eitaa logo
الله
15 دنبال‌کننده
761 عکس
534 ویدیو
37 فایل
ابن سینا : جَلَّ جنابُ الْحَقِّ عَنْ أنْ یَکونَ شَریعَةً لِکُلّ وارِدٍ ادمین کانال: https://eitaa.com/emamhoseinjan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حکایت چلّه نشینی مردی که درخواست ملاقات با امام زمان(عجل الله فرجه) را داشت. استاد علوی @laelahaellahu
🅾⭕️🅾⭕️🅾⭕️🅾 ⛔️خداوند اجازه نمی دهد در مقابل او [نظام‌آفرینش] دکّان باز کنند . آفتاب بگوید منِ جدا زمین بگوید منِ جدا آفتاب کار خودش را بکند زمین کار خودش را بکند 💢پس جایگاه خدا چه می شود؟! او را باید در کجا پیدا کرد؟! ⚠️این همان توحید عددی است که گرفتاری ماست ... 💢این باید برای ما حل شود وقتی توحید حل شد شروع می شود و حق بر جان جلوه می کند. 🔺سالیانی فرد نماز خوانده اما خدا بر جانش جلوه نکرده چون خدایش عددی بوده! 🔶باید بدانیم راه عرفان عملی باید در پیش گرفته شود آن گونه که قرآن و اهل بیت علیه السلام فرموده اند . ❌ما سیر عملی بدون استاد نداریم❌ چرا ⁉️ 👇👇👇👇 💥هم شیطان در وادی عرفان عملی است 💦هم حقایق به انسان القاء می شود . 🔶ما هم که معصوم نیستیم و برای شیطان هم این سعه ی وجودی هست در امور مردم دخالت کند . 👌تمام‌کودکان بر اساس فطرت توحیدی متولد می شوند و تخم سعادت انسان بصورت فطری در جان وجود دارد 👌فقط استاد برای شکوفایی این تخم نیاز داریم و هیچ دستورالعملی بالاتر از نیست . ✅پیش هر می رویم باید با توحید عجین باشیم . 📚گزیده ای از سخنرانی انسان در عرف عرفان 👤استاد صمدی آملی حفظه الله 🅾⭕️🅾⭕️🅾⭕️🅾 📛استفاده از مطالب با*آیدی*کانال مجاز است. 🆔@Erfan_Qoran ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🦋``╯ ┗`` \╲‌
🗓 حضرت امام صادق عليه السلام : إِذا أَرادَ اللّه  بِعَبدٍ خِزيا أَجرى فَضيحَتَهُ عَلى لِسانِهِ؛ 👈 هرگاه خداوند بخواهد بنده اى را رسوا كند، از طريق زبانش او را رسوا مى كند. بحارالأنوار(ط-بیروت) ج 75 ، ص 228 ، ح 101 🌹کانال سخنرانیهای ایت الله ناصری دولت ابادی🌹 🆔 @nasere
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سکوت • . در این آیه کریمه وَآتَيْنَاهُ الْحُكْمَ صَبِيًّا [و به او درحالی که کودک بود، حکمت دادیم] درباره جناب یحیی پیامبر (سلام الله علیه) به تفسیرها رجوع بفرمایید. یکی از مسائل حکیم و قرص و محکم که به جناب یحیی پیغمبر (علیه السلام) صبیا از همان کودکی به او داده شده در آداب او دارند که خیلی ساکت بود خیلی کم حرف بود چانه‌اش در اختیارش بود بگوید و ببافد و حرف بزند و چیزی بگوید اینطوری نبود خیلی با احتیاط حرف می‌زد سکوت وقار می‌آورد. آدم جا گرفته سنگینِ عاقلِ، آرامِ ساکت. خدا رحمت کند جناب آقای آمیرزا احمد آشتیانی، شفا خدمت ایشان می‌خواندیم (رضوان الله علیه) یکی از رفقا یادشان بخیر خیلی حرف می‌زد ایشان هم خیلی صبور بودند بالاخره یک روز یک شعری خواندند که شعر در خاطرم نیست اما مفادش این بود که به او گفتند آقای شیخ عمامه را که تحت الحنک قرار دادند که حَنَکت را ببندی، این قدر چانه نزنی ، بله آدم باید تحت الحنک را ببندد و این قدر چانه نزند، پر چانگی خیلی بد است این دهان که بسته شد دهان هایی باز می‌شود 🎙علامه @ shakhehtoba
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انسان قرآنی • از الان آقا در طهارتتان بکوشید خداوند ما و شما را مؤید بدارد به این طهارت ان‌شاءالله تعالی یک انسانی بشوید قرآنی انسانی بشوید قرآنی لَا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ بدن‌تان را مس نکند مگر مطهر، زبانتان را مس نکند چشمتان را گوشتان را خیالتان را اینها را مس نکند مگر مطهر تا آثار شما قوی بشود آثار ظاهر و باطن شما تا قلم شما تا افکار شما @shakhehtoba
هدایت شده از 💕زندگی نو
🔴 💠 خانه مان کوچک بود؛ گاهی صدايمان می‌رفت طبقه پايين. يک روز پايينی به من گفت: به خدا اين قدر دلم می‌خواد يه روز که آقا مهدی مياد خونه لای در خونه‌تون باز باشه، من ببينم شما دو تا زن و شوهر به هم ديگه چی می‌گيد، که اين قدر می‌خنديد؟ 📙يادگاران، كتاب مهدی باكری لینک معرفی به دوستان https://eitaa.com/joinchat/922550382Cdfcd8155ff •┈┈••✾❀🍃♥️🍃❀✾••┈┈• •┈┈••✾❀🍃♥️🍃❀✾••┈┈•
⚡️⚡️⚡️⚡️ 🔸دیدن حقایق و چشم برزخی، اصل است. در ديدن چشم تعجب نيست، زيرا خداوند چشم را براى ديدن آفريده است؛ لذا اگر نمى ‏بيند جاى تعجب است پس بايد معالجه شود وگرنه چشمى كه مى ‏بيند هر چه تيزبين‏تر شود بهتر است. 🔶پس ديدن روى اصل است و انسان آن است كه بصيرت داشته باشد. ✨اما مردم بر اين روش ‏اند و نسبت به كسى كه حالات و مكاشفات و كراماتى دارد تعجب مى ‏كنند؛ مثلا از كسى كه اخبار به غيب كند و تصرفى نمايد در تعجب هستند در حالى كه اينها تعجب ندارد بلكه در آن كس كه اين حالات را ندارد بايد تعجب كرد كه چرا بيمار شد. 📚دروس شرح فصوص الحکم قیصری 🔷حضرت علامه حسن زاده آملی ⚡️⚡️⚡️ ⚡️ 📛استفاده از مطالب با*آیدی*کانال مجاز است. 🆔@Erfan_Qoran ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🦋``╯ ┗`` \╲‌
🔶🔷🔶🔷 🔷دار , دار تحصيل علم و عقل و معارف و حقائق است. اگر چنانچه عبادت در او عقل نبوده باشد پيكرى بى روح است . 🔷بكوش تا از راه تحصيل عقل تقرب بجويى كه از ديگران سبقت خواهى گرفت 🔸شيخ گفت لايق چنين خطابى بايد على عليه السلام باشد كه مركز حكمت و فلک حقيقت و خزينه عقل بود و رسول الله( ص) در ميان آن همه صحابه على ( ع ) را به اين خطاب اختصاص داد كه وى در ميان خلق آن چنان بود كه معقول در ميان محسوس يعنى على جان بود و ديگران پيكراو روح بود و ديگران بدن . يعنى همه لفظند و اوست خود معنى! 🔶اين كتب اخبار و جوامع روايى و صحف اهل بيت عصمت و وحى همه نورند , همه بيانگر بطون و اسرار قرآنند همه انسان سازند . انسان را رشد روحى و عقلى مى دهند. ✅ او را به خدايش آگاهى مى دهند . و به حقيقت توحيد كه يكى ديدن است مى كشانند و مى رسانند. 📚مجموعه مقالات علامه حسن زاده ی آملی 🔶🔷🔶🔷 📛استفاده از مطالب با*آیدی*کانال مجاز است. 🆔@Erfan_Qoran ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🦋``╯ ┗`` \╲‌
⚪️⚪️⚪️ ◽️حضرت علامه حسن زاده آملی: 🔻موت فوت نیست بلکه وفات است، و ندانسته اند که انسان موجودی ابدی است و از داری بداری انتقال می نماید . 🔺و به حقیقت در دو رحم که یکی رحم مادر و دیگر رحم این نشأه طبیعت است برای ابد ساخته می شود و علم و عمل او سازنده حقیقت او هستند و در حقیقت این دو رحم کارخانه ی صنع آدمسازی حق تعالی هستند . 📚شرح فصّ فاطمیه (فص حکمة عصمتیة في کلمة فاطمیّة) ⚪️⚪️⚪️ 📛استفاده از مطالب با*آیدی*کانال مجاز است. 🆔@Erfan_Qoran ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🦋``╯ ┗`` \╲‌
📜مردان الهی از هم صحبتی جنّیان می گریزند-گریختنی شدیدتر از مردمان- زیرا هم صحبتی با آنان باعث تکبّری بر غیر و تحقیری نسبت به آن کس که ارتباطی با آنان ندارد، میشود ما جماعتی که با جنیّان صحبت داشته اند را دیده ایم و با اینکه اهل عبادت و اجتهاد بودند ولی از جهت آنان(جنیّان) اندکی علم به خدا برایشان حاصل نشده ولی در آنان تکبر دیده ایم 📘فتوحات مکیه،باب۵۱:معرفت اهل ورع https://t.me/JAMEOLASRAR110
27.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🦋🔷🦋🔷 🔶ما هستیم که هستیم که هستیم. ⚡️مرگ انتقال از داری به دار دیگر است. 👌کوتاه و دلنشین 🎶 🔻 🌪 📛استفاده از مطالب با*آیدی*کانال مجاز است. 🆔@Erfan_Qoran ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🦋``╯ ┗`` \╲‌
╭════•🦋•════╮ 📚ابیاتی از "دفتر دل" 🦋حضرت علامه روحی فداه 💠در باب "سکوت" 🍃شبی در را به روی خویش بستم 🍃به کنج خانه در حیرت نشستم 🍃فرو رفتم در آغاز و در انجام 🍃که تا از خود شدم آرام و آرام 💥بدیدم با نخ و سوزن لبانم 💥همی دوزند و سوزد جسم و جانم 🍃بگفتند این بود کیفر مر آنرا 🍃رها سازد به گفتارش زبان را 💥چو اندر اختیار تو زبانت 💥نمی باشد بدوزند این لبانت 🍃از آن حالت چنان بی تاب گشتم 🍃که گویی گویی از سیماب گشتم 💥ز حال خویش دیدم دوزخی را 💥چشیدم من عذاب برزخی را ╰════•🦋•════╯ 📛استفاده از مطالب با*آیدی*کانال مجاز است. 🆔@Erfan_Qoran ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🦋``╯ ┗`` \╲‌
🆔@Erfan_Qoran ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🦋``╯ ┗`` \╲‌
🆔@Erfan_Qoran ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🦋``╯ ┗`` \╲‌
🆔@Erfan_Qoran ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🦋``╯ ┗`` \╲‌
🆔@Erfan_Qoran ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🦋``╯ ┗`` \╲‌
🆔@Erfan_Qoran ‌‌╲\ ╭``┓ ‌ ╭``🦋``╯ ┗`` \╲‌
ما ز غفلت رهزنان را کاروان پنداشتیم موج ریگ خشک را آب روان پنداشتیم شهپر پرواز ما خواهد کف افسوس شد کز غلط بینی قفس را آشیان پنداشتیم تا ورق برگشت، محضرها به خون ما نوشت چون قلم آن را که با خود یکزبان پنداشتیم بس که چون منصور بر ما زندگانی تلخ شد دار خون آشام را دارالامان پنداشتیم بیقراری بس که ما را گرم رفتن کرده بود کعبهٔ مقصود را سنگ نشان پنداشتیم نشاهٔ سودای ما از بس بلند افتاده بود هر که سنگی زد به ما، رطل گران پنداشتیم خون ما را ریخت گردون در لباس دوستی از سلیمی گرگ را صائب شبان پنداشتیم @beytolghazal
در آن نفس که بمیرم در آرزوی تو باشم بدان امید دهم جان که خاک کوی تو باشم به وقت صبح قیامت که سر ز خاک برآرم به گفت و گوی تو خیزم به جست و جوی تو باشم به مجمعی که درآیند شاهدان دو عالم نظر به سوی تو دارم غلام روی تو باشم به خوابگاه عدم گر هزار سال بخسبم ز خواب عاقبت آگه به بوی موی تو باشم حدیث روضه نگویم گل بهشت نبویم جمال حور نجویم دوان به سوی تو باشم می بهشت ننوشم ز دست ساقی رضوان مرا به باده چه حاجت که مست روی تو باشم هزار بادیه سهل‌ست با وجود تو رفتن و گر خلاف کنم سعدیا به سوی تو باشم @beytolghazal