eitaa logo
محسن قنبریان
14.1هزار دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
729 ویدیو
101 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توحید و کرامت انسان « بخش اول » 🎙 حجت الاسلام و المسلمین 📥 دریافت نسخه: تصویری | صوتی ✔️ شب چهارم مراسم عزاداری دهه دوم ۱۴۴۵ 🕰 چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ 🕌 مسجد دانشگاه تهران هیئت (ع) [[ @m_ghanbarian ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
هدایت شده از شمع | شبکهٔ مبلغان
موج سوم عشق محتوای تبلیغی اربعین ۱۴۴۵ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ عشق امام حسین علیه‎السلام در دفاع مقدس، موجی از شجاعت و در اربعین، موجی از سخاوت ایجاد کرد. حال آیا با استفاده از این عشق، نمی‎توان موجی از عفت را هم در جامعه به وجود آورد؟ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ مجموعه سخنرانی «موج سوم عشق» سخنرانی استاد قنبریان در 11 جلسه ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ دانلود pdf از نشانی زیر: shabaketabligh.ir/View-item-2-477 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ شمع شبکهٔ مبلغان و عملیات‌های تبلیغی ShabakeTabligh.ir eitaa.com/ShabakeTabligh
موج سوم عشق . حجت الاسلام قنبریان.pdf
1.47M
⭕️ موج سوم عشق متن ۱۱جلسه منبر حجت الاسلام در محرم۹۴/ تهیه و تنظیم از موسسه شهید حاج قاسم سلیمانی؛ منتشر در شبکه مبلغان(شمع) ❓عشق امام حسین(ع) در دفاع مقدس، موجی از "شجاعت" و در اربعین، موجی از "سخاوت" ایجاد کرد؛ حال آیا با استفاده از این عشق، نمی توان موجی از "عفت" را هم در جامعه به وجود آورد؟! ❗️ و کاربردی در خَلق حیا و عفت از طریق محبت حسینی در جامعه را در این سلسله مباحث بخوانید! * به مبلغان دینی و مروّجان عفاف و فعالان فرهنگی پیشنهادش کنید! • آمارها متعلق به سالهای قبل از ۹۴ است و برخی اصلاحات نیز در ویرایش های بعد اعمال خواهد شد. (ع) ☑️ @m_ghanbarian
هدایت شده از مستضعفین تی‌وی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ دولت مردمی یعنی چه؟! ▶️حجت الاسلام قنبریان: 🔹 دولت، با کنار مردم بودن و با مردم سفر کردن فرق دارد؛ این شرط لازم است؛ اما کافی نیست! در این حالت مردم تنها تکبیرگو و شعارگو هستند و از ظرفیت بزرگ مردم استفاده نمی‌شود! 🔸حضرت آقا می‌فرمایند مردم یعنی همه مردم!هر مسئولی در هر دستگاهی تسبیح دستش بگیرد و بگوید مردم یعنی همه مردم،حزب‌الهی ها ۲۰۰ بار بگویند! 🔹چون ما عادت داریم به کارهای نیابتی! باید مردم از هر طبقه‌ و هر جایی استفاده بشوند. این‌جاها خیلی خودی و غیر خودی نشود! 🔸،مردم را مفتون رسانه‌های بیگانه دانستن،رهزن‌های اصلی برای مردمی سازی هستند. 🔹مردمی سازی مشارکت دادن مردم در مسائل سیاست، اقتصاد و فرهنگ است! 🔸در اقتصاد،مردمی‌سازی یعنی در رشد اقتصادی شریک شوند. یعنی صاحب شوند؛نه اینکه صاحب پول و یارانه و افزایش‌حقوق شوند! این‌ها پینه‌دوزی عدالت است! اگر همه مردم در پیشرفت سهیم باشند عدالت است. 🔹در سیاست نیز، هم در عرصه‌های عمومی مثل ، وهم جاهایی که گروهی می‌آیند، یعنی اصل ۲۶ و اصل ۱۰۴، راه را باز کنید تا بتواند اظهار نظر سیاسی بکنند. 🎬@Mostazafin_Tv
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه بیست و چهارم/ ۳شهریور۱۴۰۲ ▫️ فراز مربوط به کارگزاران 3⃣ بازرسی و تفحص از کار آنها و مجازات متخلفین • پی جوی احوال • فرستادن جاسوسان اهل صداقت و وفا - توضیح سیره حضرت درباره زیاد بن ابیه و اشعث • کفایت شهادت بازرسان وقتی اجماع کنند. - در صورت شک، مجازات نه اما تعویض! • موضوعیت داشتن مجازات بدنی برای کارگزار فاسد • مجازات تشهیر! - تفاوت تشهیر در آیین دادرسی ج.ا و عهدنامه و فقه؟! • مجازات مضاعف مسئولین در نظر رهبر انقلاب حجت الاسلام محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
📚 درسهایی از نهج البلاغه شرح نامه۵۳/ جلسه بیست و چهارم/ ۳شهریور۱۴۰۲ حجت الاسلام محسن قنبریان ▫️ فراز مربوط به کارگزاران 3⃣ بازرسی و تفحص از کار آنها و مجازات متخلفین چند دستور دراینباره دارند: ۱. تفقد و پی جویی احوال (ثم تفقَّد اعمالهم) از "فقد" یعنی غائب شدن و گم شدن؛ "تفقد" آن است که در حال غائب بودن چیزی از آن جویا شدن. کارگزاری که حکم گرفته و رفته را جستجو کردن که بر موازین هست یا نیست؟! ۲. فرستادن جاسوسان اهل صداقت و وفا بر آنها. می فرماید: جاسوسان اهل صداقت و وفایت را بر آنها بفرست، بازرسی مدام و عهد کشی دائم پنهانی سبب تحریک و تشویق آنها به "امانت داری" و "رفق و مدارای با مردم" می شود. ⬅️ غایت این بازرسی های پنهانی خیانت نکردن در امانت ها و رعایت مردم است نه پرونده سازی یا آتو گیری و...! • تعابیری مثل "قد بلغنی..." (نامه۱۸،۴۵،۷۰) ، " بلغنی عنک امر..." (نامه ۴۰ و ۴۳)، "لئن بلغنی...(اگر به من خبر برسد...)" (نامه۲۰، ۷۱) نمونه ای از این بازرسی هاست که برخی هم پیشگیرانه است. • سیره حضرت درباره زیاد بن ابیه: او جانشین ابن عباس والی بصره در نواحی کرمان و فارس است. در این دوره تا پایان حکومت علوی بلکه تا صلح امام حسن(ع) تخلفی ندارد! سال۳۶ نامه۲۰و۲۱ به اوست که نوعی هشدار و بازدارندگی دارد (لئن بلغنی...). اینجور اگر خبث باطنی هم باشد، کنترل می شود و در بدنه مسئولین و کارگزاران فسادی رخ نمی دهد. سال۳۹ در ماجرای استلحاق که معاویه می خواست برادری با او ثابت کند و این آدم زیرک و کاردان را به خود جذب کند حضرت ورود می کند اینجا پشت کارگزار خود می ایستد تا از پیوندش به معاویه جلوگیری کند (نامه۴۴). • سیره حضرت با اشعث: او والی آذربایجان است که بعد تعویض می شود. حضرت اینجا تدبیر دیگری برای کنترل دارد. در نامه۵ به او می نویسد: "تو حق نداری که در امور رعیت به دلخواه خویش عمل نمایی و یا به کار خطیر اقدام کنی مگر به استناد فرمانی که به تو رسد" ⬅️ برای او "جعل ولایت" نمی کند بلکه در امور غیر خطیر و... به او "تولیت" می دهد. کاهش اختیارات یکی از راه های کنترل مسئولینی است که فضایل بالا ندارند. قبلا گذشت برای مالک اشتر ، جعل ولایت کرد در نامه های درباره او (۱۳ و ۳۸و ۴۶) هم این مشهود است. • ولی فقیه نیز اگر در حکم تنفیذ خود در چهارچوب قانون اساسی شرطی برای رئیس جمهوری بگذارد که مثلا مذاکرات با مشورت ایشان باشد یا... عمل به چنین طریق حکمرانی است. ۳و۴. مراقبت از معاونان، کفایت شهادت بازرسان وقتی اجماع کنند: "معاونان خویش را با دقت زیر نظر بگیر، اگر یکی از آنان دست به خیانت گشود و جاسوسان تو به اتفاق آنرا گزارش کردند برای اثبات آن جرم کافیست". • توجه: دو مساله باید از هم تفکیک شود: - اگر بازرسان اهل صداقت و وفا، در فساد کارگزاری اجماع داشتند همین در اثبات جرم کفایت می کند. - اما در گزارش های منفرد اگر موجب شک به کارگزار شود، مجازات نه اما تعویض جا دارد. چون در مناصب اصل بر "احراز صلاحیت " است و بخاطر خوف مفسده، در صورت شک، کارگزار باید تعویض شود. شهید اول در قاعده۱۴۷ از القواعد و الفوائد(ج۱ص۴۰۵) اینرا درباره قاضی تصریح می کند. ۵. کارگزار فاسد "او را تنبیه بدنی کن و آنچه را به دست آورده از او بگیر (یا به اندازه جرمش مجازات بدنی کن)". نکته قابل توجه این است که در این جرائم مجازات بدنی موضوعیت دارد. با اعتبار سندی عهدنامه، در این خصوص ماجرای ابن هرمه که در روایت غیر صحیح نقل شده هم تایید می گیرد. ۶. تشهیر کارگزار فاسد "سپس او را به ذلت و خواری در آور و نشان خیانت بر او بگذار و طوق ننگ بر گردنش بیاویز". تشهیر در ادبیات فقه یعنی همین. روایت ابن هرمه این مجازات را هم دارد. در فقه، ۴جرم ، مجازات تشهیر دارد که یکی "محتال" (کسی که با مکر و خدعه و سندسازی مال مردم یا بیت المال را ببرد) است. کارگزار فاسد یا مصداقی از محتال است یا مصداقی پنجم برای مجازات تشهیر. • بنظر می رسد تشهیر در قانون ج.ا (ماده۱۸۸ آیین دادرسی کیفری) با این فراز و فتاوای فقه تنزل و تقلیلی دارد. (اینجا بخوانید!) • رهبر انقلاب بیش از ۵ بار (آخرین بار در دیدار پاسداران ۱۴۰۲) به استناد آیه ۳۰ احزاب ، مجازات مضاعف کارگزاران فاسد را مطالبه کرده است (اینجا بخوانید!) . منطقی نیست جرم درباره مقامات مشدد باشد اما مجازات جرم آنها، مضاعف نباشد! ☑️ @m_ghanbarian
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 توحید و کرامت انسان « بخش دوم » 💠 ارزش های الهی،اراده مردم 🎙 حجت الاسلام و المسلمین 📥 دریافت نسخه: تصویری|صوتی ✔️ شب پنجم مراسم عزاداری دهه دوم ۱۴۴۵ 🕰 پنج شنبه ۱۲ مرداد ماه ۱۴۰۲ 🕌 مسجد دانشگاه تهران هیئت (ع) [[ @m_ghanbarian ]] [[ @ashabolhossein_ir ]]
🔰 اربعین و کندوی اهل دین! زیارت ناحیه مقدسه، سیدالشهداء(ع) را "یعسوب المتقین" می خواند! ، ملکه کندوی زنبور عسل است. اوست که است و همه را دور خود "جمع" می کند؛ "تقسیم کار" شکل داده و کندوی اهل ایمان را تشکیل می دهد. نه گرد نفت شکل می گیرد و نه حتی آب و آبادانی؛ بلکه "ولاء" آن را شکل می دهد، همه تدین ها و مدنیت و آبادانی ها از آن به بعد است. امیرالمومنین(ع) کسی دیگر را هم "یعسوب دین" معرفی کرد که: روزی می آید و بالش را زمین می زند و همه مثل پاره های ابر پاییز دورش جمع می شوند. فَإِذَا كَانَ ذَلِكَ، ضَرَبَ يَعْسُوبُ الدِّينِ بِذَنَبِهِ، فَيَجْتَمِعُونَ إِلَيْهِ كَمَا يَجْتَمِعُ قَزَعُ الْخَرِيفِ.(حکمت ۲۶۰) بی جا نیست می گویند: اربعین، تمرین ظهور است. دیگر یعسوب متقین، کنار فرات، تشنه محاصره و کشته نمی شود!... ✍ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
💠 چالش شعائر! آیا پیاده روی اربعین از شعائر است؟ فرق بین دسته عزای شهادت امام کاظم(ع) با دسته شادی غدیر چیست؟! چرا مرجعی برای اولی غیرت می ورزد و دومی را نفی می کند؟! غیر از فقهاء، دانشگاهیانی با رویکردهای جامعه شناختی نقدهایی به برخی از این تظاهرات های مذهبی از خود نشان داده اند! منهای اغراض سیاسی به لحاظ علمی و فقاهتی این چالش ها مبتنی بر چه مبنایی است؟! چه راه حلی دارد؟! و... ⬅️ یادداشتی تحلیلی در اینباره را از حجت الاسلام در سال۹۷ اینجا بخوانید: http://mghanbarian.ir/doc/126 ☑️ @m_ghanbarian
🔑 پیاده روی با تلگرام و اینستای غیر فیلتر! در عراق و پیاده روی اربعین اینستاگرام و تلگرام فیلتر نبود و هیچ "فتنه" ای هم نساخت! همان قدر که ایتا و بله "اشتغال" می سازند، این شبکه ها هم زائر را مشغول می کرد. تازه از آنسو زمینه برای غیر اهالی ایتا و بله را هم فراهم می کرد. خیل عظیم جوانان عراقی کمتر از جوانان ما در معرض تهاجم فرهنگ غرب نیستند؛ از ظاهر آنها هم کاملا هویداست. اما پیاده روی اربعین، نقطه مقاومت مقابل این قدرت نرم غرب است. همه می بینند جلوات مدرنیته مقابل اربعین در همان جوانان، شکست می خورد. اگر پیاده روی اربعین یک الگوی فرهنگی_تمدنی است (که زیاد می گویند)؛ خوب است به این ابعادش هم توجه شود. وقتی جمع و جامعه تعالی می گیرد، اینستا و فیس بوک و تلگرام هم از جهت دهی جا می مانند و حتی ناخواسته ابزاری برای روایت اربعین -اقلا به قدری- می شوند. اگر نتوانیم جهت عمومی حرکت جامعه را متعالی کنیم و "قدرت نرم اربعین" را در زندگی فرهنگی_سیاسی شبیه سازی کنیم؛ با فیلترینگ هم فقط جیب فیلترشکن سازان بی فیلتر را پر می کنیم؛ گروه های زیادی از جامعه آنجا تحت تاثیر دشمن خواهند ماند! "فیلتر؛ خوب یا بد" ، نقطه کانونی این یادداشت نیست؛ "قدرت نرمِ اربعینیِ جهت دهی به جامعه"، نقطه اصلی مورد توجه است؛ برای آن، برای ۸۰میلیون ایرانی -نه فقط زائران و بازماندگان اربعین- چه میتوانیم بکنیم؟! 📎مطلب مرتبط: فایل کتابچه "موج سوم عشق" ✍ محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian