eitaa logo
محسن قنبریان
15.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
763 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
💠میزگرد ۱۶آذر آقایان حامد کاشانی و محسن قنبریان ✅ برای دیدن فایل تصویری گفتگو به پیج اینستاگرام رجوع کنید: Instagram.com/ghanbarian_ir ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚖ عدالت به زبان ساده قسمت اول: مقدمه ای الهیاتی-تحلیلی از رهبران انقلاب: شکست انقلاب؛ شکست اسلام! شکست انقلاب هم به اضمحلال داخلی! ▫️برخی منابع: امام خمینی: صحیفه امام ج۸ ص۴۷۶تا۶۸۲ و ص۴۸۳تا۴۹۱ و ج۱۷ ص۳۸۳ و ج۲۱ص۴۴۷ و... آیت الله خامنه ای: ۷۰/۱۱/۱۸ و ۷۰/۲/۲۱ و ۷۴/۷/۲۴ و ۷۵/۹/۲۴ و ۸۳/۶/۲۸ و... با تشکر از استودیو شهید آوینی ماهشهر ☑️ @m_ghanbarian
❗️توجه: دوستانی که به ادعای جلسه اول عدالت به زبان ساده ایراد یا ابهام داشتند، اگر یکی از منابع معرفی شده را بخوانند حتما آنها هم می پذیرند: شکست درونی و از خودخوردن برای حکومتی بنام اسلام، سیلی خوردن اسلام است. و شکستی است که زود رفع نمیشود. لطفا بیانات امام در ٥٨/٤/١٥ را حتما بخوانید ببینید باز هم با این ادعا مخالفید؟! https://farsi.khamenei.ir/sahifeh-content?id=14671 ☑️ @m_ghanbarian
🏴رحلت آیت الله یزدی ⬅️الساکت عن الحق شیطان اخرس یعنی کسی که از اظهار حق ساکت باشد یک شیطان لال است ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚖ عدالت به زبان ساده قسمت دوم: دو اهمیت عدالت/ رابطه عدل سیاسی و اقتصادی/دو محور عدالت اقتصادی: تخصیص عادلانه منابع تولید ثروت / توزیع عادلانه درآمدها ✔️بیشتر: در سیره امیرالمومنین(ع) از باب نمونه: روایت صحیح السند الکافی(اولین خطبه حضرت پس از جمل و استقرار حکومتش در کوفه): 🔺تخصیص عادلانه منابع: ۱.زمین هایی که پیامبر به مردمی [ضعفاء] واگذار کرد اما حکمش اجرا نشد را به آنها می دهم. ۲.آنچه از سرزمین خیبر تقسیم شده بود[بین متنفذینی مثل عثمان و زبیر و عبدالرحمن عوف و عبدالله بن عمر] بر می گردانم. ۳.در خراج گیری از زمین های فتح شده، مساحی [گرفتن خراج براساس مساحت زمین] را مُلغی و مقاسمه [گرفتن خراج براساس محصول عاید شده] را که سیره پیامبر بود احیاء می کنم. 🔺توزیع عادلانه در آمدها: مُلغی کردن دواوین(دفترهای رتبه بندی امتیاز و مزایا) * این روایت را در ترجمه رسولی محلاتی از کتاب کافی ج۱ص۸۴ بخوانید ▫️منابع بیشتر برای این دو محور: 🔺الاسلام یقود الحیاة شهید صدر (درباره جمهوری اسلامی) دفتر ۲و۳/ هم کتاب اقتصاد ما 🔺مجموعه آثار شهید مطهری ج۲۰ نظری به نظام اقتصادی اسلام (بخصوص ص۳۲۰تا۳۲۵ و ص۴۳۵و۴۹۵و۴۹۹) 🔺مشروح مذاکرات قانون اساسی ذیل اصول۴۳ (بخصوص بند۲)و۴۴و۴۵و۴۸/ و۲۹و۳۰و۳۱ با تشکر از استودیو شهید آوینی ماهشهر ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢صوت کامل نشست آقایان کاشانی و قنبریان در ۱۶آذر۹۹ با عنوان: موانع تحقق عدالت 🔹انتظار پرسش های عمیق تر در حوزه موانع عدالت میرفت که طرح نشد اما همین قدر هم زمینه طرح برخی نکات جدید در چالش های رسانه ای این سالها شد که امیدواریم مفید باشد. ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘برش اول از میزگرد ۱٦آذر: عدالت-ولایت روی زمین و جاری کشور! ▫️نزاع اصلی بین عدالتخواهی با فکر حاکم بر بروکراسی و دستگاه تصمیم سازی است! ▫️ در مثال کودتای بنزینی و در مثال برنامه های توسعه و سیاستهای اصل٤٤ ▫️آیا اشکالات آقای کاشانی(مثلا) به تصمیمات ستاد کرونا، مخالفت با ولایت است؟! تصمیمات ستادهای اقتصادی هم مثل آن! ➕پیوست۱: مقاله استقرار آموزشی مکتب نیاوران را در پیوست بخوانید ❗️ ضمن پوزش از مخاطبان بخاطر کیفیت صدا و گلایه از برگزار کنندگان که هرچه منتظر ماندیم ، صوت باکیفیت را در اختیارمان قرار ندادند! ☑️ @m_ghanbarian
اباذری-استقرار آموزشی مکتب نیاوران.pdf
394.3K
📎پیوست نشست۱۶آذر / شماره۱ 🔘مقاله علمی_پژوهشی: استقرار آموزشی مکتب نیاوران؛ تاریخچه ایجاد نهادهای دولتی آموزش مدیریت و اقتصاد بازار آزاد/ یوسفعلی اباذری و حمیدرضا پرنیان/ مطالعات جامعه شناسی دوره ۲۲ش۲ص۱۵۱تا۱۷۶. ⚪️برای آشنائی با یکی از اصلی ترین کانون هایی که اقتصاد بازار را در ایران به یک هژمونی غیر قابل نقد تبدیل کرد و در این نشست فقط بدان اشاره شد، ،این مقاله پژوهشی را بخوانید. 🔴طبعاً یا تبعاً برخی روحانیون موثر در حوزه علمیه یا درون نهادهای حاکمیت هم تحت تاثیر این هژمونی ،به قرائتی از اسلام پرداختند که با ارکان اقتصاد بازار تضادی نداشته باشد! حتی بعضی، تضاد آنرا با اندیشه های متفکران انقلاب (مطهری و بهشتی و...) با متهم کردن آن شهداء به چپ زدگی و تاثیر پذیری از کمونیسم جواب دادند! ⬅️علاقه مندان عدالت و اقتصاد اسلامی حتما این مقاله را بخوانند گرچه این قصه سردراز دارد... ☑️ @m_ghanbarian
👊🏻 تا انتقام...! 1⃣ ☑️ @m_ghanbarian
👊🏻 تا انتقام...! 2⃣ ☑️ @m_ghanbarian
👊🏻 تا انتقام...! 3⃣ ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚖عدالت به زبان ساده قسمت سوم: *شرافت عدالت در معنویت اما تقدم عدالت اقتصادی *تبعیض مانع معنویت و اخلاق جامعه *تبعیض مانع استقامت اجتماعی-سیاسی *مواساتِ پیشتازان دوره نهضت؛ اما اولویت عدالت در دوره نظام! *زنجیره ی تبعیض ساز: حقوق ۲۰برابری!⬅️ سپرده هایی که سودش برابر دستمزد یکسال ۱۱میلیون کارگر است!⬅️ وام و اعتباراتی که واگذاری کارخانجات را مال اینها می کند! * یک دهه رها شود، عمده منابع را مالک میشوند! ⬅️ضروری ترین اقدام عدالت اقتصادی در منابع تولید ثروت. .............................. ➕ پیوست: ❓چگونه حقوق ۲۰ برابری به مدیر قانونی می شود؟! 🔸فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب۸مهر۸۶ (ببینید) درباره حقوق و مزایاست. ماده۷۶ آن تا۷برابر شدن حداکثر حقوق ها در مقایسه با حداقل حقوق ها را اجازه می دهد. 🔸بخشنامه ش۶۴۷۴۴۴سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور (ببینید) در ماده سوم خود، سقف پرداختی برخی مدیران را تا ۳برابرِ سقف حقوق تعیین شده در ماده۷۶ قانون مدیریت را اجازه می دهد! ⬅️سقف حقوق قانونی برخی مدیران:۲۱=۳×۷ 🔸ماده۲۹ قانون برنامه ششم توسعه (ببینید) ضرب الاجل یکساله برای سامانه شفافیت حقوق مدیران است که...! ☑️ @m_ghanbarian
👊🏻 تا انتقام...! 4⃣ ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘برش دوم از نشست ۱۶ آذر: چالش مصلحت در این سالها! ▫️کلیات مفهومی مصلحت را هر اصول فقه خوانده ای قبول دارد؛ مصادیق عینی مصلحت سنجی این سالها، آن حرفها نیست! ▫️از سفارش امام بر لحاظ مصلحت پابرهنگان تا لحاظ مصلحت سرمایه داران! ▫️تفاوت بدهکاری مردم به بانک با بدهکاری بانک خصوصی به مرکزی! ▫️سرکوب معترض بنزین بجای پرداخت بدهی از صندوق توسعه ملی! ▫️تقدم سرمایه گذاری خارجی و حفظ همین وضع موجود ج.ا بر تعقیب انقلاب اسلامی! +پیوست برای آنان که میخواهند بیشتر بیاندیشند: 📖جزوه مصلحت در اسلام و نظام! مجموعه ای از سخنرانی ها و یادداشتهای حجت الاسلام قنبریان درباره صلاح و مصلحت و نسبت آن با انقلابی گری و عدالتخواهی ☑️ @m_ghanbarian
مصلحت در اسلام و نظام.pdf
1.07M
💢مصلحت در اسلام و نظام مجموع سخنرانی ها و یادداشتهای حجت الاسلام قنبریان درباره صلاح و مصلحت و نسبت آن با انقلابی گری و آرمان خواهی ▫️در سه فصل: ۱.درسیره اهلبیت(ع) ۲.در نظام ج.ا.ا ۳.رد تهمت بیگانگان 🔹مطالعه و نشرآن را برای آنان که می خواهند عمیقا بیاندیشند توصیه می کنیم! ☑️ @m_ghanbarian
🔰 سخن‌نگاشت | در انتقام شهادت سردار سلیمانی، با همت جوانان انقلابی و نخبگان مؤمن؛ سیلی سخت‌تر شکستن هیمنه پوچ استکبار است رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار دست‌اندرکاران مراسم سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی و خانواده شهید سلیمانی: 🔻مهم‌ترین سیلی به آمریکا همین حرکت مردمی عظیمی [در تشییع] بود که انجام گرفت؛ بعد هم که خب برادرها یک سیلی‌ای زدند؛ لکن سیلی سخت‌تر عبارت است از غلبه‌ی نرم‌افزاری بر هیمنه‌ی پوچ استکبار؛ این سیلی سخت به آمریکا است که باید زده بشود. بایستی جوانان انقلابی ما و نخبگان مؤمن ما [با] همّت، این هیمنه‌ی استکباری را بشکنند و این سیلی سخت را به آمریکا بزنند. 💻 ۹۹/۹/۲۶ | @Khamenei_ir
💠 اعدام نصیحت! ☑️ @m_ghanbarian
✍🏻 فهرستی از برخی سخنرانی ها و یادداشتهای تاریخی 🔺سلسله بحث کرب و بلای اقتصاد طاغوتی، عاشورای طاغوت اقتصادی https://t.me/m_ghanbarian/1391 https://t.me/m_ghanbarian/1397 https://t.me/m_ghanbarian/1402 https://t.me/m_ghanbarian/1408 https://t.me/m_ghanbarian/1413 https://t.me/m_ghanbarian/1418 https://t.me/m_ghanbarian/1425 https://t.me/m_ghanbarian/1429 https://t.me/m_ghanbarian/1436 https://t.me/m_ghanbarian/1441 https://t.me/m_ghanbarian/1446 🔺سخنرانی صلاح امت، اصلاح امت https://t.me/m_ghanbarian/1581 https://t.me/m_ghanbarian/1583 https://t.me/m_ghanbarian/1585 🔺نگاهی کلان به پروژه ولایتعهدی امام رضا(ع) https://eitaa.com/m_ghanbarian/1662 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1663 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1664 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1668 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1671 🔺سلسله بحث عاشورا موج سوم انقلاب محمد(ص) http://mghanbarian.ir/lecture/273/ 🔺سلسله بحث کوفه؛ نهضت، نظام، تاب آوری http://mghanbarian.ir/lecture/2692/ 🔺عاشورا، خروج یا قیام؟ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1646 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1647 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1649 🔺سخنرانی دوستی کی آخر آمد، دوستداران را چه شد https://t.me/m_ghanbarian/1094 https://t.me/m_ghanbarian/1099 https://t.me/m_ghanbarian/1106 https://t.me/m_ghanbarian/1108 🔺عقوبت تیه http://mghanbarian.ir/lecture/1985/ 🔺سخنرانی فاطمه؛ اسوه مطالبه انقلابی، نه تبرج سیاسی https://eitaa.com/m_ghanbarian/718 🔺آن چهل و چند نفر! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1225 🔺آقازادگی، از غرامت تا غنیمت https://eitaa.com/m_ghanbarian/649 🔺نحوه تولد امام صادق(ع)، نماد وحدت! https://eitaa.com/m_ghanbarian/591 🔺پرسش و پاسخی از متن نحوه تولد امام صادق(ع)، نماد وحدت https://eitaa.com/m_ghanbarian/592 🔺ازدواجی بمثابه ی یک راهبرد! https://eitaa.com/m_ghanbarian/594 🔺امام(ع) و روح جمعی امت https://eitaa.com/m_ghanbarian/1676 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1677 https://eitaa.com/m_ghanbarian/1678 🔺رهبر امت؛ نه فقط امام مذهب! https://eitaa.com/m_ghanbarian/1687
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘برش سوم نشست ۱۶ آذر: چالش بغی اشراف و افشاگران! ▫️تفاوت دنیای مدرن با قدیم در اشرافیت: در دنیای جدید مصرف، جلودار تولید است؛ پیشران مصرف هم مصرف متظاهرانه(اشرافیت) است. با گشت ارشاد و... قابل حل نیست! ▫️قرآن از "بغی اقتصادی" هم می گوید که کمتر بر جامعه می خوانیم! ▫️تهمت و بداخلاقی افشاگران، گناه اما آن اشرافیت، بغی اقتصادی است! نسبتشان مثل نسبت هتک چند حزب اللهی در ۸۸ است که آقا میفرمود جگر خون می کند با خود فتنه و فتنه گران (مساله اصلی). برخی ایندو را جابجا می کنند! ▫️اوقاف حوزه علمیه را بعضا به ثمن بخس به بازار می دهند؛ مقابلش روحانی حوزه دستش به اشراف دراز و برخی تئوریسین مگامالها میشوند! ▫️برخی مبلّغین رسانه ملی بغی اقتصادی را کوچکتر از آن بداخلاقی های افشاگران می نمایانند و این اشتباه است! + پیوست برای مطالعه دقیق تر برخی مبانی: 📖جزوه بغی اقتصادی، مجموع چکیده چند سخنرانی و یادداشت حجةالاسلام قنبریان را در پیوست مطالعه فرمایید. ☑️ @m_ghanbarian
بغی اقتصادی .pdf
773.9K
📖 بغی اقتصادی مجموع چکیده چند سخنرانی و یادداشت از حجةالاسلام قنبریان درباره اشرافیت و اشرافیت مذهبی: * ستیز لاکچری ها * علی(ع) و بغی قارونی * امام خمینی و اشرافیت مذهبی * کبیره! ☑️ @m_ghanbarian
⭕️ پرستار حرم! ☑️ @m_ghanbarian
🗓صله رحم با حاج قاسم! 🔸جهان طبیعی-جهان اجتماعی: وقتی کلماتی مثل "بنی هاشم" و "بنی امیه" و مانند آن را می شنوی، دوجور تصور برایت شکل می گیرد: ۱. دوخاندان که هریک جداگانه به لحاظ خونی و ژنتیک در پیوند باهم هستند. یک تیره و فامیل میشوند؛ با منافعی و مضارّ مشترک که معمولا دور هم زندگی می کنند؛ باهم در جنگ یا صلح می شوند و... ⬅️ این "جهان طبیعی" بنی هاشم و بنی امیه است. ۲.دو خاندان که هریک باورها و ارزشهای متفاوت و متضاد دارند. متناسب با آن نظام باور و ارزش، "عمل متصل و منفصل" متفاوتی از آنها سر میزند. بنی امیه را محافظه کار نظام جاهلیت و کوشا برای بازتولید آن می بینی. بنی هاشم را انقلابی ای در برهم زدن نظم جاهلیت و آوردن سبک جدید زندگی متخذ از بعثت رسول الله(ص) می یابی. عمل متصل هرکدام را از شعب ابیطالب تا بدر و اُحد و بعدتر صفین و عاشورا و... می توانی متمایز از هم ببینی. عمل منفصل هرکدام را در تفاوت "مدینه النبی" با "مکه ی ابوسفیان"، در "شام معاویه" با "کوفه علی(ع)" می توانی ببینی. چقدر مناسبات، ساختارها، قاعده گذاری ها تا مبلمان شهری هریک از اینها مقابل هم است؟! ⬅️ این، "جهان اجتماعی" بنی هاشم و بنی امیه[مثلا] است.(دقت فرمایید) 🔸رَحِم جهان طبیعی-رَحِم جهان اجتماعی: اگرهمان طایفه مثالی را روی کاغذ، شجرنامه نویسی کنی؛ هریک به شکل مثلثی جلوه می کند. هرچه به سمت قاعده مثلث بیایی، تکثیر بیشتر می شود و هرچه به سمت نوک توجه کنی، تکثر کمتر و به وحدت میل می کند؛ تا به یک زوج میرسی که "ریشه و اصل" آن طایفه است. امیه و هاشم با همسرانشان، ریشه آن دو طایفه اند. ⬅️ این رحِم طبیعی آن دو جهان طبیعی است. جهان اجتماعی این دو را هم اگر تعقیب کنی، به یک "نقطه کانونی" می رسی. بعثت رسول الله(ص)، نقطه کانونی است. از آنجا دید عده ای نسبت به عالم و آدم عوض و ارزشهای اجتماعی جدیدی متولد شده و اعمال و مناسکی، نو شده است. این نقطه کانونی فی الواقع "رحِم جهان اجتماعی" است. روایات ذیل آیه اول نساء(...وَ اتَّقُوااللهَ الَّذی تَسآءَلونَ بِه وَ الاَرحامَ...) این معنای از رحِم را بیان می کند. رحِمی که معلّق به عرش -بعنوان مقرّ سلطنت ربوبی- است و به صله خود فرا میخواند!(۱) 🔸صله رحم در دوجهان طبیعی و اجتماعی: صله رحم، تعبیری استعاری و پرمعناست. فایده های بسیار از جمله "ازدیاد عمر"، "تاخیر اجل و فوت"، "زیادی برکت" و... برایش بیان شده است. در جهان طبیعی که واضح است؛ یک فامیل در پیوند باهم و انواع صله(از بازدید تا مدد عاطفی و مالی و...)، "عمر جمعی شان" بیشتر و افولشان به تاخیر می افتد و بالنده تر میشوند(در روایات چنین آثاری برای افراد و اعضاء هم بیان شده است) در جهان اجتماعی نیز صله رحم متصور است. هرچیزی که "آن باورها و ارزشها" را زنده تر کند، صله رحم جهان اجتماعی است. حج و عمره، زیارت عتبات(بخصوص در جلوه ای مثل پیاده روی اربعین)، میلیاردها تومان نذر، میلیونها وقف و... رحِم آل محمد(ص) را گرامی می دارد و "جهان اجتماعی اسلام و تشیع" را بالنده می کند. 🔸صله رحِم انقلاب اسلامی: انقلاب اسلامی نقطه کانونیِ تولد جهان اجتماعیِ جدیدی با احیای اسلام ناب بود. ایرانِ بعد از آن مثل بنی هاشمِ بعد از بعثت، دچار تغییر در باور و ارزش و عمل شد. حضورهای میلیونی ۵۶و۵۷، رفراندوم۵۸، صله رحمِ عمومی در جهان اجتماعی با آن کانون معرفتی-ارزشی بود. "بسیج شوندگی مکرر" در ۸سال دفاع مقدس و جهاد سازندگی و هر بزنگاه لازم، همه صله رحم یک ملت در جهان اجتماعی خویش است. "تشییع میلیونی" امام(ره) تا سردار دلها مصادیق دیگر این صله رحم معنایی و عمیق است. همه ثمرات صله ی رحم را هم برای ملت ایران دارد. عمر جهان اجتماعی اش افزون، افولش را ممنوع و بالندگی اش را تضمین می کند! ⬅️ فرصت دوباره برای ابتکار صله در این جهان اجتماعی، در مقتضیات جاری است. .................................... ۱.ر.ک:الکافی ج۲ص۱۵۶/الخصال ج۲ص۵۴/و... 📝محسن قنبریان ۹۹/۱۰/۱ ☑️ @m_ghanbarian