eitaa logo
محسن قنبریان
16.3هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
834 ویدیو
107 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀فقر و تروریسم! متن حجت الاسلام قنبریان را در زیر بخوانید👇 @m_ghanbarian
🌀 فقر و تروریسم! 🔸بعد هزاران بار مرگ بر آمریکا و اسرائیل و آل سعود و الاحوازیه و...در آستانه ی هفتم شهدای حمله تروریستی اهواز خوب است به جهت دیگر این ماجرا هم اشاره شود. به تحقیق این حادثه تروریستی یک مورد اتفاق افتاده از دهها و صدها مورد خنثی شده توسط سربازان گمنام امنیت این مرز وبوم است. به تعبیر طلبگی، حوادث غیر از "فاعلیت"، "قابلیت" هم برای بررسی دارند. یک هفته علیه فاعلان این جنایت از ۴، ۵مباشر ماجرا تا مسببان اصلی در اتاقهای جنگ صهیونی و سفیانی گفته و انزجار جسته و خط ونشان کشیدیم بعد از یک هفته خوب است اشاره ای گذرا به "قابلیت" و زمینه های رشد این تحرکات تروریستی هم بیاندازیم. چه عواملی باعث شده تا استان شهیدان وشهید پرور خوزستان، خاستگاه گروههای تروریستی شود؟! راستش جوابم در اینباره صریح و روشن است اما بخاطری که سطحی نگران و شعارزدگانی پشتیبان تروریست هایم نکنند، ناچار شدم کلمات نماینده محترم ولی فقیه در استان خوزستان را بجای جملات خود بیاورم! جملاتی که صریح و روشن از علل تروریست شدن بعضی جوانان این استان به معاون رئیس جمهور گزارش می دهد: 🔺:"بالاخره افرادی هستند آنطرف مرز بخصوص از طبقه وهابی ودولت سعودی که اینها قسم خورده اند که جنگ را به داخل ایران بکشانند و ما می دانیم اینها درایران جا پایی ندارند در استانهای دیگر، الا خوزستان! در خوزستان ارتباط برقرار می کنند همین الان در شبکه احوازنا -متعلق به سعودی- از اهواز پخش زنده دارند!یک مرتبه می بینیم از خیابان ۲۴متری پخش زنده می کند.معنی اش این است که عوامل داخلی دارند.آیا صحیح است در چنین شرایطی ما مردم خودمان را سوق دهیم به آن سمت وتو دامن دشمن بیاندازیم؟!!فراموش کرده اید که ماه رمضانی بود چند سال پیش -که الحمدلله بعد کنترل کردیم- اما عده زیادی تروریست شدند و حدود دهها نفر به شهادت رسیدند؟!!..." 🔸حال آن عامل تروریست شدن عده ای ازجوانان این استان چیست؟ کدام قضایاست که کم اهمیتی می شود وباعث وخاستگاه عملیاتهای تروریستی می شود؟! در یک کلام فقر وبی کاری! همان که آیت الله جزایری هم استناد می کند: لکاد الفقر ان یکون کفرا! چند ماه پیش از این در آن قسمت نشر داده نشده نقد خویش مستند همین نکات را محضرشان تقدیم وگرامیداشت واقعی انقلاب و امام را نه حرم مجلل که اجرای منویات امام درباره محرومان ومستضعفان شمردم. حضرت ایشان هم در این سخنان صریح اقلا دو سه مورد را برای معاون رئیس جمهوری مثال می زنند: 🔺ماجرای خرید زمین های عربهای کشاورز منطقه در ۳۰ سال پیش توسط کارخانه نیشکر وعدم وفا به قول داده شده برای استخدام روی زمینهایشان که موجب شد جمع کثیری به حالت شبه گدایی در کوت عبدالله حاشیه نشین شوند! 🔺ماجرای استخدام ۲۵۰۰نیروی غیر بومی در میادین نفتی موجود در زمین های این مستضعفان که اگر اجرا می شد یک نفر از اینها سر کار نمی رفت!آیت الله جزایری می فرماید:"درباره همین استخدام ۲۵۰۰ نفر طوری تنظیم کرده بودند که خدا شاهد است یک نفر از خوزستان سرکار نمی رفت!مثلا بنظرشان آمده بود هرکه با سوادتر است ،بهتر است در حالیکه آیا می ارزد که ما اینجا عده ی زیادی از جوانان ما تروریست بشوند؟!! نفوس مومنین به خطر بیافتد؟ وامنیت استان از بین برود؟!" پس حوادث تروریستی این استان غیر عامل خارجی وتوطئه های آمریکایی، صهیونیستی، زمینه های داخلی هم دارد. فقر، بیکاری، تبعیض است که زمینه تروریست شدن جوانان زیادی از این استان می شود. ازمصوبه ۸۰۰هزار هکتاری ۲۵سال پیش سفر رهبری به این استان و میزان اجرایی شدنش سراغ بگیرید تا نمونه دیگری دستتان بیاید. اگر اصراری بر شعار دادن هست جا ندارد علیه این کم کاری های مفرط وتبعیض ها هم شعار داده شود؟! چه کسی، چه نهادی وارگانی مأمور انتقام از این زمینه های تروریست می شود؟! آیا مقابله با این قابلیتهای تروریست پرور، مثل مقابله با فاعلیتها کاری ضربتی نمی خواهد؟! ۴۰۰هزار حاشیه نشین فقیر ونوعا بی کار(به آمار نماینده ولی فقیه) خطری بالقوه نیست که باید برایشان فوری کاری کرد؟! تفتیش سرمنشأهای فقر و تبعیض کم اهمیت تر از تفتیش نزدیکان تروریستها وخانه های آنان است؟! راستش از مقامات مذهبی و بخصوص نماینده محترم ولی فقیه در استان هم که خود صریح وروشن به علل قابلی تروریسم پرداختند انتظار بیش از گزارش و تذکر به دولتها هست انتظار کاری واقعا انقلابی...! : برای اهواز کدام بهتر است؟! 📝محسن قنبریان ۵مهر۹۷ ☑️ @m_ghanbarian
بسم الله الرحمن الرحیم چنانچه بارها عرض شده، سیاست و عرفان هردو خانه زاد امیرالمومنین(ع) و معلمش رسول الله(ص) است. چه حیف که سیاسیون و سالکان بین ایندو جدایی می اندازند! الگوهای مناسبی چون شهید هاشمی نژاد بخصوص برای طلاب علوم دینی بسیار ارزنده است تا ایندو را به هم درآمیزند. خداوند پیروی از راه آنان و شفاعتشان را نصیب گرداند. الاقل محسن قنبریان سالگرد شهادت شهید هاشمی نژاد/ ۹۷ ☑ @m_ghanbarian
🌐 مطالبه پیروز! متن حجت الاسلام قنبریان را در زیر بخوانید👇 ☑️ @m_ghanbarian
🌐 مطالبه ی پیروز! 🔶 چند ماه اخیر ۳امام جمعه مرکز استان استعفای معنادار داده اند. پس از امام جمعه گیلان و فارس اینبار امام جمعه ایلام! 🔶دو نکته: 🔸هیچکدام از اینها ابتدائا تعویض یا استعفاء نداده اند و پس از اعتراضات مردمی یا مطالبه انقلابی نیروهای ارزشی چنان شدند! 🔸بخلاف فضاهای تملق و اغراق گرد برخی اعاظم که نبود آقایان را غیرقابل جبران می شمارد، این موارد ثابت کرد جانشینان که معمولا جوانتر هم هستند به خوبی مورد اقبال عمومی تر واقع شده جایگاه بهتری از قبلی ها می یابند! 🔶 دو پیام: 1⃣ معلوم شد دعوت جوانان مؤمن انقلابی به مطالبه آرمانها و ارزشها از سوی رهبر معظم انقلاب، صرف سخنرانی نبوده و این دعوت با اجابت همراه است. همین سه مورد نشان داد که اقلا مطالبات ارزشی و انقلابی، تغییرات به سمت بهترهاست. در برخی از این موارد چند دانشجو یا یک طلبه ی انقلابی مطالبه گر ارزشها بوده نه همه مردم شهر یا قاطبه ی حزب اللهی ها! برگشتن امید به جامعه ی مؤمن و انقلابی بسیار حائز اهمیت است. تا باور کنند اگر مطالبه گر ارزشها و آرمانهای انقلاب باشند حتی اگر طرفشان مهره درشت ها و سابقین انقلاب باشند از سوی نظام و بخصوص رهبر عزیز و انقلابی اش یاری می شوند. این امید هزینه ها و زیانهای مسیر -مثل احضار به دادگاهها که در موارد فوق هم بود- را آسان و شیرین می کند. بلکه به مرور آن رویه های جابجا را هم جابجا می کند! چنانچه نیروی مؤمن و انقلابی می یابد هر وقت مطالبه غیر انقلابی یا ضد انقلابی و در مسیر شکستن نهادی انقلابی یا عناصری ارزشی و انقلابی است، همین نیروها باید پشت آن نهاد یا شخصیت انقلابی جمع شده، حمایتش کنند و نظام ورهبری را در نگهداری تیرکهای انقلاب کمک کنند. 2⃣ جزءالعله دیگر این تغییرات مثبت قطعا نصب نیرویی جوان و خوشفکر از سوی رهبری معظم در رأس شورای سیاستگذاری است. قبلی ها هم با این ایرادات واضح مواجه می شدند اما رویکرد خاص ملاحظه کارانه مانع تغییرات ارزشی و انقلابی بود. حال آنکه خانه تکانی انقلابی و ارزشی باید از دستگاه ولایت و منصوبین و منسوبین ایشان شروع شود تا جدی و پیشرونده گردد. برخی از شایستگان دیروز پس از چند دهه اولویتهای دیگر یافته اند و برخی بخصوص از ناحیه ی به ثمر رسیده شان شایستگی شان لکه دار شده است و...! جامعه مؤمن و انقلابی منتظر تغییرات از سوی مدیر جوان دیگر منصوب رهبری در سازمان تبلیغات و تعویض برخی عناصر فسیل شده و بی تحرک و بی ابتکار هم هست. و البته جزء العله دیگر -که جوانان مؤمن مطالبه گرند- هم باید بی تفاوت ننشینند. تغییر اینان به عناصر جوانتر و پاکتر و انقلابی تر و ارزشی تر، تنفس انقلابی گری و حرکت روبه جلوی این نظام مقدس است. به امید فرداهای بهتر برای ارزشهای انقلاب 📝 محسن قنبریان ۹۷/۷/۹ ☑️ @m_ghanbarian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ اعجاز روضه ی جانسوز! متن حجت الاسلام قنبریان را در زیر بخوانید👇 @m_ghanbarian
⭕️ اعجاز روضه ی جانسوز! ✅ صدوق در أمالی اش از امام صادق(ع) روایت میکند: فما أنغص ذکر الحسین(ع) للعیش: یاد حسین(ع) زندگی را چه گلوگیر کرده است! ✅ خصوصیت روضه بر سید الشهداء(ع) -البته وقتی جانسوز و مدام شود- این است: 🔺طعم دنیا و مافیها را می گیرد [انغص] و انسان را از آلودگی به آن می رهاند. لذت جاه و جلال و مقام و شهوات را می کاهد. چنانچه امیر(ع) فرمود: حزن القلوب یمحص الذنوب: حزن قلب، قلب را از آثار گناهان تمیز می کند. امام صادق(ع) وقت نوشیدن یک جرعه آب آنگونه فرمود و یاد حسین(ع) را مستحب کرد چه رسد به وقت گناه و لذات باقی مانده از آن. امام رضا(ع) فرمود شیعیان ما با دیدن شراب و قمار یاد می کنند حسین (ع)را [و مجلس یزید]! یعنی از شراب تا آب از حرام ترین تا حلال ترین، گلوگیری روضه حسین(ع) با گریه کن اوست. لذا روضه به آن دو شرط سکوی پرتاب سالک و کندن او از طبیعت است. 🔺خصوصیت دیگرش این است که سینه سوختگان سید مظلومان را دوست داشتنی می کند. هرکه آن مصائب گلوگیرش شده و از چراگاه زمین پریده را در راه ملاقات می کند. برترها و مقربترها را می یابد و زمین خورده ها را تماشا می کند. لذا روضه -بدان دوشرط- دوست یاب و رفیق ساز است (اکرمنی بمعرفتکم و معرفه اولیائکم). ✅ جانم به فدای عالمان پاکی که "ذکر حسین (ع)" را با گلوگیری و غصه شان بر گوش ما خواندند. رحمت خدا بر عالم وارسته ای که پیری وکسوت مرجعیت مانع نشد که هنوز دهه محرم هرکجا که باشد روضه ی گلوگیر حسین(ع)بر مردمش بخواند و آنرا (العیاذ بالله) کسر شأن نداند. (حفظه‌الله) (ع) ! ☑️ @m_ghanbarian
ضرورت انقلاب اداری!.mp3
9.36M
۹۷ 💠 ضرورت انقلاب اداری! محسن قنبریان @m_ghanbarian
💠 ضرورت انقلاب اداری! ‼️ سیاسی ها حتما گوش کنند! 🔺۸۰% ساحل خزر برای از ما بهتران ۲۰% برای ملت! 🔺استاندارش شرط میکند که کار و کسب تجاری اش ضمن خدمت باشد! 🔺وزیر مربوطه همزمان عضو گروه اقتصادی ای با انحصار واردات! 🔺رهبری در این باره چه کرده؟! 🔺این رئیس قوه قضاییه را چرا نصب کرد؟! 🔺چرا یک خلخالی نمی فرستد؟! ☑️ @m_ghanbarian
✅ طرح بحث پنجم کارگاه فقه تراز انقلاب اسلامی با موضوع : "کالایی سازی امور غیر اقتصادی" در گروه مجازی این کارگاه قرار گرفت. فضلاء و فقه پژوهانی که عضو این گروه نیستند و مایل به عضویتند شماره خود را به مدیر کانال ارسال کنند. ☑️ @admin_ghanbarian
‼️این روزها که باز سخن از FATF است دوستان را به خواندن چکیده دو سخنرانی حجت الاسلام قنبریان مرتبط با این موضوع دعوت می کنیم: 1⃣ امام باقر(ع) و تحریم پولی امپراطوری روم/ رویکرد امام باقر(ع) و fatf که ۱۸و۱۹شهریور۹۵ مصادف با شهادت امام باقر(ع) و اولین موج طرح fatf ایراد شده است. https://eitaa.com/m_ghanbarian/61 2⃣ پروژه آمریکایی حزب اللهیزه کردن ولایت فقیه که ۹فرودین۹۷ ایراد شده است. https://eitaa.com/m_ghanbarian/67
مطالبه گری، سدی مقابل تخریب افکار عمومی.mp3
5.64M
🔆مطالبه گری، سدی مقابل تخریب افکار عمومی ⬅ کلیپی ازسخنرانی ایام شهادت امیرالمومنین(ع).رمضان ۹۷ @m_ghanbarian
💠گوش و چشمی که وارث حسین(ع) شد؟!! 🔺دعای عرفه ی سید الشهداء راز آلود است. از خداوند می خواهد بر کسانی که به او ظلم می کنند یاری اش دهد(وانصرنی علی من ظلمنی) اما بلافاصله از خدا "دیدن ثار" و انتقام خود را می خواهد!(و أرنی فیه ثاری). بالاتر ، "دیدن هدف خود" را می خواهد! و از دیدن ها، روشنی چشمش را می خواهد!(أرنی فیه ثاری و مآربی و أقر بذلک عینی). مگر کسی که پیروز شد، ثار و انتقام دارد؟! عجیب تر مگر کسی که به ظلم "کشته شد" می تواند ثار و انتقام خود را ببیند؟! و با آن چشمش روشن شود؟! 🔺بله او مطلع از شهادت خویش است و می داند یاری خدا برایش ذخیره میشود. انتقامش روزی از بنای ظلم گرفته می شود و "هدفش" -که اصلاح امت جدش و ایمنی مظلومان بود- روشن میشود. اما او چگونه اینها را می بیند و روشنی چشمش می شود؟ ممکن است بگویی او شهید -بلکه سید الشهداء- است و شهید زنده است می بیند و می شنود... این سخن جای خود اما در این فقرات از شنیدن و دیدنی دیگر سخن است. فراز قبل از اینها امام از خدا خواسته گوش و چشمش را وارث او کند! (واجعل سمعی و بصری الوارثین منی). او سمع و بصری پشت سر جا گذاشته وارث او شده است. این گوش و چشم است که قرار است ثار و مآرب او را ببیند! نفرمود "اذن" و "عین" مرا به ارث بگذار! فرمود "شنیدنم" و "دیدنم" را وارثم کن! بگردید این دو وارث حسین (ع) را بیابید. این دو در دنیای ما و بازمانده ی حسین(ع) اند و غیر از حیات برزخی آن سید شهیدان است. 🔺این سمع و بصر همان گوش و چشمان داغدار کربلا و چشم به راه ظهور است. همانها که امام رضا(ع) فرمود: ان یوم الحسین(ع) اقرح جفوننا واسبل دموعنا: روز حسین، پلکهای ما را زخم و اشکمان را سیلاب کرد! همان چشمان و گوش های روضه خوان منتظری است که حسین (ع) خود را کشته ی آنها نامید(انا قتیل العبره). اگر او کشته ی این چشمان زخمی از بکاء و چشم به راه است پس درست است که این چشمها را وارث او بدانیم و معنا شود: واجعل سمعی وبصری الوارثین منی. برادرم و خواهرم تو میتوانی سمع و بصر به ارث مانده ی حسین(ع) باشی اگر خود را بین "یوم الحسین" و "یوم القائم" ببینی و دیگر نبینی! تو میتوانی روشنی چشم به سیدالشهداء دهی! 🔺روضه! قبل از اینکه گریه کنان منتظرش را وارث خود کند دو کلام برایشان روضه خواند: متعنی بجوارحی! می دانی یعنی چه؟ ناخنت را وقت مستحب که می چینی، ناخنت به تو بهره می دهد. بهره ی ایمان! در منا ، مویت را که تیغ می کشی به تو بهره ایمان می دهد و به اندازه هر مو چقدر ثواب می بری. من و تو از چند عضومان و چقدر بیشتر از خسارت گناه، بهره ایمان می بریم؟! حسین(ع) در عرفه به خدایش گفت: از اعضایم بهرمندم کن! بقیه اش را در زیارت ناحیه مقدسه بخوان... ☑️ @m_ghanbarian
🌀 آقای زائری مهلا مهلا! متن حجت الاسلام قنبریان را در زیر بخوانید👇 ☑️ @m_ghanbarian
🌀 آقای زائری مهلا مهلا! بنده هم از مجموعه ی جدید حرم امام و تجمل داخلی اش -که امام را "میراث فرهنگی" میکند- گله مند و نقادی کردم. بخاطر طرف و بهانه آن نقد(یکی از فقهاء) هم دادگاه رفتم! اما زاویه نقد آقای زائری را هم دچار همان آسیب می بینم، که امام را میراث فرهنگی می خواهد! آنجا که از معیار قدیس در کلیسای کاتولیک می نویسد که باید چند نسل بگذرد تا کسی قدیس اعلام شود! https://t.me/morzaeri/5669 از اشکالات عدیده ی این تشبیه که بگذرم این فهم آقای زائری با تولیت حرم امام مشترک است که هردو امام را میراث تاریخی می خواهند. آنچه از امام -که در معاصریت او یقه ی کژی ها و زاویه ها از انقلاب الهی اش را میگیرد و به تبع دشمن دارش می کند- در ظرف گذر تاریخ، فراموش شده و از او آنچه صلح کل است و نزدیک به یک قدیس کاتولیک است در چند نسل بعد بماند! و از آن پس صاحب قبه و بارگاه و سلامش کند! درحالیکه معاصریت، نگاه به امام را دقیق تر و بی تحریف تر و بدون اغراق تر می کند و اگر او در این نگاه از نزدیک، چیزی از قداست و کمال یافت ارزشمند تر از فرزند زادگان معصومینی است که تاریخ و تحریف، آنها را قدیس کرده و صاحب حرم و گلدسته نموده است و الا به نقل معتبر می دانیم برخی از آنها حتی در نسبت جواد الائمه(ع) به امام رضا(ع) -العیاذبالله- خدشه و برای رفع اتهام ، حرام دیگری مرتکب و قیافه شناس آورند تا شبهه ی ولادت آن معصوم برایشان حل شود! (الکافی ج۱ص۳۲۲ح۱۴/مکاسب شیخ انصاری بحث حرمت قیافه) و برخی از همان نزدیک زادگان خانه ی امامت نسلهای بعد قدیس و با "السلام علیک" زیارت میشوند! خطای دیگر این نوشته و برخی دیگر از نوشته های ایشان معیارهای دوگانه اوست! استدلال کلامی و فقهی بکنی میگوید من با عرف و فهم مخاطب کار دارم!سراغ عرف بروی می گوید معیار شریعت و اسلام است نه هرچه عرف! جناب عبدالعظیم حسنی نه معصوم است و نه حتی امامزاده بلافصل، فقیهی است از فقهای شیعه که "لایقاس بآل محمد أحد" برای او هم هست. اما معصوم زیارت او را ثواب زیارت کربلا خوانده و عرف هم برایش بارگاه ساخته و در هردو برایش سلام الله و السلام علیک استعمال شده است! زکریا بن آدم اصلا سید هم نبود اما امام رضا(ع) او را عِدل قبر موسی بن جعفر(ع) در بغداد خواند که به واسطه او عذاب از اهل قم دفع میشود. پس در شرع و عرف قدیس -به تعبیر ایشان- شد و مورد زیارت و سلام و... حالا نوبت به اولیاء که رسید آسمان تپید؟! واقعا آقای زائری حضرت روح الله را کمتر از عبدالعظیم حسنی و زکریا بن آدم و... می داند؟!! در آنصورت معلوم است نه آنها را شناخته و نه امام را! خوب است دستگاه اولویت سنج خویش را هم چک کند و کمی آهسته رود. امام مستضعفان نیاز به حرم مجلل در یک بافت توریستی ندارد را ماهم باصدای بلند اعتراض کردیم. اما امام را اصلا قدیس نداند و به قضاوت نسلهای بعد بگذارد با صدای بلند می گویم: آقای زائری مهلا مهلا! 📝 محسن قنبریان ۹۷/۷/۲۱ _____________________ مطالب مرتبط: نقد موضع آیت الله جزایری درباره حرم امام https://eitaa.com/m_ghanbarian/13 باز حرم امام! https://eitaa.com/m_ghanbarian/205 ☑️ @m_ghanbarian
⭕️یا لیتنی...! #محسن_قنبریان #عرفان_اربعین #حماسه_اربعین ☑️ @m_ghanbarian
🔶امام حسن(ع): به خدا سوگند اگر یارانی می یافتم ، شب و روز را در «جهاد» با معاویه میگذراندم. ☑️ @m_ghanbarian
✅ بسمه تعالی ✅ ان شاءالله از امروز به صورت روزانه سخنرانی "شرحی بر زیارت عاشورا" به همراه خلاصه متن سخنرانی در کانال قرار داده خواهد شد. این سخنرانی طی ۹جلسه در ظهرهای محرم۹۷ ایراد شده است. متاسفانه جلسه اول سخنرانی ضبط نشده اما محتوای جلسه اول در جلسات دیگر به صورت پراکنده موجود میباشد. ☑ @m_ghanbarian
۲-شرحی بر زیارت عاشورا.mp3
5.48M
💢شرحی بر زیارت عاشورا جلسه دوم ۹۷ ☑️ @m_ghanbarian
💢 گزیده سخنرانی شرحی بر زیارت عاشورا جلسه دوم ۹۷ زیارت، سیر هم در خود دارد، درس هم در خود دارد، یکبار میگوییم مصیبت بر آسمان و زمین سنگین شده، بار دیگر میگوییم پدر و مادرم به فدایت، بزرگان میگویند این مقام ادب است، مصبیت را در جملات می آوریم نه به صورت کلمه ای، انسان دوست دارد در پیشگاه خداوند زبان بازی کند. ✅ شش سلام، دو اظهار عظمت، ۹ لعن، با یک فاصله، یک لعن که اظهار برائت است و سپس لبیک گویی. بعد دسته ی اول را مطالبه میکنیم که « فاسئل الله الذی اکرم مقامک و اکرمنی بک ان یرزقنی طلب ثارک مع امام منصور من اهل بیت محمد صلی الله علیه و آله» ✔️به سلام ها توجه کنیم« السلام علیک یا ثارالله و ابن ثاره والوتر المَوْتور» این اظهار ارادت با این نام ها ما را برای آن مطالبه مهیا میکند. ❓کی تقاضا میکند که طلب ثار با امام منصور باشد؟ کسی که حسین بن علی را خون خدا بداند و الوِترَ الْمَوْتور بداند وقتی خونی به ناحق ریخته می شود یعنی قتل عمد است، ولیّ دَم دارد، یعنی وارث ولیّ دَم است که یا میبخشد یا قصاص میکند. ⚠️در خصوص امام حسین علیه السلام، خداوند متعال خود ولیّ دَم حضرت است، یکی از فرزندان سیدالشهدا ولیّ دَم نیست، مختار نیست ولو تمام مسببان حادثه ی کربلا را کشته باشد، ولیّ دَم امام حسین علیه السلام خداوند متعال است. نه تنها سیدالشهدا که خداوند ولیّ دَم امیرالمومنین علی علیه السلام است. چون در زیارت عاشورا میگوییم«ثارالله وابن ثاره»،ثارالله امام حسین(ع) است و ثاره حضرت امیرالمومنین علی(ع) است، و ما در زیارت عاشورا، امام حسین را خون انقلابی خدا و پسر خون انقلابی خدا مورد سلام قرار میدهیم. ⚠️دقت کنید که از دَم سخن نمی گوییم، بلکه روی سخن به واژه ی« ثار» است و تفاوتی عمیق بین این دو واژه ی هم معنی است. 🌀 برای روشن شدن مطلب، مثالی از زبان فارسی می آوریم: اگر کسی به عمد کشته شده و خونش بر زمین بریزد، اگر بگوییم(خونش ریخت) مطابق کلمه دَم در زبان عربی است ولی اگر بگوییم (خونش به گردن اوست) مطابق کلمه ثار در زبان عرب است. 📛 این زیارت عاشورا به ما میگوید پرونده ی حسین بن علی هنوز باز است‼️ و هنوز حسین قاتل دارد‼️ و یاری کنندگانش امروز مانند همان یاران وفادارش در کربلای سال ۶۱ هجری قمری هستند. ✅ حالا آن مقامات سه گانه را که در زیارت عاشورا آمده است بررسی میکنیم: ۱) ثارالله و ابن ثاره ۲) والْوِترَ الْمَوْتور وِتْر یعنی تنها، مَوْتور یعنی تنها گذاشته شده؛ ⚠️هر وتری، مَوْتور نیست. مَوْتور یعنی 👈برنامه ریزی شده بود که امام حسین علیه السلام تنها باشد‼️ 👈این را ما باید درک کنیم👉 بعضی از بزرگان در لطافت معنای وِتْر الْمَوْتور گفته اند: یعنی کسی تمام وَرَثه و قبیله اش بجز یک نفر از آنها کشته شده باشند و آن یک نفر هم هیچ یاری رسانی برای خونخواهی نداشته باشد ✅ یکی دیگر از سلام های عجیبی که در این زیارت آمده است« السلام علیک و علی الارواح التی حلّت بفنائک» میباشد؛ یعنی این روح هایی که در آستانه ی تو به زمین خوردند‼️ ⚠️ببینید در حَسَب ظاهر در عاشورا جسم ها به زمین خوردند ولی در اینجا امام صادق علیه السلام فرمودند: ارواح التی حلت بفنائک یعنی روح هایی که مقابل تو به زمین خوردند❗️ ️یعنی ای امام شهید! یارانت قبل از اینکه تیر دشمن آنها را به زمین بزند، زمینگیر تو بودند😭 و اوج این «سلام» اینجاست👇 🔆 علیکم منّی جمیعاً سلامُ الله ابداً برای همین است که میگوییم این زیارت با دیگر زیارات فرق میکند و واقعا هم فرق میکند ☝️با این سلام ما آدمیان معمولی میخواهیم سلام خدا را❗️ به امام شهیدمان حضرت حسین بن علی(ع) برسانیم‼ ما❗️ سلام رسان خداوند به امام حسین باشیم️ ❗الله اکبر❗️ و در ادامه ی زیارت میگوییم: « ابداً ما بقیتُ و بَقِیَ الّیْلُ والنّهار» 🔅سلام خداوند از جانب من بر تو باد، سلامی جاودانه ، تا هستم و حتی پس از مرگم در برزخ و قیامت. امام صادق علیه السلام فرمودند: زیارت عاشورا، نوحه و عزای فرشتگان بر حسین علیه السلام است. پس قدر این قرائت های زیارت عاشورا در جلسات روضه و عزای سیدالشهدا را بدانیم. ☑ @m_ghanbarian
⭕️مثل حج ، مثل اعتکاف #محسن_قنبریان #عرفان_اربعین #حماسه_اربعین ☑️ @m_ghanbarian
3-شرحی بر زیارت عاشورا.mp3
6.68M
💢شرحی بر زیارت عاشورا جلسه سوم ۹۷ ☑️ @m_ghanbarian
💢گزیده سخنرانی شرحی بر زیارت عاشورا جلسه سوم ۹۷ 🔺در سلام های زیارت عاشورا یک جاودانگی تعبیه شده است. وقتی تو میگویی مابقیت و بقیه الیل و النهار یعنی از سطح خودت و تقویم خودت بالاتر رفته ای. یعنی بیشتر از تاریخ عمرت سلام داده ای. در لعنت های زیارت عاشورا هم همینطور است. لعن ها در زیارت عاشورا سه دسته است: 1⃣ آن هایی که اساس ظلم را گذاشتند و بنیان گذاران ظلم هستند.( ظالمان ثقیفه که مقام و مرتبه ی شما را که خدا قرار داده بود برای شما، از شما دفع کردند و تمامی ظلم های دنیا از ظالمان سقیفه ناشی میشود) 2⃣ مسببین و مباشرین ظلم به اهل بیت ،آن هایی که در کربلا هستند. بعضی را به طایفه و بعضی ها را به شخص لعن میکنیم.مانند بنی امیه و ابن زیاد... 3⃣ تبعیت کنندگان در آینده. در تمامی این سلام ها و لعن ها یک شعار نهفته 👇 سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم الی یوم القیامه. نه فقط ثوابش پا برجاست بلکه خود آن دوستی و دشمنی تا قیامت وجود دارد. و این همان نکته است. و محدود به زمان حادثه کربلا نمیشود و این دوستی و دشمنی تا روز قیامت ادامه دارد.و این نکته ی کلیدی زیارت عاشوراست. 🔺و در واقعه هدف زیارت عاشورا همین است که تا قیامت سلم و حرب ادامه دارد و عاشورا همیشگی است و محور آن هم امام حسین ع است. طبق روایتی از کامل الزیاره امام حسین ع به سه دسته نظر میکنند: ۱.لشکریانش : آن ها که در کربلا حلت بفنائک شدند. ۲.زائرانش ۳.گریه کنانش 🔺لشکر امام حسین ع تمام شدنی نیست و هنوز هم جنگ حسین ع برقرار است و کسانی در جنگ با او هستند و ما باید در جنگ با آن ها باشیم و برائت بجوییم. . و لعن الله امه قلتکم و لعن الله الممهدین بالتمکین من قتالکم... آن هایی که زمینه چینی کردند. پول خرج کردند. اسب و زره آماده کردند و مباشر شدند برای قتل شما. من از آن ها بری هستم به سوی خدای متعال و حتی از اتباع و اشیائشان هم برائت میجویم. برئت الی الله و الیکم منهم و من اشیائهم و اتباعهم و اولیائهم.... 🔺بعد از سلم و حرب، اسامی اشخاص اصلی را می آورد و به خصوص کسانی که اسب تاختند بر بدن اباعبدالله. 🔺بابی انت و امی...لقد عظم مصابی بک. مصیبت تو برای من سنگین شده. در ابتدا خبر این بود که مصیبت سنگین است و حالا میگوید برای من سنگین است. بعد سه درخواست داریم: ۱.از خدایی که تو را گرامی داشت و مرا با تو گرامی داشت میخواهم من را با امام معصوم خون خواه تو بگرداند. ۲.مرا آبرومند نزد خدا و حسین ع بگرداند. ۳.تقرب. ابتدا شمشیر زدن است(طلب ثار) و سپس مرا آبرومند کن. و این همان هم زمانیِ مهر و قهر است. . برائت ها و لعن ها ما را میکشاند سمت انتقام و سلام ها ما را میبرد به سمت وجاهت. امام منصور... امامی است که وعده ی نصرت حتمی برای او داده شده. و با همان لعن های الی یوم القیامه در آن نصرت همراه میشویم. . امام زمان عج می آید و آن ها که به ظلم بر اباعبدالله رضایت داشتند و وابستگان آن ها و تابعین آن ها را میکشد. وجاهتی که بعد از آن می آید از مقام مهر و لطف است و از سنخ چیزی است که قرآن برای حضرت عیسی ع میخواهد. جعلنی مبارکا این ما کنت وجیها... و ما این را از خدا میخواهیم در زیارت عاشورا. . این وجاهت از همان سلام ها و عرض ارادت ها ناشی میشود. نکته...هرکسی توانست به جایی برسد که سلام رسان خدا باشد میتواند لعنت خدا را هم برساند. و نجعل لعنت الله علی الکاذبین...و این همان مقام مباهله است. یعنی کسی بتواند رحمت خدا را قفل کند و لعنت خدا را برساند. و این همان مقام وجاهت است. علیک منی سلام الله... ☑️ @m_ghanbarian