بازگشت || محمدامین رضایی
🔴انتخاب کمیسیون در مجلس #شهرستان_من [ این متن تا شماره پنج را قبل ازمشخص شدن نتایج انتخاب کمیسیون
🔺لیست اعضای کمیسیونهای تخصصی مجلس یازدهم
🔹این لیست در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، نام آقای #سلمان_اسحاقی نماینده شهرستان قاین در این لیست نیست، همانطور که در یادداشت مفصل( یادداشت را بخوانید) نوشتم بلند پروازی، عدم تخصص و بی تجربگی در انتخاب کمیسیون باعث این مساله شد و یک فرصت سوزی در مورد شهرستان قاین و زیرکوه انجام گرفت
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🔘لازم است این حدیث امام صادق ع را این روزها که گرفتار توجیه برای فرار از ظلم ستیزی هستیم زیاد بخوانیم و تامل کنیم
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
بازگشت || محمدامین رضایی
🔴 دو نکته درباره مناظره آقای رفیعی و سیدحسن آقامیری
🔹بارها نوشته ام جامعه ما تشنه #گفتگو ست، دیالوگ هم "تولید مفهوم" میکند هم "رفع سوتفاهم" ، دیالوگ جامعه را از سکون به حرکت سوق میدهد، دیالوگ مفاهیم مشترک را زیاد و اختلاف را اندک میکند؛ جنگ خروجی منطق تحکم و منولوگ هست، ما حرف زیاد میزنیم، حرف زیادی هم زیاد میزنیم اما با هم کم حرف میزنیم ، در ایام کرونا یک سری لایوها برگزار کردم با عنوان #بازگشت اصرارم بر این بود به جای اینکه خودم حرف بزنم از افراد دعوت کنم، حتی افرادی که اختلاف باهم داریم تا گفتگو شکل بگیرد، دوره صرفا منبرهای یک طرفه گذشته است، روزگار گفتگوست، همان سیره امام موسی صدر در لبنان، البته قبلا هم نوشتم گفتگو باید برای هدفی باشد، گفتگو برای گفتگو بی معنی است، از جنس همان لایوهایی که گاهی آقامیری میگذارد، لذا از این جهت اصل گفتگو بین آقای #رفیعی و آقای #آقامیری کار مبارکی بود اما
🔸مناظره معنایش مشخص است، #مناطره جای نصیحت کردن و صرفا بگو و بخند نیست جای بحث جدی هم هست؛ دیشب هم در یک استوری پیش بینی کردم، مناظره مخصوصا جایی که مخاطب میخواهد به این برسد کدام منطق و مواجهه و برداشت درست است علاوه بر سواد باید فهم رسانه ای و #ادبیات_ژورنالیستی هم داشت از اول هم مشخص بود حاج آقای رفیعی با تمام علمیتش آدم این فضا نیست، تک جمله هایی مثل "قران برای پیشگیری آمده نه پیشگویی" از سمت آقا حسن آقامیری، خنده ها، تیکه های مناسب فضای رسانه ای و جوان پسند، کوتاه آمدن های مکرر آفا رفیعی؛ لحن #نصیحت گونه، شاید ها و اماهای ایشان و سرسری رد شدن از خیلی مسائل و نگفتن خیلی از اشتباهات سیدحسن آقا میری که من در یادداشت (سیدحسن آقامیری پیامبر اباحیگریhttps://www.instagram.com/p/B_F51POgkxc/?igshid=1lqiq7c6u1f05 ) نوشتم مخاطب را به این نتیجه رساند که لابد پس منطق آقامیری و نوع ورودش به مسائل کاملا درست است حالا یک اشتباهاتی هم دارد در لحنش که سعی کند درستش کند! امیدوارم این بحث ها ادامه پیدا کند اما آدمهایی که رسانه ای باید با آدم های رسانه ای مناظره کنند و الا علمیت تنها به کار نمی آید بلکه نتیجه معکوس میدهد
👈در پایان باید تاسف خورد برای #صدا_وسیما که هر روز دارد به سقوط خودش نزدیک تر میشود و ما به جای اینکه این برنامه های گفتگو محور را از قاب تلوزیون ببینیم باید از اینستاگرام ببینیم، بیش از ۷۰ هزار نفر مستقیم این گفتگو را میدیدند و خیلی ها غیر مستقیم! کاش این حرکتها مسئولین صدا وسیما را ازخواب بیدار کند
.✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
♦️لایو اینستاگرام
《شریعتی و مسائل امروز ما》
🔸حجت الاسلام اسدپور
استاد سطح عالی حوزه و دانشگاه
@a_asadpour
🔹محمدامین رضایی
طلبه، فعال فرهنگی اجتماعی
@m_amin_rezai
📆 پنج شنبه ۲۹ خرداد، ساعت ۲۲:۰۰
✅ اینستاگرام
https://instagram.com/m_amin_rezai
#بازگشت
@m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️شریعتی و مساله دوری جوانان از دین
#بازگشت
@m_amin_rezai
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 (آیا کتب شریعتی به تنهایی مفید است؟)
🔹 بیائیم آن مسائلی را که شریعتی با استفاده از آشنائی های خودش با فرهنگ اسلام فهمیده بود و ارائه داده بود با اصول اساسی فلسفی مکتب اسلام بیامیزیم و منطبق کنیم. آنچه که به دست خواهد آمد به نظر من مرحله جدیدی است که می تواند برای نسل ما مفید باشد.
🔹 به تعبیر بهتر بیائیم شریعتی را با مطهری بیامیزیم. شریعتی را در کنار مطهری مطالعه کنیم.
ترکیبی از زیبائیهای #شریعتی با بتون آرمه اندیشه اسلامی #مطهری به وجود بیاوریم، آن به نظر من همان مرحله نوینی است که نسل ما به آن نیاز دارد.»
💬 آیت الله خامنه ای
(دکتر شریعتی از دیدگاه شخصیت ها، ص۷۲، به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی ۳۰/۳/۶۰ )
@HozeTwit
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #طنز ببینیم
روند مبارزه با فساد توسط بعضی مسئولین🤣
•┈┈••✾••┈┈•
🏷 کانال بسیج امام رضا :
💐 https://eitaa.com/basijemamrezaa
امروز بیش از گذشته به #بازخوانی_انتقادی آثار و اندیشه های #دکتر_علی_شریعتی نیازمندیم و آنچه در این بازخوانی مهم است تشخیص #پایگاه_معرفتی اوست و اینکه ما بر کدام پایگاه ایستاده ایم.
به مناسبت سالگرد وفات ایشان فایل صوتی #درس_گفتار #جریان_شناسی_فکری_دکتر_شریعتی
خدمتتان تقدیم می گردد.
پ.ن: این درس گفتار ده سال قبل (۱۳۸۹) در ضمن طرح تحقیقات تابستانی #حوزه_علمیه_بناب و در جمع طلاب مدرسه علمیه ولی عصر بناب و مدرسه علمیه حقانی قم ارائه شده است.
https://eitaa.com/amin_asadpour
13890420-001.mp3
23.7M
فایل صوتی
#درس_گفتار
#جریان_شناسی_فکری_دکتر_شریعتی
#جلسه_اول
طرح تحقیقات تابستانی #ضحی
#حوزه_علمیه_بناب ۱۳۸۹/۴/۲۰
https://eitaa.com/amin_asadpour
13890421-002.mp3
18.93M
فایل صوتی
#درس_گفتار
#جریان_شناسی_فکری_دکتر_شریعتی
#جلسه_دوم
طرح تحقیقات تابستانی #ضحی
#حوزه_علمیه_بناب ۱۳۸۹/۴/۲۱
https://eitaa.com/amin_asadpour
♦️در لایو دیشب ما در مورد 《دکتر شریعتی و مسائل امروز ما》 یکی از منابعی که استاد اسدپور ارجاع میدادند همین ۳ ساعت سخنرانی جریان شناسی ایشان درباره شریعتی بود، چون بحث های جریان شناسی ایشان قبلا دنبال کردم از این جهت خیلی قابل استفاده میدانم همانطور که دیشب گفتیم شریعتی همچنان زنده است و برای ما و جامعه ما حرف برای گفتن دارد و در دایره متفکرانی که باید #بازخوانی شود و به آنها #بازگشت قطعا یکی از آنها دکتر شریعتی هست.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🔸آنهایی که تاریخ را ساخته اند انسان های عادی نبودند و مسیری عادی را نرفتند یک #جنون_جهادگونه در میدان علم و عمل همراشان بوده؛ دکتر شریعتی هم چنین بود
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
🔹حدود یک دهه قبل ، حواشیای از آیت الله سید علی خامنهای بر کتاب "جریانها و سازمانهای مذهبی-سیاسی ایران" نشر یافت که بخشی از آن ، در موضوع داوریهای نویسنده درباره دکتر علی شریعتی بود.در این بخش از حاشیهها ، جملهای وجود داشت که از منظر این قلم ، یکی از دقیقترین توصیفات درباب عملکرد شریعتی است: «او با تظاهر به مخالفت با مارکسیسم و روحانیت و انتقاد از آنها، ساواک را فریب داد!» جالب اينجاست كه نگارنده چند سال پيش از آن ، چيزي شبيه به اين را از آيت الله سيدرضي شيرازي از علماي تهران نيز شنيده بود و آن را در مصاحبه وي با كتاب ماه تاريخي-فرهنگي يادآور ويژنامه گروه فرقان ، منتشر ساخت.
🔸آنان که دوران اوج شریعتی در حسینیه ارشاد را به یاد می آورند ، اذعان دارند که او بدون هیچ مزاحمتی از سوی ساواک ، سخنرانیهایی پرشور و مطول داشت و آثارش نیز بدون مانعی ، در تیراژهای بالا منتشر میشدند.شواهد نشان میداد که ساواک از در افتادن او با مارکسیسم و روحانیت و دعوای او با برخی اهل منبر تهران ، بسا خشنود است.اما پس از مدتی ، دستگاه امنیتی شاه خود را با معضلی بزرگ مواجه دید: کسانی که از حسینیه ارشاد به در میآمدند ، درست است که مثلا درباره خواجه نصیر طوسی و علامه مجلسی نگرشی انتقادی یافتهاند ، اما از اعماق وجود از شاه و حکومت او نیز متنفرند ، شهادت را با تمام وجود تقدیس و استقبال میکنند و بر این باورند که اگر نتوانستهاند کاری حسینی کنند ، باید کاری زینبی کنند و گرنه یزیدیاند و...الخ.در اینجا بود که ساواک دریافت که از شریعتی رو دست خورده و چارهای جز تخته کردن دربهای حسینیه ارشاد و تسلیم او به کمیته مشترک ضدخرابکاری ندارد!
🔹از عجایب روزگار این است که این داستان به شکلی دیگر ، در دوران جمهوری اسلامی و توسط جریان موسوم به “اصلاح طلب” تکرار شد! به حاشیه رانده شدگان سیاست در دهه اول و دوم عمر نظام اعم از لیبرالها و جناح چپ ، بر آن شدند تا شریعتی را به نمادی برای مخالفت با روحانیت و گفتمان سیاسی حاکم تبدیل کنند ، اما به قول خودشان پس از دوم خرداد هفتاد و شش دریافتند که شریعتی به تنها دردی که نمیخورد ، تثبیت گفتمان جامعه مدنی و قرائت رایج از حقوق بشر است ، لذا از بهداشتی کردن اندیشه او و حتی نقش وی در صاف کردن جاده برای فاشیسم مذهبی سخن گفتند! آری ، شریعتی دو دهه پس از مرگ خود نیز ، اصلاح طلبان را به همان شیوهای که ساواک را اغوا کرد ، فریفته بود!
✔پ ن اول: در این مجال، سخن از نقش طرارانه شریعتی در برابر مزاحمین فکری خویش بود و نه نقد آرای کلامی و تاریخی او،که این مجالی دیگر می طلبد.
✔پ ن دوم:مجموعه تصاویری از ادوار گوناگون حیات دکتر شریعتی را بر کانال تلگرامی خویش بارگذاری کرده ام.برای دیدن و داشتن آنها ، به آدرس ذیل مراجعه کنید:
✍کائینی
@rkaeini
⭕️برای نسل مابین اُمُّلیسم و فُکُلیسم کاری بکنید...
🔺«...این نسل دارد از میان می رود. نسلی که در میان دو پایگاه تجدد و تقدم، دو قطب مجهز و شکل گرفته : سنّت و بدعت، اُمُلیسم و فُکُلیسم، ارتجاع و انحراف، مقلدین گذشته و مقلدین حال، کهنه پرست و غرب پرست، متعصب مذهبی و متعصب ضد مذهبی، تنها مانده و بی پایگاه و بی پناه.
این نسل نه، در قالب های قدیم موروثی مانده است، و نه در قالب های جدید تحمیلی و وارداتی شکل گرفته و آرام یافته، در حال انتخاب یک «ایمان» است، نیازمند و تشنه، آزاد است اما آواره ... او در برابر صدها ایدئولوژی و مکتب فلسفی و اجتماعی و علمی امروز که از تمدن جدید بر او هجوم آوردهاند، نمی تواند بایستد.
برای این نسل کاری کنید، برای او خوراک فکری تازه ای فراهم نمایید، برای حرف زدن با او، برای شناساندن اسلام و تشیع و فرهنگ و تاریخ و ایمان و توحید و قرآن و محمد و علی و فاطمه و کربلا و امام و عدالت و امامت و جهاد و اجتهاد، زبان تازه ای بیافرینید.
دست به خلق یک «رُنِسانس اسلامی»، یک نهضت «انقلاب فکری»، یک جوشش نو و نیرومند شیعی بزنید، زیرا این فرصت از میان میرود، این ایمان به فردا نمیرسد.
هنوز که می توان و هنوز که می توانید، کاری بکنید !»
#دکتر_علی_شریعتی
🔺برشی از کتاب #پدر_مادر_ما_متهمیم، انتشارات حسینیه ارشاد، سال ۱۳۵۰ ، صص ۱۳۹ - ۱۴۱
✅به تریبون مستضعفین بپیوندید:
http://Eitaa.com/teribon_ir
بازگشت || محمدامین رضایی
🔴چمران ها، غاده ها و فیک ها
🔹چند وقت پیش با کانال تلگرامی آشنا شدم که هدفش فراهم کردن زمینه ازدواج بین دخترها و پسرهای حزب اللهی بود. هر متقاضی یک فرم عمومی پر میکرد ، خودش را معرفی میکرد و شرایط و توقعاتش در مورد فرد مورد نظر را ذکر میکرد. در فرم خواهران دو مساله قید شده بود: ۱:حاضرید با یک #مدافع_حرم ازدواج کنید؟
۲: حاضرید بایک #طلبه ازدواج کنید؟ خیلی ها گزینه خیر را انتخاب کرده بودند! دقت کنید اکثر مراجعین این کانال مذهبی بودند اما پای دفاع از حرم یا دفاع فرهنگی که به میان آمده بود انتخابشان #نه بود، البته که هر کس اختیار دارد درباره زندگی خودش تصمیم بگیرد
🔸امروز سالروز شهادت #شهید_چمران است، خیلی از صفحات اینستاگرامی را اگر نگاه کنیم استوری یا پستی در مورد چمران گذاشتند، دختر و پسرش فرقی نمیکند. طنین صدای امام ره هم در گوش خیلی از ماها هست: شبیه چمران بمیرید، شبیه چمران زندگی کنید. سوال این هست مصطفی چمران چطور زندگی کرد؟ دکترای فیزیک پلاسما که در وسط بساط علم و لذت و پرستیژ ناگهان همه چیز را رها کرد و با همسر آمریکاییاش پروانه و سه فرزندش به جنوب لبنان آمد و همیار امام موسی صدر شد. روز و شبش را #وقف جنبش امل و بچه های محروم لبنان کرد، پروانه همسر چمران اما نتوانست همپای او قدم بردارد، بهانه رفتن به آمریکا را گرفت، چمران بعد از کنکاشی طولانی پروانه و فرزندانش را با چشم گریان به فرودگاه برد و راهی آمریکا کرد و هیچ وقت هم سراغ آنها نگرفت! گویا چمران بین آرمان های اجتماعی، جهاد، مبارزه و بین زندگی شخص اش اولی را انتخاب کرد. بعدا چمران با غاده آشنا شد و به ایران آمد و بعد از مدتها آرام نداشتن در شهر و بیابان ها نهایتا در دهلاویه آرام گرفت
🔹سوال اصلی این است مثل چمران زندگی کنیم و مثل چمران بمیریم یعنی چه؟ بله بهترین وجه این هست که همسر انسان انقلابی همراه او باشد حالا اگر نشد و نکشید ما اگر بجای چمران بودیم در این #دوگانه کدام را انتخاب میکردیم؟ چقدر به این نگاه و این رویکرد چمران را قبول داریم و درست میدانیم؟ اگر روزگاری بین آرمان اجتماعی، بین مبارزه بین جهاد و زندگی شخصی مجبور شویم یکی را انتخاب کنیم کدام را انتخاب میکنیم؟ اصلا ما که حاضر نیستیم از حداقل های زندگی و لذات شخصی برای آرمان ها بزنیم ما اصلا میتوانیم ادعا کنیم میخواهیم مثل چمران زندگی کنیم و بمیریم؟ به نظرم اینجا همان جایی هست که #قهرمان_های_واقعی و پهلوان پنبه هایی که فقط شعار انقلابی میدهند مشخص میشوند، قهرمان هایی که ۱۵ سال تبعید را به تن میخرند و آواره ترکیه و فرانسه و نجف میشوند با پهلوان هایی که آب و نانشان به راه و جایشان گرم و نرم می ماند، این واقعیت زنگی خمینی ره و واقعیت زندگی چمران خمینی هست
🔻 ما باید واقعیت زندگی قهرمان ها را ترسیم کنیم، نباید یک تصویری نشان داد که صرفاً همه پسند و محبوب باشد باید تصویر واقعیت ها ترسیم و تصویر شود، آن وقت انسان ها #عیارشان مشخص میشود، معلوم میشود چه کسی میتواند چمران باشند و چه کسانی شعار میدهند، #تکلیف غاده ها هم مشخص میشود، تکلیف این استوری ها و توئیت ها هم مشخص میشود که چقدر صاحبان شان فیکند و چقدر واقعی، تکلیف آنها که ارزش زندگی با مصطفی چمران ها دارند هم مشخص میسود و اینکه چه زنان و مردانی لیاقت قهرمان بودن را دارند، تعارف که نداریم #زندگی_انقلابی و جهادی شب و روز را از انسان میگیرد، هرکس نمیتواند چمران این راه باشد، هرکس هم نمیتواند غاده چمران شود.
✍ #محمدامین_رضایی
@m_amin_rezai
#حتما_بخوانید
💬 سخنان شهید چمران در سال ۱۳۶۰:
⭕️ می خواهیم با آمریکا مبارزه کنیم اما نه با دیوانگی و شعارهای پوچ...
🔹 بعضی افراد ادعای انقلابیگری دارند، فکر میکنند از انقلاب ایران طرفداری میکنند و پیروزی انقلاب ایران وابسته به وجود آنهاست، در حالی که به سهولت می توان دید ایشان بیش از هر دشمنی لطمه به انقلاب زدهاند. انقلاب ایران را به لب پرتگاه سقوط کشاندهاند، همه مردم را از انقلاب زده کردهاند،که هرج و مرج و آشوب و بی نظمی در نظر آنان انقلاب معنی میدهد و تصور میکنند با بی برنامگی و شعارهای تند و احساسات کور و کارهای غیر منطقی میتوانند انقلاب را به پیروزی برسانند.
🔸 با اعمال آنها چگونه آمریکا توانسته است ایران و انقلاب آن را بدنام کند، ایران را در دنیا منفرد نماید، در محاصره اقتصادی بفشارد، اختلافات داخلی را دامن بزند، نارضایتی مردم را روزافزون کند و ....
🔹 میخواهیم با آمریکا مبارزه کنیم و تا زندهایم با آمریکا و سیستم آن و ظلم و جنایات آن مبارزه خواهیم کرد، ولی نه از روی دیوانگی، نه با شعارهای تو خالی، نه با هرج و مرج و آشوب، زیرا می دانیم وقتی قادریم با امریکا مبارزه کنیم که مثل آمریکا از علم و تکنولوژی و تخصص برخوردار باشیم و ....
🔸 ما میگوییم برای تقوی معیار بگذارید که قابل قبول همگان باشد... ولی تقوی چیست؟ آیا ریش گذاشتن است؟ آیا ادعاهای گزاف بافتن است؟ کسانی ادعای تقوی میکنند که در نظر من بیتقواترین آدمها هستند، اسم اسلام و انقلاب را ضایع میکنند، دروغ، تهمت، شارلاتانی، زد وبند و حقه بازی، لجن مال کردن مردم بی گناه، شایعه دروغ ساختن و مخالفین خود را با قلدری و زرنگی از میدان به در بردن،؟! ... اینها متقی نیستند.
🔹 دلمان میسوزد، میخواهیم فریاد بزنیم، اعتراض کنیم، ولی می دانیم که تف سر بالاست. گریه میکنیم، خواهش میکنیم، می خواهیم راه نشان دهیم، فورا فحش و تهمت شروع می شود، ما را لیبرال نوکر آمریکا، غرب زده، متخصص بی تقوا و غیره میخوانند. اینها هم برای ما مهم نیست، ولی فورا قلب خود را می بندند و به نصایح ما توجه نمیکنند و آن هدف غایی ما که نجات انقلاب است، عاید نمی شود.
🔗 (منبع: کتاب حماسه عشق و عرفان، ص ۸۵)
•┈┈••✾••┈┈•
🏷 کانال بسیج امام رضا :
💐 https://eitaa.com/basijemamrezaa
🔴رؤسای کمیسیونهای تخصصی مجلس یازدهم انتخاب شدند +جدول
https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/04/01/2290486/%D8%B1%D8%A4%D8%B3%D8%A7%DB%8C-%DA%A9
@m_amin_rezai