eitaa logo
خاطره از مرحوم علی صفایی حائری
666 دنبال‌کننده
569 عکس
327 ویدیو
104 فایل
دل آدمي بزرگتر از اين زندگيست و اين راز تنهايي اوست... یاد مربی موحد، مجاهد، سردار جبهه تربیت و سازندگی، فقیه صاحب مکتب تربیتی، صفای اهل صفا، سالک خالص، ستاره آسمان گمنامی، سمبل اندیشه‌های ناب، بی‌تاب بوتراب و تطهیر شده با جاری قرآن...
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ ما نگاه كردن را نياموخته‌ايم 🔶استاد علی صفایی حائری: دربارۀ سليمان آمده كه: «نِعْمَ‌ الْعَبْدُ انَّهُ‌ أَوّابٌ‌ ١» ، سليمان اسير نعمت‌ها نمى‌شد، «أوبه» و بازگشت داشت.اگر به سفر و به ديدار نعمت‌ها مى‌رفت و در اين سفر نعمت‌هايى را تحصيل مى‌كرد، مشغول به نعمت‌ها نمى‌ماند. ما نگاه كردن را نياموخته‌ايم كه چگونه بايد نگاه كنيم. اين همه پديده‌ها از جلوى ما مى‌گذرد، اين همه حوادث مى‌آيد و مى‌رود. مى‌بينيم كه او پير شده، مى‌بينيم كه او جوان شده، مى‌بينيم يكى دعوا مى‌كند، مى‌بينيم يكى شادى مى‌كند، مى‌بينيم كه بشقاب‌هاى خالى را مى‌برند، مى‌بينيم كه آشغال‌ها را رها مى‌كنند، همۀ اينها را مى‌بينيم؛ اما چه شده با وجود اينكه اين همه را مى‌بينيم، ولى بهره‌اى نمى‌گيريم و متنبّه نمى‌شويم. قرآن تعبيرش اين است: شما مى‌بينيد كه بارشى هست و سبزه‌اى هست و رنگارنگى‌اى هست و بعد هم، خشكى هست و عتاب هست و آخر سر هم عذاب ١؛ يعنى دارند به ما ياد مى‌دهند چگونه نگاه كنيم كه تحول را ببينيم و نگاه جامعى پيدا كنيم... استاد ما مى‌گفت: شما نگاه كنيد به اين زن‌هاى هنرپيشه و فتنه‌هايى كه جوان‌ها را ضايع مى‌كنند و آنها را به خودشان جذب مى‌كنند، همين‌ها كه دل همۀ جوان‌ها را سوزانده‌اند و عكس‌هايشان را در گوشه و كنار اتاق‌هاى اين و آن مى‌بينيد. همين را مى‌بينيد كه ازدواجش يك هفته دوام نمى‌آورد. ايشان مى‌گفت: ما يك مقدار را مى‌بينيم، ما از يك كادر مشخص، به يك مقدارى از زيبايى اين نگاه مى‌كنيم: اين موى سر، اين نگاه، اين پا، آن كفش، آن كلاه جاذبه دارد و مى‌برد؛ ولى وقتى كه فردا بد اخلاقى‌اش را ببينى، فردا خوابش را ببينى، فردا ببينى كه او هزار تا مشكل دارد، حتى شوهرش هم نمى‌تواند او را نگه بدارد. همانى كه تو براى او مى‌سوختى. ما اين نگاه جامع را نياموخته‌ايم، اين است كه حسرتِ‌ نعمت‌ها ما را اسير مى‌كند و در نعمت‌ها ذلیل میشویم. 📚 ص۲۷ 🌿 @einsad
🔴فروشگاه اینترنتی لیله القدر: www.zekraa.ir ❇️شما می توانید کلیه آثار استاد صفایی حائری رو از طریق سایت فوق سفارش دهید. 📚 فروشگاه مؤسسه لیله القدر؛ قم، خیابان طالقانی(آذر)، نرسیده به سه راه بازار، کوچه 87، كوچه شهید حبیبی13، پلاک 19 سفارش و خرید محصولات: ☎️ تلفن: 02537712328 🌿 @einsad
📚 خرید نسخه الکترونیک کتب استاد علی صفایی حائری از فراکتاب 👇 http://www.faraketab.ir/person/1551/علی-صفائی-حائری-عص
هدایت شده از نگاهی دوباره
🔰 بزم اندیشه 🔘مکتب مرحوم علامه طباطبائی 🔘مکتب آیت الله شهید صدر 🔘مکتب آیت الله شهید مطهری 🔘مکتب مرحوم استاد صفائی حائری 📆 ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ❇️ @ghanavi
هدایت شده از نگاهی دوباره
بزم اندیشه-استاد غنوی.mp3
4.34M
🔰بزم اندیشه: بررسی مکاتب شاخص تربیتی اسلامی ❇️ویژگی های مکتب تربیتی مرحوم استاد علی صفایی حائری(ره) ✅مشهد مقدس @ghanavi
هدایت شده از نگاهی دوباره
بزم اندیشه بررسی_مکاتب_شاخص_تربیتی_اسلامی .MP3
35.94M
🔰صوت کل همایش-قبل از نماز 👈همایش بعد از نماز مغرب و عشا نیز ادامه داشته است که استاد غنوی در این قسمت از برنامه حضور نداشتند
🔰 صله رحم یعنی... ❞ عین‌صاد 📚 #️⃣ 📢 |اینستاگرام| |تلگرام| |کست باکس| |آپارات| |بله| |توییتر| ╭✤ @Einsad ✤╮
سال روز شهادت محمد صفایی حائری فرزند مرحوم استاد صفایی حائری را گرامی می داریم. این شهید گرامی در ۵ فروردین سال ۱۳۶۷ در سن ۱۷ سالگی در عملیات والفجر ۱۰ در منطقه حلبچه به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. قسمتی از متن وصیت نامه شهید محمد صفایی حائری : پدرم ... همیشه سخن شما در گوشم طنین افکنده که می گفتید: اول باید شهید شد بعد به جبهه رفت نه اینکه به جبهه برویم تا شهید شویم. من هم سعی کردم چنین باشم ... روح این شهید بزرگوار و مرحوم استاد قرین رحمت خاصه خدای متعال باد. ╭✤ @Einsad ✤╮
شرح دعای روز یکشنبه.mp3
5.84M
📻 کتاب صوتی پرتوی از خورشید در خاک نشسته «شرح دعاهای روزانه حضرت زهرا (سلام‌الله‌علیها)» ✍️ استاد علی صفایی حائری 📖🌱 بازخوانی شرح دعای روز یک‌شنبه 🎙 حجت‌الاسلام داوود مرادی 🏴 @EinSadTehran 🎧 @EinSad_aBook 🌐 Einsadtehran.ir
رنج ها را تحلیل کن که از کجا برخاسته اند ، آیا خودت به وجود آورده ای؟ پس بگذار آیا دیگران برات ساخته اند؟ پس خراب کن و اگر از این هر دو نیست پس "بکوش که بهره اش را بگیری و درسش را بخوانی ! " استاد علی صفایی حائری (عین . صاد ) مسئولیت و سازندگی ص ۲۵۹ ✅ کانال گفتارهای کوتاه عین صاد 🆔 @ostad_ein_sad
هدایت شده از ذکری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📝 کجا می‌رویم؟ «أين تذهبون»! 🔸آیا چند وقتیه همه چیز برات تکراری شده؟ 🔹همش دنبال کارها و جاذبه های جدید هستی؟ 🔸بعد چند وقت باز احساس تکراری بودن و دلزدگی میاد سراغت؟ 🔹از خلوت ها بخاطر هجومی که سوال ها و ابهام به تو میارند، فراری هستی ؟ 🔸به شلوغی ها و موسیقی و چیزهای دیگر پناه آوردی تا صدای این افکار را نشنوی؟ ✳️کلیپ بالا را با دقت ببین✳️ 🔰 به ذکری بپیوندید... 🆔 https://eitaa.com/zeekra 🆔https://chat.whatsapp.com/LeXAzl26Qn6BZLS2WoT6ff
🔰 امیرالمومنین علی(عليه السلام): «مَن وقَّرَ عالمِاً وَقَّرَ رَبَّه» کسی که عالمی را گرامی بدارد و تعظیم نماید، پروردگارش را گرامی و بزرگ داشته است. غرر الحكم، ح ۸۷۰۴ 🌷🇮🇷🌷
هدایت شده از روحانیت مردمی
در ستایش گوشه‌ای نگفته از جهاد ع.ص.ش درباره مرد نازنین‌سیرت و تازه داغ بر دل نهاده‌مان علی آقای شاملو، بسیاری دوستان گفتند و نوشتند. این همه، جلوه‌هایی از صفای خود علی بود که در دلتنگی دوستان و بی‌تابی یاران رخ نمود و واژه‌ها را به خط کرد تا شاید بر این سوگ بگریند و از این داغ بکاهند؛ از تکاپوی همیشه و تواضع سراسر صدق علی گفتند؛ از آزادگی‌اش نوشتند؛ رنج‌ها و دسترنج‌هایش برای فرهنگ، و خاصه پایگاه مظلومش کتاب، را به قلم آوردند؛ حسن خلق و صفای سیرت و زلالی سیره‌اش را شرح کردند و هر یک به سهم خویش گوشه‌ای از تابوت اندوهش را با سوگنامه‌ای بر دوش گرفتند. و اما سهم این کمترین، نوشتن نکته‌ای به خیالم نگفته درباره اوست: به گمان من خدمت علی در جبهه فرهنگی انقلاب بیش از هر چیز به طهارت و اصالت مفاهیم بود و در این میان بیش از همه، به مفهوم غریب‌ْآشنا، دوده‌گرفته و ناپالودۀ «کار جهادی». کار جهادی به همت مدیران دولتی‌خصلت عرصۀ فرهنگ، به مفهومی وارفته و بی‌قواره تبدیل شده و عملا در بسا ذهن‌ها چیزی جز همان «خرکاری» جاری بر زبان کوچه‌وبازار نیست‌. کار جهادی در نگاه پروژه‌مدار مدیران بی‌درایت ادارات درگیر فرهنگ، ایده‌ای حاکمیتی است که نیروی کار ارزان و گاه رایگانش را در میدان انگیزه‌های پاک جوانان دلباخته جهاد می‌یابد و به‌جای خلاقیت و کارآفرینی آنان، کارگری‌شان را مطالبه و سوگمندانه ترویج می‌کند. دردمندانه‌تر آنکه گاه خود این جوانان پاک‌نیت هم به دلایل گوناگون اسیر همین سازه ذهنی می‌شوند و کار جهادی را، همچون واژه به‌شهادت رسیده بسیجی، قرین با کار زیاد، نقطه‌ای، بی‌برنامه، شلخته و بی‌نظم و هرچه‌گِلی‌تربهتر می‌فهمند. در این میانه علی در اثر ماندگارش «کتابرسان» که به‌حق مصداق درست یک کار جهادی بود، پیش از هر چیز به پاسداری از مفهوم کار جهادی پرداخت. ۱. کتابرسان برخلاف بسیاری کارهای جهادی امروز نه قرارگاه‌پایه و سازمان‌مدار، که مردم‌نهاد واقعی و بروز و ظهور خلاقیت و نقش‌آفرینی جوانی خوش‌فکر و بااراده بود. دغدغه کتابرسان در هیئت‌مدیره‌ها و شوراهایی که مبتنی بر آخرین بیانات آقا پروژه و بودجه تصویب می‌کنند، پا نگرفته بود تا اندکی بعد با بیانات جدیدتر فراموش یا سرد و سست شود؛ دغدغه کتابرسان حاصل فهم عمیق جوانی تحصیلکرده و دغدغه‌مند از لایه‌های ژرف فرهنگ و برقراری نسبت درست با راهبری ولایت فقیه بود؛ از این رو نه سرد شد و نه به گِل فراموشی و سستی نشست. ۲. کتابرسان مبتنی بر عقل و تدبیر شکل گرفت؛ نه فقط سخت‌کوشی! علی در کتابرسان از عنصر اقتصاد فرهنگ نه تنها غفلت نکرد، که آگاهانه و هوشمندانه درباره آن سخن می‌گفت و ابایی از این نداشت که بر این رکن تأکید کند. در این زمانه که عمده جهادی‌ها خواسته و ناخواسته و مستقیم و غیرمستقیم دست در سفره نفت دارند، این ویژگی، گوهری است که ستودن و استوار ساختنش در میان اهل فرهنگ بسیار بایسته است. مدیرفرهنگی دولتی‌خصلت چون خانۀ ایده بر پی بودجه استوار داشته، غم و بدتر آنکه فهم خودگردانی اقدام فرهنگی را ندارد و ناخودآگاه حتی در کار جهادیش نیز چیزی جز عِده‌وعُده نمی‌خواهد و برای همین همیشه پس از تصویب سراغ جوانان و مردم می‌آید، نه پیش یا در هنگامه آن و نه حتی با آغوش باز برای نقش‌آفرینی بیشتر از کارگری آنان. اما علی، خود، آغاز فهم و طراحی و راه‌اندازی و پیش‌برندگی یک ایده سخت بود که اتفاقاً اداره‌ها و اداری‌ها یا او را خیلی برنمی‌تافتند یا اصلا نمی‌فهمیدند. کاری که جز مردانه پای کار ایستادن علی، همین تدبیرها آن را ماندگار ساخت. ۳. کتابرسان را اهلش می‌دانند که چه بسیار فداکارانه بود؛ فداکاری نه از جنس ساعاتی از عمر و مقداری از مال، بلکه فداکاری با گذشت از شخصیت و تشخص‌. علی می‌توانست به‌سادگی مدیری باشد در جایگاهی محترم؛ هم به خود سخت نگیرد و هم در نشست‌ها و هیئت‌مدیره‌ها و غیره‌های بسیارٍ همواره‌فراهم، به دغدغه همیشگی‌اش فرهنگ، سنگین‌ورنگین بپردازد و زحمتی به خود ندهد. اما او همچنان که از مهندس‌بودنش پی ثروت‌اندوزی نرفت، از طلبگی و خوش‌فکریش دامن عافیت را طلب نکرد. [البته پرواضح که نه هر که در سازمانی سر کاری را گرفته، پس عافیت‌جو بوده؛ که مخاطب این کلمات خردمندتر از این تعمیم‌هاست] تشکیلاتی‌بودن، عمق راهبردی داشتن، کتاب را به مثابه کالای نمایشی فرهنگ ندیدن، استمرار و گستره‌مندی کار و... هم‌چنان نگفته‌ می‌ماند و شرحش با دیگران یا مجالی دیگر. در ستایش کتابرسان به‌مثابه کاری جهادی سخن بسیار است و خوب است یاران نزدیک علی تجربه‌نگاری کتابرسان را جدی بگیرند و این میراث او را بیش‌ازپیش در خدمت به فرهنگ کارجهادی، اثرگذار کنند. خدا علی را با علی ع که بزرگ‌استاد جهاد بود، محشور گرداند و ما را که نه‌چندان دور مسافر همین سفریم موفق به توفیقات او کند. حجت‌الاسلام سید امید موذنی @rohaniat_mardomi