eitaa logo
خانه طلاب جوان
8.2هزار دنبال‌کننده
4.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
300 فایل
﷽ 🌀کانال رسمی «خانه طلاب جوان» پویشی برای ترسیم #طلبه_عصر_انقلاب 💎صاحب امتیاز: ☑️ نشریه خط: @KHAT_NASHRIYE ☑️ نشریه عهد: @NASHRIYEAHD ☑️ رادیو روایت: @RADIOREVAYAT ☑️ سیر صراط: @SEIR_SERAT 👨🏻‍💻 ادمین: @hasanbahraminejad 🌐 سایت: www.khanetolab.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
آقا 6⃣1⃣ ✅ پدر و مادرهای خود را فراموش نکنید! 🔸 پدرها و مادرهایتان را فراموش نکنید، یعنی یکی از چیزهایی که حتما مقیّد باشد. یکی از چیزهایی که حضرت در دعای شریف درباره از خدای متعال طلب می‌کنند، این است که توفیق بده من بعد از هر نمازی آن ها را دعا کنم، یعنی این یکی از توفیقات الهی است. 🗓 ۱۳۹۴/۰۲/۲۱ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
🍁 دوره پائیزه مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی 🔰 تکلیف دوسویه تبلیغ 🕐 زمان برگزاری دوره ۲۴ و ۲۵ آذرماه. ♨️ مهلت ثبت نام تا ۲۳ آذرماه. 🔅برای ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر به آیدی @ad_zoha مراجعه فرمائید. 🔸 مدرسه فرهنگ و علوم اسلامی ضحی @m_zoha
3⃣ "به مناسبت ایام رحلت عالم مجاهد و پارسا آيت‌الله یزدی" ☑️ آیت‌الله یزدی؛ از پیشتازان نهضت اسلامی و مایه سرفرازی حوزه‌های علمیه 🏴 پیام امام خمینی قدس سره الشریف به آیت‌الله یزدی ▫️ پس از اهداى سلام و تحيت؛ مرقوم شريف واصل، سلامت و سعادت جنابعالى را از خداوند تعالى خواستارم. ▫️بحمد اللَّه تعالى شما پيشتازان به وظايف خطير خود عمل كرده و مى‏كنيد و مايه سرفرازى ‏هاى_علميه هستيد و قطع عذر كسانى كه در اين موقع خطير يا با از زير بار مسئوليت شانه خالى كرده يا امر به سكوت هم مى‏كنند، نموده‏ايد. هنيئاً لكم... 🗓 صحیفه امام ج۳ ص۳۹۸ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
♦️ سلسله جلسات (۸) 🛑جلسه هشتم با موضوع: 🌀نقد مقدمه تاریخ تمدن ویل دورانت🌀 ⏰ شنبه ۲۰ آذر ساعت ۱۶ 🏢 خانه طلاب جوان 🎙 با ارائه حجت الاسلام 🌐 کانال علمی خانه طلاب جوان: https://eitaa.com/elmikhane 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
9⃣ "به مناسبت ۲۰ آذر سالروز شهادت شهید محراب، آیت الله دستغیب" 🔸 آیت الله حاج سید عبدالحسین این روحانی مبارز و پرهیزکار به دست جنایتکاران و دشمنان قسم خورده و شهید شد و شما بیش از هرکس می‌دانید که او شخصیت ارزشمندى برای عالم اسلام بود. 🔸 آنان که از سوابق زندگانی این شهید بزرگوار آگاهند می‌دانند که او از نخستین کسانی بود که پرچم تبلیغ را در سخت‌ترین شرایط در برافراشت و بر معابر و مجامع، نام را بر زبان جاری ساخت، با دستگاه ظلم و جور به مبارزه برخاست. 🔸 این چهره پرهیزکار در بهترین بخش از عمر پربرکتش بی‌اعتنا به زخارف دنیوی همت و نیروی خود را در راه استقرار هالله صرف کرد و به یاد خدا دلخوش بود که «الا بذکر الله تطمئن القلوب». چهره معظّم و دوست داشتنی این مرد خدا محبوب‌ترین چهره در میان مردم فارس و مورد احترام عمیق مردم در سراسر ایران بود. صفای باطن و لحن روحانی او گرمی بخش دل مردم بود و مردمی که او را صمیمانه دوست داشتند به شخصیت والای این روحانی مبارز و متقی احترام میگذاشتند. 🔸 ۷۰ سال زندگی همراه با طهارت و تقوا و سالها صرف عمر در راه اسلام و انقلاب از این مرد بزرگوار چهره‌ای مورد علاقه و احترام مردم ساخته بود. چنین مردی از سلاله پاک پیامبر و از خدمتگزاران صادق و فداکار اسلام و از یاران باوفا و مهربان امام و امت امروز در شیراز همراه تنی چند از یاران و شاگردان خویش در راه اسلام و قرآن به شرف نائل آمد. 🗓 ۱۳۶۰/۰۹/۲۰ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
«حرکت مردمی پشتوانه حرکت عدالت طلبانه دولت اسلامی» بسم الله الرحمن الرحیم رب یسر و لا تعسر اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم «... قَائِمُنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ يَمْلَؤُهَا قِسْطاً وَ عَدْلاً كَمَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً ...» ▫️ از علائم نزدیک شدن ، رشد مردم در فهم و ادراک است، بالخصوص در میزان ادراک و حساسیت یافتن به و . هرچند شاید در برهه هایی از تاریخ، ظلم فراگیری در تمام عرصه‌های حیات انسانی اتفاق افتاده باشد، ولی آنچه که وضعیت قبل از ظهور را ممتاز می‌کند، ادراک و حساسیت مردم نسبت به ظلم و جور و قسط و است، که البته ارتباط مستقیمی هم با و دارد. ▫️ وضعیت امروز مردم در حساسیت داشتن ایشان بر تحقق عدالت، و اعتراضشان به ظلم، از برکات است که البته دشمنان هم به دنبال ایجاد انحراف و سوء استفاده از آن می‌باشند. این درحالیست که اتفاقاً از جمله موفقیت های در به صحنه آوردن مردم و توجه به حساسیت آنها می‌باشد. ▫️ خود این فعال‌تر شدن مردم نسبت به امور، نشان دهنده این است که در این دوره از ، به شنیده شدن حرفشان امیدوارتر شده اند، و نشان دهنده امید بالاترشان به است، چرا که در دوره دولت سابق به لحاظ عملکرد ضعیف و متکبرانه بعض مسئولین، موجب بی تفاوتی و نا امیدی مردم نسبت به عملکرد آنها شده بود. ▫️ این دغدغه مندی و حساسیت عالی مردمی اگر درست مورد توجه قرار بگیرد، از اسباب تثبیت و استقرار حاکمیت دینی می‌باشد، که از توان مغفول مانده مردمی در جهت اصلاح نقصها و رفع ظلمها و احقاق عدالت می‌توان بهره برد و این خود، قدمی هم در راستای نزدیک شدن ظهور خواهد بود. ▫️ استفاده از این توان عظیم مردمی در اصلاح ، هرچند ممکن است چالش‌هایی را هم در ابتدا ایجاد کند، ولی در صورت ، و اقدام به موقع در حد مقدور و برخورد ، فرهنگی الهی را محقق می‌کند که برکات آن بسیار عظیم خواهد بود. ▫️ در این ، مردم مَحرَم‌ترین و محکم‌ترین پشتوانه دولت اسلامی می‌شوند، که حتی اگر سختی‌هایی در انجام امور باشد، سختی‌ها برای مردم صبور ما تحمل‌پذیرتر شده، و بدانند که به دست خودشان برطرف می‌شود. ▫️ در هر صورت، مانند (ره) و مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) قدر این مردم نجیب و صبور را باید دانست، و الحمدلله محترم دولت اسلامی هم با عزم بر خدمت ، با و اقدام به میدان آمده اند، و ان‌شاء الله حرکت همگانی در راه خدا و خدمت به خلقش، همه ما را به تحقق فرج و ظهور حجّت الهی نزدیک بگرداند. ✏️ استاد 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
5⃣1⃣ "وَمِنَ النّاسِ مَن يَشري نَفسَهُ ابتِغاءَ مَرضاتِ اللَّه وَاللَّهُ رَءوفٌ بِالعِبادِ" (بقره؛ ۲۰۷) 🔺 این آیه‌ی شریفه‌، در شأن نازل شده و تأویل این آیه علی ‌بن ‌ابیطالب (ع) است. 🔺 آیه می‌گوید: در میان مردم کسانی هستند که جان خودشان را، وجود خودشان، یعنی سرمایه‌ای که هر انسانی دارد، این سرمایه‌ی عزیز انحصاری غیر قابل جبران که اگر این را دادی، دیگر به جای این چیزی نمی‌آید. بعضی‌ها همین سرمایه را، همین موجودی را یکجا می‌دهند برای این‌که خداوند را به دست بیاورند؛ فقط همین. «وَ مِن النّاسِ مَن یَشری» می‌فروشد، می‌دهد «نفسهُ» جان خود را، وجود خود را «ابتغاءَ مَرضاتِ اللَّهِ». هیچ هدف دیگری، هیچ مقصود دنیوی‌ای، هیچ گرایش و انگیزه‌ی خودخواهانه‌ای، در بین نیست؛ فقط و فقط برای جلب رضایت خدا. اما خدا هم در مقابل این‌چنین ایثار و گذشت، یقیناً بدون عکس‌العمل شایسته نمی‌ماند؛ «وَ اللَّهُ رَئوفٌ بِالعِبادِ». خدا به بندگان خودش رأفت دارد. 🔸 این مصداق کاملش امیرالمؤمنین علی‌بن‌ابیطالب علیه‌السّلام است‌. 🔺 و من و شما که علی‌گو و علی‌جو و معروف در جهان به محبت علی‌بن‌ابیطالب هستیم، باید درس بگیریم از امیرالمؤمنین. صِرف علی کافی نیست، صِرف شناختن علی کافی نیست. بودند کسانی که در دلشان به فضیلت علی‌بن‌ابیطالب اعتراف داشتند؛ شاید از ماها هم که هزاروچهارصد سال فاصله داریم با آن روزگار بیشتر. همان‌ها یا بعضی‌شان در دل علی را به عنوان یک انسان معصوم و پاکیزه دوست هم می‌داشتند، اما رفتارشان رفتار دیگری بود، چون همین خصوصیت را نداشتند؛ همین ایثار را، همین رها کردن منیت را، همین کارنکردن برای خود را. هنوز در حصار خود گرفتار بودند و علی امتیازش این بود که در حصار خود گرفتار نبود. «» برای او هیچ مطرح نبود. آن‌چه برای او مطرح بود، بود و بود و فی‌سبیل‌اللَّه بود و خدا بود. 🗓 بیانات در خطبه‌های نمازجمعه؛ ۱۳۶۸/۰۲/۰۸ 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 🆔 @Khanetolab
سلسله نشست‌های تحریر 1⃣ : بررسی مسئله آزادی در غرب و اسلام با محوریت کتاب "آزادی یعنی آزادی"با حضور: 🔸 حجت الاسلام ؛ نویسنده و مدرس حوزه علمیه 🔸 حجت الاسلام ؛ گردآورنده کتاب 🔸 سرکار خانم ؛ خبرنگار، مستندساز و گوینده ایرانی-آمریکایی ⏰ زمان: ۲۳ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۳۰ 🏠 مکان: ، چهارراه شهداء، سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی 📺 پخش زنده از طریق صفحه آپارات خانه طلاب: 🌐 http://aparat.com/KhaneTolab 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 تیزر 🔺🔺 📘 کلیپ معرفی کتاب «آزادی یعنی آزادی» "«آزادی» در منظومه فکری استاد " 🔻 نشست اول "سلسله نشست‌های " با محوریت کتاب "آزادی یعنی آزادی"با حضور: حجج اسلام و و سرکار خانم زمان: ۲۳ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۳۰ 🏠 مکان: ، بلوار الغدیر، کوچه۸، سالن آمفی تئاتر مدرسه هدایت 🌐 لینک خرید کتاب: 🌐 https://b2n.ir/q94463 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
‼️ ‼️ 🔺(تغییر برنامه)🔺 ✅ سلسله نشست‌های تحریر 1⃣ نشست اول: بررسی مسئله آزادی در غرب و اسلام با محوریت کتاب "آزادی یعنی آزادی"با حضور: 🔸 حجت الاسلام ؛ نویسنده و مدرس حوزه علمیه 🔸 حجت الاسلام ؛ گردآورنده کتاب 🔸 سرکار خانم ؛ خبرنگار، مستندساز و گوینده ایرانی-آمریکایی ⏰ زمان: ۲۳ آذر ۱۴۰۰، ساعت ۱۵:۳۰ 🏠 مکان: ، بلوار الغدیر، کوچه۸، سالن آمفی تئاتر مدرسه هدایت 📺 پخش زنده از طریق صفحه آپارات خانه طلاب: 🌐 http://aparat.com/KhaneTolab 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
حوزه علمیه اهل سنت 🔸 چند سال پیش در با دوستانمان تصمیم گرفتیم برای روستاهای ، حمام و دستشویی بسازیم. در آن ایام احساس صمیمیت خاصی با مردم پیدا کرده بودیم. مردم کمکمان می‌کردند، با ما سرودهای جهادی را زمزمه میکردند. ذکر می‌گرفتند. یادم هست یک بار با بچه های کوچک روستایی عموزنجیرباف بازی میکردم. من میخواندم و آنها جواب میدادند در حالیکه دست یکدیگر را گرفته بودیم. یک لحظه چشمم افتاد به یک پسر بچه که از صمیم دل می‌خندید، نمیدانم چرا ولی احساس کردم همه عالم دارند میخندند. چقدر لذت داشت. 🔸 یک بار تصمیم گرفتیم با چند تا از رفقای برویم به حوزه علمیه ، شیخ انور از طلاب معنوی و جهادی حوزه قم که اهل همان طرفها بود همراهمان بود. من اولین بار بود که وارد اهل سنت میشدم. طلبه ها و اساتیدشان صمیمانه تحویلمان گرفتند با هم درباره درسهایشان گفتگو می کردیم، اینها اهل سنتهایی بودند که علاقه به مولانا و عرفان هم داشتند. در میان گفتگوهای علمی احساس کردم یک پیوند عمیق عاطفی و اجتماعی بین این جماعت و شیعیان هست، اینها با هم فامیل بودند. آداب و رسوم مشترک زیادی داشتند. 🔸 تا اینکه مسوول مدرسه علمیه شان آمد. کاملا مشخص بود این یک شخصیت دیگری است. حرفهای پر نیش و کنایه و خاصی در همه سکناتش مشخص بود با بقیه فرق میکرد. فهمیدیم اهل همانجا هم نیست. اینکه چه کسانی و چگونه او و امثال او را وارد آن منطقه کرده بودند بحث من نیست اما کاملا طعم سنی گری عربستانی_آمریکایی را حس میکردم و تفاوتش را با وضع عادی مردم میدیدم. شنیدم که مردم را ترغیب میکند که در دسته های عزاداری عاشورا شرکت نکنند و نذری نگیرند که این غذا نجس است. 🔸 از آن مدرسه وارد مدرسه علمیه دیگری شدیم که مربوط به بود. مدیر این مدرسه هم (که البته الان دیگر آنجا نیست) کمترین اعتقادی به وحدت نداشت. اینکه او نیز از کدام یک از دفاتر مراجع اعزام شده بود مساله من نیست. اما جالب است که بلندگوهای مسجدشان را در همان ایام روبروی حوزه علمیه اهل سنت میکردند و سخنرانیهایی پخش میکردند که تفرقه افکن بود. سر کوچکترین مساله ای، حتی اینکه پسر کوچک فلان مفتی حرف بد زده مثلا راه میانداخت. بعدها دیدم برخی از این ها رسما متصل به اند به لحاظ فکری. به چشم میدیدم ولی واقعا برایم باور کردنی نبود. 🔸 خلاصه یک نکته برایم تجربه شد و آن اینکه مردم مظلوم و رنجدیده ای داریم که در طول تاریخ با دلها و فطرتشان به هم وصلند اما کاملا یک خط مشترک شیعی سنی را در منطقه میدیدم که بنای دیگری دارند غیر از این مردم. 🔸 مثل روز روشن است برایم که پیروز خواهد شد به شرط آنکه طرحی که پیش می‌برد برایمان جدی باشد. بفهمیم آنها چطور روی هیجانات و رفتارهای ما حساب باز می‌کنند. بفهمیم آنها چطور بنا دارند حلقه ناامن حول ایران درست کنند که جبران حلقه ناامنی که حول شکل گرفته بکنند. بفهمیم کجا خفه شویم و کجا فریاد بکشیم. ✏️ استاد 🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰 http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f