#نشر_حداکثری
#سطح_یک
💠 فراخوان ثبتنام #سطح_یک "سیر مطالعاتی منظومه فکری مقام معظم رهبری"
⏰ زمان ثبتنام:
▫️۱۵ اسفند تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
🔻 ویژگیها:
▫️فهم تفصیلی و دقیق از #منظومه_فکری استاد سید علی خامنهای
▫️بهرهمندی از تدریس کتب، توسط #اساتید_مجرب
▫️اعطای #گواهی معتبر در پایان دوره
▫️داشتن منطق منظم و امکان ادامه سیر در سطوح بالاتر
▫️پاسخگویی به سؤالات و پشتیبانی در طول دوره
⏪ لینک ثبتنام:
🌐 edu.khanetolab.ir
#سیر_مطالعاتی_صراط
#سیر_مطالعاتی
#مقام_معظم_رهبری
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#نشر_حداکثری
#سطح_دو
💠 فراخوان ثبتنام #سطح_دو "سیر مطالعاتی منظومه فکری مقام معظم رهبری"
⏰ زمان ثبتنام:
▫️۱۵ اسفند تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
🔻 ویژگیها:
▫️فهم تفصیلی و دقیق از #منظومه_فکری استاد سید علی خامنهای
▫️بهرهمندی از تدریس کتب، توسط #اساتید_مجرب
▫️اعطای #گواهی معتبر در پایان دوره
▫️داشتن منطق منظم و امکان ادامه سیر در سطوح بالاتر
▫️پاسخگویی به سؤالات و پشتیبانی در طول دوره
⏪ لینک ثبتنام:
🌐 edu.khanetolab.ir
#سیر_مطالعاتی_صراط
#سیر_مطالعاتی
#مقام_معظم_رهبری
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
مناجات شعبانیه - استاد یزدان پناه.mp3
11.57M
✅ لذت مناجات با حق
🔸 در فرصت باقیمانده از #ماه_شعبان بشنویم نکاتی از #مناجات_شعبانیه را از حضرت استاد یزدانپناه
🔸 حضرت #امام_خمینی ره تأکید زیادی بر مناجات شعبانیه داشتند و این فراز را دائما میخواندند: "الهی هب لی کمال الانقطاع الیک..."
🔸 اسرار زیادی در مناجات شعبانیه هست و اصل حرف در مورد غفلت ما انسانهاست.
🔸 "الهی الحقنی بنور عزک..." فراز نزدیک به آخر مناجات است. صحبت از عز قدس و معدن عظمت است. این که حجب نوری را پاره کنیم تا به عز قدس برسیم.
🔸 این که میبینیم کسی مثل #آیتاللهبهجت ره چندین ساعت عبادت میکند، این لذت عبادت به او قوت و غذا داده است که توانسته این جور عبادت کند و الا هر کسی نمیتواند این چنین عبادت کند.
🗓 #استاد_یزدان_پناه
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#نشر_حداکثری
⏰ بزودی منتشر خواهد شد...
✅ سلسله جلسات مجازی آشنایی با #جهاد_تبیین
"در اندیشه حضرت آیت الله العظمی خامنهای"
(تدریس کتاب جهاد تبیین)
🎙 با تدریس استاد سعید #صلح_میرزایی
🌺 با ما همراه باشید...
🔺 این جلسات به مرور در کانال خانه طلاب جوان منتشر خواهد شد.
🛑 توجه❗️
🔺 این دوره شامل هفت جلسه میباشد، که به عزیزانی که این جلسات را مشاهده کرده و #تقریرنویسی (جزوهنویسی) نمایند، در پایان #حکم_پایان_دوره تعلق گرفته و به تقریرات برتر هدایایی از طرف خانه طلاب تقدیم میگردد.
▫️ آیدی ارسال تقریرات در ایتا:
🌐 @sallman
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ ۲۰ سال جوانی این گروه در اردوهای جهادی گذشت...
🔻 حاج «#عبدالله_والی»، این روزهایشان را میدید که تاکید میکرد وسط درس و دانشگاه، گهگاه سری هم به مناطق محروم بزنند و چند صباحی همنشین کوخنشینان باشند.
🔸 گزارش خبرگزاری #فارس از عملکرد ۲۰ ساله گروه جهادی #محبین_ائمه را در لینک زیر بخوانید:
🌐 http://fna.ir/79x0u
#گروه_جهادی
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
خانه طلاب جوان
#جهاد_تبیین 9⃣1⃣ ✅ لازمه جهاد تبیین، جرأت و نترسیدن از سرزنش یا تمسخر است؛ 🔹 شاید اولین باری که د
#جهاد_تبیین 0⃣2⃣
#یادداشت
❓چند خط درباره این پرسش که چرا تاکنون مساله #جهاد_تبیین حل نشده باقیمانده است؟
🔻 تقلیل انگاری تبیین:
🔸باور نگارنده این سطور این است که هنوز مفاهمه منطقی، علمی، فنی و حتی گفتمانی و اعتقادی عمیقی بین #رهبر_انقلاب و #متولیان تحقق جهاد تبیین شکل نگرفته است و هنوز یک #دیدگاه_یکسان و یک فهم و درک مشابه در این باره صورتبندی نشده است که به چند مورد اشاره میکنم:
1⃣ مکانیکیانگاری تبیین:
🔸 تصور و ادراک بسیاری از ما تلقی #مکانیکی از موضوعی است که اتفاقا به شدت ذات #دینامیکی و پویا دارد. به گمان اکثریت، تحقق فرمان جهاد تبیین رهبر انقلاب، تنها نیازمند یک مصوبه، بودجه به مقدار کافی، ابلاغ و بخشنامه آمرانه و عدهای کارمند حقوقبگیر نهادهای فرهنگی و تعدادی بسیجی و پیادهنظام داوطلب است که به محض اعلام فرمان آغاز جهاد، پس از مدتی شاهد تحقق خودکار و بسیار راحت موضوع خواهند بود! در حالی که مساله تبیین موضوعی به غایت پیچیده است که مولفهها و بازیگران بسیاری در آن حائز اثر و نقش هستند که بدون درنظر گرفتن آنها، این پروژهها محتوم، مختوم و محکوم به شکست خواهد بود.
2⃣ احساس بینیازی نسبت به اقناع:
🔸 در سازمان فهم بسیاری درخصوص جهاد تبیین، موضوعی به نام نیاز به #اقناع اساسا صورتبندی نشده است حال آنکه معنی تبیین، صرف رساندن محتوا و ابلاغ آن به مخاطب یا تولید و فوروارد فلهای محصولات در فضای مجازی نیست بلکه نیازمند #مجاهدت و ممارست برای اقناع است.
🔸 برخی فکر میکنند که مشکل تبیین نرسیدن پیام است و اگر سازمان، تشکیلات و بسترهای #سختافزاری و زیربنایی راهاندازی شود و محتوا به مخاطب برسد کار تمام است حال آنکه موضوع تغییر در نگرشها و باورها بسیار دشوارتر و پیچیدهتر از این تصورات سادهانگارانه است.
3⃣ فروکاست مساله تبیین به یک مونولوگ آمرانه:
🔸 مساله بعدی احساس بینیازی از دیالوگ و #ارتباط_دوسویه با مخاطب است. ما گمان میکنیم که #جنگ_نرم تمام شئون و ویژگیهایش مانند جنگ سخت است و ما باید لشکری سازماندهی کنیم و هر چه در توان داریم موشک و گلوله بر سر مخاطب بریزیم غافل از اینکه #امر_تبیین اتفاقا یک #دیالکتیک و دوسویه پویاست که میسر نمیشود مگر در رفت و برگشتهایی که یکدیگر را تعدیل، اصلاح و تکمیل میکنند و تا به درک دقیقی از موقعیت، وضعیت، شرایط و جهان مخاطب نرسی، امکان تاثیرگذاری #بنیادین بر او تقریبا غیرممکن است.
🔸 نافهمی پیچیدگیهای امر اجتماعی رویکردهای نوین علوم انسانی قائل به آن است که واقعیت امری ثابت و از پیش داده شده در جهان نیست، بلکه در خلال تعاملات ما و در #جهان_زبان ما شکل گرفته و این ما هستیم که در کنشهای زبانی خود، واقعیت را می سازیم و معنا از بسترها و روندهای تاریخی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی تأثیر پذیرفته و برساخته می شود.
🔸 به جرأت میتوانم ادعا کنم که بیشتر ما در مواجهه با مسأله جهاد تبیین، امر اجتماعی را از نظرگاه برساخت اجتماعی واقعیت و مناسبات پیچیده جهان زبانها و رویکردهای جامعه شناختی، روانشناختی و معرفت شناختی و... به تماشا نمیایستیم و درک دقیقی از آنچه ماهیت و ذات تبیین و نسبت آن با امر اجتماعی است نداریم.
4⃣ عبرت نگرفتن از تجربه های پیشینی:
🔸 مساله بعدی اینجاست که آسیب شناسی جدی درباره کوششهای پیشینی مشابه و تجربههای زیسته نزدیک به این ماموریت انجام نمی دهیم. فکر میکنیم جهاد تبیین از اساس با #جهاد_بصیرت، با #جهاد_روشنگری با ده ها پروژه و برنامهای که هدفش افزایش اطلاعات و قدرت تحلیل مردم بوده و صدها میلیارد تومان و... برایشان هزینه کردهایم متفاوت است و باز با همان روش و چهارچوب به دنبال تحقق این دیگری نیز هستیم. دوباره #قرارگاه می زنیم برنامه درست می کنیم و با همان دست فرمان و با همان افراد به دنبال بصیرت افزایی و تبیین هستیم.
5⃣ زدگی مفرط و بی توجهی به فرم محتوا:
🔸 مانع دیگر تحقق جهاد تبیین، #فُرمزدگی رادیکال و التفات نداشتن به اهمیت محتواست. عاشق این هستیم که ظرفهای شکیل و قشنگ بسازیم بی اعتنا به اینکه در این ظرفها چه مظروفی قرار است بریزیم. فوری فرمان تشیکل #شبکه_کشوری تبیین را صادر می کنیم و ساختار کشوری، استانی، شهرستانی و کوچه به کوچه آن را راه اندازی میکنیم و بعد از آن تازه از خودمان می پرسیم ثم ماذا؟ حالا با این لشکر بلاتکلیف بگوییم دقیقا چه کار باید بکنند؟
✏️ نویسنده: علی سلطانیوش - دکترای علوم سیاسی
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
✅ شما جوانان..
🔸 شما جوانان باید دائماً هشیار باشید. معارف دینی خود و معارف انقلابی خود را هرچه میتوانید تعمیق کنید. مثل پارههای پولاد ـ زُبُر الحَدید، آنطوری که در تعبیرات حدیث و در بعضی دعاها وجود دارد ـ نفوذناپذیر و نفوذکننده، و درمقابلِ دشمن، بُرنده و با ارادۀ قوی باشید.
🗓 گفتار نگاهی کلان به انقلاب اسلامی؛ ۱۳۸۷/۰۲/۱۴
🚩 میلاد حضرت علیاکبر علیه السلام و روز جوان مبارک باد.
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
6.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#سیر_صراط
🎥 انقلاب یک منظومهی فکری نویی را عرضه کرد.
⏪ #سیر_مطالعاتی_صراط(منظومه فکری مقام معظم رهبری)
⏪ ثبتنام در سیر مطالعاتی صراط (#سطح_اول و #سطح_دوم) از طرق زیر:
1⃣ اپلیکیشن - 2⃣ پیشخوان
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
27.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰مناجات شعبانیه را بخوانید!
▫️همه هیچاند و اوست فقط. همه دنبال او هستند.
▫️ بیاناتی از حضرت #امام_خمینی رحمةاللهعلیه در مورد مناجات شعبانیه.
#مناجات_شعبانیه
💢 کاری از موسسه نفحات
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
#دلنوشت
انا لله و انا الیه راجعون
🏴 یک #مرجع_تقلید دانشمند مینشست دورش گعده کنیم. گفتگو کنیم. برای نشریات عهد و خط مصاحبه بگیریم. یادداشت مینوشت برایمان. فکرش را بکنید یک مرجع تقلید برای یک نشریه طلبگی طلاب جوان.
🏴 آری با آن همه دانش و علم، خاکی و صمیمی. مثل پدربزرگی مهربان. درس ولایت میداد به ما و درس بصیرت.
🏴 عزم کردیم «#کاروان_روایت_فتنه هشتاد و هشت» راه بیندازیم و در تهران و قم در نقاطی که اتفاقی افتاده بود جمع شویم و ناظران و تحلیلگران بیایند سر صحنه، داستان فتنه را برای طلاب جوان تعریف کنند. اول اما به رسم ادب به منزل او رفتیم از خانه او شروع کردیم و او چه صمیمانه برایمان درد دل کرد.
الحق که پناهی بود برایمان.
کمتر کسی میداند #حوزه_علمیه_قم چقدر زیبایی نهفته و گمنام دارد.
مرجع دوست داشتنی حوزه! امیدوارم در آغوش اباعبدالله آرام بگیری.
#آیت_الله_علوی_گرگانی
✏️ نویسنده: حجتالاسلام #علی_مهدیان
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
🆔 @Khanetolab
خانه طلاب جوان
#پای_درس_تفسیر_رهبر 0⃣2⃣ "إِن تَمسَسكُم حَسَنَةٌ تَسُؤهُم وَإِن تُصِبكُم سَيِّئَةٌ يَفرَحوا بِها ۖ
#پای_درس_تفسیر_رهبر 1⃣2⃣
"الَّذينَ قالَ لَهُمُ النّاسُ إِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَكُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم إيمانًا وَقالوا حَسبُنَا اللَّهُ وَنِعمَ الوَكيلُ" (آلعمران؛ ۱۷۳)
✅ وجود معارف بسیار، در داستانها و حوادث نقل شده در قرآن
🔸 در قرآن، بیان مثل بیان کتابهای بشری نیست که یک فصلبندی بکنند، موضوعبندی بکنند؛ نه، خدای متعال در قرآن گاهی با #یک_کلمه، با یک اشاره، یک دریای معرفت را به سمت انسان سرازیر میکند که اگر چنانچه تدبّر کنیم و ابعاد را بسنجیم، اگر از خرد بشری برای فهم آن استفاده بکنیم، گاهی معارف عجیبی در یک کلمه برای انسان حاصل میشود.
🔸 یا فرض بفرمایید که در ضمن یک #حکایتی که قرآن دارد بیان میکند، کوتاه یا بلند، راجع به پیغمبران یا غیر پیغمبران -که در قرآن داستانهای فراوانی وجود دارد از گذشتگان- در خلال آن، یک مطلبی را به ما تعلیم میدهد و ما از آن استفاده میکنیم.
🔸 مثلاً فرض کنید در خلال گفتگوی دو نفر، یا یک حادثهی معیّنی اتّفاق افتاده، یک بیانی نسبت به آن حادثه در قرآن هست، امّا این بیان اگر چه مربوط به یک حادثه است، امّا مخصوص به آن حادثه نیست؛ این بیان کلّیّت دارد، مثلاً این آیهی شریفهی سورهی آلعمران است: "الَّذینَ قالَ لَهُمُ النّاسُ اِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَکُم فَاخشَوهُم فَزادَهُم ایمانًا وَ قالوا حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل".
🔸 خب این مربوط به ماجرای بعد از #جنگ_اُحُد است؛ بعد از آنکه مسلمانها از جنگ اُحُد، ناموفّق، مجروح، خسته، کوفته، شهیدداده، و مصیبتزده برگشتند، یک عدّه از #منافقین افتادند بین مردم که شما اینجا نشستهاید، امّا دشمنها آنجا حاضرند، نزدیک مدینه یک جایی اجتماع کردهاند و بزودی حمله میکنند پدر شما را درمیآوردند؛
🔸 پیغمبر فرمود فقط آن کسانی که امروز در این حادثه در اُحُد مجروح شدند بیایند؛ شب بلند شدند رفتند آن مجموعه را شکست دادند و برگشتند. اِنَّ النّاسَ قَد جَمَعوا لَکُم؛ منافقین شایعه درست میکردند که بله، پدرتان درآمد، علیه شما دارند چنین میکنند، چنان میکنند، اینها رفتند و غائله را ختم کردند و برگشتند: فَانقَلَبوا بِنِعمَةٍ مِنَ اللهِ وَ فَضلٍ لَم یَمسَسهُم سوء. خب این یک «قضیّه» است، این قضیّه مال یک حادثهی خاص است امّا مخصوص آن زمان نیست؛ #امروز هم هست، در همه ی دورانها هم بوده است.
🔸 هر وقتی که ما از قرآن نسبت به حادثهای شبیه آن حادثه استنطاق بکنیم، از قرآن هدایت بطلبیم، قرآن کریم همین مطلب را در اختیار ما خواهد گذاشت. امروز هم همین جور است؛ امروز هم ممکن است بعضیها بیایند بین ما شایعه درست کنند که مثلاً «فلان دولت، فلان گروه، فلان ابرقدرت، فلان مجموعه دارند علیه شما توطئه میکنند، خلاصه بیچاره شُدید» و مانند اینها ؛ اینجا هم همان است: "فَزادَهُم ایمانًا وَقالوا حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل".
🔸 البتّه "حَسبُنَا اللهُ وَ نِعمَ الوَکیل" با #نشستن گوشهی خانه جور در نمیآید؛ بایستی آمد وسط #میدان، کما اینکه آنها رفتند وسط میدان. درس این است: بروید وسط میدان، کاری را که لازم است انجام بدهید و بگویید "حَسبُنَا اللهُ وَنِعمَ الوَکیل".
🗓 ۱۴۰۰/۰۱/۲۵
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f
7.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#نشر_حداکثری
🎥 #تیزر ثبت نام #سطح_دو سیر مطالعاتی صراط
💠 فراخوان ثبتنام #سطح_دو "سیر مطالعاتی منظومه فکری مقام معظم رهبری"
⏰ زمان ثبتنام:
▫️۱۵ اسفند تا ۱۰ فروردین ۱۴۰۱
🔻 ویژگیها:
▫️فهم تفصیلی و دقیق از #منظومه_فکری استاد سید علی خامنهای
▫️بهرهمندی از تدریس کتب، توسط #اساتید_مجرب
▫️اعطای #گواهی معتبر در پایان دوره
▫️داشتن منطق منظم و امکان ادامه سیر در سطوح بالاتر
▫️پاسخگویی به سؤالات و پشتیبانی در طول دوره
⏪ ثبتنام در سیر مطالعاتی صراط (#سطح_اول و #سطح_دوم) از طرق زیر:
1⃣ اپلیکیشن - 2⃣ پیشخوان
#سیر_مطالعاتی_صراط
#سیر_مطالعاتی
#مقام_معظم_رهبری
🌀🌀 خانه طلاب جوان 🔰🔰
http://eitaa.com/joinchat/2731802626C6597703c2f