eitaa logo
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
666 دنبال‌کننده
569 عکس
327 ویدیو
104 فایل
دل آدمي بزرگتر از اين زندگيست و اين راز تنهايي اوست... یاد مربی موحد، مجاهد، سردار جبهه تربیت و سازندگی، فقیه صاحب مکتب تربیتی، صفای اهل صفا، سالک خالص، ستاره آسمان گمنامی، سمبل اندیشه‌های ناب، بی‌تاب بوتراب و تطهیر شده با جاری قرآن...
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از قرآن و تربیت
🎤👈 حجة الاسلام موسی صفایی 🔷 همراه پدرم، سوار ماشین یکی از رفقا از مشهد به سمت تربت می رفتیم. پدرم مشغول گفتگو با راننده بود که یک لحظه گوشم به صحبت ایشان تیز شد. 🔷 ایشان از خودشان، وقتی که هم سن من بودند حرف می زدند و می گفتند: من وقتی هم سن الان موسی بودم، سیصد ختم قرآن کرده بودم. 🔷 وقتی این حرف را شنیدم، تحریک شدم و با خودم فکر کردم: خب، چرا من این کار را نکنم؟! همین حرف ایشان کافی بود که من، خودم را با ایشان مقایسه کنم و حرکت های سازنده ای داشته باشم. 📚 رد پای نور، ج 3 ص 96
🏴سفره امام صادق علیه‌السلام: ✨«وَ أَعِنَّا عَلَى اسْتِعْمَالِهَا (الْجَوَارِحِ) فِيهِ بِمَا يُرْضِيكَ»🤲 🔺كمك كن تا بتوانيم جوارح را به كار بكشيم و استخدام كنيم در آنجايى كه به خشنودى تو مى‏رسد. ✨«حَتَّى لَانُصْغِىَ بِأَسْمَاعِنَا إِلَى لَغْوٍ»، 🤲 🔺 تا با گوشمان نه تنها گناه، كه درنگ هم نكنيم. 🔺كسانى كه راه دراز و مسير عظيمى در پيش دارند، سرعت‏ پيدا مى‏كنند و ركودشان كنار مى‏رود؛ چون مى‏يابند كه در اين كاروانِ متحرك هستى، كمتر از عقب گرد نيست. 🔺در اين كاروانى كه راه وسيعى در پيش دارد و مدام در حركت است، اگر بايستى، به همان اندازه عقب مى‏افتى كه برگردى و تنهايى در اين كوير هستى، مساوى با مرگ است. اين است كه مى‏خواهد با گوشش درنگ نكند، بلكه با و با و با هم برود. 🔺 اين راهى نيست كه بتوانيم با يك پا آن را طى كنيم، بل بايد با ادامه‏اش بدهيم. ✨«وَ لَانُسْرِعَ بِأَبْصَارِنَا إِلَى لَهْوٍ»، 🤲 🔺 با چشممان نه تنها به حرام، كه حتى به‏ بى‏فايده‏ها هم نگاه نكنيم. اين نگاه و اين سرمايه‏هاى ما در جايى بايد به جريان بيفتند كه‏ سود بدهند و بشوند، نه اينكه‏ بمانند. خوب‏هاى ما كسانى هستند كه سرمايه‏هاى خود را راكد گذاشتند و يا سرمايه‏ها را مفت خرج كردند و بدهاى ما هم آنهايى هستند كه با اين سرمايه‏ها خريدند و خوردند. در حالى كه كسى است كه نه خريده و نه گذاشته و نه كرده باشد، بل به‏ ‏ انداخته و اسراف نكرده و در اين جريان هم، ‏_او خرج كرده باشد. 📕بهار رويش، ص: ۷۷ 🌷🇮🇷🌷
🏴سفره امام صادق علیه‌السلام: 🔺به گونه‏اى نباشيم كه شتاب كنيم و تا چيزى را مى‏بينيم زود سر بكشيم، مگر چه خبر است؟ مگر با اين نگاهى كه تو مى‏كنى چه چيزى در تو زياد مى‏شود كه اين گونه مى‏شتابى؟ مگر در اينجا كه مى‏ايستى به تو چه مى‏دهند، كه درنگ مى‏كنى؟ ✨«وَ حَتَّى لَانَبْسُطَ أَيْدِيَنَا إِلَى مَحْظُورٍ»،🤲 🔺 به ما كمك كن آنجايى كه تو نمى‏خواهى دست درازى نكنيم. ✨«وَ لَانَخْطُوَ بِأَقْدَامِنَا إِلَى مَحْجُورٍ»؛🤲 🔺 و آنجايى كه تو نخواسته‏اى پا نگذاريم و آنچه كه تو به ما داده‏اى، براى تو خرج كنيم. ✨«وَ حَتَّى لَاتَعِىَ بُطُونُنَا إِلَّا مَا أَحْلَلْتَ»؛🤲 🔺و شكم ما جز آنچه كه تو مى‏خواهى و حلال كرده‏اى را در بر نگيرد. غذا و تغذيه ما غذايى باشد كه تو مى‏خواهى. تا در نتيجه، اين حركتى را به وجود بياورد كه تو و هستى. ✨«وَ لَاتَنْطِقَ أَلْسِنَتُنَا إِلَّا بِمَا مَثَّلْتَ»؛🤲 🔺 و زبان ما جز آنچه را كه تو كرده‏اى نگويد و بدانيم كه در چه جايگاهى بايد حرف بزنيم. ✨«وَ لَانَتَكَلَّفَ إِلَّا مَا يُدْنِى مِنْ ثَوَابِكَ»؛🤲 🔺 و نسبت به آنچه كه ما را از بهره‏هاى تو پايين مى‏برد، خودمان را به زحمت نيندازيم. مشقت‏ها و بارها و تكليف‏هاى ما، در آن مسيرى باشد كه به بهره‏هايى كه تو گذاشته‏اى برسد. ✨«وَ لَانَتَعَاطَى إِلَّا الَّذِى يَقِى مِنْ عِقَابِكَ»؛🤲 🔺و دنبال نكنيم مگر آنچه كه ما را از عقاب تو نگهدارى كند. رفت و آمدها، داد و ستدها و معاطات ما در آنجايى باشد كه از زيان‏ها جلوگيرى كند. حال آيا همين كافى است كه انسان با جوارحش كار كرده باشد و با استعدادهايش حركت كرده باشد؟ و يااينكه بايد اين عمل عالى، جهت عالى هم داشته باشد و اين كارهاى خوب، ‏هاى_خوب هم داشته باشد. 📕بهار رويش : ص: ۷۸ 🌷🇮🇷🌷
منافقين با ادعاى اصلاح، گرفتار اين نكته شدند كه «با صراحت، مثل همه مردم ايمان بياوريد و جهت‏گيرى كنيد». هنگامى كه به آنها گفته شد ايمان بياوريد همان طور كه مردم ايمان آورده‏اند، «قَالُوا أَنُؤْمِنُ كَمَآ آمَنَ السُّفَهَآءُ»؛ گفتند: آيا ما مثل سفيهان ايمان بياوريم؟ آيا ما ايمان بياوريم همان طور كه سفيهان ايمان آورده‏اند و با صراحت، گرايش و موضع خود را مشخص كرده‏اند؟ اينها ايمان صريح را سفاهت مى‏دانند و در واقع اساس ايمان و اعتقاد را سفاهت مى‏دانند؛ چون به نظر آنها مشكل در ايمان و كفر و اعتقاد و عدم اعتقاد نيست، كه مشكل در دستيابى به منافع است و ايمان بدون منفعت، كارى سفيهانه است؛ چون سفيه كسى است كه در برابر كارش سودى و نفعى نباشد. «أَلَآ إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهَآءُ»؛ آگاه باشند كه به راستى آنها، خودِ آنها فقط سفاهت دارند و سفيه هستند؛ چون در برابر شخصيت و تشخّص خويش، منافعى را مى‏خواهند كه به دست نمى‏آورند و اگر هم به دست مى‏آوردند، باز بهره نمى‏گرفتند؛ كه انسان بى‏هويت و بى‏شخصيت فقط نردبان ديگران است و آلت دست اين و آن. اين سفاهت بنيادى است كه آدمى خودش را بدهد و به كم بدهد و به توهم و خيال بدهد و خيالِ بُرد و سود هم داشته باشد. اينها سفيه هستند، «وَ لَكِن لَا يَعْلَمُونَ»؛ ولى نمى‏دانند. «لَا يَعْلَمُونَ» با «لَايَشْعُرُونَ» تفاوت دارد. شعور، تجربه حسى است و علم، گسترده‏تر از حسى و فكرى و عقلى و حضورى است و اينها هيچ نمى‏دانند؛ چون مرض بر شخصيت و شعور و آگاهى و روابط آنها اثر گذاشته است. «وَ إِذَا لَقُوا الَّذِينَ آمَنُوا قَالُوا آمَنَّا»؛ هنگامى كه ديدار مى‏كنند كسانى را كه ايمان آورده‏اند، مى‏گويند ما ايمان آورده‏ايم. «وَ إِذَا خَلَوْا إِلَى‏ شَياطِينِهِمْ»؛ و هنگامى كه به خلوت شياطين خودشان مى‏آيند، «قَالُوا إِنَّا مَعَكُمْ إِنَّمَا نَحْنُ مُسْتَهْزِءُونَ»؛ مى‏گويند: به راستى كه ما با شما هستيم. ما فقط مسخره‏باز و شوخ هستيم. ما به جدّ و درستى حرف نمى‏زنيم. اينها با اين خيال به دو طرف حقّه مى‏زنند و با هر دو طرف بازى‏ مى‏كنند غافل از اينكه اينها خود آلت دست هستند و اين نكته از «شَياطِينِهِمْ» به خوبى به دست مى‏آيد كه اينها از وسوسه و بازى ديگران مى‏چرخند و خيال مى‏كنند كه بازيگر هستند؛ در حالى كه بازيچه شياطينى هستند كه در نهايت تمامى منافع را مى‏خواهند و به اين سفيهان چيزى نمى‏دهند. «اللَّهُ يَسْتَهْزِئُ بِهِمْ»؛ خدا به اينها ارزشى نمى‏دهد و آنها را جدى نمى‏گيرد. «وَ يَمُدُّهُمْ فِى طُغْيانِهِمْ يَعْمَهُونَ»؛ و آنها را در طغيانى كه از خودشان بود مى‏كشاند و مدد مى‏رساند، در حالى كه متحير و متردد هستند و به خاطر تحول منافع و جا به جايى مواضع، سرگردان هستند و بازيچه شياطينى هستند كه اين عروسك‏ها را به چرخ مى‏اندازند و چه طنزى بالاتر از اين و چه استهزايى عميق‏تر و تلخ‏تر از اينكه مدعيان بازيگرى، خود بازيچه باشند و محروم باشند و ندانند؟ «أُولئِكَ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الضَّلالَةَ بِالْهُدَى‏ فَمَا رَبِحَت تِجارَتُهُمْ»؛ اينها به خاطر منافع حركت كردند. اينها كسانى هستند كه سرگردانى و ضلالت را در برابر هدايتى و راهى كه يافته بودند، خريدند و با هدايت معامله كردند و در برابر، سرگردانى و حيرت را به دست آوردند. پس تجارت اينها سودى نياورد و منافعى به دست نرسيد و اين نكته اساس نفاق است كه از منفعت طلبى برمى‏خاست اما به منفعت نمى‏رسيد، در حالى كه از مرض قلبى به‏ مرض نفسى‏ و شخصيتى‏ و معرفتى‏ و برخوردى و معاشرتى‏ راه يافته بود. «وَ مَا كَانُوا مُهْتَدِينَ»؛ اينها راهياب نبودند و هدايت‏پذير نبودند و چشم از هدايت شسته بودند و دست به ضلالت بسته بودند. اينها چه در فرصت‏هاى اجتماعى و چه در فرصت‏هاى طبيعى سهمى نبردند و حاصلى به چنگ نياوردند. تطهير با جارى قرآن ؛ ج‏3 ؛ ص35
براى معراج‏ها بايد به دنبال وسايل ديگرى بود و بايد از انبساط وجود و احاطه وجود راهى پيدا كرد ... بايد در علم انقلابى ديگر آورد؛ كه اين منابع آگاهى با حجاب و قفل و ختمى كه بر آنها مى‏زنيم جز با «عَذابٌ عَظِيمٌ» پيمانى نمى‏بندند و براى اين دنياى بزرگ و اين انسان بزرگ‏تر از دنيا، كارسازى ندارند. تطهير با جارى قرآن ؛ ج‏3 ؛ ص35
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 رونمایی از آخرین اثر چاپ شده‌ی استاد علی صفایی حائری (عین_صاد): 🔴 حجاب و آزادی روابط 🔴 🔺 باحضور دکتر علی بهادری جهرمی (سخنگوی محترم دولت) 📍مکان: شبستان مصلی، راهرو۱۴ ،غرفه ۳ 🗓 زمان‌: دوشنبه (فردا) ۲۵ اردیبهشت ▫️@einsad
📮 مربی طرح امین بود توی مدارس. گفت با خیلی از بچه‌ها درباره صحبت کردم و سعی کردم قانعشون کنم. اما آخرش میگن ما دوست داریم زیبا جلوه کنیم و نمیتونیم حجاب رعایت کنیم. ⏰ حالا امروز دو کتاب مناسب در زمینه حجاب میخوام به والدین و مربیان معرفی کنم؛ ۱. حجاب، میوه شناخت نوشته مسعود پورسیدآقایی ۲. حجاب و آزادی روابط نوشته علی صفایی حائری 🔰 https://eitaa.com/joinchat/1722679342Cb46645e389
🏞 سنگینی حجاب ❛❛ عین‌صاد 📚 | ص ۵۵ #️⃣ 📖 کتاب حجاب و آزادی روابط 👉🏻 📨 پاسخ به سوالات: 👇🏻 👤 : @ad_einsad 🛒 ثبت سفارش: 👇🏻 🤳🏻 : @einsadshop_ad
هدایت شده از مراقبت معنوی اسلامی 🇵🇸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وه! غروب بهشت چه دیدنی است ❣ خدایا بحق کریمه‌ات نصیبمان کن 🤲 🌷
مقیّد بود اول و آخر ماه را...مشهد باشد! مى‌گفت:اگر جسم با دو روز حمام نرفتن بو مى‌گيرد...روح، با يك نيت بد...سياه و كدر مى‌شود!بیشتر به امام رضا پناه مى‌بُرد. از او شنیده بودیم: زيارت مثل حمام است! و با اين نياز...زیارت می‌رفت! در یکی از سفرها...يكى از مريدان مشهدى گفته بود:منزل ما(که در خیابان نخریسی است)خالى است!تشریف ببرید آن‌جا. گفته بود: دور است!من جايى دور و بر مى‌خواهم!پرسيدند:چرا اين‌قدر نزديك؟! گفت: آلوده‌ها...لب حوض مى‌نشينند! آن قدر يقين به رافت و...دستِ گشايش‌گرِ امام داشت...كه وقتى نیازمندی...نزديكى حرم چیزی از او خواست...با آن همه دست و دل‌بازى...محل نمی‌گذاشت و...بی‌اعتنايى می‌کرد! وقتى اصرار او را می‌دید...می‌فرمود: بى‌سليقه‌!آدم در كنار دريا...از يك پيت حلبى آب نمى‌خواهد!. . برگرفته از زندگی استاد علی صفایی حائری (مشهور به عین صاد) . صلوات‌الله‌علیه @varesoon
هدایت شده از کانال حسین دارابی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️برای عاشق فرقی نمی‌کند . . . که کفشداری شماره ۸ را در تهران ببیند یا حرم یا همین الان در صفحه گوشی موبایل حالتون رو خوب کنید حسین‌دارابی 👈 عضوشوید @hosein_darabi
⭕️با ضعف‌ها و مشکلات در جمهوری اسلامی چه کنیم؟! 🔹در روزگاری هستیم که چشممان به دیدن خبرهای بد از ضعف‌ها و مشکلات کشور عادت کرده! اما در مواجهه با این خبرها و اتفاقات ما چیست؟! 🔸چشم و گوش و زبان بسته، و ماله به دست، مشکلات را یا انکار کنیم؟! 🔹با گفتن «» و «»، دست‌ها را بالا ببریم و مملکت را ملک «آنان» بدانیم و بگوییم «خودتان می‌دانید و مملکتتان»؟! 🔸فقط از مشکلات و ضعف‌ها بگوییم و بخاطر آن را تمام شده بدانیم و برایش مراسم ختم بگیریم و فاتحه‌ی آن را بخوانیم؟! 🔺، با اینکه خود درد کشیده‌ی تنگ‌نظری‌ها و آماج تهمت‌ها و ناملایمتی‌ها بود، در مواجهه با ضعف‌ها و مشکلات، راه دیگری را به ما نشان می‌دهد... 🔺پ.ن: این ویدیو برشی از مستند «» به کارگردانی عبدالرضا نعمت اللهی هست که هم‌اکنون در سایت هاشور در حال اکران است. 🎬@Mostazafin_TV https://ble.ir/mostazafin_tv/-1489730849318144858/1686072672466
هدایت شده از تربیت فطری
با سلام خدمت دوستان طبق روال قبل از ماه مبارک رمضان ان شاالله برنامه بارگزاری فایل ها بدین صورت خواهد بود شنبه ها : فقه تربیت دوشنبه ها : اهداف تربیت انسان بالغ چهارشنبه ها: تربیت انسان بالغ پنج شنبه ها : شرح کتاب روابط متکامل زن و مرد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نظر استاد صفایی در خصوص حجاب شبکه ۲ سیما برنامه خط سوم ۱۶ خرداد حدود ساعت ۱۲:۱۵ +عکس استاد 🌷🇮🇷🌷
▫️ کتاب های صوتی "عین_صاد" ▫️ 📚 کتاب صراط (با صدای نجم الدین شریعتی) 📲 : 👈🏻 دانلود 📚 کتاب رشد (با صدای نجم الدین شریعتی) 📲 : 👈🏻 دانلود 📚 کتاب اخبات (باصدای استاد صفایی حائری) 📲 : 👈🏻 دانلود 📚 کتاب انسان در دو فصل(باصدای استاد صفایی حائری) 📲 : 👈🏻 دانلود 📚 کتاب تربیت کودک (باصدای خانم رادمردان) 📲 : 👈🏻 دانلود 📚 کتاب روابط متکامل زن و مرد (باصدای خانم رادمردان) 📲 : 👈🏻 دانلود 🔺 برای دانلود نسخه کامل هر کتاب صوتی لینک مربوطه را کلیک نمایید. 💬 بزودی عناوین جدیدی از کتابهای صوتی مرحوم استاد منتشر خواهند شد. 👤: @ad_einsad | 📮: taghche
مطلبی مرتبط با استاد صفایی در روزنامه ایران / ۱۷ خرداد 👇 https://irannewspaper.ir/8201/1/21411
هدایت شده از هادیانه ها
✅ جهت دسترسی به فایل جلسات و محتواهای ناب ارائه شده توسط استاد می توانید در کانال زیر عضو شوید👇 📲 کانال با هدف ترویج و تبیین معارف اسلامی و با بهره‌گیری از سخنرانی‌ها، مکتوبات و تدریس‌های اساتید برجسته راه‌اندازی شده است و در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد. 📚 مهمترین موضوعات: ۱. ضرورت جایگاه تربیت و نیروسازی ۲. مفهوم جامع تربیت انسان ۳.فقه تربیت ۴. روش تربیت کودک در جامعه امروزی ۵. روش تربیت انسان بالغ با رویکرد وحیانی ۶. اهداف تربیت انسان بالغ از منظر آیات و روایات ۷. شرح کتاب مسئولیت و سازندگی ۸. شرح کتاب روابط متکامل زن و مرد ۹. شرح دعای ابوحمزه ۱۰. مدیریت و تشکیلات تربیتی 🖇 آدرس کانال تربیت فطری در پیام‌رسان‌ها ایتا: https://eitaa.com/tarbiat_fetri سروش: https://splus.ir/tarbiat_fetri بله: https://ble.ir/tarbiat_fetri 📌پ ن: استاد هادیزاده از شاگردان نزدیک استاد علی صفایی است، ایشان سالیانی است که مشغول پژوهش و تدریس دروس خارج فقه و اصول و تفسیر و خارج فقه تربیت هستند @hadianeha
از آیات کوچک که غفلت کنی، از آیات بزرگ هم غفلت می‌کنی. اگر در کوچه خم نمی‌شوی یک تکّۀ نان را از روی زمین برداری، بدان بعداً تکالیف بزرگت را هم انجام نمی‌دهی! اینجا که مسامحه می‌کنی، وقتی به تکالیف بزرگ‌تر برسی برایت دشوارتر است. آدمی که از این آیات کوچک غفلت می‌کند، کم‌کم از همۀ آیات غفلت می‌کند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ با ما در کانال "راهبری فرهنگ" همراه باشید. @rahbariefarhang