eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.5هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
591 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
♦️کربلا؛ هویت نهضتی و نهضت هویتی ✅ جلسه اول حسین ع؛ نه به مذهب بی حاشیه، نه به نهضت کور! 🕘ساعت ۱۶ instagram.com/M_amin_rezai1 instagram.com/edalatkhahi.live ✍ @m_amin_rezai
کربلا؛ هویت نهضتی، نهضت هویتی- جلسه اول-.m4a
45.58M
♦️کربلا؛ هویت نهضتی و نهضت هویتی ✅جلسه اول ▪️حسین ع؛ نه به مذهب بی حاشیه، نه به نهضت کور! معنای نهضت -هویت شیعه نهضت است دلایل نهضتی بودن شیعه ۱: رویکرد فقهی-حدیثی مذاهب اهل سنت در حرمت خروج علیه حاکم ولو ظلم و بی عدالتی رقم بزند! ( تعدادی روایت در سخنرانی خوانده شد) - در مقابل روایت شیعه در جهاد با حاکم جائر ۲: رویکردکلامی: جبر و اختیار( انسان مجبور در نگاه اشاعره) -اموی ها از هر دوسیاست برای عدم تحقق نهضت استفاده کردند. شیعه و عاشورا دقیقا مقابل همین رویکرد است لذا هویتش نهصتی است -انواع نهضت ها ۱: نهضت کور ۲: نهضت هویت دار. کربلا یک نهضت هویتی است -مولفه های نهضت کربلا: ازادی، جمهوریت، عدالت و‌‌‌... عبدالله بن عمر مصداق مذهب بی حاشبه و محافظه کار *تفصیل و روایات را در صوت گوش کنید 📆 ۹مرداد ۱۴۰۱، دوم محرم ۱۴۴۴ 🎙 @m_amin_rezai
🔸جمهوری اسلامی اگر نتواند عدالت را به صورت نسبی محقق کند توسط همین عاشورا که عامل پیروزی او بود شکست خواهد خورد! تاریخ میگوید هیچ انقلابی گارانتی مادم العمر ندارد حتی انقلاب پیامبر ص! کار بجایی رسید در دهه ششم انقلاب پیامبر ص سر حسین ع بجرم عدالتخواهی و مبارزه با فساد بریده شد! 🔻این نظام پشتوانه قرن ها جهاد عالمان و مجاهدین شیعه و صدها هزار شهید را دارد اگر این هشدارها را ندهیم، گرفتار محافظه کاری بشویم، تلاش نکنیم برای تحقق آرمان ها، برای عدالت و آزادی، به دنیا طلبی و سکوت و سکون مبتلا شویم روز قیامت مدیون حسین بن علی ع و یارانش خواهیم بود. بخشی از یعنی همین هشدارها و تذکرها، احتمالا برای بعضی تلخ باشد مشکلی نیست. چند وقت پیش به یکی از مسئولان کشوری گفتم من رسالت طلبگی م میدانم این هشدارها را به شماها که بودجه و امکانات دست شماها هست بدهم. ان شاءالله تا آخر عمر بر این رویه خواهم بود. دعایم کنید ✍ @m_amin_rezai
4_5999242033091316539.mp3
42.48M
♦️کربلا؛ هویت نهضتی و نهضت هویتی ✅جلسه دوم ▪️حسین ع؛ خروج علیه امنیت های ساختگی! 📆 ۱۰مرداد ۱۴۰۱، سوم محرم ۱۴۴۴ 🎙 @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️دو سوال بزرگ چالشی حسین بن علی ع از مسئولین و نخبگان در سال۶۱ هجری و در طول تاریخ! 🔸من حسین ع این وحدت و را بهم میزنم! 🔻برشی از سخنرانی: حسین ع؛ خروج علیه وحدت های ساختگی! 📅۱۰ مرداد۱۴۰۱، محرم ۱۴۴۴ 🎙 @m_amin_rezai
💢این، آن نیست، هرچند از آن هم جدا نیست!💢 ✅ نقدی بر نقدهای صورت گرفته به برنامه حسینیه معلی 🔹بگذارید متنم را با صراحت شروع کنم: «حسینیه معلّی» حادثه ای از جنس خود انقلاب اسلامی است؛ همانطور که روایت فتح شهید آوینی این چنین بود و همانطور که فیلم مهاجر حاتمی‌کیا. حسینیه معلّی، لااقل در شب سوم، نمونه اعلایی بود از سیطره انسان انقلاب اسلامی بر اقتضائات برنامه‌های نمایش‌محور متداول. 🔹بنده هم واقفم که هیچ فرمی چه در ساحت هنر، چه در ساحت اندیشه و چه در ساحت کنش خنثی نیست و بعید میدانم متفکر و اندیشمندی جرآت کند امروز از خنثی بودن فرم‌ها و فناوری‌های سخت و نرم سخن بگوید و با تشبیه آنها به چاقویی که هم میوه پوست می‌گیرد و هم شکم سفره می‌کند، آبرو و اعتبار علمی خود را سر بِبُرد! 🔹ولی همین امر مسلم (بار فرهنگی داشتن فرمها و فناوریها)، وقتی می شود، به ضد خودش تبدیل می‌شود و به اسم عمق‌اندیشی و ژرف‌نگری، در برابر بسیاری از تحرک‌ها و خلاقیت‌های مؤمنانه می‌ایستد و با خلوص‌گرایی و مقایسه همه چیز مثلاً با فناوری‌های عظیم و معجزه‌واری مانند پیاده روی اربعین، هر نوآوری و تصرفی در فناوری‌های مدرن را رجم به انفعال و وادادگی می‌کند . 🔹آیین‌های عاشورایی که فناوری‌های انحصاری تشیع‌اند، قله‌هایی هستند که در پرتو آنها و بر اساس آنها «می‌توان» و «باید» بسیاری از فناوری‌های مدرن را کرد. 🔹بله؛ همواره خطر التفاط و انفعال و هضم تدریجی ما وجود دارد و باید هوشیار بود؛ گو اینکه دل به این عرصه نزدن و به میدان در نیامدن نیز نتیجه‌ای جز انزوا و تحجر ندارد؛ که این هر دو با یکدیگر، شعبه‌های اند. 🔹متن نامه حضرت امام ره به مرحوم آقای قدیری را باید خواند و خواند و خواند. دوگانه «جامدها» و «جاهلها»ی شهید مطهری در فهم ثابت و متغیر دین هنوز ساری و جاری است. 🔹امروز همانطور که خطر التقاط و انفعال جدی است، خطر کلیشه شدن ذهن بچه‌های انقلاب هم جدی است؛ ➖ کلیشه یعنی اینکه از روی شباهت ظاهری دو اتفاق ـ هرچند خاستگاه یکی از آنها غرب مدرن باشد ـ ، حکم به این همانی آنها بدهیم. ➖کلیشه یعنی اینکه زحمت دیدن پیچیدگی‌های خلاقیت‌ها و نوآوری‌های بچه‌های انقلاب در تصرف و هضم فناوری‌های مدرن را بر خود هموار نکنیم. ➖کلیشه یعنی اینکه فارغ‌دلانه به فکر تأسیس جامعه‌ای از نو باشی و تن به اقتضائات چالش‌ها و مسئله‌های ندهیم. 🔹خلاصه آنکه ➖آنچه که امروز از عصر جدیدها و برنامه‌های واقعی‌نما و سریال سازی‌ها و کنسرت‌ها و بانک‌ها و ساختمان سازی‌ها و صدها فناوری سخت و نرم دیگر در ایران به وقوع می‌پیوندد، هر چند بسیاری از آنها خاستگاه تمدنی دیگری دارد و متضمن بار فرهنگی و گفتمانی آن تمدن‌اند، ولی در مقام تحقق و عینیت، تصرفهایی در آنها توسط انسان ایرانی صورت گرفته است که نیازمند «مشاهده‌ی دقیق و موشکافانه» بر اساس مبانی نظری دینی، به منظور «روایت صحیح» آن و «نقادی دقیق مؤلفه‌های اشراب شده‌ی فرهنگ غربی» و همچنین «ارزیابی جهت» و میزان تصرف انسان ایرانی» در آن است. 🔹راهی غیر از این وجود ندارد ... https://eitaa.com/alimohammadi1389/905
🔻نتایج کنکور امسال بعضی را به تعجب واداشته؛ با جمعی از معلم های دغدغه مند حدود یک سالی است درباره مبانی، وضعیت و راهکارهای تحقیق و گفتگو می‌کنیم اصلا این نتایج برایم عجیب نیست. از چند سال پیش هشدارش داده شده بود. جمع بندی مطالعاتم این شده شک ندارم اگر قرار بود امروز امام حسین ع قیام کنند از بی عدالتی آموزشی به عنوان یکی از مصادیق اصلی فساد و ظلم نام می بردند! همه آنهایی که با مدرسه زدن، نوشتن سند، ندادن بودجه کافی به اموزش و پروش، زد و بند با کاسبان آموزش و....به کالایی شدن امر آموزش و تولید این وضعیت کمک کردند چه مذهبی چه غیر مذهبی همه آنها در این موقعیت مقصرند. بعضی از آنها احتمالا این روزها در منبر و توی هییت ها هستند اما واقعیت ماجرا این است ما به اسم اسلام و انقلاب رسما داریم یک طبقه خلق میکنیم این دقیقا همان چیزی بود که ابی عبدالله ع بخاطرش قیام کرد که ثروت، قدرت و علم در شهرها در اختیار اموی ها قرار گرفته است. ما در حال خلق یک طبقه برخوردار هستیم که در آینده نزدیک همه امور در دست او خواهد بود. این ضد توحیدی ترین موقعیت ممکن است. @m_amin_rezai
🔻 به دنبال خواهشهای تن می رود، هرچه را که تن فرمان بدهد اطاعت می کند. روح کوچک به دنبال لقمه برای بدن می رود اگر چه از راه دریوزگی و تملّق و چاپلوسی باشد. روح کوچک تن به هر ذلت و بدبختی می دهد برای اینکه می خواهد در خانه اش فرش یا مبل داشته باشد، آسایش داشته باشد، خواب راحت داشته باشد. متنبی می گوید:وقتی که شد جسم و تن چاره ای ندارد جز آنکه به دنبال روح بیاید، به زحمت بیفتد و ناراحت شود. حسین بن علی ع یک روح بزرگ و یک روح مقدس است. اساساً روح که بزرگ شد تن به زحمت می افتد. روح بزرگ آرزو می کند که در راه هدفهای الهی و هدفهای بزرگ خودش کشته شود؛ فرقش شکافته می شود، خدا را شکر می کند روح وقتی که بزرگ شد، خواه ناخواه باید در روز عاشورا سیصد زخم به بدنش وارد شود. آن تنی که در زیر سم اسبها لگدمال می شود، جریمه یک روحیه بزرگ را می دهد، جریمه یک حماسه را می دهد، جریمه حق پرستی را می دهد، جریمه روح شهید را می دهد. ✍شهید مطهری @m_amin_rezai
سلسله سخنرانی عاشورا و مساله تغییر محرم ۱۴۴۳، مرداد ۱۴۰۰ 🔻جلسه اول: معنای تغییر https://t.me/m_amin_rezai/3254 🔻 جلسه دوم: امکان و شرایط تغییر انسان https://t.me/m_amin_rezai/3260 🔻جلسه سوم: انسان و تغییر فردی-اجتماعی https://t.me/m_amin_rezai/3262 🔻جلسه چهارم: عوامل تغییر در انسان https://t.me/m_amin_rezai/3264 🔻جلسه پنجم: موانع تغییر فردی https://t.me/m_amin_rezai/3268 🔻جلسه ششم: عوامل تغییر اجتماعی https://t.me/m_amin_rezai/3269 🔻جلسه هفتم: مردم کارگزار تغییرات اجتماعی ( جمهورت در اسلام) https://t.me/m_amin_rezai/3276 🔻جلسه هشتم: موانع تغییر اجتماعی https://t.me/m_amin_rezai/3285 🔻جلسه نهم: تیپ شناسی رویکردها در تغییر درست و غلط در کربلا https://t.me/m_amin_rezai/3292 🔻جلسه دهم: علل تغییر جامعه نبوی به اموی ( اقتصاد، فرهنگ، سیاست) این جلسه را به طور ویژه پیشنهاد میشود گوش کنید https://t.me/m_amin_rezai/3303 متن خلاصه جلسه https://t.me/m_amin_rezai/3304 🔻جلسه یازدهم: امام حسین ع بزرگترین متغییر عالم https://t.me/m_amin_rezai/3345
4_6010440155293289122.pdf
870.5K
📚معاویه بن ابی سفیان بررسی فقهی- کلامی بر اساس متون اهل سنت ✍مهدی عسکری 🔻برای شناخت نهضت حسینی و شخص امام حسین ع باید ضدش را شناخت، تعرف الاشیا باضدادها. برادرم آقا مهدی عسکری تحقیش در این باب را رایگان در اختیار قرار داد و اجازه نشر داد و از من خواست در کانال بگذارم، در این ایام مطالعه این کتابچه را پیشنهاد میکنم @m_amin_rezai
♦️امام حسینی که در کربلاست، امام حسینی که در ذهن ماست [ بررسی مولفه های هویتی شخصیت و نهضت حسین بن علی ع] 🎙 سخنران: حجت الاسلام محمدامین رضایی 🎙مداح: حاج حسین محمدی حاج حسین جواهری کربلایی حسین رمضانی ششم تا یازدهم محرم ( پنج شب) بعد از نماز مغرب و عشا 🔸تهران، تهرانسر، مسکن ویژه، مسجد حضرت فاطمه الزهرا س هیئت محبان امیرالمومنین ع پایگاه شهید مصطفی خمینی @m_amin_rezai
اگر محرم طوری میکنید اون سرمایه داری که داخل بورس وبازار سر مردم کلاه میگذاره، مسئولی که حقوق نجومی عجیب میگیره و زندگی اشرافی داره، اونی که در تحریم نونش را تو خون مردم میزنه وکاسبی میکنه و...با شما مشکلی ندارند شما برا امام حسین ع سخنرانی نمیکنید شما دارید وراجی میکنید @m_amin_rezai
33.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 برشی از سخنرانی امام حسین ع و مبارزه با فساد اقتصادی بنی امیه 📆 تهران، محرم ۱۴۴۴، مرداد ۱۴۰۱ 🔻۱: فی در لغت به معنی بازگشت، به اموالی که بدون جنگ به مسلمانان رسیده( در کلیپ یک صبغ لسان شده و به عکس گفته شده) بعض تمام بیت المال را میگویند 🔻۲: امام حسین ع: وَاسْتَأْثَرُوا بِالْفَیءِ بنی امیه فی( بخشی از بیت المال) را برای خودشان برداشتند! (خطبه امام حسین در بیضه) 🔻۳: در حالی که فی برای امام و محرومان و مستضعفان جامعه هست مَا أَفَاءَ اللَّهُ عَلی رَسُولِهِ مِنْ أَهْلِ الْقُرَی فَللّهِ وَ لِلرَّسُولِ وَ لِذِی الْقُرْبی وَ الْیتَامَی وَ الْمَسَاکینِ وَ ابْنِ السَّبِیلِ (۷ حشر) 🔻۴: گزارش امام حسین از وضعیت جامعه، مشکلات اقتصادی مردم و فساد اقتصادی بنی امیه در خطبه منا b2n.ir/e12114 🔻۵: حسین بن علی نه خودش دچار فساد اقتصادی و اشرافیت شده لذا مردم کوفه او را طلب می کنند برای تحقق عدالت و نه فساد اقتصادی اموی را بر می تابد لذا دست به قیام عدالت خواهانه میزند ➡️ برای تحلیل کامل خطبه منا امام حسین ع و خطبه های مکه تا کربلا امام حسین ع را مطالعه کنید 🎙 @m_amin_rezai
صدا ۰۸۰.m4a
20.85M
▪️امام حسینی که در کربلاست؛ امام حسینی که در ذهن ماست [ مولفه های هویتی شخصیت و نهضتی حسین بن علی ع ] 🔻 اول: آزادگی و آزادی 📆 تهران، عاشورای۱۴۴۴، مرداد ۱۴۰ ظلم به همراه تحقیر= ضیم، افرادی که روح بزرگی دارند ظلم را ضیم می بینند و مقابلش می ایستند ( ابات الضیم) - ابن ابی الحدید: حسین بن علی سید اهل ابا -منشا آزادی در اسلام توحید و فطرت، در غرب -قرار داد اجتماعی یکی از اهداف انبیا تحقق آزادی بود. و یضع عنهم اسرهم و الاغلال التی کانت علیهم -جوان و مساله آزادگی: حصرت امیر و لا تکن عبد غیرک فد جعل الله لک حرا -جملات امام حسین ع خطاب به ابوذر -جملات امام حسین ع در خطبه ها پیرامون آزادگی و آزادی -معاویه و دیکاتوری فرهنگی در شام -سیاست های اموی در سانسور حضرت امیر ع -گزاش امام حسین ع در خطبه منا درباره سلب آزادی توسط بنی امیه در جامعه اسلامی -دو اقدام نهضتی امام حسین ع برای تحقق آزادی ۱: خطبه های انتقادی علیه معاویه؛، یزید و سبک حکمرانی اموی ۲: به راه انداختن انقلاب برای به چالش کشیدن وحدت و امنیت اموی با عرض معذرت چند دقیقه از بخش آخر سخنرانی ضیط نشده است 🎙 @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️وام های کلان بانک ها به کارمندان شان و سبک اقتصادی اموی! 🎞 برشی از سخنرانی: امام حسین ع و مبارزه با فساد اقتصادی بنی امیه 📆تهران، عاشورای ۱۴۴۴، مرداد ۱۴۰۱ 🎙 🔻پیوست: گزارش فرهیختگان درباره وام بانک ها yun.ir/lqraqf @m_amin_rezai
4_6012778786460798485.mp3
25.88M
▪️امام حسینی که در کربلاست؛ امام حسینی که در ذهن ماست [ مولفه های هویتی شخصیت و نهضتی حسین بن علی ع ] 🔻 دوم: امام حسین ع و مبارزه با فساد اقتصادی بنی امیه 📆 تهران، عاشورای۱۴۴۴، مرداد ۱۴۰۱ -خطبه امام حسین ع و نقد فساد اقتصادی بنی امیه! ( واستاثرو بالفی...) -معنای فی در لغت و اصطلاح -مساله ملکیت در نظام های اقتصادی ملکیت اعتباری انسان در اسلام -تاریخچه اقتصاد سرملیه داری -اسلام و محدودیت های اقتصادی( جنس و روش) نظریه استخلاف شهید صدر ( انسان جانشین اقتصادی ) -موارد تعلق فیئ در اسلام -گزارش امام حسین ع از وضعیت اقتصادی مردم در عصر بنی امیه! -تاریخچه تحقق اشرافیت و سرمایه داری در صدر اسلام و زمینه های اقتصادی تحقق عاشورا در عصر خلفا و معاویه -علت سقوط بنی امیه( گزارش کتاب مروج الذهب) -اقدامات عملی امام حسین ع در تحقق عدالت و مبارزه با فساد اقتصادی 🎙 @m_amin_rezai
4_6016872676272902290.mp3
46.73M
▪️امام حسینی که در کربلاست؛ امام حسینی که در ذهن ماست [ مولفه های هویتی شخصیت و نهضتی حسین بن علی ع ] 🔻 سوم: امام حسین ع و مبارزه با فساد سیاسی بنی امیه 📆 تهران، عاشورای۱۴۴۴، مرداد ۱۴۰۱ -خلاصه جلسه قبل( نمونه هایی از سبک اقتصادی اموی در جامعه ما) -هدف قیام امام حسین ع و تفاوت هدف و نتیجه -نامه مهم امام حسین ع به مردم بصره واستئثر علینا(بنی امیه حکومت را برای خود برداشتند) -جملات امام در عدم صلاحیت سیاسی یزید -مراحل مبارزه امام با فساد سیاسی اموی ۱: نقد معاویه بدون اسم فان هذا الطاغیه ۲: زیر سوال بردن حکمرانی اموری ها ۳: نقد تند و صریح یزید -دو فساد سیاسی بنی امیه ۱:بدعت سلطنت بجای خلافت و امامت ۲:حذف مردم در امر حکمرانی -مدل حکمرانی اسلام ( ترکیب اسلام و -جمهوریت) تفاوت مدل نهضت طالبانی با امام خمینی ره -مبانی جمهوریت در قیام امام حسین ع ۱: نقد مسلم به حکمرانی اموی در حکمرانی زوری بر مردم(و تامرتم الی الناس بغیر رضی منهم) ۲: نامه امام حسین ع به مسلم اذا رایت الناس مجتمعین( جمهور مردم) علی بیعتی -داعش نمونه اسلام منهای مردم در عصر اخیر -روضه های ضد جمهوریتی [مردم عادی امام حسین ع را کشتند یا اشراف؟] 🎙 @m_amin_rezai
🔹آنچه در مورد بود بی شک امروز در مورد هم جاری است. کشتن این ملعونه نصیب هر مسلمانی شود توفیق بزرگی است.مساله او نه نظام است و نه حجاب، تمام تلاش او برای نابودی ایران است. بیاد بیاورید دیدار این ملعونه با پومپئو؛ آن تروریستی که به کشتن حاج قاسم افتخار میکند! 🔻 اینستاگرام این توییت را بجرم خشونت افزایی حذف کرد، کسی که شبانه روز علیه اسلام و ایران تولید نفرت و خشونت میکند آزاد است اما این حرف ها نه، اشکال ندارد زمین بازی مجازی با شما؛ اما در واقعیت این اتفاق رقم خواهد خورد @m_amin_rezai
‍ ‍ ‍ 🔹من قبلا هم نوشتم آقای حسن آقامیری عمیقا یک شخصیت بیسواد است صدها روایت در حکم قتل ساب النبی را نمی بیند که بسیاری از علما بر اساس آن فتوا دادند یک روایت مرسل که سندا و دلالتا اشکال وارد است را اصل قرار میدهد علاوه بر این تفاوت فتک با اغتیلال را هم در روایات متوجه نیست! ( فتک در جایی است از جنس امان به او داده شده باشد مثل مهمان بودن در اینجا ترور شخص جایز نیست اما اگر کسی سب نبی و اهل بیت ع کرد مثل سلمان رشدی و بحث از مناطره و اختلاف علمی گذشته و او رسما توهین و تخطئه میکند حکم او مهدور الدم بودن است.) فرق این دو مشخص است 🔻 یک دفعه آقای آقامیری در صحبت هایش از این حدیث انما بعثت لاتمم مکارم الاخلاق نتیجه می‌گرفت که پیامبران فقط برای اخلاق آمدند دلیلش هم این بود که آنهایی که عربی خواندند میدانند اینجا انما آمده که دلالت بر حصر دارد، فقط همین اخلاق! علاوه بر اینکه سندا به این حدیث مشهور اشکال جدی وارد است و ظاهرا قبل از قرن ۷ در کتاب جدی نقل نشده، مگر درباره هر چیزی ادات حصر آمد فقط در آن مورد خلاصه میشود؟ در آیات روایات مکرر داریم هدف بعثت انبیا لیثیرو دفائن العقول، لیقوم الناس بالقسط و...چون میخواهید شیعه را هم مثل مسیحیت پروتستان تهی از گزاره های سیاسی و مرز بندیهای جدی نشان بدهید همه چیز را در چند گزاره اخلاقی خلاصه میکنید. مساله این است فالوور و کلیپ های هالیوودی عمق عملی نمی آورد. ✍ ‏www.instagram.com/M_amin_rezai1 @m_amin_rezai
🔴حسن آقامیری، پیامبر اباحیگری تاملی در افکار و رفتارهای سید حسن آقامیری! 🔻این یادداشت را حدودا دوسال پیش نوشتم مجددا بدون ویرایش باز ارسال میکنم ✅ بخش اول 🔹نمیخواهم داد واسلاما سر بدهم که حسن آقامیری با یک خواننده زن لایو گذاشته است! اصولا دوران چنین کنش هایی گذشته، جوان امروز ما از این نوع کنش ها و داد زدن ها بدش نیاید قطعا تاثیری نمی پذیرد. درباره سیدحسن آقامیری کم گفتم و نوشتم، بعضی گفتن و نوشتن ها درباره او یا اولویت نبود یا درست نبود، تنها نتیجه اش هم اینکه موجب بزرگ تر شدن او شد. آن وقت که او را کردند نوشتم: به بدترین وجه ممکن انجام شد، چون نه جامعه قانع شد، نه طرفدارنش، نتیجه اش هم بزرگتر شدن او خواهد بود چنان که می بینم شد! در مقولات فرهنگی برخوردهای بزن و درویی خصوصا در این زمانه نتیجه معکوس میدهد همان چیزی که بعضی مسئولین نمیفهمند و "حل مساله" را در "حذف مساله" میدانند، خب نتیجه این رویکرد مشخص است 🔸قبلا بعضی از کلیپ هایش را میدیدم، در این روزهای کرونایی بخش هایی از لایوهایش را دیدم، حسن آقا میری دچار شده است، جذب افراد او را به جایی رسانده که هیچ حد و مرزی برایش باقی نمانده! شاید به خیال خودش مارتین لوتر هست و میخواهد در شورش علیه کاتولیک(حوزه علمیه) پروتستانی جدید ایجاد کند، در هر مساله میگردد اقوال و فتواهای شاذ را پیدا میکند اینطور هم کارش را جلو میبرد هم همچنان ادبیاتش دینی است! اگر دیدید فردا او با یک گِی هم صحبت کرد و او را تایید کرد تعجب نکنید، بالاخره یک قیلکی پیدا میکند که بدن هر کس از آن خود اوست، این میشود بی مبنایی و بی هویتی! 🔹ایده حسن آقامیری و البته هست، گفتگو همان مساله ای هست که بعضی از منتقدین و هم لباس های او به خوبی بلد نیستد و او خوب بلد است، به نظر من هم جامعه ما هم به شدت نیاز به گفتگو دارد، در یادداشتی در موضوع "راز اقبال مردم به لایوهای اینستاگرامی" در این باره نوشته ام، به نظرم گفتگو نه تنها یک تاکیک صرف که یک حقیقت و یک نیاز بزرگ هست اما اشکال او در مساله گفتگو این هست، گفتگو برای او وسیله نیست، هدف هست! او حاضر هست آنقدر عقب نشینی کند که شود ولی باب گفتگو باز بماند! موضعش بی موضعی است، با کسی که کارش گفتن از زندگی خصوصی مردم هست و اسمش را گذاشته سبک پاپاراتزی خبرنگاری لایو برگزار میکند و بگو بخند دارد، سعی میکند یک موضع مشترک پیدا کند، از آمدن شاهین نجفی به ایران، خواننده ای که خدا را قول ندارد و رسما ضد توحید میخواند حمایت میکند و میگوید باید نان هنرش را بخورد! می بیند حتی دیگر توحید هم مبنا و خط قرمز او نیست با اینکه در حرفهایش از خدا البته با تفسیر رحمانی بارها میشنویم، اینکه از تتلو گوش میکند و از او حمایت میکند تتلو که بنیان خانواده و ارزش ها و اصول انسانی را کنار گذاشته و نسلی را دارد به لجن میکشاند که جای خود دارد، یا با یک خواننده زن به نام گفتگو میکند و اجازه میرهد برایش بخواند و میگوید بقیه ش، اینکه چیزی نیست، او گرفتار بدتر از این هاست، او دچار بی هویتی و خلا تئوریک شده است و یک تساهل غلیظ که همه اصول را منهدم میکند دچار شده و بدتر اینکه این را ترویج میکند ✍ ادامه دارد 🔻بخش دوم eitaa.com/m_amin_rezai/2714 @m_amin_rezai
eitaa.com/m_amin_rezai/2713 🔺🔺بخش اول ✅ بخش دوم 🔸 "برای انسان گرد هم آمدیم" این جمله را در سر در اینستاگرامش نوشته، احتمالا میخواهد بگوید به سبک رفتار او عمل میکند، این روزها "گام به گام با موسی صدر" مجموعه آثار امام موسی صدر را میخوانم، ایده امام موسی صدر هم گفتگو بود، حتی به کلیسا رفت و برای مسیحی ها صحبت کرد، با خیلی ها سر میز نشست اما او یک مجتهد باسواد بود، ریشه ای و مبنایی بحث میکرد، با تیپ های مختلف، اما دچار بی موضعی نمیشد؛ تسامح در گفتگو به عنوان یک روش او را به تسامح و تساحل فکری_رفتاری و حتی بالاتر نرساند، اگر چه امام موسی صدر اصلا قابل قیاس با سیدحسن اقامیری نیست اما میخواهم بگویم وقتی اندیشه نباشد، وقتی مبنا نداشته باشی حتی اگر بخواهی از سیره رفتاری یک مصلح اجتماعی هم الگو بگیری به این بی هویتی دچار میشوی؛ شهوت جذب تو را تبدیل به یک میکند؛ آن وقت دین هم میشود ابزار جلو رفت در این بی هویتی نه عامل رشد و تکامل 🔹 وقتی کسی مبنا داشته باشد شبیه ، جولیا پتطرس خواننده زن لبنانی که برای گفتمان مقاومت آهنگ میخواند در جوابش میگوید: شما برای گفتمان مقاومت در لبنان آهنگ خوانده اید تشکر میکنم؛ البته من آهنگ شما به لحاظ فقهی نمیتوانم آهنگ شما را گوش بدهم، یا سلبریتی معروف لبنانی که نه حجاب دارد نه عقاید سیدحسن را قبول دارد درخواست میکند کفشت را بعد از استفاده برایم بفرست تا به عنوان بهترین هدیه در خانه ام نگه دارم، مبنا داشتن اینطور رفتارها را جهت میدهد، مبنا که باشد هر روز از اصولت دست بکشی تا بتوانی با بعضی افراد بی اصول مشهور همراه و هم گفتگو بشوی؛ ایده امام موسی صدر گفتگو برای نزدیک شدن و حل اختلافات بود نه اصول فروشی و استحاله شدن ♦️من نیز معتقدم به گفتگو با افراد با سلایق مختلف، آنها که من را میشناسند به این سیره شهادت میدهند، اما به صراحت میگویم حسن آقامیری تقریبا رو به تمام شدن هست، نه به لحاظ اجتماعی بلکه به لحاظ ایدیولوژیک، او دیگر رسما را تئوریزه میکند آن هم با ادبیات دینی و این خطرناک ترین کار موجود است! اگر فساد و اباحیگری را صرفا تایید یا ترویج میکرد باز میشد کاری کرد اما او برای اباحیگری تولید میکند؛ به انسان ها خصوصا جوان ها شبه بینش میدهد، در وجود آنها گرایش تولید میکند تا به خود جرئت رفتار باطل را بدهند، من اینجا میخواهم یک جمله تاریخی و سنگین بگویم: حسن آقامیری را میتوان نامید، جمله سنگینی است اما این آئین و مکتب اوست، او به واسطه حمایت چهرهای معروف و تیم رسانه ای ش هر روز دارد این مکتب را جلو میبرد و البته پایان او تلخ است چون جبهه حق کم از این پیامبران دروغین به خود ندیده، اما زنده و استوار باقی مانده است 🔻البته این را هم باید گفت: حسن آقامیری تولید آنهایی است که معتقد به گفتگو نیستند و میخواهند در منبرهای یک طرفه با تکان دادن انگشت دینداری را برای نسل جدید ترویج کنند، اگر در باب گفتگوهای عالمانه با سلایق مختلف باز بود امروز امثال آقامیری اینقدر بزرگ نمیشدند؛ این همه جوان جذبش نمیشدند، وقتی بازار گفتگو با جنس اصل گرم نباشد، بدل ها رشد میکنند. ✍ @m_amin_rezai
4_6043944357650763559.mp3
26.81M
امام حسینی که در کربلاست؛ امام حسینی که در ذهن ماست [ مولفه های هویتی شخصیت و نهضتی حسین بن علی ع ] چهارم: مرگ بر بی تفاوتی، درود بر آرمان خواهی -تحلیل شهید صدر از مساله عاشورا مرگ شخصیت امت اسلامی و بیداری اراده و وجدان امت -عاشورا نبرد دو اسلام و سه جبهه اموی، محمدی و بی تفاوت ها -قیام امام حسین ع برای بازگشت به آرمان ها، عدالت ( فساد اقتصادی بنی امیه) آزادی ( استبداد اموی) مردم و جمهوریت(فساد سیاسی بنی امیه) -مخاطب امام حسین ع نخبگان، بنی امیه، مردم -کلید واژه امام حسین ع در مبارزه با بی تفاوتی( امر به معروف و نهی از منکر) -اولویت بندی مخاطب: ۱:نخبگان(خطبه منا)، ۲:اموی ها، ۳مردم عادی -موضوع نهی منکر: فساد سیاسی ( فسق علنی حاکم و حذف مردم )، فساد اقتصادی و.... -عدم اهمتام امام حسین ع به ناهنجاری های فرهنگی در بین مردم به عنوان مشکل درجه اول جامعه اسلامی مثل مساله حجاب و‌.. -نقد جدی و تند امام حسین ع به محافظه کاری و توجیه گری و قعود نخبگان( روحانیون، دانشگاهیان و...) در خطبه منا -نقد امام حسین ع به حکمرامی اموی ها -نقد امام حسین ع به مردم عادی و لزوم مطالبه گری 🎙 @m_amin_rezai