eitaa logo
کانون مداحان وخادمیاران رضوی چهارمحال وبختیاری
166 دنبال‌کننده
7.6هزار عکس
4.2هزار ویدیو
184 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
ای داده زدست، یاور خود را از دست نداده باور خود را ای برده به ساحل یقین، از موج کشتی به خون شناور خود را هفتاد دو داغ دیده در یک روز وز دست نداده سنگر خود را همچون تو کدام اسیر ، احیا کرد؟ راه و روش پیمبر خود را چون تو که نثار کرده بی منت؟ یک باغ ، گل معطر خود را جز تو که به زیر خارها دیده ست؟ گل های عزیز و پرپر خود را جز تو که به جای مادرش بوسید؟ زیر گلوی برادر خود را غیر از تو که دیده روی دامانش؟ پرپر زدن کبوتر خود را غیر از تو که خوانده در حدیث خون؟ گلبانگ پیام رهبر خود را غیر از تو که دیده بر فراز نی؟ خورشید بلنداختر خود را غیر از تو که در خرابه پنهان کرد؟ نیلوفر ناز پرور خود را شق القمر حسین نامیدی ایثار علی اکبر خود را گفتی به عزیز خویش حق با توست نشناسی اگر که همسر خود را تاریخ ندیده مثل و مانندت زیبد که شهید زنده خوانندت
بیاور با خودت نور خدا را تجلی‌های مصباح الهدی را به پا کن کربلایی در دل ما تو که تا شام بردی کربلا را
💠 مَنْ زَهِدَ فِي الدُّنْيَا هَانَتْ عَلَيْهِ مَصَائِبُهَا وَ لَمْ يَكْرَهْهَا کسی که از دنیا دل بریده است، مصیبت‌های آن برایش آسان شده و آن‌ها را ناپسند نمی‌شمارد. 📗 تحف العقول، ص۲۸۱ 🔹آزاد از تعلقات🔹 با تیر غم و بلا، نشانش نکند حیران زمین و آسمانش نکند هر کس دلش از تعلقات آزاد است اندوه جهان، دل‌نگرانش نکند
رفاقت با این پنج گروه ممنوع فرمود: پدرم سفارش کرد که با پنج گروه از مردم رفاقت و رفت و آمد نکن: اياک و مصاحبة الکذاب فانه بمنزلة السراب يقرب لک البعيد و يباعد لک القريب و اياک و مصاحبة الفاسق فانه بايعک باکلة او اقل من ذلک و اياک و مصاحبة البخيل فانه يخذلک في ماله احوج ما تکون اليه و اياک و مصاحبة الاحمق فانه يريد ان ينفعک فيضرک و اياک و مصاحبة القاطع لرحمه فاني وجدته ملعونا في کتاب الله عزوجل في ثلاثة مواضع. ۱. با دروغگو ، زیرا او خلاف واقع را به عنوان واقع به تو وانمود می‌کند و تو را فریب می دهد. ۲. با فاسق ، زیرا که او تو را به یک وعده غذا یا به یک لقمه، بلکه به کمتر از آن می فروشد. ۳. با بخیل ، زیرا اگر به مال او نیاز پیدا کنی او بخل می ورزد و دستت را نمی گیرد. ۴. با احمق (نادان)، زیرا او می خواهد به تو نفع برساند ولی از جهت حماقت و نادانی به تو ضرر می رساند. ۵. با قاطع رحم ، زیرا من در سه موضع از قرآن مجید، قاطع رحم را ملعون یافتم. پی نوشت 📚اصول کافی، جلد ۲، صفحه ۳۷۶
سر خاک کف پای تو یا حضرت سجاد جان، مست تولّای تو یا حضرت سجاد دل غرق تجلّای تو یا حضرت سجاد دست من و اعطای تو یا حضرت سجاد پرواز دهد ذکر تو تا عرش دعا را جنت، شنود از نفست بوی خدا را تو وجه خدا، دست خدا، چشم خدایی تو روح دعا، بال دعا، قلب دعایی تو کعبه و تو زمزم و تو سعی و صفایی تو مشعر و خیف و عرفاتی و منایی تا دور تو ای کعبه مقصود نگردند حجاج، طواف حرم الله نکردند ای آب بقا، قطره ای از آب وضویت وی خضر نبی، نخله سبزی، لب جویت گلبوسه ی جان دو جهان بر گل رویت ارباب دعا چشم گشودند به سویت خورشید دو گیتی مه هر انجمنی تو آئینه زهرا و حسین و حسنی تو مهر تو همه خیل رسل راست وظیفه گفتار تو در لوح الهی است لطیفه بر لعل لبت، بوسه ی آیات شریفه مصحف، بود از فاطمه و از تو، صحیفه اول علی از سلسله ی خیرالانامی چارم ولی حق پدر هشت امامی تو نور فروزنده ی مصباح هدایی سر سلسله ی نسل امام شهدایی والله تو، پیغامبرِ خون خدایی همسنگر سرهای ز تن گشته جدایی هر چند که بر گردن خود، سلسله داری جا در دل بشکسته ی هر سلسله داری پرواز کند طایر وحی از چمن تو شمشیر خدا خطبه ی دشمن شکن تو افسوس که شد سنگ جواب سخن تو زنجیر کند گریه به زخم بدن تو بس گل،که به سر ریخت ز سنگ لب بامت افسوس که بردند به ویرانه ی شامت غیر تو که ای یوسف زهرای شهیده گردیده پیام آور سرهای بریده جای صلوات از همه دشنام شنیده خون دلش از حلقه ی زنجیر چکیده؟ گیرم که عدو برد سوی شام خرابت ای کاش نمی برد سوی بزم شرابت ای طایررحمت،زچه روبال و پرت سوخت هرلحظه دل ازشعله ی داغ دگرت سوخت افسوس که در ماه محرّم، جگرت سوخت از زهر جفا یکسره پا تا به سرت سوخت یک کرب و بلا سوز، دلت بود به سینه تا کرب و بلا شد ز غمت شهر مدینه عمری به دل سوخته ات، سوز نهان بود خون جگرت، دم به دم از دیده، روان بود چشمت به عزای شهدا، اشک فشان بود از کعب نی اَت، بر بدن خسته نشان بود در غسل تو یاران ز جگر آه کشیدند بر پیکر پاکت اثر سلسله دیدند هر شب دل زارم شده، زوّار بقیعت ای کاش نهم چهره به دیوار بقیعت چون شمع بسوزم به شب تار بقیعت خون گریه کنم، لحظه ی دیدار بقیعت گیرم به دل شب ز دل خاک سراغت گریم به تو و تربت بی شمع و چراغت من«میثم» دلسوخته ی زار شمایم خاک قدم میثم تمّار شمایم شرمنده که با هیچ، خریدار شمایم هر چند بدم، عبد گنهکار شمایم نامم ز ره لطف به خاطر بسپارید در مصحف صدّیقه ی کبری بنگارید
💠 مَنْ قَنِعَ بِمَا قَسَمَ اللهُ لَهُ فَهُوَ مِنْ أَغْنَى النَّاس‏ هر کس به رزقی که خدا برای او مقدر کرده، اکتفا کند از ثروتمندترین مردم است. 📗 تحف العقول، ص۲۸۲ 🔹ثروتمندترین مردم🔹 بی‌آن که چو موج، در تلاطم باشی با صبر و رضا، غرق تبسم باشی سرمایۀ نقدی‌ست قناعت، ای دوست بشتاب غنی‌ترین مردم باشی
😔همه چشم ها در قیامت گریانند مگر سه چشم😔 «کُلُّ عَینٍ ساهِرةٌ یَومَ القِیامةِ إلّا ثلاثَ عُیونٍ: عَینٌ سَهِرَت فی سَبیلِ اللّهِ، وعینٌ غَضَّت عَن مَحارمِ اللّهِ، وعَینٌ فاضَت مِن خَشیة اللّهِ». 👌تمام چشم‏‌ها در روز قیامت گریان و چون چشمه روانند مگر سه چشم: چشم بیدارى کشیده در راه خدا و چشم فروهشته از حرام هاى الهى و چشم اشک بار از ترس خدا. 📚 الکافی: ج ۲ ص ۸۰ ح ۲ / چشم تماشا: ج۱ ص۱۴۴.
اگر دیدی کسی گناه نمی‌کند، گولش را نخور؛ شاید عرضه ندارد! بعد می‌فرماید: اگر عرضه داشت و گناه نکرد-مثلاً اگر به مال حرام دست نزد- گولش را نخور شاید این گناه را دوست ندارد و یک گناه دیگری را دوست دارد. اگر دیدی که هیچ گناهی نکرد، باز هم گولش را نخور، شاید عقل و شعور درست و حسابی ندارد. حضرت همین‌طور کلام خود را ادامه می‌دهد. آخرش می‌فرماید: اگر عرضه داشت و مرتکب گناه نشد و عقل هم داشت، ببین در عرصۀ سیاسی چگونه است؟ البته تعبیر حضرت این نیست، حضرت می‌فرماید: ببین حبّ مقام، یا حبّ قدرت و جاه دارد یا نه؟ که البته حبّ مقام هم بیشتر مربوط به عرصۀ سیاسی است. اگر از آن(حبّ مقام) گذشت، درست است و اگر نگذشت حتی اگر همۀ این خوبیها را داشته باشد، خدا لعنتش کند. 💠تحلیل خوبی‌های انسان، در کجا می‌خواهد فایدۀ خودش را نشان دهد؟ مثلاً شما نماز می‌خوانی، روزه می‌گیری، خمس و زکات می‌دهی و خیلی بچۀ خوبی هستی، حالا فایدۀ این‌همه خوب بودن، کجا باید خودش را نشان دهد؟ اگر به عرصۀ سیاست بروی و در آنجا امتحان شوی، خوبی شما آنجا باید خودش را نشان دهد. مهمترین فایدۀ دین در زندگی این دنیا کجاست؟ در عرصۀ سیاست. لذا امیدوارم همۀ شما به عرصۀ سیاست بروید و خیلی خوب امتحان‌ها را جواب بدهید. @deabel
✅ خداوند از آن کس خشنودتر است که خانواده خود را بیشتر در رفاه و نعمت قرار دهد. 📚بحارالانوار ج۷۸ص۱۳۶
از گناهانی که بلا را بر مردم نازل میکند "ترک اغاثة الملهوف" است ؛ یعنی ترک یاری رسانی به فریادرسی درمانده که هیچ پناهگاهی ندارد ... . هرجا ندایش بلند شد باید مسلمانان یاری کنند اگر این کار را ترک کنند منتظر بلا باشند... الذنوب‌التی تنزل‌البلاء ترک‌اغاثة الملهوف
گناهانى كه باعث نزول عذاب مى‏ شوند، عبارت‏ اند از: ستم كردن شخص از روى آگاهى، تجاوز به حقوق مردم، و دست انداختن و مسخره كردن آنان. وسایل الشیعه ج ۱۶ ، ص ۲۸۱
استاد فاطمی_نیا: بیمار کربلا نامیدن نهایت بی معرفتی است 🔹 زمانی مداحی [درباره امام زین‌العابدین] می‌گفت «بیمار کربلا». به او گفتم: من به تو بگویم «مداح بیمار» خوشتان می‌آید؟ گفت نه، گفتم پس چرا به امام می‌گویی؟ آنچه در روایت آمده این است که حضرت در روز عاشورا مریض بودند. بیشتر از این روایات نشان نمی‌دهد که بگوییم در شام هم مریض بوده‌اند. 🔹بیماری حضرت حداکثر روز عاشورا و یا شب عاشورا بوده و بیشتر از آن را مدرکی نداریم که بگوییم ایشان مریض بوده، هنگامی که خیمه‌ها را می‌خواسنتد آتش بزنند ایشان بیمار بودند. 🔹تمامی علمای اهل سنت نوشته‌اند وقتی حضرت می‌آمدند کنار کعبه در قضیه «فرزدق» که مردم حتی خلیفه، هشام خون‌آشام را محل نگذاشتند تا استلام حجر بکند، وقتی حضرت آمد آنها که می‌شناختند احترام گذاشتند و آنهایی هم که نمی‌شناختند با آن قدرت ولایت بی‌اختیار به کناری رفتند. اهل سنت همه ایشان نوشتند «و کان من اجمل الناس وجها و اطیبهم ریحاً». وقتی امام سجاداز خوشبوترین و خوشروترین افراد بود، حال به خاطر دو شب تب او را بیمار کربلا بنامیم؟! جای تأسف است که من شیعه بگویم بیمار کربلا. چقدر ما باید بی‌معرفت باشیم که این حرف‌ها را بزنیم؟!