eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.9هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
587 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺ادامه این جلسات به صورت مجازی برگزار خواهد شد. در صورت تمایل به @sayedke1 در ایتا پیام بدهید. صوت جلسات قبل را با هشتک میتوانید پیدا کنید. @m_amin_rezai
🌱فردا آغاز امامت حضرت حجت عج و شروع سال تحصیلی حوزه هاست. ما را سرباز امام زمان عج می نامند درباره سربارهای چون خودم که همین جز مصادیق غربت اوست. شیرینی گرفتم برای جشن کوچکی درخانه، بعد از مدتی تبلیغ، مسافرت و زیارت از فردا شبانه روز بر دروس طلبگی متمرکز هستم. به خودم که رجوع میکنم به اندازه سر سوزنی از انتخاب این راه پشیمان نیستم 🌱میگویند: در این راه چیزی به شما نمی‌رسد و دارایی نداری! اگر دارایی را چند تکه آهن و سنگ و آجر بدانیم البته، اما هیهات که دارایی فقط این باشد؛ آنکس که آرمانی بلند بر سر و عشقی عمیق بر دل دارد و آتشی سرتا سر وجودش را فراگرفته چه کم دارد؟! به خودم که رجوع میکنم سلول سلولم شهادت می‌دهد که بدون ذره ای تردید من عاشقانه این مسیر طلبگی را دوست دارم. 🌱 به دوستان طلبه ام میگویم: فراموش نکنیم، حواسمان باشد ما بی پشتوانه و بی هویت نیستیم، ما قدم بر مسیری گذاشتیم که هزاران فقیه، حکیم، عارف و مصلح در آن قدم گذاشتند و عمرشان را وقف کردند. طلبگی حقیقت هویت است. رنج ها و ملامت ها میگذرند آنچه می ماند علم است و عشق است و حرکت، پس بسم الله... ✍ @m_amin_rezai
🔰🔰🔰 دوره تاریخ اقتصادی صدر اسلام 🔶 مدرس: حجة الاسلام محسن قنبریان 🔺 گروه حکمرانی و اقتصاد مرکز راهبری برهان 🔺 موسسه آموزش عالی حوزوی مشکات 🆔 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام با آیدی @sjmohammadi در پیام رسان بله و یا شماره تلفن +989371697295 تماس بگیرید. --------------------------------------- گروه حکمرانی و اقتصاد مرکز راهبری برهان 🆔 https://eitaa.com/HokmraniEghtesad_borhan موسسه آموزش عالی حوزوی مشکات 🆔 https://ble.ir/ehya_asemeh
🔻یا یک عقلانیتی در جمهوری اسلامی این وضعیت فاجعه بار و رها شده در بانکها، به ویژه بانک های خصوصی را حتی با هزینه دادن بسیار جمع خواهد کرد یا بانک ها جمهوری اسلامی را جمع خواهند کرد. مطلعین امر می‌دانند که کارد به استخوان رسیده است. @m_amin_rezai
مُقامِ اصلیِ ما گوشهٔ خرابات است خداش خیر دهاد آن که این عمارت کرد حافظ 📚با شروع سال تحصیلی حوزه، بخاطر فشردگی کلاس ها و مطالعات خصوصا که من امسال در یک موسسه فقهی هم هستم طبیعتا فعالیتم کمتر خواهد شد؛ ولی در موضوعات مهم حتما یاددداشت می نویسم و کانال فعال خواهد بود. ان شالله آخر هفته ها یک یا دو با محوریت کتب و موضوعات مهم کاربردی خواهیم داشت؛ برای و سایر دوستان هم مجازی خواهد بود. به زودی پوستر داخل کانال گذاشته خواهد شد. ✍ @m_amin_rezai
🔻 اولین جلسه حضوری درس اخلاق آیت‌الله العظمی جوادی آملی پس از سه سال فردا برگزار می‌شود. پنجشنبه‌ها ساعت ۱۰ صبح مکان مسجد اعظم قم @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
🔻وقتی آموزش را کالا می‌کنید و"مدرسه" را به "بازار"واگذار می‌کنید، خوشحال هم هستید از هزینه های "دولت"کم کردیم دیگر نباید از پاراتی گرفتن و غذای تجملی در برآشفته شوید و با توصیه و تنبیه بخواهیدمساله را مثلا حل کنید."بازار" قواعد خودش را دارد؛تنها راه، مقاومت در برابر بازاری شدن آموزش است. ✍ @m_amin_rezai
♦️راه دشوار اقتصاد اسلامی در تبدیل گفتمان به اقدام ⁉️اینکه چرا از نسخه‌های اقتصاد اسلامی برای رفع مشکلات کشور استفاده نمی‌شود، دلایل متعددی دارد که به برخی به اختصار می پردازم: ♦️۱. تعارض منافع اجرای طرح‌هایی مانند الگوی تفکیک، حذف خلق پول بانکی، دلارزدایی داخلی و خارجی و ایجاد نظام عادلانه حقوق و دستمزد منافع گروههای قدرتمندی را تهدید می‌کند. ♦️۲. غلبه گفتمان های رقیب و سادگی نسخه‌هایشان نسخه‌های های اقتصاد لیبرالی هم مدافعان گسترده ای در دانشگاه‌ها و دستگاه های اجرایی دارد و هم نسخه‌هایش خیلی ساده است، تجویز ساده شأن این است که قیمت ها را بالا ببرید، و نهایتا یارانه بدهید، هر چند که به یارانه هم اعتقادی ندارند. ♦️۳. کندی نظام تصمیم‌گیری و سیاست گذاری اقتصادی نظام کند و تو در توی تصمیم‌گیری و سیاستگذاری اقتصادی اجازه عمل به نسخه‌های اقتصاد اسلامی را نمی دهد به خصوص اینکه این نسخه ها مستلزم اصلاحات ساختاری زیادی است که هزینه دار و پرمشقت است. ♦️۴- ارائه تصویر انحرافی از اقتصاد اسلامی در قالب مفاهیم مجعولی مانند یارانه پنهان متاسفانه برخی خواسته‌ یا ناخواسته همان نسخه‌های اقتصاد لیبرالی را به اسم اقتصاد اسلامی به خورد جامعه می دهند و از مفاهیمی همچون عدالت و رانت زدایی نیز سوء استفاده می‌کنند. آنان به نام عدالت،ناعادلانه ترین سیاست ها را در قالب اقدامات ظاهرفریبی همچون حذف یارانه پنهان به جامعه تحمیل می‌کنند. ♦️۵ تشتت و پراکندگی اندیشمندان اقتصاد اسلامی اندیشمندان اقتصاد اسلامی به شکلی پراکنده کار می کنند، در بسیاری از موارد از هم حمایت نمی‌کنند و دچار گسستگی اند. ♦️۶- نداشتن رسانه قوی محققان اقتصاد اسلامی رسانه قوی ندارند که گفتمانشان را به مطالبه عمومی تبدیل کند. 💠تا گفتمان اقتصاد اسلامی به مرحله اقدام و اجرا برسد، هنوز. باید خیلی تلاش کرد، ولی مسلم بدانید که آینده از آن اقتصاد اسلامی است. ✍️ توکلی https://eitaa.com/eqmoq2
▫️به مناسبت روز بزرگداشت مولوی اعلام می‌شود 📚جلسات هفتگی: با ارائه: آقای محمدامین رضایی 🌱جلسات به صورت مجازی و با فعالیت اعضا برگزار می‌شود 🔻توضیح کوتاه درباره دوره eitaa.com/m_amin_rezai/3880 🔻برای کسب اطلاعات بیشتر با آیدی زیر در تلگرام و ایتا ارتباط بگیرید @of_andisheh @m_amin_rezai
📚توضیحات طرح eitaa.com/m_amin_rezai/3879 🔹امروز ما بیش از هر زمان به معنا در زندگی شخصی و جامعه محتاجیم. در کنار مشکلات اقتصادی یکی از عللی که موجب رخوت و ناامیدی خصوصا در بین جوانان شده بریده شدن نسل جدید از تراث حکمی، ادبی و عرفانی ماست. آثاری که در طول تاریخ سهم زیادی در جهت معنا بخشی به زندگی انسان مسلمان ایرانی داشته اند. بی شک کتاب شریف مثنوی معنوی مولوی یکی از بهترین کتبی است که می‌تواند ما را با ادبیات، عرفان معارف توحیدی و...آشنا کند و موجب معنابخشی شود. 🔸با این نگاه مدت کوتاهی است در راستای طرح این بار به صورتی مجازی و هفتگی این کتاب شریف را آغاز کردیم. از همان ابتدا قرار گذاشته شد همه اعضا فعال باشند و در موضوعات اظهار نظر کنند تا جلسه یک طرفه نباشد اما بنده در کنار دوستان نه به عنوان استاد که آن هم در مورد این کتاب عمیق که تدریسش شأن بزرگان است بلکه به عنوان‌ یک عضو شروح مختلف کتاب مثنوی مثل شرح مرحوم فروزانفر، علامه جعفری و سایر کتب مربوطه را جهت ارتقا محتوای جلسه مطالعه میکنم و در جلسه نیز ارائه میدهم. 🔹به مناسبت روز بزرگداشت حضرت مولوی تصمیم گرفتیم مجددا پوستر را در فضای مجازی به اشتراک بگذاریم تا اگر کسی خواست به جمع اضافه شود. جلسات بدون هیچ هزینه ای کاملا رایگان برگزار می‌شود؛ تنها شرط حضور منظم در جلسات است. لطفا پوستر را برای دوستداران ادبیات و عرفان خصوصا حضرت مولوی بفرستید. خوشحال می‌شویم به جمع ما ملحق شوید و گرما بخش حلقه مان باشید. برای ثبت نام و اگر سوالی داشتید لطفا به این آیدی در تلگرام و ایتا پیام دهید @of_andisheh @m_amin_rezai
☑️عنوان علاوه بر اینکه یک عنوان غربی و مبتنی بر حکومت های سلطنتی است و به هیچ عنوان با اصول مکتبی و انقلابی ما سازگاری ندارد عمیقا برآمده از ذهن مردسالار است. زن در اسلام و اندیشه متفکرین انقلاب مستقلا خود دارای شخصیت و ارزش است چرا که در حقیقت و اولا بذات آنچه هست انسان است که صاحب کرامت است و ثانیا و بالعرض زنانگی و مردانگی طرح می‌شود. ☑️ مسلمان که جمع بین خانه و فعالیت اجتماعی را طرح می‌کند( اینجا بخوانید ) نیز روی همین مساله تاکید می‌کند. نه اینکه زن صرفا در نسبتش با مرد به جایگاه اجتماعی برسد. بله زن و مرد مکمل و موجب تقویت ارزش همدیگر میشوند اما این با آنچه تحت عنوان بانوی اول طرح می‌شود کاملا متفاوت است. ☑️ در این نگاه، ارزش اجتماعی زن با به مسئولیت کلان اجتماعی رسیدن مرد تلازم دارد و حال آنکه در اسلام زن خود می‌تواند به بسیاری از مقامات اجتماعی برسد اگر چه تشکیل خانواده که توصیه اکید شده به او ارزش های بزرگی من جمله مادری و همسری را اضافه می‌کند و همچنین مرد می‌تواند پشتیبان و تکیه گاه او در تلاطم های شخصی-اجتماعی قرار بگیرد. 🔻اصل طرح بانوی اول و تطبیق آن بر همسر رهبر انقلاب آن هم از سمت یک زن عالمه که سالها به فعالیت علمی و شاگرد پروی مشغول بوده حقیقتا موجب تعجب و نشان از ناپختگی ایشان در فعالیت های اجتماعی-سیاسی است. حتما این خطا باید جبران شود و تلاش جدی شود که چنین حواشی که موجب سلب تمرکز دولت می‌شود مجددا رقم نخورد. ✍ @m_amin_rezai
📚مثنوی؛ بزرگترین حماسهٔ روحانیِ بشریّت ▪️از هنگامی که حضرت مولانا به سرودن مثنوی شریف پرداخته است کلمهٔ مثنوی _که نام یکی از قوالب شعرِ فارسی است_ علَمِ بالغلبه شده است برای این کتاب. سال‌ها پیش ازین، دوستی از من خواست که دربارهٔ شرحی که بر مثنوی نوشته بود چند کلمه بنویسم. همان‌ جا در  حضورِ او بالبداهه مطلبی نوشتم که مضمون آن را درین لحظه بیشتر به یاد می‌آورم: «مثنوی معنوی حضرت مولانا بزرگ‌ترین حماسهٔ روحانی بشریّت است که خداوند برای جاودانه کردنِ فرهنگ ایرانی آن را به زبان پارسی هدیه کرده است.» این نکته را بعدها که چاپ شد هر وقت خواندم احساس شادمانی کردم که حقیقتی بر قلمِ من جاری شده بود بی‌آنکه در آن لحظه اندیشه‌ای درین‌باره داشته باشم. حقّا که چنین است. مثنوی یکی از بزرگ‌ترین یادگارهای نبوغ بشری است و کتابی است که هرچه بیشتر خوانده شود تازگی‌های بیشتری از خود نشان می‌دهد، برخلاف اغلبِ آثار ادبی که با یک بار و دو بار خواندن، انسان از خواندن آنها احساس بی‌نیازی می‌کند. ▪️محال است که شما یک صفحه از مثنوی را، برای نمونه، ده بار بخوانید و هر بار در نظر شما جلوه‌ای دیگر نداشته باشد. این از معجزات این کتاب است، کتابی که نه آغازِ آن به شیوهٔ دیگرِ کتابها است و نه پایانِ آن. جای دیگری نوشته بودم انس و الفت با ادب عرفانی، اگر به حقیقت برای کسی حاصل شود، مثنوی را «به لحاظِ صورت و فُرم نیز قوی‌‌ترین اثرِ زبان فارسی به شمار خواهد آورد.» نه اینکه بگوید معانیِ بسیار خوبی است اما در شیوهٔ بیان یا صورتْ دارای ضعف و نقص است. ▪️وقتی از درونِ این منظومه بنگرید، ضعیف‌ترین و ناهنجارترین ابیاتِ مثنوی مولوی هماهنگ‌ترین سخنانی است که می‌توان در زبان فارسی جستجو کرد. این سخنِ مرا کسانی که از فرم و صورتی درکی ایستا داشته باشند، از مقولهٔ شطحیّاتِ صوفیه تلقّی خواهند کرد. اما اگر کسی به این نکته رسیده باشد در آنجا پست و بلندی احساس نمی‌کند. همه جا زیبایی است و همه جا صورت‌ها در کمالِ جمال‌اند. با این تفاوت که ما می‌توانیم بگوییم که گاه از بعضی ابیات یا پاره‌ها به دلایل خاصی_که به نیازهای روحی ما وابسته است_ لذت بیشتری می‌بریم و آن بخش‌ها جمال خود را به ما بیشتر می‌نمایانند. اما لحظه‌هایی هم خواهید داشت_ و این در زندگی زمانش قابل پیش‌بینی نیست_ که ساعتها مستِ ابیاتی از مثنوی معنوی شوید که در حالاتِ عادی از درک جمال‌شناسی آن ابیات عاجز بوده‌اید. درین قلمروِ جمال‌شناسی، معانی نواند و صورت‌ها نواند و از «عاداتِ زبانی» و لذت‌های حاصل از شناخت سنت‌های ادبی یاری گرفته نمی‌شود، به گفتهٔ مولانا: قاصر از معنیّ نو، لفظ کهن ▪️مثنوی ساختاری پیچیده و سیّال دارد. بوطیقای روایت و قصّه، در آن، پیوسته شکل عوض می‌کند و به هیچ‌روی قابل طبقه‌بندی نیست، هرچند این طبقه‌بندی گسترده و متنوع باشد. سراینده، در هر لحظه‌ای فهمی تازه از روایت دارد و بوطیقای نوی، برای همان لحظه، می‌آفریند. در ادبیات جهان برای هر مؤلفی می‌توان فرم‌های خاصی در نظر گرفت و حاصل آفرینش او را در آن فرم‌ها طبقه‌بندی کرد الّا مثنوی که مثل جریانِ رودخانه، هر لحظه به شکلی درمی‌آید. محمدرضا شفیعی کدکنی غزلیات شمس تبریزی، جلد اول، تهران: ۱۳۸۸، صص ۳۹–۳۸ @shafiei_kadkani
☑️وضعیت اقتصادی مکه و مدینه در عصر پیامبر اکرم ص ▪️چگونه پیامبر ره "جامعه جاهلی" در مکه که به‌ لحاظ اقتصادی نیز "جامعه طبقاتی" بود را به یک "جامعه توحیدی" دارای طبقه و نه طبقاتی مبدل کرد. به مناسبت بحثم در محرم دو شب به این موضوع پرداختم و البته در جلسات بعدی تفصیلی بحث کردم چطور بعدا بعضی از خلفا به لحاظ الگوی اقتصادی به عصر جاهلیت برگشتند و "جامعه نبوی" به "جامعه اموی" مبدل شد! 🔻مکه، عصر پیامبر ص 🔻مدینه عصر پیامبر ص (۱) 🔻مدینه عصر پیامبر ص (۲) @m_amin_rezai
📚چند وقتی است متن خوانی کتاب وسائل الشیعه و اصول کافی را شروع کردیم؛ هر شب نیم ساعت به صورت مجازی، جلد اول هستیم. از دوستان طلبه کسی میتونه منظم جلسات را شرکت کنه به این آیدی پیام بده @R_m_am
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 عدالتِ ضعیف کُش....! 🔶 تیغ عدالتِ حاکمیت باید برای همه بُرّنده باشد نه ضعیف را یقه بگیرد و از اشراف کمانه کند. 💠بدون روتوش با آرمانهای انقلاب! به کانال ما بپیوندید. 👇👇👇👇👇 ☑️ @ali_samimi71
حاج آقای صمیمی از طلاب فاضل انقلابی است که بدور از کلیشه ها نگاه روشن و اصیلی به مسائل جامعه دارند. پیشنهاد می‌کنم کانال ایشون را پیگیری کنید.
♦️درباره تربیت فقیه میدان ☑️امروز از حکمرانی به حوزه و فقه نیز سرایت کرده، از بیرون مطالبه افراد و نهادها و از درون حوزه مواجهه طلاب با مساله های جامعه سوالات جدی را طرح کرده که ما چگونه میتوانیم مساله های جامعه ایران را حل کنیم و کارآمدی را محقق کنیم؟ ظرفیت کتب فعلی برای این امر چقدر و روش استنباط و وصول به آن چگونه است؟ ☑️کارگاه های که در قم، خراسان و تهران در حوزه ها به راه افتاده و امثال رویداد شبیه سازی شورای نگهبان در جهت جواب به این چالشی است که در حوزه شاهدیم. نقطه ثقل ماجرا و خروجی این اقدام ها تربیت طلابی است که بتوانند در پیوند بین گفتمان و میدان یا پژوهش و پویش حرکت کنند و مساله های جامعه را حل و کارآمدی را محقق کنند. ☑️حاج آقای قنبریان که در این مساله جز پیشگامان بودند و این امر را در سه ایده کارگاه لمعه، کارگاه مکاسب و کارگاه روش فقهی حل مساله در این چند ساله جلو بردند حالا با این درس مطرح کردند. برای اینکه طلاب با مساله های واقعی جامعه نسبت بگیرند "مذاکرات قانون اساسی" که محصول ۴۰مجتهد و اولین تجربه فقه شیعه در عرصه حکمرانی را به عنوان متن درسی انتخاب کردند و قرار است مبانی فقهی آن را به صورت تفصیلی بررسی کنند. در کنار سایر روش ها فقه اینگونه نیز به میدان می آید و چون شهید بهشتی تربیت میشود. امیداورم این ایده از جانب حوزه تقویت و توسط سایر اساتید نیز تکثیر شود. ✍ @m_amin_rezai
| چهارمین دوره‌ی متن‌خوانی مدرسه فکرت 💠با محوریت کتاب «تنبیه الامه و تنزیه المله» میرزای نائینی با ارائه‌ی: حجت الاسلام محمدامین رضایی ⏰ زمان: پنج شنبه‌ها ساعت ۱۳_۱۵ 🏢 مکان: ساختمان مدرسه‌ی فکرت ▫️شروع: ۲۰ مهرماه ۱۴۰۲ * توضیحات: تنبیه الامه از مهمترین و عمیق ترین متن ها پیرامون فلسفه سیاسی اسلام و جز منابع اصلی ادبیات مشروطه است. ما در این کتاب درباره مساله آزادی و استبداد، مبانی جمهوریت، ماهيت حکومت اسلامی، قانون گرایی، ولایت، مشروطه و...گفتگو خواهیم کرد. علاوه بر نظرات مولف، آراء متفکرین انقلاب در این موضوعات را نیز مطرح و به بحث خواهیم گذاشت. 🔸برای ثبت‌نام به‌ آیدی @madrese_fekrat پیام بدهید. حضور برای عموم آزاد و رایگان است. امکان شرکت بصورت حضوری و مجازی فراهم است. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
دوستان طلبه و دانشجو در قم حتما حضورا در جلسه شرکت کنید. سایر دوستان که در شهرستان هستند مجازی؛ این کتاب بسیار مهم (تنبیه الامه) بهانه ای است تا در کنار مطالعه متن پیرامون مساله های مهم گفتمانی-کاربردی مثل جمهوریت، آزادی، نحوه حکمرانی و..‌..نیز گفتگو کنیم. من حتم دارم گعده ای مفید را تجربه خواهیم کرد و مطالبی نو و قابل استفاده در جلسه طرح خواهد شد.کسی سوالی دارد به خود بنده پیام بدهد @R_m_am
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻این تحقیر صهیونیست ها عجب دلچسب بود! این تصاویر با شکوه نشان داد که فلسطین زنده است و زندگی و حرکت می بخشد. رویای بزرگ آزادی خواهان جهان در حال تحقق است. مبارک باد بر امت اسلام و همه مستضعفان عالم؛ امروز آرزوی هر انسان آزادی خواهی است که کنار مجاهدان فلسطینی بود تا در این فتح الفتوح سهمی داشت و به این نابودی سرعت می بخشید. این تصاویر سیلی محکم به خائنانی در جهان اسلام بود که به دنبال عادی سازی روابط با این غده سرطانی هستند! امیداوریم تلنگری باشد برای بیدار شدن؛ زنده باد مقاومت، این طوفان قدرت پوشالی صهیونیست ها را درهم خواهد شکست. ان شاالله. @m_amin_rezai
🔻رهبر انقلاب:رژیم صهیونیستی دارد میمیرد... ۱۴٠۲/۷/۱۱ @m_amin_rezai
✅ چهارمین دوره‌ی متن‌خوانی مدرسه فکرت 📚 با محوریت کتاب «تنبیه الامه و تنزیه المله» میرزای نائینی با ارائه‌ی:حجت الاسلام محمدامین رضایی ⏰ زمان: پنج شنبه‌ها ساعت ۱۳_۱۵ 🏢 مکان: قم، ساختمان مدرسه‌ی فکرت ▫️شروع: ۴ آبان۱۴۰۲ 🔻توضیحات: چرا در این زمانه باید تنبیه الامه بخوانیم؟ eitaa.com/m_amin_rezai/3896 🔸برای ثبت‌نام به‌ آیدی @madrese_fekrat پیام بدهید.حضور برای عموم آزاد و رایگان است. امکان شرکت بصورت حضوری و مجازی فراهم است. @m_amin_rezai @fekrat_sch
♦️چرا باید در این زمانه تنبیه الامه بخوانیم؟ ☑️فارغ از اهمیت اصل مشروطه و دعوای شیخ فضل الله و میرزای نائینی که در میدان حق با کدام بود که البته همچنان از جدی ترین گذرگاه های تاریخ معاصر ما و درس آموز است و ما هم در این حلقه مطالعاتی اجمالا طرح خواهیم کرد، آنچه میرزای نائینی در تنبیه الامه طرح می‌کند بخش مهمی از مبانی گفتمانی ما در مسائل اجتماعی است. ☑️نظر اسلام درباره آزادی و انواع آن، جمهوریت، رای مردم و مدل حکمرانی، بحث قانون اساسی، حکومت در عصر غیبت، مساله استبداد سیاسی و دینی که شاه کلید میرازی نائینی در این کتاب است؛ مساله شورا، بحث مساوات، امربه معروف، ولایت در عرصه سیاسی و ده ها مساله دیگر سیاسی-اجتماعی که در این کتاب فاخر خواهیم خواند دقیقا چالش های امروز ذهنی عموم جوانان بویژه فعالین مسائل اجتماعی اعم از طلبه و دانشجوست. ☑️ما شبانه روز در رسانه ها و جلسات با این مسائل سرکار داریم. گفتگو در مورد این مسائل با محوریت یک کتاب عمیق از یک فقیه برجسته نواندیش بی شک این نیاز را تا حد اعلایی برطرف خواهد کرد. واضح است تشکیل یک حلقه اعم از طلبه و دانشجو و جمع خوانی و گفتگو پیرامون مسائل مطرح شده در این کتاب و تطبیق آن با مسائل روز و فاصله گرفتن از مباحث سطحی ژورنالیستی ثمرات بی شماری خواهد داشت. 🔻لذا از دوستان کتاب دوست و فعالین اجتماعی به ویژه طلاب و دانشجویان که در قم هستند و می‌توانند حضورا در جلسات شرکت کنند دعوت می‌کنم با ما در این حلقه مطالعاتی همراهی کنند. لطفا این پوستر را برای علاقه مندان ارسال کنید. ✍ @m_amin_rezai