eitaa logo
کتابخانه ادیان
722 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
287 ویدیو
71 فایل
انتشارات و کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب تلفن:. 02532803171 09127545778 🔹سایت انتشارات www.adyanpub.com 🔹سایت کتابخانه www.lib.urd.ac.ir ارتباط با ما: @m2shojaie 🔹کانال کتابخانه در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
کتابخانه ادیان
📝 خودشكني «اخلاق اصالت» امروزه سخن از اصيل بودن به فضاهاي مختلف راه يافته و كمابيش همه جا حديث اصيل بودن و به خود پرداختن است. در روايت ساده شده آن، اصيل بودن يعني مركزيت دادن به خود و به صداي درون خويش گوش سپردن و طبق آرمان‌هاي خويش زيستن. در غالب كتاب‌هاي خوديار اين مضمون بارها تكرار مي‌شود كه «خودت باش!» و «به نداي درونت گوش بده!» و «به جاي تبعيت از ارزش‌هاي ديگران، از ارزش‌هاي خود پيروي كن!». به گفته چارلز تيلور، فيلسوف معاصر كانادايي، آرمان اصالت كه از قرن 18 سر برآورده است، به يك اصل جاافتاده امروزين بدل شده است و همه جا سخن از اصيل بودن و اصيل زيستن است. اما او به شكلي فيلسوفانه در كتاب «اخلاق اصالت» (ترجمه وحيد سهرابي‌فر، قم، دانشگاه اديان و مذاهب، 1402) به تحليل ابعاد اصالت و نقد باورهاي ناصواب درباره آن دست مي‌زند. برخلاف كساني كه اصالت را نقد مي‌كنند و بر اين باور هستند كه «ره چنان رو كه رهروان رفتند»، تيلور از اصالت دفاع مي‌كند و باور دارد «اصالت يك ايده‌آل معتبر است» و مي‌توان به شكل مستدل درباره آرمان‌ها سخن گفت و بحث كرد. با اين همه، نگاهي موشكافانه به لوازم اخلاق اصالت، در شكل افراطي آن، مي‌اندازد. دشواري اصلي نگاه‌هاي رايج به اصالت در جامعه ما آن است كه تصور مي‌شود لازمه اصيل بودن آن است كه انسان فقط از خودش آغاز كند و ريشه همه ارزش‌ها را در خودش شناسايي كند و بر اساس آنها زندگي خود را پي بريزد. حال آنكه اصالت و ارزش تنها در افق گسترده‌تري معنا پيدا مي‌كند. اگر مقصود از اصالت آن باشد كه هر كس طبق ارزش‌هاي كاملا شخصي خودش زندگي كند، در نهايت تفاوت بين اصالت و غير آن رنگ مي‌بازد. چه فرقي است بين كسي كه تصميم گرفته است كاملا از جامعه و ارزش‌هاي آن دوري كند و كسي كه آگاهانه تصميم مي‌گيرد از همه ارزش‌هاي آن صادقانه پيروي كند؟ از آن بالاتر، اصولا با چه سنجه‌اي مي‌توان گفت كه چه چيزي ارزشمند است و جزو ارزش‌هاي نهايي انسان است و چه چيزي ارزش ندارد. چرا ما فكر مي‌كنيم كه، براي نمونه، خودآييني يك ارزش است و دگرآييني و تبعيت کوركورانه از ديگران خطا است؟ خود اين ارزش‌ها در نهايت قبل از ما وجود داشته‌اند. كاري كه ما مي‌توانيم انجام بدهيم آن است كه از بين ارزش‌هاي نهايي موجود دست به انتخاب بزنيم و متناسب با خودمان از شيوه‌هاي كارآمدي براي اصيل شدن ياري بگيريم. به تعبير ديگر، روش اصيل شدن مي‌تواند امري شخصي و به تعبير تيلور خود ارجاع (self-referential) باشد. از اين منظر، در بحث اصالت بايد دو نكته را از هم تفكيك كرد. نخست، آنكه من مي‌توانم از شيوه‌هاي مختلفي كه خودم مناسب مي‌دانم در جهت تحقق اصالت بهره بگيرم. به اين معنا اصالت امري خودارجاع است و هركس بايد شيوه مناسب را كشف ياابداع كند. دوم محتواي اصالت يا چيزي است كه قرار است به آن برسم يا از خود فراتر روم كه اين ديگر خودارجاع نيست، يعني بايد اين كمال بيرون از من و متعالي باشد؛ خواه خدا باشد خواه يك آرمان سياسي معين. در غير اين صورت من خودم آن ارزش و آرمان را در خودم دارم و مساله كوشيدن معنايي نخواهد داشت. بدين‌ترتيب، خودارجاعي روشي مقبول و گاه ضروري است، اما خودارجاعي محتوايي بي‌معنا. تأمل در اين تمايز دقيق مانع از بسياري ساده‌سازي‌ها مي‌شود. اگر خودم سرچشمه ارزش‌ها باشم، ديگر فرقي نمي‌كند تصميم بگيرم متخصص فلسفه معاصر يا سينماي كلاسيك شوم يا آنكه در خانه، روبه‌روي تلويزيون لم بدهم و ساعت‌هاي متمادي تخمه بشكنم. چون هر دو را خودم هستم كه انتخاب كرده‌ام و با خودم روراست بوده‌ام. از اين نقد، تيلور نقب مي‌زند به اهميت و ضرورت جامعه براي اصيل شدن. اصيل شدن امري واقعي و ارزشمند است، مشروط بر آنكه ما در متن جامعه‌اي باشيم و از طريق تعامل با افراد آن آرام آرام وجودمان را صيقل بزنيم و ارزش‌هايي را دروني كنيم و جان‌مان را فربه‌سازيم. سخن كوتاه، اصالت آرماني ارجمند است، اما مشروط به فهم درست آن و توجه به نقش «ديگران» در اصيل شدن ما. https://www.etemadnewspaper.ir/fa/main/detail/214517/ سيدحسن اسلامي اردكاني ستون / صفحه آخر روزنامه اعتماد، چهارشنبه ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ instagram: @eslamiardakani telegram: @hassan_eslami 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🌐گزارش تصویری چهل و یکمین جلسه فصلی شورای سیاست‌گذاری مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم (مکتا) در کتابخانه تخصصی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🌐 چهل و یکمین جلسه فصلی شورای سیاست‌گذاری مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم (مکتا) در تاریخ ۱۴۰۲/۱۲/۱۶ چهارشنبه در کتابخانه تخصصی مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام با دستور برگزاری انتخاب دبیرخانه مکتا برای سال ۱۴۰۳ و انتخاب مسئولین کمیته‌های دبیرخانه برگزار شد. 🔹در این نشست کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب به عنوان دبیرخانه مجمع کتابخانه‌های تخصصی استان قم مکتا به اتفاق آرای اعضای شورای سیاستگذاری انتخاب شد. 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
کتابخانه ادیان
📺 (سی‌ و پنجمین برنامه) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ حم﴿١﴾ تَنْزِيلُ الْكِتَابِ مِنَ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْعَلِيمِ ﴿٢﴾ به نام خدا که رحمتش بی‌اندازه است و مهربانی‌اش همیشگی حاء، میم (۱) فرو فرستادن اين كتاب، از جانب خداى ارجمند داناست؛ (۲) ♦️ترجمه: ▫️ سوره مبارکه آیه ۱ - ۲ ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان: 🔹شیخ محمد الطوخی (۱۹۲۲-۲۰۰۹م.) شخصیت ذو فنون مصری در قرائت، انشاد دینی، ابتهال و اذان و از زمره صداهای خاص و کم نظیر در عصر طلایی قرائت در مصر است. صدای وی صدایی خاص است که بانوعی گرفتگی مثبت همراه است و همین گرفتگی مثبت کیفیت ویژه ای به صدای او بخشیده و او را از قدرت تحریر و حلاوتی ممتاز برخوردار ساخته است. او در کنار کسانی چون طه الفشنی و نقشبندی از قله های ابتهال و انشاد دینی مصر به شمار می‌آید. 🔻طوخی در کودکی حافظ کل قرآن شد و در نوجوانی به الازهر پیوست و در قرائات و نیز فنون انشاد و دستگاه های موسیقایی مهارت پیدا کرد و پس از پیوستن به اذاعه شهرت یافت و به کشورهای مختلف سفر کرد. 🔻طوخی سال ها قبل از انقلاب در ایران نیز حضور یافت و قرائات و ابتهالاتی از او در ایران به جا مانده است که تاریخی اند؛ به ویژه اذان بی نظیر و جاودانه اش که همگان با آن مأنوسیم. هرحسنی که از هنر و صدا و تسلط او در عرصه هنرِ قرائت و اذان و ابتهال باید گفت از همین اذان آشکار است. "مشک آن است که خود ببوید نه آنکه عطار بگوید." 🔹 تلاوت و اذان مشهور او را استماع می کنیم. ۱. تلاوت مجلسی در ایران قبل از انقلاب از سوره زمر و آغاز سوره غافر؛ 2. اذان که در ایران اجرا شده و بسیار معروف است. التماس دعا 👇👇 🎼 به پیوست فایل کامل 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🌐 کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب برای هفتمین دوره به عنوان دبیرخانه مجمع کتابخانه های تخصصی استان قم مکتا انتخاب شد. 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🌐 (چاپ دوم) 🔹الاهیات جدید مسیحی (مجموعه مقالات) دفتر نخست/ به کوشش جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه ادیان و مذاهب/ قم: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب : زمستان ۱۴۰۲ (چاپ دوم) 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سفارش تلفنی : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🌐 منتشر شد (چاپ دوم) 🔹کلام و جامعه (جلد دوم)/ نویسنده: یوزف فان‌. اس/ مترجمان: الهام حسینی بهشتی، دکتر سیدمحمدرضا بهشتی/ ویراستار علمی: دکتر سید محمدرضا بهشتی/ ناشر: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب/ جلد دوم/ نوبت چاپ: دوم / زمستان ۱۴۰۲ 🛒خرید از فروشگاه اینترنتی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب 🔻 http://B2n.ir/d29668 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سفارش تلفنی : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
کتابخانه ادیان
🔹فان‌اِس کار را بر اساس پنج منطقه جهان اسلام، یعنی شام، مصر، عراق، حجاز و حوزه شرق ایران پیش برده و جریان‌های فکری رایج را با تاکید بر نگاه تاریخی، بررسی کرده است. او در این کتاب به عقلانی بودن کلام اسلامی توجه دارد و به خوبی آن را نشان می‌دهد. آن چه مورد توجه به نظر می‌رسد، بخش‌های مربوط به ایران و شیعه در این کتاب است. در جلد نخست، شیعه در کوفه و در جلد دوم، شیعه در بصره بررسی می شود و در جلد سوم، با تمرکز روی بغداد، به طور مشخص و از همه مهم‌تر دوران امام رضا علیه السلام را مورد توجه قرار می‌دهد. داده‌های این اثر درباره تاریخ جریان‌های فکری در ایران و به طور مشخص خراسان، بسیار ارزشمند است. ناگفته پیداست که این اثر برای مخاطبان متخصص تدوین شده و برای علاقه‌مندان تاریخ فکر در جهان اسلام، این کتاب منبعی ناگزیر محسوب می‌شود. تقریباً در هر صفحه آن، نکته مهم و ایده ارزشمندی برای کاوشگران وجود دارد. 🔻 این کتاب می‌تواند سرآغاز خوبی برای مطالعات تاریخ اجتماعی قرون نخستین اسلامی هم باشد زیرا فان‌اِس در این پژوهش از سبک زندگی، شغل، طبقه اجتماعی، روابط دوستانه و دیگر ویژگی‌های متکلمان غافل نبوده است. این استاد پیشین دانشگاه توبینگن، به نسلی از اسلام‌شناسان تعلق داشت که بسیار بر عربی مسلط و با تاریخ اسلام آشنا بودند و به منابع کلاسیک و قدیمی عربی ـ اسلامی مراجعه می‌کردند. 🔹کلام و جامعه/ نویسنده: یوزف فان‌. اس/ مترجمان: الهام حسینی بهشتی، دکتر سیدمحمدرضا بهشتی/ ویراستار علمی: دکتر سید محمدرضا بهشتی/ ناشر: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب/ جلد دوم/ نوبت چاپ: دوم / زمستان ۱۴۰۲ 🛒خرید اینترنتی با تخفیف 🔻🔻 http://B2n.ir/t97080 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سفارش تلفنی : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan