💢تبویب جدید فقه لازم است/ مباحثات شورای نگهبان فیشبندی و به ابواب سنتی فقه تبدیل شود
✔️استاد شیخ محمد سند:
🔹۳۰ سال قبل پیشنهاد دادم که مباحثات شورای نگهبان فیشبندی و به ابواب سنتی فقه تبدیل و به زبان عربی هم انجام شود در این صورت عروه الوثقی زمان ما خواهد بود زیرا تمامی مباحث مستحدثه در آن مورد توجه است. نوشتار و تبویب جدید فقه لازم است گرچه کار سختی است.
🔸ابزار دیگر آگاهی داشتن حوزویان از اخبار و تحولات علمی روز دنیاست و خودبخود سبب میشود تا فقه ما با مسائل روز درگیر و انسان سراغ ریشههای فقه برود و خواهیم دید کمبودی وجود ندارد و میتوان با عالم شدن به زمانه مشکلات را حل کنیم.
🔹قانون جعفری در مشروطه به زبان فارسی نوشته شده است و اگر کانونی قانونمند در قم و نجف تشکیل داده شود و روحانیون و قانوندانها در آن باشند و همین قوانین به زبانهای مختلف ترجمه شود، قوانین شیعه جعفری قابل ارائه به مجامع بینالمللی و جهان اسلام خواهد بود. کما اینکه تاثیرپذیری قوانین فرانسه از آرای برخی عالمان شیعه را میبینیم.
👈 گزارش نشست «فلسفه حقوق جزا از دیدگاه اسلام و غرب»: https://b2n.ir/u65587
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🔖 بسته ویژه به مناسبت سالروز شهادت آیتالله شیخ فضلالله نوری
🔘 شیخ فضلالله نوری؛ شهید پیوند دین و قانون/ محسن اسماعیلی: https://b2n.ir/j98956
🔘 ولایت فقیهان از دیدگاه شیخ فضل الله نوری و نقد دیدگاه مخالف/ علی احمدیخواه: https://b2n.ir/f93983
🔘 ویژگیهای نظام سیاسی مطلوب در آرای شیخ فضلالله نوری/ سید محمدجواد قربی: https://b2n.ir/s30127
🔘 «ولایت فقهاى جامع الشرایط» در نگاه شیخ فضلالله نوری/ علی ابوالحسنی منذر: https://b2n.ir/p30241
🔘 سهگام تا شناخت اندیشه سیاسی شیخ فضلالله نوری/ مظفر نامدار: https://b2n.ir/f10924
🔘 خطر شیخ ابراهیم زنجانیها همیشه وجود دارد!/ محمدصادق ابوالحسنی: https://b2n.ir/k28073
🔘 ساختارهای مشروطیت در بلاد غربی و تحقیر فرهنگی اسلامی/ محمد صالحی: https://b2n.ir/n27830
🔘 مشروطه در ذات خود غیر مشروع بود/ حمید پارسانیا: https://b2n.ir/r82593
🔘 تفاوت روحانیت مشروطهخواه و مشروعهخواه/ احمد رهدار: https://b2n.ir/q15781
🔘 در چالش شرع و قانون باید کدام سو ایستاد؟/ محسن اسماعیلی: https://b2n.ir/m03604
🔘 نکاتی درباره اعدام شیخ فضلالله: https://b2n.ir/p56137
🔘 معمای مشروعه، مغازله کفر و ایمان/ یحیی نوری وکیلآباد: https://b2n.ir/u40343
🔘 قانونگذاری در آرای «شیخ فضلالله نوری» و «میرزای نائینی»/ سیدجواد ورعی: https://b2n.ir/t52854
🔘 خوانشی نو از «حدیث نامکرر مشروطه»/ محمدحسن رجبی، موسی حقانی: https://b2n.ir/m35565
🔘 اسباب اختلاف بین مواضع آخوند با شیخ فضلالله/ محمدصادق ابوالحسنی: https://b2n.ir/y25233
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فلسفه عزاداری امام حسین و تهجمات دشمن.mp3
4.76M
🎙 بفرمایید سخنرانی
🔹 فلسفه عزاداری و تهاجمات دشمن
🔸 استاد سلیمانیان
✅ هنگام کپی، از لینک دانشنامه استفاده شود
#محرم
#امام_حسین
@daneshnameh1399
هدایت شده از مُستَبین
معرفی یک کانال علمی در موضوع مقتل امام حسین(ع):
فقط در تلگرام
https://t.me/maghtalvshahdatolhossein
با عنوان: مقتل امام حسین(ع) بر پایه منابع معتبر
👇👇
بررسی گزارش های ورود امام حسین(ع) به کربلاء (۱):
بنابر گزارش ابومخنف، امام حسین(ع) در مسیر از سمت چپ کوفه حرکت می کردند و در طی راه، سعی در متفرق کردن همراهانشان داشتند که هربار حر و لشکریانش مانع می شدند و به همین ترتیب از پگاه تا نیمروز به همین منوال طی طریق کردند تا به محدوده نینوی رسیدند. در اینجا بود که پیکی از جانب ابن زیاد رسید و نامه ابن زیاد را به حر تسلیم کرد که به او دستور داده بود بر امام سخت گیرد و حضرت را بر مکانی بدون پناهگاه و بی آب فرود آورد (تاريخ الطبري ج٥ ص ٤٠٨).
در روایت دینوری آمده است که هرگاه امام به سوی بادیه میل می کردند، حر مانع می شد پس اندک مسیری را به سمت راست رفتند (احتمالا با منع حر از حرکت ایشان به سمت چپ و سوی بادیه، حضرت مجبور به حرکت در خلاف جهت قبل گشتند) و همین طور مسیر را پیمودند تا پیک ابن زیاد سر رسید (الأخبار الطوال ص٢٥١).
امام و اصحابشان در واکنش به اقدام حر که قصد داشت آنها را در همان مکان مجبور به توقف کند، از وی خواستند که به آنان اجازه دهد در یکی از قریه های اطراف، نینوی، غاضریه یا شفیه فرود آیند (تاريخ الطبري ج٥ ص٤٠٨_٤٠٩، أنساب الأشراف ج٣ ص ١٧٦، الأخبار الطوال ص٢٥٢).
اما حر با اشاره به اینکه ابن زیاد فرستاده اش را به عنوان مرصد بر او گماشته این پیشنهاد را غیر قابل قبول دانست.
در اینجا زهیر بن قین به امام پیشنهاد آغاز پیکار می دهد اما حضرت نمی پذیرند. اما زهیر به امام پیشنهاد می دهد که به یکی از قرای حصینه اطراف که در کنار ساحل فرات واقع است بروند و اگر لشکر حر از رفتن به آن مکان منع کردند با آنان کارزار کنند زیرا کارزار با گروه های بعدی که پس از آن خواهند آمد دشوار تر خواهد بود (تاريخ الطبري ج٥ ص ٤٠٩). در نامه ابن زیاد تأكيد گردیده بود که امام را از فرود در قریة حصینة و نزدیک آب بازدارند. اما زهیر دقیقا پیشنهاد فرود در قریه ای با چنین ویژگی را عنوان می کند.
در روایت طبری از ابومخنف تنها اشاره شده که امام از نام آن قریه می پرسند و چون نام آن عقر بود می فرمایند: اللهم انی اعوذ بک من العقر. و سپس در آن منطقه فرود می آیند (همان). اما در این گزارش به درگیری و کشمکش امام و سپاه حر در هنگام فرود اشاره نشده است در حالیکه مناسبات دو طرف، این درگیری را اقتضاء می کرده است.
اما در گزارش دینوری به جزئیات بیشتری اشاره شده است. در گزارش وی امام از حر می خواهند که اندک مسافت دیگری را بپیمایند و سپس فرود آیند. حر نیز از سر ناچاری موافقت کرده و اندک مسیری را می پیمایند. اما در اثناء مسیر، آنگاه که به نزدیکی فرات می رسند، حر و اصحابش مقابل امام ایستاده و ایشان را از ادامه راه باز می دارند و حر می گوید: در این مکان فرود آی که فرات به شما نزدیک است: انزل بهذا المكان فالفرات منك قريب (الأخبار الطوال ص ٢٥٢).
باید توجه شود که در طول مسایرت امام و اصحابشان با حر و لشکریانش، مختصر درگیری ها و تندی هایی بین دو طرف اتفاق افتاده بوده و هیچ یک از دو طرف موفق به اعمال رأي و نظر خویش به طور کامل نشدند. در اینجا نیز امام کاملا برخلاف فرمان ابن زیاد قصد توقف در قریه ای حصینه و نزدیک آب داشتند و حر نتوانست از حرکت امام جلوگیری کند. اما با رسیدن حضرت به مکانی نسبتا مطلوب، حر شدت عمل را بیشتر کرد و مانع از ادامه حرکت امام و یارانشان گردید.
امام پس از ممانعت حر، از نام آن مکان سوال کردند و در پاسخ به ایشان عرض شد: کربلاء ! حضرت فرمودند: ذات کرب و بلاء ! و سپس خاطره ای از پدرشان هنگام رفتن به سوی صفین را بیان کردند که حضرت امیرالمؤمنين(ع) هنگام عبور از آنجا، از نام آن سرزمین پرسیده و سپس فرمودند: هاهنا محط رکابهم و هاهنا مهراق دمائهم: اینجا محل فرود آمدن رکاب آنها و محل ریخته شدن خونهای آنهاست. پس از ماجرا از حضرت سوال گردید و ایشان فرمودند: ثقل لآل بیت محمد(ص) ینزلون هاهنا (الأخبار الطوال ص ٢٥٣). و سپس امام حسین(ع) بعد از بازگو کردن کلام پدر بزرگوارشان فرمان داده و بار و بنه خویش را در همانجا فرود آوردند.
در یادداشت بعدی به روایت های دیگر از فرود امام به کربلاء اشاره خواهد شد.
هدایت شده از مُستَبین
📚 معرفی آثار 25
تبیین جایگاه کوفیان در فرایند نهضت امام حسین(ع)
نویسنده: حسین قاضیخانی ـ چاپ پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، 1398
🏝 درباره کوفه و نقش آن در نهضت حسینی آثار متعددی از کتاب و مقاله و پایاننامه نوشته شده که در فرستههای پیشین به برخی از آنها اشاره رفت.
📗 کتاب تبیین جایگاه کوفه در صدد است بخشی از پرسشها و ابهاماتی که درباره کوفه و نقش مردم آن در حادثه مهم عاشورا وجود دارد، پاسخ دهد.
از جمله آنکه:
🔘 آغاز نهضت امام و امتناع او از بیعت ارتباطی با مردم کوفه نداشت.
🔘علت بدعهدی کوفیان را باید در پراکندگی یاران امام در میان قبائل کوفه و ترکیب قومیتی این شهر و حمایت نکردن برخی قبایل شیعی از مسلم دانست.
🔘ابنزیاد به کمک اشراف کوفه، اوضاع را تغییر داد و با دستگیری هانی و شهادت مسلم انسجام شیعیان را از بین برد و با کنترل راههای کوفه، مانع ارتباط شیعیان با امام شد.
🗞 قاضیخانی تعداد نامههای ارسالی از کوفه برای امام حسین(ع) را هم بررسی کرده که در چند نوبت ارسال شده و محتوای آنها چه بوده و امام چه پاسخی به آنها داده است؟
👈 مراحل نهضت شیعی در کوفه و عوامل مؤثر بر آن از مطالب مهم این اثر است.
از این نویسنده آثار و مقالات دیگری در موضوع عاشورا منتشر شده است.
#مستبین
در ایتا
https://eitaa.com/Mostabin
در تلگرام
https://t.me/AlMostabin
در واتساپ
https://chat.whatsapp.com/E3MGP4A6vvr8THW1GjH3NO
دل اگر نذرحسیـن است خریـدن دارد
اشك اگرمال
حسین است كه ریختن دارد
همه ی عالــــم
و آدم به فدایــت ارباب
غم ارباب
به دلها چه كشیــدن دارد
السلام علیک یا اباعبدالله 🏴
هدایت شده از رسانه فتن (اخبار خاص)
هدایت شده از تحلیل سیاسی فرهنگیان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چرا برخورد نمی کنید؟
این مثلا هالک خودساخته! تو این مدت نشون داده بیشتر دنبال جذب فالوئر و مسائل مالیه تا بالا بردن نام و پرچم کشور، در یک مبارزه آماتورگونه مقابل آلمان باخیتوویچ از قزاقستان که لقب گوریل را به خودش داده/این مثلا هالک پفکی در کمتر از 2 دقیقه ناک اوت شد تا ثابت کنه که همه این کری خوانیها و نمایشها ، مجازی بوده و در عمل حرفی برای گفتن نداره !
نحوه مبارزش در مسابقه هم از سطح آماتوری پایین تر بود و ویدیوهایی هم که از خودش منتشر میکرد نشان میداد که تنها برای فریب دادن افکار عمومی و مخاطبین فعالیت میکنه!
غریبی که به نوعی غریبه است با ورزش ، تمام این سر و صداها و هیاهوها در فضای مجازی را به خاطر درآمد بالا راه انداخته و با حرکات و رفتارهایش فقط سبب خدشه دار شدن اعتبار ورزش و حتی نام ایران میشود .
مشخص نیست چه زمانی جلوی این رفتارها در فضای بی در و پیکر مجازی گرفته خواهد شد!
┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈
📡@tahlil_syasii
هدایت شده از هوادار
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 ماحصل پرداختن به سلبریتی های اینستاگرامی؛
خلاصه مبارزه طنز هالک مجازی با حریف قزاقستانی
آبرو ریزی هالک فوتوشاپی رو ببینید تا متوجه بشید همه کلیپهای پیجش جهت اسپانسرینگ و پول درآوردن بوده، مسابقه اش دیشب ساعت ۲۴ به وقت ایران بوده است، حتی مشت زدن هم بلد نبود !
@havadarIRIB
هدایت شده از Khaneomid
25.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باسلام
🔴 #دشمن_شناسی:
استاد علی محرابی؛
▫️ جنگ هیبریدی یعنی این...
▫️ در خبرها دیدیم که یک مونگل دست و پاچُلفتی به نام سجاد غریبی، با عنوان "هالک ایرانی" در نخستین مسابقه ورزشی رسمی خود(MMA) برابر یک ورزشکار دست چندم و ضعیف قزاق به نام "جومانوف آلمات" در کمتر از دو دقیقه ناکاوت شد و باعث شکل گیری موج سنگین هجمهها و توهین ها به آبرو و اعتبار کشور ایران در جهان ورزش شد.
🔺 آبروریزی این مونگل، که برای جمع کردن چند فالوور اینستاگرام با آبرو و اعتبار کشور عزیز ایران بازی میکند را چه ارگانی باید پیگیری کند؟
🔺آیا کسانی که برای کسب درآمد کثیف به این دلقک بی عرضه، لقب "هالک ایرانی" داده اند، و امکانات شرکت او در مسابقات را فراهم میکنند، نباید به سیستم قضایی ایران پاسخگو باشند؟!!!
🔺جناب آقای رئیسی! نیروهای کارآمد جنابعالی در وزارت ورزشِ"سجادی" سواد لازم برای درک، پیشگیری و مقابله با این جنگ ورزشی را دارند؟!!!
وَالسَّلَامُ عَلَى مَنِ اتَّبَعَ الْهُدَى...
🌷گروه جهادی خانه امید.
🍁🌳 @Mejmar 🌳🍁
🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆
https://chat.whatsapp.com/Cg6wlBzKyR6A3bVtBgupj8
https://www.Eitaa.com/khaneomid
https://rubika.ir/joing/BIFEFFBD0ISTYEEIAPFLZPZTXZUSCFGK
▫️▫️▫️▫️▫️
#گروه_جهادی_خانه_امید.
.