eitaa logo
کنشگران
236 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
2.2هزار ویدیو
507 فایل
@Mojtabatabesh1371 جهت انتقاد ، پیشنهاد و ارتباط بیشتر در خدمتم
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مهدوی زادگان
🔰 رویکرد مطلوب در تایید صلاحیت داوطلب خبرگان رهبری ثبت‌نام ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری پایان یافت و جمعی از اهل فضل و علم ثبت نام کردند. در این میان جماعتی که خود را فقه دان و خبره می دانند علیرغم میل باطنی شان ثبت نام نکردند و برای این کارشان هم مساله انحصارگرایی و محدودیت های نظام را پیش کشیده اند. همین مساله پرسش بنیادی در باب مشارکت داوطلبان خبرگان رهبری را پیش رو می گذارد. اصولا داوطلبان با چه رویکردی شایستگی شرکت در انتخابات خبرگان رهبری را پیدا می کنند؟ این پرسش اساساً آن دسته از فقها و فقه خوانده هایی که باور به جدایی دین از سیاست و عدم مداخله دین در سیاست را دارند شامل نمی شود. چون هم مفروض آنان اجازه ثبت نام را نمی دهد و هم بنیاد سیاسی نظام اسلامی که مبتنی بر عدم جدایی دین از سیاست است نمی تواند پذیرای داوطلبی باشد که مخالف این بنیاد سیاسی است. اما قطع نظر از رویکرد سکولار و عرفی، دو رویکرد کلی دیگر نیز وجود دارد که از اهل فضل و علم متکی به یکی از آن دو نگاه، داوطلب مشارکت در انتخابات خبرگان می شوند. در اینجا از آن دو رویکرد با عنوان رویکرد " مؤید پایه " و رویکرد " منتقد پایه " یاد می کنیم. آیا داوطلبان مستند به هر دو رویکرد یاد شده شایستگی و صلاحیت نامزدی در انتخابات خبرگان رهبری را دارند یا خیر؟ برخی از داوطلبان با این نگاه که وظیفه عضو خبرگان معاضدت و پشتیبانی از نهاد رهبری است، ثبت نام می کنند. این نگاه موید پایه است و موافق با فلسفه وجودی مجلس خبرگان رهبری است. چون اصولاً مبنای وظیفه نظارت بر ولی فقیه، حراست و پشتیبانی از اصل ولایت فقیه است. اعضای خبرگان رهبری نظارت می کنند تا ولی فقیه بتواند به درستی ولایت کند. اما رویکرد دوم که از آن با عنوان منتقد پایه یاد کردیم نگاهی است که به انگیزه نقد و اعتراض بر حکمرانی ولی فقیه، داوطلب عضویت در خبرگان رهبری می شود. مبنای اولیه این دیدگاه بر نقد و اعتراض است و نه معاضدت و پشتیبانی ولی فقیه در امر حکمرانی. توجیه داوطلب نشدن برخی ها همین رویکرد دوم است. آنان می گویند چون می دانیم به دلیل منتقد رهبری بودن رد صلاحیت می شویم، داوطلب نشدیم. تردیدی نیست که داوطلب عضویت در خبرگان رهبری با رویکرد موید محور صلاحیت داوطلبی را دارد. چون شأن نزول خبرگان بر حفظ و حراست از نهاد رهبری است. و او وظیفه خود دانسته ولی فقیه را با ارائه نظرات سازنده در امر حکمرانی پشتیبانی کند نه آنکه در جهت تضعیف وی گام بر دارد. نظام اسلامی هم به موید حکمرانی ولایی نیاز دارد و نه مخرب آن. اما داوطلبی که با رویکرد دوم ثبت نام می کند نمی تواند صلاحیت لازم برای داوطلبی را داشته باشد. چون او از همان ابتدا با نگاه اعتراضی و انتقادی وارد کار شده است. در حالی که گفته شد وظیفه تعریف شده برای عضو خبرگان رهبری معاضدت و پشتیبانی ولی فقیه است. اگر چه این معاضدت می تواند همراه با نقد باشد. یکی از دلایل مخالفت امام علی علیه السلام با حکمیت ابو موسی اشعری مخالف بودن وی با آن حضرت بود. لذا آن اتفاقی که نباید می افتاد، پیش آمد. چنین اتفاقی در حکمیت نتیجه قهری مخالف خوانی است. حتی اگر استدلال فوق محل تردید قرار گیرد و دلیلی برای طرد نگاه دوم در میان نباشد، باید به اصل عملی رجوع کرد. اصل عملی بر معاضدت و پشتیبانی ولی فقیه است و نه تضعیف و تخریب وی از طریق انتقاد و اعتراض. چنانکه اصل برائت - همان اصلی که داوطلبان رد صلاحیت شده به آن استناد می کنند - هم موید این اصل است. ولی فقیه منزه از خطا نیست ولی منزه از اتهام است، مگر خلاف آن ثابت شود. چون او با احراز شرط عدالت برای این مقام انتخاب شده است. مجلس نظارتی که از همان ابتدا محکوم آن مشخص باشد، مجلس نظارت نیست. بنابر این، باید اعضای خبرگان رهبری از میان داوطلبانی انتخاب شوند که با هدف و انگیزه معاضدت و پشتیبانی ولی فقیه در امر حکمرانی وارد صحنه شده اند. حضور داوطلبی که چنین دیدگاهی را ندارد، نقض غرض در تشریع خبرگان رهبری است ✍ داود مهدوی زادگان 👉 @mahdavizadegan
هدایت شده از ندای پاک فطرت
1196-14000324.mp3
15.05M
🎧 گوش دهیم. 🎙جلسه مجازی ✍️ پاسخ به شبهات مطرح شده پیرامون و در انتخابات 1400 ⏰ 63 دقیقه 🗓 تاریخ: 1400/03/24 🔢 شماره فایل: 1196 📤حجم فایل: 14 مگابایت ▶️ پیوند دریافت: http://dl.nedayepakefetrat.ir/Sound/1196-14000324.mp3 💠کانال ندای پاک فطرت 🆔 @nedayepakefetrat
هدایت شده از شیخ جواد فتحی
28.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 روش پلیدِ مانع پیشرفت کشور چرا ما به آن پیشرفت، آرامش و آبادی که همه انتظار دارند، نرسیدیم؟ ⚠️شأن نزول سوره منافقین سوره دوقطبی سازی مهاجر و انصار که حقیقت جامعه بودند اما تقابل نداشتند. 😡 خبیثانه‌ترین دوقطبی، اصولگرا اصلاح‌طلب است که واقعیت هم ندارد. 👇خطرات دوقطبی‌سازی احزاب👇 ➖رأی محوری و روی کار آمدن افراد ضعیفروی کار آمدن افراد فرصت‌طلبعدم امکان روی کار آمدن بسیاری افراد شایستهبسته شدن باب انتقاد و دلسوزی و دهان منتقدانمحدود شدن باب تحسین اقدامات خوب موفقیت دیکتاتوری دوقطبی احزاب در بستن دهان‌ها، بیش از رضاخان ملعون بوده است. حجةالاسلام والمسلمین پناهیان
هدایت شده از مرتضی رجائی
راهبردهای انتخاباتی۱: تشکیل هسته‌های مواسات.mp3
3.18M
🎙راهبردهای پیروزی جبهه انقلاب در ؛ راهبرد۱: تشکیل 💠برکات و دستاوردهای مواسات و کمک به مردم: 1️⃣امداد جبهه انقلاب و نیروهای انقلابی از ناحیه پروردگار در نتیجه عمل آن‌ها به وظیفه دینی 2️⃣ جلوگیری از خروج مردم از دایره دین و انقلاب و تألیف قلوب مردم 3️⃣ بالا رفتن پرچم گفتمان انقلاب و امام در بین مردم به دلیل عمل به فرمان رهبر درزمینه مواسات 4️⃣ نشان دادن صدق و کارآمدی نیروهای جبهه انقلاب حداقل در مقیاس خُرد 5️⃣ دیدن و چشیدن درد مردم از نزدیک و تقویت روحیه و ظرفیت مطالبه‌گری از مسئولان در ایام تبلیغات انتخاباتی و پس از آن 💠نکات کاربردی برای اجرای درست این راهبرد: 1️⃣ فعالیتمان موقتی نباشد؛ الآن شروع کنیم، ولی ادامه دهیم. 2️⃣ به طمع جمع کردن رأی مردم و متمرکز بر کسانی که احتمال رأی دادن دارند نباشد؛ به فکر ادای وظیفه شرعی باشیم. 3️⃣ در عین کمک عمومی به همه نیازمندان، به گروه‌های خاص (خانواده‌های شهدا، مدافعان حرم و...) توجه ویژه داشته باشیم. 4️⃣ فقط توزیع کننده اقلام نباشیم؛ پای حرف‌ها و درد دل مردم هم بنشینیم. 5️⃣ برای رضای خدا و با هدف انتشار خیر و امید در جامعه، فعالیت‌هایمان پیوست رسانه‌ای داشته باشد. نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir
هدایت شده از مرتضی رجائی
راهبردهای انتخاباتی۲: هدفگذاری دقیق برای فعالیتها.mp3
1.88M
🎙راهبردهای پیروزی جبهه انقلاب در ؛ راهبرد۲: هدف‌گذاری دقیق برای فعالیت‌های انتخاباتی و تمرکز بر اهداف اصلی 💠سه هدف اصلی فعالیت‌های انتخاباتی نیروهای جبهه انقلاب: 1️⃣ زمینه‌سازی برای مشارکت حداکثری مردم در انتخابات 2️⃣ زمینه‌سازی برای انتخاب کاندیدای اصلح از سوی مردم 3️⃣ تبلیغ مصداق کاندیدای اصلح از نظر خودمان 💠هفت فرمان رهبر معظم انقلاب به فعالان فضای مجازی برای تحقق این اهداف: 1️⃣ امیدآفرینی؛ 2️⃣ بصیرت‌آفرینی؛ 3️⃣ توصیه به ایستادگی؛ 4️⃣ توصیه به تنبلی نکردن؛ 5️⃣ توصیه به خسته نشدن؛ 6️⃣ توصیه به صبر؛ 7️⃣ توصیه به حق. نشانی در ایتا و تلگرام: 🆔️ @rajaaei_ir
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼شورای نگهبان تراز انقلاب ۱ نوشته حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید👇 ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
🖼شورای نگهبان تراز انقلاب ۱ (فقط به سهم القدر شورا در عقب ماندگی عدالت، اشاره می کنیم). 🔅مقدمه اول: فلسفه وجودی شورای نگهبان، جلوگیری قانونی از انحراف درحرکت نظام است.(۱) 🔅مقدمه دوم: به اعتراف رهبرانقلاب و مردم، در عدالت اجتماعی، "نمره خوبی نداریم"(۲)، "دچار عقب ماندگی هستیم"(۳) و نتیجه "مطلقا راضی کننده نیست"(۴)! یعنی بی تعارف: از "آرمان عدالت اجتماعی" به "تبعیض" منحرف شده ایم. چون چیز سومی در بین نیست. وقتی عدالت تحقق نیافت، یعنی تبعیض شکل گرفته است! 🔅مقدمه سوم: مجرای تأثیر شورای نگهبان بر طی مسیر عدالت، غیر از نظارت بر "مصوبات مجلس" در این حوزه، نظارت بر "بودجه های سالانه" و هم "برنامه های ۵ساله توسعه" است. "عدم تعادل و توازن امکانات و منابع و فرصت ها" بین استانها -که وزیر کشور آنرا مهمترین مشکل کشور می داند- وت بعیض مرکز، شمال-جنوب، شرق، غرب را پدید آورده، حاصل از برنامه های بودجه و برنامه های توسعه است. ۶برنامه ۵ساله توسعه تاکنون بطور متوسط، سالی ۱۹%تورم برمردم تحمیل و موجب کاهش قدرت خرید مردم عادی با درآمدهای ثابت شده است. بطور طبیعی آنها را فقیرتر کرده و صاحبان سرمایه را داراتر کرده است!(۵) ❗️این برنامه ها و بودجه ها از سوی شورای نگهبان، مغایر با شرع و قانون اساسی تشخیص داده نشده است! و سال بعد و برنامه بعد، همان مسیر امضاء شده است تا به چنین فاصله طبقاتی غیر قابل انکاری رسیده ایم! 🔅مقدمه چهارم: متفکران انقلاب اسلامی مثل شهید مطهری، عدالت را نه فقط یک "اصل کلامی و اعتقادی" بلکه "یک فلسفه اجتماعی" می دیدند. بلکه بالاتر آنرا در سلسله علتهای احکام دیده و به چشم "یک قاعده فقهی" بدان نگاه می کردند(۶). رهبری اثر دهی این قاعده را از شورای نگهبان، مطالبه هم کردند: "عدالت را یک معیار و یک در قانونگذاری بدانیم. این نکته قابل توجه نمایندگان محترم مجلس و شورای نگهبان است که در قانونگذاری بالخصوص به مسأله عدالت و همچنین آن توجه شود"(۷). ❓چگونه قاعده فقهی عدالت درباره تأیید بودجه ها و برنامه های ۵ساله لحاظ نشده است؟! ❓چرا در تناوب این برنامه ها و نمایان شدن آثار ضد عدالتی اش، مجتهدین و حقوق دانان شورا، دچار "تبدل رأی" نشده و استباط خود برای بار بعد را تغییر نداده اند؟!(۸) ❗️دفاع: ممکن است شورای نگهبان در اینباره از خود دفاع کند که: به حسب آمارها، اهداف برنامه های توسعه جز در موارد معدودی محقق نشده است. پس آنچه به تایید شورا رسیده، اجرا نشده است و تقصیر گردن دولتهاست! ▫️اما این احتمال نیاز به بررسی دارد. ثبات بر اعضای شورا غلبه داشته و عمر برخی از اعضاء به چند برنامه ۵ساله می رسد. با این وضع چگونه در استمرار آن روندها مانع ایجاد نشده است؟ ❓چرا رئیس دولت خاطی از برنامه عادلانه(!)، باز تأیید صلاحیت شده است؟! برنامه و بودجه ریزی بعد، باز از شورا تأیید گرفته است؟! 🔺اصلا فرض کنید همین تخمین آقای کدخدایی برای "اصلی ترین مشکل" کشور(تبعیض) هم درست باشد و سهم القدر شورای نگهبان فقط ۲۰%باشد، چرا نسبت به همین مقدار نیست؟! تا "مواضع اشتباه" از سوی متخصصان در مباحثات و مناظرات برای شورای نگهبان ریز و دقیق روشن نشود، چه امیدی به "اصلاح نگرش" وجود دارد؟! ❓آیا یک نگاه به نتایج عینی این نظارت ۴۰ساله ی شورا لازم و ضروری نیست؟! و این جز با بحث آزاد با منتقدین ممکن است؟! ادامه دارد... 📝محسن قنبریان ۹۹/۴/۲۳ ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
✅ پی نوشت ها: ۱."اگر ما در یک نظام دستگاهی را فرض کنیم که به شکل قانونی، مانع از پدید آمدن انحراف می شود، آن دستگاه را باید واقعا دستگاه بسیار مهم و حساسی شمرد که شورای نگهبان این گونه است"/"شورای نگهبان مانع انحراف حرکت نظام است زیرا هدایت صحیح جامعه و حفظ مسیر کلی اجرا و قانونگذاری از انحراف در اینجا به وسیله جمعی انجام می گیرد و اساس هم در هر جامعه ای همین است چون جهت گیری های ابتدایی در خیلی جاها خوب و صحیح است اما اشکال بر غالب جوامعی که منحرف شده اند، در استدامه و استمرار حرکت است که باید صحیح بماند"(رهبری ۱۳آبان۷۱) ۲.رهبری۹۹/۳/۷ ۳.رهبری۹۶/۱۱/۲۶ ۴.رهبری۹۰/۲/۲۷ ۵.رجوع کنید نامه برای ایران دکترحسن سبحانی ۶.شهید مطهری:"انکار اصل عدل و تأثیرش، کم و بیش در افکار مانع شد که "فلسفه اجتماعی اسلام" رشد کند و بر مبنای عقلی و عملی قرار بگیرد و "راهنمای فقه" قرار گیرد. فقهی به وجود آمد غیرمتناسب با سایر اصول اسلام و بدون اصول و مبانی و بدون فلسفه اجتماعی"(یادداشتهاج۳ص۲۵۰)/ "اصل عدالت اجتماعی با همه اهمیت آن در فقه ما مورد غفلت واقع شده است. در حالی که از آیاتی چون "بالوالدین احسانا" و "اوفوا بالعقود" عموماتی در فقه به دست آمده است، ولی با این همه تأکیدی که قرآن بر روی مسأله عدالت اجتماعی دارد، مع هذا "یک قاعده و اصل عام" در فقه از آن استنباط نشده واین مطلب سبب رکود تفکر اجتماعی فقهای ماگردیده است"(مبانی اقتصاد اسلامی ص۲۷)/"عدالت در سلسله علل احکام است نه در سلسله معلولات. نه این است که آنچه دین گفت،عدل است بلکه آنچه عدل است دین می گوید. این معنای "مقیاس بودن" عدالت است برای دین. پس باید بحث کرد که آیا دین مقیاس عدالت است یا عدالت مقیاس دین است؟! مقدسی اقتضاء می کند بگوییم دین مقیاس عدالت است اما حقیقت این طور نیست..."(مبانی اقتصاد اسلامی ص۱۴و۱۵) ۷.رهبری. دومین نشست اندیشه های راهبردی۲۷اردیبهشت۹۰ ۸.این تصحیح اشتباه و اعلام تبدل رأی اجتهادی را هم امام و هم رهبری از شورا خواسته اند: امام۳۰تیر۵۹/رهبری ۲۰تیر۸۶. ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
شورای نگهبان تراز انقلاب ۲.pdf
240.7K
🖼شورای نگهبان تراز انقلاب ۲ 📍جان کلام: سراغ گرفتن از تناسب "مسئولیت" با "اختیارات" است. ❓آیا در اختیار داشتن "حق استصواب" [حق هر تصرف قانونی برای سلامت انتخابات و هم سلامت منتخبین] ، ملازمه دائمی با "ضمانت صواب و سلامت" دارد؟! 🔅تقسیم بحث: مسئولیت ناشی از آن حق ویژه، دو چهره و هرکدام چند زیر بخش دارند: ۱.مانعیت برای ورود نااهلان: ۱/۱-لزوم پاسخگویی در برخی تأیید ها (چالش تاجگردون)! ۱/۲-لزوم رفع شبهه در ردشدگان (چالش حریم سازی برای ارتکاب علنی)! ۲.پرسش از زمینه شدن حق استصواب برای تحقق انتخابات بهتر و نهاد کاملتر(مجلس شورا، خبرگان) ۲/۱-لزوم پاسخ در تأیید a و رد مشابه (چالش حکم الأمثال)! ۲/۲-تکلیف فضائل دیده نشده؟ (چالش دهن شیرین کن ها)! *اگر حوصله دارید تعقیب کنید. ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از محسن قنبریان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✴️ چاره افزایش اختیارات شورای نگهبان با نشاندن او جای "تشخیص مصلحت" و "هیئت نظارت بر نمایندگان" است یا استفاده درست و از اختیار موجود: "حق نظارت استصوابی"؟! در اینباره یادداشت شورای نگهبان تراز انقلاب۲ را بخوانید! ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از آوند
✅ اهمیت پشتوانه فکری 🔸 این چنین کاربزرگ و گسترده ای، پشتوانه فکری و نظری بسیار محکمی لازم دارد.. ____ ‏👇 آوند در فضای مجازی: 🆔 ble.ir/avand98 🆔 Eitaa.com/avand98 🆔 https://jebhe.app/join/avand98 🆔 instagram.com/avand98_ 🆔http://Aparat.com/avand98 ____ 👇 نشانی اینترنتی: 🌐 www.avand98.ir
رسانه و انتخابات .mp3
9.93M
🎧 آیت‌الله میرباقری | ضرورتِ مقابله با نقش‌آفرینیِ رسانه‌های دشمن در انتخابات ریاست جمهوری ⚡️ جمهوری اسلامی باید در مقیاس تمدن‌سازی اسلامی بیندیشد. رئیس‌جمهورِ جمهوری اسلامی باید مأموریت انقلاب اسلامی را ایجاد و زمینه‌سازی ظهور بداند. ⚡️ انقلاب اسلامی موفق شد ابزارهای طراحی‌شدۀ دشمن برای سلطۀ جهانی و مهار رقبا (مثل ترور و جنگ نظامی، انقلاب مخملی، تحریم، دیپلماسی و...) را ناکارآمد کند و از بسیاری از آنها عبور کند. امروز، اَهرمِ به‌روزشدۀ دشمن برای فشار بر انقلاب اسلامی و اثرگذاری بر انتخابات، و است که با آن، عملیات انجام می‌دهند و دستگاه محاسباتی نیروهایمان را از درون تغییر می‌دهند. در انتخابات پیشِ رو، شک نکنید که از ابزار جنگ رسانه‌ای استفاده خواهند کرد تا را تقویت کنند. ما از امام راحل یاد گرفته‌ایم که هر کاندیدایی را امپراطوری‌های رسانه‌ای دشمن معرفی کنند، یقین پیدا می‌کنیم که آمدنِ او به نفع جبهۀ انقلاب اسلامی نخواهد بود. ⚡️ اگر ملت ایران ظرفیتی پیدا کند که بر ابزارهای رسانه‌ای دشمن و فضاسازی‌ها و حادثه‌سازی‌های آنها غلبه کند، این اهرمِ فشار هم کم‌کم شکست خواهد خورد. ما در این انتخابات باید تمرکز کنیم که ظرفیت مردم را در مقابله با دشمن بالا ببریم. ۱۴۰‌۰/۲/۲‌۸ ✅دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی پژوهشگاه فضای مجازی 🌐 @oisc_majazi