eitaa logo
مدرسه زبان و فرهنگ کره
1هزار دنبال‌کننده
367 عکس
196 ویدیو
51 فایل
معتبرترین مرکز آموزش زبان و فرهنگ کره جنوبی در کشور با بیش از شش سال سابقه فعالیت ارتباط با ادمین @Isk313 https://korean-school.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 💠 فیلموسوفی 💠
💠نسل زد جنسی شدن فیلم ها را نمی‌پسندد! 🔹به گزارش ریپورتر، به بهانه‌ی یکی از فیلم های جدید (که بیخودی بازیگر مشهور زن رو در فیلم برهنه می‌کنه) یه کار پژوهشی انجام شده با تمرکز بر نسل زد در امریکا (بین ۱۰ تا ۲۴ سال)؛ نتیجه‌ش خیلی جالبه: 🔹«در این پژوهش مشخص شده که ۴۷٪ از افراد مورد بررسی، می‌خوان صحنه های کم‌تری رو در فیلم ها ببینن، ۴۴٪ احساس می‌کنن بیش از حد از مسائل جنسی در فیلم ها استفاده می‌شه و ۵۱٪ خواستار ترسیم روابط دوستانه‌ی افلاطونی [یعنی دوستی ناب و بدون نگاه جنسی] در فیلم ها هستن.» 🔹در ایران عده‌ای نامطلع، دهه ها رو نسل زدِ امریکایی می‌دونن که خیلی غلطه؛ نوجوان ایرانی خیلی متفاوته از یه نوجوون تربیت شده در سیستم ضد دین امریکا. ولی جالبه عمده‌ی همون امریکایی، نمی‌خواد صحنه های جنسی به این شکلی که هست در فیلم ها ادامه پیدا کنه! 🔹عده‌ای در ایران، اربعین و بسیج و راهیان نور و هیأت‌ها و مساجد و... رو نمی‌بینن و اصرار دارن بگن نسل زد با نسل های دیگه ذاتا متفاوته، سنتی فکر نمی‌کنه و نمی‌شه هم کاریش کرد، اقتضاء نسلشه و ما باید بشیم تا حرفمون رو بفهمن (مثلا آقای بشیر حسینی در برنامه‌ی کتاب‌باز و دوره های سواد رسانشون) 🔹 حتی تحت شدیدترین هجمه های شیطان، کار خودشو می‌کنه؛ امیدوارم دوستان ترجمه‌زده، این کار خوب جامعه‌شناسانه در مورد نسل زد رو عمیقا بررسی و بهش فکر کنن؛ به نظرم تفکرِ «نسل زد یه هیولاست» یکی از های شِبه مدرنه و از جاده صاف‌کن های در ایران 🖌️فیلموسوفی @Filmosophy
کانال فیلموسوفی هم نقدهای علمی و اصولی با نگاه فلسفی از فیلم و سریال های مطرح رو ارائه می دن که می تونید با اطمینان کانال رو دنبال کنید🌟👆
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اثرات شبکه‌های اجتماعی۱ 🔹در دسترس بی هنرها:  یکی از آسیب های بزرگ شبکه های اجتماعی تغییر معنای هنر توسط بی هنرها است! یکی از تاثیراتی که عوام تولیدگر در فضای اینستاگرام می گذارند تولید آثار فاقد ارزش هنری است ولی به دلیل تعداد بالای بازخوردی که می گیرند این آثار در فرآیندی عجیب به آثار هنری تبدیل می شوند! 🔻تعداد بالای بازخوردهایی که در فضای شبکه های اجتماعی نظیر اینستاگرام بدست می رسد از طرفی خود تولیدگر را در فرآیندی تلقین وار در این فکر فرو می برد که تولید آثارشان ارزش هنری دارد. از طرفی دیگر برخورد سایر مخاطبین عامه نیز که درکی از هنر به معنای واقعی آن ندارند با واکنش دیگران آنها را به این باور می رساند که آثاری که لایک و کامنت بالایی داشته باشند، ارزش هنری بالایی نیز دارند!!! ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool @geraliit
کتاب هنر و القای ایدئولوژیک 🔹 سعید خاوری نژاد ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool @geraliit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اثرات شبکه‌های اجتماعی۲ 🔹افسردگی کاربران متوقع:  بسیاری از کاربران شبکه های اجتماعی از جمله کاربران اینستاگرام در معرض بیماری افسردگی قرار دارند. کاربران این شبکه اجتماعی در فرآیند مقایسه وضعیت خود با سایرین و مشاهده کمبودهای خود نسبت به دیگر کاربران به نوعی دچار احساس شکست می شوند. 🔻قابلیت تصویرمحور اینستاگرام موجب شده است تا در این شبکه اجتماعی، احتمال ابتلا به افسردگی افزایش یابد. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool @geraliit
موسسه بین‌المللی هاتف شرق با همکاری مدرسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد برگزار می‌کند: درس‌گفتار . کتاب دین در سینمای شرق و غرب بررسی. تعامل آیین های شرقی و سینما . جلسه اول : بررسی هندوئیسم و سینمای هند استاد: سرکار خانم حیدری (سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی) زمان: سه‌شنبه، 1403/03/13 ساعت 14 مکان: قم، خ بسیج، مدرسه رسانه‌ای استاد فرج نژاد لینک ورود به جلسه آنلاین: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/farajnejad ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ موسسه بین‌المللی هاتف شرق؛ اولین و تخصصی‌ترین مرجع نقد در کشور 🆔 @islam_4_all
موسسه بین‌المللی هاتف شرق با همکاری بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی می‌کند: نشست بازتعریف هویت زن در رسانه استاد: سرکار خانم حیدری (سردبیر فصلنامه مطالعات راهبردی کره جنوبی) زمان: سه‌شنبه، 1403/03/13 ساعت 20 لینک ورود به جلسه آنلاین: https://gharar.ir/r/ab54605e ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈ موسسه بین‌المللی هاتف شرق؛ اولین و تخصصی‌ترین مرجع نقد در کشور 🆔 @islam_4_all
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در سال 2023، نارضایتی در میان جوانان کره ای در مورد اشتغال همچنان یک موضوع مهم است که توسط عوامل مختلف اقتصادی و اجتماعی شکل گرفته است. در اینجا نکات کلیدی که سطح نارضایتی را برجسته می کند، آمده است: 🔺نرخ بالای بیکاری جوانان نرخ بیکاری جوانان برای افراد 15 تا 29 ساله در سال 2023 5.9 درصد گزارش شده است ، اما این رقم مسائل عمیق تری را پنهان می کند، زیرا بسیاری از جوانان بیکاری طولانی مدت و کم کاری را تجربه می کنند. 🔺مشکلات مالی بخش قابل توجهی از جمعیت جوان، به ویژه در سئول، با مشکلات مالی روبرو هستند، به طوری که تقریبا نیمی از جوانان از نظر مالی با مشکل مواجه هستند و به حمایت والدین متکی هستند.این فشار اقتصادی به احساس نارضایتی و ناامیدی در مورد چشم انداز شغلی آنها کمک می کند. 🔺عدم تطابق بین آموزش و بازار کار عدم تطابق قابل توجهی بین مهارت های کسب شده از طریق تحصیل و تقاضاهای بازار کار وجود دارد . علیرغم پیشرفت تحصیلی بالا - بیش از 80 درصد از نوجوانان آرزوی دریافت مدرک دانشگاهی چهار ساله را دارند - بسیاری از فارغ التحصیلان خود را برای موقعیت های موجود بیش از حد واجد شرایط می دانند که منجر به احساس سرخوردگی و سرخوردگی می شود. مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
مدت زمان طولانی جستجوی شغل به طور متوسط، فارغ التحصیلان حدود 11 ماه طول می کشد تا اولین شغل خود را به دست آورند، که می تواند احساس نارضایتی را تشدید کند، به ویژه زمانی که با درک اینکه بسیاری از مشاغل از نظر کیفیت و دستمزد انتظارات آنها را برآورده نمی کنند، همراه شود. مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
🔺پیامدهای اجتماعی نارضایتی از اشتغال پیامدهای اجتماعی گسترده تری دارد و به روندهایی مانند "نسل سامپو" کمک می کند، که در آن جوانان به دلیل عدم اطمینان اقتصادی و نارضایتی شغلی به طور فزاینده ای ازدواج و فرزندان را به تاخیر می اندازند یا آنها را کنار می گذارند. به طور کلی، سطح نارضایتی جوانان کره ای از اشتغال در سال 2023 قابل توجه است که ناشی از نرخ بالای بیکاری، مشکلات مالی، عدم تطابق بین آموزش و نیازهای بازار کار، و دوره های طولانی جستجوی کار است. پرداختن به این مسائل برای بهبود چشم انداز اشتغال و رفاه کلی جوانان در کره جنوبی بسیار مهم است. مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
سفارت کره جنوبی از جهت فرهنگی تو ایران خیلی فعاله . فعالیتش این چند سال از جهت فرهنگی خیلی گسترده تر شده، این در حالیکه فعالیت فرهنگی تو کره جنوبی به همین راحتی نیست و اگر بخوای کار سیستمی و ریشه و حتی سطحی انجام بدید باید کلی از سیستم اداری و مدیریتی عبور کنی !!!!!! این در حالی که ما همیشه درهای فرهنگی کشورمان به روی همه بازه🤦‍♀🤦 اکران فیلم رعنا و دعوت حامد بهداد به بوسان و دعوتش به سفارت کره جنوبی هم جزو اقدامات پر رنگ سفارت کره تو این چند روز اخیر بود🤷‍♂ مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حماسه ای دیگر از صدا و سیما . ماه ذوق می کنیم یکی اینطوری خوب کره ای حرف می زنه اما چرا کمی ناراحتیم؟؟؟!!!! چون هنوز هم مسئولان فرهنگی ما نفوذ فرهنگ کره ای تو کشورمون رو درک نمی کنن که اگر درک درستی وجود داشت ، هر روز شاهد پخش سریال های تکراری و جدید کره ای نبودیم . عشق به کره رو ذره ذره وارد قلب و ذهن انواع و اقسام مخاطب می کنن بعد که جریان مخرب رو نمی توانند با فرهنگ سازی درست در کشور تغییر بدن دنبال کارهای سطحی و مقطعی هستند تا جلوی آمار وحشتناک مهاجرت دختران نوجوان و جوان ایرانی رو بگیرن ، تا جلوی تاثیرات اعتقادی و سبک زندگی رو بگیرند🤦🤦‍♂ مدرسه زبان و فرهنگ کره🇰🇷 ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
نقد سریال موش 🔺سریال پر از نمادها و مفاهیم ضد الهیاتی و مسیحی ♦️درام جناییِ موش(Mouse) محصول سال 2021 کره‌جنوبی؛ از خاص‌ترین سریال‌ها در این ژانر محسوب می‌شود. این درام در بین ده درام جنایی برتر کره‌جنوبی رتبه‌ی اول را دارد و باوجود محدودیت سنی +19 جزو یکی از پرمخاطب‌ترین درام‌های سال 2021 در کره و بین طرفداران کی‌دراما بوده و همچنین رتبۀ اول در شش ماه ابتدایی سال در شبکه‌ی tvn کره است؛ قسمت آخر این درام، بالاترین ریتینگ تاریخ tvn، را داشته با ریتینگ: 90.3. همچنین موش در جشنواره بین المللی مانیا فرانسه، تنها سریال کره‌ای بود که نامزد شد. ♦️ وجه تمایز اصلی این درام در ژانر جنایی با بقیه‌ی درام‌ها، این است که یک جامعه‌ستیز و قاتل سریالی، نقش اول آن است. نویسنده‌ی درام موش با هنر خاصی که در پیش‌برد داستان دارد، یک قاتل سریالی و جنایت‌هایش را در نگاه مخاطب، جذاب و تماشایی می‌کند. ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
🔺نویسنده این سریال قدم به قدم مخاطب را از طرفداریِ یک شخصیت مثبت و خوب پایین می‌آورد تا همان شخص مثبت به خاطر شرایطی که در آن دخیل نبوده تبدیل به قاتل می‌شود و همچنان طرفدار او باقی می‌ماند و او را توجیه می‌کند. 🔺 اما در قسمت چهارده روشن می‌شود که قاتل سریالی جونگ باروم است؛ این حقیقت، مخاطب را به تردید می‌اندازد که باید از یک قاتل بی‌رحم حمایت کند یا از او بدش بیاید! 🔺 قتل‌ها و نحوه‌ی انجام آن هیچ جای توجیهی باقی نمی‌گذارد و مخاطب فقط امیدوار است که این واقعیت نداشته باشد؛ اما در ادامه با به نمایش گذاشته شدنِ اسپین آف شکارچی و خاطراتِ تک تک قتل‌ها و نمایش دادن لذتی که جونگ باروم از قتل‌هایش می‌برد و این‌که چطور دیگران را بازی می‌دهد تا لذت ببرد، به تمام امیدهای مخاطب به این‌که او یک انسان خوب و قهرمان باشد پایان داده می‌شود. 🔺در ابتدای قسمت دوم شکارچی، در دفترچه‌ی خاطراتش در مورد انگیزه‌ی قتل‌هایش می‌نویسد: جونگ باروم نوجوان: «برای اولین بار تو زندگیم به درگاه خدا دعا کردمازش خواستم که منو به هیولا تبدیل نکنه.» -جونگ باروم در زمان حال: «خدا هیچ وقت دعامو برآورده نکرد. من در آخر قاتل شدم. حالا تصمیم گرفتم که خودم خدا بشم. گناهِ کاهل نبودن؛ گناهِ حرص و طمع نداشتن؛ گناهِ شهوت نداشتن؛ گناهِ متکبر نبودن؛ گناهِ شکم پرست نبودن؛ گناهِ خشم نداشتن؛ و گناهِ حسادت نکردن. این هفت گناهیه که تعیین کردم. من همشونو محاکمه می‌کنم.» ┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
اوج داستان جایی است که جونگ باروم، کشیش را می‌کشد و بالای سر جنازه‌ی او، در حالی که لباس‌هایش به خون کشیش آغشته است خطاب به خدا می‌گوید: «ظاهرم چطوره؟ ازت خواستم کاری کنی تا تبدیل به هیولا نشم؛ بهت التماس کردمولی تو به دعاهام توجهی نکردی بعد اسم خودتو گذاشتی خدا؟! از این لحظه به بعد دیگه من خدا هستم خودم اون آدمایی که به چرندیات تو اعتقاد دارن رو محاکمه می‌کنم.» بعد از اتمام این قسمت‌ها، عده‌ی زیادی از مخاطبین، «جونگ بارومِ» قاتل را با تمام جنایت‌ها و شرارت‌هایش به عنوان قهرمان پذیرفتند و با داستان او همراه شدند. او وقتی متوجه می‌شود که کیست، دچار عذاب وجدان می‌شود و در هم می‌شکند. او به کارآگاه کمک می‌کند تا کسانی که با انگیزه‌هایی که با هدف ایجادِ آرمانشهری بدون جرم و جنایت، زمینه‌ی قتل‌ها را برای او ایجاد کردند رسوا و دستگیر کند و جونگ باروم نیزبه عنوان قاتل سریالی دستگیر می‌شود. در قسمت آخر او به عنوان آخرین قتلش، در زندان بعد از کشتن پدرش که یک قاتل سریالیست؛ در تنهایی خودش از عذاب وجدانِ کشتن مردم درد می‌کشد. در صحنه‌ی پایانیِ جونگ باروم؛ او در کلیسای زندان با کودکیِ خودش صحبت می‌کند و می‌گوید: «خدا دعاهای تو را شنید! تو دیگر هیولا نیستی!» و در همان‌‌جا به علت عذاب وجدان و دردِ روحی‌اش می‌میرد. ┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool
در تحلیل محتوای این سریال دو نکته‌اساسی وجود دارد. ♦️جبرگرایی طبیعی بارها در طول سریال نشان می‌دهد و به مخاطب ثابت می‌کند که انسان‌ها همگی گرفتار جبر طبیعی هستند بعضی دچار جبر وراثتی و ژنتیکی، و بعضی گرفتار جبر محیطی و هیچ کس نمی‌تواند با قدرت اراده و اختیار تغییری اساسی و پایه‌ای در خود ایجاد کند و اکثر مردم در آخر به نوعی گناهکارند. تأثیر مکتب دئیسم در این سریال در تعریف «دئیسم» گفته می‌شود: یک موجود متعالی جهان را آفریده، اما سپس مانند یک مالک غایب از ملک، آن را رها کرده تا خودش به کار خود ادامه دهد. دئیسم در معنای صحیحش به یک خالق الهی برای جهان اعتراف می‌کند، اما هر نوع وحی الهی را رد می‌کند و اعتقاد دارد عقلِ بشر به تنهایی کافی است تا برای ما یک زندگی دینی و با اصول اخلاقی صحیح فراهم کند. در بیشتر سکانس‌های خاص این سریال، جبر انسان و ناتوانی خدا توام با هم به نمایش گذاشته شده وبارها توسط شخصیت‌های مختلف سریال، توانایی خدا زیر سوال می‌رود. در سکانس‌های ابتدایی؛ «جونگ باروم» برای طرح سوالش به کلیسا می‌رود. مسیح را آجوشی صدا می‌زند و می‌گوید: _آجوشی از نگاه شما هم من متفاوت به نظر میام؟ _میگن از اولش با بقیه فرق داشتم _از اولش متفاوت به دنیا اومدم_میگن هیولا به دنیا اومدم ┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ https://eitaa.com/koreanschool