eitaa logo
محسن قنبریان
17.6هزار دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
893 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
31.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 برش اول از برنامه : ❓آرمانهای ملت ایران چگونه تکمیل شد؟! عکسی هوایی از تاریخ/ • آل بویه؛ پیوند تشیع و گذشته تمدنی ایران • سربداران؛ حکومت شیعیِ مردمیِ اصناف با جلسات عمومی مردم • صفویه؛ آرمان استقلال، برگشت ایران بعد از اسلام/ با فقاهت شیعه • جنبش عدالتخانه و مشروطیت؛ محدود کردن اختیارات سلطان شیعه با پارلمان و نمایندگی مردم/ با فقاهت شیعه • تلاش برای جمهوریت؛ محدود کردن سلطان در اجرا • جمهوری اسلامی؛ برداشتن سلطان و جایگزینی ولایت در عین احیای پارلمان و جمهوریت ☑️ @m_ghanbarian
📰 مصاحبه حجت الاسلام محسن قنبریان با روزنانه وطن امروز: قیام علیه متحجرین سه شنبه ۱۷بهمن۱۴۰۱ • حرف نوی انقلاب اسلامی و دو دیگری آن. • ادبیات تند امام علیه متحجران تا پایان عمر. • مشکل تحجر، بودن امام خمینی نیست و پس از او هم ادامه دارد. • رویکرد متحجران با مساله زن از همان بدو پیروزی... • حرف نوی انقلاب با متحجران سر اصل حضور اجتماعی زن و با لیبرالها سر هندسه حضور زن در جامعه درگیر است... • مساله حجاب را امام با توجه به حرف نوی انقلاب اسلامی با اراده آزاد و همراهی مردم حل کرد! • راه حلهای متحجرانه... * مرور این مصاحبه مهم را به دوستان پیشنهاد می کنیم به نوعی چکیده و جمع بندی برخی مطالب بیان شده در ماههای اخیر است http://vatanemrooz.ir/newspaper/page/3698/1/259839/0 ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
📰 مصاحبه حجت الاسلام محسن قنبریان با روزنانه وطن امروز: قیام علیه متحجرین سه شنبه ۱۷بهمن۱۴۰۱ • حرف
قیام علیه متحجرین.pdf
190.8K
📰 مصاحبه حجت الاسلام محسن قنبریان با روزنامه وطن امروز: قیام علیه متحجرین سه شنبه ۱۷بهمن۱۴۰۱ • حرف نوی انقلاب اسلامی و دو دیگری آن. • ادبیات تند امام علیه متحجران تا پایان عمر. • مشکل تحجر، بودن امام خمینی نیست و پس از او هم ادامه دارد. • رویکرد متحجران با مساله زن از همان بدو پیروزی... • حرف نوی انقلاب با متحجران سر اصل حضور اجتماعی زن و با لیبرالها سر هندسه حضور زن در جامعه درگیر است... • مساله حجاب را امام با توجه به حرف نوی انقلاب اسلامی با اراده آزاد و همراهی مردم حل کرد! • راه حلهای متحجرانه... * مرور این مصاحبه مهم را به دوستان پیشنهاد می کنیم به نوعی چکیده و جمع بندی برخی مطالب بیان شده در ماههای اخیر است ☑️ @m_ghanbarian
20.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 برش دوم از برنامه / شبکه چهار ❗️ نظام بدیل سلطنت! • سلطان، پارلمان و جمهوریت را ویران می کرد، امام مرکز فساد(سلطه و سلطان) را نشانه گرفت. • ولایت بدیل سلطان؛ ازجنس مردم بدون امتیاز متفاوت با رعایت آزادی های فکر و انتخاب • شباهت انقلاب اسلامی با دوره رجوع به علی(ع)؛ اعتراض به تبعیض و استضعاف • تفاوت؛ غیر از عصمت یا فقاهت، تفاوت مردم است. مردم ایران بهتر از مردم کوفه و مدینه • مردم سالاری دینی، ریشه در مکتب علی(ع)؛ خدا گفته باشد، مردم هم بپذیرند. کنار هم نشستن ارزشها و اراده آزاد مردم. منع تحمیل، حتی در ارزشهای الهی! • ۳۵ بار تاکید بر این حرف نوی انقلاب اسلامی در بیانات رهبر انقلاب: https://farsi.khamenei.ir/keyword-content?id=2601 * قسمت های تکراری را برش نزدیم ☑️ @m_ghanbarian
27.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 برش سوم از برنامه / شبکه چهار ❗️ حل مسأله های حکمرانی با مردم! • استانداردِ توأم بودن ارزشهای الهی-اراده آزاد مردم در حکمرانی مردمی و اسلامی • دو دیگری این حرف نو: - اسلام لیبرالها (ده بار هشدار امام) - متحجرین و مقدس مآب ها (تعابیر تندتر امام: مارهای خوش خط و خال، افعی ها...) • هشدارهای امام تا آخر عمر درباره اینان بود. ظاهرا اینها نمی گویند حجاب نه، ولایت نه! احتمالا می گویند مردم نه! عدالت را به نفع طبقه فئودال و سرمایه دار می خوانند ❗️علی القاعده مشکل تحجر، بودن امام نبوده که بعد رحلت ایشان همه به راه بیایند! 🙁 متاسفانه قسمت مهمی از این بحث که تطبیق حل مساله حجاب توسط امام و متفکران انقلاب بشکل مردمسالار بود و سیر تاریخی آن خوانده شد از این برنامه شد! ☑️ @m_ghanbarian
۸-چهل حدیث.mp3
9.12M
🔘 گزیده درسهایی از امام خمینی قسمت هشتم حجت الاسلام محسن قنبریان رمضان۱۴۰۱ 🎙صوت کامل این جلسه را اینجا بشنوید ☑️ @m_ghanbarian
امتداد نظریه اجتماعی اسلام تا فرآیند تحقق حجاب.mp3
35.75M
رویداد ایده پردازی حجاب/ نشست نهم ۱۷بهمن۱۴۰۱ 🧕 امتداد نظریه اجتماعی اسلام تا فرآیند تحقق حجاب ✔️ ده فراز: ۱. طرح ناقص مساله موجب ناحلی یا حل موقت و موضعی ۲. بسته اجتماعی مسأله حجاب، تا اقتصاد سیاسی ۳. ربط مستقیم به امر به معروف و ربط آن به : ولاء طولی و عرضی ۴. ، متأثر از نظریه اجتماعی اسلام ۵. مقایسه تحقق حجاب با رئیس احکام اجتماعی اسلام(ولایت) ۶. ولایت عرضی مردم، خاستگاه امر به معروف و حافظ حجاب ۷. تجربه تحقق اجتماعی حجاب براساس نظریه اجتماعی اسلام ۸. آسیب شناسی بدون ملاحظه وضعیت موجود ۹. کانون اصلی و بی بدیل مسأله جهت اصلاح و احیاء: ولاء طرفینی - نفی مطلق "به تو چه!" و هرچه القاء آن دارد! - اصل۲۷ مکانیسم اصلی اجرای اصل۸ است؛اگر تعطیل باشد... - چند پیشنهاد از باب مثال ۱۰. راهکارهای زمینه ای و جانبی: - بیش از "پند" و "بند" و"عمل فردی"؛ "تدبیر اجتماعی" - بیش از راهکار فرهنگی، "مهندسی فرهنگی-اجتماعی" - استفاده از ظرفیت های "غیر توقیفی" و "توصلی" و... بودنِ حجاب در ساخت اجتماعی لازم - انعقاد تفاهم های اجتماعی با استانداردهای سیّال و منطقه ای 🔖 برای تکمیل این ارائه را هم ببینید: https://eitaa.com/m_ghanbarian/3445 ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🔴 تحلیلی خواندنی درباره مصوبه مولدسازی از استاد سبحانی https://www.nasim.news/بخش-مولدسازی-286/237
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
• امام تشکیل حکومت توسط ولی فقیه را "بسته به آراء اکثریت" می دانست و رهبر انقلاب تصریح به "مشروعیت الهی-مردمی" داشته اند. اما علمایی -حتی در شورای نگهبان- پیدا شدند که برای رأی مردم ارزشی در این تراز قائل نبوده و حداکثر آنرا "شرط وجود" می دانستند؛ که با یک اقلیت هم حاصل است. ⬅️ این نظر گفتمان غالب یک جناح شد: به مشارکت حداقلی با نتیجه به زعم خود بهتر راضی می شوند! و به آنچه رقیبشان، "حکومت اسلامی" (مقابل جمهوری اسلامی/ و البته در واقع نوعی "برگزیده سالاری") می نامید، نزدیک میشوند! • شعبه دیگر "جمهوریت"، در اقتصاد است. در اصول۳و۴۳و... تعبیه شده. یعنی اقلا کنار بخش خصوصی، عامه مردم هم صاحب منابع اقتصاد شوند. چیزی که رهبری در بند ب سیاستهای اصل۴۴ ابلاغ کرد و قانون اجرایی هم برایش در مجلس تصویب شد؛ اما در ۱۶سال، زیر ۱٪ تحقق یافت! ⬅️ بالتبع الان هم برای واگذاری، فروش و مولد سازی به عموم مردم نیست و فقط همان دو بخش دیگر (حاکمیتیِ غیر دولتی و بخش خصوصی) خواهند بُرد! • اگر هشدار این نماینده مجلس بجا باشد، عزیمت از جمهوری اسلامی به حکومت اسلامی (در واقع اریستوکراسی) در اقتصاد هم فراهم میشود: اموال دولت -که دست آخر منتخب مردم است- نه به عامه مردم بلکه به نهادهای انتصابی+بخش خصوصی داده میشود! • پ.ن: جای این ملاحظه هست که نگرانی از فقط نیست تا دغدغه مندان، متهم به بی اعتمادی به نظام شوند؛ بلکه مشکل عمده است. ترتیبات نهادی ای -مثل "تعاونی های فراگیر"- برای سهم بردن عامه مردم فراهم نشده! محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
💠 سلسله جلسات "با علی(ع) در انقلاب محمد(ص)" جلسه پنجم / ۶بهمن۱۴۰۱ مسجد دانشگاه تهران ✊ نمای اصلی ان
۶-با علی(ع) در انقلاب محمد(ص).mp3
20.77M
💠 سلسله جلسات "با علی(ع) در انقلاب محمد(ص)" جلسه ششم / ۱۳بهمن۱۴۰۱ مسجد دانشگاه تهران • بعثت یک اثاره(شکوفایی درون) و یک ثوره(انقلاب اجتماعی-سیاسی) است. ❓ اثاره چه وقتی ثوره میشود؟! ⬅️ وقتی شاهد غیب، به همراه مومن غیب، "سنت" می گذارد!(مثالها...) - انقلابیگری یعنی عقلانیت، اما هرگز محافظه کاری نیست ❓انقلابی گریِ منحصر به فرد علی(ع) چگونه ثابت و استوار می ماند؟! فرمولش چیست؟! ⬅️ وزیر در تنزیل ، امیر در تأویل پیامبر(ص):انا اقاتل علی التنزیل و علی یقاتل علی التأویل(بحار ج۳۲ص۲۰۳) • توضیح: - هر مکتب یک دستگاه واژگانی دارد. واژگان، نو می شوند و واژه های جدید می آیند(صلاة، حج/ منافق، فاسق، مومن و.../ القارعه و...) - واژه ها برای "حقایق" وضع می شوند نه "مصادیق"(میزان برای وسیله سنجش وضع شده چه ترازوی دو کفه ای چه دیجیتالی و چه موجود سنجش گرِ نیّات و اعمال) - مصادیق متنوع یا کاملتر واژه ها پی در پی می آیند(ائمه کفر، مصداق کاملترش طلحه و زبیر و معاویه خواهد بود) - تأویل، رفتن به سمت مصادیق اکمل است! - کسی که تأویل ها را نیابد، انقلابی نمی ماند؛ چون در یک مصداق می ماند و بعد ریزش می کند! ⬅️ فرمول: انقلابی باید به حقایق مکتب نو برسد و مصادیق نو را بشناسد؛ طوطی نباشد! • کارخواست دهه فجر: فهم عمیق اسلام ناب محمدی، اسلام آمریکایی و... - دستگاه واژگانی خمینی را بشناسید! - هم مباحثه می خواهد هم صفای باطن! حجت الاسلام قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
🇮🇷 خلاصه جمهوری ما؛ خدا و مردم* • یکی از دوستان فاضل در در حین گذر، زن و مرد مسنّی را می بیند که در دهه فجر به هم کمک می کنند تا پرچم جمهوری اسلامی را سر در خانه ساده و فقیرانه خود نصب کنند(تصویر ۱) هنوز هم جمهوری اسلامی در قلوب پابرهنگان و محرومان جا دارد؛ هرچند مسئولین به همراهی این طبقه بی منت عادت کرده اند و برایشان با این همه مشکل معیشتی تعجبی ندارد! • عکس آن صحنه در فضای مجازی دست به دست می شود و طولی نمی کشد که گروهی از مردم خانه این دو جوانِ۵۷ را نشان کرده، گروه سرود هم می آید و جشنی کوچک و مردمی همانجا به پا می شود (تصویر۲) محرومان توقعات بالای زندگی ندارند اما سنسور های فشار معیشتی هم همانها هستند. آنهایی که از حباب رسانه ها دور ترند، بیشتر فشار زندگی و حمایت از نظام را باهم جمع می کنند. * پ.ن: تیتر، جمله ای از رهبر انقلاب است: 《...در همه‌ی صحنه‌های سیاست داخلی و خارجی ما نقش مردم همین اندازه تعیین کننده است. خدای متعال به رسول اکرم می‌فرماید: «هو الذی ایّدک بنصره و بالمؤمنین» خداوند تو را با پیروزی خودش، با یاری خودش و با مؤمنان کمک کرد. یعنی پیروزی الهی و نصرت الهی در کنار مؤمنان. مؤمنان این‌ قدر بها داده می‌شوند در قرآن. «یا ایّها النّبی حسبک اللَّه و من اتّبعک من المؤمنین» خدا و مؤمنان تو را بس. این حرف کوتاه انقلاب ماست. خلاصه‌ی جمهوری ما این است؛ خدا و مردم.》۱۳۶۱/۰۳/۱۴ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian