eitaa logo
بازگشت || محمدامین رضایی
2.5هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
591 ویدیو
64 فایل
طلبه درس خارج،دانشجوی سیاستگذاری دوست دار فقه،عدالت وکتاب #اندیشه_متفکران_انقلاب #آرمان_های۵۷ #نقد_سرمایه_داری سوال،انتقاد،پیشنهاد: @R_m_am ♦️اینستاگرام:instagram.com/M_amin_rezai1 ♦️تویتر twitter.com/m_amin_rezai ویراستی virasty.com/m_amin_rezai
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻دیروز فرصتی پیش آمد تا از بخش های مختلف از جمله مرکز پژوهش ها و کمیسیون ها دیدن کنم. چند ساعتی هم مهمان کمیسیون اقتصادی مجلس بودم و از نزدیک با ساز و کار تقنین آشنا شدم. از برطرف کردن اشکالات شورای نگهبان تا ارائه نظرات پیرامون طرح ها؛ بعد از کمیسیون هم پیرامون مسأله اصلاح بانک داری با جمعی از نمایندگان جلسه ای داشتیم. 🔻برداشت کلی من این بود نماینده اگر میخواهد «نماینده مولف» باشد باید بخش عمده ای از تخصص و توانمندی را از قبل نمایندگی کسب کرده باشد تا در بزنگاه بتواند استفاده کند، دوره نمایندگی جای جبران کاستی ها نیست. علاوه بر این باید حوصله زیاد برای طرح خواندن داشته باشد و در تعامل با اندیشکده ها با ایده های مختلف آشنا باشد و ارتباطات گسترده داشته باشد 🔻 همچنین علاوه بر آشنایی با ایده ها خودش صاحب چند ایده تحولی ملی خصوصا پیرامون موضوعات مرتبط با کمیسیون خود باشد و الا اثرگذاری او‌ به شدت پایین می آید. یکی از مشکلات جدی حکمرانی ما نه مسأله نبود قانون بلکه نبود «قانون با کیفیت و جامع» است؛ این مهم محصول نماینده مولف و مجلس وزین است. @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻یکی از علل عدم پیشرفت در کشور این است که مسئولین به روزمرگی دچارند! درباره نمایندگان مجلس بخاطر کثرت مراجعات این آفت بیشتر است. این نیاز دارد هم نماینده دغدغه کار راهبردی بلندمدت داشته باشد هم افرادی از بیرون کمک کنند. 🔻برای دچار نشدن به این بلیه؛ از ابتدا با دکتر ایزدخواه قرار گذاشتیم در جهت مردمی سازی اقتصاد از ظرفیت همه مجموعه ها و اندیشکده ها استفاده کنیم و در این چهار سال چند طرح جامع و کارشناسی شده را تدوین و به مجلس بیاوریم. دیروز دکتر ایزدخواه @dr_izadkhah «رئیس کمیته اقتصاد مقاومتی و مردمی سازی اقتصاد» در کمیسیون اقتصاد شد. این کمیته در جهت تحقق این دغدغه است؛ چند نماینده دیگر مثل دکتر صمصامی، ظهوریان، موسوی، بخشی و... هم در کمیسیون اقتصاد هستند که درباره مردمی سازی اقتصاد دغدغه‌ دارند. 🔻 حدود دو ماه پیش خرداد ماه در اولین جلسه همه مجموعه های فعال درباره اقتصاد اسلامی و مردمی سازی در قم دعوت شدند و طرح های آنها شنیده شد و قرار شد برای تدوین چند طرح همکاری کنیم. در ادامه راه نیز با هر مجموعه ای که طرح منسجم داشته باشد جلسه خواهیم داشت، اگر طرحی در این زمینه داشتید به این آیدی @R_m_am ارسال کنید. @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔰برای تخاطب با جامعه ایران باید از دو چیز عبور کرد. 🔻۱:ادبیات سیاستی در انتخابات اخیر دیدیم جامعه با ادبیات سیاستی که مخصوص نخبگان است همراهی نکرد؛ در دو دهه پیش رو بخاطر کمرنگ شدن نهاد علم و موج ترک تحصیل این مساله تشدید خواهد شد. 🔻۲: ادبیات سیاسی از جامعه ما سیاست زدایی شده و یک حس انزجار از سیاست زدگی شکل گرفته؛ مردم میدانند مساله های حل نشده شان محصول هر دو جناح است. از این جهت متن جامعه با افرادی که هنوز در خط کشی های سیاسی دهه ۷۰و ۸۰ گیر کردند و‌اصرار دارند همراهی نمی‌کنند و مقابل افراد سیاست زده می ایستند. ✅تنها راه تخاطب و ارتباط، بازگشت به همه آرمان ها با زبان اجتماعی که همان زبان مردم است و تکیه بر مشترکات و حل مساله های اجتماعی-اقتصادی است @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
💠 کارنامه عدالت در دولت سیزدهم 🔹 ارزیابی نظام‌مند و جامع روند تحقق عدالت اجتماعی دولت سیزدهم، نیازمند گذر زمان بیشتری است تا امکان تحلیل و بررسی داده‌ها فراهم آید. با این وجود نگاشت حاضر ابتدا به‌اجمال به شش روند آماری مهم و قابل برآورد برای سنجش عدالت حسب داده‌های رسمی کشور پرداخته و در بخش پایانی کوشش می‌شود تا جمع‌بندی از عملکرد دولت سیزدهم در حوزه عدالت ارائه گردد. 🔸 ارزیابی اولیه داده‌های آماری نشان می‌دهد در دولت سیزدهم، تغییری آشکار در روند توزیع درآمد و کاهش فقر نسبت به سال‌های پایانی دهه نود (دولت دوازدهم) رقم خورده است؛ اما مانند دولت گذشته، فشار تورم (خاصه ناظر بر سفره و معیشت روزمره مردم) موجب کاهش قدرت خرید خانوار شده است. این چالش‌ها عملاً موجب کمرنگی اقدامات دولت سیزدهم در بخش‌های زیرساختی و پایه‌ای پیشرفت و عدالت کشور در میان بخشی از افکار عمومی ایرانیان شده است. 🔹 برای تحول در امر حکمرانی به نفع عدالت در دولت چهاردهم باید دانست که عدالت میتی کومان ندارد؛ عدالت نیازمند به حکمرانی مردمی و حضور و نقش‌آفرینی مردم است. از نقاط قوت دولت سیزدهم، باور به این اصل بود. محفلی شدن حکمرانی و عدم استمرار این سیاست راهبردی، به زیان دولت چهاردهم خواهد بود. ✍🏻 به قلم حسین سرآبادانی | پژوهشگر هسته عدالت اجتماعی 📄 برای مطالعه متن کامل یادداشت می‌توانید به این نشانی مراجعه نمایید. 📌 منتشر شده در روزنامه فرهیختگان (ع) ➖➖➖➖➖ ✅ مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) 🌐 Rushd.ir 🆔 @rushdisu
اسماعیل ها را قربانی کنید یحیی ها از راه می‌رسند میخواهید بگویید: سر یحیی را هم خواهید برید اسلاف تان هم خواستند سر کربلا را ببرند، مگر کربلا تمام شد؟ مگر مقاومت مرد؟ مقاومت تمام نمی‌شود چرا که کربلا ادامه دارد... @m_amin_rezai
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️ حر بن یزید (سنّی و عضو جبهه یزید) راه یافته تر است یا عبدالله بن جعفر (شیعه عقیدتی و مناسکی)؟! ✍ توجه کنید! این مباحث در مقام تضعیف تشیع عقیدتی و مناسکی نبوده که نمایندگان بزرگش مثل حبیب بن مظاهر و بریر و مسلم بن عوسجه هم در جبهه سیاسی حسین(ع) بودند هم نمونه شیعه عقیدتی و مناسکی کامل؛ بلکه در تبیین این بود که جبهه علوی و حسینی علیه حزب اموی -که ابقائش را حضرت امیر(ع) کافر شدن به آورده پیامبر(ص) می خواند(خ۵۴)- فقط از شیعیان خالص و هویتی تشکیل نمی شود. جبهه حسین(ع) از سنّی های آن روز هم جذب می کند و شرط تشیع ندارد. گاهی آنها از شیعیان رسمی سبقت هم می گیرند و مشمول "الارواح التی حلّت بفنائک" می شوند! غیر از جناب حر از زهیر و هفهاف و برادرش و... هم در این مقیاس یاد شد... البته این شهیدان در مراحل نهایی از شیعیان هویتی امام هم می شوند. کلماتی در رجز آخر زهیر، یا کلمه "اولیائک" در توبه آخر حر، شاهد بر این حقیقت است... ❗️ برای قضاوت بهتر سلسله بحث را اینجا بشنوید! (ع) حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔻روز را به همه آنها که«مصلحت» آنها را «محافظه کار» و «مواهب دنیا» آنها را «دروغگو و اهل زد و بند» نکرده؛ به همه آنها که در این روزگار به «حقیقت فروشی» نیفتادند و هستند؛به همه آنها که «واقعیت ها» موجب نشده «امید و رویا داشتن»را فراموش کنند تبریک عرض میکنم. @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🚩خون‌خواهی و مجازات سخت 🔰گردهمایی تبیینی مبلغین خواهر و برادر در تحلیل وضعیت منطقه و اجابت به پیام رهبر معظم انقلاب به ملت ایران در تحقق مجازات سخت. 🔶سخنران : دکتر سعید جلیلی(نماینده رهبر انقلاب در شورای امنیت ملی) 🕓قم، پنج شنبه ۱۸ مرداد ساعت ۱۶:۳۰ خواهران و برادران 📣برای حضور و اطلاع از مکان جلسه،عدد1 را به شماره 09373304204 یا آیدی ایتا @Setadrohaniat_jalili پیامک کنید. ⛔️کسانی که قبلا پیامک به شماره یا ایتا دادند، نیاز مجدد نیست. 🔖روایت خود از ایام انتخابات و یا ایده خود برای آینده جریان را به همین آیدی(@Setadrohaniat_jalili) ارسال کنید . به روایت و ایده های برگزیده، در جلسه، فرصت ارائه داده خواهد شد. @sr_jalily
🔻رفتن هر ایرانی برای هر وطن دوست درد آور است. باید راهبرد اصلی ما با هم وطنان ما با سلایق مختلف باشد اما دلسوزی برای کسی که بارها به او فرصت داده شده اما او بر وطن فروشی و لگد کوب کردن ارزش ها تاکید دارد یک اثر سو‌ء دارد و آن«شکستن قبح وطن فروشی»است @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
📚کتاب اهالی تپه ندبه اثر جدید حجت الاسلام محسن قنبریان 🔹این کتاب به هویت شناسی و مختصات جریان تماشاچی در عاشورای۶۱هجری میپردازد و برای امروز ما درس های خوبی دارد. میتوانید این کتاب را به عنوان خوراک فکری سفر اربعین انتخاب کنید. 🔻قیمت کتاب ۱۸۰ تومان است. برای تهیه این کتاب با تخفیف ۲۵٪ به مبلغ ۱۳۵ تومان به آیدی پیام بدهید. @R_m_am 🔻در قم و مشهد کتاب بدون هزینه پستی به دست شما خواهد رسید و در سایر شهرها هزینه پست اضافه میشود. @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
بازگشت || محمدامین رضایی
🔻رفتن هر ایرانی برای هر وطن دوست درد آور است. #تعامل باید راهبرد اصلی ما با هم وطنان ما با سلایق مخت
بعضی در جواب این توئیت میگندحر را امام حسین ع در آن شرایط پذیرفت اما شما... احتمال بدید این واضحات را ما هم می‌دونیم اگر کسی رفته و به خودش، وطن و ارزش ها جفا کرده اما پشیمان شده، برگشت و جبران کرد حتما او را می‌پذیریم. مسأله اینجاست برای برگردوندن افراد نباید «قبح وطن فروشی» را شکست ✍ @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
بدن مرکب است و آرمان هدف. انسان های بزرگ که برای «آرمان جمعی» و «رویای ملی» مرکب را به رنج می اندازند، با دشواری بسیار «مسیر»را ادامه میدهند حتی اگر به«مقصد» نرسند با ارزش هستند؛ به احترام آنها باید ایستاد. خداقوت برادر عزیز، پهلوان ایرانی @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔺مناظره با موضوع «مسکن حمایتی» 🔺با حضور پیروز حناچی و محمد منان رئیسی 📍شنبه، ۲۰مرداد۱۴۰۳، ساعت ۲۲:۳۰، شبکهٔ چهار سیما @Shiveh_tv4
🔹یک هفته پیرامون قانون اساسی و شناخت حکمرانی کشور در خدمت اساتید پژوهشکده شورای نگهبان بودیم. در این تصویر ما در یک رقابت خودمون را جای فقها و حقوقدان های شورای نگهبان گذاشتیم و پیرامون یکی از اصلاحیه های مجلس اظهار نظر کردیم. هر دو تا اصلاحیه را خلاف قانون و شرع تشخیص دادیم :)) 🔻پ.ن: ضمن خداقوت به اساتید در طول دوره اساتید معظم را با سوالات مکرر و بحث کردن های جدی اذیت کردم که دیگه این خصلت ذاتی بنده هست :)) ✍ @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻اصلا ما زیر این پرچم زندگی می کنیم تا روزگاری این پرچم وطن، روی سر و تن مان نیز بیفتد... @m_amin_rezai
| ▫️فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی برگزار می‌کند: 🔶 اربعین؛ جامعه نابازار، انسان یاری‌گر، اقتصاد تبرعی با حضور 👤محمدامین رضایی، طلبه درس خارج و دانشجوی سیاستگذاری 📅 دوشنبه ۲۲ مردادماه ⏰ ساعت ۱۰:۳۰ 📍قم، بلوار بسیج بعد از خیابان شهید تراب نجف‌زاده، پلاک ۲۴۵ 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام
🔻با پیرترین دولت جمهوری اسلامی طرفیم در حالی که قرار بود جوان ها باشند! هیچ اهل سنتی در کابینه نیست در حالی که آن همه وعده داده شد! تنها یک زن وزیر که آن هم بخاطر نظراتش چون مخالفت با عرضه زمین به مردم، عدم تخصص در حوزه راه،حمل و نقل احتمالا نتواند رای مجلس را اخذ کند. 🔻با آن همه سروصدا درباره انتخابات شایسته سالارانه از کارگروه ها نیمی از کابینه خارج از این مکانیسم انتخاب شد! چند نفر از کابینه گزینه های ضعیف و نماینده سرمایه داران هستند. چند نفر هم گزینه های خوب و معتدل؛ سرجمع تا این لحظه به نظر رقیب و رفیق آقای پزشکیان ما با یک دولت ضعیف طرف هستیم ✍ @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
🔻ظاهراً استعلام آقای ظریف بخاطر تابعیت فرزندانش و... منفی شده و علت اصلی استعفا این است؛ اختلاف بر سر گزینه های کابینه فرعی است @m_amin_rezai http://eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
بسم الله الرحمن الرحیم الی الحسین ع عازمم؛ این برادرتان را حلال کنید @m_amin_rezai
از این حرف‌های شعاری نمی‌خواهم بگویم که کف جامعه مشکلی نیست و نسل امروز همه حسین فهمیده‌اند. واقعیت را می‌بینم؛ اما واقعیت این هم هست نیمی از مدال آوران ایران ما هستند! توسلات و روحیاتشان را می‌بینید. چند روز دیگر مسیر پیاده روی پر می‌شود از دهه هشتادی... ✍ ایتا | بله | تلگرام | توییتر | اینستاگرام
بازگشت || محمدامین رضایی
#اربعین بسم الله الرحمن الرحیم الی الحسین ع عازمم؛ این برادرتان را حلال کنید @m_amin_rezai
گزارش سفر اربعین را علاوه بر اینستاگرام، اینجا هم خواهم گذاشت. سعی می‌کنم نکات متفاوتی باشد.
🔻ورودی ملایر موکب خوبی برای استراحت و صرف غذا هست؛ با بچه هاش صحبت میکردم می‌گفت: یک روستا انگور ما را تامین می‌کنه، یکی سیب زمینی، بازاری های شهر کمک مون کردند برای غذا، شهرداری داربست بهمون داده؛ اربعین اینگونه همه مردم را در خدمت به تحقق رساندن ارزشهای متعالی به صف میکند و نهادهای دولتی را نیز به خدمت میگیرد. سال اول شون بود ولی خیلی با محبت و شوق دور زائرا می‌گشتند که چیزی کم نداشته باشند.. ✍ @m_amin_rezai http://eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
▪️اربعین و سه گانه؛ جامعه نابازار، انسان یاریگر، اقتصاد تبرعی 📆 قم، ۲۲مرداد۱۴۰۳موسسه فکرت 1⃣اربعین جامعه نابازار 🔻دو نوع ارزش در ادبیات اقتصادسیاسی (مارکس،ریکاردو) ۱:ارزش مصرفی مثل هوا که خرید وفروش نمیشود ۲:مبادله ای مثل کالاهای متداول(مارکس ارزش مبادله ای را اصل میداند چون کالا را کالا میکند) 🔻دو نوع ارزش در احادیث و فقه ۱: ارزش ذاتی عبادات از آن جهت که قصد قربت لازم است/حرمت اخذ اجرت بر واجبات(اختلاف بین واجبات عبادیه و نظامیه)/ عقود مثل ودیعه و عاریه،قرض و...که ماهیت شان رایگان است. انگیزه مستودع(امانت دار) ارزش اجتماعی بودن امانت داری و انگیزه مودع( امانتگذار) کالا نبودن تمام اشیا هست ۲:ارزش مبادله ای مثل اجاره، تجارت و... 🔻در عصر سرمایه داری دو اتفاق رقم میخورد ۱:مبادله ای شدن همه روابط ۲:کالایی کردن همه اشیا( مقدمه کتاب مایکل سندل"چه چیز را با پول نمیتوان خرید" را بخوانید. چگونه در دنیای سرمایه داری مثل آمریکا حق صف، دانشگاه، درمان حتی مادر به عنوان یک شخصیت مقدس را میشود با پول خرید!) ▪️خروجی این وضعیت "جامعه بازار" است به جای"جامعه دارای بازار" البته تشکیل جامعه بازار در غرب نیجه یک سیر طولانی دارد از عصر شکار، کشاورزی تا عصر تجارت و صنعتی شدن که اقتصادسیاسی متکفل آن است. در این زمینه کتاب "تکامل نهادها و ایدئولوژی ها" هانت پیشنهاد میشود. 🔹توضیح اربعین جامعه نابازار ۱:اربعین فراتر از یک مناسک به یک جامعه مبدل شده؛همه علامات یک جامعه را دارد غیر از زمان طولانی، با اندکی تسامح میشود گفت:ما یک جامعه می نیمال طرفیم. ۲: روابط در یک جامعه سه حالت دارد الف:رقابت(ویژگی جامعه سرمایه داری) ب:تسخیرطرفینی(لیتخذ بعضهم بعضا سخریا) ج:نصرت و تعاون( الذین آوو و نصروا ۷۲ انفال،تعاونوا علی البر و التقوی) روابط در جامعه اربعین از این جنس است. اخوت و برادری جای رقابت و تسخیر را گرفته است. ۳: اربعین یک قدم جلوتر از جامعه معمولی"جامعه دارای بازار" است. در اربعین "جامعه نابازار" شکل گرفته است.مسکن، آب و غذا، درمان، آموزش رایگان شده است که حدود۷۰٪ را شامل میشود. برای ۲۱ میلیون عراقی( ۴۰٪جمعیت عراق)کاملا نابازار است. اربعین نه تنها مانع کالایی شدن شده که آن بخش از جامعه که مبادله ای و کالایی است را هم تبرعی و موقتا برای زائران ناکالا کرده است. 2⃣ انسان یاریگر یا سوداگر؟ 🔻سیر شکل گیری انسان سوادگر در ابتدا ثروت افزایی و همدردی با جامعه( خیر عمومی) دو خط قرمز کلیسا بود که به تدریج کمرنگ شد. فیزیوکراست ها و مرکانتیلیست‌ها با تکیه بر طبیعت گرایی زمینه نظریه های اقتصاد کلاسیک( آدم اسمت را فراهم کرد. مساله لذت گرایی، حسابگر بودن انسان با توجیه عقلانیت ابزاری پررنگ شد. تئورسیون های سرمایه داری توصیف شان از انسان این عصر و توصیه شان به او این جملات است. بنتهام: ما فقط‌ یک‌ وظیفه‌ داریم‌ و آن‌ جستجوی‌ بالاترین‌ لذت‌ ممکن‌ است‌ و مسئله‌ رفتار انسان، فقط‌ مسئله‌ تعیین‌ این‌ است‌ که‌ چه‌ چیزهایی‌ بیشترین‌ لذت‌ را به‌ انسان‌ می‌بخشد. هابز:جز ملاحظه‌ منافع‌ شخصی، چیز دیگری‌ نمی‌تواند انگیزه‌ رفتار آدمی‌ باشد. در جامعه ای که همیشه"نفع شخصی" بر "خیرعمومی" ترجیح پیدا میکند بهترین توصیف برای انسان آن جامعه، جمله مشهور هابز است" انسان گرگ انسان است" 🔻انسان اربعینی، انسان یاریگر ۱: روحیه تعاونی در انسان مسلمان و ایرانی نهادینه شده، نمونه اش شرکتهای تعاونی واره، قنات های یزد (کتاب واره دکتر فرهادی) ۲: یاری گری سه ساحت دارد الف: هم یاری( کار جمعی، تیم بورک) ب: خود یاری ج: دگر یاری (یاری یک طرفه بدون توقع کمک) این بالاتری نوع همکاری است که به وضوح ما در اربعین شاهدیم. موکب داران خودشان و مالشان را برای امام حسین ع( للحسین ع) میدانند. انسان اربعینی مصداق بارز "یوثرون علی انفسهم" است. آمارهای اربعینی اگر چه دقیق نیست اما اندکی بازنمایی میکند این واقعیت بزرگ را، اربعین ۱۴۰۱ بیش از ۶۰۰ هزار نفر رایگان پخت و پز کردند. ۵۰۰ هزارتن میوه، ۱۵۰ میلیون لیترآب، ۲۸۹۳ موکب ایرانی و مجموعا بیش از ۱۰۰ هزار موکب خدمت رایگان به مردم داده شد! 3⃣ اربعین و اقتصادتبرعی (رایگان) در اسلام بخشی ازGdp اقتصاد، اقتصاد تبرعی( رایگان) هست که برای شخص عایدی ندارد. اقتصاد تبرعی موجب تقویت نهاد اجتماعی و خدمات عمومی مثل درمان، آموزش، زیارت( مثل اربعین)و...میشود. امروز متکفل این امور یا دولت است یا به بازار واگذار میشود(نئولیبرالیسم) 🔻اربعین در دولایه با اقتصاد سرمایه داری مبارزه میکند ۱:احیای ظرفیت اقتصاد تبرعی(مانع کالایی شدن خدمات عمومی) ۲: کمک به اقتصاد مبادله‌ای واقعی که خدمت و کالاست مثل۸هزار اتوبوس و...بجای سفته بازی و‌ بازارهای صوری مبادله ای 🎙 @m_amin_rezai eitaa.com/joinchat/3252879362C12bea3a2ca
| ▪️اربعین و سه گانه؛ جامعه نابازار، انسان یاریگر، اقتصاد تبرعی eitaa.com/m_amin_rezai/5256 👤محمدامین رضایی، طلبه درس خارج و دانشجوی سیاستگذاری 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام