبینی تبیین می شود. در این بخش سعی میشود همه عناصر و ارکان تشکیل دهنده اطراف انسانی به صورتی تصویری یکپارچه ارائه گردد و روابط بین آن ها تبیین گردد. این اصول مانند مردم سالاری، عدالت اجتماعی، ایمان تعهد آور و … می باشد. منابع این بخش محتوا از کتب صحیفه نور و بخش های دیگری از طرح کلی می باشد. در ادامه با مراجعه به منابع وحیانی شامل قرآن و حدیث سعی در غور در آیات و بازخوانی همان اصول از این منابع می باشد. در این بخش شیوه های انس با قرآن و حدیث نیز برای دانشجویان بیان خواهد شد. در این شیوه سعی می شود از الگو تفسیری مقام معظم رهبری در استخراج پیام از آیات استفاده شود. همچنین با مرور تاریخی جریان حق و باطل عملکرد تاریخی جریان حق به بحث و گفت و گو گذاشته می شود و با نگاهی عمیق تر به کنشگری های اجتماعی انسان ۲۵۰ ساله و در ادامه کنش های مشابه فقها بعد از زمان غیبت می پردازیم. در این بخش همچنین به سیره رهبران نیز به صورت مجزا پرداخته خواهد شد. در نهایت با توجه به اصول استخراج شده از جهان بینی ، اقدام به معرفی عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی نموده و اصول حاکم را این عرصه ها دنبال می کند. در این بخش به دنبال گره زدن مسائل امروز جامعه با مباحث عمیق تر فکری و مکتبی و یافتن پاسخ از میان آن ها هستیم. ⭕️مخاطبان دوره اسلام ناب چه کسانی هستند ؟ همانطور که از نام اردو پیدا است این اردو علاوه بر جنبه های معرفتی محتوایی بر جنبه های تشکیلاتی نیز تاکید دارد. یکی از نمودهای رویکرد تشکیلاتی در نوع مواجهه با مخاطب است. در این اردو واحد شمارنده مخاطبین اردو به جای فرد تشکیلات است. بدین معنا که مطلوبیت ما تعداد مخاطبین خود را تعداد تشکل هایی که خود را در فضای اردو تعریف کرده اند می دانیم. با این نگاه واحد های تشکیلاتی دانشگاه ها مخاطبین اسلام ناب خواهند بود. این دوره به صورت همزمان شامل: ۱- دوره های عمومی برادران و خواهران دانشجویی با اولویت ورودی های جدید ۲- دوره تکمیلی برادران مخصوص آنهایی که در دو دوره گذشته شرکت داشته اند ۳- دوره تشکیلاتی برادران و خواهران که این اردو را به عنوان محفل تشکیلاتی خود انتخاب نموده اند. ۴- دوره اول طلاب با محوریت طلاب برگزیده تهران و قم از پایه های ۲ تا ۵ ۵- دوره آزمایشی اسلام ناب بین الملل با مخاطب دانشجویان خارجی 💢دوره اسلام ناب تحت نظارت چه کسانی برگزار می شود ؟ دوره تحت نظارت حوزه علمیه/عملیه نهضت و با حمایت سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار می شود . 📢مهمترین اساتید اسلام ناب دوره چه کسانی هستند؟ حجت الاسلام و المسلمین قاسمیان، حجت الاسلام و المسلمین قمی، حجت الاسلام و المسلمین جلالی، حجت الاسلام و المسلمین مهدیان، حجت الاسلام و المسلیمن رهدار، حجت الاسلام و المسلمین عرب، حجت الاسلام و الـمسلیمن تجریشی، دکتر رحیم پور ازغدی، وحید جلیلی و … ◾️دوره اسلام ناب چه زمانی برگزار می شود ؟ برای دوره های عمومی برادران و خواهران دانشجویی و دوره طلاب از ۲۶ تیرماه الی ۱۰ مرداد و برای دوره های تشکیلاتی به صورت توافقی با تشکل مورد نظر با تعداد روز های کمتر در همین بازه و دوره تکمیلی نیز یک هفته از این بازه برگزار می شود. 🔶زمان ثبت نام از کی شروع می شود و تا کی ادامه دارد ؟نحوه ثبت نام چگونه است ؟ زمان ثبت نام اردو از ۱۵ اردیبهشت الی ۳۰ اردیبشهت می باشد و نحوه ثبت نام آن فقط از طریق سایت eslamenaab.ir میسر می باشد.
آقای طلبه! شما موظفی برای ترویج دین، هنر بلد باشی 📣 باز شناسی نسبت حوزه و هنر در گفتگو با حجة الاسلام و المسلمین نواب ، مدیر مدرسه اسلامی هنر ⁉️یک ابهامی وجود دارد. بخشی از بزرگان ما و یا بدنه حوزه این تلقّی را دارند که اگر حوزه بخواهد درباره هنر حرفی بزند، در این باب است که چرا در فیلمها حجاب رعایت نمیشود یا چرا موسيقيها این گونه است و ... . لذا وقتی حضرت آقا می گویند که من جای خالی حوزه را در عرصه هنر می بینم و حوزه نباید فقط به حضور واعظها در صداوسیما اکتفا کند، این سؤال پیش می آید که مگر ما حوزويان قرار است چه کار بکنیم؟ خب یک عدّه هنرمندِ متعهدِ مذهبی که دارند کار می کنند. سؤال این است: علت تأکیدات رهبری برای حضور حوزه علميه در هنر چیست؟ مگر چه خلأي وجود دارد كه جبران آن برعهده حوزه است؟ ✅ ما می توانیم یک نقش ممیّزوار در عالَم هنر به حوزه بدهیم که مثلا چرا حجاب در این فیلم رعایت نشده و ... . ولی نتيجه اش همین وضعیتی می شود که در این 30 سال بوده و اتفاقی نیفتاده. ✅ همه میدانند که وظیفه طلبه تبلیغ دین است و امروز هنر، رساترین زبان تبلیغ است. این مطلب برای همه حل شده ولی نمی دانم چرا وقتی وارد صحنه می-شوند، طور دیگری حرف ها عوض می شود. ✅ مي گويند هنر بايد در خدمت دين باشد. هنرمندان هم جواب می دهند مگر هنر ابزار است؟ از طرف دیگر سنّتی ها می گویند که اين، نجس است! خُب تا این تعارض ها حل نشود، نمی توانیم جلو برویم. ✅ اين نکته خیلی جای بررسی دارد که چه شد هنر از حوزه علميه رخت بربست؟ به گونه ای که تا ده سال پیش، حوزه در تعارض با هنر بوده است. ✅ تعارف كه نداريم! به خاطر اصرار خود حضرت آقا، حدود ده سال است كه کمی وضعيت، بهبود پیدا کرده. اگر نظر خاص حضرت آقا نبود، اینطوری نمی شد. ✅ ما در حوزه با هنر قهریم. يك آشتی بين حوزه با هنر باید ایجاد شود. یعنی حوزه باید دريابد که هنر یک زبان رسا و قدرتمند است که ميتواند در خدمت دین باشد و از آن استفاده ببرد. ✅ اگر در این میان، نسلی از طلاب ایجاد شوند که با این پشتوانه ذهنی وارد هنر شوند، خيلي اتفاق ها مي افتد. ✅ مشکل این جاست که در این سی ساله كنار نشستيم و کسی هم که تنها وارد شد، چون يك جریان نبوده، در جریان مقابل حلّ و يا طرد شده است. فضای هنر هم كاملاً یک فضای رقابتی است. 🗞 خط 4 - بیعت مهر- صفحه 460 متن کامل مصاحبه👇 http://www.khanetolab.ir/content/9644 خانه طلاب جوان @khanetolab
💎 برگهای ماندگار حاج شیخ غلامرضا حسنی ✅ حسنی پدرش را در ۱۴ سالگی از دست می‌دهد و دو سال بعد از آن به توصیه مادرش یک اسلحه ورندل تهیه می‌کند تا بتواند از خود و خانواده‌اش در برابر رخدادها دفاع کند. این نخستین آشنایی این طلبه جوان با اسلحه است که بعدها هیچ‌گاه از وی جدا نمی‌شود. ✅ او از سال 1324 علیه حکومت پهلوی مبارزه می‌کرده است. کریم حنیف، قائم مقام صداوسیمای آذربایجان غربی در این زمینه می‌گوید: «قبل از انقلاب با تعدادی حزب‌اللهی در ارومیه گروهی تشکیل می‌دهد و از سال 57 رسما گروه مسلح مبارزین ژنرال حسنی در ارومیه و در استان شکل گرفت و من هم به آنها ملحق شدم و در تیم‌های دونفره و چهار نفره سازماندهی شدیم. ماموریت این گروه‌ها حمایت از مردم شرکت کننده در تظاهرات در مقابل تعرض عوامل مسلح حکومتی بود. بیشتر این عملیات‌ها توسط آقای حسنی به عنوان فرمانده ارشد طراحی می‌شد و مردم به ایشان لقب ژنرال حسنی را داده بودند.» ✅ یکی از کارهای شگفت او در نزدیکی انقلاب آن است که روی منبر به آموزش استفاده از سلاح پرداخته است. او می‌گوید: «در این هنگام مردم حیرت زده شده بودند چون تا آن وقت در رویا هم ندیده بودند که آخوندی در بالای منبر و در آن فضای اختناق ستم شاهی با آنان چنین سخن بگوید.» ✅ رشید حسنی پسر بزرگ ملا حسنی است. رشید حسنی به سازمان کمونیستی چریک‌های فدائیان خلق گرایش داشت. بنا به روایتی که ملا حسنی نقل می‌کند، خودش پسرش را به دادگاه انقلاب معرفی می‌کند. حسنی در خاطراتش می‌گوید: «وقتی خبر اعدامش را شنیدم، اصلا ناراحت نشدم چون به وظیفه خود عمل کردم.» ✅ «ملا حسنی» از همان روزهای اول انقلاب با حکم امام خمینی (ره) نماینده ایشان در ارومیه شد. براساس این حکم، وظیفه برگزاری نماز جمعه‌ها بر دوش او بود. بعد از رحلت امام خمینی (ره) حکم وی از طرف مقام معطم رهبری، آیت‌الله خامنه‌ای، تمدید شد. آیت‌الله حسنی در سال‌های متمادی پس از پیروزی انقلاب اسلامی سه بار هدف ترور قرار گرفته بود ولی در هر سه مورد ضد انقلاب در رسیدن به هدف خود ناکام مانده بودند. او با 77/9 درصد آرا نماینده دوره نخست مجلس شورای اسلامی بوده‌است. همچنین سال‌های سال یکی از خطبای معروف در فضای سیاسی کشور بود و خطبه‌های او بعدا به صورت کتاب منتشر شد و فروش خوبی داشت. ✅ سرانجام در شامگاه دوشنبه 31 اردیبهشت 97 خبر رسید وی دار فانی را وداع گفته است. جهت آشنایی بیشتر به آدرس زیر👇مراجعه کنید: http://www.khanetolab.ir/content/9645 خانه طلاب جوان @khanetolab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| آیه ای که پیغمبر را پیر کرد امام خمینی: نبرد خود با ابرقدرتها را ادامه دهید . 🔗 مشاهده سایر ویدئوها در 👇 🌐 http://llink.ir/80hb ✅ @EMAM_COM
⁉️چگونه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»؟ شهید علی صیاد شیرازی: 📣 بنده به عنوان مسؤول در قرارگاه کربلا، مرکز عملیات مشترک ارتش و سپاه انقلاب اسلامی ‌و به عنوان یک رزمنده کوچک اسلام، شاهد و ناظر بودم که «خداوند خرمشهر را آزاد کرد» و هیچ دلیل دیگری را قبول نمی‌کنم. 📣 می‌خواهم درباره عملیات بیت‌المقدس و این که چطور شد که این عملیات 25 شبانه روز انجام گرفت، برایتان بگویم. اگر بخواهم مراحل مختلف و مقدمات آن را برایتان بگویم، حداقل با برآوردی که من دارم و طی شناسایی عملیات 3 یا 4 جلسه دو ساعته می‌خواهد بدون تنفس هم باشد تا من بتوانم شروع ماوقع را برایتان بازگو کنم. چون این حادثه به‌گونه‌ای بر ما حاکم شد و آن طور بر ما تأثیر گذاشته که الحمدا... هنوز ذهنمان اجازه می‌دهد مطالب را عمدتاً و به ترتیب و توالی خودش بیاوریم ... فتح خرمشهر به روایت شهید صیاد شیرازی👇 http://www.khanetolab.ir/content/9646 خانه طلاب جوان @khanetolab
حقیقت تقوا در زندگی حضرت خدیجه (س) دو رکن اساسی تقوا ✅ در اندیشه ناب اسلامی، تقوا بر دو رکن اساسی بنا شده است. رکن اول جمع آوری قدرت و اهتمام به امور دنیایی و سعی در کسب ارکان قدرت دنیایی است و رکن دیگر خرج کردن و به کارگیری این امور کسب شده در راه اهداف اسلام و پیاده شدن احکام اسلامی. در واقع، در یک کلمه، تقوا به معنای عبور از دنیا است. برای عبور از دنیا ابتدا باید امور دنیایی کسب شده باشد و پس از آن عبور اتفاق بیفتد و این همان است. ⛔️ حرکت نکردن به سمت دنیا ، به این معنا، نه تنها با اصل تقوا در تضاد است بلکه نوعی روحیه راحت طلبی و کاهل پروری را به دنبال دارد. و آنهایی که تقوا را به معنای قطع ارتباط از امور دنیایی معنا میکنند ،به ایجاد و افزایش نوعی روحیه تنبلی در افراد دامن میزنند و این خود سبب تقویت هوای نفس انسان است. این قطع ارتباط با امور دنیوی نشانه بارز است. کلام مقام معظم رهبری در توصیف حضرت خدیجه(س) 📣 «اوّلاً خودِ این نفْس ایمان آوردن به پیغمبر یک امتیاز بزرگ است، یک ارزش بسیار بالایى است؛ عبور کردن و صرف‌نظر کردن از عقایدى که انسان سالهاى متمادى با آنها زندگى کرده آسان نیست، براى ما پیش نیامده یک چنین چیزى تا بفهمیم چقدر مشکل و مهم است. ایشان با آن فطرت پاک، صدق قضیّه را، حقّانیّت قضیّه را بلافاصله فهمید.» 📣 «خب قرآن درباره‌ى کسانى که قبل از فتح و بعد از فتح انفاق میکنند [میگوید] «یستَوى مِنکُم مَن اَنفَقَ مِن قَبلِ الفَتحِ وَ قاتَل»؛ این «قَبلِ الفَتح»، قبل از فتح مدینه است؛ یعنى قبل از آنکه مدینه‌اى در اختیارِ پیغمبر قرار بگیرد و زندگى‌اى، راحتى، حکومتى، تسلّطى، قدرتى در اختیار آن بزرگوار باشد؛ در حال نهایت شدّت، ایشان انفاق کردند؛ هم مالشان را، هم جانشان را، هم راحتشان را. خب اینها واقعاً فضایل مهمّى است.» 📣 «[ایشان] همه‌ى ثروت خود را در راه دعوت اسلام و ترویج اسلام خرج کرد، و تأثیر این کار را کسانى مى‌دانند که در مبارزات و دوران اختناق نقش کمکهاى مالى را به مبارزین تجربه کردند. که اگر کمکهاى خدیجه علیهاالسلام نبود شاید در حرکت اسلام و پیشرفت اسلام یک اختلال و وقفه‌ى عمده‌اى به وجود مى‌آمد. بعد هم با رسول خدا و همه‌ى مسلمین به شعب ابى‌طالب تبعید شدند و چند سال، دو- سه سال زندگى دشوار و طاقت‌فرسا را در آن‌جا تحمل کرد و در همان شعب ابى‌طالب هم دعوت حق را لبیک گفت.» سخن استاد 📢 به قول استادمان تقوا همانند نگه داری یک سینی چای میباشد. بعضی برای اینکه این سینی چای را صحیح و سالم نگه دارند -بدون اینکه ذره ای از آن بریزد- اصلا دست به آن نمی زنند در نتیجه چای اصلا قابل استفاده نیست و در واقع کاری نکرده اند. اما بعضی دیگر که به فکر مصرف درست و ارائه آنها هستند، طرحی میریزند که این سینی چای را در حال حمل و پذیرایی صحیح و سالم نگه دارند. در این صورت به غایت آن هدف که استفاده از این چای هاست ، هم توجه کرده اند. خانه طلاب جوان @khanetolab
مردم سالاری دینی در عرفان نظری (قسمت اول) 🎤 گفتگو با استاد امینی نژاد ، استاد سطوح عالی فلسفه و عرفان اسلامی 📣 امام رحمة الله علیه ریشه انقلاب را انقلاب درونی میدانند و میفرمایند تا وقتی این انقلاب درونی باشد، ارزش ها پابرجایند. برای تحول درونی هم چند محور برمیشمرند: تحول از خوف به شجاعت ، از یأس به اطمینان و امید ، از توجه خود به توجه به خدا و از تفرقه به اجتماع. 📣 ایشان میفرمایند از خود گذشتن و به خدا پیوشتن رمز پیروزی است. این بیان دارد به جوهره کار امام اشاره میکند ، چه در مقیاس فردی و چه در مقیاس اجتماعی. من اینگونه برداشت میکنم که امام (ره) ریشه همه پیشرفتها را در استقلال طلبی جستجو میکند و در مقابل این روحیه استقلال خواهی و استقلال طلبی که درقالب ظلم ستیزی و شهادت طلبی مجسم میشود ، روحیه وابستگی را امّ المفاسد میداند. 📣 به لحاظ فردی ما مسأله ای به نام اعتماد به نفس داریم که در فضای عمومی و اجتماعی به ظلم ستیزی ، عزت خواهی ملی و استقلال ترجمه میشود، و همین اساس کار است. و حضرت امام (ره) مقیاس پیشرفت ملت ها و اجتماعات را همین روحیه میداند. ایشان معتقد است تمام تحولات اجتماعی به تحول فردی برمیگردد یعنی تحولات اجتماعی از تحول فردی شروع میشود و منطقی که حضرت امام (ره) در این جریان مشاهده میکند همان سنت الهی قرآنی است: «ان اللهَ لایُغیرُ ما بِقومٍ حتّی یُغیروا ما بِاَنفُسِهِم» وقتی تحولات فردی شکل بگیرد اجتماع بستر لازم را در برای تحول در حوزه ملت پیدا میکند و ملت آماده تحول خواهد شد. 📣 ایشان روند را در ایران و به لحاظ مردم ایران به شکل یک معجزه تلقی میکند. یعنی دائما پافشاری میکند که این یک امر عادی نبوده است. امر الهی و عنایت غیبی خاص بوده است. شما میتوانید سرّش را در کلمات حضرت امام (ره) پیدا کنید، ایشان احساس میکند که اینجا یک سنت دیگر در حال رخ دادن است. 🗞 مصاحبه از نشریه ص46 متن کامل مصاحبه👇 http://www.khanetolab.ir/content/9647 خانه طلاب جوان @khanetolab
💎 علم نورانی و علم ظلمانی 🎤 سخنرانی امام خمینی (ره) در جمع طلاب مدرسه فیضیه و مبلغان 📣 شما آقایان، که در راه اسلام و علم قدم برمی‌دارید و متلبس به لباس اسلام و لباس انبیا شده‌اید و متلبس به لباس روحانیت شده‌اید، گمان نکنید که درس خواندن بدون اینکه باشد برایتان فایده دارد. گاهی ضرر دارد. گاهی علم غرور می‌آورد. گاهی علم انسان را پرت می‌کند از «». 📣 اینهایی که دین‌ساز بودند اکثراً اهل علم بودند. اینهایی که دعوت بر خلاف واقع کردند اکثراً از اهل علم هستند. چون علم نبوده است. انحراف داشته است از اول. این راه انحرافی هر چه پیش رفت، بیشتر انحراف حاصل می‌شود؛ دورتر می‌شود از انسانیت. چه بسا یک نفر آدم فیلسوفِ اعظم است، به حسب نظر مردم، فقیه اکرم است به حسب نظر مردم، همه چیز می‌داند، انبار معلومات است، لکن چون نبوده است، از دورتر شده است. و از همه دورتر. هر چه انبار زیادتر وِزرش زیادتر. هر چه انبار بزرگتر وزر و ظلماتش بیشتر. ظُلُمَاتٌ بَعضُهَا فَوقَ بَعضٍ . گاهی علم ظلمت است؛ نور نیست. آن علمی که شروع بشود به ، آن نور هدایت دارد. 📣 آن علمی که برای این است که یاد بگیرد، آن خوبش این است که می‌خواهد یاد بگیرد. و الّا می‌خواهم مَسند بگیرم؛ می‌خواهم امام جماعت بشوم؛ می‌خواهم اهل منبر باشم؛ می‌خواهم مقبول عامه باشم، مقبول مردم باشم. انحراف است. اینها انحرافات است. و همه دقیق! ، به حسب وصفی که شده است، باریکتر از موست. بسیار دقیق است. چه بسا انسان یک عمر در ریا بوده و خودش نفهمیده. یک عمر هر عملی کرده ریا بوده است، و نفهمیده خودش ریاسْت. این قدر دقیق است که خود آدم هم نمی‌فهمد! موازین دارد برایش. آنهایی که اهل عمل هستند موازین تعیین نکردند که ما بفهمیم که چه هستیم و خودمان را تشخیص بدهیم. در علم انبیا که علم انسان‌سازی است، موازین دارد اینها. اسلام را به این زودی نمی‌شود شناخت. 📣 شما حالا آقایان، از قراری که گفتند، بنا دارید که تشریف ببرید در قُرا و قصبات و شهرها برای ترویج، برای هدایت. توجه داشته باشید اگر قدمی بر خلاف موازین، بر خلاف رضای خدا بردارید، یک جرمی است که به این زودی نمی‌توانید جبران بکنید. شمایی که به اسم «هدایت» بین مردم می‌روید. شمایی که برای هدایت می‌روید شما رسول از طرف اسلام هستید؛ رسولِ رسول خدا هستید. باید بفهمید که در این رسالت چه باید بکنید. این کارهایی که بنا دارید بکنید آیا به است؟ آیا از اول که شروع می‌کنید به اینکه هدایت کنید مردم را، اسلام را معرفی کنید به مردم، و لو همین قدر که می‌دانید، آیا این به است؟ از اسم خدا شروع می‌شود؛ یا خدای نخواسته نفسانیت آدم در آن دخالت دارد. 📼 امام خمینی (ره)؛ 07 تیر 1358 خانه طلاب جوان ➖➖➖➖➖ @khanetolab
📜 شیخ شریعت،صادر کننده فتوای تحریم کالای خارجی 🗒 «شیخ فتح‌الله شریعت اصفهانی» فرزند ملامحمدجواد معروف به آقا شریعت و شیخ الشریعه، یکی از مراجع بزرگ شیعه در قرن چهاردهم هجری است که پس از رحلت میرزا محمد تقی شیرازی، یگانه مرجع جهان تشیع شد. 🗒 «شیخ الشریعه» علاوه بر فضایل علمی، مجتهدی روشن بین و متعهد بود و به سرنوشت سیاسی و اجتماعی جهان اسلام و ترفندهای استعمار وقوف کامل داشت. او به عنوان مبارزه با استیلای استعمار بر بازارهای مسلمانان در 1315 ق فتوای تحریم خود را در خصوص استفاده نکردن از کالاهای فرنگی صادر کرد. 🗒 شریعت اصفهانی همانند مراجع مشروطه خواه نجف، نظام مشروطیت ایران را تایید و از آن حمایت نمود و مردم ایران را به شرکت در انتخابات و حفاظت از آن فراخواند. وی بر ضد استعمارگران ایتالیایی در حمله به لیبی (از متصرفات عثمانی)، حمله متجاوزان روسی به شمال ایران و کشتار آزادیخواهان (1911م)، حمله متفقین به عثمانی(1914)، و حمله نیروهای انگلیسی به عراق و اشغال بصره (1920)، جمعاً هشت فتوای جهاد صادر کرد و در آنها مسلمانان سراسر جهان اسلام را به مقاومت در برابر استعمارگران فراخواند. 🗒 او همچنین اعلامیه ای بر ضد متجاوزان ایتالیایی منتشر کرد و در آن خطاب به همه مسلمانان جهان اهداف عمده استعمار در سرزمینهای اسلامی را بر شمرد: 1- بیگانگان استعمارگر با ملایمت و روش دوستانه، دلهای مردم نادان را جلب کردند. 2- آنها با آوردن ساخته ها و دستاوردهای خود به بازار، مردم مسلمان را در همه امور زندگی، به خود نیازمند کردند. 3- کتاب های ضد دینی خود را در میان مسلمانان به رایگان و یا به بهایی ارزان منتشر کردند. 4- زر و سیم مسلمانان را گرفته، به جای آن کاغذ و اشیاء تجملی و مصرفی به آنان دادند. 5- مسلمانان را به مصرف مواد غیر لازم مانند قند، شکر، چای و بعضاً زیان آور مانند سیگار نیازمند کردند. 6- اصل «تفرقه بینداز و حکومت کن» را به کار برده، بدان وسیله بسیاری از سرزمینهای اسلامی را اشغال کردند. 7- با کسب امتیازات و دادن وامها و انعقاد قراردادهای گوناگون نفوذ خویش را در کشورهای اسلامی می گسترانند. 8- روحانی نمایان خود را به لباس روحانی درآورده، ادعای دانش می کنند. آنها این علما را در ردیف علمای واقعی قلمداد کرده و فسادی را که آن علمای دروغین مرتکب می شوند به حساب بدی مذهب اسلام می گذارند و بدین وسیله مردم را به سرپیچی از اوامر علمای حقیقی اسلام می خوانند. 🗞نشریه عهد، شماره 52 متن کامل را در ذیل بخوانید👇 http://www.khanetolab.ir/content/9638 خانه طلاب جوان @khanetolab