eitaa logo
محسن قنبریان
15.2هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
762 ویدیو
106 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🔆 جهاد امید آفرینی (قطعاتی از سخنرانی شب نیمه شعبان۱۴۰۰/ مسجد دانشگاه شریف) 🔹یک روایت مهم: امام کاظم(ع) به علی بن یقطین فرمود: الشیعةُ تُربَّی بِالاَمانِیِّ مُنذُ مائَتی سِنَة دویست سال(تا زمان ایشان) است که آرزو شیعه را تربیت کرده است.۱ آرزو چگونه میتواند یک امت را تربیت کند؟! 🔹دو نحوه حادثه امید سوز در تاریخ تشیع: 1⃣ استضعاف و ظلم دشمنان با مثل کربلا و زندان و اسارت. اینجا گرچه ماندن امید سخت است اما با آرزو تربیت شدن و صبر و استقامت یافتن را می فهمم. 2⃣ ناکامی ها، شکستها و خیانت ها درون جبهه خودی و حتی در دستگاه ولایت! اینجا نحوه هایی دارد. اینجا امید چگونه نسوزد؟! آرزو چگونه موهوم نشود و باز ملت را تربیت کند؟! 🔹سه دسته ناکامی و شکست وخیانت در جبهه خودی: 1⃣ باید جای قیس بن سعدعباده انقلابی باشی که با امام مجتبی(ع) هم بشرط مبارزه با شام بیعت می کند! با فرماندهی عبیدالله بن عباس فرماندارِ فراری یمن در عهد امیرالمومنین مواجه میشود، اینبار هم خیانت می کند و شبانگاه به معاویه می پیوندد! اگر قیس بودی، امید از کجا می آوردی و آرزو چگونه برایت می ماند؟!! او خیانت پسرعموی امام را به امام سرایت نداد و برای مردم خطبه خواند که او(ابن عباس) و پدرش و برادرش برای اسلام کاری نکردند و او هم خیانت اولش نیست... پس از تبیین او لشکر فریاد کردند: خدا را شکر که او را از ما راند و با دشمنان همراه کرد.۲ قیس امید آفرید و آرزوی شیعه را تحکیم کرد. 2⃣ اگر جای شاگرد درسخوان امام باقر(ع) و شبکه ساز امام صادق(ع) بودی و می دیدی نه پسر عمو که فرزند امام صادق(ع) خیانت می کند، چه می کردی؟! فساد آقازادگی درون بیت خود امام(ع)! عبدالله افطح پسر بزرگ بعد از فوت اسماعیل اما بی سواد و بی تقوا با دعوی امامت، مایل به مرجئه و فرقه های انحرافی! شاگردان اصیل، جای خود باختن و ناامید شدن، آرزوی روز درخشان شیعه را سردست گرفتند با سؤال و استیضاح او را برای شیعه رسوا کردند و راه را بر امامت امام کاظم(ع) باز کردند! یاد گرفتند و یاد دادند: اِنَّ اولی الناسِ بابراهیمَ للذین اتَبعُوه(۶۸ آل عمران) معیار فامیل و نژاد نیست انطباق بر آرمانهاست. 3⃣ جای فعالین سازمان وکالت نبوده ای که ببینی مقدمات نهضت بزرگ شیعه مورد خیانت زعمای آن واقع میشود! ۶وکیل امام کاظم(ع) با طمع در اموال شرعی متعلق به امامت، در امام کاظم(ع) توقف می کنند و راه بر امام رضا(ع) می بندند! اموال را بالا می کشند و کنیزان را زن خود می کنند! طعنه شیخ بغداد شنیده میشود که آنها را شاهد کرده و بگوید: در دنیا بدتر از شما شیعیان یافت نمیشود! یونس بن عبدالرحمن ها رشوه قبول نکردند، تخریب شدند و حتی امام برحق(امام رضا) نشد رسما از او حمایت کند اما باز روشنگری کردند. اینگونه آرزوی شیعه را در سینه ها نگه داشتند و امت را تربیت کردند. 🔸یک آرزو برای تربیت دو شرط دارد: 1⃣ تصویر معلوم و روشن داشته باشد(المأمول). مردمت از سربداران تا صفویه و... آرزویشان معلوم و معین شده: یاران قائم آل محمد(ص) برای اقامه عدل در زمین باشند. وقتی علامه مجلسی از حکومت سلطانی صفوی امید زمینه سازی دارد، انقلاب اسلامی اولویت بیشتری دارد. البته اگر بتوانی ناکامی ها و خیانت ها را مثل سلف صالح قبل تدبیر کنی. امیدها را نگه داری و آرزو را شفاف تر کنی! 2⃣ بر آن تصویر روشنِ آرزو، وعده تحقق الهی هم نشسته باشد(المُومَّل). وعده ها درباره قومت در آیات و روایات زیادی آمده اند. وعده خداست که یاران امام زمانشان کند! پس آرزوی موهومی نیست، آرزوی امضاء شده ای است. البته آرزو از انشائیات و ساختنی هاست نه حکایات و اِخباریات پس خوف و رجاء باهم دارد. 🔸باور کن این آرزو شیعه را تربیت کرده است! مقام امام زمان در حله را با قله بازی دراز یا کانال کمیل مقایسه کن تا باور کنی با آرزو تربیت شده ایم! مقام حله همان خانه ای است که به حسب حکایت، امام زمان(ع) دو بزغاله بر بام بجای شیخ علی حلاوی و قصاب کشت و همه مشتاقان حاضر در حیاط فرار کردند! بازی دراز جایی است که گردانی همه کشته میشوند تا با ۶نفر زخمی قله را فتح کنند و ایام عید به نائب امام زمان(ع) هدیه دهند! با آرزوی امام عدل، تربیت نشده ایم؟! 🔸حدیث لوح آدرس تربیت شدگان دوره غیبت آن امام را می دهد: سرهایشان به ظلمه هدیه داده میشود! کشته میشوند و آتش زده میشوند! زمین از خونشان رنگین میشود ! و... این خصوصیات برای اهل قعود است یا جبهه مقاومت؟! نشان اینها را در یاران خمینی می بینی یا اسلام های دیگر و تشیع ها و فقاهت های دیگر؟! همین جمهوری اسلامی موجود، مرکز اصلی این آدمها در عالم است یا ...؟! 📎پاورقی: ۱)الکافی ج۱ص۳۶۹/ الغیبه للنعمانی ص۲۹۵/ الغیبه للطوسی ص۳۴۱ ۲) ارشاد مفید ج۲ص۹ حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 درس‌گفتار "بقیة الله" جلسه هفتم - رمضان ۹۴ حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔰چکیده ای از درسگفتار جلسه7⃣ /رمضان۹۴ 🔸 غیبت و ابتلای بزرگ لازمه ظهور وجه رب گفتیم آن نور وجه و وجه منیر، امام زمان(ع) است که حقیقت اسم اصلاح اولین و آخرین و حقیقت اشراق آسمان و زمین است. ❓اما چرا بین همه ائمه، امام زمان(ع) چنین میشود؟! برای این ظهور عظیم الهی چه لازم بوده است؟ ❗️جواب اجمالی: غیبت طولانی و ابتلای عظیم! 🔸 توضیح مطلب • قرآن ابتلاء را شرط امامت معرفی می کند(۱۲۴/بقره) - امام صادق(ع) فرمود: از آدم تا خاتم، خداوند ثناء هیچ بنده ای نکرده الا بعد از مبتلا شدن به بلاء و وفا کردن حق بندگی در آن بلاء. پس کرامات الهی در حقیقت نهایاتی است که ابتدای آنها بلاء است(بحار ج۶۷ص۲۳۱) ⬅️ پس کرامت بزرگ "ظهور امامت" بعد از ابتلاء بزرگ است. - لذا امام سجاد(ع) فرمود: "در قائم از ما(ع) سنت هایی از انبیاء هست...اما از ایوب ،فرج بعد از بلاء" - امام کاظم(ع) فرمود: "ناچارا برای صاحب این امر غیبتی هست تا جایی که برخی از عقیده بر می گردند و آن محنت و ابتلایی از خداوند است" - امام رضا(ع) در روایت معروف ریان بن شبیب فرمود: "بدرستیکه روز حسین(ع) پلک های ما را زخم و اشکهایمان را سرازیر و عزیز ما را در زمین کرب و بلا ذلیل کرد و کرب و بلاء را به ما ارث داد تا روز انقضاء(اورثتنا الکرب و البلاء الی یوم الانقضاء) ⬅️ ارث "کرب و بلاء" سیدالشهدا(ع) به ائمه بعد از عاشورا تا وقت فرج. در این بین طولانی ترین کرب و بلاء مربوط به امام زمان است! - آیت الله بهجت همین روایات را باز می گفت: "چه مصائبی بر امام زمان(ع) که مالک همه کره زمین است و تمام امور به دست اوست وارد می شود؟! آن حضرت در چه حالی است وما در چه حالی؟! او در زندان است و خوشی و راحتی ندارد و ما چقدر از مطلب غافلیم" • مقابل این حقیقت پس از فروپاشی عباسیان، افسانه جزیره خضراء ساخته شد؛ که امام در راحتی و رفاه جلوه داده میشود. - محقق شوشتری احتمال قوی می دهد این ماجرای بدون سند، ساخته دشمنان باشد! چون از تحریف قرآن، جواز برده کردن اهل سنت و... سخن است. آیت الله خوئی و جناب کاشف الغطاء هم به بی اعتباری آن حکم کرده اند. - در حالیکه امام زمان(ع) به علی بن مهزیار در آن تشرف معروف فرمود: "پسر مهزیار پدرم بامن عهد بست که مجاور قومی که مورد غضب الهی اند مجاورت نکنم...و مرا دستور داد که سکونت نکنم از کوهها الا کوههای سخت و از شهرها الا سرزمین های خشک و دور از دسترس!"(الغیبه/ طوسی ص۱۶۱) - امام باقر(ع) دره های مکه را نشان و فرمود: "برای صاحب این امر غیبتی در بعضی از این دره هاست و اوست مضطر در قرآن (و آیه امَّن یجیب المضطر ... را خواند). (تفسیر عیاشی ج۲ص۱۹۴) • غیر از خود ایشان، ابتلاء عظیم شیعیان و مستضعفان هم ابتلای اوست. - امام صادق(ع) فرمود: "او فرج دهنده برای کرب و سختی از شیعیانش بعد از تنگی شدید و بلاء طولانی و ستم است". - امام رضا(ع) در وصف او فرمود: "اَولَی از مردم به خودشان و دلسوز تر برآنها از پدران و مادران است" • سید حلاوی با قصیده ای شکوائیه ای از گرفتاری ها و آزارهای بر شیعیان محضر حضرت تقدیم کرد و چند مجلس آنرا خواند. حضرت از طریق برخی اوتاد نجف به او پیام داد: به سید بگویید اینقدر دل من را مسوزان...! *تفصیل مطلب را در فایل صوتی بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
🔰تشرف محمد علی برهانی از یک گروه جهادی در منطقه ای محروم محضر امام عصر(ع) را در جلسه 7 درسگفتار بقیة الله بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
📚 معرفی کتاب ایام تعطیلی نوروز، مطالعه کتاب حجره شماره دو (تالیف آقای رضا یزدانی) را بخصوص به طلاب و روحانیون انقلابی توصیه می کنم. شرح احوال یک جهادگر تبیین در تراز انقلاب اسلامی (حجت الاسلام اقبالیان) است. وقتی جهاد تبیین هنوز برند نبود و حتی هشتگ هم نداشت، حجره شماره دو فیضیه با محوریت این شهید قبل و بعد از انقلاب جای تبیین بود با همه هزینه هایش! دوستانی که کتاب را خواندند، یک عمل خیر برای مرحوم حجت الاسلام علی شاملو تقدیم کنند. روحانی خوب مشهدی که ابتکار کتاب رسان را باب کرد و تازه از بین ما رفت. این کتاب را ایشان به بنده هدیه داد. محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 درس‌گفتار "بقیة الله" جلسه هشتم - رمضان ۹۴ حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔰چکیده ای از درسگفتار جلسه 8⃣ /رمضان۹۴ 🔸 نسبت صبر و امامت • آیه ۳۲ سجده هم به این نسبت اشاره دارد: " وجعلنا منهم ائمهً یهدون بامرنا لمّا صبروا" این "لمّا صبروا" گوهر آن امامت است. بخاطر صبرشان ائمه شدند، که نتیجه اش هدایت به امر است. - صبر هم "صبر مطلق" منظور است که در درون هم جز خدا مورد توجه نباشد. حبس نفس از غیر خدا که مساوی با سعه صدر است. 🔸یک معما ❗️از طرفی دوری امام، نشانه غضب خدا بر مردم شمارش شده و از طرف دیگر نزدیکترین حالت بنده به خدا در زمان غیبتِ امام بیان شده است!: - امام جواد(ع) فرمود: هر وقت خداوند بر بندگانش غضب کند ما را از جوار آنها دور می کند. - امام صادق(ع) فرمود: نزدیکترین حالت بنده به خدا... وقتی است که حجت خدا را از دست داده و بر ایشان آشکار نیست در حجاب از آنهاست و آنها مکانش را نمی دانند اما می دانند حجت های الهی و بیناتش باطل نشده، پس در این وقت صبح و عصر متوقع فرج باشید" ❓ایندو چگونه ممکن است؟!حل: صبر و انتظار (در امام و ماموم) موجب سعه صدر و تعالی می شود که: ۱- امام را وجه الله می کند که همه جا دیده شود با چهره وجه اللهی. روایات زیادی "اینما تُولّوا فَثَم وجه الله"(۱۱۵/بقره) را به امام بخصوص امام دوازدهم تطبیق داده اند.۱ ⬅️ امکان شهود وجه رب (وجود نوری حضرت) در همه آفاق از طریق دستیابی به مقام ولایت برای بنده هست. ۲- حتی اگر "ظهور آفاقی" رخ ندهد که همه زمین از نعمت حضور امام زمان بهرمند شود، برای چنین بنده ای "ظهور انفسی" رخ می دهد. - امام سجاد(ع) به ابی خالد کابلی فرمود: "غیبت برایشان بمنزله مشاهده است" ⬅️ لذا روایات از مردن یادش در عین حال زنده بودن در قلوب مومنین می گوید: - امام کاظم(ع) فرمود: "شخص او از چشم ها غایب می شود اما یادش از دل مومنین غیبت نمی کند" ⬅️ پس حل معما چنین است که برای آنها که در عهد او نیستند دوری اش غضب خدا برآنهاست و برای مومنینی که در یاد اویند، نزدیکترین حالات با خداوند برایشان خواهد بود. - لطیفه اش را در ماجرای یعقوب و یوسف می بینیم. یعقوب بوی یوسف در چاه کنعان را استشمام نکرد اما وقتی پیراهنش از مصر همراه کاروان فرزندان شد گفت بوی یوسف می برم(آیه ۹۴ سوره یوسف). این یعقوب با ندبه بسیار، به یوسف نزدیکتر از آن روز کنعان است. این ظهور انفسی است. 🔸دستور العمل میرزا جواد آقای ملکی تبریزی در رساله لقاء الله: ۱. دعای عهد در هر صبح ۲. دعای اللهم عرفنی نفسک..‌. بعد از هر نماز ۳. سه بار قرائت سوره توحید بعد نماز هدیه امام عصر(عج) * نکات بیشتر و توضیحات را درفایل صوتی بشنوید! ...................................... ۱.ر.ک: الکافی ج۱ص۱۴۳تا۱۴۵/ بصائر الدرجات ج۱ص۶۱،۶۵،۶۶/ تفسیر قمی ج۱ص۳۷۷/ تفسیر عیاشی ج۲ص۲۵۰ ☑️ @m_ghanbarian
🔰تشرف شهید قاسم آقا برارنژاد محضر امام عصر(ع) را در جلسه ۸ درسگفتار بقیةالله بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
🔲 قال امیرالمومنین(ع): انّما یُستَدلُّ علَی الصَّالِحینَ بِمَا یُجرِی اللهُ لهم عَلَی اَلسُنِ عِباده صالحان و شایستگان را فقط از آنچه خداوند درباره شان بر زبان مردم جاری می کند، میتوان شناخت.(نامه۵۳) وقتی تسلیت ها و دل نوشته های مردم و آدم های مستقل و غیر رسمی بر تسلیت های رسمی و شخصیتی غلبه می کند، دلالت آشکاری بر صلاح و شایستگی است. امروز برای حاج سید محسن شفیعی چنین شد. جایش خالی، کاش پیشتر و بیشتر قدر شناسش بودیم. روحش با برادر شهیدش مهمان اهلبیت باد. محسن قنبریان ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ ☑️ @m_ghanbarian
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 درس‌گفتار "بقیة الله" جلسه نهم - رمضان ۹۴ حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🔰چکیده ای از درسگفتار جلسه9⃣ / رمضان۹۴ 🔸 فاصله روستای طالقان تا انتظار قرآن؟ • روستای ایستای طالقان: - تاسیس سال۶۹، خالی از تکنولوژی و شناسنامه و... -چندان مالکیتی برای اموالشان در میان خود نمی بینند و نزاعی بر سر اموال ندارند. - غیر خود را "اهل بیرون" می نامند و برخی از آنها کلا ۲ یا ۳بار از روستا بیرون رفته اند. -آموزش در حد مکتب خانه و واجبات و محرمات فقهی دارند و در مجموع ۱۸ یا ۲۰ جلد کتاب در روستاست از جمله رساله میرزا صادق مجتهد (که تحت تاثیر آراء اویند) -میرزا صادق متوفی۱۳۱۱ق است. تاکید فراوان در نظر و عمل بر طرد مطلق اندیشه تجدد و دستاوردهایش داشت و تا پایان عمر به عدم جواز استفاده از ابزار تکنولوژیک و امور جدید فتوا داشت. حکومت را مال خدا و معصوم و حتی مشروطه مشروعه راهم قبول نداشت. - پیروان او "اهل توقف" نام گرفتند یعنی توقف قبل از مدرنیته! - پس از او سید حسین نجفی مقلدان را جمع کرد و بعدش سید جواد پسرش. سال۶۶، تعدادی از خانواده های مقلد میرزا صادق (۱۳،۱۴ خانوار) در میزان دانش فقهی سید جواد شبهه و به منطقه ای در تنکابن رفتند. بخاطر دشواری کشت گندم در آنجا و نیاز به ماشین به طالقان مهاجرت کردند. - بزرگ مهاجران حسین قلی ضیایی علت انتخاب طالقان را احادیث آخرالزمانی درباره طالقان خواند! زمین های روستا را خرید و از سال۶۹ زندگی موعودگرایانه ای بنیان یافت. - مطلقا جشن و عزا (حتی برای معصومین) ندارند! به زیارت نمی روند(چون محتاج وسیله نقلیه است)! حج نمی کنند(چون پاسپورت و ویزا می خواهد)! مشروطه را شروع آخرالزمان می دانند! به رویای صادقه معتقد و در تایید روش زندگی به آن استناد می کنند! آیین انتظار را کنار رودخانه دارند(ظاهرا ظهور را هم از مکه نمی دانند)! زنان و دختران، خانه نشین اند و هیچ اهل بیرونی آنها را ندیده است! هیچ فعالیت سیاسی ندارند و کم عیب ترین حکومت غیبت را قاجار می دانند!!! ⬅️ خفیف تر این سبک انتظار در قم و مشهد هم پیدا میشود!انتظار قرآن! - قرآن در آیه۱۱۶ هود از "اولوا بقیه" سخن می گوید. یعنی صاحبان بقاء و ماندگاران.(بقیة الله مصداق اتم و بزرگ اولوا بقیه است)۱ - آنها را چنین وصف می کند: "فلولا کان من القرون من قبلکم اولوا بقیة ینهون عن الفساد فی الارض الا قلیلا ممن انجینامنهم... شگفت است که چرا از امت هایی که پیش از شما می زیستند، صاحبان بقاء و ماندگارانی نبودند که قومشان را از فسادگری در زمین باز دارند؟! جز عده ای اندک که نجاتشان دادیم" ⬅️نهی از فساد در زمین و مبارزه با ظلم راه اولوا بقیه شدن و رسیدن به بقیة الله است - حدیث معتبر لوح اوصاف یاران غیبت امام عصر(ع) را همین جور می شمارد: سرشان به هدیه داده میشود، کشته و آتش زده میشوند و زمین از خونشان رنگین میشود و.‌‌..(ر.ک: کمال الدین/صدوق) • مقایسه با تشرفات آیت الله محمد تقی بافقی! - با نگاه به اخبار استراتژیک آخرالزمان درباره قم با شیخ عبدالکریم حائری -که برای زیارت قم آمده بود- مباحثه ای زیبا کرد و او را قانع به تاسیس حوزه علمیه قم کرد(مباحثه را در فایل صوتی بشنوید) - خود عهده دار شهریه طلاب شد و به کرات محضر حضرت مهدی(ع) تشرف یافت و تنگناهای مالی و غیر مالی را حل کرد - هفته ای یکبار یا دوبار جمکران می رفت به علی بن مهزیار طعنه داشت که: جای ۲۰سال حج و جستجوی امام عصر(ع)، چرا یک شب نیمه شعبان کربلا نیامد تا دستش را در دست امام زمان(ع) بگذارم! - اولوا بقیه ای بود که در جریان کشف حجاب رضاخانی وقتی رضاخان زنان دربار را بدون حجاب حرم حضرت معصومه آورد، تنها اما با شجاعت ایستاد و راهشان نداد. رضا خان قم آمد و او را زیر چکمه گرفت! - بعد به ری و آستان عبدالعظیم تبعید و در ۷۳ سالگی مسموم و شهید شد. - امام خمینی از او آموخت و در درس اخلاق از او نام می برد: "هرکس می خواهد در این عصر مومتی را زیارت کند که شیاطین تسلیم او هستند به شهر ری مسافرت کند و بعد از زیارت حضرت عبدالعظیم، مجاهد بافقی را ببیند" ⬅️ این سبک انتظار قرآنی، انقلاب اسلامی را ساخت که نباید به انتظارهای ایستایی و حجتیه ای تقلیل یابد. *گوش دادن فایل این جلسه(آخر) را به همه جوانان انقلابی توصیه می کنیم .................................. ۱.برای تفصیل حتما متن و صوت جلسه4⃣ را گوش دهید ☑️ @m_ghanbarian
🔰 انتظار روستای طالقان و آیت الله بافقی را مقایسه کنید؛ کدام قرآنی است؟! تشرفات آیت الله بافقی و فهم استراتژیکش از تاسیس حوزه علمیه قم و "اولوا بقیه" شدنش برای امام زمان (ع) را در جلسه 9⃣ درسگفتار بقیة الله بشنوید! ☑️ @m_ghanbarian
📚 اسلام با قرائت خمینی ❇️درس‌گفتار سومین دوره معرفتی-تربیتی-تشکیلاتی ⭕️سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محسن ↙️لینک دانلود https://b2n.ir/b88061 💠"تشکل طلبگی ربیون" 🌐@rebbiion
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسأله عدالت/ قسمت اول حجت الاسلام محسن قنبریان برنامه مسأله/ شبکه افق/ ۱۶اسفند۱۴۰۰ ❓ چگونه در عدالت، راه را گم نکنیم؟! • چهار وجهی عدالت در اندیشه امامیه: - قانون حد یقف عدالت خواهی نیست، قانون باید عادلانه باشد. - عدالت هم یعنی رعایت استحقاقها! - استحقاق ها هم مبتنی بر یک واقعیت و خلقت است. گوسفند، حق رأی ندارد اما انسان بخاطر عقل و اختیار، حق رأی دارد. این واقعیت(عقل و اختیار) سند حقانیت اوست. ➕فیلم کامل برنامه را در تلویبیون ببینید: http://www.telewebion.com/episode/0x2813f5b ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسأله عدالت / قسمت دوم حجت الاسلام محسن قنبریان برنامه مسأله/ شبکه افق/ ۱۶اسفند۱۴۰۰ ❗️ دو افراط! - لیبرالها با بازار تک سایز، چیزهایی که مسأله ما نیست را مسأله جا میزنند! - برخی هم اساسا انقلاب اسلامی را بکلی غیر قابل مقایسه می کنند و هر بی عدالتی را تاویل می برند! ❗️ سه ابزار عدالت (در آیه ۲۵ حدید) - بینات؛ که متیقن هاست و عوام و خواص درکش می کنند مثل فرصت برابر، نفی جامعه طبقاتی - کتاب؛ جای اجتهادات و نظر، که باید اول در لایه فکر جامعه و بعد فرهنگ و بعد سیاست و اجرا برسد. - میزان؛ همان شاخص است که بین نظریه و واقعیت نقش ایفا می کند. ❗️ شاخص بومی - براساس نظریه مان، به شاخص نویی می رسیم که بسا از شاخص های جهانی(ضریب جینی و...) سخت گیرانه تر است! ➕فیلم کامل برنامه را در تلویبیون ببینید: http://www.telewebion.com/episode/0x2813f5b ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسأله عدالت / قسمت سوم حجت الاسلام محسن قنبریان برنامه مسأله/ شبکه افق/ ۱۶اسفند۱۴۰۰ ❗️ حق اعتراض - درباره عدالت هم حاکم وظیفه دارد هم مظلوم و مردم! - قرآن حق فریاد کردن برای مظلوم در همان ظلمی که دیده را به رسمیت شمرده(۱۴۸/نساء) - امام خمینی در کتاب البیع، ولایت فقیه را طرح می کند؛ قبلش در مکاسب محرمه این حق را برای مظلوم می شمارد و اشکال هرج و مرج شدن با وجود حاکم عادل و دستگاه قضاء را هم جواب می دهد(ر.ک:المکاسب المحرمه ج۱ص۴۳۱) - فریادرسی مظلوم هم برای مردم، کفاره گناهان کبیره شمرده شده است! ❗️ جمع برداری ایندو - حکمرانی عادلانه باید از آن اعتراضات برای حرکت به سمت عدالت استفاده کند، چنانچه دشمن می خواهد علیه حاکمیت عدل استفاده کند! - اگر اصل، اشخاص و احزاب و جناح ها نباشند و اصل آرمان باشد، اعتراض یک فرصت است. - رئیس جمهور از اعتراضات معلمها و کارکنان قوه قضاییه همین استفاده را کرد... ➕فیلم کامل برنامه را در تلویبیون ببینید: http://www.telewebion.com/episode/0x2813f5b ☑️ @m_ghanbarian
❇️ تابوت سکینه انقلاب! بنی اسرائیل را تابوتی بود که موجب سکینه و آرامش برای قلبهایشان می شد(فیه سکینة من ربکم) نام های دیگری هم یافت: تابوت عهد، تابوت شهادت! اضطراب ها و تشویش ها درباره راه و وضعیت و رسیدن به هدف را تابوت سکینه، آرامش می دهد. عهدها را تازه و بوی شهادت را به مشام می رساند. از قم تا کرمان فقط به قصد زیارت او با عزیزی به همراه خانواده ها آمدیم، تابوت سکینه انقلاب اینجاست. شما هم می شناسیدش! در گلزارهای دیگر شهدا هم تجربه اش کرده ام... نگذارید سکینه و آرامش قلبتان را بدزدند! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian