9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📒 نهضت صحیفه امام خوانی!
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
27.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بخش اول برنامه جماران/ ۱۴خرداد۱۴۰۱/ شبکه یک/#حجت_الاسلام_قنبریان
▫️ قبل از مردم سالاری، تعریف مردم!
• به نظر امام، مردم:
۱. مظهر اراده حق هستند
۲. لسان و زبان خداوند هستند!
• ایندو را از غرب عاریه نگرفته بود از حاق اسلام و تعالیم امیرالمومنین گرفته بود
- ایندو در عهد نامه مالک اشتر...
• ترجمان این تعالیم در جملات امام...
• این رابطه به یکی شدن ولیّ با مردم می انجامد!
- میفرمود با شما یکی شده ام، یکایک شما رهبرید!
- جملات درخشان امام در اینباره
🔗فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید
http://www.telewebion.com/episode/0x28afe59
☑️ @m_ghanbarian
27.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بخش دوم برنامه جماران / ۱۴ خرداد۱۴۰۱/ شبکه یک/#حجت_الاسلام_قنبریان
▫️ حرف نوی نهضت امام: جمع بین جمهوریت و اسلام
• امام این جمع را از قرآن و عترت گرفته بود!
- "شاورهم فی الامر"/"اطیعوا...و اولی الامر منکم" ؛ الامر یعنی حکومت، همان که ولایت دارد مشورت با مردم دارد
- خطبه ۱۷۳ نهج البلاغه...
• امام مشارکت را یکطرفه نمی خواند که: مردم مشارکت کنید! بلکه هرچه موانع مشارکت بود را از بین می برد!
• برخی شاگردان امام، صندوق رای را از باب عدم وهن شریعت قبول دارند! و برخی "مردم داری اسلامی" را قبول داشتند نه "مردم سالاری دینی"!
🔗فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید
http://www.telewebion.com/episode/0x28afe59
☑️ @m_ghanbarian
27.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بخش سوم برنامه جماران/ ۱۴ خرداد۱۴۰۱/ شبکه یک/ #حجت_الاسلام_قنبریان
▫️ انتخاب حق همه آحاد نه نخبگان
• "کلکم راع و کلکم مسئول" همه را سیاسی و مداخله گر در انتخاب می کرد
• امام دو مانع مشارکت را جدی منع می کرد:
۱. جمع نخبگانی(حتی نخبه علمی و دینی) جای مردم بنشیند!
- ۵۰۰ مجتهد جای مردم انتخاب کنند!/ امام این را خطرناک تر از جدایی روحانیت از سیاست می دانست!
- شورای نگهبان موارد مخفی از چشم مردم را بررسی کند، جایی که در مرآی مردم است با تشخیص خودشان!
۲. گروه های سیاسی و لیست بندها بیش از بینه و شاهد عادل نباشند!
- اینکه چون کیَّک گفته را می فرمود: نه در اسلام هست نه در جمهوری اسلامی باید باشد!
🔗فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید
http://www.telewebion.com/episode/0x28afe59
☑️ @m_ghanbarian
31.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بخش چهارم برنامه جماران/۱۴خرداد۱۴۰۱/ شبکه یک/ #حجت_الاسلام_قنبریان
▫️ ولایت مطلقه و جمهوریت!
• ولایت بنظر امام همیشه مطلقه بوده!
• معنای مطلقه؟
- یعنی حتی تعطیلی موقت احکام شرعی بخاطر مصلحت مهمتر/ مثل تعطیلی موقت دفترچه راهنمایی در یک مصلحت مهمتر توسط پلیس!
• مصلحت چه کسی؟!
- به تصریح امام: مصلحت عموم بخصوص پابرهنگان نه مصلحت ایادی داخلی و خارجی اسلام آمریکایی!/ نه مصلحت مسئولین و...!
• دو نمونه عینی مداخله امام:
۱. مسکن محرومین/ ۲. دستمزد کارگری
• دو آمار نگران کننده:
۱. ٪۱ تورم اضافی ۱۵ هزار میلیارد رانت به دارایان توزیع / و۱۰٪ تورم دو درصد نرخ فقر را افزایش می دهد(۲میلیون نفر)!⬅️ مراقب سیاستها باشیم!
۲. طبق آمار ایام کرونا میلیونرها ایران با بورس و رمز ارز از متوسط جهانی بیشتر رشد کردند در حالیکه کیک اقتصاد بزرگتر نشده بود!/ بخاطر دوبار تزریق از صندوق توسعه به بورس(دی و شهریور۹۹)!
(دنباله را در بخش پنجم ببینید)
🔗فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید
http://www.telewebion.com/episode/0x28afe59
☑️ @m_ghanbarian
24.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 برش پنجم برنامه جماران/۱۴ خرداد۱۴۰۱/ شبکه یک/#حجت_الاسلام_قنبریان
▫️ ولایت نگهبان جمهوریت!
• دو نمونه نگهبانی رهبر انقلاب از رای مردم:
- انتخابات۷۶/ انتخابات۸۸
- یعنی جناحین کشور مشارکت را وقتی به نفع شان هست می خواهند!
• می فرماید: "مردم سالاری یعنی بر اساس دین، سالار جامعه خود مردم اند"
- این افزون بر نقش آفرینی در انتخاباتهاست
- در عالم نظر، بقیه با ایشان فاصله معنادار دارند
- در عمل نیز ساختارها و دستگاه ها باید در این سطح مردم سالاری را تامین کنند
- چطور اتاق بازرگانی، پارلمان خود را فول تشکیل دهد اما شوراهای کارگری فقط ۳٪ تشکیل شود؟!
- ساختار ها و دستگاه ها سهم محرومین و بیکاران از اقتصاد کشور و سیاستهای اصل۴۴ را علیرغم ابلاغ و قانون و... تامین نکرده اند!
🔗فیلم کامل برنامه را اینجا ببینید
http://www.telewebion.com/episode/0x28afe59
☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🏡 افراط و تفریط حکمرانی درباره زمین! بررسی مستند دراکوخار/ حجت الاسلام محسن قنبریان/ دانشگاه امام ص
🔶 انفال ملکه!
فقط بخشی از اموال ملکه انگلیس که این روزها جشن ۷۰ سالگی سلطنت او برپاست:
• بستر تمام آبهای بریتانیا و منابع آن!
• تمامی معادن طلای اسکاتلند!
• همه زمین های کانادا بعنوان دومین کشور بزرگ دنیا! هیچ شهروند کانادا مالک زمین نیست(بجز ۹/۷٪ زمین ها)!
• ۵۰هزار هکتار در شمال شرق اسکاتلند و ۲۰ هزار هکتار در نورفالک
• سرجمع: مالک یک ششم خشکی های کره زمین در سراسر دنیا!!!
! درباره بقیه اموال او تحقیق کنید! قوها، خفاش ها و...!
شاید حالا بهتر فلسفه انفال در شریعت اسلام را بفهمیم که چنین اموالی را دست امین الله داده تا برای مصالح مردم استفاده کند و در زمان غیبت امام، انتفاع عموم مردم از آنها مباح است! (تحریر الوسیله امام خمینی) و حکومت اسلامی باید بمثابه تنظیم گری برای انتفاع عادلانه از آنها باشد.
محسن قنبریان
☑️ @m_ghanbarian
‼️ به علت مشکل دانلود جلسه چهارم کارگاه اسلامی که انقلاب کرد ، این جلسه مجدد بارگزاری می شود.
۴-اسلامی که انقلاب کرد.mp3
19.58M
🔰 کارگاه آموزشی "اسلامی که انقلاب کرد"
(اسلام به قرائت امام خمینی)
حجت الاسلام قنبریان - رمضان۱۴۰۱
جلسه چهارم
▫️ بینش دوم: انتخابات۱: حق رأی
• حق رأی در سه مکتب:
۱.مکتب لیبرالیسم
- نظریه حق طبیعی مبتنی بر اصالت علت فاعلی
۲. مکتب سلفی های تکفیری
- بیاناتی از جزوات و تالیفات داعش!
- مساوی نبودن عالم و جاهل!
۳.اسلامِ خمینی
• بیان شهید مطهری و فرق مهم آن با نظریه حق طبیعی لیبرالیسم
• سه نقد بر نظریه داعش (اسلام تحجر)!
- حق فطری بودن !
- تساوی عالم و جاهل در احکام اسلام غیر از تفاضل عندالله است!
- تساوی در تقسیم بیت المال، دیه، محکمه و... رای هم مثل آنها
- حق رای مقابل حکم خدانیست، تعیین وکیلی برای اجرای احکام و امور است؛ در وکالت، عالم و جاهل مساوی اند!
* درسنامه این کارگاه آموزشی را اینجا ببینید:
https://eitaa.com/m_ghanbarian/3096
#اسلامی_که_انقلاب_کرد
#سالگرد_رحلت_امام
☑️ @m_ghanbarian
💢 انقلابی گری و حقوق مخالف ما!
❓با آنکه مخالفش هستیم کدام برخورد، اسلامی و انقلابی است؟!
#به_بهانه_شعار_چند_باره_علیه_سید_حسن_خمینی
یادداشت حجت الاسلام قنبریان را اینجا بخوانید 👇
☑️ @m_ghanbarian
💢 انقلابی گری و حقوق مخالف ما!
❓با آنکه مخالفش هستیم کدام برخورد، اسلامی و انقلابی است؟!
#به_بهانه_شعار_چند_باره_علیه_سید_حسن_خمینی
1⃣ ضدیت با ولایت فقیه با "مخالفت نظری" با ایشان محقق نمیشود(۱) اما با "مخالفت عملی" با ولیّ مشروع و مقبول قطعا حاصل میشود(۲)
پس از دوبار نهی صریح رهبر انقلاب از شعار دادن علیه سید حسن خمینی (و برخی مسئولان دیگر) در تاریخ ۱۴خرداد۸۹ و ۲۸بهمن۹۱، اینبار(۱۴خرداد۱۴۰۱) دوباره مرتکب شدن، قطعاً مخالفت عملی با ایشان است. از قضا لحن ایشان را هم تندتر کرد!
2⃣ اینجا سؤال اساسی پیش می آید:
❓نیروهای انقلابی -که معمولا بینش خود را از ایشان می گیرند- با کسی که زاویه دار می پندارند، چگونه برخورد کنند؟!
بطور عامتر: گروه های اجتماعی و سیاسی وقتی با "نظر" یا "عمل" کسی مخالف اند، چگونه مخالفت کنند تا نقض ارزشهای اخلاقی، مردم سالاری، قانون مداری نشود؟!
(از بایسته می گویم نه تحلیل صحنه که چرا این سالها، چنان نشده و نمیشود!)
3⃣ در پاسخ می توان آنانکه مخالف شان هستیم را سه درجه کنیم:
۳.۱- کسانی که با "اندیشه و نظرشان" مخالفت داریم (دگر اندیشان یا صاحبان تحلیل متفاوت از دستگاه رسمی)
⬅️ واضح است "مخالفت نظری و تحلیلی" با ما(یک گروه انقلابی یا یک جناح سیاسی) و حتی مخالفت نظری با ولی فقیه، کسی را فاقد حقوق شهروندی(حق بیان و...) نمی کند. مخالفت با چنین کسانی باید "نظری" و از طریق بیان و نقد و مناظره باشد.
فراموش نکنیم انقلابی بودن در اینجا به هتک و جلسه به هم زدن و شعار دادن نیست؛ به محاجه علمی و نظری کردن مثل سلف صالح است. در نهایت ساختن تقاضای عمومی برای مواجهه نظری و مناظره با اساتید انقلابی، کاری انقلابی در عین تامین حقوق مخالف است.
۳.۲- کسانی که با "عملکرد" آنها مخالفیم و آنها را در غیر مسیر انقلاب می پنداریم و آنها جزیی از دایره مدیریت و کارگزاری نظام هستند؛ از رئیس یک قوه تا وزیر یا تولیت یک حرم و...!
⬅️ واضح است مخالفت درجه قبل با بیان و روشنگری هیچ ایرادی ندارد اما اگر در این روشنگری ها، ادله مکفی برای اثبات عدم صلاحیت آنها یافت شد چه؟!
آیا راهش تخریب و شعار دادن علیه آنها و ترور شخصیت است؟! یا طی راه قانونی عزل و تعویض؟!
• "انتخابی ها" که عزلشان به پس گرفتن رای مردم است؛ نه نشاندن گروه خود جای همه مردم! یعنی باید مردم را قانع کرد که دیگر به او رای ندهند یا اکثریت نمایندگان مردم او را در مجلس شورای اسلامی استیضاح کنند.
• "انتصابی ها" هم عزلشان از طریق دستگاه نصب کننده است. جای تخریب و شعار علیه منصوبین، باید مرکز نصب کننده را قانع به عدم صلاحیت او کرد و از آن نهاد نصب کننده مطالبه کرد.
تمجید نهاد نصب کننده و همزمان تخریب منصوب، نه کاری انقلابی است و نه مطابق با ارزشهای انسانی.
۳.۳- کسانی که از دو درجه قبل حادتر تشخیص داده شده و اصلا "سلب حقوق شهروندی" آنها را مطالبه داریم! مثلا به فساد یا جاسوسی و... قائل شده ایم و نه فقط عزل بلکه حبس و مجازات می خواهیم!
⬅️ واضح است در اینجا راهش "تقاضای محاکمه در دادگاه صالحه"، آن هم با کیفر خواست مستند و حقوقی و دادگاه علنی با داشتن حقوق قانونی برای متهم می باشد.
در مواردی امکان شکوائیه توسط خود مخالفان و مدعیان هست(دیوان عدالت و کمیسیون اصل۹۰ و...) و در مواردی مدعی العموم باید چنان کند. باز حق تخریب و ترور شخصیت قبل از حکم دادگاه نیست.
4⃣ توجه:
۴.۱- رعایت کردن درجات سه گانه با راه حل های انقلابی اش، انقلابی گری تراز است: "مواجهه نظری با مخالف نظری"/ "پس گرفتن رای مردم با طریقی مردمسالار"/ "سلب حقوق شهروندی از طریق دادگاه صالحه با تمام حقوق قانونی برای متهم"، انقلابی گری کردن در ارزشهای انقلاب۵۷ و منشور قانون اساسی و مثل فرمان ۸ماده ای امام و تذکرات یاد شده رهبری است.
راه کج رفتن با تخریب مخالفِ نظری، ندید گرفتن رای مردم و سلب حق شهروندی بدون دادگاه یا با دادرسی ناقص، تنزل دادن انقلابی گریِ مثل مطهری و بهشتی به گروه فشار است.
۴.۲- رعایت مراتب و درجات یاد شده، منافاتی با فرمایش انقلابی امام خمینی در ۱۲فروردین ندارد که فرمود: "اگر چنانچه[ملت] دستگاه جابری را دید که می خواهد به آنها ظلم کند، باید شکایت از او بکنند و دادگاه ها باید دادخواهی بکنند و اگر نکردند خود ملت باید دادخواهی بکند، برود توی دهن آنها بزند"(۳)
چون اولا فرمایش ایشان پس از مطالبه از دستگاه قانونی است.
ثانیا یک ملت به دهان آن جبار می زند نه یک جمع یا گروهی با تشخیصی خاص.
..........................................
۱. برای نمونه؛ رهبر انقلاب: "هیچ نظر کارشناسی ای که مخالف با نظر این حقیر باشد، مخالفت با ولایت نیست دیگر از این واضح تر؟!"(۹۱/۵/۱۶)
۲.برای نمونه ر.ک: اجوبه الاستفتائات س۶۵
۳. صحیفه امام ج۶ص۴۶۱ /۱۲فروردین۵۸
#جهاد_تبیین
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۳/۱۶
☑️ @m_ghanbarian