eitaa logo
لحظات طلایی کتابخوانی
118 دنبال‌کننده
138 عکس
43 ویدیو
12 فایل
#لیست_کتب_کانال: http://eitaa.com/lahazate_talaei_ketabkhani/435 #قوانین_امانت_کتاب: http://eitaa.com/lahazate_talaei_ketabkhani/14 فهرست تفسیر قرآن: http://eitaa.com/lahazate_talaei_ketabkhani/349 ارتباط با ادمین: @lahazate_talaei_ketabkhani_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
✂️ 📚 ⃣ به دانیال حق می دادم بابت مبتلا شدنش به رسم حسام و رفقایش. اصلا انگار میان این جماعت، حکم مرض مسری را داشت..... همان جوانی را که زمانی خنجر تیز میکردم محض یکبار دیدن، و خونی که قرار بر ریختنش داشتم، به جرم . اما....مدیونم کرده بود به خودش. جانم را، برادرم را، زندگی ام را، آرامشم را، که نداشتم و حالا یقین داشتم وجودش را و احیای حسی کفن پیچ شده، به نام . انگار از گور بی احساسی، به رستاخیز مسلمانی مسلمان زاده؛ به پا خاستم. این ، تمام نداشته های دفن شده زندگی ام را از خاک بیرون کشید. این جا بود. سرزمینی که را، با اش به آغوشم پرت کرد. این جا ایران بود. جایی که مسلمانانش نه از فرط ، سر خم میکردند، نه از گریبان می دریدند. این جا ایران بود. سرزمینی پر از حسام های مسلمان. @lahazate_talaei_ketabkhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شرح حدیث اخلاق| از حضرت علیه‌السلام / و بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم الحمدلله ربّ العالمین سادَةُ النّاس فِی الدُّنیا اَلأَسخیاء یعنی آن کسی که به دیگران پول می‌دهد، به دیگران کمک می‌کند از جمله کمک مالی💰 می‌کند، این [افراد] در ؛ اینها برای اهل دنیا رئیس و مُطاعند. اما در آخرت چه؟ در آخرت که بحث پول و رشوه و این حرف‌ها دیگر وجود ندارد. این روایت این را می‌خواهد بگوید. در این جمله‌ی سادَةُ النّاس فِی الدُّنیا اَلأَسخیاء جنبه‌ی ارزشی مورد لحاظ نیست؛ طبیعت امر را بیان می‌کند؛ این [جمله] معنی‌اش این نیست که این سخاوت بد است یا خوب است؛ بله، اگر این سخاوت در جهت اهداف خوب مثل تقرب الی الله، کمک به فقیر و مستمند و کمک به مؤمن انجام بگیرد، کار خوبی است. اگر هدفِ دادن پول، تحقق یک مقصود مکرّم و قابل قبولی باشد البته خوب است. اگر نه، هدف از این [سخاوت] اهداف مادی است، اهداف دنیایی است، اهداف خبیث است، برای رسیدن به مقاصد سوء است، خب بله، [این سخاوت] بد است. بنابراین در این جمله نگاه ارزشی نشده است به سخاوت؛ طبیعت امر را می‌خواهد بگوید. سادَةُ النّاس فِی الدُّنیا اَلأَسخیاء؛ اما در آخرت چه؟ و فِی الآخِرَةِ اَلأَتقِیاء در آخرت، سروران مردم، بزرگان مردم، کسانی که در چشم خلائق عظمت پیدا می‌کنند، و هستند. آنها هستند که آنها میزان ثقیلی است، میزان سنگینی است. @lahazate_talaei_ketabkhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✂️ ⃣ چند روز از آخرین دیدار با حسام میگذشت و من با مضمون را به دست داشتم. جملاتی از ، تا نعمت خدا بودنش.... حیرتم بیشتر شد وقتی دانستم (ع)، شیر میدان جنگ، همسرش (س) را با جمله "" صدا میزد و من مردانگی پدر سازمان زده ام را جز با کمربندی در دست، محض کبودی مادرم ندیدم. اسلام را دینی عقب مانده میپنداشتم چون در عصر پیشرفت، پیروانش را به حجاب محدود میکرد. اما حالا میخواندم که حجاب چشمان مرد، هم وزنی دارد با پوشیدگی تن زن. یعنی چشمان حریص مرد غریبه، ارزش تماشایت را ندارد. حالا می دانستم که زن در اسلام، یعنی ملکه باش!.... @lahazate_talaei_ketabkhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✂️ ⃣ گاهی در آینه به خود نگاه می انداختم و سرکی به گذشته ام می کشیدم. این حسام آسمانی چه به روز سارای دیروز آورده بود که حالا را در تمام نفس هایش می دید؟ عاصم راست میگفت که در رسم می آموزم. سارای کافر، سارای بی قید، ... حالا از سر بر نمی داشت و حیا به خرج میداد در عبور از کنار مردان غریبه.... میدانست که حتی قدم های ریحانه وار یک زن، حرمت دارد و هرچشمی لایق تماشا نیست. این چه معجزه ای بود؟! و " .... قافیه اش، گرچه مشکل است.... اما.... خدا اگر که بخواهد‌...‌ ردیف خواهد شد!" @lahazate_talaei_ketabkhani
✂️ 🔟 -سارا! نمیدونی.... اون جایی که من دارم میرم، تو این ایام، هاش میده..... در هیاهوی رفتن و نرفتن، روز بعد از وداع با امیر عالمیان، به سمت حرکت کردیم؛ با پاهایی پیاده و قدم به قدم با دلدادگان حسینی که از همه جای دنیا، به سمت حرم می دویدند. یکی سینه کشان، برخی با پای برهنه، خانواده ای با کودکشان..... و من حیران که (علیه السلام) چه بر سر دل اینان آورده. گام به گام، اهل عراق به استقبال می آمدند و قوت روزانه شان را دست و دلبازانه تقدیم میهمانان شاه کربلا می کردند. به چشم دیدم التماس های پیرزن عرب را به زائران، برای پذیرایی در خانه اش. چرا دنیا، این دین را خلاصه میکرد در پرچمی سیاه که طرفدارانش سر می برند و ظالمانه کودک می کشند؟ من مهر و را در لباس مشکی زائران، پاهای برهنه و تاول زده شان و چای پررنگ و شیرین عراقی دیدم. چای های غلیظ این دیار طعم خدا در خود داشت. @lahazate_talaei_ketabkhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚📚📚 واحدتحقیقات مسجد مقدس جمکران وظایف منتظران (۷) اگر کسی که امام زمان علیه السلام را شناخت ، دیگر یادش را از خاطر نخواهد برد . اگر کسی مهربانی های او را دید ، دیگر فراموشش نخواهد کرد . اگر کسی انس با امام زمان علیه السلام گرفت ، آن گاه همیشه به یادش خواهد بود . راستی مگر می شود کسی که پدرش ، برادرش و دوست مشفق و دلسوزش را از یاد نمی برد ، امام زمانش را به فراموشی بسپارد ؟ حق کدامین پدر افزون تر از علیه السلام است ؟ کدام برادر تر از او است ؟ دلسوزی چه دوستی بیشتر از ها و محبت های او است ؟ علیه السلام خطاب به شیعیانش می فرماید : " ما در مراعات حال شما کوتاهی نمی کنیم و یادتان را از خاطر نمی بریم " وقتی او که ذخیره همه هستی ، ثمره همه رسالت ها ، منبع همه کمالات ، سرچشمه همه خیرات و جلوه گاه همه نیکویی ها و زیبایی ها است ، را از خاطر نمی برد ، آیا رواست فراموشی نسبت به آن امام مهربان !؟ که می فرماید : " اگر یاد او نبود بر شیعیان فرود می آمد و دشمنان آنان را نابود می کردند " این که او به یاد شیعیان بود ، و برایشان دعا کرد ، و در فتنه های بنیان سوز دوره غیبت ، عنایت خویش را از آنان دریغ نداشت ، و این باعث استقرار و استمرار حیات آنها شد ، آیا رواست غفلت از او و حقوق آن بزرگوار ؟! @lahazate_talaei_ketabkhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 🌺 يُخَادِعُونَ اللّهَ وَالَّذِينَ آمَنُوا وَمَا يَخْدَعُونَ إِلاَّ أَنفُسَهُم وَمَا يَشْعُرُونَ (۹) (منافقان به پندار خود) با خداوند و مؤمنان نيرنگ مى كنند در حالى كه جز خودشان را فريب نمى دهند، امّا نمى فهمند! @lahazate_talaei_ketabkhani
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
✂️ #برش_کتاب📚 #نگاهی_به_رابطه_عبد_و_مولا #علیرضا_پناهیان جوانی میگفت زمانی که به عمره مشرف شده بودم، تصمیم گرفتم در مدتی که در سرزمین وحی هستم یک دور قرآن را ختم کنم. شب آخر بود.... گفتم امشب کنار خانه کعبه قرآن را می خوانم تا تمام شود. مشغول خواندن #قرآن در کنار #کعبه بودم که #یکباره #حس_عجیبی از قرآن به من دست داد، حالم خراب شد، داشتم سکته میکردم. به گونه ای بودم که گویی داشتم جان میدادم که ناگهان فریاد زدم. یکباره احساس کردم که #خدا به #پیغمبرش می فرماید: " پیغمبر من! این آیه رو هم به بنده من بگو، این مطلب را هم به او بگو، این نکته را هم به او بگو...." خیلی بر من سنگین آمد، با خودم گفتم: " وای خدا چقدر برای من پیغام داده است، چقدر من برای خدا #مهم بوده ام، چقدر اصرار داشته با من حرف بزنه" @lahazate_talaei_ketabkhani
پیام - حيله گرى، نشانه ى است. «يخادعون اللّه» - منافق، همواره در فكر ضربه زدن است. «يخادعون» (كلمه «خدعه» به معناى پنهان كردن امرى و اظهار نمودن امر ديگر، به منظور ضربه زدن است.) - آثار نيرنگ، به صاحب نيرنگ بر مى گردد. «وما يَخدعون الاّ انفسهم» - منافق، بى شعور است ونمى فهمد كه طرف حساب او خداوندى است كه همه ى اسرار درون او را مى داند ودر قيامت نيز از كار او پرده برمى دارد. «وما يشعرون» - خدعه و حيله، نشانه ى عقل و شعور نيست. «يخادعون... لايشعرون» در روايات مى خوانيم: آن است كه توسط آن، انسان خداوند را نمايد. @lahazate_talaei_ketabkhani
نکته «شعور» از ريشه ى «شَعر» به معناى مو مى باشد. كسى كه داراى فهم دقيق و موشكافانه باشد، اهل درك و شعور است. بنابراين منافق گمان مى كند كه ديگران را فريب مى دهد، زيرا درك درست ندارد. «لايشعرون» مراد از حيله ومكر منافقان با خدا، يا خدعه ونيرنگ آنان با احكام خدا و دين الهى است كه آن را مورد تمسخر و بازيچه قرار مى دهند و يا به معناى فريبكارى نسبت به پيامبر خداست. يعنى همان گونه كه اطاعت و بيعت با رسول خدا، اطاعت و بيعت با خداست و خدعه با رسول خدا به منزله خدعه با خدا مى باشد كه روشن است اين گونه فريبكارى و نيرنگ بازى با دين، خدعه و نيرنگ نسبت به خود است. چنانكه اگر پزشك، دستور مصرفِ دارويى را بدهد و بيمار به دروغ بگويد كه آنها را مصرف كرده ام، به گمان خودش پزشك را فريب داده و در حقيقت خود را فريب داده است كه فريب پزشك، فريب خود است. برخورد اسلام با منافق، همانند برخورد منافق با اسلام است. او در ظاهر اسلام مى آورد، اسلام نيز او را در ظاهر مسلمان مى شمارد. او در دل ايمان ندارد و كافر است، خداوند نيز در قيامت او را با كافران محشور مى كند. در روايتى از پيامبر اكرم صلى الله عليه وآله مى خوانيم: رياكارى، خدعه با خداوند است. قرآن، بازتاب كار نيك و بد انسان را براى خود او مى داند. چنانكه در اين آيه مى فرمايد: خدعه با دين، خدعه با خود است نه خدا. و در جاى ديگر مى فرمايد: «اِن أحسنتم أحسنتم لانفسكم و اِن أسأتم فلها» اگر نيكى كنيد، به خود نيكى كرده ايد و اگر بدى كنيد، به خود كرده ايد. يا در جاى ديگر مى فرمايد: «ولا يَحيق المَكر السيّى ء الاّ بَاهلِه» نيرنگ بد، جز سازنده اش را فرا نگیرد . @lahazate_talaei_ketabkhani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا