eitaa logo
کتابخانه ادیان
725 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
288 ویدیو
71 فایل
انتشارات و کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب تلفن:. 02532803171 09127545778 🔹سایت انتشارات www.adyanpub.com 🔹سایت کتابخانه www.lib.urd.ac.ir ارتباط با ما: @m2shojaie 🔹کانال کتابخانه در ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
❄️نزول رحمت الهی 🔹 تصاویری زیبا از دانشگاه ادیان و مذاهب 🔸کتابخانه تخصصی دانشگاه ادیان و مذاهب ۷ اسفند ۱۴۰۲ 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🌐 (چاپ اول) 🔹ایثار در ادیان: با نگاهی به سه سنت بودایی، مسیحی و اسلام شیعی نوشته انسیه شیرخدائی / قم: نشر ادیان : زمستان ۱۴۰۲ (چاپ اول) 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سفارش تلفنی : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 گزارشی کوتاه از کتاب «زخم و زیتون: یادگاران و روزگاران» در اخبار نیمروزی شبکه یک سیما 🛒 خرید اینترنتی با تخفیف از سایت انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب 🔻🔻 http://b2n.ir/zakhm-zeyton 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سفارش تلفنی : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🔹 : با نگاهی به ادیان و اقوام گوناگون ▫️بخش دوم / مسیحیت / قسمت اول 🔻 مسیحیت نه تنها حجاب زنان را لازم شمرده و احکام سخت شریعت یهود در مورد حجاب زنان را استمرار بخشید، بلکه در برخی موارد آن را تشدید نمود. 🔻 در کتاب مقدس مسیحیان به طور صریح آیاتی درباره لزوم عفت و خانه‌نشینی، آراستگی زن به وسیله حیاء، پرهیز از آرایش با زیور آلات و بافتن موی، همچنین وجوب پوشاندن موی سر به ویژه در مراسم عبادی و سکوت در کلیسا، داشتن وقار و دوری از نگاه به نامحرم آمده‌ است، این دستورات صریح در کتاب مقدس بیان‌گر کیفیت حجابی است که از نظر دینی، واجب بوده‌است. 🔻دستورات دینی پاپ‌ها و کاردینال‌ها مبنی بر رعایت کامل حجاب یا محصور بودن در خانه، وجوب پوشش صورت و پرهیز از هرگونه زیور آلات، گوشواره، طلا و خلخال و تزیین موی سر یا رنگ کردن آن و تغییر صوت و وجوب دوری گزیدن از هر چیز تحریک‌آمیز، سیمای احکام فقهی کلیسا را ترسیم می‌کند و شدت آن را نسبت شریعت یهود وزرتشت نشان می‌دهد. 🔻استفاده از خمار، برقع و چادر در بیرون خانه و هنگام نماز، جزو ارکان اخلاق عیسوی محسوب می‌شد و اختلاط با مردان حتی در کلیسا ممنوع بود و آرایش و تزئین حتی در روبندها مردود تلقی می‌شد، این موارد بهترین آینه فرهنگ حجاب در دیانت مسیح، و نشانگر سیره عملی زنان مسیحی می‌باشد. 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌ کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
کتابخانه ادیان
📺 (سی‌ و چهارمین برنامه) 🔹والَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا ﴿٧٤﴾ و آنان که می گویند: پروردگارا! ما را از سوی همسران و فرزندانمان خوشدلی و خوشحالی بخش، و ما را پیشوای پرهیزکاران قرار ده. (۷۴) ♦️ترجمه: ▫️ سوره مبارکه   آیه ۷۴ ❇️توضیحاتی از دکتر محمد جاودان: 🔹یوسف البهتیمی(۱۹۲۲-۱۹۶۹) محمد زکی یوسف مشهور به کامل یوسف البهتیمی(۱۹۲۲ – ۱۹۶۹) در روستای بهتیم استان القلیوبیه مصر بدنیا آمد که در خلال سال‌های ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ میلادی قرائت‌های زیبایی را به یادگار گذاشت. البهتیمی را می توان یکی از نوابغ قرائت مصر به شمار آورد که البته در میان عموم کمتر شناخته شده است. صدای بسيار نیرومندی دارد که از جهت قرائت در پرده‌های بالا مانند ندارد. مرحوم اسناد غلوش در مورد قدرت اوج صدای او می‌گوید وقتی در اوج تلاوت می‌کرد گویی زمین زیر پایش می‌لرزید. او در تلاوت چنان قوی تلاوت می‌کرد که استادی همچون مصطفی اسماعیل فقط در صورتی تلاوت در محفل مشترک را با او می‌پذیرفت که در شرائط آمادگی کامل باشد. 🔻در مصر متناسب با ويژگی بارز قرائت هر قاری به او لقبی می‌دهند؛ لقب «حنجره پولادین» را به او داده‌اند چون بالاترین اکتا و صدا را در میان قراء مصر داشته است. در دو سطح قرار و اوج می خواند و در قرار خیلی با حلاوت و در اوج با صدايى در كمال شفافيت و قدرت تلاوت می‌کند. در مجموع تلاوتش همراه با خشوع و خضوع و متانت است.. 🔻در سبک خود از روش قرائت کسانی چون محمد سلامه، محمد رفعت و حتی مصطفی اسماعیل بهره گرفته و از این گل چینی، گلی تازه در بوستان قرائت پرورانده است. سبک ابداعی و ویژگی های صوتی کم‌نظیر، او را در عداد برترین‌های تلاوت مصر قرار داده است. 🔻بهتیمی همچنین از قله های انشاد و ابتهال دینی و در ردیف کسانی چون طه الفشنی دانسته شده و ابتهالات زیبایی را به یادگار گذاشته است. تلاوت شاهکار او را از سور مبارک فرقان، قیامه و علق استماع می کنیم. سماعا طیبا 👇👇 🎼 به پیوست فایل کامل 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🌐 منتشر شد (چاپ اول) 🔹مکاتبات کلامی؛ الگوی روابط اسلام و مسیحیت در بستر تاریخ /نویسنده: محمد صادق احمدی/ ناشر: دانشگاه ادیان و مذاهب/ چاپ اول/ سال چاپ: ۱۴۰۲ 🛒 خرید اینترنتی از فروشگاه انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب 🔻🔻 http://B2n.ir/j26155 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سفارش تلفنی : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🔸تاریخ کتابشناختی روابط اسلام و مسیحیت، پروژه‌ای جامع شامل مجموعه آثاری است که توسط طرفین از زمان ظهور اسلام تا به امروز تولید شده است. در مطالعات تئوریک آثار عمومی در این موضوع، یافته‌ها نشانگر الگوهای مختلفی بود که در دو دسته طبقه‌بندی شد: سپس بر اساس این یافته‌های نظری پروژه دانشگاه بیرمنگام با عنوان «روابط مسلمان مسیحی: تاریخ کتابشناختی» مطالعه و بررسی شد تا روشن شود که آیا این دو الگوی کلان را می‌توان در روند تاریخی نوشته‌ها یافت یا خیر. 🔹مکاتبات کلامی؛ الگوی روابط اسلام و مسیحیت در بستر تاریخ /نویسنده: محمد صادق احمدی/ ناشر: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب/ چاپ اول/ سال چاپ: ۱۴۰۲ 🛒 خرید اینترنتی از فروشگاه با تخفیف 🔻🔻 http://B2n.ir/t62554 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سفارش تلفنی : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
کتابخانه ادیان
🕊 🔶 نمایه آثار موضوعی انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب و نشر ادیان / زمستان ۱۴۰۲ 🔹 دسترسی و سفارش آثار انتشارات 👇 🌐 www.adyanpub.com 🔹 سفارش تلفنی کتاب : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ 🖇به پیوست فایل کامل نمایه آثار تقدیم می‌گردد 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌ کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻 ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
🌐 (چاپ دوم) 🔹المناظرات: پیدایی فاطمیان و گفت‌وگوهای شیعی/ نویسندگان: ویلفرد مادلونگ، پل ای.واکر /مترجمان: دکتر محمد جاودان، دکتر امیر جوان آراسته/ قم: انتشارات دانشگاه ادیان و مذاهب: زمستان ۱۴۰۲ ✍️ گفت نشانه امام چیست؟ - گفتم هر امامی نشانه‌ای دارد که راستگویی خود و دروغ مدعیان دیگر را با آن روشن می‌کند. خداوند نشانه‌های خود را به دروغ‌گویان نمی‌دهد و لازم است که هر امامی معجزه‌ای داشته باشد و "دانش" برترین معجزه است؛ همان گونه که قرآن، شگفت‌ترین معجزه و قانع کننده‌ترین نشانه است. (مناظره ابن هیثم با داعی ابوعبدالله؛ از رهبران دعوت اسماعیلی) صفحه ۱۱۹ 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سفارش تلفنی : ☎️۰۲۵۳۲۸۰۳۱۷۱ 📱۰۹۱۲۷۵۴۵۷۷۸ ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan
کتابخانه ادیان
🔹 : با نگاهی به ادیان و اقوام گوناگون ▫️بخش دوم / مسیحیت / قسمت‌دوم 🔻در میان مسیحیان و اروپائیان حجاب معمول و متعارف بود و در سرکردن چادر و پوشاندن چهره از طرف زنان مسیحی، یکی از ارکان اخلاقی‌مذهب محسوب می‌شده و زنان مسیحی، از رعایت آن سرباز نمی‌زدند. 🔻 پوشش زنان فرانسوی‌: لباس زنان در نواحی گوناگون پوشش شنل‌مانندی از سر تا به پای زنان را پوشانده‌است. 🔻پوشش زنان انگلیس: زنان موی خود را در بالای سر جمع می‌کردند و از چانه‌بند و ویمپل استفاده می‌کردند و موی خود را با روسری یا هدریل پنهان می‌ساختند این روسری دایره، مربع یا مستطیل بود و مانند روسری چانه‌پوش ایرانیان و رومیان ضمن پوشاندن سر به دور گردن پیچیده می‌شد. 🔻پوشش زنان آلمان: ویمپل در اشکال گوناگون به کار می‌رفت. همچنین از سربند توری، پیشانی‌بند طلایی، و تاج روی ویمپل استفاده می‌کردند و گردن‌پوش هم باب بود و با سنجاق به ویمپل متصل می‌شد. 🔻پوشش زنان ایتالیا: در سده ۱۵ چانه‌بند متدوال شد و آن پارچه کتان سفید تاخورده‌ای بود که از زیر چانه می‌گذشت و در دو طرف پیشانی با سنجاق به سربند وصل می‌گردید. گاه چانه‌بند کاملا سر را می‌پوشاند و یا مانند عمامه به هم بسته‌شده روی سر قرار می‌گرفت. پیراهن و ردایی با نوارهای سفید ویژه عزاداری بود که زنان پس از افکندن ردا بر سر خود، کلاهی از تور سفید به آن می‌افزودند. 🔻 پوشش زنان اسپانیایی: دامنی پرچین و کوتاه تا زانو و زیر آن شلوار می‌پوشیدند و پیراهن بلند خود را همراه کمربندی در پایین کمر بر تن خود می‌کردند و هنگام خروج از خانه، شلوار پرچینی که مچ پایش تنگ بود به تن می‌کردند آنگاه سراسر اندام خود را به جز چشم‌ها با چادری بزرگ می‌پوشاندند. 🌐 کتاب عفاف و حجاب در ادیان الهی، نوشته زهره سادات موسوی صفحه ۵۴ 🔹تحریریه کتابخانه ادیان ✨باما همراه باشید✨ 📱کانال‌های کتابخانه و انتشارات دانشگاه ادیان 🔻🔻 ⏮ | سایت: 🌐 www.adyanpub.com ⏮ | ایتا 📲 http://eitaa.com/libadyan