eitaa logo
محسن قنبریان
17.5هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
913 ویدیو
111 فایل
کانال نشر سخنان و مطالب استاد محسن قنبریان (توسط ادمین اداره میشود) . ارتباط با مدیر کانال @admin_ghanbarian . کانال دروس @doros_ghanbarian . پیج اینستاگرام instagram.com/ghanbarian.ir
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❓ذلک الدین القَیّم؟! نوشته حجت الاسلام قنبریان را در زیر بخوانید ☑️ @m_ghanbarian
❓ذلک الدین القَیّم؟! 🔹مستند به بهداشت ، حکم به تعطیل حرمها و نماز جمعه ها در بهترین ماه های معنوی سال شد. اما حالا دقیق همان کارشناسان، ثابت کرده: زیارتگاه ها فقط ۴۴صدم درصد! و نماز جمعه فقط ۲۲صدم درصد! در شیوع کرونا نقش دارد! اولی"قول کارشناسان" بود و دومی "متن کارشناسی" دقیق علمی همان کارشناسان! 🔹درباره روزه ماه مبارک رمضان هم از زبان برخی پزشکان و کارشناسان سخنی دهان به دهان می چرخد که: نوشیدن آب در کاهش احتمال ابتلاء موثر است! مبتنی بر این قول، استفتاء شرعی صورت می گیرد و پاسخ می گیرد:" ...کسانی که درصورت عدم نوشیدن آب در بازه های زمانی کوتاه بیم دارند و اقدام پیشگیرانه دیگری نیز نمی توانند اتخاذ کنند، روزه برای آنان واجب نیست"! در این مورد هم اصلا بعید ندانید کارشناسی ای دقیق و علمی در خصوص مورد، ثابت کند نوشیدن مکرر آب هیچ اثر معتنابه و درصد مورد توجه عقلاء بر کاهش ابتلاء ندارد! 🔹پیش رو حج واجب را داریم؛ که به حسب روایت صحیح خود نوعی امان و ترک و تعطیلی آن موجب بی مهلتی است(ان تُرک لم تناظروا/الکافی ج۷ص ۵۱). آیا حکم تعطیلی حج را به "قول کارشناسان" موکول می کنند؟! یا مستند به یک "کارشناسی دقیق و موجه ناظر به مورد"؟! آری آسان می توان آن روایت را حمل بر شرایط عادی کرد نه جائی که اجتماع موجب شیوع بیماری واگیر است؛ اما سخن سر مستند و تکیه گاه حکم به تعطیل است. 🔺فرق روزه رمضان و حج تمتع را متوجه اید. اولی مساله ای فردی و منحل به خوف خود مکلف است؛ اما دومی مساله ای عمومی بلکه حکومتی است. با حکم به تعطیل، امکان انجام از همه مکلفان سلب میشود. 🔅سخن ما در اینجا، برسر لزوم دستگاه کارشناسی ای مستقل از علم مدرن و مطابق با دستگاه تولیت و تولی دین -چنانچه نوادری قائل اند- نیست. سخن سر این است: ❓آیا مواجهه با همین کارشناسی علمی و عرفی موجود باید این قدر نوسان بردار باشد؟! ❓در احکام شرعی یاد شده، "قول کارشناس" باید مقدمه حکم شرعی قرار گیرد یا "متن کارشناسی موجه"؟! مثلا برای حکم به تعطیل حج امسال؛ آیا ضروری نیست دستگاه مرجعیت، تیم کارشناسی ای از همین متخصصین متعبد را به خصوصه مٲمور کند که میزان ابتلاء در زمان و مکان و شرایط حاجیان امسال را با داده های علمی، پردازش و درصد سنجی کنند و بر اساس آن متن کارشناسی حکمی صورت بگیرد؟! نه صرف قول کارشناسان به حسب گمان وتخمین و پیش از تحقیق دقیق مورد(مثل آنچه درباره تعطیلی حرمها و نماز جمعه ها شد)! 🔅شاید این نکته را در چهار استعمال قرآن برای "دین قیّم" بتوان الهام گرفت که: قیّم بودن وصف دین حق است. و قیم آن است که سرپای خود استوار و مصالح بندگان را هم برپا می کند. لذا احکامش(توحید و یکتاپرستی، حرمت ۴ماه قمری برای قتال و...) هم بر "فطرت انسانی" استوار است و هم بر "اصول ثابت طبیعت"! لذا گرچه "سال " و "فصل" در شمسی، واقعی تر و ثابت تر از قمری است؛ اما "ماه" در قمری واقعی تر و ثابت تر است(چون متکی به تولد هلال تا ختم آن است و با رویت قابل کشف است)؛ از اینرو خداوند حکم شرعی ماه های حرام را بر چهار ماه قمری نهاده واینکار را دین قیّم (ذلک الدین القیّم)نامیده است.(دقت کنید. ر.ک: المیزان ج۹ص۳۵٨و۳۵۹) 🔺شاید همکاری فرهنگستان علوم پزشکی با موسسه موضوع شناسی فقهی و نامه شان به مراجع تقلید درباره روزه داری صنفوف مختلف مکلفان گامی ابتدائی در این راستا باشد. https://fa.shafaqna.com/news/925128/ 📝محسن قنبریان ۹۹/۱/۲۶ ☑️ @m_ghqnbarian
🛍رزمایش همدلی را به بسته غذایی تقلیل ندهیم! نوشته حجت الاسلام قنبریان را در زیر بخوانید ☑️ @m_ghanbarian
🛍رزمایش همدلی را به بسته غذایی تقلیل ندهیم! 🔖 مقام معظم رهبری درکتاب طرح کلی اندیشه اسلامی ذیل "مما رزقناهم یُنفقون" دو توجه شایسته دارند: ۱."مارزقناهم" اعم از مال است. هر چه از خدا گرفته اند: پول، عمر، فرزند، آبرو، توان جسمی، فکر، زبان و بیان و خلاصه هر امکاناتی. ۲. انفاق هم هر خرج کردنی نیست. "آن خرج کردنی که خلٲیی را پرکند، انفاق است". 🔖حالا توجه کنید : 🔸غیر از مساکین و فقرا -که البته ضروری ترند- دو دسته دیگر محتاج مواسات اند اما نه از جنس انبان نان و بسته غذایی: ۱.کاسبهایی که بخاطر اجاره ای بودن مغازه و بعضا وامدار بودن به اقساط و از دست دادن ماه اصلی فروش، ضرر جدی کرده اند. ۲.مشاغلی که بکلی بیکار شده اند. 🔺سخنگوی دولت گفت: ۳ونیم میلیون از مشاغل رسمی بطور مستقیم در معرض آسیب اند و ۴میلیون شاغل غیر رسمی در معرض توقف یا کاهش فعالیت یا کاهش دستمزد و اخراج اند! 🔺وزیر کار گفت: تا حالا ۶۰۰هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کرده اند! این دو قسم نه عمدتا شرایط شرعی فقیر محتاج نان شب را دارند و نه عرفا شٲن گرفتن انبان غذا! متقابلا موازی کاری قرارگاه های رزمایش مواسات و چندباره شدن کمک به برخی خانواده ها بخصوص در برخی شهرها که محرومیت کمتری هست، بعید نیست. ⬅️بنظر می رسد : -خرج کردن آبرو توسط معتمدین برای تخفیف یا بخشش اجاره آن کسبه یا تٲمین اجاره ماه تعطیل از برخی منابع، انفاق مومنانه باشد. -تهیه مساعده با کارت هدیه در خور برای بیکار شدگان توسط مومنان و پرداخت از طریق اداره کار و مانند آن برای حفظ شٲن نیز می تواند پر کردن خلٲیی باشد. ⚠️یکوقت الهکم التکاثر به شمارش و گزارش بسته ها و مسابقه کدام مسجد بیشتر؟! نکشد و از خلٲهای دیگر غافلمان کند! 📝محسن قنبریان ۹۹/۱/۳۰ ☑️ @m_ghanbarian
🎥روابط عمومی جای روایت آوینی! ❓چگونه ، گمنامی و بی نشانیِ لشکر مخلص خدا را ویران نمی کرد اما ، فعالیتهای زیادی را شوآف و در افکار عمومی "حبط" و نابود می کند؟! ❗️توجه: ما ناچار به ابتکار سبک خویش ایم. با نمی توان ارزشهای اسلامی مثل اخلاص و ایثار، پرکاری با گمنامی را نمایش دهیم. ❗️حال که به هردلیل همدلی، مواسات و خدمات اجتمایی هم در "رزمایش" صورت بندی می شود؛ مراقب باشیم "آیشِ" آن، رنگ روایت فتح آوینی داشته باشد نه شوآف های چندش آور برخی آدمها و گروه ها که اثر ضد تبلیغی اش دو چندان است. 🔅در روایت فتح، راوی واقعا سوم شخص بود، نه از زبان سوم شخص اما واقعا، روابط عمومی آن نهاد. آوینی عضو یکی از گردانها نبود تا روایتش رقابت بین گردانها در گزارش کار بیافریند. "فتح را"، "بسیجی را"، "اخلاص" را روایت می کرد "نه آدمها" و "نه تشخّص های اینجائی" و "نه تعیّن های رقیب هم"! اما پیج ها، سل٘فی ها، دوربین گروه ها، گوشی راننده و همراه ها، بعضا کسوت روابط عمومی پوشیده است. آمده رزمایش این قرارگاه را بزرگ کند نه مواسات مردمی را! زوم کرده، ابتکار فلان امام جمعه را نمایش دهد نه در صحنه بودن روحانیت و نهاد نماز جمعه را! لذا آدمها و تشخّص ها، مرکز پیام می شوند نه کارها و اعمال صالح! حتی ممکن است کارهای جهادی، جای ابژه، سوژه شوند! پرداخت ذهنی-مجازی شان، ریخت تحققشان را معلوم کند نه برعکس! ⚠️چند توصیه: ۱. رسانه ای های انقلابی، آوینی شوند و فعالیتهای جهادی و خدماتی نیروهای مردمی را "بالسویه" گزارش کنند؛ تا هرکدام برای خود تیم رسانه ای و روابط عمومی نسازند. ۲. در گزارش ها، کار را گزارش کنند نه آدمها و تشخّص ها و تعیّن ها را. بینندگان اولین بار رزمنده خط مقدم را دیدند که از دوربین می گریخت و از مصاحبه استنکاف می کرد. بعدها برخی مردم در خیابانها قبل از ۲۲بهمن و انتخابات از مصاحبه استنکاف کردند(که پخشش نمی کنیم)![این جابجائی هم بی ارتباط نیست!] ۳.گروه های مردمی، خدمت به مردم (غنی و فقیر) را خود بخواهند؛ وظیفه ای دیگر یا برای اختیاراتی افزونتر! مردم بخاطری که سنگینی بار انقلاب و جمهوری اسلامی را تحمل می کنند، لایق سپاسگزاری و خدمتند . اگر خدمات برای چیز دیگری نشد، بسیاری از آسیب ها رخت بر می بندد. ۴.خدمت مادی کوچک ما، خسارت روحی و آبروئی بزرگ به نیازمندان نزند. قِسمِ خویشتن دار و مُتعفف را سائل و دست دراز نکند. زیر نگاه هیئت همراه و دوربین، حیثیت و آبرویش بخاطر رفع نیازش نرود! 📝محسن قنبریان ۹۹/۲/۱ ☑️ @m_ghanbarian
🕯منبع خوب مچ گیری❗️ 🔅رهبر معظم انقلاب درباره مطالب کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن -که رمضان سال۵۳ ایراد کرده اند- فرمودند:"الان هم آنها را تٲیید می کنم"."این سخنرانی ها منبع خوبی برای مچ گیری ماست"(۸۱/۴/۴) http://farsi.khamenei.ir/ndata/news/weekly/files/278/Khattehezbollah_226-pdf-file_Large.pdf ✅دو افسوس: 1⃣ آدمها و گروه ها و نهادهای زیادی با این کتاب بین نیروهای حزب اللهی معروف و مخاطب دار شدند؛ اما در دوره ها و درس گفتارها، از این کتاب کمتر بعنوان منبعی خوب برای [مچ گیری در تعبیر ایشان] استفاده می شود! صاحب این گفتارها، الان بیش از ۳۰سال است رهبر نظام اسلامی است. از آن مطالب -که "پایه های فکری ایجاد یک نظام اسلامی بود"- می توان در نظام اسلامی موجودمان سراغ گرفت! از دلیل فاصله ها پرسید! بحثی عینی نه صرفا ذهنی و تجریدی (همانگونه که ویژگی این کتاب است) ترتیب داد. ❗️لکن اغلب پردازندگان به این کتاب رویکردی تبلیغی-ترویجی (آن هم معیوب) دارند! فیلسوف ترها، حتی عینیت کتاب و ناظر به متن اجتماع بودن را با موشکافی ها و شرح و توضیح غیر ضروری کلمات و اصطلاحات گرفته و مثل سایر کتابهای اعتقادی خشک و انتزاعی و عملا بی اثر و خنثی اش می کنند! ❗️تقریبا هیچ کس نشنیده حتی منبری های فاطمیه و محرم خود بیت رهبری و ائمه جمعه منصوب ایشان، مثل این کتاب، "عدالت و قسط را با توحید معنا کنند و نظام طبقاتی را شرک بخوانند!" ❗️هیچ کس نشنیده این سالها، جامعه فاقد آزادی را بردگی و پذیرش عبودیت غیر خدا تعریف کنند! آزادی[بخصوص در فکر و سرنوشت] را با توحید و فقدانش را با شرک هم آغوش کنند! ❗️هیچ کس نشنیده نبوت و ولایت را آنقدر که کتاب ایشان به عدالت و قسط ربط داده؛ برمنابر این دهه ها به عدالت و قسط ربط دهند! بلکه متٲسفانه مشهورترین مبلغان ولائی صراحتا دوگانه غلط عدالت-ولایت می سازند و عدالت طلبی را به ولایت گریزی می ترسانند! یا با بودن ولایت، تحقق عدالت را خود به خودی و حصولی می خوانند! یا در نظام ولایت، آنچه هست را عدالت یا دارای مصلحتی بالاتر از عدالت می شمارند!(اشعری مسلکی) در حالیکه ولیّ امروز جامعه و صاحب اندیشه آن کتاب نفیس خود صراحتا می گوید:"در مورد عدالت ما عقب مانده هستیم! در این تردیدی نیست. خودمان اعتراف می کنیم"!(۹۶/۱۱/۲۹) ❗️تازه اینها همه در همان بُعد مفهوم و رویکرد ترویج و تبلیغ این کتاب است. در رویکرد انتقادی کدام معلم و مبلغ این کتاب است که با جملات آتشین آن از نظام ج.ا.ا مچی بگیرد؟!(حتی وقتی رهبری آنرا منبعی خوب برای مچ گیری از خودشان خوانده باشد!) 2⃣برخی مچ گیران صفحات مجازی -که بعضا روحانی و انقلابی و قائل به ولایت فقیه اند- نیز برای نشان دادن کاستی ها در عدالت و آزادی و...جای استفاده از این منبع خوب -که تفسیری قرآنی از آرمانهای ملت است- به حکومت های طاغوت عالم و دمکراسی های دروغ غربی(شرک مُشاع) استناد می کنند! کار بعضی می کشد به اینجا که با محاسبه غلط دولت مستکبر آمریکا را برای مردمش عدالت گسترتر از ج.ا.ا بخوانند! این هم افسوس دیگری است. ✅توصیه: حدود ۲۰دوره این کتاب ارزشمند را مفصل و مختصر تدریس و ترویج کرده ام. بنظرم اساسا کتابی روان و خودخوان است و هیچ ابهام و ایهامی ندارد. به جوانان حزب اللهی توصیه می کنم این رمضان، آنرا با دقت بخوانند. هم ببینند: -چگونه شعارهای اصلی نهضت۵۷ (استقلال، آزادی ، عدالت و...) با توحید تبیین می شود و نبود آنها شرک تلقی می شود!؟ -هم سراغ آن پایه های توحیدی را در جامعه کنونی بگیرند واز مچ گیری وضع موجود با آن بیانات نترسند! ٭جلسات و دوره ها و مباحثه ها با اساتید بنظر بنده پس از طی این دو قدم خوب و کارگشاست؛ نه قبل از آن. 📝محسن قنبریان ۹۹/۲/۳ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🎥روابط عمومی جای روایت آوینی! ❓چگونه #روایت_فتح ، گمنامی و بی نشانیِ لشکر مخلص خدا را ویران نمی کرد
5.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سید حسن نصرالله به مناسبت آغاز ماه رمضان 🔹تاکید من به برادران و خواهرانی که پیگیر چنین کارهایی هستند این است که این اقدامات به هیچ وجه تصویربرداری نشود، در این زمینه حتی نباید درپی تهیه آرشیوی از کمک ها باشیم. 🔹حتی چند نفر نروند. یکی دو نفر بروند کافی است؛ آبروی افراد حفظ شود. ☑️ @m_ghanbarian
⚖مادر عدالتها❗️ 🔅مقام معظم رهبری در نیمه شعبان فرمود: "این عدلی که انتظار هست حضرت[مهدی]بوجود بیاورند عدل در یک بخش خاص نیست عدل در همه شئون زندگی است: عدالت در قدرت، عدالت در ثروت، عدالت در سلامت، عدالت در کرامت انسانی و در منزلت اجتماعی و عدالت در معنویت و امکان رشد..." (۹۹/۱/۲۱) 🔹وقتی دائم برای مستمندان فراخوان کمک می دهیم؛ همان وقت که حماسه عمومی و زیبای همدلی اتفاق می افتد؛ داریم خبر می دهیم: "عدالت در ثروت" اتفاق نیافتاده که این همه فقیرند! 🔹حتی اگر شبانه و مخفی کمک ها را به آنها برسانیم؛ "منزلت اجتماعی" ماست که افزون میشود. اگر کمک ها را به خط و رسانه ها را برخط و هنرمندانه، خدمت خود (فرقی نمی کند خود حقیقی یا حقوقی) گزارش کنیم؛ باز منزلت اجتماعی ماست که تصاعد می کند نه آن مسکین محتاج که چشم به راه کیسه بعدی است! 🔹با انفاق، "معنویتی" می یابیم و با ذخیره ای که داریم، پای وعظی می نشینیم، زیارتی میرویم، خلوت و سحری می گیریم که آن محتاجِ نان برایش آسان نیست. نه خوردنِ انفاق، ثواب انفاق دارد و نه احتیاج، صبر و شکر را آسان می کند و نه فقر، فراغت برای عبادت می گذارد! ⬅️می بینی چه حلقه های متصلی است؟! 🔸از اینروست که: "تقسیم عادلانه منابع ثروت" بین مردم (بعد عدالت در قدرت و حاکمیت عدل)، و وظیفه اصلی حکومت اسلامی است. بدون آن توزیع انبان نان، "تبعیض در منزلت و معنویت و رشد" را ناخواسته خواهد داشت. البته مُسکن موقت و کف سیره امامانِ محروم از حاکمیت است. شاید حالا سرّ انفاق پشت پرده یا نقاب زده ی آن معصومان را بهتر بفهمی! مطلب مرتبط: عدالت در بیانیه گام دوم 📝 محسن قنبریان ۹۹/۲/۴ ☑️ @m_ghanbarian
محسن قنبریان
🕯منبع خوب مچ گیری❗️ 🔅رهبر معظم انقلاب درباره مطالب کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن -که رمضان سال
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ پیوست یادداشت: منبع خوب مچ گیری! کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن را از خود آیت الله خامنه ای بشنوید! رمضان/ روزی یک جلسه آدرس: http://jahadi.ir @khanetolab انتشار صوت کامل جلسات سال۵۳ برای اولین بار(قبلا گزیده جلسات منتشر شده بود).
🖼 آتش به اختیارِ تراز انقلاب اسلامی! ⚠️ادعا:اگر برآیند کلی آتش به اختیارها -در عرصه های مختلف-به ساختن دولت اسلامی نیانجامد، آتش به اختیارمان ارتجاعی بوده و یک دهه بعدنسل انقلاب از خیانت آن خواهد گفت! --------------------------- ❓آتش به اختیار: کارهای سلبی یا ایجابی که در راستای تحقق اهداف وآرمانهای انقلاب در کم کاری نهادهای رسمی ازسوی نیروهای انقلابی، بشکل خودجوش سر می زند./ اخلاقی و قانونی است؛ اختیار آتش نیست،آتش به اختیار است. ❓نسبت با دولت و حاکمیت: دولت -اعم از قوه مجریه- نکرده یا به نصاب نکرده که آنها وارد شده اند! 🔸سه نسبت: ✫تکمیل حاکمیت از نقص وکمبود: مثل گروه های جهادی-تبلیغی آتش به اختیار در کنار طرح هجرت، اعزام مبلغ دفتر وسازمان تبلیغات و... ✫ترمیم از عیب وآسیب:مثل الگوهای متنوع کارتربیتی بر نوجوانان، مسجد مدرسه ها، کانونهای علمی تربیتی و... ✫تعویض وجایگزینی: مثل الگوهای طب وتغذیه سنتی واسلامی که میخواهد خود را جانشین الگوی مدرن کند. (در مثال مناقشه نیست مهم اصل تقسیم سه گانه است). ⁉️چالش اصلی بحث: بین کارهای جهادی، مردم نهاد و آتش به اختیار بالا با موارد زیر چه "تفاوت راهبردی" وجود دارد؟ ✪ مدارس اسلامی متنوع توسط افراد ونهادهای مذهبی در دوره پهلوی؟ ✪مراکز اسلامی در پایتختهای اروپائی توسط بیوت مراجع و...؟ ✪برند حلال به ابتکار سازمان کنفرانس اسلامی با ۱/۲ترلیون دلار حجم مبادلات وسالانه ۱۰٪رشد؟ ⬅️اینها هیچ یک افق بلند مدتشان، دولت اسلامی نیست. ساخت حیاط خلوتی برای زندگی جمعی از مومنان در جوف وشکم طاغوت است. ٭آیا مدارس علوی و مانند آن، تا صدسال آموزش وپرورش پهلوی را اسلامی می کرد؟! ٭آیا برند حلال -با این حجم مبادله- ممکن است اقتصاد دنیا را از کاپیتالیسم به اقتصاد اسلامی تعویض کند؟!(البته زمینه ساز بازار مشترک اسلامی می تواند شود اما "نظام اقتصادی"همین کشورها را هم نمیتواند اسلامی کند) ⚠️هشدار: اگر آتش به اختیاری، کارهای جهادی، مسجد-مدرسه ها، طب سنتی واسلامی، فروشگاههای اسلامی-ایرانی و...با راهبرد رساندن انقلاب به مرحله دولت اسلامی طراحی واجراء نشود؛ ارتجاع به آتش به اختیار مناسب حاکمیت طاغوت یافته ایم وبه "فرمت انجمن حجتیه"تنزّل کرده ایم❗️ ⛔️ آثار مخرب این فرمت: 1⃣پذیرش سکولاریزاسیون: سکولاریسم، یک نظریه و سکولاریزاسیون یک فرآیند عینی است که به مرور نهادهای دینی را از نهادهای حاکمیتی و دولتی منفک وجدا می کند.دولت وحاکمیت راه خود را خالی تر از اهداف انقلاب به سمت عرفی تر شدن ومتناسب شدن با نظام ومناسبات جهانی طی کند؛نیروهای مذهبی وانقلابی هم به راه خود در همان مرحله نهضت یا نظام اسلامی بمانند وبه این دل خوش باشند که برای درصدی از خانواده های مذهبی جامعه، تغذیه اسلامی، مهدکودک ومدرسه اسلامی، فروشگاه ایرانی -اسلامی و... تدارک کرده اند! 🚺 ۱۴میلیون دانش آموز وسالی ۵۰هزار میلیارد بودجه به سمت عرفی تر کردن آموزش وپرورش (وبگو ۲۰۳۰سازی آن!)توسط دولت مدیریت شود؛آدمهای مومن از خیّرین یا جیب اولیاء برای تعدادی ناچیز از دانش آموزان کشور برنامه تربیت اسلامی تدارک کنند!!! 2⃣ توقف انقلاب اسلامی در مرحله نظام اسلامی(داشتن قانون اساسی اسلامی)؛ونرسیدن به مرحله دولت اسلامی(که دولت مردان وسبک اداره شان الگو برداری از دولت علوی باشد)! کارجهادی و آتش به اختیار تراز عهد طاغوت وفرمت حجتیه موجب شده باشد، بدنه حاکمیت ودولت دوره به دوره از افراد مذهبی وانقلابی خالی تر شود به امیدی که بیرون از این دیوان سالاری نامناسب بهتر می توانند کار انقلابی ومکتبی کنند! بالتبع نرم افزار اداره دولت هم آسانتر، عرفی و با استانداردهای جهانی(یونسکو، بانک جهانی و...)مطابق می شود! دولتهای غربگرا ولیبرال برای چنین اتفاق مبارکی برای خود، حاضرند بودجه های حمایتی درخور هم برای آن آتش به اختیاری تصویب کنند! ♨️ کاری که مدارس خاص(تیزهوشان، نمونه)با علم در آموزش وپرورش دهه های جاری کردند؛مدارس صدرا، امین، کوثر وغیر انتفاعی های حداد وقالیباف و... با دین وانقلاب در آموزش وپرورش می کنند❗️یعنی مدارس باقیمانده به سمت مذهبی کمتر، انقلابی گری ناچیزتر میل کنند. ادامه متن را در بخش دوم بخوانید ☑️ @m_ghanbarian
🖼 آتش به اختیارِ تراز انقلاب اسلامی! 3⃣ خطر اپوزیسیون شدن: وقتی نیروهای مخلص وجهادی با گلایه از وضع موجود تربیت، تغذیه، سازندگی، طبابت و... از نظام اداره کشور خارج والگوهای کوچک شهری ومنطقه ای خود را مردم نهاد تعریف کنند؛به مرور با هم لینک شده، جامعه ایمانی ای بسازند؛خواهند دید دولت و سبک اداره اش دهه بعد بدتر از دهه قبلی است که آنها شروع کردند. فرض این است که راهبرد اسلامی کردن دولت هم بر پاره مجموعه های آنها سایه نیانداخته ودر نحوه مهندسی آنها نقش نداشته، به مرور گله مندی ها شدیدتر میشود. دیروز از نحوه اداره هاشمی بود امروز نحوه اداره بنیاد مستضعفان، حساب ۱۰۰و...هم اضافه شده!اعتراض به صداوسیما ونحوه اداره عرفی وغیر انقلابی اش به اعتراض به بیت هم کشیده! آن تیپ کسانی که دهه۷۰ زیر فشار خطابه های مثل آقای پناهیان بودند که شما اپوزیسیون هستید؛برای اعتراض ایشان به مجلسی ها و دولتی ها، برایش توئیت می کنند که آقای پناهیان دارید اپوزیسیون می شوید! این ماجرا را جدی بگیریم وقتی همه دولت-اعم از مجریه وشامل همه نهادهای اداره کننده کشور-به مرور به یک سمت میل کند، البته نیروهای اصیل وانقلابی از آن پرت افتاده و معترضش میشوند و چون راهبرد اسلامی وانقلابی کردن آنراهم نداشته وطراحی نکرده اند در واقع اپوزیسیون خواهند شد! ♨️ آخر الان درصدی از جوانان انقلابی وعدالتخواه حتی از بسیج دانشجویی هم جدا میشوند تا فارغ از بروکراسی های دست وپا گیر واحیانا برخی ملاحظه کاری ها-به تشخیص خودشان-جنبش عدالتخواهی آتش به اختیار راه اندازند! یعنی نقد از دولتداری روحانی به نقد از نحوه اداره بسیج هم دارد کشیده میشود! ⬅️توصیه به اینها نه سکوت است نه ترک حرکتهای خودجوش وآتش به اختیار؛بلکه باز تعریف آتش به اختیاری با راهبرد اسلامی وانقلابی کردن دولت وسیستم اداره کشور است. طوری که بتوان گفت چند سال دیگر بدین نقطه با ثبات میرسیم؟ این مقدس ترین جهاد امروز است 🔆چاره: چاره، رسیدن به آتش به اختیارِ تراز انقلاب اسلامی است؛که برآیند کلی اش طوری مهندسی شده که به اسلامی وانقلابی کردن سیستم اداره کشور بیانجامد نه در تراز مدارس اسلامی دوره پهلوی و مراکز اسلامی پایتخت های اروپایی بماند! 🔅مفهوم مرکزی بیانیه گام دوم هم همین است:"نظام انقلابی" یعنی نظام واداره منهای انقلابی گری نه!انقلابی ماندن منهای نظام سازی هم نه!برآیند جنبش های انقلابی خودجوش حتما انقلابی تر کردن نظام اداری موجود باشد.(حرفهای نظری بسیاری در این مهم و ابعاد آن راهبرد هست که باید نخبگان انقلابی بر آن گفتگو کنند) ⚜ الگوبرداری از دفاع مقدس: برای دادن درک واضح از اسلامی وانقلابی کردن اداره، بوسیله جنبش های مردمی وخودجوش؛ تجربه بسیج مردمی در دفاع مقدس بهترین الگوست. 🔅نیروهای مردمی برای "تکمیل" و"ترمیم" نیروهای مسلح آن روز اقدام کردند؛اما در فرآیندی هم سیستم عامل وهم نرم افزار وحتی سخت افزار نظامی گری را نو ودر ترازی انقلابی تر واسلامی تر درآوردند. حاکمیت ولایت فقیه، نیروی مسلح تراز انقلاب اسلامی یافت. ارتش آن هم بسیجی شد.نیروهای اندک سپاه در اول جنگ، به سپاهی رسید که امروز انقلابی ترین نهاد ساخت انقلاب است.آن راهبرد باید کشف وامروز در اقتصاد، سیاست و فرهنگ پیاده شود که چگونه نیروی انبوه مردمی-وانقلابی میتواند سازمانهای اداره را انقلابی تر کند؟ 🔅مثال ۱: فشلی نهادهای فرهنگی موجب آتش به اختیارهای زیادی در این دو دهه شده است. در دهه اخیر به هم لینک شده و ترابط مومنانه یافته اند(مثل جامعه ایمانی مشعر و...). اگر در راهبردی، سازمان ودفتر تبلیغات ووزارت ارشاد و...تصحیح ومثل آنچه بسیج مردمی با ریخت ونحوه اداره نیروهای مسلح کرد با این سازمانهای فسیل شده کردند؛وظیفه خود را در گام دوم انجام داده اند والا دچار همان ارتجاع مذموم شده اند! 🔹 این هرگز بمعنای دولتی وحاکمیتی کردن حرکتهای خودجوش واسیر بروکراسی های اداری موجود کردنشان نیست بلکه برعکس بمعنای جهادی کردن آن ادارات است. همانگونه که بسیج مردمی فرمت نظامی گری واداره آنرا عوض کرد اینها فرمت وسازمان اداری آن دستگاهها را نو وانقلابی وچابک کنند. 🔅مثال۲:طب وتغذیه اسلامی در ظرف کمبود وعیوب طب وتغذیه مدرن رخ نموده واستقبال شده است. اگر خود را در جوف وبرای عده ای معتقد تعریف کند تنزل به تراز پهلوی است. اما اگر به دیالوگ با طب وتغذیه مدرن برخواست از حضورهای دانشگاهی، مقالاتisi به گرفتن کرسی های تدریس دانشگاهی وپژوهشگاهی رسید؛راه برای تعویض نرم افزارهای منحط غربی و قراردادن ورژن ایرانی -اسلامی جای آن را فراهم کرده است. (در اینباره حرفهای نگفته زیادی باقیست تا فرصتی دیگر) ✅اگر این روزنه را برای فعالان آتش به اختیار مفید وقابل تأمل یافتید در نشرش یاری ام کنید. (بازنویسی ای از یک جلسه سخنرانی در مدرسه شهیدین قم با پرسش وپاسخهای حاشیه اش/۲مهر۹٨) ☑️ @m_ghanbarian
335454778.khososi(1).pdf
5.12M
❓آزاد سازی سهام عدالت، به نفع طبقات محروم است؟ ❓آیا سهام از دست آنها خارج و به جیب بورس بازان نمی رود؟ ٭کتاب "خصوصی سازی مردمی؛ کارایی همراه با عدالت" را مرور کنید. تجارب دنیا در واگذاری های عمومی را بررسی کرده است. ☑️ @m_ghanbarian